Witam. Posiadam mazdę 6 z 2006r silnik 2.0 pb 147km. Chcę zmodyfikować CAR AUDIO i potrzebuję więcej prądu min 200A Fabrycznie jest 100A a alternator sterowany sygnałem analogowym PD Co do rozwiązań jest opcja wrzucić altek z zew. reg. napięcia ,ale co z lampką ładowania jak jej uniknąć? Lub druga...
Sprawdź napięcie przed i po uruchomieniu silnika; poza tym załącz światla i oświetlenie wnętrza - po zmianie jasności światła rozpoznasz usterkę. Alternatory z takim uszkodzeniem mają dosyć głośną pracę (gwizd), wynikający z dużego prądu wzbudzenia. Powinien być to regulator - przy innych uszkodzeniach...
Jest to fiat tipo 1.4 gaźnik a alternator to Mgneti Marelli (występowała też wersja boshowska), wymiana mostka prostowniczego nie pomogło (bez zmian). Oczywiście regulator jest w zespole ze szczotami jednak wcześniej udało mi sie je przelutować (teraz jest cały nowy zestaw wraz z szczotkami). Teraz...
Witam. Mam pytanko. Zmieniłem regulator w alternatorze boscha 120A, ponieważ wytarły się szczotki. Z braku czasu wymieniłem na to co miałem w garażu. Poprzedni regulator to był 1 197 311 530, a wsadziłem 1 197 311 511. Wyglądał identycznie,jeszcze szczotki były znośne, a był poprostu z 90A. Wszystko...
Kolego Gordon1 - nie chcę się wtrącać,ale kolega Błażej ma całkowitą rację,pisząc,że rada kolegi Hrabia322,w NAJLEPSZYM przypadku doprowadzi do uszkodzenia alternatora.Bo to co może zostać uszkodzone podczas takiej operacji,w porównaniu z uszkodzeniem alternatora to nic.W tym samochodzie jak i w wielu...
Czy alternator jest na 12V czy 24V? czy przy wymianie aku na 12V była jakaś zmiana w regulatorze napięcia, alternatorze? Co do przełącznika, tam nie ma cudów wystarczy założyć 3 pozycyjny jeśli masz silnik z podgrzewaniem na 0 wyłączony na 2 grzanie a na 3 pozycji rozrusznik i grzanie lub sam rozrusznik....
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym...
Witam. Dla żarówki jako odbiornika oporowego, jest bez różnicy czy zostanie zasilona plusem na masę, czy minusem. Żarówkę można spalić tylko wyższym napięciem. A zmiana biegunowości zawsze jest możliwa tylko, że w chwili obecnej droga, a dla zasilenia żarówki 5W całkowicie nie opłacalna. Coś jest nie...
Poprawnie skonstruowany regulator jest zazwyczaj kompensowany temperaturowo. [url=:]Link Nawet w Cinquecento przy minus 20 napięcie wskakiwało na 15V ;)
ALTERNATOR JEST SPRAWNY!!! JEŹDŹE W WIĘKSZOŚCI NA KRÓTKICH TRASACH, PRZY NAP 13,5V AKU JEST CIAGLE NIEDOŁADOWANY. A skąd jest sprawny skoro ładuje 13,5V. A skad jest niesprawny skoro teraz daje 16V, a na innym reg 14,2V? A co ustala napięcie alternatora, sam alternator czy regulator? Jeśłi...
Witam, mam problem z ładowaniem z alternatora. Po odpaleniu silnika napięcie ładowania (mierzone multimetrem z TrueRMS na akumulatorze) bez załączonych odbiorników wynosi 14,7V. Po zapaleniu świateł mijania spada do 14,2V, po załączeniu maksymalnej liczby odbiorników (obie grzane szyby, grzane fotele,...
Alternator 90A jest standardowo przy silniku 4CTi90 Andoria z Lublina ( Intrala ) 3 Mi 2006r 102 KM, jest to "rozwojowa" jednostka silnika z Żuka ( lata 90-te) 4C90 ( czyli powiedzmy ten sam silnik ale bez turbo i intercoolera ) 70 KM . - tu z tego co pamiętam jest alternator 70A . Wymiana alternatora...
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Napięcie na akumulatorze alternatorze vagu czy gnieździe zapalniczki niemalże identyczne co do setek volta. Jedynie vagowski woltomierz pokazuje lekkie herezje. Podwyższanie obrotów nie powodowało zmian napięcia. Alternator wymontowany i oddany do fachowca. Diagnoza...
niestety w prosty sposób tego nie zrobisz... i nie łącz tych faz ze sobą bo z alternatora zostanie ci smród! ..migotanie żarówki najprawdopodobniej spowodowane było małą częstotliwością napięcia zasilającego. według mnie nie powinieneś brać napięcia zmiennego, tylko po alternatorze zastosować prostownik...
ajanek9 napisał: Nie miałem na myśli obrotów silnika tylko stopień przełożenia (wielkość kół pasowych) , wiadomo że jak na wale głównym koło pasowe jest większe niż w oplu, a na alternatorze mniejsze niż w ciągniku to obroty wzrosną, jedno pytanie o ile i czy alternator to długo wytrzyma. Kolego...
-> tomciope Jeszcze raz, jak dziecku: taka przeróbka to całkowita zmiana wewnątrz alternatora. Obecnie prostownik złożony z 6 diod prostuje napięcie międzyfazowe. Po uziemieniu środka uzwojeń i odizolowaniu od masy '-' prostownika uzyskasz _niższe_ napięcie - niewystarczające do poprawnego ładowania...
Witam Mam 2 pytanka odnosnie alternatora Valeo w moim pojeździe: 1. Po włączeniu silnika napięcie mierzone na akumulatorze wynosi ok. 13,5 V, po jakichś 20 sekundach od odpalenia skacze do 14,4 V. Czy jest to normalny objaw, że tak długo trzeba czekać na właściwe napięcie? 2. Tydzień temu pojawił...
K*, ile razy trzeba tłumaczyć że trójfazowy regulator motocyklowy nie może pracować bez akumulatora?! Po pierwsze napięcie na wyjściu jest wtedy nieprawidłowe - w motocyklu może doprowadzić do uszkodzenia elektroniki (ECU, modułów TCI/DC-CDI, liczników). Ponadto może doprowadzić do uszkodzenia regulatora. Regulator...
Alternator a3ta5491, 100A. Według postów na forum Carismy jest to alternator sterowany ecu przez któryś z pinów w 4 pinowej wtyczce. I to by się zgadzało bo zmiany napięcia widzę przy zmianie obciążenia silnika. Np kiedy jadąc na biegu puszczę całkowicie gaz kontrolki świecą jaśniej a po nawet muśnięciu...
Tak musisz nieco zmienić połączenia. Prądnica jest odłączana od akumulatora poprzez regulator napięcia, alternator, jego zacisk B+ podłączasz bezpośrednio do + akumulatora, natomiast lampka ładowania, podłączona zwykle cienkim kablem do zacisku 51 regulatora (tego, z którego gruby kabel idzie do prądnicy)...
Witam! Rozładowuje się akumulator podczas jazdy - wszystko wskazuje na to, że alternator nie ładuje. Wymieniłem w nim szczotki bo były już dość mocno wytarte i sytuacja jest bez zmian. Napięcie na akumulatorze i alternatorze nie przekracza 12, akumulator rozładowuje się, zapala się kontrolka SERV...
W tej chwili nie pamiętam napięcia o jakie pytasz Jeśli to ważne to mogę sprawdzić jutro. Ale jak wynika z załączonego schematu w miejscu gdzie zaznaczyłem na czerwono 12V jest to napięcia podawane z akumulatora więc każda zmiana napięcia będzie dostępna na przewodzie 107 Cyba że się mylę? Mała...
Mnie coś wygląda, że tą dodatkową diodę to warto by zastosować ale do złącza 54 regulatora bo to raczej tam jest napięcie odniesienia. D+ to raczej zasilanie układu wzbudzenia i warto aby było prądu więcej niż mniej. Wprawdzie jest tam już jedna dioda, ale zastosowanie drugiej to chyba faktycznie najprostszy...
Rozważania, dotyczące pracy alternatora, zakresu zmian napięcia w instalacji, itp. wykraczają poza zakres tematu, określony w tytule i proszę go nie kontynuować. Autor nie określił dokładnie rodzaju obciążenia (prąd 4A, ale przy jakim napięciu?), trudno więc doradzać coś więcej poza możliwymi sposobami...
Ok, dzięki. Podłączałem dzisiaj z akumulatorem, bez żarówki (B+ L na krótko) i nie ładuje, zerowe zmiany napięcia, a rozkręciłem go do 13 000 obr./min. Jak było 12,5V tak przy obrotach bez zmian. R wirnika 2,2 Ohma, prąd wirnika bez żarówki na postoju 1A, (12,5V / 2,2 to jakieś niecałe 6A powinno...
Modyfikacja zrobiona Diody zenera 140V/5W + 270Ω/3W - po 2 zestawy na gałąź Zwiększona pojemność: Oryginalnie było 12x680uF + 4x220uF = 9040uF Teraz jest 18x470uF + 4x330uF = 9780uF To napewno ograniczy pompowanie zasilacza - jest większa pojemność niż fabrycznie. Będę tylko...
Witam, Pozwolę sobie skopiować wątek z forum, gdzie niestety dużo koledzy nie są w stanie pomóc. Mocny spadek ładowania aku po włączaniu odbiorników. Kilka faktów: - nowy aku - na włączonym silniku ładowanie 13,8 V (już z miejsca trochę słabo...) - włączenie świateł, to już 13,6 V -...
Wbrew pozorom zrobienie takiego ogranicznika nie jest proste. Przedstawiony schemat da się przerobić, jednak będzie to wymagało sporo zmian; lepiej to zrobić od nowa. znalazłem jakieś schematy na LM317 ale nie jestem pewien czy można by to użyć. Niestety nie da się, gdyż układ LM317 nie nadaje...
Kolego majsterek12345 zacytowałeś cały post na pół strony, łącznie ze zdjęciami, a dopisałeś do tego trzy linijki - i to niekoniecznie z sensem. Bo jaki wpływ na niedoładowanie akumulatora ma starter? Jaki wpływ na napięcie ładowania ma zamontowanie akumulatora start-stop? gdzie szukać przyczyny...
No to pierwsze z rozwiązań pozostaje Koledze. Ale taki rezystor też ma swoje wymiary; czy przekaźnik... i też jest "mañana"! Jeszcze drobiazg: Przekaźnik przy przechodzeniu przez stan włącz/wyłącz będzia dawał odgłosy, bo czasem zmiana napięcia a zarazem przełączanie nie jest natychmiastowe....
Ładowanie co do wartości jest w porządku ale boję się, że muszę poszukać miernika analogowego bo cyfrowy przy ewentualnej dużej częstotliwości zmian napięcia nie wykaże mi tego. Tylko jeszcze kwestia taka, że stary prostownik wylutowywałem i wlutowywałem ponownie. Czy ewentualne uszkodzenie prostownika...
To rozumiem. Zmiany napięcia na zwojnicy regulują sile pola magnetycznego wytwazanego przez zwojnicea to.... Wienc do czego tyle tych konektorów co tam się podlacza do tych od prądu przemiennego.
Nie wiem co chcesz podnosić skoro napięcie jest utrzymywane przez regulator właśnie na poziomie 14-14.4V. Nie wiem jaki samochód masz na myśli ale jeśli jest to PF126p albo POLONEZ to poprawę oświetlenia radzę zacząć od poprawy badziewnej instalacji, czyli zwiększenia przekroju przewodów, dodania przekaźników...
Weź np. taki kabel do rozruchu samochodów i połacz akumulator minus z obudową alternatora albo minus akumulatora z karoserią i zobacz czy będzia zmiana napięcia
Czyli powinniśmy ignorować czy producent podaje moc przy 12v czy 14.4v jak to mnóstwo forumowiczów tak zaznacza przy postach o wybór wzmacniacza? Nie. Nie powinno się ignorować różnicy w mocy przy zmianie napięcia zasilania bo czasami ma to znaczenie, choć jak wcześniej koledzy napisali mało kto...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym...
Zawsze na alternatorze +B musi być 12V. pamiętaj, że alternator bez alumulatora nie pracuje. Do uzwojenia wirnika podłączony jest regulator napięcia. Może być wbudowany do środka alternatora. Ale uwaga Obciażenie ( żaróweczka) musi być dostosowane do typu regulatora napięcia. W pewnych przypadkach...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego)...
Czyli dobrze rozumiem, że podłączenie obciążenia nie tylko obniża napięcie na wyjściu uzwojeń z powodu spadku napięcia na stosunkowo dużej rezystancji uzwojeń (ok. 1ohm) oraz ich reaktancji ale jeszcze sam pobór prądu powoduje zmniejszenie indukowanej SEM. Przez nasycenie szczeliny powietrznej? Prawo...
Witam Ogólnie zasada działania alternatora jest wszędzie taka sama, poza kilkoma samochodami gdzie alternatorem steruje komputer samochodu w zależności od zapotrzebowania na prąd. Zasada jest taka że do alternatora podłączone są dwa kable, gruby przeważnie czerwony, który jest połączony z akumulatorem...
Witam, dziękuje za zainteresowanie, ale dalej nic nie wiem. Auto to 1 Megane/Scenik, mam schemat, a chcę zastosować alternator od Laguny. Problem, że w aucie jest jeden kabel, choć na schemacie ewidentnie są 2. Pomijam zasilający akumulator, bo w obu alternatorach jest tak samo. Laguna ten sprawny ma...
Witam Skoda Fabia 1.9 TDI 101KM silnik ATD 2001 rok. Alternator 120A Bosch Występuje problem z ładowaniem akumulatora. Zaczęło się od tego że 1-2 razy dziennie mignęła kontrolka ładowania. Ale ładowanie było i wszystko OK. Następnie podczas jazdy wyczerpał się akumulator "do dna". Diagnoza - brak...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma...
Witam Wszystkich Przeszukiwałem forum ale nie znalazłem podobnego przypadku,.. więc pozwoliłem sobie utworzyć ten nowy temat. Jeśli coś podobnego gdzieś było to z góry przepraszam .. Najpierw może krótki opis sytuacyjny a na końcu pytanie do szanownych forumowiczów Mam motocykl, ...
Witam serdecznie wszystkich, Zwracam się z prośbą i pytanie czy ma ktoś dostęp do schematów elektrycznych do auta MB Actros mp4. Mam problem z tym autem ponieważ przez zbyt wysokie napięcie ładowania ( około 34V) całe auto zaczyna fiksować - nie działa zmiana biegów, komputery są odłączane za względu...
Wracając do tematu. Ponieważ nie miałem czasu walczyć dłużej z zepsutym alternatorem kupiłem używany za 110 zł. Nowy działa w aucie. Co ciekawe działa również bez wpiętej wtyczki (L i DF). Po odpaleniu silnika, bez wpiętej wtyczki, pojawia się na aku stabilne 14,4 V. Jest tak jak napisał andrzej20001....
W zasadzie tak. Jeśli aku w aucie ma już 2Ah pojemności to zmiany napięcia będą szybkie i elektronika może nie nadążać za zmianami z wysterowaniem altka a tym bardziej silnika bo ten jest bardziej bezwładny. Mogłoby to jeszcze tłumaczyć tak duży wzrost napięcia, bo na zdrowym aku ciężko jest wymusić...
Witam, mam pytania odnośnie: zmiany w ciągniku prądnicy na alternator. W ciągniku jest kompletna instalacja przystosowana pod prądnice i jest oczywiście tez regulator napięcia. Zamontowałem już w ciągniku alternator ale potrzebuję kilku rad jak go teraz podłączyć bo prawdopodobnie jest inaczej niż...
Witam wszystkich, Zakladalem juz ten watek dwa razy ale ciagle jest zamykany, otwieram wiec po raz trzeci. Ostatni post z poprzedniego watku: Problem przypomne byl taki, iz uciekal mi prad z alternatora. Ustalilismy w koncu, ze to nie wina alternatora, ale gdzies na przewodach najpewniej zwarcie...
Praktycznie każdy alternator 12v zdolny jest wytworzyć 24 v to tylko kwestia regulatora napięcia. Przy podłączeniu wirnika bezpośrednio do"+"z ominięciem regulatora napięcie wytwarzane mieści się w granicach 50-70 volt. mimo że sam alternator,jego uzwojenie wirnika,stojana i diody prostownicze są fabrycznie...
Czy przez to że akumualtor jest większy bral lafowania na poziomie 13,9-14,6 czy tak poprstu ma być? Wielkość akumulatora niewiele tu znaczy. Tak MA NIE BYĆ Akumulator jest niedoładowany. Powody mogą być dwa - duży pobór prądu w instalacji i "braknie " dla akumulatora i bardziej prawdopodobny...
Witam, na alternatorze napięcie ładowania mam około 9 V (pasek oczywiscie naciągnięty) Czy to moze byc wina regulatora, czy od razu zabierac sie za diody ? Zmiana obrotów nie daje zmian, akumulator dosc rozladowany..
Porobiłem szereg pomiarów, z tego powodu że to moje pierwsze autko dlatego jeśli zrobiłem coś nie tak to proszę się nie śmiać :) a więc: napięcie na wyłączonym silniku na akumulatorze wyniosło 12,2 V; napięcie na wyjściu alternatora 12, 2 V; oraz zrobiłem pomiar (+)miernika dałem do (+) na wyjściu...
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora...
W przypadku alternatora, niezaleznie jak polaczysz fazy, napiecie wyjsciowe bedzie takie samo - ustalone przez regulator. To też napisałem tu: Tak byłoby w przypadku gdyby alternator nie miał regulatora napięcia, a ponieważ ma ten regulator i ten regulator zasilany jest wyprostowanym napięciem fazowym...
witam, Ford Explorer 4,0 rok 1999,podczas pracy silnika światła,oświetlenie licznika,radio,generalnie wszystko co elektryczne pulsuje,na tą okoliczność podmieniłem alternator na inny-bez zmian dalej mruga. Oddałem mój alternator do regeneracji,komutator,szczotki,łożyska wymienione,wirnik sprawdzony-prosty. kupiłem...
Więc sa dwie pewnie standartowo jest tam 70A lub jak masz trochę bogatszą wersje wyposażenia to 90A ale stawiam na 70A . Dobrą opcją byłoby wymiana na 100A z jakiegoś Diesla astry z tego samego rocznika . To daje nam podstawy do rozmowy o porządnym ładowaniu . Idąc dalej , dołożenie dodatkowego...
W alternatorach 6 diodowych regulator napięcia był zasilany z instalacji samochodowej ze skrzynki bezpiecznikow.Lampka kontroli ładowania zaświecana przez przekaźnik na prąd przemienny który był pobudzany bezpośrednio z uzwojeń alternatora.W alternatorach 9 diodowych regulator napięcia początkowo przed...
Witam !! Posiadam w swoim dolniaku alternator 12V ok 12A. Który zaczyna ładować od około 2000obr/min wału korbowego. Nurtuje nie teraz takie zadanie aby przerobić ten alternator. Dobrze było by aby dawał ok 20A i ładował od ok 1000obr/min. Jak to zrobić ?? Jedno co jest pewne alternator...
Dodaj do tego urządzenie odłączające alternatory podczas przyspieszania, a załączające podczas hamowaniai masz system KERS. Oszczędnośc paliwa i bardziej dynamiczny samochód jeseli mozna to tak nazwać. Dobrze by było w tym wypadku dać wiekszy akumulator. A po co ten większy akumulator? Nie dość...
Witam. Tematów o ładowaniu w Lublinach było wiele i sporo z nich przeczytałem, ale nikt nie pytał o to co ja, więc: Mam Lublina II w oryginalnej zabudowie pomocy drogowej (Szummar), silnik 4CT90 i do tego słaby alternator 55A. Hydraulika w w/w aucie jest napędzana przez elektryczną pompę. Standartowo...
Witam. Problem dotyczy auta Ford mondeo mk3. Po rozgrzaniu, zaczyna delikatnie mrugać oświetlenie w samochodzie (deska rozdzielcza, światła zewn...). Jeśli silnik nie jest rozgrzany, napięcie mierzone na akumulatorze jest stałe (oscyloskop pokazuje idealnie prostą linię). Po kilkunastu kilometrach...
wyciągnij wtyczkę z alternatora, zamiast niej włóż cienką wsuwkę do D+ połączoną z żarówką 3W (np taką od pozycyjnych), drugi styk żarówki do + za stacyjką, weźmiesz go np. z cewki zapłonowej. ŚWIATŁO W TUNELU :) :) :) Podłączyłem, uruchomiłem - 14,3V na początku, po 40 min. na wolnych obrotach...
Witam, Zainspirowany silnikiem DC z neodymami w konfiguracji Użyłem drutu nawojowego o średnicy 0.5 mm i testowo nawinąłem jedną cewkę (2.5 ohm) wypełniającą szczelinę w ponad 3/4 objętości, tak na oko ok 150 zwojów, grubość ramienia cewki ok 10x7 mm. Między magnesami a cewką jest ok 1,5-2...
UPDATE: Dzisiaj po około 20 godzinach postoju samochodu zmierzyłem akumulator i zrobiłem filmik odnośnie zmian napięcia. Postaram się go streścić: 1.Napięcie akumulatora po otworzeniu maski wynosiło: 12,87V 2. Wszelkie elementy, które mogą pobierać prąd były wyłączone. 3. Po przekręceniu kluczyka...
I zawsze się między napiecie żeby było 13.8-14.5 nigdy pradu Przepraszam, czy możesz to napisać po polsku? Ciężko się to czyta a czasem zmiana szyku zmiana znaczenie. Przykładowa karta katalogowa akumulatora AGM: 1163562 Ładowarka automatyczna najczęściej wykonuje ładowanie CC/CV, te lepsze...
>chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V Trochę się mylisz, układ ładowania dosyć wolno reaguje na szybkie zmiany obciążenia, zanim regulator dopasuje się do nowych warunków powstaje "pik" napięcia, nie zarejestruje...
Mam zamiar zmienić prądnice na alternator od poloneza ale dowiedziałem się że na alternatorze na obudowie jest (-) a ja na obudowie w ciągniku mam (+) < tak że minus idzie na rozrusznik . Wiem że obojętne jest czy będzie - czy + na rozruszniku bo on i tak będzie dobrze kręcił . Nie wiem czy wystarczy...
Witam, Mam podobny problem i szukam pomocy, bo elektryk samochodowy nie znalazł rozwiązania w mojej Mazdzie 626 DiTD . Mam nowy akumulator (stary wysiadł właśnie niedawno) a podczas jego zakładania stwierdzono, że coś jest nie tak z ładowaniem. Po włączeniu świateł, wentylatora i klimatyzacji napięcie...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z...
Witam, Niewiele ponad rok temu wymieniłem akumulator (fabryczny jeszcze pracował ale zdecydowałem się go przed zimą wymienić). Kupiłem akumulator firmy Westa (sprzedawca zachwalał). Gdy ostatnio zaczęły się mrozy zauważyłem, że im niższa temperatura tym mniej żwawo kręci rozrusznik. Przy -15 stopniach...
->trymer01 Za dużo teorii. Przyjmijmy że mamy przeciętny akumulator ok 60Ah. Napięcie przy rozruchu (prąd 400A) spadnie z 12V do ok 10V. Daje nam to rezystancję wewnętrzną 0,005 Ohm. Według ciebie gdy do akumulatora mającego 12V dołączę źródło napięcia 13V popłynie 200A (1V/0,005 Ohm)? 400A przy...
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia. No niestety nie, wymieniłem regulator napięcia nawet nie wyjmując alternatora z samochodu łudząc się że problem ustąpi, ale nie. Wyjąłem więc alternator, rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem wszystko...
Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos ... Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu...
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Teraz rozumiem ,że tylko regulator napięcia decyduję o tym jaki prąd pójdzie z Altenatora. Jeśli nie da się osiągnąć 1/10 pojemności, to czy praktykuje się coś takiego że bez zmiany alternatora robi się tylko modyfikację lub zmianę regulatora napięcia na taki aby mniejszy...
Nie polecam jazdy z tak wysokim napięciem w instalacji, zachodzą nieodwracalne zmiany w akumulatorze, skracasz żywot zarówek, a najgorsze, że może paść jakaś elektronika. Czy ten drugi regulator był na pewno dobry? Jeżeli przewód alternator-akumulator jest OK (odkręć, oczyść, nasmaruj, skręć -również...
Może nie tyle słabnie co zmniejsza napięcia ładowania na skutek zmiany temperatury... Biega o to że im niższa temperatura tym wyższe jest napięcie ładowania. Regulator ma czujnik wewnątrz, mierzy temperaturę alternatora która to w zamyśle miała być zbieżna z temperaturą akumulatora i w jakiś sposób jest....
Cos skromnie z informacjami o zastosowaniu. Stąd trudności w ustalaniu diagnozy. Ale już obawiam się, że alternator pochodzi z samochodu benzynowego a został zastosowany przy silniku wysokoprężnym. Skoro piszesz, o napięciu 6,5 V na przekaźnik to trochę mało. Jakie zatem jest napięcie na instalacji?...
Prądu nie sprawdzałem bo nie mam miernika o takim zakresie a napięcia to jak pisałem są raczej w odpowiednim zakresie tj. 13,8-14,2 V zależnie od obciążenia chociaż jak wystepuje pulsowanie to napięcia skaczą od około 14,2 do 13,7 a jak nie pulsują to napięcie ani drgnie. Klimatyzacja czy załączona czy...
Witam, korzystając z danych dostępnych na stronie zbudowałem regulator ładowania z drugiego schematu na stronie, oparty o tranzystor TIP142. Jedyny element jaki zmieniłem względem schematu to dioda prostownicza 1N5408 na BY399 (podanego nie było na stanie i sprzedawca dobrał to jako zamiennik). Mój...
Witam wszystkich. Auto jak w temacie. Problem: silnik pracuje na biegu jałowym z prędkością ca 800obr/min. Oczywiście rozgrzany do 80 st.C. Włączam nawiew i obroty wzrastają po 2-3 sekundach do 1000 (skokowo). Włączam następne odbiorniki - wzrost obrotów do 1100. Wyłączam odbiorniki (wszystkie) - obroty...
Witam. Przedstawię swój problem z autkiem, proszę o jakieś rozwiązanie czy wskazówki. Kupiłem to autko z uszkodzonym silnikiem, kupiłem drugi taki sam silnik, następnie przełożyłem. Instalacja elektryczna została ta co była w samochodzie. Alternator jest firmy Valeo. Link do zdjęcia :[url= www.motofrance.home.pl/max-speed/ALLEGRO...
Witam, Dowiedziałem sie że moge wycisnąć z alternatora 12V wieksze napięcie przy wiekszych obrotach (nie wiem czy to prawda... nie testowałem) Chciałby z alternatora nubiry 2.0 ładować akumulator 24V (a w zasadzie dwa 12V połaczone szeregowo). Czy po zmianie regulatora napięcia na taki z alternatora...
Wygląda na to, że do sukcesu masz daleko. W każdym możliwym rozwiązaniu przeróbki. Po pierwsze alternator nie ma szczotkotrzymacza (tak widzę zdjęcia). Po drugie konieczna zmiana polaryzacji do wyboru alternatora, regulatora, ciągnika. Najkorzystniej byłoby przerobić alternator, ale to wymaga sporo zaparcia...
Jeżeli kontrolka gaśnie (czyli teoretycznie wzbudzenie jest),sprawdź jakie napięcie na samym alternatorze,gdy bez zmian,,,,,,,,,,sprawdziłbym sam alternator.
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą...
W sieci jest schemat RNc12, to bliźniaczy regulator, zobaczysz tam ów termistor, kompensuje zmiany napięcia regulacji jakie pojawią się na rozgrzanym regulatorze od obudowy alternatora do której jest przymocowany.
Ja na maxa sprawdzałbym następująco: Odłączam (demontuję jeśli trzeba) regulator, odłączam B+ (30) od akumulatora, odłączam przewód od kontrolki ładowania, od styku D+ (15). Włączam stacyjkę, zdjęty przewód od kontrolki ładowania podłączam do masy. Jeżeli 4W żarówka kontrolki ładowania świeci, to jest...
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie...
Witam mam problem z ładowaniem w Corsa D 2008 rok 1.2 benzyna Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu brak ładowania. Jak przegazuje samochód ładowanie pojawia się i pięknie ładuje już cały czas 14.4V. Na alternatorze złącza DFM i L oba przewody lecą bezpośrednio do sterownika silnika, na...
bubu1769: nie pisz głupot, stan akumulatora niema najmniejszego znaczenia na odpalonym samochodzie, jeśli samochód normalnie odpala to akumulator jest WYSTARCZAJĄCO dobry, potem jeśli jest za niskie gdzieś napięcie to najpierw trzeba sprawdzić napięcie ładowania z alternatora, jak jest ok to na akumulatorze,...
Napięcie ładowania jest zależnie m. innymi od pola magnetycznego wytwarzanego przez wirnik. Nie za małe? Jaki prąd pobiera wirnik? Poza tym nie widziałem tej konstrukcji na oczy to trudno coś oceniać. Jakie napięcie jest na wyprowadzeniach faz? Na każdej jednakowe? A więc z tego co już wspomniałem...
W każdym razie bardzo podobna sytuacja występuje w zwykłych alternatorach samochodowych. Jeśli połączymy wyjście z wzbudzeniem (np. poprzez włókno żarówki, żeby za duży prąd nie popłynął) i zakręcimy wirnikiem to alternator się wzbudzi (oczywiście bez podawania zewnętrznego napięcia), ale tylko kręcąc...
Mam taki dylemat auto doposażyłem w urządzenia, standardowo był Alternator 90A który też nie jest zbyt ciekawy bo daje 13,8V na obciążeniu tylko świateł. Dokładki Zmiana lamp przednich 110/220W w standardzie było 110/110W Zmiana lamp tylnych i przeciwmgłowy 55W (oryginalnie) Przeciwmgłowy przedni...
Witam, mam problem z przepalającymi się żarówkami led w samochodzie, zauważyłem, że żarówka zaczyna migać, gdy akumulator jest bliski rozładowania. Moje wnioski są takie, że żarówka dostaje prąd powyżej 14V, ze względu na pracę alternatora, który ładuje akumulator. W sprawnym układzie gdy akumulator...
Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego z alternatora na regulator jak i wychodzacego na akumulatorze Wynik przed regulatorem wynosil nie wiecej niz 0.5 v A na akumulatorze nie było zmiany Masa jest na obudowie alternatora To nie prąd, tylko napięcie. Do 0.5V jest dopuszczalne ...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka...
Ford Focus 2006r Alternator 3M5T-10300-VC Denso 104210-3762 120A Wymieniony został mostek diodowy i regulator. Mostek oryginalny miał 6 diod, założony został 12 diodowy. Taki był dostępny. Znajomy powiedział mi że wkładał już taki mostek i wszystko było ok. Teraz jest taki problem ze na obrotach...
alternator jest to rodzaj prądnicy trójfazowej z prostownikiem gdzie wytworzona energia powstaje w stojanie a regulacja napięcia odbywa się w wirniku poprzez znianę natężenia prądu a tym samym zmianę pola magnetycznego - stosowany w samochodach wytwarza napięcie stałe generator- (jeżeli chodzi o maszyny...
Regulator wymieniał mechanik. Nie miałem możliwości sprawdzić mostków, izolacji uzwojeń itd. Jak do soboty nie dam sobie rady to poniedziałek mechanik wyciągnie alternator i sprawdzę wszystkie diody. Wyciąganie alternatora to ostateczność bo aby wyjąć alternator trzeba zdemontować pompę od klimy. Czy...
Z tą śrubą jest tak, jak mówisz. Na obudowie jest napisane: w lewo "L" czyli lato, a w prawo, czyli wkręcając "Z" czyli zima (literki oczywiście cyrylica, tłumaczenie własne). Jednak zmiany konkretnej nie zauważyłem, ale to kwestia czasu, bo jak ciągnik popracuje kilka godzin non stop, to wtedy coś będe...
[quote="założony z poloneza lub dużego fiata z regulatorem napięcia na zewnątrz). .[/quote] Te alternatory miały regulatory mechaniczne, jak piszesz na zewnątrz, ich parametry ulegały zmianie. Te twoje trochę koło 15V jest niedokładne. Prawidłowe napięcie ładowania powinno zawierać się w granicach...
O problemie z alternatorem to pierwsze słyszę. Wszędzie są informacje nawet na forum VFR o padającym regulatorze, a konkretnie z jego przegrzewaniem się. Problem ten dotyczy większość Hond. Niektórzy kombinują z wiatraczkami z kompa, lub przenoszą je w inne miejsce bardziej chłodzone. Młodsze modele...
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V....
Witam, Chciałbym wiedzieć czy Jest możliwość w alternatorze "BOSCH 70A 14V 058 903 016" zmiany Regulatora napięcia 14V "BOSCH 1 197 311 235" na 24V do ładowaniu dwóch 12V akumulatorów szeregowo podłączonych. Mile widziane podanie ewentualnego numeru zamiennika Regulatora 24V.
Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że wymiana regulatora bez regeneracji komutatora nic nie da i spalił się ten nowy regulator. Do alternatora nie przychodzi żaden kabel z masą(jest obok ucięty), ale sprawdziłem miernikiem masę alternator->silnik...
Witam, Proszę o wsparcie związane z alternatorem. Ostatnio zaświeciła mi się kontrolka od akumulatora - sprawdziłem napięcie na wyłączonym silniku 12,40 - następnie na uruchomionym bez zmian 12,40. Skutkiem czego wywoskowałem że winowajcą jest alternator. Paska i napinacza nie brałem pod uwagę ponieważ...
działa :) ale ja montowałem diody wzbudzenia i regulator mocowałem na alternatorze . W przewody od ecu wpinałem żarówke 5W aby błąd nie wyskakiwał. Jak masz od 2002> sprawdz czujnik temp. akumulatora w jego podstawie wg. niego ecu reguluje napięcie. taki myk :) Jak było u Ciebie z tym...
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku...
Dzięki za odpowiedź Moc zakładam, że oryginalnie około 80W. Mam dwa takie magneta, czyli stojany i koła magnetyczne. Jeden stojan (uszkodzony mechanicznie) właśnie przewijam jak oryginał, czyli drutem 1mm w podwójnej izolacji, uzwojenia pierwsze 80zwoi w prawo drugie w lewo itd 4 cewki do ładowania,...
Witam, rozsypał mi się alternator, z konieczności wrzuciłem z Golfa, ten sam, ale o mniejszej wydajności prądowej, 70A, oryginalnie był 90A - czy na takim alternatorze może jeździć, czy jednak konieczny jest 90A? Napięcie ładowania nieco spada po włączeniu odbiorników, ale utrzymuje się w granicach...
Witam . Jeżeli mówimy o regulatorze RC1/28 to napięcie na zacisku 15 będzie takie jak napięcie na akumulatorach ,pomijamy tu dodatkowo spadki napięcia na instalacji. Napięcie na akumulatory z alternatora idzie ze stojana(w nim wytworzone),jest to napięcie zmienne ,które przez układ prostowniczy(diody)...
Witam. Problem z zapalającą się kontrolką lądowania. Napięcie lądowania ok. Po kilku minutach pracy kontrolka zaczyna świecić. Drugi alternator używany to samo. W testach zmiany lądowania pod temperaturę baterii ok. Wrzucam zdjęcia pomiaru napięcia na b+ W ac i dc Oczywiście w pamięci błąd sygnału...
Widziałem kiedyś auto, gdzie po odpaleniu silnika prędkościomierz od razu skakał na 20 km/h. W miarę dodawania gazu wartość rosła, działał jak obrotomierz. Długo nie można było dojść o co biega. W końcu okazało się, że po zdjęciu paska z alternatora problem znika. Jedna z diod musiała być uwalona, bo...
Focus mk1 1.6 2003 Otóż u mnie na wpiętym regulatorze napięcia obroty czuć że czasami falują, tak na prawde nie widac tego na obrotomierzu, ale czuć to mocno na fotelu kierowcy, pasażera, kierownicy, jeśli nie falują to czuć i tak drgania, jakbym jeździł moim starym dieslem. Ładowanie po odpaleniu auta...
tutaj koleś ma identyczną zagwozdkę co ja i w sumie z tego co zrozumiałem nie znalazł rozwiązania, a już myślał że to kątowe złącze, tylko zwalił na nowy alternator niewiadomego producenta/pochodzenia... Pytanie czy według Was zmiana alternatora z 90A na 120A definitywnie rozwiązała by sprawę? w ETKA...
Otóż mamy dobry przykład zmian w technice motoryzacyjnej. Były czasy kiedy w instalacji występowało napięcie rzędu 12,5 - 12,8 V. Później poszło wyżej do 13,2 V. Jakiś czas uznawano napięcie 13,6 - 14,0 V za odpowiednie. A teraz zaczyna się mówić o 15 V. W tym przypadku samochód już nienowy i raczej...
Witam, Drodzy Forumowicze, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w naprawie dwóch usterek we Facie 126 elx model 2000 r. Pomimo przeczytania wielu wątków na Elektrodzie, wciąż nie wiem jak sobie poradzić, gdzie szukać przyczyny. Podaję satem problem i objawy. Awaria dotyczy rozrusznika. Od czasu...
Witam! Założyłem ten post, ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na mój problem w internecie, a samemu wyczerpałem już wszystkie pomysły. Posiadam samochód Opel Astra F z silnikiem 1.7D bez modyfikacji. Ostatnio kolega zauważył że "magiczne oczko" na akumulatorze jest aby tylko lekko zielone. Na początku...
Witam. Mam problem z regulatorem napięcia F 00 M 145 225. Przebieg samochodu to 140000 tyś km. Na zimnym silniku napięcie ładowania bez obciążenia i obrotach jałowych wynosi . Po uruchomieniu silnika 14.1V i spada do 14V . Pod obciążeniem wynosi 13,7 Przy obrotach 2000-3000 obr/min spada do 13,45V...
Witajcie. Temat jest prosty - wymieniłem w swoim nowym samochodzie alternator o tych samych numerach i w momencie, kiedy puszczam gaz spada napięcie. Po czym poznałem? Wlasnie po tym, że mi przednie lampy przygasają. Jeśli chodzi o przewody - wszystko jest sprawne, sprawdzane multimetrem, żarówką H4,...
S-sense - plus z instalacji jako wejście często tez nazywany sensor akumulatora. Regulator w alternatorze na podstawie tego wejścia reguluje napięcie..
O im większy prąd i temperatura tym Przecież o tym pisałem, że żywotność zależy od wielu czynników. A jakoś nie widzę żadnego twojego zdjęcia bym się do niego odniósł Zdjęcia czego? Model baterii został podany wielokrotnie - patrz wyżej. Więc ile planujesz tych n ogniw? Może tyle: :P ...
Problemem z połączeniem alternatora i huśtawki - oprócz strat w przekładni (może da się zrobić przekładnię o niskich stratach, poprzez użycie np. paska zębatego) - jest wnoszenie dużej bezwładności, przez co huśtanie będzie dużo wolniejsze. Myślę, że lepszym pomysłem będzie użycie dużego silnika krokowego...
Miałem okazję pomierzyć na kilku autach z tym alternatorem. Mój egleplarz jest nowy i ma dopiero 5 mieś. więc wątpię aby szczotki lub pierścienie. Akumulator padł po 1,5 roku TAB. teraz włożyłem Centre Future i jest ciut lepiej tzn. trzyma dłużej napięcie, ale i tak w korkach spada. Alternator na wolnych...
O które uzwojenie dokładnie ci chodzi o sttojan czy o wirniki???? Jeżeli chodzi o stojan to jest to bardzo ciekawe urządzenie bo patrząc od strony zacisków to nic innego jak stojan silnika 3 fazowego. Niestety jak wymontujesz stojan to sprawa wygląda nie ciekawie bo masz tam w zalezność i od model i...
Witam szanownych kolegów. Mam dość poważny problem z alternatorem w moim maluszku. PO krótcre problem wygląda tak: Całkowiecie przestał działać alternator w moim małym fiaciku (nie dawał wogółe napięcia i cały czas świeciłą msie kontrolka ładowania, zakupiłem więć nowy alternator (używany, ale ponoć...
Spróbujcie podłączyć do tego alternatora czeski regulator napięcia który był montowany w czeskich ciągnikach Zetor. Był on montowany na wiązce kablowej w kabinie ciągnika. Regulator ten był rozbieralny i można go było bez problemu naprawić. Regulatory napięcia od malucha są nierozbieralne. Regulatory...
Poczyściłem styki i ostatecznie uzyskałem spadek napięcia między alternatorem a akumulatorem 0,2V. Mam dodatkowe przewody do odpalenia z innego akumulatora i połączyłem masę alt. z minusem aku. - bez zmian. Zrobiłem eksperyment - na regulator napięcia wziąłem plus nie z wyjścia alternatora tylko z...
Witam Mam problem z ładowaniem akumulatora. Ogólnie chodzi o to, że pewien czas temu zepsuł mi się w aucie regulator napięcia przy alternatorze. Objawiało się to tym, że alternator dawał zmienne napięcie na akumulator w zakresie od ok. 13,7V do 15,5V. To z kolei spowodowało uszkodzenie akumulatora...
Przypomina mi to trochę moją przygodę w corolli. Po przypadkowym zwarciu przestało mi działać parę urządzeń i między innymi ładowanie akumulatora (świeciła się kontrolka ładowania). Po odpaleniu silnika wolne obroty falowały, a napięcie na alternatorze w takt zmian obrotów jeździło od 12-16V. i alternator...
A więc tak odpuściłem sobie grzebanie w alternatorze po sprawdzeniu na stole (gdzie daje pięknie 14,2 v) zacząłem dociekać w instalacji auta. Po przeczytaniu posta PLEXI mierząc wszystkie połączenia i znalazłem mój błąd w pierwszych pomiarach: gdzie mierząc napięcie na klemach i na zacisku B+ zawsze...
ok wielkie dzięki najprawdopodobniej w kablach nic nie jest namieszane bo ładowanie było przez rok i nic tam nie grzebałem .wziołęm sobie do serca propozycje kupna alternatora ze szrotu i tak uczyniłem dokonując zakupu alternatora od forda fiest 1,8 diesel 14,v/70a ze względu na ilość amperów jak i mocowanie...
witam, mój sprzęt to T-25 z 89 roku, z oryginalnym rosyjskim alternatorem (14V-400W) i z nim mam problem, pewnego dnia po przekreceniu hebla w ciągniku amperomierz zaczął mi pokazywać duży pobór prądu (do końca skali na minusie) i zaświecił mi się konektor w regulatorze napięcia. myślałem, że pewnie...
Witam Potrzebuje podpowiedzi pomocy na jednoznazcze stwierdzenie czy problem leży w PCM czy w alternatorze, jak to sprawdzić. Kabel biały na pin 32 - sprawdzony ok Kabel brązowy na pin 72 - sprawdzony ok kabel pomarańczowy na pin 52 - sprawdzony ok,jest na nim 12V na stałe. Gruby kabel od altka...
Posiadam małe autko Suzuki Swift GTi , które seryjnie ma alternator 50 lub 55A . Jako że posiadam sporo muzyki w aucie ( dwa wzmacniacze 300watt rms w 4ohm i 170watt rms drugi ) założyłem sobie alternator Mando z Kia Clarus II 2.0 16v DOHC o mocy 90A. Obecnie mam akumulator 55AH firmy Moll i po wiecznym...
Witam. Mam problem z alternatorem w astrze f 1.7 TD z silnikiem isuzu. Alternator nie doładowuje, napięcie wynosi 12.5V(pomiar przy wyłączonych wszystkich odbiornikach oraz po rozłączeniu świec). Cała instalacja została sprawdzona i wszystkie styki przeczyszczone.Akumulator jest nowy. Problem musi leżeć...
Podsumuję problem. Jakiś czas temu miałem problemy z akumulatorem, zauważyłem, że masa idąca do silnika jest lekko ukruszona. Odciąłem ją i dorobiłem na końcu nową blaszkę. Nie wpadłem jednak na to, że masa w cc idzie jednym kablem. Klema-karoseria-silnik. Odcinek karoseria - silnik jest przykręcony...
A czy możliwe jest to że alternator wcale nie daje napięcia tylko podczas gdy zapali się silnik pojawia się ono z akumulatora na zaciskach alternatora i dlatego nie reaguje na zmiany obrotów silnika i jest mniejsze od tego co na akumulatorze?? Jutro postaram się wstawić zdjęcie alternatora. Czy może...
Pytanie zasadnicze - po co wymieniać alternator? Jeśli jest problem z napięciem, to zacznij od przeczyszczenia złącz elektrycznych i sprawdzenia regulatora napięcia. Pamiętaj, że jego obudowa ma mieć dobry kontakt z masą pojazdu. Zawsze też możesz zastosować regulator elektroniczny. Najprościej wymienić...
Witam, Uporałem się ze zmianą paska klinowego na alternatorze. Przy okazji wymieniłem również pasek od pompy wspomagania. Mam jednak dziwny problem, ponieważ po wymianie, wraz ze wzrostem obrotów wydobywa się dziwny świst. Jeśli zdejmę pasek od alternatora tego dźwięku nie ma i wszystko jest w normie....
silnik to k20z4, którym będzie sterował komputer SA, w tym przypadku najlepiej będzie zastosować alternator z własnym regulatorem napięcia, moim zapytaniem było czy są jakieś inne możliwości aby nie było konieczności zmiany alternatora, nie wiem dlaczego niektórzy od razu oburzają się twierdząc że robię...
Witam! Mam problem , wczoraj założyłem Sobie dodatkowy automat do dziennych ( taki który załącza mi dzienne dopiero w momencie kiedy wyczuje ładowanie z alternatora ) I sprawa wygląda tak , że faktycznie włącza je chwile po odpaleniu . Na postoju ile auto by nie stało jest OK świecą cały czas . W trasie...
Jest to rezystor większej mocy Ale jaka jest jego oporność i czy zmienia się ze zmianą jego temperatury, ale to po tym spostrzeżeniu Przełożyłem ze starego ale jakiejś zmiany w działaniu nie ma, może tyle że zaraz po starcie chwilę dłużej trzyma większą moc ten alternator. nie ma to chyba żadnego...
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych...
Istotnie w samym alternatorze nie możemy nic zmieniać. To niedobrze bo w regulatorach które sterują wzbudzenie połączone fabrycznie z masą(minusem)są stosowane tranzystory PNP które mają z reguły dużo gorsze parametry niż stosowane w regulatorach sterujących wzbudzenie podłączone fabrycznie do plusa.Podejrzewam...
takie napięcie pojawia się na B+ nowego alternatora. + od urządzenia pomiarowego na B+ a minus do ramy samochodu, na wolnych obrotach 4,2V do 4,5 a po dodaniu gazu wzrasta do około 5V. natomiast na akumulatorze nie ma prawie żadnej zmiany, na wyłączonym jak i na włączonym silniku. te 5V ładowania...
Jedyna zmiana to doprowadzenie kontrolki ładowania bezpośrednio do alternatora.Tu jeżeli miałeś alternator 6-cio diodowy kontrolka była zasilana przez przekaźnik.Gdy natomiast był 9-cio diodowy kontrolka mogła dochodzić do regulatora,a następnie dochodziła do alternatora. Montując ten alternator...
Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator...