Za mała indukcyjność uzwojenia, za duża indukcja w rdzeniu.
No to się cieszę że moglem pomóc. Pozdrawiam.
Mam schemat transformatora, który składa się z dwóch karkasów. Jaki rdzeń transformatora? Jeżeli typu [] to uzwojenia pierwotne i wtórne powinny być podzielone równomiernie na dwa karkasy. Jeżeli rdzeń jest typu EI to nawija się uzwojenia na jednym karkasie, wtedy dzielenie na sekcje 2x120V nie jest konieczne. Takie odczepy miały sens w starych odbiornikach...
Drut i zwoje ok, a połączenie to początek 1 z końcem 34.
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
Mniej uzwojenia to mniejsza pow odprowadzania ciepla, nie mozna bezkarnie zmniejszac srednicy drutu.
Wygląda, że nie znasz zasady działania tranformatora. Starsze prostowniki na transformatorze tak mają. Do starszych akumulatorów z możliwością dolewania wody się nadają, do nowoczesnych, bezoibsługowych niebardzo. Więc, najlepiej dowinąć trochę zwoi, dać solidny kondensator filtrująci i moduł step-down z CC i CV. Napięcie ustawiasz na stałe na około...
Zmiana ilości zwojów uzwojenia wtórnego. Nie widzę tu sprężenia zwrotnego, które mocno by ułatwiło.
Jeśli ma to koniecznie być zasilacz impulsowy, to proponuję trochę zmodyfikować (zmiana uzwojenia wtórnego na 2x4zw i wywalenie elementów prostownika napięcia ujemnego) ten oto prosty zasilacz: http://danyk.wz.cz/iz_2_35.html Do wzmacniacza niepotrzebna jest stabilizacja napięcia wyjściowego.
Jak po zmianie uzwojenia za chować te same obroty a uzuskać większą moc? Z wirnika o konkretnych wymiarach nie uzyskasz większej mocy . Liczą się amperozwoje . Jeżeli dasz grubszy drut prąd będzie większy , ale automatycznie zmieści się mniej zwojów .
Możesz spokojnie. Można dawać druty ile się chce ( zdrowy rozsądek zalecany ). Ważne aby ogólny przekrój był jak najbardziej zbliżony do oryginalnego. Ze względu na łatwiejsze nawijanie silniki fabrycznie (te większe ) są nawijane drutami równoległymi ( duże nawet kilkunastoma ).
Zamienić miejscami przewody albo do szczotek, albo do uzwojenia stojana.
Witam! Mam pytanie do ludzi znających się na elektronice i na sprzętach tego typu. Chodzi mi o zwiększenie mocy wzmacniaczu samochodowym poprzez zmianę uzwojenia w transformatorze wzmacniacza czyli zwiększenia napięcia. Wzmacniacz oryginalnie na wyjściu trafa przed mostkiem ma koło 20V, a kondensatory tam zastosowane są do 35V. Chciałbym zwiększyć napięcie...
Tak, ten przewód do którego były dołączone druty to powinien być wyłącznik termiczny i powinien mieć przejście do czarnego wyprowadzenia. Pozostałe dwa wyprowadzenia (czerwony i biały) plus dwa nowo powstałe od uzwojeń, to uzwojenie robocze (grubszy drut uzwojenia) i pomocnicze (cieńszy drut uzwojenia).
Więc ten nie ma nauki. Czyli zmiana kolejności uzwojeń i hall-a
Silnik to nie tylko uzwojenia ale także rdzeń i klatka (sądzę że piszesz o silniku indukcyjnym, dwufazowym). Zazwyczaj to on określa maksymalną moc silnika. Zmiana uzwojeń wg. Twojego opisu, spowoduje także zwiększenie wydzielania ciepła w silniku. Uważam że to jest zły pomysł.
Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś . W drugim zdaniu zaprzeczasz temu co napisałeś w pierwszym. :D
Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
Aby mieć więcej na wyjściu jak dała fabryka ,chce zmniejszyć zwoje na wejściu. Kolejny już taki temat założony przez Ciebie. Częstotliwość napięcia na uzwojeniu wtórnym będzie taka, jak na pierwotnym. Jeżeli zmniejszysz liczbę zwoi uzwojenia pierwotnego, to zmienisz przekładnię. Jednak zmaleje indukcyjność tego uzwojenia i jego reaktancja. Wzrośnie...
Tak duża zmiana napięcia wymaga nowego uzwojenia wtórnego, oraz dobrania elementów w obwodzie sprzężenia zwrotnego.
Podejrzewam że przy zasilaniu obwodu bazy z dzielnika będzie łatwiej się wzbudzać bo zmiana napięcia uzwojenia daje większą zmianę na bazie https://obrazki.elektroda.pl/6910154600_...
Witam! Jak zrobić aby zwiększyć napięcie wyjściowe na transformatorze z mikrofalówki jakie dała fabryka. Czy zmiana uzwojenia pierwotnego na mniejszą liczbę zwojów w transformatorze MOT coś da ? czy może być 10 zwojów , ile najlepiej ? tak jak to zrobiłem przy trafopowielaczu. Za pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam Hejron
Przełożyłem kable na kondensatorze pracy. Zielony przewód uzwojenia pomocniczego zamieniłem z czarnym przewodem uzwojenia głównego, co skutkuje zmianą obrotów. Skutkuje również spaleniem uzwojeń jak będziesz dłużej takie doświadczenia przeprowadzał. Czy silnik może w ten sposób pracować? Nie.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Złe połączenie, podłącz przewód biały nie do czerwonego tylko do zielonego. Zmiana obrotów to zamiana przewodów uzwojenia pracy zielonego z czerwonym lub przewodów uzwojenia rozruchowego żółtego z białym.
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
Dwie diody nie wystarczą chyba że uzwojenie żarzenia ma wyprowadzenie w połowie uzwojenia. Zaś zastosowanie prostowania jedopołówkowego nie pozwoli na poprawną pracę stabilizatora - napięcie będzie za niskie. Pytanie jest inne - czy gdziekolwiek obwód żarzenia ma fizyczne połączenie z innymi obwodami - jeśli tak to możliwość wykorzystania tego uzwojenia...
Rezystory R1 i R2 służą do rozładowania kondensatora C1 po wyłączeniu zasilania układu, jedynie zmiana C1 na 470nf/630V uzdrowi sytuację, lub zmiana przekaznika o większej rezystancji uzwojenia. Powodzenia..............
zmiana końcówek uzwojenia to nie jest to samo co zmiana kierunku nawinięcia uzwojenia. chyba indukuje się w cewce co innego?nie ma to nic wspólnego z 10 godzinnym myśleniem. pozdrawiam Zmiana kierunku nawinięcia uzwojenia = zmiana końcówek wyprowadzeń jedno i to samo na dwa różne sposoby..........<zdzich42>
Potrzebne są 2 diody, minimum na 5A (amper) o wspólnej anodzie/ katodzie, wówczas zmiana biegunów. Przełączanie jest uzwojenie wtórne tego prostownik, wadą tego jest duże obciążenie prądowe przełącznika! W necie jest takich masa!
Zamień miejscami początek z końcem jednego z uzwojeń.
Sprawdź zachowanie zasilacza pod obciążeniem do jakich wartości spada napięcie to raz. Z czasem silnik może wykazywać tendencje do nie wiem jak to nazwać przebić, tętnień tudzież utraty polaryzacji na którymś uzwojeniu czyli gdy ma zostać zatrzymany przez kolejne uzwojenie przekręca się kawałek poza określony punkt zatrzymania. Nie ma to nic wspólnego...
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
Koniecznie dwa niezależne uzwojenia, będzie to bezpieczne dla odbiorników które zasilisz .
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ? Zamienić miejscami końcówki uzwojenia rozruchowego.
Transformator sam nawijałem i obliczałem wszystko. Aktualnie działa to tak, że jest napięcie na wyjściu i nie ma. Nie może wystartować. Zrobiłem testy obciążenia po podaniu zasilania 18V na scalak i przetwornica działa jak trzeba. Pomierzę i dam znać. Może trzeba dać dławik z 10uH albo 100uH przed diodą? Dodałem dławik nic się nie zmieniło napięcie...
Wyraźne to ono jest. Brązowe i niebieskie zasilanie przez włącznik = biały i brązowy, dwa czerwone do kondensatora. Czego tam nie widać? Mam rozebrać aż do uzwojenia?
Możesz zmierzyć prąd jałowy zimnego transformatora, następnie włączyć obciążenie na 12 godzin, odłączyć i znów zmierzyć prąd; dodatkowo, możesz zmierzyć opór uzwojenia pierwotnego zimnego transformatora i potem po tych 12 godzinach pracy. Zmiana oporu pokaże, na ile uzwojenie się nagrzewa przy dłuższej pracy; zmiana prądu jałowego - jaki to ma wpływ...
Witam i nic nie pomaga ani zmiana końcówek uzwojenia ani nic :(
Gdzie informacja o typie silnika? Silnik to nie transformator, gdzie zmianą uzwojenia można zmieniać obroty tak jak napięcie. Ilością zwoji możesz zmienić napięcie pracy silnika, nie obroty, które zależą, jak wspomniano wyżej, od ilości biegunów.
Wykonaj zdjęcie silnika tak aby było widać jak wychodzą przewody z uzwojenia. Omomierz w dłoń i wykonaj pomiary aby poznać jakie kolory przewodów dotyczą jakiego uzwojenia.
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
Sprawdziłbym jeszcze stan wszystkich połączeń po stronie uzwojenia pierwotnego trafa sieciowego, stan styków gniazda bezpiecznikowego...
Jest to silnik jednofazowy z cewką pomocniczą kondensatorową. Zasilenie czyli 230 V i zero należy podłączyc do uzwijenia o mniejszej oporności. Następnie jeden koniec uzwojenia o większej oporniści ( uzwojenie pomocnicze) do 230 V , drugi koniec do kondensatora, odejście z kondensatora do zera. Zmiana kierunku obrotów odbywa się poprzez zamianę końców...
Silnik o mocy 1,5kW ma długość rdzenia ok 85 mm,a o mocy 2,2kW ok 115mm.Średnica rdzenia w obu przypadkach wynosi 94 mm. Wracając do przeróbki na 2800obr to niestety konieczna jest całkowita zmiana uzwojenia na inne typowe dla tych obrotów nie da się tego uzyskać np zmieniając sposób połączeń istniejącego uzwojenia. Pozdrawiam
trzeba to odpowiednio nawinąć, aby uzyskać duże rozproszenie pola Możesz rozwinąć temat? Transformator składa się z uzwojeń: pierwotnego i wtórnego, umieszczonych na rdzeniu magnetycznym złożonym z blach krzemowych, nazywanym magnetowodem. Uzwojenia znajdują się na rdzeniu w różnych konfiguracjach umożliwiających uzyskanie odpowiedniego rozproszenia...
W necie jest to dokładnie pokazane. Silnik indukcyjny klatkowy jedofazowy posiada dwa uzwojenia : uzwojenie pracy i uzwojenie rozruchowe.Uzwojenie rozruchowe połączone jest szeregowo z kondensatorem rozruchowym .Uzwojenia są podłączone w układzie równoległym. Zmiana obrotów polega na przełączaniu uzwojenia rozruchowego. Zamieniamy początek z końcem...
Zamiana uzwojenia 1-2 wystarczy.
Jeżeli nie da się wymienić guzika/przycisku na przełącznik trzy pozycyjny, można skorzystać z tego układu załączającego: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Styk b2 w przekażniku B w tym układzie z linku powinien być przełączny i będzie załączać przekażniki służące do zmiany obrotów. Uzwojenia przekażników A i B w tym układzie...
Czyli jedynym sposobem jest zmiana grubości uzwojenia czyli jego przewiniecie ? i z tego co widać trzeba to wykonać na obu kolumnach ponieważ suwak pobierał prąd z obu uzwojeń połączonych
Witam Ile przewodów wychodzi z silnika,jeżeli dwa i zmiana zasilanianic nie daje ,musisz go rozebrać .Pewnie tradycyjnie ma uzwojenie stojana(nie na magnesach),jeżeli tak ,to zobacz jak połączone jest z wirnikiem (pewnie równolegle).Zmiana połączeń stojana względem wirnika ,zmieni kierunek obrotów silnika.
to nie są spalone uzwojenia lecz poprzecinane przez jakiegoś matołka, naprawdę 4 warstwy mogą zmienić tak wiele?? kiedyś zrobiłem tak z innym transformatorkiem i śmigało!! ten jest o wiele większy i nie chce go do reszty zepsuć proszę o kolejne porady
http://obrazki.elektroda.pl/3300882800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3150992600_1... ?1 - przełącznik kierunku obiegu. ?2 - przycisk włączenia rozruchowego kondensatora. ????- jednofazowa sieć. Dodano po 2 Na zdjęciu z prawej strony - dla 3 fazowej sieci.
W drugim przypadku dostajesz napięcie zwrotne przez uzwojenie silnika dlatego Led nie gaśnie pobiera mały prąd żeby świecić.
Co u Ciebie jest w prawo. Jeśli prądnica jak twierdzisz "Prądnica kręci się w prawo", to w którym kierunku kręci się napęd. Dla generatorów kierunek matematyczny jest dodatnim. Pogłęb troszkę wiedzę i poczytaj np. o "pracy samobójczej" prądnicy prądu stałego w układzie samowzbudnym, co między innymi warunkami (odwrotne połączenie początku i końca uzwojenia...
oldboy...nie pomyliło Ci się co nieco ? heterodyna w rema toccatta jest z cewką L104 a trymerek w jej obwodzie to C125. Zmiana uzwojenia cewki L104 i wywalenie trymerka skutkują brakiem odbioru a nie poszerzeniem pasma do pełnego...nawet wymontowanie trymerka bez zmian w uzwojeniu cewki powoduje już brak odbioru... Jak ktoś będzie miał jakiś pomysł...
Ja zabrałem się za silnik w swoim tylko ja mam innego chińczyka ale podobne problemy z prędkością. Zamierzałem go przewinąć ale na razie zmiana konfiguracji uzwojeń poszła w ruch. Teraz prędkość lekko ponad 70 ale jest znacznie bardziej ospały.
Czyżby ktoś się doktoryzował z nawijania transformatora? Dyskutujecie o zwiększeniu okna w rdzeniu. Wytłumaczcie jak sobie to wyobrażacie? Przecież typowy rdzeń ma stałe okno. Powiększanie okna nic nie da ponieważ nie można przekroczyć indukcji w rdzeniu. Skutek powiększenia okna to małe wypełnienie miedzią. Czyli dalej dupa z tyłu. Rozpatrując wzór...
Sprawdź napięcia AC pomiędzy końcówkami 15 i 18 ,16 i 18 oraz 15 i 16. Pierwsze dwa powinny być w przybliżeniu równe 24V, ostatnie sumie tych dwóch. Jeśli nie - prawdopodobnie jest uszkodzone uzwojenie transformatora. Zmiany napięcia wraz ze zmianą nastawy prądu spawania są naturalne.
Można zbudować coś takiego: http://www.csse.monash.edu.au/~ajh/elect... Do kolektora drugiego tranzystora łączysz silnik, a jego drugi koniec uzwojenia do 12V.
Jeśli z silnika wyprowadzone są trzy przewody to uzwojenia ma połączone wewnątrz. Jeśli uzwojenia nie są symetryczne to musisz się dostać do punktu połączenia i zamienić ze sobą końcówki któregoś uzwojenia. Jeśli to możliwe to może po prostu odwróć stojan.
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Jak już o to uszkodził sie transformator, a ściśle mówiąc uzwojenie pierwotne. To wynik podania napięcia 230v. brak napięcia na wyjściu trafa powie ci więcej, ale to raczej na 100 procent przepalone uzwojenie pierwotne. Pozdrawiam.
Witam ! Prawdopodobnie jest to silnik SFe90L4 z lat 70tych 20wieku, EMA-Wiefamel Poznań. Tak połącz przewody na tabliczce zaciskowej. http://obrazki.elektroda.pl/6947100300_1... Przerywane linie na rysunku pokazują zmianę kierunku obrotów na przeciwny ( zmiana położenia blaszek, mostków ). Oporności uzwojeń: uzwojenie główne ( robocze ) około...
Zmiana magnesów może trochę zwiększyć sprawność silnika, ale moc wchodząca pozostanie ta sama, bo to jest zależne od oporu uzwojenia. Zmiana uzwojenia da większą moc, ale zmniejszy sprawność (co pochłonie część dodatkowej mocy) i skróci żywotność silnika, bo szczotki się zatrą. Takie numery przechodzą dużo łatwiej w silnikach bezszczotkowych. Jak to...
W sklepie modelarskim na półce znajdziesz te które się nadają. A jak chcesz zrobić swój to odpal googla, bo tajemnica to żadna nie jest. Potrzebna jest kompletna przeróbka uzwojenia, wymiana magnesów w wirniku i zmiana łożyskowania. Przy dzisiejszych cenach - sztuka dla sztuki.
Silnik szeregowy? Zmiana biegunów w takim silniku nic nie zmienia bo uzwojenie wirnika i stojana zasilane są tym samym prądem...co dla odwrotnej polaryzacji zmienia pola generowane przez oba uzwojenia...czyli silnik dalej kręci się w tę samą stronę. Musiałbyś zmienić połączenie "w środku". Oczywiście to tylko domysł.
Zacznijmy od samych pojemności - to da się zrobić, ale to przecież ściśle zależy od tego jak uzwojenia będą ułożone! Zmiana sposobu sekcjonowania = zmiana pojemności. Dlatego istnieje wiele sposobów podziału na sekcje, ktoś już to optymalizował doświadczalnie. Zobacz np. tu: http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/tom/t... "Trochę" mogę...
Mam oto taki prosty wykrywacz metali czy da sie zwiekszyc jakos jego zasieg?? narazie wykrywa monete 50gr z odległosci 4cm. czy zmiana samego uzwojenia na wieksze cos da? Na zdjeciach zmieszczam jak to wyglada
Jeżeli w/w porady nie przyniosą efektów to pozostaje Ci podmienić trafo na oryginał,bo piszesz iż ten to podróba. Zmiana rezystancji uzwojenia zasilającego.
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Przecież to jest 8-biegunowy silnik dla częstotliwości 400 Hz. Jeśli jest sprawny i zapewnisz mu znamionowe parametry zasilania, to będzie pracował. Taka zmiana częstotliwości wiąże się z drastyczną zmianą samego uzwojenia.
Najprościej to jednofazowy silnik indukcyjny + przekładania. Musi mieć wyprowadzone wszystkie uzwojenia. Np. silniki do bram jednofazowe mają już reduktory. Zmiana kierunku realizowana jest na 2 przekaźnikach.
Czy istnieje jakieś alternatywne rozwiązanie mojego problemu? Jeśli tak to proszę o jakieś wskazówki i dodam, że zależy mi na jak największej prostocie ponieważ nie mam zbyt dużego doświadczenia. Zmiana transformatora na inny, lub odwinięcie kilkudziesięciu zwoi uzwojenia wtórnego.
Drugi zacisk od lewej ma 2 przewody, jeden z nich powinien być od uzwojenia pomocniczego, które jest połączone szeregowo z kondensatorem. Jeśli Ci sie uda zidentyfikować uzwojenie pomocnicze, to zamiana miejscami jego końcówek da zmianę obrotów na przeciwne.
Zmiana kierunku takiego silnika, polega na zmianie podpięcia do zasilania jednego z uzwojeń. Może to być uzwojenie rozruchowe lub główne.
Witam. Muszę przyznać że dość ciekawa przypadłość się trafiła.Jeżeli silnik jest przezwojony prawidłowo to przyczyną wzrostu prądu może być uszkodzona klatka wirnika. Silnik wtedy jest słaby i pobiera z sieci nadmierny prąd. Natomiast sama zmiana uzwojenia z jednowarstwowego na jednowarstw./dwuwarstw. nie powinna moim zdaniem mieć dużego wpływu na parametry...
Wg mnie, na podstawie rysunku z #4 postu, nie będzie żadnej zmiany, bo nie będzie występowała żadna wzajemna zmiana miedzy uzwojeniami i rdzeniem transformatora.
Silnik ten posiada dwa uzwojenia, musisz sprawdzić, które przewody mają wspólne uzwojenie. Jedno powinno mieć większą oporność choć niekoniecznie. Nie znam tego układu kolorów ale jeżeli jedno z uzwojeń będzie miało większą oporność do niego podłącz w szereg kondensator, pokazuję jak to połączyć, nie sugeruj się kolorami, są przypadkowo dobrane. Zmiana...
Prostownik fajny i porządnie wykonany. Uklad kontroli i sterowania , niezbedny przy tej mocy. Wtracę tylko słowo o pradzie z alternatora bo niektorzy to nawet nie zadali sobie trudu zeby przeczytać w wikipedii . Na alternatorze jest napisane np: 45A jest to prad jaki jest zdolny oddac alternator przy obrotach znamionowych ( konstrukcyjnie zalezy od...
mikitap napisał: Jeszcze jedna możliwość to ktoś przezwoił go jako jednowarstwowy podczas gdy oryginał nawinięty był dwuwarstwowo.(nie jestem pewien tej hipotezy). Zmiana uzwojenia dwuwarstwowego na jednowarstwowe ma pewien negatywny wpływ na właściwości elektromagnetyczne silnika ale nie aż taki żeby silnik nie mógł ruszyć. Inna sprawa czy przy ewentualnym...
(at)witek1965 Zatem odpowiem prosto Koledze. Tak, ten silnik bez problemu może zmieniać kierunki obrotów, poprzez zmiane (odwrócenia ) połączenia przewodów uzwojenia głownego z rozruchowym (tego z kondensatorem).
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
Jeśli chodzi tylko o wtórne to jest dosyć łatwo, zmieniać napięcie zmieniając liczbę zwojów , ale kierunek nawinięcia musi pozostać jaki był, trzeba zadbać jeszcze o naskórkowość (druty zbyt grube dla danej częstotliwości pracy, zamienia się na kilka cieńszych), porządne wykonanie izolacji pierwotne-wtórne, oraz to żeby uzwojenie wypełniało większą...
Witam! Mam problem z podłączeniem elektrobębna 1-fazowego. Chciałbym zmieniać obroty prawo-lewo w sposób gwałtowny. Czyli silnik obraca się w prawo i po przełączeniu nagle w lewo (bez zatrzymania). Próbowałem oczywiście nagle zamieniać bieguny uzwojenia wzbudzenia, ale dopóki silnik się nie zatrzyma, zmiana biegunów uzwojenia wzbudzenia nie zmienia...
moim zdaniem konieczna jest zmiana uzwojeń silnika a nie wiem czy jest to opłacalne
To tak z duo...y strony najpierw wirnik później cewka testowa pomiary obliczenia i dopiero przewijanie. Bez zmiany uzwojenia niewiadomo co będzie.
Do rozrysowania - wyłącznik zmierzchowy steruje przekaźnikiem - w silniku zmieniasz połączenie kondensatora w stosunku do uzwojeń, w efekcie następuje zmiana kierunku obrotów, a w te gałęzie wpięte są wyłączniki krańcowe NC.
Oczywiście chodziło mi o warunek amplitudy. Już poprawiłem. Chyba że opisana sytuacja nie zależy od warunku amplitudy ale zmiana uzwojeń nic nie dała.
A zmiana uzwojeń? Jak sie to robi? Moze jest jakas strona na której by było wszystko krok po kroku opisane?
Kolego rafekm1 , szczerze wątpię czy ktoś takie dane posiada. Jeżeli chcesz żeby silnik spełniał swoje zadanie i pracował prawidłowo to kup silnik fabrycznie przystosowany do pracy na 2800 obr/min. Sama zmiana uzwojenia nie załatwi wszystkiego. Do ilości biegunów, a więc i do prędkości obrotowej dostosowana jest ilość żłobków i wymiary pakietu blach...
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
kotuniunia Nie odsyłaj do moich postów tylko uchyl rąbka tej tajemnicy . Pod wskazanym adresem jest mój opis ale silnika od pralki z oryginalnym uzwojeniem który niema nic wspólnego z alternatorem . Może adres jest zły ??? Chyba znalazłem to o co chodzi str. 328 i taka tylko notatka : " To jest moje dzieło pracuje już ponad rok i jest po modernizacji...
Zmiana jest niewielka: http://obrazki.elektroda.net/85_11807336... albo dodaj uzwojenie:
Witam, Zabieram się do przeróbki UPSa typu "offline" zasilanego 24V akumulatorem, na przetwornicę 12V -> 230V. Pracę rozpoczęłem od przewinięcia transformatora z przetwornicy DC/DC. I tu mam pytanie: czy lepiej podwoić liczbę zwojów po stronie wtórnej (230V), czy zmniejszyć o pół liczbę zwojów po stronie pierwotnej? Domyślam się, że przy drugim wariancie,...
Miałeś chyba na myśli połączenie w trójkąt. Jeśli nie potrzebujesz przewodu zerowego po niskiej stronie i producent wyprowadził wszystkie końce uzwojeń to pewnie będzie działać. Możesz na wszelki wypadek włączyć żarówkę w szereg z jednym uzwojeniem trójkąta - uchronisz się przed zwarciem gdyby przypadkowo były zamienione końce z początkiem któregoś...
Ale czego nie rozumiesz? W przypadku silnika 1F zmiana kierunku obrotów polega na zamianie końcówek uzwojenia roboczego lub rozruchowego.
Silnik był oddawany do przewinięcia. Prawdopodobnie był spalony. Skoro nie działa prawidłowo przy połączeniu jak przed uszkodzeniem, to sugeruję kontakt z zakładem, który przezwajał silnik, aby podał informacje, jak połączył uzwojenia. Być może nastąpiła jakaś zmiana w stosunku do schematu z tabliczki, szczególnie, że "Nie mam też 100% pewności czy...
zmiana uzwojenia twornik zmiana uzwojenia silnik karcher uzwojenia
gniazdka angielskie przetwornik impulsowy skuter elektryczny instalacja
Changing Setup Screen to Uppercase on OKI B412 Printer iRobot Roomba: Problemy z podciśnieniem - Diagnostyka i Rozwiązania