Oczywiście w sprawie przebiegu to wszystko możliwe ponieważ mieszkamy w Polsce. Zakładając, ze stan silnika poprawny to jak najbardziej stosowałbym olej dobrej jakości, czyli w najgorszym przypadku ten 10W40. Mam przed oczami, że w takim pojeździe widniała informacja BP Visco 5000. Co do producenta to sprawa upodobań. Nie obawiaj się żadnych mitycznych...
Witam mam następujące pytanie: czy mogę zalać olej w pełni syntetyczny po laniu mineralnego? Kupiłem auto od znajomego który nalał tam mineralnego. Jeżdził na nim jakiś czas i ja może z 2 tysiące kilometrów zrobiłem. Przyszedł termin wymiany, zajrzałem do instrukcji i znalazłem tam informację, że do mojego diesla można stosować wyłącznie syntetyk 5w-40...
na tym poziomie nie będę dyskutował, A czy ktoś Cię zmusza? sprowadzając tą mało i tak już merytoryczną debatę na dno. No wybacz, ale tą brednią: silnik zdążył już się wewnętrznie zanagarować, stąd właśnie problemy z 'podwójnym stanem'. przebiłeś wszystko. Musiała by być juz 5 centymetrowa skorupa i pół miski szlamu, żeby nagar wpłynął jakkolwiek na...
W starych silnikach jest mineralny, a jak wlejemy syntetyk, to wypłucze on syf, który jest na uszczelniaczach i zacznie z silnika kapać olej. Prawda jest taka, że do starych silników nie powinno się dawać rzadszego oleju i tę zasadę trzeba zachować - no chyba, że planujemy gruntowny remont silnika :)
Pierścienie mogą się zapiekać też , Jeśli był syfiasty olej przez lata to czasem pierścienie staną od nagaru i nie zgarniają oleju. Koszt niewielki a może w tym przypadku coś da. , dodam , Ktoś tu właśnie jeszcze wspominał o jakimś specyfiku. , i tu wspomnę o jakichś specyfikach , Możesz spróbować z gęstszym olejem. Ale silnika to nie naprawi tak jak...
100% pewności też nie masz, że wlali Ci olej jak w fakturze... Zgadzam się z tobą, nie mam 100% pewności jaki wlali olej, nie było mnie przy tym. Bez urazy a może wlali Kujawski z pierwszego tłoczenia, może tylko otrzymałem fakturę, za niby wymieniony olej. Ale jednak jakiś wlali bo na bagnecie jest czysty olej. Dodano po 10 Witam jerry1960 jezeli...
W stosunku do olejów krąży wiele mitów, niedopowiedzeń i może nawet celowych legend będących wynikiem działania marketingowców. Lepkość: 10W i 15W różni się tylko lepkością i płynnością w ujemnych temperaturach. Oba oleje mają taką samą lepkość przy wysokich temperaturach (40) więc spalanie się nie zmieni. Możesz wlać 5W-40, to będziesz miał łatwiejszy...
Witam Mam Peugeota z silnikiem 1,1 przejechane oficjalnie 100 tys km. W zesżłym roku w maju kiedy go kupiłem wymieniając wszystkie płyny, zalałem silnik olejem mineralnym Castrol 15w40. Wcześniej był tam najprawdopodobniej olej pełny syntetyk. Na mineralnym zrobiłem z 10 tys km. i się zaiodłem. Pojawiły się wycieki z pod miski olejowej, z pod pokrywy...
Wpłynie... Nie zmienia się olejów z niższej na wyższą klasę. Oleje mineralne podczas ekspoloatacji osadzają nagary, na współpracujących elementach, natomiast syntetyki nie. Do tego syntetyki posiadają właściwości "myjące" silnik. Zmiana z mineralu na syntetyk czy półsyntetyk spowoduje wymycie nagarów i powstanie luzów i w następstwie szybsze zużycie...
Koledzy mam proste pytanie, dobrze jeśli wypowiedzą sie praktycy, nie mitomani:) Kupilem Sorento 1, 2.5diesel, 170KM, 2008. Auto kupione w pl salonie, zalewane przez pierwszego właściciela przez 4 lata 5w30. Drugi właściciel przeszedł na półsyntetyczny 10w40 i tak jeździł przez 6 lat. Obecnie auto ma 140 000 km. Czy mam pozostać przy półsyntetyczny...
Sorry. Faktycznie źle mi wyświetliło sprawdzając nazwy. Oba oleje są do benzyny, oba są syntetyczne tylko Ultra jest full syntetyk a HX7 jest tylko syntetyk (cokolwiek by to znaczyło).
Jeżeli piszesz o oleju mineralnym to jak sądzę twoje auto ma już paręnaście latek. Sądzę, że nie będzie problemu i możesz zmienić olej z klasy 15W na 10 W. Olej tak czy tak gęstnieje w niskich temperaturach, to normalne, zwłaszcza jak za oknem mróz -25st. Co do firmy - nie ma to żadnego znaczenia, podobnie jak nie ma znaczenia jakiej firmy dolewasz...
Generalnie zawsze lepiej jest lać syntetyk, bo taki jest zalecany przez producenta. U mnie np po zmianie na 5W40 przestał pobierać olej przy wyższych obrotach i w konsekwencji w ogóle między wymianami nie brał.
Znajomy ma 307 1,6 HDi, przebieg 170kkm. Cały czas jeździ na totalu 9000 (pełny syntetyk) i od wymiany do wymiany (co 20kkm) nic nie dolewa. Jeśli zobaczysz ze przy jakimś przebiegu oleju już zaczyna ubywać to wtedy możesz zmienić na 10W, teraz nie ruszaj.
Koleeeeeeego na półsyntetyczny to może i jeszcze, ale na syntetyk, chcesz silnik rozszczelnić? No chociaż zależy w jakiej jest kondycji, ale raczej półsyntetyczny, no i jeszcze sprawe tak postaw: jeżeli znasz historie auta(w jakich był rękach to można zmienić) ale jeśli nie jesteś tego pewien to lepiej zostaw mineralny, tylko zalej dobrą marką np. CASTROL...
Kolego lysy11 przeczytaj od początku, albo przynajmniej pierwszy post autora tematu. Wiem, że autor tam gdzies napisał, że może przejdzie na full syntetyk i jeśli ma silnik w dobrym stanie to równiez nie powinno się nic stać, ale początkowo pytał czy może przejść na półsyntatyk, zresztą jak w temacie :D:D MłodyAmator dobre źródło widze miałeś, bo tak...
Nie wiem jaki olej był lany do silnika benzynowego w moim autku przez poprzedniego właściciela. Czy mogę zalać mu VALVOLINE 20w60, to jest mineral czy syntetyk ? bo jak mineral to powinno być ok...
nie sadze zeby w uno był wlany syntetyk jak juz to moze pólsyntetyk, wlaj pólsyntetyk lub mineralny -napewno mu nic sie nie stanie... a zmiana oleju na nizszej klasy wraz ze wzrostem kilometrów to jedna WIELKA bajka... widze samochody z przebiegami powyzej 300-400tys km i jezdza dalej na drogich i dobrych olejach ale i jest tez odwrotnie (zalezy od...
W GDI to chodzi o czystość grzybków zaworowych. Idź tym tropem to znajdziesz. Ja do VW Golfa II lałem 5W40 i nie było żadnych problemów bo niby jakie miałyby być. Oleje mineralne też mogą być dobrej jakość (dodatki uszlachetniające) i jeżeli są wymieniane w porę, silnik nie jest specjalnie wyżyłowany (duża pojemność - mało mocy) to też spełniają swoją...
A jakaż to jest wielka różnica pomiędzy cenami, że ma to dla Ciebie takie znaczenie? Przecież oleju nie wymienia się co tydzień. Dla trwałości silnika i jego kondycji lepiej żeby pozostał syntetyk, zwłaszcza jeśli producent przewidział stosowanie takiego właśnie oleju, i jeśli taki olej w chwili obecnej jeszcze pływa w silniku.
Najwidoczniej od zawsze był lany syntetyk. Po każdym oleju nawet syntetycznym coś zostaje, a nie wiadomo czy przedtem poprzedni właściciele (autko sprowadzone z niemiec, 2 rok w kraju) stosowali podobne środki? Przy tej zmianie użyje płukanki i przy kolejnej zmianie ewentualnie dwóch będę miał spokój.
Skrzynia od poloneza ma zębatki na tulejach ślizgowych dlatego wlewamy do niej rzadki dobry olej może być nawet silnikowy. Czyli połsyntetyk/syntetyk przekładniowy spokojnie mogę wlewać? Mam Mobil 1 półsyntetyk silnikowy ale pewnie kupię coś przekładniowego. Co polecasz i o jakich parametrach? Czy to że wcześniej ta skrzynia jeździła na Hipolu a teraz...
[quote="kazik-t"]i tu też [] Tu należy wspomnieć naszego MISTRZA Waldemara Marszałka , który stosował ÓW olej do swoich silników. Żaden wyszukany syntetyk nie dorówna olejowi rycynowemu , lecz jest co nie co drogi.
Witam... Jestem posiadaczem Corsy C 1,2 16V 75KM benzyna + LPG. 2004 rok, od nowości jeździ na LPG. Przebieg 220 tysięcy kilometrów (przypuszczam że ma więcej). Auto jeździ bardzo dobrze, nie kopci, silnik suchy, nigdzie się nie poci itp. Jednak samochód spala dość duże ilości oleju (około 0,3-0,4l na 1000km) nie są to ogromne wartości gdyż producent...
... sprężarki pracujące z R-134a smarowane są olejem syntetycznym a R-22 na oleju mineralnym ... I tego się należy trzymać, jeżeli nie jest napełniona olejem to napełniasz syntetykiem i możesz zalewać układ R134a (oczywiście jeszcze kwestia zaworu rozprężnego) jak masz mineralny to pozostaje wymiana na syntetyk. Pozdrawiam PS R507 współpracuje tylko...
(at)telenorek Co prawda po dwóch miesiącach, ale skoro odświeżyłeś temat sprzed 4 lat to nie narzekaj: Podnośnik i skrzynia nie są połączone Do podnośnika najlepszy będzie olej hydrauliczny, ale może być też olej silnikowy (podnośnik będzie wtedy słabszy) nie mniej niż 7,5l Do skrzyni olej przekładniowy ok 35l, nie baw się w syntetyki bo pójdziesz z...
Jeżdżę passatem B5 1.9TDI 110KM. Auto sprowadziłem sam z Niemiec 4 lata temu z przebiegiem 196tys. Tylko...no właśnie - na szafie 196km. Sądząc, ze ma sporo więcej zalałem mineralny Elf. Po 4-5 tys. znajomy nagadał mi o Castrolu Edge. Postanowiłem zaryzykować i zalałem 5W/40. Pełny syntetyk. Napisane jest chyba o ile pamiętam, że producent zaleca zmianę...
Witam, co do wlewania syntetyku, wlewać bez wzgledu na przebieg, jest tylko jedno ale? jeżeli poprzedni uzytkownik lał minerala i troszke pojeżdził kkm to nagar który sie odkładał spowodował wycieranie wargi w simmeringach które sie nim również uszczelniły i wlanie teraz syntetyku który ma silne środki myjace spowoduje jego rozpuszczenie i rozszczelnienie...
Nowe pierścienie dały się włożyć bez problemu i po lużno się dały obracać Po odpaleniu autko chodzi jak złoto czy bierze olej to jeszcze nie sprawdziłem gdyż skończyliśmy o 4 rano i teraz odsypiam ale w czasie jazdy nie ma tej mgły za autem więc myśle że bedzie ok.Teraz odnośnie zakleszczenia--zapieczenia tych pierścieni,ja myśle że byłoby możliwe zakleszczenie...
Kolego (at)sigwa18 upewnij się jakim olejem zalany został silnik, czy właściwą klasą SAE?. Weź pod uwagę, że oleje są różnych rodzajów (mineralne, pół syntetyki i syntetyki) oraz posiadają różne gęstości i lepkości. Każdy z tych parametrów ma wpływ na pracę silnika i jego układu smarnego w tym głównie na zmianę temperatury pracy. Zalej olejem zgodnym...
Witam Kupiłem seat leon 1.9 TDI 110 KM z 2002r. Chciałbym wymienić w nim olej i rozrząd. Dotychczas samochód jeździł na oleju syntetycznym ale ostatnio znajomi mówią żebym pomyślał na zmianie na półsyntetyk, że podobno lepiej sie na nim sprawuje silnik. czy to prawda czy czy można tak bez przeszkód zmienić olej z pełnego syntetyku na półsyntetyk ? Pozdrawiam
Po odpaleniu silnika i przejechaniu kilku kilometrów zapalił mi się na desce rozdzielczej komunikat/czerwony rysunek oliwiarki i co jakiś czas brzęczący/piszczący sygnał. Generalnie komunikat może oznaczać zbyt niskie ciśnienie oleju w silniku. Silnik w aucie pracuje cicho i równo, tj. po pojawieniu się w/w komunikatu nie było rzadnych zmian w pracy...
Kolego - napisałem tak , byś na przyszłość od informacji o marce typie i przebiegu zaczynał takie posty. A tak na marginesie - kiedyś w niepełna 2-letnim pojeździe (co prawda było to Daewoo ale Espero w wersji 2,0 16V) genialni panowie serwisanci przy gwarancyjnej obsłudze przeglądowej ( obowiązkowej) zmienili mi olej z fuul syntetyka na .............
Może wtryskiwacze leją? Dodano po 2 Zasada jest taka że gdy silnik jest nieszczelny to należy wymienić olej na gęstszy, Bzdura. Silnika nie uszczelnia się olejem silnikowym, tylko się go naprawia (najczęściej wystarczy wymiana simmeringów na wałkach). Oczywiście to dotyczy silnika który nie spala oleju, który bez remontu się nie obejdzie. ale pamiętaj...
a co do tej zmiany syntetyk / mineralny ?
A wcześniej olej nie był mineralny lub połsyntetyczny? Auto było kupione i zalane nie wiadomo czym ( podejrzewam że olejem z jakimś środkiem ) by kontrolka się nie świeciła, potem zmiana na 10w40 i już się paliła jednak mniej teraz na pełnym syntetyku ( taki jest zalecany) również się pali (mruga) na biegu jałowym.
Witam. Nie słyszałem o czymś takim co by regenerowało popychacze może Koledze chodzi o uczelnianie silnika ale to się nazywa Moto-Doktor ale to daje poprawę na 1000km i silnik do wymiany. Moja propozycja wymiana popychaczy i przestaną stukać jeśli są od nowości i zmiana oleju na syntetyk.
Witam Posiadam Passata B5 2.8 V6 AMX z LPG. Kupiłem go miesiąc temu. Zawsze jak przyprowadzam sobie nowe auto to robię płukankę + zalewam olej taki jaki ma być przewidziany do danego motoru. Od niedawna puszcza mi momentami obłoki niebieskiego dymu. Problem jest o tyle dziwny, że z rana dymu po całej nocy nie ma... Opiszę kolejność działań po której...
Opisujesz nie pełna drugą metode docierania;) W cale ona nie taka kontrowersyjna i podparta kilkoma mocnymi argumentami, np. silniki docierane zbyt spokojnie maja czesto problemy z utrzymaniem prawidłowej szczelnosci. Nad tym proceem docierania pracowały tegie umysły mechaników sportowych, w internecie jest gdzies strona z zrobionymi zdjeciami tłoków...
Witam Prosze o pomoc bo od pewnego czasu po zmianie oleju na castrol syntetyk zimny silnik zaczal na wolnych obrotach tak jakby grzechotac gdy go zgasze i zaraz odpale to juz chodzi cicho lampka smarowania gasnie po odpaleniu i oczywiscie pozniej jak zlapie temp. to stuka szklanka na wolnych obr ale tez nie zawsze podejrzewam ze to wina zaworka ???...
Wedlug zyczenia dodaje opis olejow smarowych milej lektury :D:D:D:D:D OLEJE Oleje stanowią niewielka część całości produktów naftowych (poniżej 2% w stosunku do ropy poddanej przeróbce), ale odgrywają bardzo ważną rolę w wielu dziedzinach przemysłu, w transporcie czy usługach. W odniesieniu do całości olejów używanych w świecie ponad 50% stanowią oleje...
Teoretycznie po pałowaniu kiedy powinien umrzeć silnik? Swoim zrobiłem 70kkm, jak to się mówi, z gazem w podłodze, często zmiana biegu przed odcinką, aktualnie na budziku 230kkm od samego początku na gazie. Stan silnika? Nie zdarzyło się żeby nie odpalił, nigdy nie sprawił najmniejszego problemu. Na 15kkm bierze około 700ml oleju. Pełnego syntetyku....
najczęściej Castrola 10w40 Ale zdajesz sobie sprawę że w Europie firma Castrol to nie jest producent tylko cwany dystrybutor z odpowiednim marketingiem? Olej i paliwo Castrol na rynek polski pochodzi ze sporą dawką pewności z zamówienia w rafinerii Orlen lub Lotos. To nie taniej kupić sobie olej Lotos bezpośrednio od producenta? Myślę że z olejami...
Cześc Mateusz. Postaram ci pomóc, gdyz jak słyszę tu i ówdzie różne teorie na temat paliwa alkoholowego opartego na metanolu to: Proszę wybaczyc za eufemizm ale mnie trzęsie.. I tak paliwo oparte jest na trzech składnikach 1. Alkohol metylowy 2. Olej smarujący silnik 3. Utleniacz Nitrometan (Pełni funkcje podobną do NOS w silnikach samochodowych, z...
Kilometry nie mają tu nic do rzeczy tylko stan silnika. Jeśli nie jest pozacierany i jego elementy nie są zaklajstrowane smołą to mozesz łac nawet najlepszy olej jaki znajdziesz. A jak jest to ubije go (bo w zasadzie już jest ubity) pierwsza lepsza zmiana oleju nawet na najtańszy. Syntetyk powinien być trochę trwalszy i mieć trochę lepsze właściwości...
Do kolegi Winiego: Zmiana oleju z półsyntetyka na półsyntetyk - bez problemu. Z mineralnego na półsyntetyk - bez problemu. Z mineralnego na syntetyk - jeśli w silniczku mineralny pozostawił dużo nagaru, grozi to zatarciem silnika, ponieważ syntetyk rozpuszcza ten osad. Z półsyntetyka na syntetyk - jeśli w silniku półsyntetyk nagaru nie pozostawiał to...
Mieszać nie mieszać oto jest pytanie. Też 6 lat temu się naczytałem że nie wolno zalewać syntetycznym bo pisze tylko mineralny uszkodzi nam maglownicę, pompę, zaczną się wycieki większe.. Prawda jest taka że wszystkie oleje są mieszalne wiec nic nie powinno się stać. Co prawda trzeba wziąć pod uwagę że przy zmianie resztki oleju starego zmieszają się...
Nie chce zajmować stanowiska w sprawie zmiany oleju, ale moge opowiedzieć co nieco. Być może taki dziwny traf ale widziałem już silnik z Poloneza który umarł w którkim czasie po zamianie oleju. Był to Polonez z hydopopychaczami zaworowymi. Od początku jeżdził na oleju mineralnym (ok. 70 000 km) aż zaczął się problem ze szczekającymi hydropopychaczami....
Witam. Mam Toledo z AFN i przyszedł czas na zmianę oleju. Zastanawiam się nad mobilem 0w40 syntetk ale trochę poczytałem w internecie i mam wątpliwości. Co do silnika to pracuje idealnie odpala bez najmniejszego problemu również przy -20 a oleju nie wziął ani grama od ostatniej wymiany. Jak radzicie? Lać tego syntetyka czy coś innego?
To że ten silnik papa olej to nic dziwnego. Niestety ale te silniki to po zjechaniu z płyty montażowej już miały ubytki oleju. Skoro był mineralny to już mu nie pomagaj zmianą na semi-syntetyk bo konsekwencje mogą być bolesne w skutkach. Zalej tym Castrolem i będzie dobrze. Co do pomysłu zalania Lotosem. To już lepiej zalej takim Lotosem Selektol 20w30...
Nie polecam preparatów do płukania ... już po kilku takich eksperymentach widziałem co schodzi z olejem, i nie jest to o dziwo szlam z silnika tylko opiłki metalu z panewek i innych ruchomych częsci silnika. Silnik po takim płukaniu nie raz zaczynał klekotać jak stary diesel. Dobrą zasadą jest jeśli po zmianie oleju na dużo lepszy (mam tu na myśli syntetyk)...
Powiedźcie mi panowie, czy skrzynia dp0 to dobry wybór szukając auta w automacie? Chce kupić scenica 2 1.6 AT i się zastanawiam nad taką opcją. Teraz ujeżdzam 5HP19 i jest OK. Nie szarpie, biegi zmienia płynnie. Przełączanie PRND jest bez szarpnięć - czy też takie plusy posiada dp0? ;) Różnica między pracą 5HP19 a DP0 ( AL4 ) to przepaść. Oczywiście...
Jeździłem kiedyś poldkiem rocznik 85 i gdzieś w 92r. - przebieg ok 150tys. po remoncie silnika zalałem pełny syntetyk Mobil 1 (wcześniej chodził na noramlnym - mineralnym) niby chodził dobrze ale nie ta dynamika i głosna praca silnika i ciężko palił ciepły. Jak dolałem dodatku teflonowego, to ucichł, przesał brać olej, silnik równomiernie trzymał obroty...
Witam. Mam problem z drugim biegiem, a konkretnie: Podczas jazdy ciężko wchodzi dwójka. Wyraźnie odczuwalny jest opór podczas zmiany 1-2, który czasem jest bardzo duży. Nie pomaga kilkukrotne wciśnięcie sprzęgła przy przejściu z 1 na 2. Co ciekawe, problem nie występuje cały czas, niska temperatura (np. ok. 0 stopni) zwiększa ten problem, a w temp ok....
Witam. Zamiezam wymienic w swoim aucie plyn hamulcowy (a raczej nie zamiezam tylko musze bo to juz leci 3-ci rok, a o kilometrach to lepiej nie wspominac :-). Z tego co sie orientuje to plyn z indeksem DOT4 w zupelnosci wystarcza do wiekszosci samochodow jezdzacych po polskich drogach (rocznik ponizej 2000, ale do tych mlodszych tez sie go uzywa). Ja...
Witam koledzy! Mam takie małe pytanko, mam Forda Mondeo z 2001r 1,8 benzyna +gaz, kupiłem go w styczniu tego roku i wypada mi teraz zmiana oleju w silniku. Teraz autko jeździ na Castrol Magnatek pół syntetyk, na liczniku pokazuje mi że auto ma przejechane 160000 km i takie mam związku z tym pytanie, czy zostać przy pół syntetyku, czy zmienić na mineralny...
Witam Mam Matiza 2000 rok i przebieg 160 tyś i nie wiem czy olej wlać syntetyk czy półsyntetyk. to moja pierwsze zmiana oleju bo kupiłem go rok temu. podobno jeździł na syntetyku ale słyszałem, że przy takim przebiegu to trzeba już lać półsyntetyk. Z góry dzięki za odpowiedź pozdrawiam
Nie mam pojęcia, zależy gdzie się rozszczelni i co trzeba będzie wymienić. Ale tak naprawdę słyszałeś żeby komuś się rozszczelnił silnik po zmianie oleju z mineralnego na syntetyk czy półsyntetyk? Pomijając typowe gadanie że znajomemu znajomego itd. Ja nic takiego nie słyszałem. Oczywiście ryzyko istnieje, bo zdarzają się ludzie którzy zaczynają lać...
Miałem podobny problem w Audi A3 8P i kilka dni temu się z nim uporałem. Objawy to brak mocy na drugim biegu, szarpanie przy zmianie biegów i odczuwalna mułowatość. Pierwsze co, to sprawdziłem zgodność skrzyni biegów. Okazało się że mam oryginał zgodny z wlepką w bagażniku czyli FVH, silnik 1.6 BGU. U mnie pomogła wymiana filtra paliwa który w 16-letnim...
Nie wiem jak tam syntetyk, ale mineralny lotos to moim zdaniem porażka. W AX 1.4D spuściłem po 4000 km po nagrzaniu był tak rzadki, że spływał z miarki jak woda (musiałem wymienić uszczelniacze), poldek zaraz zaczął się pocić jak głupi i do zmiany oleju nie mogłem z tym dać sobie rady, to samo u kumpla w kadecie. Przepraszam, że trochę nie na temat,...
Pragnę PODKREŚLIĆ , że regulując zawory jak nie wymienisz uszczelki pod kapą nie ma ... we wsi by nie ciekło. Oczywiście sprawny(cały) szczelinomierz to podstawa. Jeśli zbliża Ci się termin zmiany oleju (określ sam po jego kolorze) to przeczyść filtr odśrodkowy i cały silnik; zalej czymś lepszym od szlag go wziętych i zostawiających nagar lotosów (chociażby...
Myśe że bark ciśnienia oleju w silniku kolegi gorzki_ck nie jest winą oleju. Jakieś znazcenie to ma jaki jest olej w silniku, ale cudów nie ma. BARDZO PRAWDOPODOBNE -> padły już panewki i dlatego pali się kontrolka na wolnych obrotach. MNIEJ PRAWDOPODOBNE -> można prubowac zamienić sam czujnik odpowiedzialny za kontrolke. Z doświadczenia wiem że z zmianą...
Dziękuje za odpowiedź!!! Dziś przejechałem jakieś 3km po mieście, jakiegoś głośnego walenia w silniku nie ma. Po rozgrzaniu jest troszkę słabszy i głośniejszy. Też podejrzewam tylko dżwigienki i mam nadzieje, ze głowica nie będzie wymagała jakiegoś większego remontu. Rozrzad mam z Ruville za 275zł, uszczelka głowicy ok 120zł, dżwigienki ruville po...
Odkopuję temat, bo sądzę, że warto. Głównie dlatego, że opinię mam z kilkuletniego użytkowania w/w agregatu. Co mogę powiedzieć? Ogólnie agregat przepalił już spokojnie kilkaset litrów paliwa. Leję do niego 98, głównie dlatego, że na 98 chodzi po prostu ciszej. Olej zmieniam co jakieś 50h pracy, samochodowy pełen syntetyk 5W40 mobila 3000 bo tani. Zmieniam...
A robić płukanie przed zmianą oleju? Wlać coś 5w40? Polsyntetyk? Syntetyk?
To jak Pan ma w samochodzie mineralnego to niech naleje syntetyka- silnik do wymiany Jak wleje wody zamiast oleju to też ;) Takie mity to z czasów polonezów i maluchów ... Lejemy taki olej na jaki nas stać. Jeżeli auto ma służyć dłużej to tylko syntetyk. Jeśli lubimy co 2-3 lata zmieniac auto to taki nie wysilony benzyniak 1.6 i na agrolu pojedzie...
A ile Ci teraz bierze. Zacznik od czujnika ciśnienia oleju, często pada. Jeżeli auto nie bierze Ci oleju to zmieniaj na syntetyk. Nawet jak jakaś uszczelka puści to lepiej zmienić niż zajechać turbo i ten trefny łancuszek. A silnik 1.8t to wg mnie bardzo udana konstrukcja pod warunkiem, że się dba o jej serwis ! Ja bym stawiał na ten olej dalej. Długo...
Jedyne zagrożenie z syntetyka jest takie że ruszy syf nagromadzony w silniku i zatka np smok olejowy (wiele silników tak umarło). W 2003 już istniały syntetyki. Jak pisałem wyżej jeśli chodził na syntetyku to dalej tak trzymać. Jak miał wlany syf ,to przed zmianą przegląd misy od środka i pokrywa zaworów w górę czy zmiana go nie zabije. Można by też...
I teraz moje pytanie, ponieważ przebieg jest znikomy, silnik czysty (brak nawet śladowych ilości nagarów pod pokrywą zaworów) zdecydowałem się zamienić na własne ryzyko olej silnikowy z zalanego wcześniej Castrola GTX 10W40 na Millersa CFS 5W40. Lepkość, szczególnie niskotemperaturową, dobiera się bardziej ze względu na klimat (nieraz producent toleruje...
Wszystko zależy od stanu faktycznego silnika. Jak lany był półsyntetyk, to można lekko zastanowić się nad syntetykiem. Lekko, ponieważ syntetyk ma znacznie więcej składników płuczących i jeśli jest silnik zamulony, to ten cały "syf" na minerale sie wypłucze i jeśli kiedyś były jakieś wycieki, to one znów się pojawią. Jeśli jednak silnik jest jak brzytwa...
Nie znam tych olejów ale sądząc po lepkościach to conajmniej dobre półsyntetyki (na bazie mineralnej raczej nie wyciągnie się takiego zakresu lepkości). 10W60 ich nie zabił (chyba, że dużo zimnych rozruchów w ostre mrozy - tak jak pisałem - 10W to maks na popychacze i turbiny w naszym klimacie) a 5W40 spokojnie powinien wystarczyć. Jeśli na 5W40 zacznie...
Czy ktos jeszczce potwierdzi takie efekty? Bo jakos dziwne mi sie to wydaje :?: ja jeżdzę moim fokusem z obiegiem zamkniętym ON/OR wokół pompy i filtra paliwa. czasem nie przełanczam na OR bo mi sie nie chce machy dzwigać (narazie zawory ręczne.... do wypłaty) przewody, trójniki, filtr paliwa, pompa, wszystko parzy i nic sie nie dzieje. jeżdze tak...
Witam ! Dokonałem przeróbki palnika na dyszy Delavan SNA 30609-7. Fotki bardzo poglądowe robione na szybko i oczywiście palnik w wersji beta :) Podgrzewanie na dolocie wykombinowałem tak jak na zdjęciu, wewnątrz jest jeszcze czujnik temperatury. Podgrzewanie oleju działa ok, ustawioną mam temperaturę na 70 stopni. Palnik odpala, jednak nie jest jeszcze...
goldwinger gratuluje porównań !!! Dodano po 5 Istota leży w tym że oleje mineralne w większym stopniu niż syntetyki nie zawowują stabilnych (jednakowych) parametrów wraz ze zmianami temperatury Obrazowo: Jak jest ok na gorąco to zbyt lepki na zimno (co w dużo mniejszym stopniu jest wadą syntetyków) A co do pasowań i sensu zastosowań syntetyków to goldwinger...
Niestety zmiana oleju nic nie pomogła. Sprawdziłem każdą lepkość od syntetyka zaczynając, kończąc na mineralnym. Mechanicy zmieniali mi pompę olejową, ślizgi od łańcucha i nic. Dopiero ostatni z mechaników podszedł do tematu trochę inaczej (wytłumaczyłem mu co było zmieniane) kazał zostawić samochód na dwa dni i po odebraniu fury okazało się, że jest...
Podejście dobrego silnikowca (silniki z pod jego ręki przeżywały resztę samochodu): Olej może być ciut wyższej lepkości niż zalecany - daje mocniejszy film olejowy (większe opory ale też i lepsza ochrona dopasowujących się dopiero do siebie powierzchni, szczególnie jak będzie generowana wysoka temperatura). W każdym razie 0W30 czy 5W30 będą tutaj ryzykowne....
Wypytuję o taki temat wszystkich znajomych i obcych mechaników i dzielą się na dwie grupy, ci z atestami LIDER SERWIS twierdzą, ze po syntetyku nie można półsyntetyka czy mineralnego bo się będzie silnik grzał. A inny twierdzą, że do zużytego silnika wręcz trzeba wlać "gorszy" olej bo nie bedzie wyciekał przez mikropory i nanoszczeliny. Może rozwijając...
Witam Mam fiata uno 899cm z 2000r. ma przejechane 90tys. km. Silnik ten jest wyposażony w hydrauliczne kasowniki luzu zaworów. Większość swojego życia auto było eksploatowane na najtańszym oleju Orlen Lubro Gas ( auto jest na gazie) 15W40 jest to olej mineralny. Obecnie chciałbym korzystać z nieco lepszej klasy olejów a mianowicie myślę zalewać go Mobilem...
Cześć.U mnie była przytkana na pierwszym i drugim garnku czyściłem ja chyba z trzy razy bo też na rano ostre metaliczne uderzenia przez 3-4 sekundy . Po czyszczeniu to ustąpiło wiec spróbuj jeszcze raz skontrolowąć tą rurke bo mogła znowu sie przytkać.Co do oleju nie ma co przeciągać z wymianą mineralny zmienić na pół syntetyk.To przez ten mineralny...
Nie ma się co zastanawiać. To nie wina osprzętu, ani sonda, ani też przepływomierz nie jest przyczyną. W M40 jest normą że po pewnym czasie silnik nie wkręci się po wyżej 4 tyś obr/min. Jeżeli kolega zmieniał już dźwigienki i popychacze hydrauliczne to wystarczy założyć nowy wałek i silnik będzie pracował normalnie. Silnik M40 ma małą wade jeśli chodzi...
Kolego, w chwili obecnej, tj. w temperaturach otoczenia rzędu wartości dodatnich, zmiana na półsyntetyk nie ma większego znaczenia i sensu, tym bardziej że półsyntetyki to oleje mineralne wzbogacone w minimalnej ilości o "walory" oleju syntetycznego. Tym bardziej, że konstrukcja twego silnika do złożonych, w myśli technologicznej, nie należy. Zatem...
Dzięki wszystkim za sugestie. Wczoraj Lanosik dużo jeździł, trochę podkręciłem pedał żeby wyżej brał. Przy okazji obejrzałem mechanizm zmiany biegów - luzu nie było, ale mycie silnika lancą kompletnie wypłukało smar na krzyżaku i przegubach. Napchałem smaru grafitowego, mechanizm od razu zaczął chodzić lepiej. Po podkręceniu pedału zarówno na ciepłym...
Zmiana oleju na lepszy znacznie (około3%) obniża zużycie paliwa Najistotniejszy jest dobór olejów w skrzyni biegów (o ile jest wymienny), w drugiej kolejności w silniku. Silnik napełnij po prostu Mobilem Formula 1 API-5-SJ (0W40). Nie ma sobie równych. Według badań ADAC średnica jego ziarna jest prawie 30% mniejsza niż konkurencji przy takim samym napięciu...
Dlaczego chcesz zmienic z syntetyka na polsynyetyk? Kilometry przeciez nie decyduja o zmianie tylko zuzyta jednostka napedowa, ktorej stan glownie zalezy od wlasciciela pojazdu. Osobiscie znam gdy przy blisko 400 tys lany jest OW40. A co do marki oleju to kazdy chwali to co ma i napewno jednen i drugi olej jest bardzo dobry.Ale jesli jezdziles na elfie...
Też popełniłem ,,grzech" zakupu oleju na Alledrogo. Mobil 1 0W40. Na oko i zapach zupełnie niczym się nie różnił od Lotosa syntetyka 5W40. Przyszedł mi więc do głowy test na zamrażanie. Wlałem oba oleje po kilka cm sześciennych do słoików, dla porównanie jeszcze trzeci słoik z półsyntetykiem 10W40 Sorella (ten różnił się od pozostałych kolorem i trochę...
hmm dzieki kolego za info,tez sie tak zastanawiam czy ten syntetyk niepowoduje jakis jaj,wiem z serwisówki ze najlepszy olej jaki jest zalecany to lepkosci 5W-30,tez syntetyk w wiekszosci olejów o tej lepkosci,serwis mi zalał po 10kkm Mobil 5W-50,teraz leje 5W-40 od 15kkm,a ile zrobiles na tym nowym wałku i dzwigienkach kolego? Do 40 000 km miałem...
Szczerze to jesli lany byl syntetyk od poczatku to moze jezdzic ( ja mam 270 tys. i oleju nie bierze ) ale jesli bylo jezdzone na mineralnym i ktos po 150 tys. km decyduje sie na zmiane oleju z mineralnego na syntetyczny to jego sprawa ale sam widzialem skutki takiej zmiany lalo sie praktycznie z kazdego miejsca. Jeszcze jedno, olej syntetyczny musi...
Każdy ma swoją opinie -ale pilnowane zmiany olejów robią dużo - znam przypadek mojego kolegi który nakrecił kaszlakiem 200kkm bez remontu (wymieniał olej czasami 3-4 razy w roku.) Co do e11 niewiem czy każda tak ma ale silnik 1.3 nagrzewa się mega szybko - centralnie przy obecnych temperaturach po przejechania 1-2km na lajcie temp płynu jest w juz połowie...
Jasne, to też może być przyczyna, jeżeli silnik jest zużyty. Półsyntetyk przede wszystkim rozpuszcza świetnie wszelkie nagary i inne osady, które w starszych silnikach są jakby wypełnieniem ubytków materiału, przez co powoduje spadek ciśnienia oleju i rozszczelnienie silnika. Ma lepsze właściwości smarne, ale jest rzadszy, co można stwierdzić już po...
Nalot wskazywałby raczej na olej mineralny. Ja zastosowałbym na Twoim miejscu teraz olej mineralny bo to nie zaszkodzi no i wiek autka. Według niektórych opinii zmiana na syntetyczny powoduje zwiększone wypłukiwanie zanieczyszczeń z układu smarowania, co wymusza zmniejszony przebieg między następnymi 2..3 wymianami oleju, co generuje dodatkowe koszty....
Witam. Po raz pierwszy stałem się posiadaczem diesla, choć swego czasu byłem trochę wrogiem ("Nigdy w życiu diesel! Nigdy w życiu gaz! Tylko benzyna!") :P Pomijając przyczyny zmiany nastawienia chciałem zapytać o kilka rzeczy, jako że z dieslami nie mam kompletnie żadnego doświadczenia. Skoda SuperB 1.9 TDI 130 KM, 2004 r. 1. Jakie paliwo tam lać? Zwykły...
POMOCY!!!!! Mam powazny problem.Od jakiegos roku jezdze vw t5 2005 rok 77kw wersja osobowa krotka... Auto kupiłem z około 200tys. przebiegiem.No i sie zaczęło...:) Zerwał mi sie pasek rozrządu ,auto było dla mnie nowe wiec zdecydowalem sie na zupelnie nowa fabrycznie glowice oryginalna plus uszczelke ,auto naprawialem w holandii(tu mieszkam i pracuje)odrazu...
Olej 15w40 był stosowany za czasów PRL gdzie nie było wyboru i nie każdego było stać na lepszy olej I jest stosowany nadal i to bardzo powszechnie. I za czasów PRL to ciężko było o jakikolwiek olej wielosezonowy, bo na rynku były głównie oleje sezonowe do zmiany 2x do roku. Miałem takich klientów co od nowości w 125 p lał syntetyk 5w 40 Od nowości...
Nie rozumiem - nie było kratek do 307 sw? Poza tym rozszerzę temat... Proszę jeszcze o informacje w poniższych sprawach: - radio - niestety wsadzony iso zamiennik (na olx/allegro szukać oryginału jak leci, czy konkretnego modelu - w instrukcji są 3 modele: deck, cd, cd do navi). Navi odpada, bo mam u siebie podstawowy wyświetlacz (mimo, ze wersja premium)...