zamień miejscami W i Z
Potrzebuje pomocy w podłączeniu silnika jednofazowego firmy geko. Schemat nie zgadza się z podłączeniem na zaciskach. Bo na kostce są nieco inne oznaczenia z silnika trójfazowego, to już taki problem? Spójrz jednak na rysunek połączeń. Co widzisz? W pierwszej pozycji połączone są zaciski Z2 i U2 oraz U1 i V1. A to pomiędzy nimi w parach to zworki....
W tej chwili jest podłączny do obrotów w prawo, przełóż dwie blaszki, wegług schematu, dla obrotów w lewo.
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Spróbuj zamienić miejscami podłączenia do szczotek. Pozdrawiam Witek
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5...
Podobny post masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Witam Zobacz tutaj http://elektryk.ovh.org/silnik_jednofazo... jest opis i zdjecia podłączenia oraz zmiany kierunku wirowania pozdrawiam
Jeżeli to silnik firmy Besel to polecam link http://www.besel.pl/_doc/Dok_10.pdf Pozdro
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Dwa cieńsze przewody wychodzące z silnika zamień między sobą miejscami.
Niebieski cienki i żółty to uzwojenia rozruchowe ,więc ono nie zmieni ilości obrotów,jedynie kierunek.
A gdzie się podziały żółte? Prawdopodobnie przewody żółte to wyłącznik odśrodkowy. Konieczne jest zdjęcie wirnika. Dodano po 45 Znikły razem z deklem , żółte to był wyłącznik odśrodkowy jak pisał kolega Krzysiek7. Niekoniecznie. Może to być termik.
Ze zdjęcia nie można jednoznacznie określić które przewody idą do kondensatora a które to zasilanie . W każdym bądź razie ciebie interesuje uzwojenie które jest w szeregu z kondensatorem . Zamieniasz podłączenie L i N tego właśnie uzwojenia jeśli do kondensatora było L a do końca uzwojenia N to zmieniasz żeby było odwrotnie.
Przełożenie samych mostkow nic nie dało-silnik buczy nie rusza w żadną stronę. Nie trzeba przekładać kondensatorów?
Popatrz kolego na tej samej stronie JAK ZMIENIĆ OBROTY W SILNIKU JEDNO FAZOWYM. Pozd.
Bez rozebrania silnika i zmiany połączeń wewnątrz nie zmienisz kierunku wirowania.
jak silnik komutatorowy to pozamieniaj kable na szczotkach, jak indukcyjny (chyba tak sie nazywa) to najczesciej ma kondensator i nalezy go podlaczyc do innego kabla tzn jeden zostawic jak byl a 2 do miejsca gdzie sie go podlacza do pradu, a ten kabel co wczesniej yl podlaczony do kondensatora to do pradu. Heh zamotalem ale moze zrozumiesz
Zmiana kierunku obrotów w silniku trójfazowym jest bardzo prosta, wystarczy zamienić miejscami dwie dowolne fazy zasilania, i silnik zmieni kierunek obrotów.
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ?
Taki mały to spokojnie podłaczysz pod 1F z kondensatorem w 3 kacie :) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Witam. Chciałbym zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym. Da rade przerobić go żeby obracał sie w prawo ?? Bo aktualnie obraca sie w lewo. Silnik ten ma dwa typy pracy wolno i szybki... Oczywiście, zamień szczotki miejscami. Silnik zmieni kierunek wirowania.
Witam Zrób zdjęcie tabliczki znamionowej, według mnie jest to silnik jednofazowy z dwoma kondensatorami. Jeśli mam rację to źle zaznaczyłeś podłączenie zasilania, powinno być dołączone do mostków. Aby zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym z dwoma kondensatorami należ zmienić podłączenie mostków na : o o I I o o o o Zasilanie ma być podłączone...
Witam ! Potwierdzam j.w., dodaję schemat: http://obrazki.elektroda.pl/5710194000_1...
To nie licz - PE nie wychodzi z silnika - przychodzi z kabla zasilającego i bywa podpięty w okolicach tabliczki. Zapomniałem o ewentualnych dwóch z hamulca. Więc, aby zmienić obroty silnika jednofazowego, należy na dwóch stycznikach/przekaźnikach "obracać" uzwojenie rozruchu (mniejsze prądy).
W tym układzie wyprowadzeń co narysowałeś to nie można zmienić obrotów. Musisz mieć wyprowadzone końce fazy pomocniczej (rozruchowej) ,która połączona jest z kondensatorem C.
Jeżeli to silnik komutatorowy, to należy zmienić kierunek prądu w uzwojeniu stojana lub w wirniku ( tylko w jednym z nich). Jeżeli to silnik indukcyjny (z kondensatorem w szereg z jedną fazą), to należy zmienić kierunek prądu w jednym z uzwojeń. Pozdrawiam wszystkich jjanek
poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Wystarczy zamienić miejscami początek z końcem dowolnego uzwojenia U1 z U2 lub Z1 z Z2.
Moim zdaniem jedyne rozsądne rozwiazanie (ale kosztowne) to zastosowanie falownika. Silnik posiada dwa uzwojenia (powinny być 4 lub min 3 odczepy) uzwojenie nazwijmy "robocze" i "rozruchowe" połaczone przez kondensator - mierzysz normalnie omomierzem na minimalnym zakresie.
Ten silnik pracuje i wszystko jest ok. Potrzebuj w nim zmienić kierunek obrotów. Schemat jego obecnego połączenia narysowałem powyżej. Do jakich zacisków podłączyć zasilanie aby zmienić kierunek obrotów?
Z silnika(ze stojanu ) tak jak na foto wychodzi wspólnie żółty z zielonym i drugim otworem brązowy.
Czyli nie ma możliwości decydowania o kierunku obracania?
A czy przekładnia toleruje zmianę kierunku obrotów?
Więc wystarczy zamienić szczotki miejscami, podobnie jak w silniku DC aby zmienić kierunek obrotów?
Witam chciałem się dowiedzieć czy mogę w silniku jednofazowym zmienić kierunek obrotów załączam zdjęcie proszę o podpowiedzi
Witam Zobacz TAMEL i BESEL.
Witam, chciałbym zmienić obroty silnika jednofazowego, proszę o pomoc które przewody uzwojenia dodatkowego powinienem zamienić miejscami? https://obrazki.elektroda.pl/6756837400_... https://obrazki.elektroda.pl/1039208600_...
Prosiłbym o informację, muszę zmienić obroty silnika jednofazowego który ma 1.350 obr/min na wyższe przynajmniej na 2.500 obr/min, przerabiam podajnik do pieca i muszę zwiększyć obroty w takim silniku ze względu że więcej musi być podawanego paliwa, proszę jakieś informacje jak to zrobić, silnik ma maks 0.6kW
Witam Oczywiście że uzwojenie robocze ma mniejsża rezystancje.Dla nidowiarków polecam http://elektryk.ovh.org/silnik_jednofazo... Jest tam schemat oraz pisze jak mierzyć,połączyć i zmienić obroty w takim silniku. pozdrawiam
Jaką mam odpowiedz? Nie bede rozkręcał silnika i przekładał wirnika. Jesli pralka piorąc daje obroty bębnem w lewo i prawo to znaczy ze można uzyskać lewe i prawe obroty tego silnika...Tylko jak podłączyć to w kostce mieszczącej sie na silniku?
Bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń, nie zmienisz kierunku wirowania tego silnika. Jeżeli jest możliwość mechanicznego odwrócenia stojana w tym silniku, to wtedy kierunek obrotów się zmieni.
Witam! Poszukuję sposobu, jak zmienić kierunek obrotów silnika jednofazowego (chodzi mi o silnik z pralki Frania) - podobno jest to możliwe. Nie jestem elektrykiem - więc w przypadku odpowiedzi proszę o dość dokładny opis. Pozdrawiam Tomasz
Zacznij od prawidłowego podłączenia silnika, bo zrobisz sobie krzywdę. Zielono-żółty przewód jest przeznaczony do podłączenia uziemienia.
Potwierdzam, absolutnie nie. PS. Jest to jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym uzwojeniem pomocniczym.
Witam.Posiadam silnik jednofazowy firmy ATB BNF-71/2 -C70 z kondesatorem pracy 20µF/450 V.W jaki sposób można w nim zmienić kierunek obrotów?
Z zasady silniki z trzema wyprowadzeniami nie miały możliwości zmiany kierunku, chyba że pracowały w urządzeniach gdzie oba kierunki były wykorzystywane. Tu nasuwa się pytanie, co napędza/napędzał ten silnik? Pomiary rezystancji uzwojeń też powiedzą czy można zmienić kierunek.
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Zgodny z tobą kolego Topolski Mirosław! Orientowałem się tylko na pytanie autora z którego widać, że on do fachowców, zdolnym na rekonstrukcję silnika, nie odnosi się. Należy jednak przede wszystkim wymierzyć opór uzwojeń silnika, ponieważ oddzielne modele mają równoznaczne uzwojenia i w nich rewers jest możliwy.
Na podstawie tego co jest na zdjęciu to nie ma opcji by zmienić obroty. Co to za sprzęt?
Po takim podłączeniu silnik rusza dużo szybciej i w dobrą stronę :) Czyli to jest najlepsze podłączenie jak do tej pory !! Jak na razie bardzo dziękuję ci kolego....jutro go odpalę na dłużej i zobaczymy czy się nie przegrzewa na pusto! To jest JEDYNE, dobre podłączenie tego silnika. Gdyby nie było zworki ( brązowy/czarny) można by było zmieniać kierunek...
Jak nie chcesz falownika, to motoreduktor. lub zrobisz sobie coś takiego jak w wiertarkach stołowych (ale by zmienić obroty, będziesz musiał przełożyć pas).
Napisz w Google : "silnik jednofazowy" :D
Nie rozumiem po co chcesz regulować obroty pompy głębinowej ? Zmieniając obroty prędkość zmienisz jej charakterystykę . do jednofazowych silników są inne regulatory ,ale spróbuj podłączyć do tego może nie zobaczy asymetrii na odbiorze choć wątpię ale spróbuj .
Witam Proszę o wskazówki jak zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym komutatorowym. Znajdowałem porady w "szukajce", ale dotyczyły one silników jednofazowych z uzwojeniem pomocniczym, a silniki komutatorowe z pewnością nie są w nie wyposażone. Pozdrawiam
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
z niego wolnoobrotową prądnicę jednofazową prędkość obrotowa jest ustawiana na etapie projektowania danej maszyny (tu silnika). Pozostaje ci dołożenie przekładni. Z prędkością obrotową ściśle związana jest moc. Taki silnik ma obroty około 3000 więc jak zmniejszysz obroty to spadnie ci moc.
Witam mam następujący problem otóż posiadam wciągarkę PRACTICER sprawna chodzi po podłączeniu "na krótko" poszukuje schematu połączenia z wyłącznikiem (góra, dół) i kondensatorem) Wiem jak odwraca się obroty w silniku jednofazowym. Tylko jak zmienić kierunek obrotów z wyłączeniem silnika jednocześnie używając wyłącznika dwu funkcyjnego (góra dół )?
Rozumiem o co chodzi.Dzięki Ps. Wybrałem obrócenie silnika -brzydko wygląda ale jutro zrobie test pyry i będe juz coś wiedział. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... [youtube]https://www.youtube.com/shorts/... Ps.Testu pyry silnik nie zdał.Za słaby -stanął.Szukam silnika jednofazowego 1Kw 1400 obr/min.
Witam . Najlepiej było by gdybyś wkleił zdjęcie płytki z zaciskami tego silnika , bo jeśli jest to silnik trójfazowy przystosowany do zasilania jednofazowego to najprawdopodobniej wystarczy zmiana podłączenia zasilania zacisku 3 i 1 ( 2 zostaje jak jest) . Ale lepiej wstaw zdjęcie . Pozdrawiam.
Przepraszam, zle zrozumialem. Jesli to jest odpowietrzik to nie moze z tamtad pryskac olej, moze jest go za duzo? albo kreci sie w nie tą strone co powinna. To jest jakiś pomysł do tej pory nie zwracałem uwagi w którą stronę obraca się sprężarka, myślisz że jak odwrócę obroty przestanie chlapać. Dzięki za podpowiedż. Dj_stopa olej jest na odpowiednim...
W Wikipedii znalazłem coś takiego: "W przypadku silnika jednofazowego, zmianę kierunku obrotów silnika uzyskuje się poprzez przełączenie kondensatora rozruchowego z jednego uzwojenia na drugie. Wówczas uzwojenie pracujące jako główne zamienia się w pomocnicze (rozruchowe), a pracujące wcześniej jako pomocnicze, staje się uzwojeniem głównym dając w rezultacie...
Przewody czerwone /mały opór-grubszy drut/to jest zasilanie 230V- /uzwojenie GŁ/.Natomiast przewody zielone/większa rezystancja,cieńszy drut/ to uzwojenie pomocnicze -rozruchowe/Czerwone do sieci,natomiast jedna końcówka rozruchowego razem z jedną końcówką głównego.a druga końcówka poprzez kondensator z drugą końcówką głównego.Jeśli zamienisz początek...
Witam! Tylko kolega noe 1 zauważył prawidłowo to silnik jednofazowy! Pozdrawiam
Obroty rzeczywiście sie zmieniły, ale czy jest możliwość przełącznika lewo prawo?
w modelach serii 5 w serwisie wkładaliśmy kondensatory wielkości 30-45µF , w niższych modelach do 25µF natomiast modele wersji 6 i w górę 60µF . śmiało możesz włożyć 30 i będzie działać ;) kolego djsway - nigdy nie zdarzyło mi się żeby silnik jednofazowy w myjce po zamianie przewodów zmienił obroty , poza tym jeśli masz rację to urządzenie...
Witam, W silniku jednofazowym z konsensatorem chcę zmienić kierunek obrotów,lecz mam problem. Bez skutecznie próbowałem zamieniać przewody. Zrobiłem zdjęcie i porobiłem pomiary. Czarny - czarny 0,3Ohm Pomarańczowy - czarny 5Ohm Zielony - czerwony 11Ohm Istnieje jakakolwiek szansa na zmienienie kierunku obrotów bez ingerencji w uzwojenia silnika? Pozdrawiam
Tak to jest silnik jednofazowy, klatkowy.
Wydaje się że przełożenie tych zwor , zmieni kierunek.
Dodam tylko że te co do sieci to będą robocze i rzeczywiście tak muszą zostać, a te drugie rozruch.Jeśli rozruch -początek do sieci a koniec poprzez kondensator ..lub koniec do sieci a początek przez kondensator-zmienisz w ten sposób obroty.
W gruncie rzeczy przełącznik to najmniejszy problem jak dla mnie, multimetrem posprawdzałem "co i gdzie idzie" jeśli przełącznik jest w danej pozycji tylko problem w tym, ze nie wiem mówiąc łopatologicznie które kable wyciągnąć z silnika. Z tego co napatrzyłem sie na schemat to wystarczy w silniku zmieniać miejsca tych blaszek zeby kierunek obrotów...
Nie zmienisz łatwo obrotów w tym silniku.Trzeba by zmienić kierunek nawinięcia cewki, do której podłączasz zasilanie.
Do tego uładu jest prawdopodobnie silnik do nigo przystosowany na którym można ustawić moc posówu bramy ( żeby nikogo nie zgniotła ). Chyba żeby pokombinowąć. Można by było zastosować dowolny silnik np z wiertarki . Tylko dodatkowo dołożyć przekaznik lub mały stycznik . Np. w lewo, prąd płynie przez styki przy otwartm złączone . A w prawo napięcie z...
Wiec niestety moc spadła plus brak momentu do rozruchu Konkretnie chodził mi o pralke PDN 685 zastosowałem w niej silnik o innym kierunku obrotów wirowania po przełozeniu na kostce silnik ruszył bez obciążenia , ale miał mniejsze obroty , z obciązeniem nie ruszył wcale...:cry: karheinz
Zastosuj 47K B i wszystko będzie oki. Złożyłem kilka takich układów i pracują poprawnie. Steruję silnikami od wiertarek 400W. Zmieniłem tylko triaki, nie z każdym egzemplarzem układ dobrze współpracował.
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Witam, posiadam silnik jednofazowy z dwoma kondensatorami i chciałbym zmienić w nim kierunek obrotów (z potencjometrem do regulacji obrotów). Po tabliczce znamionowej wydawało mi się to proste, lecz według mnie przewody obecnie nie są podłączone według schematu DO TYŁU albo po prostu czegoś nie rozumiem. Jak powinny zostać podłączone przewody, aby silnik...
Zostałem poproszony o zmianę kierunku obrotów silnika jednofazowego z kondensatorem. Jest to stary pamiętający PRL silnik od wentylatora. https://obrazki.elektroda.pl/1685660900_... Niestety okazało się, że silnik jest trochę nietypowy. Posiada 4 wyprowadzenia z czego dwa są podłączone do sieci 230V a dwa kolejne do kondensatora 5uF...
Wpisz sobie w google "regulacja obrotów silników jednofazowych" są gotowe regulatory. Ewentualnie możesz zmienić przekładnie na kołach pasowych. Kondensator służy do rozruchu. Na pewno może być wolniej ale ciszej wątpię.
Mianowicie chciałbym w nim zmienić kierunek obrotów, ale z możliwością przełączenia do poprzedniej pozycji. Zrób przełącznik na szczotkach, podobnie jak w elektronarzędziach typu wiertarka . No właśnie o tym myślałem, ale związku z tym, że nie chciałem spalić ani zrobić zwarcia to chciałem się upewnić. A jeszcze jeśli wiesz to czy jeżeli silnik będzie...
Witam i potwierdzam że można zmienić kierunek obrotów silnika z trzema przewodami, ostatnio w naszej firmowej pompce do brudnej wody marki Kaercher samoczynnie zmienił się kierunek obrotów śmigiełka i tym samym pompa przestała pompować, za radą kolegi gsminfo namierzyłem kondensator rozruchowy i po prostu odciąłem kabelek zasilający od jednej z jego...
Witam, wszystkie funkcje jakie chcesz osiągnąć - musisz zastosować przemiennik częstotliwości (falownik) dla silnika jednofazowego info: www.falowniki.com w przypadku pytań służę pomocą pozdrawiam
Witam zdejmij mostki i sprawdz miernikiem na którym uzwojeniu jest najmniejszy opór to będzie to uzwojenie robocze i tam przychodzi zasilanie tylko się nie pomyl bo na jednych będzie pełne przejście to wyłącznik odśrodkowy mostki jak obrócisz o 90 stopni na tych samych zaciskach zmieni się kierunek obrotów powodzenia !
Odwrotne zamocowanie wirnika zmieni obroty. Trzeba zwrócić uwagę na jedną rzecz- czy po zmianie położenia wirnika, będzie tak samo ułożony w stojanie. Chodzi konkretnie oto, czy nie będzie wystawał poza stojan. Zobacz jakie jest jego pierwotne położenie przed rozebraniem. Chodzi tu tylko o obroty wysokie, wolne zmieniasz bez żadnych przeróbek.
Dla czego silnik jednofazowy komuntatorowy szeregowy prądu przemiennego rusza w wyznaczoną stronę, w jaki sposób wytłumaczyć iż silnik ten nie rusza w wybrana losowo przez siebie stronę? Przy zasilaniu prądem stałym możemy zmienić to w prosty sposób, jak zrobić to przy zasilaniu prądem przemiennym?
To chyba musisz coś kombinować ze zwykłym wentylatorem z wirnikiem rewersyjnym, silnik jednofazowy musi mieć wyprowadzone końcówki obydwu uzwojeń żeby można było zmienić obroty, chyba że ma uzwojenia symetryczne. A i jeszcze jedno, są silniki ze zwartym zwojem rozruchowym w których obroty można zmienić tylko poprzez odwrócenie stojana, taki nie nada...
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
Jaki dać przekaźnik zmieniający obroty silnika jednofazowego - czy w ogóle istnieje takowy? W sterowniku mam N, L1 i L2. Sterownik zmieniając L1 na L2 powinien zmienić kierunek obrotów silnika. Poproszę o jakiś schemat - podejrzewam, że bez jakiegoś przekaźnika się nie obejdzie, a do Was prośba aby dać mi jakieś namiary na taki przekaźnik. Oczywiście...
Z podanych danych oraz załączonych zdjęć wynika że jest to silnik jednofazowy z kondensatorem 8µf zmiana kierunku wirowania następuje po zmianie biegunowości na jednym z uzwojeń
Gdyby obroty były odwrotne, to zamień miejscami zaciski jednego z uzwojeń. Na trzech wyprowadzeniach kierunek obrotów zmieni? W jaki sposób? Prawidłowe połączenie: pomarańczowy i niebieski - zasilanie; pomarańczowy i czerwony - kondensator.
Powinna być na każdym końcu koszulka izolacyjna ( oczywiście przewody musisz polutować), dałeś oba szare więc poznacz sobie który jest od którego uzwojenia ( wewnętrzne masz rozruch a zewnętrzne główne), aby zmienić kierunek wirowania zamieniasz miejscami przewody od uzwojenia rozruchowego
Witam, Nie wiem, czy jest to odpowiedni dział, ale temat ma związek z urządzeniem AGD. Czy jest możliwość zmiany kierunku obrotów silnika jednofazowego? Silnik pochodzi ze starego okapu kuchennego (pamięta jeszcze DDR) i chciałbym wykorzystać go w innym celu. Silnik posiada regulację prędkości. Jak zmienić kierunek obrotów? Pozdrawiam,
Nie ma ogranicznikòw które stawią opór. Są tylko krańcowki NO/NC. To zapewne te krańcówki miały powodować zmianę kierunku obrotów, i może sterował tym mikrokontroler. Być może silnik działa tak, że po każdym chwilowym wyłączeniu zmienia kierunek obrotów. A może zmienia losowo, a krańcówki wymuszają zmiany - jak dojdzie do krańcówki, to albo zmieni,...
dzieki :) za odp Dodano po 5 a co zrobic,zeby zmienić obrót silnika w druga strone..bo to do pompy rotacyjnej silnik
obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg). na nieobciążonym obroty się praktycznie nie zmienią. Nawet niesymetryczne rozłożenie wirującego pola elektromagnetycznego nie zmieni obrotów nieobciążonego silnika - częstotliwość (np 50 Hz) zasilania będzie taka sama, ilość biegunów nie ulegną zmianie - to obroty będą takie same. Dopiero poślizg...
To jest silnik jednofazowy 1400 obrotów i ma 4 bieguny czyli na wirniku musiałbyś zrobić też cztery bieguny, cewki połączone są szeregowo trzeba zmienić na równolegle,napięcie ok.50V przy 1000 obrotów...to jest tylko wstęp a czy nie lepiej zwykły alternator.
Masz rację, jeżeli ma tylko wyprowadzone uzwojenia to jak najbardziej da się zmienić obroty :) Do tego przełącznik dedykowany :) - 1-0-2 z odpowiednią konfiguracją styków.
Mam pytanie następujące: W silniku jednofazowym pradu stalego, aby zmienic obroty z "lewych" na "prawe" wystarczy zmienic polaryzacje. A ktos moze wie czy mozna cos podobnego zrobic z silnikiem trojfazowym, chce nim tak sterowac, zeby krecil sie w "jedna" i "druga" strone w zależnosci od potrzeb. Pozdr i z gory dziekuje za pomoc.
Zgadza się, stabilizator jest, ale dla jego poprawnego działania napięcie na jego wejściu powinno być większe od 7V (może 6.5V ?). Przy niższych napięciach stabilizator nie spełnia swej roli. Przy większych oporach mechanicznych silnik może być "za słaby" (jego moc, moment obrotowy). Istotny jest również sposób sterowania (jednofazowy, dwufazowy ?),...
obroty silniku jednofazowym kondensator silniku jednofazowym zwiększyć obrotów silniku jednofazowym
spalić bezpiecznik kondensator mixer pioneer lm350 ograniczenie prądowe
telewizor elektron telewizor elektron
Lark FreeBird 50.4 BT – uruchomienie Windows CE, zmiana ścieżki na explorer.exe, odblokowanie nawigacji TVP1, TVP2, TVP3 – słaby sygnał MUX-3, zakłócenia DVB-T, brak odbioru, antena, filtr LTE