Zwykła wymiana, a następna po 5 tysiącach kilometrów.
50607030 Łącznik (do nr silnika 239374) 50607031 Łącznik (od nr silnika 239375)
Nie musisz stosować żadnej płukanki. Oba oleje są półsyntetyczne o praktycznie takich samych parametrach i możesz je zamieniać bez żadnych obaw.Oba oleje spełniają tez normę VW 5XX Poprostu jak podczas każdej wymiany rozgrzej silnik do 90stpni i spuść stary, zalej filtr oleju nowym olejem i potem wlej taki sam olej do silnika
Olej lejesz taki jak w manualu, to co zalecił producent, a nie miras z warsztatu januszex carpol s.c.
Trzeba brać po uwagę stopień zużycia silnika. Zalewanie jednostki napędowej gęstszym olejem jest częstą praktyką, która pozwala na jego dłuższą eksploatację. Jedyny mankament, to trochę cięższy rozruch silnika w niskich temperaturach.
Wujek google ? https://www.frank-motorgeraete.de/ueberu...
A mogę zmienić buty rozmiar 42 firmy Najki, na rozmiar 42 firmy Ajdidajs?? (po przeczytaniu wyrzucić post do kosza)
(at)majster129 Tak to wszystko u mnie wygląda, co do online to daj znać na PW czy gdzieś abyśmy się zgadali, ja głównie po 15:00 jestem dostępny. To nie tu Napisz na PM który dzień
Więc dlatego zalej taki jaki był i nie zmieniaj tego.15 W 40 Zabije szybko ten silnik.
Rozumiem że wszelkie wycieki wykluczyłeś.Niestety te silniki lubią olej.Po zmianie oleju będzie raczej to samo tylko "dolewki" tańsze.;-).Urok Opla.
Jak najszybciej zlej mineralny i jeśli wcześniej nie było z silnika wycieków oraz silnik jest w dobrej kondycji to wlej taki olej jaki zaleca producent. Mechanicy powinni pokryć koszta
Witam. Klasy oleju muszą być zgodne, nie marka. Ten olej Elf z dopiskiem TXI jest produktem który w pełni pokryje zalecenia producenta. Piszesz o stosowaniu oleju 10W, w jakim celu chcesz zmieniac? Rozumiem jezeli to potrzeba chwili, ewentualnie zgodnie z zasadą " ordnung must sein". Tarcza zalecana 8 mm i taka MUSI być założona, założenie grubszej...
Uszczelka pod którąś z głowic, pęknięta głowica, korki - zaślepki otworów w głowicy przeżarte.
Tak, można zakupić samą uszczelkę, koszt koło 25 zł. Musisz poszukać po frazie '' Honda cbr 600 uszczelka miski olejowej''.
Zmiana oleju nie naprawi samochodu.10W40 możesz lać.
Pierwsza zmiana oleju 300 km, druga 1500, trzecia 5000 km (jest to z tyłu w instrukcji). Wszystkie x na miarce mają być zalane olejem
Sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów, ew. zmień jak nie był dawno zmieniany, choć sama zmiana oleju niekoniecznie musi poprawić sytuację. Jak skrzynia mocno wyje, to prosi się o (co najmniej) wymianę łożysk. czeka mnie powrót do domu 700 km czy dojadę ...oto jest pytanie. :-) Pozdrawiam.
Przebieg 201000 km, więc myślisz, że nie jest wyciągnięty??? To się sprawdza - a nie "myśli" Widziałem łańcuch zerwany po 40 tys km (w motorze 271 z C-klasy) i znam motory które przejeżdżają 300 i więcej tysięcy bez ingerencji w rozrząd. Dojście jest od komory silnik a wymiana trwa 20 minut Przy wymianie rozrządu napinacz i tak powinien być wymieniony....
Nie pisałem mu o wydatkach bo przy 200 tysiącach to chyba że szybko u nas wymieniali gdzies 350 do 500 tyś km. Ogólnie to przed każdą zmiana oleju dopal dpf na postoju.
Najpierw to bym się upewnił czy zmiana oleju nie pomoże, klekotał na poprzednich olejach tak samo? Zdarzyło mi się kupić samochód ze sterowanym rozrządem i po tygodniowym postoju też było klekotanie, po wymianie oleju na zalecany przez producenta i z pewnego źródła problem ustał.
Ja wlewam około 0,6 l - z zaznaczonego na zdjęciu poziomu wynika, że będzie to wystarczająca ilość oleju ( zmiana co około 20 godzin pracy silnika).
Duplikat
Kompresor nie opiekuje przez olej 5w czy 10w. Ciężarówka nie wskazuje wymiany oleju Najczęściej winne są pierścienie i lub tuleja. To co kompresor wypluje na most przez osuszacz to jest litr lub może dwa, są kierowcy którzy zauważyli że most cały mokry od oleju ale w ogólnym rozrachunku nie widać zuzycia oleju na bagnecie czy wyświetlaczu ponad normę...
Ja myślę że czeka Cię remont silnika, zmiana oleju na 5w40 trochę opóźni to co nieuchronne.
Sama zmiana oleju nic nie pomoże. Można spróbować na siłę, włączyć jedynkę i ruszać ale to wtedy musisz się liczyć ze jeszcze bardziej uszkodzisz skrzynię. Dodano po 2 Tak jak kolega radzi lepiej kupić na szrocie. I będzie taniej
W środkowej części głowicy (pomiędzi cyl 2 i 3) pod wałkami są zaślepki kanałów olejowych z małymi otworkami. Sprawdź czy nie są zatkane. Jakiej marki był ten olej 10W-40? Z pewnego źródła? Miałem podobny przypadek w escorcie i wtedy pomogła zmiana oleju na 5W-30.
HTHS czyli c2 czy c3 ma lepszy parametr?
Podepnę się pod temat. Też mnie ciekawi procedura wymiany oraz jak sprawdzić odpowiedni poziom w głównym zbiorniku. W jakiej pozycji siłowników sprawdzać olej na bagnecie? Jeżeli chodzi o olej to zalej HL-46 u mnie było pusto, póki co dolałem 40l i działa dobrze.
hmm..jesli nie ubywa plynu chlodniczego i nie przybywa oleju to nie koniecznie oznacza uszczelke pod glowica. Tak maja auta, ktora sa eksploatowane na krotkich odcinkach bez osiad\gniecia optymalnej temperatury. Czyszczenie korka i zmiana oleju. W lato nie powinno byc tego problemu. Drugie poytanie- hmm...w bagazniku, zasilanie z kabla swiatel cofania.
Prawidłowo powinieneś ją oddać do regeneracji . Tam trzeba wymienić tylko oring ale sam tego nie rozbierzesz. Ale z własnego doświadczenia to mam ropę też i wystarczy zmiana oleju w pompie często. Jak najczęściej zalewaj olejem pompę a ropę spuszczaj . Ja to robię co 30-50 mtg. 20 lat chodzi od kiedy pojawiła się ropa w pompie a wcześniej to nawet nie...
Spuszczenie przez korek czy wyssanie przez rurke na bagnet? Róznie ludzie mowia. Jedni mówia że jak sie wypuszcza przez korek to wylatuje syfy a ssakiem nie da sie ich wyssać. Inni mowia, ze jezeli silnik jest przystosowany do do wysysania, to wysysa z samego dołu i jest to tak skuteczne jak spuszczenie korkiem. Wie ktos jak jest naprawde?
Jak układ smarowania jest sprawny to dlaczego nie ma być wystarczającego smarowania???? Gdzieś czytałem/widziałem jak polepszyć wydajność smarowania. Trzeba wybić odpowietrznik zbiornika oleju i delikatnie skrócić w nim sprężynkę. Będzie słabiej dociskała kulkę i przez to ma podawać więcej oleju. Odpowietrznik masz tu gdzie szpilki do przykręcania prowadnicy....
Czy sama zmiana oleju z 5W30 na 5W40 coś da? Jaki olej zalać by miał normę 507 bo przeważnie to mają 502/505? Nie zmieni to nic poza lepkością w wyższych temperaturach. Olej silnikowy Castrol 5W30 Edge Titanum FST Olej silnikowy Castrol EDGE Professional Longlife III 5W30 Olej silnikowy FUCHS TITAN GT1 PRO C3 Olej silnikowy Mobil 1ESP Formula 5W30...
Każde auto ma obliczoną przez producenta przepustowość powietrza przez uklad dolotowy powietrza.Jeśli odkręcisz korek wlewu oleju to przez odpowietrzenie skrzyni korbowej będzie zasysane dodatkowe powietrze co spowoduje zmiane obrotów.Ja tak sobie to tlumacze jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.Dodam jeszcze że mialem niedawno następującą sytuacje...
http://obrazki.elektroda.net/17_12533453... Witam jaki olej leje się do takiego silnika żeby go nie zabić. silnik stał kilka lat w starej stodole, zapalił bez zarzutu, tylko olej ma czarny i mazisty. Chciał bym mu zmienić. 10 lat temu był tam lany jakiś tam superol. Trochę słychać zawory. Jaki olej kupić z palety olejów dostępnych na stacjach...
Ditech nie może pracować na mieszance. Komora korbowa pompuje czyste powietrze i wówczas nie ma smarowania. W komorze regulatora ciśnienia zbiera się olej który powoduje problemy z rozruchem i pracą silnika. Poza tym, niektóre silniki (także na gaźniku) mają dozowanie oleju do łożysk wału korbowego i z tego powodu także nie mogą pracować na mieszance....
No właśnie lepiej to rosyjskie o ile trafisz na rosyjski orginał (podobno z lepszej stali były - z niemieckich czołgów 😁 co je Hitler zostawił). Ogólnie chodzi o to że nie wiadomo jaką jakość teraz prezentują -najlepsze z komunistycznych zapasów. Jak nie to stosuj CBK i dobry olej.
Kilometry nie mają tu nic do rzeczy tylko stan silnika. Jeśli nie jest pozacierany i jego elementy nie są zaklajstrowane smołą to mozesz łac nawet najlepszy olej jaki znajdziesz. A jak jest to ubije go (bo w zasadzie już jest ubity) pierwsza lepsza zmiana oleju nawet na najtańszy. Syntetyk powinien być trochę trwalszy i mieć trochę lepsze właściwości...
Możesz tam wlać olej ,ale najlepiej odkręć korek z boku skrzyni i wtedy będziesz miał wiedzę jaki jest poziom oleju.Powinien być do dolnego rantu korka.Korek jest z lewej strony ,trzeba odkręcić koło lewe.A żeby wlać olej nie mając pompki to ja zrobiłem tak : w nakrętce butelki oleju zrobiłem otwór i włożyłem wężyk ciasno ,żeby nie ciekło i odwróciłem...
Olej w skrzyni do wymiany wraz z olejem w sprzęgle hydrokinetycznym. W zeszłym tyg mialem X3 z podobnymi objawami: Szarpanie podczas ruszania "Uderzenia" podczas zwalniania i ruszania Wyczuwalna redukcja/zmiana każdego biegu Za to odpowiedzialny jest olej w sprzęgle hydrokinetycznym Co bym radził to wymiana oleju w całym układzie napedowym Nie wiem...
Zaraz szklanki zaczną się tłuc. Ze śmiechu w szafce :|
Popychacze zaworowe można sprawdzić na gorącym silniku wciskając popychacze gdy krzywka wału rozrządu jest w górze. Popychacz musi być twardy, nie miękki. Stukać mogą też wybite trzonki zaworów.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Okazało się że tylne koło z jakiegoś powodu hamowało i obciążało silnik.
Nie kombinuj jak jest wszystko ok.
Tylko jest jedno ale, na elektrowirowym łatwo obliczyć moment hamujący który niewiele się zmienia w stosunku do czasu pracy , natomiast w hydrokinetycznym, zmiana gęstości oleju w czasie pracy i duże wahania temperatury będą : Po pierwsze wydłużać czas przystosowania do pomiaru , po drugie przekłamywać wyniki , i kalibracja będzie potrzebna co pomiar....
Zamknięta przepustnica robi podciśnienie w kolektorze i cylinder zamiast napełniać z ciśnieniem atmosferycznym napełnia się z ciśnieniem niższym co zaniża pomiar. Raczej nie do 0. Z remontem głowicy nie tak szybko trzeba najpierw sprawdzić czy jest do remontu. Naprawa silnika po taniości nie ma sensu chyba że próbujesz sam i w ramach DIY choć wątpię...
Serwisuję Libherra już wiele lat, i nigdy nie spotkałem się z takim rozlokowaniem czujników o jakim piszesz (kolory). Zielony jest zawsze czjnikiem parownika, czerwony powietrza. Zmiana lokacji czujników świadczy wyłącznie o tym, że w twojej chłodziarce ktoś już grzebał. Czujnik 9590142 nie posiada oznaczeń kolorystycznych, i jest dedykowany do chłodziarek...
Szwagaer ma passata 130km na pompowtryskach i wlal mu olej turdus 15w40 jakies 2l juz tak jezdzi nic specjalnego sie nie dzieje ja mam 110km 98 rok wlalem tez turdusa ale 10w40.
Witam, mam podobna honde z 2003 roku z 280000km i "bierze olej", do okolo 200-220tkm nie brala ani kropli, regularne serwisowana, po tym przebiegu zaczyna "brac" olej ale czy sa to dramatyczne ilosci to nie wiem w porownaniu do niemieckich wynalazkow motoryzacyjnych. Ja dolewam na jesieni z 500ml oleju chyba co 3-4 miesiace. Uzywam 5W-40. Pozdrawiam
Zasada jest prosta - olej taki, jaki przewidział producent, przez całe życie silnika. Żadne "przechodzenie na bardziej lepki po 100/200 kkm". Zasadniczo zwracać uwagę trzeba na: klasę lepkościową (np. 5W40), klasę jakościową wg API , czyli np. CF i klasę jakościową wg ACEA, czyli np. A3/B4. Oczywiście i przede wszystkim pamiętać należy o normie producenta,...
Witam ,Kolego gniazdo które oznaczyłeś jako 1 to zasilanie rozdzielacza /dopływ oleju z pompy/natomiast 2 i 3 to wyjścia z jednej sekcji ,natomiast podłączenie do kiprowania przyczepy możesz użyć 2 lub 3 bo po przesterowaniu dźwignią rozdzielacza następuje zmiana kierunku przepływu oleju na tych gniazdach /jednym tłoczy drugim wraca i po przesterowaniu...
Castrol i Elf które przytoczyłeś to oleje bardzo podobne do siebie, spełniające podobne normy. Nie powinno sie nic dziać. 140tyś to jeszcze nie duży przebieg. Napewno jest oryginalny?
zmiana oleju syntetyk zmiana oleju mineralny passat zmiana oleju
szerokość szczotki awaria zmywarki electrolux zmywarka krótko
junkers ceraclass junkers ceraclass
Opis pinów taśmy wyświetlacza FIS Audi A6 C5 Sonda PE nie wchodzi w grunt - co robić?