Bardziej polecam Tico. Można go skrócić o tylne dżwi i kanapę. Waga napewno zmaleje, a do tego zmiana silnika, mniejszy bak... Chyba łatwiej. Masa własna wynosi 690... Niewiele więcej od malucha...
Cześć, Odłącz zasilanie i na trafo przłóż czarny kabel na 1 lub 2, może będzie mniej szarpać. Pozdrawiam O ile pamiętam, ta zmiana daje mniejszy moment silnika ale nie prędkość.
Bzdury jakieś. Zmieniając silnik na mniejszy o tych samych obrotach spowodujesz jego przeciążenie. Jeśli chcesz zmniejszyć moc pobieraną przez kompresor z sieci to musisz zmienić przełożenie na wale, ewentualnie zastosować silnik o mniejszych obrotach. Nie zależnie od tego ciśnienie uzyskiwane będzie takie same, spadnie za to wydajność. Do tego jeśli...
Przecież to jest typowy silnik do sprężarek tłokowych, posiada dwa oddzielne uzwojenia wewnętrzne połączone w gwiazdę dla mniejszych sprężarek i w trójkąt dla dużych i pracujące równolegle, wykorzystuje je się do rozruchu z tzw. uzwojeniem częściowym. Nie jest możliwa zmiana napięcia przez zmianę połączeń, taki silnik musi mieć jedno napięcie. Aby stosować...
Raczej na mniejszy.
Sam silnik (nowy) to jest 16 tys. - bez sensu taka rzeźba. kupując używkę masz 90% szans na trupa. albo kupiłbym spręzarkę spalinową - a jeśli piaskujesz stacjonarnie to tylko elektryczna, odpadają jak kolega wyżej napisał, koszty przeglądu i serwisu silnika spalinowego a mniejszy hałas docenisz.
Do Elektrit: Mozesz mi wyjasnic za co ostrzezenie bo ktos z nas tu odbiega chyba poziomem rozumowania. Wg mnie przekladka samego silnika nie jest to czysto mechaniczna sprawa jeszcze gdy dochodzi zmiana na wiekszy lub mniejszy silnik to chyba trzeba tez poprzekladac jednostki sterujace, inne czujniki iip, a to wtedy jest zabawa z mlotkiem w reku. Z...
Szukam za i przeciw, stosowania emulatora filtra cząstek stałych. Co jest mniejszym złem emulator czy zmiana softu sterownika silnika, chodzi o silnik D4D Toyoty?
A nie łatwiej będzie zrobić podajnik na osobnym, dużo mniejszym silniku ze zmianą kierunku obrotów zrealizowaną elektrycznie?
Witam Wie ktoś jak można zmienić sterowanie zaworu N75 w silniku ASV 1.9TDi 110KM z 2000r? Chodzi mi o to, aby zawór zaczął się otwierać przy mniejszym obciążeniu silnika, niż dotychczas.
Silnik z zasilania 6V na wyjściu ma 5.75V. Rusza się, ale jak mu się pomoże przy rozruchu, zmiana też zmiana kierunku obrotów. Przy PWM'ie mniejszym niż 100% silnik piszczy..
To musi być układ jak najprostszy i niezawodny. Używam tego na rajdach gdzie czasem pływa to w wodzie, plus wibracje itp. Szukam rozwiązania typu drugi tranzystor, może jakaś rezystancja przez termistor, coś co zdławi ten impuls prądowy. W ostateczności rozwiązaniem jest zmiana kompresora na słabszy z mniejszym silnikiem ale chciałbym tego uniknąć.
Konieczne jest izolowanie tego regulatora od obudowy, zabezpieczenie przed dotknięciem. Pokrętło potencjometru również musi być z materiału izolacyjnego. Dla tego typu silnika ? Genialneeeeee :cry: Nowy silnik Koledze kupisz ?? czarny-biały 230/295/368V bo na pierwszym i drugim biegu silnik zachowuje się jak autotransformator podwyższajacy, stąd takie...
Witam ! Po raz wtóry przypominam że najważniejszym parametrem przy podstawowym doborze falownika do silnika jest prąd ! W przypadku zmiany silnika na mniejszy, należy zmienić nastawy zabezpieczające. W dobrych falownikach prąd silnika możemy zmieniać z rozdzielczością 0,1A. Prąd zabezpieczenia silnika podajemy zgodnie z prądem silnika znajdującym się...
Odpowiedzi na Twoje pytania to dwa razy tak – parametry zasilania dotyczą jednego uzwojenia i silnik krokowy może być stale utrzymywany pod zasilaniem o takich parametrach. Jest jednak małe ale: silnik o zasilaniu 3V/4A jest ewidentnie silnikiem przeznaczonym do zasilania prądowego. Ponieważ tak jest mi wygodniej, to żeby wyjaśnić o co chodzi,...
Silnik 7,5 to silnik różnią sie tylko wymiarem jeśli są robione w tym samym czasie czyli 2800 będzie mniejszy i tylko tyle.
Zasilanie trochę słabe. Wychodzi, że przy tych silnikach, na pełnym obciążeniu, polata ok. 30 sekund z jednego akumulatora. Potrzeba 135 Ah na godzinę lotu (33 A * 4 * 1 h= ok. 132 Ah). Akumulator ma tylko 5 Ah. Choć zniesie prąd rozładowania, to ma po prostu za mało ładunku by oddawać go przez długi czas. Żeby polatać 10 minut potrzebujecie ok. 4-5...
U mnie jak był przekoszony to już w ogóle była tragedia z odpalaniem . Wiesz ja mam oryginalny czeski gaźnik ale używany i może być troszkę zużyty może to być kłopotem. Tak podniosłem iglicę na maksa ale w sumie to do testów. Na którym teraz masz rowku? Zmiana zębatki na mniejszą dała też efekt płynniejszego odpalania no i stawia mniejszy opór podczas...
Ponad 50% ludzi co kupili WANa sprzedaje je właśnie z powodu niemożliwości uruchomienia silnika 11kW lub zmiana przełożenia i zastosowanie silnika 7.5kW. Jeżeli nie da rady puścić 11kW to może zastosować inne przełożenie i mniejszy silnik kosztem wydajności
(at)ssllaawweekk Japońska maszyna, jak widać. Pewnie jak w ich zwyczaju leży, to beztabliczkowe silniki, tylko trzy przewody wychodzą. Ten transformator z Twego linka, to transformator dwufazowy, wiec sie nie nadaje. 3 transformatory bezpieczeństwa 230/24-30V. Uzwojenia pierwotne połączone w gwiazdę zasilane z sieci, wtórne łączone szeregowo z każdą...
Ma, straty przesyłowe są wprost proporcjonalne do prądu, płynącego w przewodach: przy napięciu 4,545% wyższym dla dostarczenia tej samej mocy będzie płynął prąd o 4,545% niższy, a więc i straty zmniejszą się o 4,545% - tyle teoria. W praktyce grzejniki oporowe, żarówki itp. wezmą większy prąd, zasilacze do np. komputerów - mniejszy, silniki też mniejszy,...
Sprawność silnika wynika z jego "historycznej" konstrukcji i nie zależy od tego czy jest zasilany 1 fazą czy 3 fazami. Są od tego wyjątki przy zasilaniu PWM ale to nie tyczy się silników zasilanych bezpośrednio z sieci. Zasilanie 3 fazowe ma kilka zalet : po pierwsze mniejszy prąd (straty w instalacji i jej koszt), po drugie silnik nie musi posiadać...
Akumulator litowo jonowy wymaga większej uwagi niż akumulator NiCd. Z kolei NiCd wymaga okresowego doładowania i to częściej niż akumulator litowy. Zmiana typu akumulatora to zmiana ładowarki (kolega ma tam teraz prostą ładowarkę która bez przeróbek nie nada się do akumulatora li ion). Nowy rodzaj akumulatora wolniej ulega samorozładowaniu, a jeśli...
Zgodzisz się więc ze mną że slinik 2800rpm zasilony z falownika na 25Hz (1400rpm) będzie miał mniejszy moment niż silnik 1400rpm ?
Zrobię sobie coś podobnego z silnika 3 fazowego wtedy powinno być taniej... Nie będzie taniej, bo regulacji obrotów silnika trójfazowego możesz dokonać tylko falownikiem... Do regulacji tego oryginalnego silnika też nie bardzo nadaje się w/w regulator fazowy bo jest tam silnik asynchroniczny z kondensatorem rozruchowym, jedynie silniki komutatorowe...
Według mnie propozycja autora jest optymalna, minusem jest tylko mniejszy moment. Ewentualnie można by się pokusić o zamontowanie silnika większej mocy np. 2kW
No właśnie tez mi się wydawało że silnik pracuje nominalnie i napedza prądnice z prędkościa adekwatną do ilości biegunów i tyle I za to odpowiada regulator obrotów. ale w sepcyfikacji jest ilość pobieranego paliwa w zależności od obciażenia , a obciążeniem jak mniemam są podłączone odbiorniki elektryczne. I dokładnie tak jest. Podłączone pod generator...
Przepraszam,że zadaje może tak głupie pytania,ale dopiero się uczę takich praktycznych rzeczy :) Te informacje bez trudu znajdziesz na forum (uzwojenie rozruchowe/pomocnicze ma mniejszy przekrój "drutu"- uzwojenia)! Zamykam- proszę skorzystać z wyszukiwarki.
To będzie niewielka zmiana i silnik powinien ruszyć, lepiej chyba by było gdyby kondensator był większy niż mniejszy w poruwnaniu z orginałem.
Przy napięciu sieci jaką mamy ( 3x400 ) mogą pracować silniki połączone w gwiazdę jak i w trójkąt . Muszą mieć jednak w jednym i drugim przypadku posiadać uzwojenie obliczone dla 400V. Posiadany przez Pana falownik ma napięcie wyjściowe 3 x 230V i można podłączyć do niego silnik połączony w gwiazdę lub trójkąt , ale UWAGA: z uzwojeniem obliczonym w...
Zapominasz o 2 ważnych rzeczach - po pierwsze podczas pracy maszyny elektrycznej, prąd uzwojeń wpływa na strumień, a zmiana strumienia wpływa na prąd uzwojeń. Wszystko jest od siebie zależne. Po drugie - w silniku szeregowym nie rozpatrujemy regulacji prędkości obrotowej bo ta zależna jest od wielu czynników, tylko patrzymy na regulację momentu obrotowego....
Przy dużych suwnicach połączenie wózków było właśnie przez elektryczne sprzężenie wirników natomiast ja spotykałem się z suwnicami mniejszymi gdzie sterowanie odbywało się na stojanie opornicami i 5 biegów podnoszenia było trzema biegami opuszczania, pierwsze dwa to było faktyczna zmiana obrotów a 3 hamowanie przeciwnymi obrotami.
Parę lat temu zrobiłem na Arduino sterownik kotła CO z automatycznym podajnikiem. No i ten sterownik został wyposażony w samochodowy MAF który kontroluje ilość podawanego do palnika powietrza - na bazie wskazań MAFa regulowana jest prędkość silnika nadmuchu. Obserwacje mam takie że trzeba sporo poeksperymentować zanim dostaniemy sensowne odczyty z MAFa,...
Jak już tak bardzo chcesz jeździć ekonomicznie to kup jakiegoś konkretnie rozwalonego passata/bore/jette z dieslem i przełóż cały układ napedowy (silnik, skrzynia, sterowanie) i bedzie po problemie. A ja sugeruje zmiane samochodu bo zmiana jednostki napędowej to tylko niepotrzebny wydatek, który sie nie zwróci.
Ale jeśli twój elektryk zdecyduje się tam wykonać nowe przyłączenie twojej instalacji, to już tylko jego sprawa i jego odpowiedzialność. Spółdzielnia odpowiada za pion. Spółdzielnia ma decydować - nie elektryk zatrudniony przez autora tematu. Jak na WLZ i jeszcze zwiększenie mocy, to dramatycznie słabo. Na dołączene lokalu autora wystarczy. 12,5kW...
Zmiana ilości biegunów silnika elektrycznego to nie jest takie proste zagadnienie. Pewne parametry rdzenia stojana oraz ilość żłobków wirnika są dostosowane do ilości biegunów silnika, a tych właśnie elementów nie masz możliwości zmienić, zmiana samego uzwojenia nie załatwi wszystkiego. Taki silnik może się szybko nagrzewać, może mieć znacznie mniejszy...
Silnik bardzo mocno się grzeje… do tego stopnia ,że wczoraj już jeden z nich padł… dodam ,że prąd we wskazaniach falownika waha się między 20-23 A Jakie obroty są ustawione? Jeśli taki prąd silnik pobiera przy obrotach mniejszych od znamionowych (f<50Hz) to powinien mieć przewietrzanie obce.
Można użyć mały silnik trójfazowy użyty na 230V , z tym że zmiana obrotów była by wtedy realizowana przez przyłączanie kondensatora do odpowiedniego uzwojenia , a moc silnika jest wtedy mniejsza od nominalnej. Na Elektrodzie jest kilka postów na ten temat.
Na osi jest zamocowany element o wadze około 10kg. Musi być wprowadzony w ruch obrotowy 1/4 obrotu/min lub obracać się ruchem przerywanym. Układ elektroniczy do ruchu przerywanego to mniejszy problem niż zmiana mechaniczna i zawsze pozostaje możliwość regulacji. Tylko czy silnik to wytrzyma?
Na pewno, (sprzedają urządzenia do włącznia silnika pilotem - patrz allegro) a impulsy z cewki można wykorzystać do sterowania układem elektronicznym, gorzej ze zmianą obrotów - trzeba by coś pokombinować z jakąś "elektroniczną przepustnicą" z nowszego auta albo zaworem dodatkowego powietrza ( w mniejszym zakresie zmian).
Witam Posiadam silnik pradu stalego na nap 27 V o mocy 15 W i 13000 obr/min. Silnik ten zastosowany jest w reduktorze i przy nap zas 12 V jeden obrot trwa ok 1,25 min. I tutaj mam pytanie czy zmniejszajac nap zasilania oprocz obrotow zmieni sie moc tego silnika . Silnik ten nie ma magnesy jako stojan ale uzwojenie , zarowno na stojanie jak i na rotorze....
Pierwotne bo tam płynie mniejszy prąd, ale pod warunkiem, że zasilanie płytki sterowania silnikiem nie jest pobierane z prostownika spawalniczego.
SPI. Jeżeli zmiana na coś innego to dawca i przekładka wszystkiego. Elektryka, skrzynia, półosie i tak dalej. To tego jak hamulce z 1.0 mają wyhamować mocniejszą i cięższą jednostkę? To kolejne koszty. Pomyśl czy się opłaca.
ACIM ma i moment przy sterowaniu V/f (zablokowane V/f na kilkanaście ms, czyli porządne forsowanie przy rozruchu), bo sam sprawdzałem. Wydaje się jednak mniejszy niż przy jakiejś większej prędkości. Oczywiście, że i przy sterowaniu skalarnym U/f moment przy zablokowanym wale będzie generowany. Jednak, ciężko jest określić jaka jest jego wartość. Można...
Znalazłem na forum takie coś https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... https://obrazki.elektroda.pl/6397601200_... Czytałem, też w necie co by potwierdziło, że tak. Jak z wartościami opornika? Rozumiem, że to załatwia problem zmiany sygnału z 5V na 12V. Pozostawałaby kwestia samego sygnału 4 cylindry na 6 cylindrów....
A jakie są wartości rezystorów ?
https://termoregulatory.pl/pl/blog/p-sil... Mniej więcej zacząłem rozumieć dlaczego jest stosowany kondensator, ale mnie wciąż ciekawi (ponieważ nie mogę sobie to wyobrazić) jak wygląda taki rozpływ prądów oraz przesunięcie kątowe (czy się znoszą, czy jak). Dlaczego zmiana umiejscowienia kondensatora zmienia biegun obrotów...
Zmiana zębatki na silniku odpada gdyż ta która tam jest ma tylko 11 zębów, wiec mniejszej nie da się założyć. Może zmiana zębatki na kole, lecz pytanie czy silnik bezie miał na tyle mocy żeby sobie z tym poradzić? Rozwiązanie zapożyczone jest ze skutera elektrycznego. Mam na kole zębatkę mniejszą czyi 66 zębów są jeszcze 88 zębów. Mniejszych od 66 nie...
W jaki sposób sterujesz załączaniem uzwojenia? nie widzę czujnika, ani żadnej elektroniki tylko przekaźnik. Podajesz jedną polaryzację? lepsza była by zmiana polaryzacji. Zastosowałem kontaktron magnetyczny, który załączany jest przez mniejszy magnes neodymowy zamontowany na wale poza uzwojeniem silnika.
Co ma skład oleju, do twojej niewiedzy i mylenia pojęć?Póki co, mimo, że zmienia się skład oleju, to nadal lepkość zmienia się wraz z temperaturą. To jest zmiana znaczącą. Wystarczy zajrzeć do charakterystyki, oleju silnikowego. Może zakres jest mniejszy, niż było to kilkadziesiąt lat temu. Nie zmienia to faktu, że przy zużyte pompie, ciśnienie będzie...
Motorower, moped – jednośladowy lub dwuśladowy pojazd, posiadający dwa, trzy lub cztery koła jezdne, wyposażony w silnik spalinowy o pojemności do 50 cm³ lub niewielki silnik elektryczny, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. No właśnie, Simson ma silnik mniejszy, niż 50ccm, ale prędkość wyższą niż 45km/h. Zdławienie i...
A czy przy metodzie z zmianą częstotliwości wraz z napięciem się używa ? Większa częstotliwość + zmiana napięcia = większa prędkość obrotowa Bo przy zmianie samej częstotliwości z tym samym napięciem = mniejsza prędkość Nie nie. Nadal rozmawiamy o silnikach indukcyjnych więc to co napisałeś w ostatnim zdaniu jest bez sensu. Używa się falowników do...
Nic podobnego, LP jest realizowane zmianą zasilań uzwojeń. .....Oraz kondensatorów. Pan Chińczyk stwierdził, że obciążenie silnika w jedna stronę (w górę) jest dużo większe niż w drugą (w dół), zatem dodał dużo mniejszy kondensator pracy. W zasadzie przy opuszczaniu silnik działa jako hamulec, wiec kondensator ma dużo mniejsza pojemność.
Czy jest jakaś inna możliwość zmiany mocy silnika na mniejszą bez igerecji w soft??
(at)Stachu I ty mi że szkołą nie wyjeżdżaj,chyba na woźnego lub Uniwersytet 3 Wieku ale tam same leciwe babki to już wolę na woźnego :-). (at)Piotrek 9505 Hundai Kia 48v 11 kw, obawiam się komunikacji regulatora- jak tym sterować. Skoro moment nam się nie zwiększy przez zmianę częstotliwości a jedynie obroty to stosując przekładnie 1:3 (1000br-3000ob/m)...
Witam odświeżam temat Wymieniłem rozrząd b klasa 1.5 benzyna I tak znaki na ot i góra na przecięcie walka ,silnik nie pali dół na 15 stopni góra dobrze ,oczywiście dół paska napięty silnik zapali jednak bez gazu nie zapali trzęsie silnikiem na mniejszych obrotach do 1500 a powyżej już lepiej pracuje. Co może być przyczyną dodam że zmiana na inne ustawienie...
Do tego co napisał tos18 dodam tylko że silnik 3 fazowy będzie mniejszy od 1 fazowego więc urządzenie było by inne niż myślisz: to właśnie to na silniku 1 fazowym było by bardziej stacjonarne.
Więc co z jego rady było nieprawdą? Silnik krokowy obraca się poprzez odpowiednio, kolejne załączanie cewek w jego korpusie (pomijając mikro kroki), a zmiana kierunku obracania wiąże się przecież ze zmianą kolejności ich załączania. To sterownik silników bipolarnych bez zmiany kierunku przepływu prądu nie zrobił byś więcej niż jeden krok :) Silniki...
Interesuje mnie moc pobrana moment nie jest dla mnie istotny. Dodam, że silnik pracuje z wentylatorem turbiną (taką jak w odkurzaczu). Silnik normalnie będzie pracował z częstotliwością znamionową w USA ale do testów W PL muszę sobie jakoś przeliczyć moc pobraną. Prosił bym bardzo o wzory jeśli takowe są. Są, ale to zagadnienie złożone. Dla Twoich...
Podłączamy go w gwiazdę w 400V po to aby mieć o pierwiastek z 3 mniejszą moc a co za tym idzie prąd płynący w uzwojeniach będzie niższy Kolego mylisz się , pradf rozruchowy będzie mniejszy ale prąd pracy będzie wyżśży po przekroczeniu magicznej obniżonej mocy i po prostu silnik się spali.
Witam. Posiadam silnik 1f z kondensatorem do bramy. Jego moc <300W. Potrzebuję zrobić prostą regulację prędkości. Wystarczą mi 2-3 biegi (100%, 75%, 50% ). Jak to zrobić bez falownika? Można do mniejszych mocy silników zastosować sterowanie fazowe? Tak chyba było zrobione w starej centrali (optotriak + triak ).
Jako plik .pdf jest plik programu Target i żeby go użyć trzeba zmienić jego rozszerzenie na T3001. To jest schemat układu sterującego silnikiem prądu stałego 250V wraz ze zmianą kierunku wirowania i soft startem czyli łagodnym ruszaniem, przerwą między zmianą kierunku obrotów nawet po natychmiastowym przełączeniu kierunku obrotów w przeciwną stronę....
Luzy zaworowe ustawia się na zimnym. Luz zaworowy jest potrzebny do kompensacji rozszerzalności temperaturowej popychacza (jeśli takowy jest) oraz samego trzonka zaworu. Po prostu zimny zawór jest krótszy a gorący dłuższy. Z tego samego powodu gorące zawory wydechowe mają większy luz zaworowy a chłodzone powietrzem i paliwem zawory dolotowe są zimniejsze...
kupilem kondensator 100uF/400V rozruchowy do silnika 3fazowego 1,5kW. Silnik polaczony aktualnie jest w trojkat. Kondensator podpiety tak jak nalezy, dziala zmiana kierunku obrotow, silnik startuje bez problemu (bez obciazenia). Rowniez czuc, ze ma moc probujac go czymkolwiek zatrzymac. Wmontowalem silnik w wyspawany stol pod pile stolowa, zalozylem...
Tak mi się przypomina: regulowałem napięcie zasilania wentylatora autotransformatorem i przy obniżonym napięciu prąd zawsze był mniejszy (sprawdziłem w dużym zakresie). Ale wentylator był świeżo po naoliwieniu łożysk i dominował opór powietrza - rosnący co najmniej proporcjonalnie do obrotów. Przy oporze niezależnym od obrotów prąd przy obniżonym napięciu...
Witam. Posiadam wyciągarke elektryczne 230 V 550W. Muszę zmienić pilot na mniejszy ponieważ oryginalny posiada kondensator i jest za duży na moje potrzeby. Znalazłem pilota który mi odpowiada bez wbudowanego kondensatora. I teraz moje pytanie czy kondensator mogę podłączyć bezpośrednio w skrzynce sterowniczej silnika jak na załączonym zdjęciu ?
Ten silnik nie jest tani w naprawie. Jeśli nie masz dostępu do komputera to możesz zrobisz sam, ale nie jest to zalecana metoda. Na odpalonym silniku odpinaj po kolei (ale pojedynczo) wtyczki od wtryskiwaczy. Ten przy którym zmiana pracy silnika będzie najmniejsza lub niezauważalna będzie najbardziej podejrzany, ale wcale nie musi oznaczać - uszkodzony...
Często się zdarza, że mały przyrost mocy maksymalnej jest okupiony niższą elastycznością i spadkiem mocy na niższych obrotach. To dzieje sie wtedy gdy "odetkamy" wydech, ale zapomnimy o dolocie. Poprawić można wyłącznie przepustowośc , ale to niekoniecznie poprawia charakterystykę silnika. Nie wiem czy o tym samym tu myślimy ale przymjijmy że tak,...
Jak ja slysze ze auto z taka pojemnascia i automatem pali 11-12 to nie wiem czy mam sie śmiać czy plakac. Im mniejszy silnik, tym mniejsza efektywność. Wozidło o pojemności kartonu mleka jest niesamowicie wysilone. Aby uzyskać moc pozwalającą pchać to do przodu, potrzeba turbo i wysokich obrotów. Stosunek powierzchni komory spalania do objętości, a...
praktycznie wszytkie firmy robią cewki styczników na cały typoszereg napięc więc możesz wybrac to Cię interesuje do -> brofran: są takie silniki 100W a nawet mniejsze i to w takich układach że się można zdziwic
Chyba kupno 30uF nie zmieni jego działania? bo w tych wymiarach mogę taki dostać. Zmieni, może nie znacznie ale zmieni. Silnik będzie miał mniejszy moment obrotowy a co za tym idzie mniejszą moc rozruchową. Gdy by ten silnik był zastosowany w urządzeniu gdzie przy starcie obciążenie jest znikome to mógłbyś zastosować 30uF lecz przy wciągarce nie jest...
Witam, nurtuje mnie pewne zagadnienie i nie mogę nigdzie znaleźć konkretnych informacji na ten temat. Zastanawiam się, czy zasilenie silnika 3-fazowego napięciem niższym niż nominalne może być dla niego szkodliwe. Chodzi mi o sytuację gdy silnik 230V/50Hz zasilę np. napięciem 180V/50Hz. Na przykładzie konkretnej aplikacji wygląda to tak. Mam silnik...
Sprawdzałam u sąsiada i u niego działa bez problemu, także chyba faktycznie problem może być w moich bezpiecznikach. ...więc już wiesz że trzeba wezwać elektryka. Pozdrawiam. Żeby tak prosto nie było to wyłączniki nadprądowe mają pewien rozrzut parametrów i to spory. Przy charakterystyce B człon zwarciowy ma minimalny prąd zadziała od 3 do 5 krotnosci...
(at)hajy Ogólnie to wygląda dziwnie. Jeśli na innym (mocniejszym) silniku wszystko działa i bez jakichkolwiek zmian podpina mniejszy silnik i mu nie działa, to rzekłbym, że to niemożliwe :) Jeśli w międzyczasie kombinuje z innymi połączeniami, albo zmiany są większe niż tylko przepięcie silnika to wszystko jest możliwe.
Taki moduł do włożenia w koszulkę termokurczliwą był prezentowany w AVT. Tamten odcinał obciążenie od akumulatora, był zlutowany na pająka. Ty zmienisz zasadę działania by włączał obciążenie po przekroczeniu na linii zasilającej napięcia 13,7V. Chodzi o kit AVT772. Odsyłacz do dokumentacji [url=https://serwis.avt.pl/manuals/AVT77... Zmiana...
To jest malutki silnik trójfazowy, może opłacałoby się dokupić równie mały falownik zasilany jednofazowo, silnik połączyć w trójkąt- masz i łatwą zmianę kierunku wirowania, i regulację prędkości. V.
Dlaczego chcesz zmienić na benzyne?? Jeśli używasz auta w terenie to diesel jest lepszy od benzyny, między innymi dlatego że ma większy moment obrotowy i dostępny w większym zakresie obrotów. A co do zmiany na benzynę, to ,,teoretycznie'' możesz włożyć każdy silnik jaki sobie wymarzysz, oczywiście wiąże się to z mniejszymi lub większymi przeróbkami...
Należy zmienić połączenia drivera ULN2803 : http://obrazki.elektroda.net/65_12309270... Zasilanie µC - bez zmian. Równoległe połączenia wejść i wyjść drivera daje wydajność prądową 1A. Jeśli silnik wymaga większego prądu trzeba zmienić driver lub zastosować tranzystory (najlepiej MOSFET-y). Pozdrawiam. ps. przypominam, że silniki krokowe...
Talerzyki zamienia się przy wymianie lasera, Nie mogę się zgodzić z tym do końca. Przy zdejmowaniu talerzyka - zwłaszcza w tych mechanikach, gdzie nie ma dostępu do ośki można łatwo zdeformować (scentrować) talerzyk - będzie podskakiwać płyta. Poza tym zawsze spotykałem się jedynie z kompletem - mechanika + laser - zdarza się, ze można dostać same...
13A to obciążenie stałe( świetlówki kilkanaście lamp ,kondensatory nie były wycinane). Przed zmianą zasilania nie mierzyłem prądów . Jeśli chodzi o termiki to zmieniłem nastawy minimalnie (np. 4,2A na 4,3A) . Silniki w dobrym stanie rozruch lekki. Pomiar jednym miernikiem.
A myślałeś nad tym jaki jest potrzebny moment rozruchowy żeby ruszyć bramę? Silnik liniowy jest "gorszą" odmainą silnika klatkowego który ma mniejszy moment rozruchowy i siłę "ciągu" zależną od rodzaju materiału użytego na bieżnię, ponadto moc zależną od szczeliny powietrznej pomiędzy stojanem a bieżnią (o ile pamiętam to chyba zależność jest odwrotnie...
Kilka problemów, mniejszy silnik ma hamulec? jeżeli jest góra/dól to misi być czas na zmianę kierunku. Druga sprawa na mniejszym silniku lepiej sterować momentem nie prędkością niezależnie od prędkości i ilości zwojów naciąg będzie taki sam a obroty będą zmienne, folia nie będzie się rozciągała.
Mała zmiana, wyślij dokładne zdjęcia silnika. Który przewód gdzie idzie. Widzę że masz 7 przewodów a powinna być parzysta liczba. Tych 2 żółtych nie licz, są od prądnicy tachometrycznej. Widzę że chyba masz każdy biegun magnetyczny stojana wyprowadzony osobno, tutaj będzie trzeba dokładnie pomyśleć w którą stronę je po podłączać.
W drugim przypadku dostajesz napięcie zwrotne przez uzwojenie silnika dlatego Led nie gaśnie pobiera mały prąd żeby świecić.
Mam schemat regulatora prędkości obrotowej dp silnika jednofazowego zbudowanego na US U2008B, a elementem wykonawczym jest triak. Układ zapewnia miękki start silnika, kontrolę poboru prądu, stabilizator obrotów..... Autorowi tego tematu zapewne chodzi o silnik "krótkozwarty" jednofazowy (skoro jest kondensator) i dlatego w ten sposób za bardzo nie...
Witam, zgodnie z zaleceniem wymieniłem wątpliwie wyglądające przewody, niestety zmiana w pracy silnika mało zauważalna... pozdrawiam, dziękuję za odpowiedź...
Przymierzam się do przewinięcia silnika ... Przewinięcie jest niezbędne tylko wtedy, jeśli przy założonych obrotach prądnica da napiecie inne, niż oczekiwane. Prądnica zrobiona z silnika 230V/1500 obr/min bez przewinięcia da ok. 230V przy 1500 obr/min. Jeśli ta prądnica bedzie napędzana 300 obr/min, to da napiecie ok. 45V (lub mniej, jeśli po ptrzeróbkach...
Rozumiem, a jesli chodzi o magnesy to jakie okazały sie najodpowiedniejsze? chodzi mi o stosunek do wielkosci oraz ich moc magnetyczna bo wiadomo ze im wiekszy silnik tym wieksze magnesy i jaka tutaj moze byc zaleznosc ?? Pytam sie poniewaz widzialem Pańskie testy z silnikiem SRSM7 gdzie zastosował pan o wiele słabsze magnesy ferrytowe oraz w poprzednich...
bachus1 wiem co to jest absorpcja i emisja. Tak się składa że zachodzą w tym samym czasie. Rozważanie absorpcji bez emisji prowadzi do sporych przekłamań. Widzę, że chcesz powiesić na tym Szterlinga. Nie jest to fortunny pomysł. Te wszystkie filmiki z you tuba pokazują, że się kręci, ale jeszcze nie natrafiłem na taki, który byłby obciążony prądnicą...
Witajcie odkopie troszkę temat,właśnie dostałem nowy samochód służbowy oczywiście TRAFIC, jest to ostatnia produkcja 2011r.Objawy to rytmicznie wraz z obrotami buczenie w radiu,dodam że NB sobie z tym radzi ale nie całkiem,co mam na myśli ? jeśli respondent ma sygnał mniejszy niż 7-s to słyszę to na jego modulacji,jeśli kanał jest czysty buczenia nie...
Po zmianie tych rezystorów układ będzie działał dla silników 24V - 5A. Silnikami do tych wartości również nie będę mógł sterować nawet po zmianie rezystorów/tranzystorów? Z założenia układ miał działać dla silników o wartościach podanych - wartości maksymalne, a po zmianie części dla mniejszych.
Wpadł w moje ręce taki fajny silniczek (najprawdopodobniej zdemontowany dziesięciolecia temu z elektromechanicznego sumatora): https://obrazki.elektroda.pl/4610643800_... Schemat połączeń (wybaczcie artyzm rysunku): https://obrazki.elektroda.pl/2412183000_... na schemacie naniosłem impedancje uzwojeń. Pierwotnie miałem...
Witam. Czy zmieniał ktoś koło dwumasowe na sztywne koło zamachowe, w tym silniku z manualną 6cio biegową skrzynią ? . Podobno Valeo robi takie zestawy. Jak to wygląda w praktyce, chodzi mi głównie o żywnotność układu napędowego , wibracje, drgania itp. Z tego co widziałem, to tarcza sprzęgła z takiego zestawu ma grube sprężyny co powinno w mniejszym...
nie SKP tylko kwitek z który idziesz do WK i tam ci wydaja to wyglada tak wywalamy wszystko do 550kg w przypadku tico jest to 70kg bierzemy np ojca z prawkiem i jedzie z nami na SKP prosimy o zmiane w dowodzie rejestracyjnym on tam oglada wazy i daje ci kwitek tak jak powinno sie robic przy wymianie silnika na wiekszy/mniejszy
Właśnie o to chodzi , że czasami nawet sterownik nie zapisze błędu . Jak byłem na dźwigu to akurat nie było żadnych błędów . Prędkości nie przestawił , jest nominalnie 1 m/s , ale na drugim dźwigu nadal jest 0.8 m/s . Jeżeli wywali jakiś błąd to napisze . Na razie dziękuję za pomocne informacje . Aha zmiana prędkości jest jakaś trudna do zrobienia ?...
Witam. Jeśli silnik nie ruszył to może zbyt mała pojemność kondensatora rozruchowego.
Opóźnianie wymagało by tylko 10°, więc błąd będzie mały (8x mniejszy Podobno wszystkie wariatory które uczą się sygnału z czujnika robią to na zasadzie opóźnienia sygnału o np 345stopni. Podobno nie wpływa to na dynamikę silnika..Co myślisz o tym rozwiązaniu.? Chyba będzie miało to wpływ, jak zauważył kolega Portwein zmiana prędkości katowej w czasie...
przemek8626: jeżeli cewki szeregowe mają te 1,5Ω a prąd przy pełnym obciążeniu wynosi 8,84A to spadek napięcia będzie: 1,5Ω x 8,84A = 13,26V W tej sytuacji jeżeli by przerabiać wzbudzenie na bocznikowe 220V to trzeba by ilość zwojów zwiększyć w stosunku do istniejącego 220/13,26 = 16,6 razy i w tym samym stosunku zmniejszyć przekrój drutu...
Wsadź tam silnik z wycieraczek razem z przekładnią. A jak będzie mało to dwa silniki z przekładniami po obu stronach. Tanio, bezpiecznie, bezproblemowa zmiana kierunku. Same zalety.
Modernizacja zakładu wymaga projektu, bo zmiana silników na słabsze musi być czymś uzasadniona. W projekcie powinieneś mieć zakres prac, obliczenia zabezpieczeń silnikowych, również dobór przekroju przewodów. Nowe silniki będą miały mniejszą moc, również pobór prądu się zmniejszy więc są dwa wyjścia: nowe przewody o mniejszym przekroju, albo stare przewody...
zmiana silnik mniejszy grzałka mniejszy mniejszy natężenie
gniazdo zapalniczki mondeo volvo silnika citizen swift
Kody do pilota One For All URC-4300 - lista i programowanie Dell Optiplex 7010 nie włącza się przyciskiem Power - przyczyny