Zamienić miejscami przewody albo do szczotek, albo do uzwojenia stojana.
Tak, ten przewód do którego były dołączone druty to powinien być wyłącznik termiczny i powinien mieć przejście do czarnego wyprowadzenia. Pozostałe dwa wyprowadzenia (czerwony i biały) plus dwa nowo powstałe od uzwojeń, to uzwojenie robocze (grubszy drut uzwojenia) i pomocnicze (cieńszy drut uzwojenia).
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Silnik to nie tylko uzwojenia ale także rdzeń i klatka (sądzę że piszesz o silniku indukcyjnym, dwufazowym). Zazwyczaj to on określa maksymalną moc silnika. Zmiana uzwojeń wg. Twojego opisu, spowoduje także zwiększenie wydzielania ciepła w silniku. Uważam że to jest zły pomysł.
Zamień miejscami początek z końcem jednego z uzwojeń.
Można zbudować coś takiego: http://www.csse.monash.edu.au/~ajh/elect... Do kolektora drugiego tranzystora łączysz silnik, a jego drugi koniec uzwojenia do 12V.
Silnik szeregowy? Zmiana biegunów w takim silniku nic nie zmienia bo uzwojenie wirnika i stojana zasilane są tym samym prądem...co dla odwrotnej polaryzacji zmienia pola generowane przez oba uzwojenia...czyli silnik dalej kręci się w tę samą stronę. Musiałbyś zmienić połączenie "w środku". Oczywiście to tylko domysł.
Więc ten nie ma nauki. Czyli zmiana kolejności uzwojeń i hall-a
Najprościej to jednofazowy silnik indukcyjny + przekładania. Musi mieć wyprowadzone wszystkie uzwojenia. Np. silniki do bram jednofazowe mają już reduktory. Zmiana kierunku realizowana jest na 2 przekaźnikach.
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ? Zamienić miejscami końcówki uzwojenia rozruchowego.
Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
Wyraźne to ono jest. Brązowe i niebieskie zasilanie przez włącznik = biały i brązowy, dwa czerwone do kondensatora. Czego tam nie widać? Mam rozebrać aż do uzwojenia?
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Aby była możliwość zmiany obrotów w twoim silniku z silnika muszą wychodzić 4 przewody.Przewody S2 i S3 to uzwojenie pracy , S1 początek uzwojenia pomocniczego - koniec połączony jest na stałe w silniku z S2 . Pozdrawiam.
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
Zamiana uzwojenia 1-2 wystarczy.
W drugim przypadku dostajesz napięcie zwrotne przez uzwojenie silnika dlatego Led nie gaśnie pobiera mały prąd żeby świecić.
http://obrazki.elektroda.pl/3300882800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3150992600_1... ?1 - przełącznik kierunku obiegu. ?2 - przycisk włączenia rozruchowego kondensatora. ????- jednofazowa sieć. Dodano po 2 Na zdjęciu z prawej strony - dla 3 fazowej sieci.
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
Przełożyłem kable na kondensatorze pracy. Zielony przewód uzwojenia pomocniczego zamieniłem z czarnym przewodem uzwojenia głównego, co skutkuje zmianą obrotów. Skutkuje również spaleniem uzwojeń jak będziesz dłużej takie doświadczenia przeprowadzał. Czy silnik może w ten sposób pracować? Nie.
Zamienia się tylko końcówki uzwojenia rozruchowego miejscami. Dodano po 2 Aby zmienić obroty silnika jedno fazowego wystarczy zamienić końcówki uzwojenia rozruchowego.:!:
Zmiana kierunku takiego silnika, polega na zmianie podpięcia do zasilania jednego z uzwojeń. Może to być uzwojenie rozruchowe lub główne.
Możesz spokojnie. Można dawać druty ile się chce ( zdrowy rozsądek zalecany ). Ważne aby ogólny przekrój był jak najbardziej zbliżony do oryginalnego. Ze względu na łatwiejsze nawijanie silniki fabrycznie (te większe ) są nawijane drutami równoległymi ( duże nawet kilkunastoma ).
W necie jest to dokładnie pokazane. Silnik indukcyjny klatkowy jedofazowy posiada dwa uzwojenia : uzwojenie pracy i uzwojenie rozruchowe.Uzwojenie rozruchowe połączone jest szeregowo z kondensatorem rozruchowym .Uzwojenia są podłączone w układzie równoległym. Zmiana obrotów polega na przełączaniu uzwojenia rozruchowego. Zamieniamy początek z końcem...
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
Złe połączenie, podłącz przewód biały nie do czerwonego tylko do zielonego. Zmiana obrotów to zamiana przewodów uzwojenia pracy zielonego z czerwonym lub przewodów uzwojenia rozruchowego żółtego z białym.
Witam Ile przewodów wychodzi z silnika,jeżeli dwa i zmiana zasilanianic nie daje ,musisz go rozebrać .Pewnie tradycyjnie ma uzwojenie stojana(nie na magnesach),jeżeli tak ,to zobacz jak połączone jest z wirnikiem (pewnie równolegle).Zmiana połączeń stojana względem wirnika ,zmieni kierunek obrotów silnika.
Ale czego nie rozumiesz? W przypadku silnika 1F zmiana kierunku obrotów polega na zamianie końcówek uzwojenia roboczego lub rozruchowego.
żeby silnik jednofazowy obracał w dwie strony to to musi mięć wyprowadzone po dwie końcówki od uzwojenia głównego i pomocniczego, jeśli są tylko trzy to trzeba rozciąć i wyprowadzić drugi koniec uzwojenia pomocniczego
(at)jurp Ale bredzisz gościu. Przeczytaj co napisałem powyżej, znając tego typu silniki. Tam nie ma uzwojenia rozruchowego, wszystkie trzy uzwojenia są robocze. Ten silnik ma sześć wyprowadzeń a nie cztery.
moim zdaniem konieczna jest zmiana uzwojeń silnika a nie wiem czy jest to opłacalne
A tu dwa filmy. Pokazałem rozrusznik z magnesami trwałymi. Który jak widać kręci się w ta samą stronę. Mimo zmiany biegunowości. To jest właśnie silnik szeregowy. W całej okazałości. Wychodzę z założenia, że każdemu wolno być nieukiem i ignorantem, tylko zawsze się zastanawiam, po co się z tym obnosić? Suzuki ma rozrusznik z magnesami stałymi, bez...
Proszę Pana wyraźnie widać iż bez dostania się do drugiego końca uzwojenia pomocniczego nie ma Pan szans zmienić kierunku wirowania tego silnika .Niech Pan przyjrzy się schematowi i zastanowi się jak jest połączone uzwojenie pomocnicze. Pozdrowionka.
W sklepie modelarskim na półce znajdziesz te które się nadają. A jak chcesz zrobić swój to odpal googla, bo tajemnica to żadna nie jest. Potrzebna jest kompletna przeróbka uzwojenia, wymiana magnesów w wirniku i zmiana łożyskowania. Przy dzisiejszych cenach - sztuka dla sztuki.
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Przecież to jest 8-biegunowy silnik dla częstotliwości 400 Hz. Jeśli jest sprawny i zapewnisz mu znamionowe parametry zasilania, to będzie pracował. Taka zmiana częstotliwości wiąże się z drastyczną zmianą samego uzwojenia.
Silnik był oddawany do przewinięcia. Prawdopodobnie był spalony. Skoro nie działa prawidłowo przy połączeniu jak przed uszkodzeniem, to sugeruję kontakt z zakładem, który przezwajał silnik, aby podał informacje, jak połączył uzwojenia. Być może nastąpiła jakaś zmiana w stosunku do schematu z tabliczki, szczególnie, że "Nie mam też 100% pewności czy...
Zazwyczaj taki rodzaj zasilania stosuje się w silnikach klatkowych o mocy nie przekraczającej 2 kW. Poza tym moment znamionowy tego silnika przy zasilaniu 3~ to ok. 18 Nm a przy zasilaniu z jednej fazy spadnie ok. 3-krotnie, spadnie wydajność sprężarki. Dodatkowo należałoby połączyć uzwojenia w trójkąt, ale to najmniejszy problem. Pojemność kondensatora...
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
Przeczytaj oba tematy. Może uda Ci się rozdzielić wyprowadzenia uzwojeń. Wtedy jest szansa na sukces
Jak ruszysz śmigłem to rusza w obie strony ( albo masz coś nie tak po stronie kondensatora albo coś źle połączone), ponadto jest to silnik jednofazowy, a dalej idąc to zmiana obrotów w takim silniku odbywa się poprzez zamianę przewodów uzwojenia rozruchowego
Sprawdź zachowanie zasilacza pod obciążeniem do jakich wartości spada napięcie to raz. Z czasem silnik może wykazywać tendencje do nie wiem jak to nazwać przebić, tętnień tudzież utraty polaryzacji na którymś uzwojeniu czyli gdy ma zostać zatrzymany przez kolejne uzwojenie przekręca się kawałek poza określony punkt zatrzymania. Nie ma to nic wspólnego...
Jest to silnik jednofazowy z cewką pomocniczą kondensatorową. Zasilenie czyli 230 V i zero należy podłączyc do uzwijenia o mniejszej oporności. Następnie jeden koniec uzwojenia o większej oporniści ( uzwojenie pomocnicze) do 230 V , drugi koniec do kondensatora, odejście z kondensatora do zera. Zmiana kierunku obrotów odbywa się poprzez zamianę końców...
Witam. Wpisz w wyszukiwarkę : "Układ Dahlandera 2 uzwojenia, 2 kierunki, 2 prędkości". Pozdrawiam Janek.
Do rozrysowania - wyłącznik zmierzchowy steruje przekaźnikiem - w silniku zmieniasz połączenie kondensatora w stosunku do uzwojeń, w efekcie następuje zmiana kierunku obrotów, a w te gałęzie wpięte są wyłączniki krańcowe NC.
Zacząłem przezwajać silniki od jakiegoś czasu i ciągle napływają nowe i czasem sie ktoś pyta czy przezwoję na wyższe obroty i z tym jest problem. Już wiem że przekrój 1,4 x większy a ilość zwoi w żłobku jak obliczyć?
Niestety nie jestem w stanie zamienić końców uzwojenia rozruchowego, musiałbym rozcinać owijkę uzwojeń stojana (połączenie B jest pod nią), a nie chcę tego robić. Niestety, wygląda na to, że tu kierunku się bez większej demolki zmieniać nie da, więc silnika nie wykorzystam, poszukam innego, trudno. Dzięki za odpowiedzi. Silnik jest niewielki, ale kilkadziesiąt...
Jest to wciągarka 1000W NPECH400. Czyli chińczyk jakich nie mało ;-) Buczy dopóki nie zacznie się obracać - nieraz są to i 3 sekundy. Jeśli masz możliwość podmień również kondensator rozruchowy choć nie chce mi się wierzyć aby to był on winowajcą ale elektronika i elektryka różne cuda może zdziałać. Mam pompę wodną zanurzeniową w której uszkodzone...
Pozostan przy 230v zmiennego. Zrób wyłącznik ze starego Łk15 doklejając odpowiednie krzywki. Zmianę obrotów osiągniesz przez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego
zamień początek z końcem ale tylko jednego uzwojenia. Jeżeli silnik jest bocznikowy lub szeregowy, zmiana na wejsciu zasilania zmienia jednoczesnie oba uzwojenia, a tu nalezy zmienić tylko jedno.
Witam Nie wiem w jakim urządzeniu pracuje ten silnik. Czy ma ciężki rozruch? Jak często jest załączany? Mam do czynienia na codzień z silnikami dwubiegowymi 30/15 HP, 1480/730 rpm, rozruch mają ciężki i w szafach są zastosowane styczniki Moeller DIL 3 M 80 - 2 szt. i DIL 2 M - 1 szt. DIL 2 M jest właśnie tym zwierającym uzwojenia 1-go biegu. Są one...
Hm... całkiem możliwe, że U1/V1/W1 to początki uzwojeń - ja założyłem, że tylko U2/V2/W2 są podłączone do uzwojeń - a to pewnie był błąd. Sprawdź, co z czym jest połączone. Pamiętasz, jak było podłączone? Mam wrażenie, że w obu podłączeniach z tego rysunku w #6 zasilanie mają tylko dwa uzwojenia - U1-U2 i Z1-Z2 - a są jakieś układy, w których łączy...
Jak podłaczyć te uzwojenia?
Jedno uzwojenie puszczasz przez kondensator, pojemność zależy od parametrów silnika. Zmianę obrotów uzyskujesz zamieniając miejscami końcówki dowolnego uzwojenia. Sposób podłączenia kondensatora i sposób sterowania zmianą obrotów zależy od samej konstrukcji silnika. Czy to są dwa identyczne uzwojenia czy uzwojenie pracy i rozruchowe. Sprawdź rezystancję...
moze byx szeregowy, bocznikowy lub szeregowo bocznikowy. W szeregowym rotor i stator sa polaczone szeregowo, w bocznikowym rownolegle. zmiana kierunku obrotow polega na skrzyzowaniu uzwojenia stojana Pozdrawiam
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Obroty nie zmieniają się, jeżeli przełącznik "gwiazda -trókąt" służy do rozruchu silników większej mocy. Istnieją jednak silniki dwubiegowe w których zmiana obrotów następuje na skutek przełączenia uzwojenia w układzie "trójkąt - podwójna gwiazda"
Najpierw sprawdź bezpośrednio silnik tak kak napisałem, wymien kondensator ( nie zaszkodzi a może pomóc), jeśli bezpośrednio pod 220v silnik tak samo będzie szwankowal- wymiana stojana prawdopodobna. Jeśli działa źle tylko pod centralką możliwe jej uszkodzenie ( choćby przypalone styki przekaźnika kierunku). Z silnikem jest tak: stojan ma 3 uzwojenia...
Witam. Przerabiałem raz taki silnik, dobrać się trzeba do uzwojenia wewnątrz silnika i oddzielić uzwojenie rozruchowe od uzwojenia roboczego, wyprowadzić ich końce na zewnątrz i w tedy przez odpowiednie łączenie uzwojeń, oraz kondensatora była zmiana kierunku obrotów. Mój silnik miał wirnik nie uzwojony. Pozdrawiam.
Kolego Krzysztofie , w typowych indukcyjnych silnikach jednofazowych, zmiana obrotów prawo-lewo odbywa się poprzez odwrócenie zasilania uzwojenia rozruchowego, bądź pracy.
Aby porównać moc, wskazaną przez producenta i zmierzoną przez konsumenta, pomiar musi być wykonany przy tych samych wartościach napięcia , temperatury i obciążenia. Wraz ze zmianą napięcia zmienia się również pobór mocy . Wraz ze zmianą temperatury zmienia się rezystancja drutu uzwojenia silnika, co również powoduje zmianę zużycia energii. Na przykład...
Nie jestem mocny w wyobraźni przestrzennej, ale dla mnie prędzej przemawiałoby takie ułożenie oporności: bo w każdym punkcie zachowana byłaby zasada symetryczności oporności matrixa po 12,12,19,19,21 a w Twoim rysunku to jest jakieś pogmatwanie - dobre zadanie dla mocnych w punktach węzłowych i liczeniu ? Ostateczne dla mnie nadal jest to zagadka i...
Jeśli z silnika wyprowadzone są trzy przewody to uzwojenia ma połączone wewnątrz. Jeśli uzwojenia nie są symetryczne to musisz się dostać do punktu połączenia i zamienić ze sobą końcówki któregoś uzwojenia. Jeśli to możliwe to może po prostu odwróć stojan.
Sprawdzałem to na kilku bateriach i nic, ostatnio wpadła mi w ręce druga taka sztuka i po zmianiach silnik - kontroler okazało się że problemem jest silnik który najprawdopodoniej ma usmażone uzwojenie.[/u]
Chciałbym kogoś poprosić aby obliczył mi uzwojenie tego silnika na 2800obr/min. Jest to w ogóle możliwe w tym silniku? Z góry dziękuje.
Zamienić przewody doprowadzające prąd do uzwojenia rozruchowego silnika. W tym silniku zmiana obrotów wiąże się z dostaniem do wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego,a więc rozcieciem wiązania czół uzwojeń(co dla niedoświadczonego może się zakończyć wizytą w przewijalni silników),ponieważ niebieska końcówka to początek rozruchu i pracy,biała koniec pracy...
Odpowiem Ci tak :silnik komutatorowy bo o taki Pytasz który jest przewidziany dla częstej zmiany kierunku wirowania posiada odpowiednio zaprojektowane uzwojenie oraz ułożenie szczotek względem stojana. Iskrzenie które zauważyłeś jest tego przykładem iż silnik ten nie był konstruowany na inny kierunek wirowania. Po dłuższej pracy ulegnie uszkodzeniu...
Czy są falowniki które obsługują uzwojenie rozruchowe z wyłącznikiem odśrodkowym a puźniej uzwojenie robocze czy to trzeba jakoś poprzepinać i usunąć przełącznik? Bo na chłopski rozum to czeka mnie zmiana silnika coś czuję.
Silnik ten posiada dwa uzwojenia, musisz sprawdzić, które przewody mają wspólne uzwojenie. Jedno powinno mieć większą oporność choć niekoniecznie. Nie znam tego układu kolorów ale jeżeli jedno z uzwojeń będzie miało większą oporność do niego podłącz w szereg kondensator, pokazuję jak to połączyć, nie sugeruj się kolorami, są przypadkowo dobrane. Zmiana...
Jeżeli nie da się wymienić guzika/przycisku na przełącznik trzy pozycyjny, można skorzystać z tego układu załączającego: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Styk b2 w przekażniku B w tym układzie z linku powinien być przełączny i będzie załączać przekażniki służące do zmiany obrotów. Uzwojenia przekażników A i B w tym układzie...
Przecież to jest typowy silnik do sprężarek tłokowych, posiada dwa oddzielne uzwojenia wewnętrzne połączone w gwiazdę dla mniejszych sprężarek i w trójkąt dla dużych i pracujące równolegle, wykorzystuje je się do rozruchu z tzw. uzwojeniem częściowym. Nie jest możliwa zmiana napięcia przez zmianę połączeń, taki silnik musi mieć jedno napięcie. Aby stosować...
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora tylko zmianą kierunku obrotów silnika Wprowadzenie Rozumiem, że Twoim celem jest zmiana kierunku obrotów silnika, a nie regulacja jego prędkości. Zmiana kierunku obrotów silnika jest kluczowa w przypadku sterowania żaluzjami, gdzie konieczne jest zarówno otwieranie, jak i zamykanie. Poniżej...
Sprawdź napięcia AC pomiędzy końcówkami 15 i 18 ,16 i 18 oraz 15 i 16. Pierwsze dwa powinny być w przybliżeniu równe 24V, ostatnie sumie tych dwóch. Jeśli nie - prawdopodobnie jest uszkodzone uzwojenie transformatora. Zmiany napięcia wraz ze zmianą nastawy prądu spawania są naturalne.
Proponuje styczniki 3-fazowe , krańcówki wpinasz w obwód sterowania stycznika , zmiana obrotów silnika następuje poprzez zamienienie zasilania uzwojenia rozruchowego względem uzwojenia roboczego, tak jak na zamieszczonym rysunku pozdrawiam
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
Witam! Mam problem z podłączeniem elektrobębna 1-fazowego. Chciałbym zmieniać obroty prawo-lewo w sposób gwałtowny. Czyli silnik obraca się w prawo i po przełączeniu nagle w lewo (bez zatrzymania). Próbowałem oczywiście nagle zamieniać bieguny uzwojenia wzbudzenia, ale dopóki silnik się nie zatrzyma, zmiana biegunów uzwojenia wzbudzenia nie zmienia...
chwilę chodzi i znów się wyłącza Mimo, że cały czas ma zasilanie? Nie robi się ciepły (gorący) przy tym - może jakieś zabezpieczenie termiczne w silniku może być. Poza powyższym to ten typ tak ma. Te kompresory nie są budowane do pracy w szybkich cyklach start/stop/start bo termostat lodówki (+ jej bezwładność cieplna) raczej reaguje powoli. Z opisu...
Witam ! Prawdopodobnie jest to silnik SFe90L4 z lat 70tych 20wieku, EMA-Wiefamel Poznań. Tak połącz przewody na tabliczce zaciskowej. http://obrazki.elektroda.pl/6947100300_1... Przerywane linie na rysunku pokazują zmianę kierunku obrotów na przeciwny ( zmiana położenia blaszek, mostków ). Oporności uzwojeń: uzwojenie główne ( robocze ) około...
Nie ma uzwojenia rozruchowego odśrodkowego, jest wyłącznik odśrodkowy , który wyłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik osiągnie ok. 70 % obrotów znamionowych. Uzwojenie rozruchowe (tzw. faza rozruchowa) może być oporowa lub kondenastorowa. W obu przypadkach zmiana kierunku obrotów polega na tym samym czyli odwróceniu jednego z uzwojeń. Jeśli ten przełącznik...
Na zdjęciu masz tak: [1] pomocnicze ---> kondensator [2] główne+ zabez. termiczne ---> kondensator [3] zabez. termiczne ---> zasilanie [4] główne+pomocnicze ---> zasilanie Fabryka ustaliła kierunek obrotów w pkt [4] .Zmiana kierunku polega na odłączeniu z [4] jednego z uzwojeń. Wybierasz główne zamieniasz z [2],gdy wybierzesz pomocnicze z [1] .Które...
To spróbuj wymienić pasek. Powinien wchodzić bardzo ciasno. Za luźny będzie wprowadzał w błąd moduł podczas wyważania wsadu. Jeśli nie pomoże to moduł ale może to być również przyczyna silnika. Czasem się dzieją takie hece. Zmiana oporności uzwojeń silnika np. od wilgoci i też moduł głupieje. Pasek często się tym objawia że na pusto wiruje a czym więcej...
W takim razie czarny to jeden zasilający a drugim będzie niebieski. działa na połowie komutatorów Nie ma takiej możliwości, prąd poprzez szczotkotrzymacze przepływa przez wirnik a następnie uzwojenia stojana (wszak to silnik szeregowy). Biały jest połączony z korpusem silnika lub z jednym z uzwojeń stojana (zmiana napięcia pracy?). Sprawdź omomierzem...
W tym modelu nie da się zmienić obrotów bez ingerencji w uzwojenie. Musiały by być 4 przewody, a są tylko 3. Uzwojenie główne, pomocnicze z kondensatorem i wspólny. Chyba, że obydwa uzwojenia są takie same. Da się zrobić zdjęcie z wnętrza silnika?
podejrzewam, że kierunek wirowania jest na stałe ustalony przez wewnętrzne połączenie uzwojeń. Widziałem podobne połączenie w pilarce stołowej, uzwojenia połączone wewnętrznie a czwarty przewód to był wyłącznik termiczny który odcinał połączenie cewki podtrzymania włącznika.
Gdzie informacja o typie silnika? Silnik to nie transformator, gdzie zmianą uzwojenia można zmieniać obroty tak jak napięcie. Ilością zwoji możesz zmienić napięcie pracy silnika, nie obroty, które zależą, jak wspomniano wyżej, od ilości biegunów.
1. Transformator nieobciążony: Strumień magnetyczny w rdzeniu powoduje indukowanie w cewce uzwojenia pierwotnego napięcia o wartości równej zasilającemu, ale o zmienionym potencjale - gdy transformator idealny to suma tych napięć równa jest 0 - prąd nie płynie. 2. transformator obciążony: jak wyżej ale w obciążonej cewce uzwojenia wtórnego indukuje...
...Silnik jednofazowy może mieć tzw fazę pomocniczą zrealizowaną za pomocą dodatkowego uzwojenia i kondensatora zewn. Wówczas możliwa jest zmiana kierunków obrotów... Akurat w takim silniku nie jest możliwa zmiana kierunku obrotów. W praktyce nie spotkałem się z regulacją przez zmianę częstotliwości w przypadku silników jednofazowych małej mocy. Regulacja...
aby sterować tego typu silnikiem musi następować zmiana polaryzacji zasilania , jeżeli silnik ma dobre uzwojenia ( sprawdź omomierzem ) to na pewno jest dobry , włączanie zasilania bez zmiany polaryzacji nic nie daje tylko obrót o pewien kąt i to tylko jak odpowiednio ustawi się wirnik w stosunku do stojana , dokładniej potrzebujesz przebiegu 3fazowego...
Interesuje mnie moc pobrana moment nie jest dla mnie istotny. Dodam, że silnik pracuje z wentylatorem turbiną (taką jak w odkurzaczu). Silnik normalnie będzie pracował z częstotliwością znamionową w USA ale do testów W PL muszę sobie jakoś przeliczyć moc pobraną. Prosił bym bardzo o wzory jeśli takowe są. Są, ale to zagadnienie złożone. Dla Twoich...
Czy jeżeli użyje np 10 cienkich drucikow(fabrycznie 14), ale nawine je 12 x(fabrycznie 8x) to wtedy moc spadnie, czy podniesie się? Czy wtedy stosunek kV(obroty/Volt) się zmieni? W oknie (żłobku, w przestrzeni nabiegunników) mieści się zawsze określona ilość miedzi. W zależności od przekroju przewodu masz odwrotnie proporcjonalne grzanie, a od długości...
Mostek może być nawet na 50V (100V jest bezpieczniejsze), też zadziała, ale im wyższe dopuszczalne napięcie dla mostka, tym najczęściej droższy (niepotrzebnie). Sklepy elektroniczne w Kołobrzegu: "Elster" P.H.U.P. Bogdan Szyper Kołobrzeg, ul. Narutowicza 9, tel. 094 3545932 "Elektronika" Sklep Stanisław Hejmowski Kołobrzeg, ul. Słowińców 11, tel. 094...
W tym przypadku nie ma możliwości zmiany kierunku obrotów tego silnika, a już na pewno bez ingerencji w jego uzwojenia. Czy kondensator może być o innej pojemności. Nie, producent przewidział właśnie taki i zmiana jego pojemności może spowodować uszkodzenie silnika. Rozumiem. Na czym miała by polegać ingerencja w uzwojenia silnika ? Czy na zmianie...
(at)ssllaawweekk Japońska maszyna, jak widać. Pewnie jak w ich zwyczaju leży, to beztabliczkowe silniki, tylko trzy przewody wychodzą. Ten transformator z Twego linka, to transformator dwufazowy, wiec sie nie nadaje. 3 transformatory bezpieczeństwa 230/24-30V. Uzwojenia pierwotne połączone w gwiazdę zasilane z sieci, wtórne łączone szeregowo z każdą...
Gdzie na tych schematach ma być dołączona trzecia faza? Stanowczo nie radzę takich eksperymentów z włączaniem do sieci trójfazowej gdyż grozi to przepaleniem silnika. Silnik jednofazowy z roboczym kondensatorem też ma jednakowe uzwojenia, ale na 230V a nie 400V.
Zawsze zmniejszając napięcie zasilania zmniejszasz moc silnika. P=U*I . Czy uzwojenie wirnika i stojana połaczone sa w szereg?
Można zastosować przełącznik prawo-lewo z odpowiednim przełączaniem końcówek uzwojenia rozruchowego/pomocniczego. Najpierw trzeba je znaleźć i wyprowadzić.
zmiana uzwojenia zmiana uzwojenia twornik silnik przegrzewanie uzwojenia
wyłącznik schodowy podłączyć przetwornica 200hz blaupunkt pobór prądu
radio samochodowe płyta ceramiczna amica
Ford Focus MK1 – wolno opadające obroty na rozgrzanym silniku, IAC, TPS, VSS, dolot Ford Focus Mk1 Zetec 1.4 – wolno opadające obroty, diagnostyka IAC, PCV, VSS