Zazwyczaj taki rodzaj zasilania stosuje się w silnikach klatkowych o mocy nie przekraczającej 2 kW. Poza tym moment znamionowy tego silnika przy zasilaniu 3~ to ok. 18 Nm a przy zasilaniu z jednej fazy spadnie ok. 3-krotnie, spadnie wydajność sprężarki. Dodatkowo należałoby połączyć uzwojenia w trójkąt, ale to najmniejszy problem. Pojemność kondensatora...
Mostek Graetza (lub cztery diody), dwa rezystory (może być jeden) i dwie diody led. Zmiana zasilania silnika nie wpłynie na świecenie diod. Prościej się już nie da.
W gwiazdę będzie chodził plus zmiana zasilania A1 na 230V.
Przełączenie gwiazda trójkąt to zmiana napięcia zasilania silnika tylko i wyłącznie. Jeżeli masz przetwornice zasilaną z 3f to silnik musi być skonfigurowany w gwiazdę. Konfiguracja gwiazda/trójkąt nie ma żadnego wpływu na wolne obroty. Na tabliczce znamionowej silnika masz wszystkie parametry. Na pewno musisz ograniczyć moc silnika w twojej przetwornicy...
Nie dasz rady wykonać takiego podłączenia bez odseparowania masy silniczka. Sam przełącznik potem to pestka. Obroty lewo i prawo uzyskujesz zmianą polaryzacji na zasilaniu silnika. Z racji odciążenia styków przełącznika, konieczne będą dwa przekaźniki.
Chodzi o regulację obrotów spowodowaną zmianą napięcia zasilania silnika poprzez zmianę kąta wysterowania triaka (triak o odpowiednim prądzie w stosunku do silnika) w "ściemniaczu". Na pewno będzie działać jeżeli jest to silnik klatkowy bez kondensatora rozruchowego. Powyższe układy sterowania fazowego można użyć. Proponuję małą różnicę - sterowanie...
A w jaki sposób diody będą podłączone do +12V(?) , wspólny punkt uzwojeń silnnka (unipolarny) do +24V (1,2 CON2) a cztery wolne końce uzwojeń do anod diod ( 1/2/3/4 w CON2), tam nigdzie nie będzie +12V.
Napisz więcej na temat silnika, który posiadasz. Podaj co jest napisane na tabliczce znamionowej ewentualnie inne napisy na korpusie silnika.
Schemat jest poprawny. Przy jeździe szybkiej silniki są połączone równolegle, przy wolnej szeregowo. Zmiana kierunku odbywa się poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silników. z pedałem gazu Pedał gazu, to w tym przypadku zwykły włącznik mono-stabilny.
Zmiana połączenia przewodów zasilania silnika rozwiązała problem
A może by tak kupić inną xsarę w dobrym stanie blacharskim ale uszkodzoną mechanicznie żeby było tanio i można by przełożyć elementy blacharskie do tej twojej. To też zależy jak bardzo jest uszkodzona bo nie opłaci się wspawać połowy auta, ale kilka elementów jak najbardziej. Chyba było by z tym mniej zachodu niż ze zmianą silnika. Nawet jeśli zmienisz...
Dla odmiany, polecałbym ominąć produkty gotowe. Są mało podatne na modyfikacje. Raczej sugerowałbym samodzielną konstrukcję na uniwersalnej ramie. Wtedy sam dobierasz sobie silniki, śmigła, regulatory, zakładasz pasujący ci kontroler lotu i zasilanie. Jeżeli o próby chodzi, polecałbym KL w wersji Open Source z możliwością wymiany lub modyfikacji oprogramowania....
Pompa hydrauliczna powinna mieć tylko jeden kierunek obrotów a podnoszenie i opuszczanie robisz na rozdzielaczu.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zasilania
Witam. Rewersy związane są ze zmianą zasilania silnika. Odpowiedzialny jest za to programator,który przełącza styki. Sprawdz programator - jego styki odpowiedzialne za przełączanie.Schemat masz wyżej w Linki do schematów AGD.
Witam . Najlepiej było by gdybyś wkleił zdjęcie płytki z zaciskami tego silnika , bo jeśli jest to silnik trójfazowy przystosowany do zasilania jednofazowego to najprawdopodobniej wystarczy zmiana podłączenia zasilania zacisku 3 i 1 ( 2 zostaje jak jest) . Ale lepiej wstaw zdjęcie . Pozdrawiam.
Witam, 1. Kolor przewodów nie ma znaczenia. 2. Neutralny pod złącze W, przewód fazowy pod V lub U (zmiana zasilania z V na U zmienia kierunek obrotów silnika). Pozdrawiam.
Zmiana kierunku obrotów w silniku trójfazowym jest bardzo prosta, wystarczy zamienić miejscami dwie dowolne fazy zasilania, i silnik zmieni kierunek obrotów.
Witam Jeśli podłączyłes silnik tak jak na schemacie to jest OK. Nie podałeś mocy silnika, przy silnikach > 5KW iskrzenie jest normalne .Zmiana kierunku obrotów -to zrobiłeś dobrze -zamiana faz zasilania przed stycznikiem głównym. Pytanie co ten silnik napędza może po prostu jest większe obciążenie silnika przy pracy np: w lewo? Sprawdż prądy czy są...
Nie mam na ten temat wiedzy, powiedz co poprawić to chętnie poprawie. Powinienem jakoś ograniczyć pobór tej mocy? Jedyne co mi przychodzi do głowy to zmiana silnika...
Z falownikiem też nic nie wyjdzie. z tego co się orientuje silnik również należy przepiąć w trójkąt? Ile razy mam pisać, że nic tam nie zmienisz. Zmiana trójkąt/podwójna gwiazda powoduje tylko zmianę prędkości obrotowej, a nie zmianę napięcia zasilania. Tą zmianę realizuje ten przełącznik przy silniku. Na "1"- masz trójkąt (niskie obroty), a na "2"-...
Zmiana kierunku takiego silnika, polega na zmianie podpięcia do zasilania jednego z uzwojeń. Może to być uzwojenie rozruchowe lub główne.
A tu dwa filmy. Pokazałem rozrusznik z magnesami trwałymi. Który jak widać kręci się w ta samą stronę. Mimo zmiany biegunowości. To jest właśnie silnik szeregowy. W całej okazałości. Wychodzę z założenia, że każdemu wolno być nieukiem i ignorantem, tylko zawsze się zastanawiam, po co się z tym obnosić? Suzuki ma rozrusznik z magnesami stałymi, bez...
Żeby pojazd jeździł w tył i przód potrzebna jest zmiana kierunku obrotów i tutaj jest to realizowane poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silnika. Robią to albo przekaźniki albo te cztery czarne kostki na płytce czyli tranzystory tworzące mostek H. Trzeba sprawdzić jakie są sygnały sterujące tymi przekaźnikami i tranzystorami w każdym przypadku.
Nie masz zmieniać na silniku tylko na zasilaniu, przed stycznikami.
Prościej jeden przełącznik z 6-cioma i drugi do włączania zasilania. Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8389700100_1...
Nie znajdziesz podręcznika bo takowy nie istnieje. Jak wyżej pisałem, musisz znać całą masę zagadnień i wiedzieć jakie skutki odnosi zmiana parametrów zasilania silnika, przy czym dla jednego silnika moc się podniesie po przyspieszeniu kąta wtrysku i zwiększeniu dawki a dla drugiego może stać się odwrotnie i dla tego nie jest możliwe napisanie, że taka...
czy uklad oparty na te555-1 wymieniony wczesniej nie wystarczyl by do zmiany kierunkow? A masz schemat? Przecież jest tam wszystko opisane. Silnik krokowy zmieni kierunek - wystarczy zewrzeć odpowiedni punkty układu (forward/revers). Włączanie silnika to podanie zasilania na układ. Zmiana prędkości obrotowej za pomocą potencjometru, zmiana kierunku...
Nie wykluczam microswitcha ale najczesciej przyczyna jest utlenianie sie wiezchniej warstwy zwyklych stykow blaszanych (sniedzenie) umieszczanych w okolicy tacki. Zadaniem tych stykow jest zalaczanie lub rozlaczanie silnika w zaleznosci od polozenia tacki lub zmiana polaryzacji zasilania silnika tacki - zaleznie od modelu.
Sterowanie prędkością odbywa się przez zmianę napięcia zasilania 1,5-24V. Zmiana kierunku obrotów zmieniając bieguny zasilania. Da się to zrobić łatwo ale wiesz może jakie ten silnik ma wymiary? Na oko to jest za duży gabarytowo do takiego projektu. Ale wyobraź sobie jakie to ma być duże. Usuń ten link bo na tym forum zabronione jest publikowanie linków...
Przecież to można zrobić na samym włączniku i krańcówkach. A najprościej tak jak narysowałeś a żródło światła to ledy które mają swoją polaryzację zasilania.
Aby skorzystać z takiego przełącznika konieczne jest zasilenie silnika a to "przychodzi" ze sterownika. Więc do zmiany kierunku obrotów musisz wybrać w sterowniku opcję ręcznego zasilania podajnika.
W tym akurat zmienia, bo to silnik komutatorowy prądu stałego. Nie we wszystkich silnikach komutatorowych można zmienić kierunek obrotów przez zmianę biegunowości zasilania.
Ten element idzie bezpośrednio z mostka plus kondensator filtrujący w zasilaniu, więc nie odpowiada za kierunek obrotów silnika. Ja bym obstawiam, że ten komponent jest czymś w rodzaju bezpiecznika lub termistora. Możesz tam wstawić zworę i szukać dalej co jest nie tak ze sterowaniem silnika. Ten obwód to zasilanie stałe, wiec nic nie ma wspólnego ze...
Niestety to nie rozwiąże problemu , także zmiana biegunowości zasilania silniki szeregowe poprostu tak mają rozwijają duży moment na początku rozruchu . Najlepszym rozwiązaniem wg. mnie byłoby zwiększenie tarcia na wałku poprzez np. hamulec cierny z kawałka materiału lub co w tym stylu
Kierunek obrotów silnika szczotkowego zmienia się przez zmianę znaku napięcia, którym go zasilasz, do tego jest potrzebny mostek z przełączników. Taki mostek można zrobić np. z dwóch zestawów styków przełączanych (NO-COM-NC), czy to w jednym przekaźniku, czy w dwóch (z których każdy ma jeden taki zestaw). SPDT (single-pole-double-throw - [url=https://moniteurdevices-com.transla...
Jeszcze jedno pytanie, na schemacie widnieje napięcie +/- 12 V . Czy konieczne jest użycie podwójnego zasilania +/- 12V?
W silniku asynchronicznym w bardzo małym zakresie, ale można. Przez zmiane poślizgu - realizuje się to przez zmiane napięcia zasilania. Ale jest to zupełnie nieekonomiczne. W bardzo małych mocach stosuje się jeszcze tyrystorową regulacje fazową, ale to w bardzo małej mocy.
Zmiana obrotów silnika zasilanego jednofazowo z kondensatorem, podczas pracy, świadczy o zmianie przesunięcia fazowego prądu w obwodzie kondensatora. Zmianie z charakteru obciążenia czynno-pojemnościowgo, na czynno-indukcyjny. Uszkodzenie samego kondensatora może być powodem opisanej zmiany. Z teoretycznego punktu widzenia jest to zmiana dominującej...
Tak, prędkość spada wraz z obciążeniem. 1435obr./min jest to prędkość podana dla w pełni obciążonego silnika, a bez obciążenia będzie miał prawie 1500obr./min. przy zasilaniu z sieci.
Może ma mostek prostowniczy w środku i dlatego nie zmienia kierunku przy zmianie biegunowości?Bo nie słyszałem o silnikach prądu stałego które by nie zmieniały kierunku przy odwrotnym podłączeniu zasilania.
Jedyny sensowny sposób na zwiększenie mocy silnika to podniesienie obrotów i zmiana przełożenia. Żeby to zrobić nie zmnieniając napięcia zasilania, przewijasz silnik drutem o większym przekroju (mniejsza ilość zwojów). Aby przeróbka miała sens, regulator bldc musi pozwolić na większe prądy, co zazwyczaj jest ograniczone konstrukcyjnie. Napisz coś więcej...
hmmmm nie jestem elektronikiem i dlatego pytam bez podtekstów ja jak musialem cos takiego zrobić musiałem wyprowadzic dodatkowy kabel ze szczotki i dopiero tak chcial działac lewo prawo zmiana biegunów nic nie dawala czy ten schemat wyeliminuje koniczność rozbierania silnika ? Nie. Nie znam wszystkich silników od wycieraczek, te które widziałem były...
Interesuje mnie moc pobrana moment nie jest dla mnie istotny. Dodam, że silnik pracuje z wentylatorem turbiną (taką jak w odkurzaczu). Silnik normalnie będzie pracował z częstotliwością znamionową w USA ale do testów W PL muszę sobie jakoś przeliczyć moc pobraną. Prosił bym bardzo o wzory jeśli takowe są. Są, ale to zagadnienie złożone. Dla Twoich...
Przy zmianie napięcia zasilania silnika nic nie musisz zmieniać. Co do mostka H to jest on napewno lepszym rozwiązaniem, ale już trochę bardziej skąplikowanym. Stosujac przekaźnik nie trzeba robić płytki.
aby sterować tego typu silnikiem musi następować zmiana polaryzacji zasilania , jeżeli silnik ma dobre uzwojenia ( sprawdź omomierzem ) to na pewno jest dobry , włączanie zasilania bez zmiany polaryzacji nic nie daje tylko obrót o pewien kąt i to tylko jak odpowiednio ustawi się wirnik w stosunku do stojana , dokładniej potrzebujesz przebiegu 3fazowego...
Zdecydowanie popieram propozycję kol. benix - sam stosowałem to rozwiązanie wielokrotnie z powodu kosztu, bezpieczeństwa i niezawodności. Tyle że stosuję kondensatory 630Vac niskostratne o dopuszczalnym dużym prądzie. W praktyce nawet mała zmiana pojemności powoduje na ogół dużą zmianę obrotów, więc trzeba dobierać metodą prób. Z drugiej strony dodanie...
Jeśli to jest silnik szczotkowy DC z magnesem stałym, to zmiana kierunku obrotów następuje poprzez zmianę znaku zasilania, ale należy zahamować silnik zanim włączy się napięcie w przeciwną stronę, a to (takie mam wrażenie) wymaga przełączania końcówek silnika między '+' i '-' zasilania, z odstępem czasu między przełączaniem końcówek (np. silnik ma końcówki...
Do silnika napędowego wystarczy podłączyć diodę led która będzie świeciła gdy samochód będzie jechał do tyłu natomiast do przodu będzie brak świecenia z powodu zmiany polaryzacji zasilania silnika. Robią tak w zabawkach rodem z Chin.
Dla urządzeń technicznych najbardziej grożne są stany nieustalone /rozruch, hamowanie/. Jeżeli płacimy za moc czynną to nie ma znaczenia czy maszyna pracuje pod pełnym obciążeniem czy na luzie, ważna jest kompensacja mocy biernej. Więc zmiana napięcia zasilania jest pomijalna dla różnych obciążeń, moc oddawana przez silnik jest taka sama, a moc bierną...
hę?dobra - poniewaz widze ze nie bardzo jestes z wiadomosciami to powiem tak - kazdy procek ma maxymalną wydajnosc prądową zarowno na pojedynczy pin jak i ogolnie sprawa wyglada tak - na pinie procka wystawiasz napiecie - dajesz w szereg rezystor a za rezystorem baze tranzystora bipolarnego npn pozostale dwa wyprowadzenia laczysz w szereg z silnikiem...
Zawsze zmniejszając napięcie zasilania zmniejszasz moc silnika. P=U*I . Czy uzwojenie wirnika i stojana połaczone sa w szereg?
7-8 zwora, 9-10 zasilanie. Tak bym to podłączył. Zmiana kierunku obrotów poprzez zamianę miejscami końcówek np. wirnika, lub stojana. Używając termika: 7-4 zwora, 8-5 zwora, 9-10 zasilanie.
Nie przesadzasz z tymi kablami w oryginale masz 1 wspólny + 3 na każdy silnik , wybacz ale dodanie jeszcze 2 chyba nie jest rzeczą nie możliwa , dobra Twoja sprawa w pół - mostku masz tylko dwa elementy przełączające ( tranzystor , styki przekaźnika ) zmiana polaryzacji zasilania silnika następuje przez włączenie jednego z elementów przełączających...
Witam. Faktycznie dziwne zachowanie silnika, gdyż kierunek wirowania można zmienić po zmianie biegunowości zasilania ( bądź wzbudzenia w zależności od typu silnika). Moim zdaniem problem tkwi w uszkodzonym układzie wyzwalania tyrystorów, bądź uszkodzeniu któregoś z tyrystorów. Normalnie zmiana kolejności faz na zasilaniu nie powinna skutkować zmianą...
Czy znalazł by się ktoś kto będzie mi w stanie powiedzieć czy taki układ ma szansę działać ? Całkowicie pominąłeś fakt, że konstrukcja wentylatorów stosowanych w PC, jest klasycznym przykładem "mechatroniki" , a integralną częścią tych napędów, jest komutator elektroniczny. Poniżej, jedno z wielu rozwiązań: http://obrazki.elektroda.pl/1397440600_1...
Parametry skrzyń są dostosowane do odpowiedniej gamy silników. Zmiana, którą opisujesz może wpłynąć niekożystnie na spalanie paliwa. Niższe obroty w benzynie to niższa moc silnika więc jak będziesz go mulił ,to układ zasilania będzie podawał większe dawki paliwa w celu rękompensaty mocy itd. Pamiętaj, że diesle mają inny momen obrotowy. Możesz przetestować...
Bezpiecznik zabezpiecza przed poborem zbyt dużego prądu, a zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem\spaleniem silnika. Masz zamienione wszystkie trzy fazy. Z przekaźnika 2 faza 3 (zielona) powinna wychodzić z dołu tak samo jak jest podłączona od strony zasilania. Musisz zamienić tylko dwie fazy, obojętnie które, ale jedna z faz zawsze musi pozostać...
Witam Wszystkich. Chciałem zrobić prosty układ do sterowania ciągiem komina. to znaczy przy pomocy szybra. ma to działac tak: jeśli temp mniejsza od zadanej (40) to styki termostatu (od pralki) zwarte i zaczyna sie otferać komin aż do dojścia do krańcówki i wtedy musi nastąpić wyłączenie silnika i zmiana biegunowości zasilania silnika. jeśli temp sie...
Wszystko się zgadza ale jak "zaaplikować" ten przełącznik?, może jakiś schemat?, podpowiedz?
Przy złej kolejności faz na silniku pompy jest szansa, że zapowietrzysz pompę albo uszkodzisz smoka pompy. Wirowanie zbadaj przed odłączeniem silnika od zasilania.
https://obrazki.elektroda.pl/1497751000_... Na przykładzie wspomnianego wcześniej przełącznika ON-OFF-ON tylko do zmiany obrotów, do załączenia silnika potrzebny osobny włącznik. Zmiana obrotów przy wyłączonym zasilaniu. Zworki przy silniku należy zdjąć.
No to łączymy pin 14(8) z 22(3) i podłączamy z +12V , pin 24(5) z 12(6) i podłączamy z-12V . Piny 11(7) oraz 21(4) podłączamy do siłownika . Piny A1 i A2 przez krańcówkę do zasilania 12V . Pewnie trzeba będzie poprzez zmianę koncuwek siłownika "zsynchronizować" całość z krańcówka .
aby wszystko było jasne , układ zasilasz napięciem stałym z pewnością na początek zastosujesz prostą sekwencję sterowania : 1000 0100 0010 0001 pomiędzy zmianą każdej sekwencją występuje przerwa czasowa tak wiec silnik zasilasz przebiegiem zmiennym w czasie dlatego była mowa o napięciu zmiennym w układzie i odpowiednich wzorach na obliczenie prądu
Mostek H i wszystko na jego temat. Jeśli masz dwa kanały, to możesz ustawić sobie załączanie poszczególnymi kanałami obrotów L - P lub jednym załączać silnik, a drugim zmieniać kierunek obrotów. Pozostaje kwestia, jaki to silnik i czy taka nagła zmiana zasilania i kierunku pracy wyjdzie temu silnikowi na zdrowie.
Jedynym rozsądnym wg mnie rozwiązaniem będzie zmiana zasilania w domu na 3-fazowe. Nie jest to ani przesadnie drogie, ani bardzo skomplikowane organizacyjnie, ZE nie robią teraz przeszkód. Silnik 1-fazowy do napędu takiej maszyny to raczej nieporozumienie.
Dużo tańsza opcja :D Jak go podłączyć? To bardzo proste. Przełącznik ma sześć wyprowadzeń. Skrajne cztery łączysz ze sobą po przekątnej. Z tych połączeń wyciągasz kable do silnika. Na środkowe wyprowadzenia przełącznika dajesz zasilanie (plus i minus). W jednym ze skrajnych położeń przełącznika silnik kręci się w lewo, w środkowym położeniu wcale a...
Podaj oznaczenia z silnika.
1. Albo brak masy na czujniku (1 czujnika, ZA3 na ECU) 2. Uszkodzony czujnik 3. Zwarcie wewnątrz ECU Sprawdź napięcia na wszystkich końcach czujnika 1-masa, 2-zmiana (z "pedałem gazu"), 3 + zasilania i analogicznie napięcia na ECU (zgodnie ze schematem).
Oczywiscie. Nie wszystkie silniki się do tego nadają. Po drugie traci taki silnik na mocy. Opisów i filmów w tym temacie jest sporo. Zmiana ukladu zasilania to tzw układ Steinmetza
Kolego Krzysztofie , w typowych indukcyjnych silnikach jednofazowych, zmiana obrotów prawo-lewo odbywa się poprzez odwrócenie zasilania uzwojenia rozruchowego, bądź pracy.
Falownik odpada. A jak ta sprawa wygląda w wiertarkach ? Dałoby rade pokombinować z włącznikiem od wiertarki zasilanej na 220V ?
Witam. ... że do sterowania silnikiem w takim okapie potrzeba właśnie regulatora fazowego? Typowo do regulacji obrotów silników klatkowych, stosuje się falowniki (zmiana częstotliwości zasilania silnika), ale to nie ta półka cenowa. Natomiast do regulacji obrotów silników klatkowych o małych mocach i obciążeniu silnika o charakterystyce wentylatorowej,...
masz przyklejony temat o silnikach krokowych ..... silnika krokowego który ma 4 przewody masz silnik bipolarny do jego wysterowania potrzebny jest sterownik zawierający 2 mostki H w tego typu silnikach potrzebna jest zmiana polaryzacji zasilania cewek , a nie tylko sekwencja impulsów na poszczególne cewki taki układ ma zastosowanie jedynie dla silników...
Witam. Ja do budowania bramy uchylnej wykorzystałbym aktuatory liniowe dostępne w sklepach z osprzętem TVSAT. Kupowałem taki do sterowania klapą w kominie. Wiem, że można kupić spokojnie aktuator o sile udzwigu do 100kg, więc nie powinno być problemu z otwarciem bramy. Aktuator (siłownik liniowy elektryczny) zbudowany jest tak, że silnik za pomocą przekładni...
mam wizję przerobić owe autko do amatorskiego driftu Raczej do wymiany cała elektronika oraz zmiana układ sterowania nadajnik odbiornik. Nie polecam przeróbek, do dryftu potrzebny sporo mocniejszy silnik wysokoobrotowy bezszczotkowy. Na szczotkowym spalisz silnik na zasilaniu LiPo. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Wszystkie cztery tranzystory dałeś BD138? To są tranzystory PNP, więc niezgodne z Twoim schematem. Włączenie silnika szeregowo z zasilaniem to też słaby pomysł :)
Ja bym to rozwiązał tak, zmiana polaryzaci na zasilaniu wirnika zrobiona na przekazniku na zewnątrz, cewka przekznika w szereg z diodą aby przekanik działał tylko po zmianie biegunów zasilania silnika- co ty na to 0X
Jak nastąpi zanik fazy to przekaźnik się otworzy i przerwie obwód zasilania stycznika układ się rozłączy tak samo jak termik zadziała tez nastąpi rozłączenie wiec masz dwa układy zabezpieczenia przed zanikiem i przegrzaniem. Tyle że nie widzę sensu montować przekaźnika faz na zaciskach silnika tylko przed stycznikiem :D Jak myślisz kiedy nie będzie...
Musisz zrobić tak aby po przełączeniu na ON nastąpiła zmiana biegunowości (plus zasilania do minusa silnika i minus zasilania do plusa silnika), i po przestawieniu pozycji przełącznika na drugie ON.. plus zasilania do plusa silnika i minus do minusa... chyba sobie poradzisz?
O silnikach DC masz pogląd: W dodatku można go genialnie sterować prądem wzbudzenia Nie próbuj , pogłęb podstawową wiedzę o sposobach zasilania i uzyskania zmiennych obrotów w maszynach DC (zmiana napięcia zasilania obwodu twornika).
Korzystając z sugestii przekładałem koncówski uzwojenia pomocniczego.Stosowałem również inne kombinacje W jaki sposób, skoro masz tylko trzy wyprowadzenia ??
Chwila , chwila... Dlaczego spalę uC ? Ten pracuje w napięciu od 2,7 - 5 V . Ja mu daje około 3V ( przecież tam jest rezystor , a potem kondensator 100 nF , i to jest minus zasilacza podpięty pod GND !? ) co ty za bzdury wypisujesz , Ty chyba nie masz zielonego pojęcia o tym co chcesz zrobić ...... niby R5 i C1 mają obniżyć napięcie a jakim to sposobem...
Proponuje styczniki 3-fazowe , krańcówki wpinasz w obwód sterowania stycznika , zmiana obrotów silnika następuje poprzez zamienienie zasilania uzwojenia rozruchowego względem uzwojenia roboczego, tak jak na zamieszczonym rysunku pozdrawiam
A nie można całości zasilać z przetwornicy na 6V?
witam mam taki problem : po zamontowaniu CB w samochodze slychac w nim silnik i zmiana miejsca zasilania nic nie pomaga zawsze to samo szukalem schematu ale nic nie znalazlem czy ma ktos jakis chcemaci takiego filtru ?? z gory dzieki
Odpowiedzi na Twoje pytania to dwa razy tak – parametry zasilania dotyczą jednego uzwojenia i silnik krokowy może być stale utrzymywany pod zasilaniem o takich parametrach. Jest jednak małe ale: silnik o zasilaniu 3V/4A jest ewidentnie silnikiem przeznaczonym do zasilania prądowego. Ponieważ tak jest mi wygodniej, to żeby wyjaśnić o co chodzi,...
W tym silniku zmiana kierunku obrotów odbywa się za pomocą zmiany polaryzacji zasilania. Wstaw tak krańcówkę aby silnik po jej wyłączeniu był odcinany od zasilania. W celu umożliwienie ruchu powrotnego wstaw odpowiednio spolaryzowaną diodę, Na drugim kablu drugi wyłącznik z diodą który ogranicza ruch w druga stronę i po kłopocie.
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Zwykle było tak - napięcie zasilania (jakieś 12V), napięcie włączania (różne wartości) - podanie napięcia powoduje start silnika, napięcie sterujące - jego zmiana powoduje zmianę szybkości obrotowej. Reszta końcówek służy do informowania reszty magnetowidu o warunkach pracy silnika (FG - cewka w postaci 'zygzaka' wokół płytki, PG - hallotron lub głowica...
Glownie mi sie rozchodzi czy na elektronice serwomechanizmu sa jakies spadki napiecia. Bo jak sa to po jej wywaleniu zmniejsza sie zakres napiec zasilania serwomechanizmu. Niechce poprostu upalic silnika zbyt duzym napieciem.
Temu nie zapobiegniesz (tzn. nie bez zmiany źródła zasilania).
Skąpo opisałeś zagadnienie, np. czy masz zasilanie 12 V=, skąd impulsy wejściowe, co zasilają owe kable po zmianie polaryzacji (silnik prądu stałego?) itp. Zatem, jaki opis - taka odpowiedź. Ja spróbowałbym to zrobić na przekaźnikach na szynę TH32. Zmiana polaryzacji na przekaźnikach standardowych; sterowanie przekaźnikiem bistabilnym. Krzysztof Podstawa
Są różne silniki wycieraczek, miałem kiedyś w zastosowaniu w mojej maszynie taki, gdzie jedna szczotka była połączona z masą (obudową) silnika i zmianę kierunku robiłem zmieniając połączenia stojana do zasilania więc odpowiedź jest niejednoznaczna. Ten silnik na filmie ma, jak sądzę, elementy zasilania nie połączone do jego obudowy.
chodziło min o to czy na lewych obrotach ten prosty silnik będzie generował taką samą moc obrotowa czy może być słabsza Skoro silnik posiada tylko przełącznik: prawo/lewo (bez sterownika elektronicznego), to obojętnie w której pozycji będzie ustawiony przełącznik, silnik będzie pracował taką samą mocą. Zmiana obrotów, prawdopodobnie polega na zmianie...
Jest to silnik szeregowy. We włączniku realizowana jest prawdopodobnie zmiana kierunku obrotów. Dodaj dokładniejsze zdjęcia samego wyłącznika.
Witam serdecznie silnik szeregowy szczotkowy pralki da się zmienić na bocznikowy? Bo chciałbym uzyskać więcej obrotów i Nm niż jest obecnie. I też chciałbym dać pełne napięcie zasilania pracy silnika na stojan ile to jest napięcia? Bo wirnik chciałbym regulować napięcie. Albo też ile można dać pełne napięcie zasilania pracy wirnika? Potrzebuje takie...
Najlepszy czujnik zaniku fazy i kontrola styków. Tylko czy jest sens takiego rozwiązania? Bierz pod uwagę że ten czujnik jedynie sprawdza napięcia przed i za stycznikiem. W jaki sposób wykryjesz nim przykładowo uszkodzenie stycznika pracy w gwieździe? Moim zdaniem dużo lepiej byłoby zastąpić taki czujnik czujnikiem kolejności i zaniku faz który nie...
zamień początek z końcem ale tylko jednego uzwojenia. Jeżeli silnik jest bocznikowy lub szeregowy, zmiana na wejsciu zasilania zmienia jednoczesnie oba uzwojenia, a tu nalezy zmienić tylko jedno.
Pewnie że da się kontrolować prędkość na inne sposoby. Zmiana ilości par biegunów Zmiana napięcia zasilania Zmiana częstotliwości Może o jakimś sposobie zapomniałem to proszę o uzupełnienie.
Nie, jego cewka potrzebuje 12V żeby wytworzyć pole mag. które przyciągnie styk powodując jego rozwarcie z jedym, a zwarcie z drugim. Napięcie maksymalne to, o którym myślisz to jest co innego, jest to wytrzymałość jego styków, jeżeli kupisz przekaźnik na 12V to jego styki zazwyczaj mają wytrzymałośc 250V 10A. I oznacza to, że np. zasilaniem 12V i prądami...
zmiana wtyku zasilania zmiana biegunów zasilania zmiana zasilania pralki
rozebrać quantum zapłon romet chart kompresor akumulator
wzmacniacz mikrofonowy telewizor problem zdjęcia
Kod NCK do Sony Ericsson T280i - jak uzyskać? SunSpec w falowniku Deye SUN-5K-SG03LP1-EU - opis