Witam w kilku postach jeden z kolegów użył stwierdzenia"Możliwe że rozrusznik ma zużyte panewki i na gorąco wirnik ociera o stojan, albo na gorąco działa tylko "połowa" rozrusznika." Panewki są dobre dorabiałem na wymiar na tokarce z odpowiednim luzem i brąz B101.ALe nie rozumiem stwierdzenia "działa połowa rozrusznika".Przecież rozrusznik to silnik...
Trochę czasu już minęło, ale chciałbym zamknąć temat. Powód iskrzenia szczotek (mimo wszystkich zabiegów) był bardzo banalny. Po wsadzeniu szczotki, przy zakręcaniu plastikowego wieczka, z powodu lekkie zgięcia sprężynki, blaszka do której przymocowana jest sprężynka szczotki wyskakiwała ze szczotkotrzymacza i obracała się bokiem. Przy pełnej długości...
witam szanowne towarzystwo, prosze o rade! odkurzacz: -do 400zł -workowy -tanie worki na allegro materiałowe -im mniejszy tym lepszy (male mieszkanie) -jak najdluza rura -preferowanie szczotka do dywanow -moc nie ma znaczenia, byle moc ssania byla duza wiec mam zagwostke miedzy dwoma modelami: 1. Electrolux JetMaXX JMALLFLOOR za 370zł 2 .ZELMER ODYSSEY...
To jak dziala to wiem ale spotkalem sie z takim z pokretlem gdzie szczotka jezdzila po uzwojeniu i regulowala napiecie. Juz rozumiem. 230v z czego polowa to 115v. Czyli ciagne z polowy uzwojenia pierwotnego a wtornego nie ma. Obie połówki uzwojenia dają prąd wyjściowy dzięki czemu autotransformator będzie mniejszy od zwykłego transformatora tej samej...
W obu przypadkach trzeba było portfel zostawić w spokoju. Tej śrubie nic nie jest. Porządna szczotka druciana smar i do dziury. W pracy przy zawieszeniach narzędzia to podstawa, dobre mocne klucze niezużyte nasadki. Klusze udarowe, czasem coś do grzania lub cięcia. Wszystko to mam :) Tyle, ze z ta sruba akurat mniejszy problem z gwinem jak z glowa...
Ok. powolutku. :) Nie pytam dlaczego się zużyła tylko czy zużycie może być powodem nie świecenia kontrolki, a to że pierścień jest mniej wypolerowany, wydaje mi się że dla tego że od jakiegoś czasu szczotka miała mniejszy docisk. I faktycznie zużyła się plusowa :)
Witam serdecznie. Jakiś czas temu dostałem za darmochę spawarkę wirową EW-23U. Przeczyściłem szczotki, szczotkotrzymacze i sprężynki. Spawarka działa. Nie wiem natomiast jakie powinno być napięcie jałowe?? Wydaje mi się trochę niskie. Nie wiem także jak powinny być połączone mostki na zaciskach spawalniczych?? Po co tyle tam zacisków?? Spawałem nawet...
Odnośnie wpływu regulatora: to możesz go pominąć za pomocą tego przerobionego( co masz z niego same szczotki). Druga szczotka przez żarówkę do masy i zacznie ładować. Im mniejsza moc żarówki tym mniejszy prąd na wzbudzenie. Oczywiście nie ma mowy o jakiejkolwiek regulacji napięcia.
Wycinanie w tworzywach można zlecić firmie która wycina rekalmy z plastiku. a jesli bierzesz się za to sam, to przed obróbką dobrze jest okleić powierzchnię jakąś taśmą, naklejką. Można wtedy narysować dokładny szablon cięcia, a dodatkowo powierzchnia jest chroniona przed przypadkowym porysowaniem np. szurnieciem po stole. Do wycinania dobre są piłki...
Yhm. Dzięki za rzeczowe wytłumaczenie. Rozumiem, że układ w jednej "mikrosekundzie" podaje napięcie, w innej mierzy napięcie indukowane w cewkach wirnika (z pewnym momentem bezwładności) wywołane zmianą pola magnetycznego przez "wirujące" wokół magnesy ? Jeśli chodzi o szczegóły moich pomiarów to w skrócie silnik jest zbudowany tak. Styk zewnętrzny...
Witam Wlasnie go rozgrecam , od gniazda zasilania odchodza dwa przewody ktore odkreceniu gniazda wewnatrz korpusu silnika rozdzialaja sie tzn powiedzmy przewod zasilajacy num 1 dzieli sie na dwa i jeden idzie do uzwojenia stolana zas drugi na jedna szczotke i podobnie dzieje sie z przewosem zasilajacym num 2 tzn dzieli sie tak samo jak num 1. Teraz...
tomsz666 , od półtorej roku (listopad 2009) posiadam niebieską Cobre II. Zelmer od początku 2010 roku wycofał z produkcji modele: - zielony (najbardziej podstawowy, 1500W, brak gniazdka elektroszczotki, brak softstart'u nie ogumowane koła), - niebieski (1600W, gniazdko elektroszczotki, soft start, ogumowane koła), - czerwony/bordo (1700W, gniazdko...
Co do obliczeń z silnikiem wentylatora - mi wychodzi, że około 300W (niecałe) to jest iloczyn maksymalnych obrotów, i momentu siły zatrzymanego silnika; jeśli przyjąć, że moment siły jest proporcjonalny do różnicy między maksymalnymi obrotami, a tymi, które silnik aktualnie wykonuje, to maksymalna moc, jaką można by z niego uzyskać, byłaby 1/4 tego...
Coś mi sie zdaje, że ubiłeś ten silnik tym kombinowaniem. Szczotki, cóż upalone obie od strony mniejszego skosu. Że jakiego mniejszego skosu ? Szczotki mają i muszą mieć tylko jeden skos. Zrób ino zdjęcie tych szczotek.
Ehhh. Za mało danych. Szczotki nowe? Łożyska nie mają luzu? Jak wygląda komutator? Wyczyścić pomiędzy lamelkami osad ze szczotek. I sprawdź co będzie. PS. Czy słychać "pierdzenie" wirnika podczas pracy?
Witam. Rozrusznik w 125p i w Polonezie to był pancerny element auta no poza tym nieszczęsnym bendiksem Tam nawet szczotki mało kiedy padały a tuleje jak były zużyte to to i tak dalej działo. Pozdrawiam.
Na górny zacisk 7 i 8 podpinam wyjście z prądnicy ( faza i N), na zaciski F2 i F1 podpinam analogicznie F2 i F1 z zacisków na tabliczce czyli F2( A2/D2) i F1, To ma szansę zadziałać jeżeli wirnik będzie miał na tyle magnetyzmu szczątkowego, że wygeneruje napięcie minimalne potrzebne do pracy regulatora. co z pozostałymi zaciskami A1 i D1? Czy one zostają...
Długą i ostra igłą to zrobisz, ja tak robię. Drugie-tam muszą być szczotki miedziografitowe a nie weglowe, miedziografitowe mają mniejszą rezystancję poprzeczną.
Zacząć trzeba od sprawdzenia czy rzeczywiście masz problem - użyj woltomierza, jeżeli między N a L1, L2, L3 masz po 230V a między fazami (L1-L2, L2-L3, L3-L1) pomiar wykazuje 400V to problem nie występuje. Bez specjalistycznego miernika jakie? Należy połączyć uzwojenia w szereg przy czym łączy się początek określonego uzwojenia z końcem następnego....
Witam, nie tylko rozmiar szczotek, ale i konstrukcja komutatora wirnika dla silnika o 10-cio krotnie większym prądzie twornika musi być odpowiednio większa. Wynika to z faktu, iż gęstość prądu pod szczotką pozostaje prawie taka sama, choć dla silnika niskonapięciowego należy użyć szczotek węglowo-miedzianych (o mniejszym spadku napięcia od szczotek...
W 20-letniej wannie to wielce prawdopodobne , że uszkodzony silnik . Albo spalony a jak mało używana , to skonczone szczotki . W tamtych latach nie stosowano jeszcze turbin bocznokanałowych tylko silniki od "odkurzacza" (zwłaszcza w sprzęcie do domowego urzytku ) . Więc po pomiarach na kostkach , może cię czekać "nurkowanie' pod wannę .
Jedna warstwa jest twardsza, a druga bardziej miękka. Taki połączenie daje lepszy styk do komutatora, mniejsze iskrzenie. Założenie innej szczotki, może powodować silne iskrzenie, nadmierne grzanie, wytarcie komutatora w szybkim czasie, czyli uszkodzenie silnika i / lub elektroniki.
A jakie napięcia mają silniki w tych dużych wózkach? pewnie rzędu kilkudziesięciu V. Zauwazyłem że w silnikach na wyższe napięcia aż do 230V stosuje się szczotki z przewagą węgla, Mają one większą rezystancję co poprawia warunki komutacji (iskrzenia w momencie zwierania przez szczotkę dwóch kolejnych wycinków komutatora), spadek napięcia na szczotkach...
Rezystory są od rozruchu, prostownik od hamowania. Zmiana rezystorów chyba na niewiele się zda, bo chodzi o mniejszą prędkość w momencie gdy już silnik pracuje, a więc wtedy gdy rezystory już są zwarte. Tu trzeba by sprawdzić, czy na minimalnej prędkości silnika, położenie szczotek (regulowane przez mały silnik) jest faktycznie graniczne. Chyba, że...
Jak obracasz ręką silnik to słychać jak uderzają "lamelki"? Jak nie to sprawdź szczotki ale to mało prawdopodobne aby uległy uszkodzeniu.
Zdjęcie 1-5 styczniki, używane nawet obecnie. Można spróbować sprzedać. Zdjęcia ostatnie -szczotki węglowe, do czego ? Samo zdjęcie to trochę mało, trzeba zmierzyć prostokąt, to wtedy można szukać urządzenia (silnika) z którego pochodzą.
Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
Witam Sproszkowana siarka powinna wystarczyć. Trochę tą szczotką mogłeś napsocić ( rozbić na mniejsze ). Do odkurzacza też wciągnij trochę siarki. Pozdrawiam.
Jak sprawdzić czy amperomierz jest sprawny?? Najprościej miernikiem uniwersalnym na przejście. Zapomniałem o tym wspomnieć, alternator nie jest orginalny jest założony jakiś od osobówki, Od pasata b5 jeśli dobrze widzę. Z tyłu alternatora masz regulator napięcia, wykręć go i sprawdź stan szczotek, nowy regulator kosztuje jakieś 40zł więc jeśli mało...
Prawdopodobnie szczotkotrzymacze były "za ciasne" i szczotki nie mogły się swobodnie w nich poruszać. Na końcu miedzianego elementu jest mała zakładka która trzyma szczotkotrzymacz na miejscu. Jak się go nie odegnie na zewnątrz po wymianie szczotek to może on blokować same szczotki i sprężynka nie może ich dociskać do komutatora.
W lewo obroty są mniejsze, fabrycznie jest tak zrobione. Rozkręcenie to prosta sprawa. Szczotki można dokupić. Szkoda zeby komutator się przypalił.
Panowie, te szczotki nie są do szlifierki do cięcia, tylko do polerek - te mają obroty znacznie mniejsze. W "kątówce" 11tys obr/min spowoduje że siła odśrodkowa będzie te druty rozplatać i wyrywać.
Pod jedną ze szczotek mniejsze wejście przewód z regulatora. Pod druga szczotkę (trzy wejścia) podłączasz kontrolkę ładowania, drugi przewód od regulatora, pod trzecie przewód wychodzący z alternatora.
Jest to regulator elektroniczny współpracujący z alternatorem typu A 115-43. Schematem nie dysponuję. Sprawdzić można następująco: - wymontować regulator - zbudować obwód (+)zasilacza regulowanego>zacisk (D+) - zacisk szczotki>mała żarówka>(-)zasilacza - do regulatora podać na obudowę (-)zasilacza - zwiększać napięcie zasilacza, do napięcia około 14..14,7...
Elementy wymienione, szczotka zaczęła działać tylko jest jeden problem jak włoży się mały odkurzacz do stojaka ze szczotką obrotową to nie reaguje na przycisk wyłączania. Natomiast mały odkurzacz włącza się bez problemu . Może ktoś miał podobny problem i udało się rozwiązać? Lub podać schemat lub element odpowiedzialny na włączanie ( triak itp)
Mała powierzchnia styku na niedotartych szczotkach, ale jak na nowy wirnik to komutator ma dziwny kolor i deseń.
Po małej interwencji w okolicach slinika i szczotek pralka odżyła. Dodam, że nie wyciągałęm silnika i szczotek a tylko dostałem się do nich od spodu pralki. Mały sruboket wystarczył żeby je nieco poruszyć Bez wymiany szczotek problem za chwilę powróci .
To jest większa "kątówka" czy z tych mniejszych, bo jeśli większa, to bezpiecznik B16 A nie musi, ale może wyłączać.
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Mniejsza o szczotkę, gorzej z papierem ściernym. Pozostałe są ok. Gwałtowne schłodzenie grota na wilgotnej gąbce, powoduje odpadnięcie nagromadzonej zgorzeliny. To wcale nie jest złe rozwiązanie.
Najważniejszy wymiar znasz. Długość tak jak piszesz trzeba dobrać tak by sprężyna nie była ściśnięta na max a tak na 80-90 %. Tak prąd przekazywany jest przez szczotko-trzymacz dlatego jest metalowy. Jest to popularne rozwiązanie w silnikach które mają mały prąd znamionowy (około 1A lub niżej). Szczotki same się dotrą do komutatora. Jedynie to można...
Im lepszy jest docisk i dopasowanie szczotek, tym iskrzenie powinno być mniejsze. Szczotki najlepiej dopasować pumeksem, lub kamykiem, na obnizonym napięciu, szlifować komuataor przed szczotką.
Tego konkretnego nie rozbierałem. Natomiast inne inwentery tak. Mały szczotki lub magnesy trwałe do wzbudzania a resztę załatwiała wzbudnica. Oprócz regulacji obrotów miał miał też wzbudzanie.
spróbujcie przeczyścić przedmuchać gniazdo i wtyk od komputera, zarówno skrzyni i silnika , podobno niektórym pomogło, potrzebna będzie mała szczotka druciana. I nie zapomnijcie odłączyć akumulatora !!! :D jeszcze tu radzą [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... i jeszcze znalazłem że zimne luty na desce liczników mogą mieć wpływ...
Woda tam stać będzie zawsze. Co się da z brzegu czyścić regularnie, założyć na rurę od odkurzacza miękką mała szczotkę i zbierać delikatnie w pionie ile się da. Za kilka lat i tak trzeba będzie suszarkę rozebrać do gruntownego czyszczenia, przy pompie ciepła temat nie do przeskoczenia.
Wtrącę swoje trzy grosze. Najlepszy sterownik jest na 230V z miękkim startem i silnik trójfazowy z kondensatorem. Ma dużo mocy i trwałości. Takie sterowanie od lat stosowane jest w ciężkich bramach przesuwnych, gdzie prócz dwóch przekaźników załączających lewe i prawe obroty jest na triaku miękki start. Wiem, wiem 230v to ciężko backup zrobić, ale ja...
Witam, Szczotki nowe kupione, tamte stare były o 1 milimetr średnicy mniejsze. Niewłaściwie dobrane szczotki potrafią się nie wysuwać po przykręceniu.
"Brzęczyk pokazuje ci zwarcie bo rezystancja uzwojeń jest mała. Stawiałbym na regulator obrotów lub w mniejszym stopniu na akumulator.
Tak na szybko - mniejsza prądożerność, mniejsze wymiary urządzenia, zapominam o szczotkach...bo chcę 😉😉😉 Mniejsza awaryjność i 20% więcej mocy przy tych samych wymiarach co silniki ze szczotkami. W zużyciu prądu mała różnica, wymiary podobne, szczotki dobrej jakości są wieczne. Jakoś szczotek nie wymieniłem w żadnej swojej....
Witam Identyczną usterkę miałem w polonezie, przyczyną była zbyt krótka szczotka i dlatego był zbyt mały docisk sprężyny. lub Ślizgacze na wałku nie są idealnie równe (promień krzywizny nie jest stały). Przetoczyć. Pozdrawiam
Szczotek i tak niedługo będzie mało tak więc wymień przy okazji bo koszt jest niewielki. Osusz silnik np suszarką i sprawdź czy sytuacja się zmieniła. Dodatkowo odepnij przewód PE od silnika i również sprawdź czy dzięki temu jest ok jeżeli tak to będzie już coś wiadomo
Rozebrałem i sprawdziłem, czy dochodzi napięcie po przewodach wychodzących z modułu ze spustem - jest ok. Przeczyściłem wszystko z pyłu dokładnie, złożyłem i zaczęło działać... Natomiast jedna ze szczotek jest wyraźnie mniejsza i pewnie przydałoby się je i tak wymienić docelowo.
Witam, zgadzam się z moim poprzednikiem - xMarSx. Klienci naszego sklepu są bardzo zadowoleni z odkurzaczy Zelmer i bardzo rzadko są one reklamowane. Nawet gdy zdarzy się taka sytuacja firma Zelmer posiada dobrze rozbudowaną sieć serwisową w całej Polsce. Tak jak mój przedmówca polecam Odkurzacz Zelmer 1600.0SP Syrius. Jest niewielki i posiada bogate...
Przyczyną silnego iskrzenia szczotek mogą być za krótkie szczotki co skutkuje mniejszym naciskiem sprężynek dociskających szczotki do kolektora osadzonego na wirniku wyrzynarki.
Witam. Czy posiada któryś z kolegów schemat elektroniki do iRobot Roomba 782 . Nie działa mała szczotka obrotowa w przedniej części robota. Szczotka po wyjęciu oraz podłączeniu do zasilania śmiga. Problem więc leży po stronie elektroniki sterującej. Macam już drugi dzień płytę główną, gilgotam tranzystorki, masuję rezystorki i nic, zero, pupa. Śledzenie...
jednak zaskakującym jest dla mnie fakt, że urządzenie pozostaje w bezruchu, czyżby spadek napięcia byłby tak duży, by uniemożliwić cykl silnika? Po filmie wnioskuję, że w lampie znajduje się zwykła żarówka o mocy 25-40W. Nawet taka 40W pobiera prąd około 0.17A, i najwidoczniej to dużo za mało by silnik wogóle ruszył. Opór tarcia dynamicznego (tarcie...
Tak wiem jednej szczotki mało ale łączyła. Gdyby dało się uratować to wymienię.
Wymieniłem szczotki i to samo. Jest to mało prawdopodobne. Szczotki też trzeba umieć wymienić. Wbrew pozorom, to niełatwa sprawa.
Udało się wyciągnąć szczotki, to jest zdjęcie, czy one mogą być przyczyną awarii Coś ich mało zostało...
Jeśli nic nie leciało na alternator (jest suchy) to 150tyś km trochę mało na szczotki ale może i najlepiej żeby szczotki bo wiadomo że to najtańsza naprawa.
No tak, a położenie szczotek dlaczego one nie są w osi ze sobą, z czego to wynika?? W elektronarzędziach też są takie silniki i tam często (nie zawsze) szczotki są w osi ze sobą i w dodatku moce tych silników są większe (wartości odczytane z tabliczki znamionowej),a rozmiary mniejsze.
zacznij od sprawdzenie regulatora napięcia, ale jak już będziesz miał na stole alternator - warto zrobić mały remont ( szczotki i inne)
Pasek na miejscu, wygląda wszystko OK, pralka ma rok czasu, czy to możliwe że się szczotki już skończyły? Raczej mało prawdopodobne. Chyba, że pierzesz baaaaaaardzo dużo. Przy stosowaniu tanich zamienników często się zdarza, że żywotność szczotek jest sporo mniejsza, ale z tego co rozumiem to tutaj wszystko fabryczne. Jeśli to nowa pralka ze sklepu...
Bawiłem się z pozytywnym skutkiem, nawet gdy szczotki musiały być klejone do blaszki sprężynowej, robiłem to klejem przewodzącym do szczotek węglowych [url=https://www.google.com/search?q=kle...
Na Twoim miejscu już bym obejrzał cały komutator - za słaby docisk szczotek może być przyczyną iskrzenia i wypalania się płytek (i nie ważne czy będą one czysto grafitowe, czy grafitomiedź). Poza tym mieszanka grafitowo-miedziowa ma mniejszą oporność własną (mniejsze straty energii = mniejsze "grzanie" szczotek - miedź ma oporność właściwą mniejszą...
Mały przegląd szczotek elektrycznych i obszaru ich zastosowań: http://www.elektrocarbon.pl/download/szc...
Szczotki nie wydają się być ułamane, ale silnik dosyć ciężko chodzi - jakbym paluchem nie zakręcił to więcej niż 1 pełny obrót silnik nie zrobi. W wciśnięciu styku rozpoczynającego pracę urządzenia silnik nie zawsze się uruchamiał, ale jak pokręciłem trochę to tartował. To zrób coś z tym. Z deka masz taki sam badziewny silnik jak mój. W twoim tylko...
DO Grala1. Dziekuję za rozumiałe i merytoryczne wyjaśnienie tematu działania wentylatorów espace. Wniosek jest jeden ubity "mały"(skończone szczotki) wentylator skutecznie uniemożliwia, eliminuje chłodzenie na niskim biegu (dwa szeregowo załączone wentylatory przez przekaźnik R9 nie działają bo jeden z nich ma przerwę.
Juz mnie chyba skleroza bierze, bo nie pamietam dokladnej nazwy, ale to jest silnik z regulacja obrotow do rozruchu ciezkiej-masywnej maszyny o ciezkich elementach wirujacyc do rozruchu ktorej potrzebny duzy moment obrotowy ale niekoniecznie duza moc, dlatego grube uzwojenie. No i sporo paskow klinowych na kole. Te ruchome szczotki dzialaja jak reduktor,...
Moim zdaniem zwykłe dziadostwo. Odkurzacz powinien mieć minimum elektroniki oraz być prosty w budowie żeby działał bezproblemowo i niezawodnie. Wszystkie led-y, światełka, sterowniki, dotykowe przyciski itd. tylko niepotrzebnie komplikują konstrukcję nie wnosząc niczego nowego do samego urządzenia. Lepszy odkurzacz to taki który - zużywa mniej energii...
"Szczotka dekadowa" była najczęściej mocowana po lewej stronie na wysokości pierwszego zespołu szczotek w szukaczu, dwie sprężyny (setka dolna i górna) - nieco mniejsze niż typowe szczotki obrotowe - ślizgały sie po pionowym polu (11to stykowym), określającym na jakim poziomie jest piasta. To pionowo ustawione pole stykowe pozwalało na wykonywanie ruchu...
Dokładnie tak!Uważam że winę za rozłączanie końcówki mocy przy większym podkręceniu gałki siły głosu jest układ załączający wentylator lub też sam silnik wentylatora.To standard w technicsach.Na początek radził bym sprawdzić oporność silnika która powinna wynosić ok.25 Ohm.Jeżeli jest mniejsza wtedy można spróbować rozebrać silnik i wyczyścić szczotki...
Jest dokładnie tak, jak to opisałeś - pranie rozłożone równomiernie, bęben nie ma bicia, mimo to nie rozpędza się. Wymienię jeszcze szczotki, bo faktycznie mało ich już zostało.
Dzięki za opinie :) Oryginalna żarówka to T4W 12V Nie widać tego na zdjęciach, ale zamiast żarówki mam superjasnego białego LED, zasilanego z uzwojenia dodatkowego przez mostek Graetza i rezystor. LED siedzi w "gniazdku" zrobionym z kawałka jakiegoś złącza o rastrze 2,5mm wpakowanego w miejsce na żarówkę. Pomierzyłem- napięcie stałe (po mostku, bez...
Sprawdzałeś czy pierścień nie jest nabity za głęboko lub za mało? Wtedy szczotki mogą robić zwarcie. Ewentualnie poleciała jakaś dioda ale nie pisałeś czy wcześniej alternator działał do momentu wymiany pierścieni.
Walczyłem z tym i udało się. Wystarczy wyjąć silnik i wyczyścić komutator, a zwłaszcza szczeliny. Potem przeszlifować papierem granulacja około 1000 tak by się nabłyszczył i odzyskał złoty kolor. Jeżeli zostało mało szczotek to najlepiej je wymienic na nowe. Błąd otwartego bębna, a przyczyna zupełnie inna. Szkoda, że tak późno doczytałem to. Trochę...
Szczotki wymienione... efektu brak. Zdecydowałem się na zakup nowego odkurzacza. Wymiana silnika za ponad 200 zł wydała mi się mało atrakcyjna.
wymontuj schowek i tam bez problemu dobierzesz się do wentylatora. Z tego co pamiętam opel ma tulejki, a nie łożyska, może teraz jest inaczej, mniejsza o to. Przeważnie jest problem z dolną tulejką, która zachodzi syfem z komutatora i szczotek. Przesmarowanie smarem do łożysk załatwia problem.
Najprościej usuwać ten klej mechanicznie. A do drapania resztek użyj materiału o mniejszej twardości. Nóż do tapet to bardzo twarda stal. ale nie będzie rysował na przykład drapak aluminiowy, czy z twardego drewna. Możesz także wypróbować szczotkę teflonową na wiertarce lub tarczę z wełną ścierną, oferowaną pod nazwą "włosy murzyna".
To jak wyjaśnić tak szybkie zużycie szczotek ? W jakim zakresie pracuje standardowy regulator obrotów silnika ? Jeśli wymieniałeś szczotki, mogłeś kupić szczotki kiepskiej jakości albo o twardości niewłaściwej do typu silnika - ich szybkie zużycie nastąpiłoby zarówno przy pracy z regulatorem i bez niego. Inna możliwość to praca w zanieczyszczonym środowisku...
Google mówi, że SZUDe 46b to silnik pierścieniowy. A tu o podłączaniu takiego silnika www.simr.pw.edu.pl/content/download/3218... https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_pie... Silnik wygląda jak wyciągnięty z dna rzeki. Sama korozja. Zakręć wałem i posłuchaj łożysk. Obejrzyj pierścienie - muszą być gładkie i błyszczące....
Czyli trafiłem... To i tak cud, że w ogóle udało Ci się uruchomić tą tokarkę z takim bezpiecznikiem - założyłeś szybki bezpiecznik (F) o mniejszym prądzie nominalnym zamiast zwłocznego (T) o prądzie znacznie większym.
Szczotki sprawdziłeś? Komutator też trzeba obejrzeć. Nic nie napisałeś na ten temat to ciężko coś stwierdzić. Kto wie może się wirnik spalił ale podałeś za mało informacji.
Światła mi nie przygasają ale podczas jazdy ostatnio zapaliła mi się kontrolka od ładowania tak na 1-2s potem zgasła. Miałem dokładnie taki sam przypadek w samochodzie marki Fiat Uno. Dokładnie tak samo i był winny regulator napięcia alternatora. Była to taka mała kosteczka ze szczotkami która była wsadzona w alternator i przykręcona kilkoma śrubami....
Dziękuję za informację. A czy szczotki pozostały te same? Chodzi o szerokość? Bo skoro płytek jest mniej, to rozmiar pojedynczej jest szerszy, a ta sama szerokość szczotki może mieć styk z mniejszą liczbą płytek w danym momencie? Nie będzie z tym problem?
Co znaczy "dopasowane"? Dopasowane wymiarowo czy dotarte do krzywizny kolektora. Nowe zawsze bardziej iskrzą dopóki nie dotrą krzywizny. Raczej zbyt mały docisk spowoduje nadmierne iskrzenie niż zbyt duży, sprawdź czy nie zawieszają się w gnieździe.
Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator) Alternator ze szrotu to często szroty... Wyjące łożyska, kończące się szczotki czy wycięty pierścień ślizgowy a do tego często koło pasowe na pasek wielorowkowy. Nie twierdzę że to złe rozwiązanie ale na pewno nie tańsze jak nowy regulator do tej prądnicy.
no cóż zawsze lepiej wymienić szczotki niż silnik, ja bym spróbował, albo zrób mały test i zamień szczotki.
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Napisz na PW , mam to co szukasz. Co do bezpiecznika to jest za mały , oryginalnie jest 30A Jesli bedzie palił dalej to sprawdz komutator w silniku , zatyka sie pyłem ze szczotek i robi zwarcie Pozdro Waldi
Znalazłem ksero tej prądnicy, kiedyś przezwajałem wirnik od takiej. Tam jest mała prądnica prądu stałego, która wzbudza dużą prądnicę. Faktycznie nie ma tam diod. Ale ważny jest kierunek wirowania jeśli masz ją bez oryginalnego zestawu-silnika. Wieczorem zrobię skan i tu wstawię. Ale już teraz można pomierzyć oporność faz aby wykluczyć uszkodzenie wirnika....
Dzięki za chęci pomocy naprawy mojego PEUGEOTA, - sam naprawiłem. Okazało się, że była to wina rozrusznika!!! Gdy go wymontowałem okazało się, że szczotki były prawie że wykończone. Mało tego opiłki z tych szczotek / taki czarny nalot / zebrał się między stojan a wirnik i doprowadzał do zwarcia. Umyłem wszystko dokładnie, wymieniłem szczotki i GOTOWE!!!
Prąd przemienny można prostować, impulsy wygładzić, dioda zamiast szczotki, mały kondensator, gdzie problem?
Posiada jeszcze przewód przyłączeniowy, który lubi się uszkodzić :) Ewentualnie zwijacz przewodu.:) Do autora postu- przyłóż sobie omomierz do szczotek i uzyskasz jakieś wskazanie. Kręć delikatnie wirnikiem i skontroluj czy owo nie zanika, wtedy będzie to świadczyć o przerwie w willniku bądź tym, że któraś ze szczotek nie dolega. Teraz taka mała podpowiedź-...
Skoro ktoś to produkuje, to znaczy, że taki sposób istnieje. Jednak wykonanie tego nie będzie łatwe ze wzgl. na duże prądy. Należy użyć odpowiednio dużego zestawu szczotek węglowych na każdą fazę a mniejsze na sterowanie. Obliczenia szczotek znajdziesz w podręczniku do maszyn elektrycznych.
Sprzęt oddałem nienaprawiony, pomysł zamontowania szczotek od innej wkrętarki nie wyszedł bo nie mogłem znaleźć szczotek o tej wielkości. Popularne boshe, makity czy hitachi mają szczotki w mniejszym rozmiarze, tak że nawet doszlifować nie było z czego.
Silnik składaj, bo jest mało prawdopodobne aby miał widoczne uszkodzenie na metalowej zewnętrznej części stojana. W tych pralkach w silniku pada wirnik a nie stojan. Długość szczotek sugeruje, że jest silnik sprawny.
Cześć drodzy Elektrodowicze. Borykam się z podobnym problemem, a serwis zawołał 810 zł za naprawę, czego nie zamierzam pokrywać w najmniejszym stopniu. Czy kolega może napisać jaki był finał zabiegu wymiany szczotek w silniku od młynka? Skasował błąd serwisowy Nr 1? No i najważniejsze... Gdzie udało się kupić te szczotki, czy może są to jakieś dopasowane...
Czy przy wymianie szczotek należy wyjąć alternator? Widzę,że łatwiej napisać pytanie, niż zobaczyć. Wymiana szczotek to mało, trzeba jeszcze sprawdzić pierścienie.
Odświeżę nie i temat Mam problem z tą wiertarka. Działała normalnie aż do dzisiejszego dnia. Po włączeniu przerywa. Najgorzej jest to widoczne i słyszalne na najmniejszych obrotach. Zdjałem osłonę, szczotki są ok ale dość mocno iskrzy, czy winny będzie wirnik ? Miałem podobnie w Polsce Boscha też falowały obroty na pusto, po wymianie wirnika problem...
mniejszy ogniwa grzałka mniejszy mniejszy natężenie
oporność głośnik wtryskiwacz motronic układ lnk304pn
diagnostyczny hyundai diagnostyczny hyundai
Brak komunikacji ze sterownikiem hamulca w Renault Laguna 2 Moment dokręcania panewek VW Bora 2.3 V5 AGZ