Czyli ładujemy: - prądem stałym - przez 10h - prądem 10% pojemności Tak ładujemy prądem stałym i o wartości max 10% pojemności ale nie przez 10h tylko do wystąpienia oznak pełnego naładowania (czyli napięcie 14,4 V dla akumulatora 12 V). A 2.4V / ogniwo rozumiemy jako 100% naładowania. Czyli przeważnie baterie ołowiowe mają 5 ogniw? Baterie 12 V mają...
https://obrazki.elektroda.pl/2830987100_... Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje...
Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania". Na początek trochę danych. Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r. Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie,...
Problem rozwiązałem, Ciekawe jaki problem, bo cały ten post jest bzdurą. Prad zmienny wystepuje tylko na wyjsciu alternatora inaczej magneta.
Autor oczywiście myli pojęcia. 12.8 V napięcia to stan charakterystyczny dla w pełni naładowanej 12 V baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych. W czasie ładowania alternator/prądnica utrzymuje napięcie 13.8 V - 14.4 V. prąd ładowania jest zależny od stanu naładowania akumulatorów i możliwości prądnicy (alternator to też prądnica, tyle że prądu zmiennego...
Multimetr przełączony na pomiar napięcia zmiennego. Przy 26V akumulator już dawno by eksplodował. O elektronice samochodu nie wspomnę.
To chyba jakieś nowatorskie odkrycie w temacie układów RC, może Nobelka ? Obwód liniowy dodający harmoniczne do sinusoidy, niebywałe chyba nie będę mógł dzisiaj spać ! O ile dobrze się orientuję, to sam alternator jest trójfazowym generatorem prądu zmiennego, który na wyjściu posiada prostownik umożliwiający ładowanie akumulatora prądem stałym / dodatkowo...
Nawet prostownik, którym ładuje dzisiaj, pokazuje, że aku był naładowany w 40%. Chodzi mi o ten prąd zmienny, gdy silnik jest uruchomiony. Czy tak powinno być, czy jednak powinien być DC. Czas chyba zamknąć tę żenadę.
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Sterowanie obrotomierzem z wyjścia W alternatora zasadniczego.Bywa że wewnętrzny opornik tego złącza ulega uszkodzeniu co powoduje brak napięcia zmiennego do obrotomierza.Napięcie to lub jego brak nie ma wpływu na ładowanie. Natomiast błąd jednostki sterującej PLD 04038 informuje że czujnik temperatury płynu chłodzącego zarejestrował zbyt wysoką temperaturę.
Napięcie ładowania również możesz sprawdzić, ale moim zdaniem to będzie uszkodzona jedna lub więcej dioda prostownicza w alternatorze. Żeby stwierdzić uszkodzenie diody musisz sprawdzić czy alternator daje prąd zmienny czy stały na wyjściu, lub go wymontować i pomierzyć diody. Spróbuj odłączyć ładowanie i niech silnik pracuje korzystając z samego akumulatora...
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. Ten prąd jest tylko prostowany na wyjściu i nic więcej. Dla instalacji żarówkowej to nie ma znaczenia a dla akumulatora ładowanie takim prądem jest nawet lepsze niż stałym. Taśmy LED niestety przy takim prądzie będą pulsować. Przetwornica DC-DC w takim...
Witaj! Alosza pisze,ze do wzbudzenia potrzebna jest kontrolka./bzdura proszę sprawdzić/ Alternator posiada trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny prostowany diodami. Wirnik na wyjściu ma pierścienie połączony z uzwojeniem.Jeden koniec połączony z masa a drugi /67/idzie do regulatora tez na Nr /67/ i tu w zależności od ustawienia /naciągu sprężynki/...
Kolego musisz rozpoznać, jakie cewki są w alternatorze (prądnicy prądu zmiennego) i co one "obsługują" (tj. zapłon, światła, czy ładowanie akumulatora). Myślę, że pomyliłeś podłączenie - poszukaj w internecie właściwego schematu i do pracy. Dla informacji podaję (mam skuter japoński, z Tajwanu i Chińczyka), w których światło główne, zapłon i ssanie...
Napisałeś że łączył byś równolegle. Zapytałem co równolegle byś łączyl? Chodzi ci o to żeby zrobić to w trójkąt? Ja od miesiąca dopiero grzebie przy prądzie. Miesiąc temu nie rozróżniałem jeszcze co to prąd zmienny a co to stały :) więc proszę bardziej prościej pisać :) Dodano po 5 Właśnie podłączyłem mostek prostowniczy. Idzie prąd DC ale jak podłączyłem...
No dobra, i ja obstawię. Diody wzbudzenia, jedna będzie prawie dobra, przerabiałem to w seju. Dla oponentów kontrolka nie żarzyła, gasła zaraz po zapaleniu, czasem ładował dobrze czasem ponad 15,5V na mierniku była oczywiście dobra, przy sprawdzaniu żarówką też, dopiero podanie prądu zmiennego pokazało co jest grane, regulator przeżył, bujałem się z...
Blazej nie słyszałem zeby w pojazdach mechanicznych były prądnice pradu przemiennego - takimi sa wprawdzie alternatory ale stosuje się w nich mostek prostowniczy i na wyjściu daja napięcie stałe Blad sa :) W SHL M17 Gazela jest alternator Haldex(chyba tak sie to pisalo). Potem polskie wkladali i z alternatora wychodzi 12 V zmiennego (pierwszy polski...
Jeżeli faktycznie jest 0.08A, to wszystko jest w normie. Raczej nieco powyżej. Normą jest do 50 mA ale nawet prąd 100mA nie rozładuje sprawnego akumulatora w ciągu jednego tygodnia. Ładowanie było na poziomie 13.8-13.9v Za mało. Jeżeli alternator daje zmienny prąd ładowania, to tyle dopuszczalne jest latem. Zimą powinno być przynajmniej 14,2V. Ile...
Przy sprawdzaniu żółtych przewodów na kostce miernik swiruje i wskazuje od 0-30 na pomiarze produ zmiennego. Na YT jest instrukcja jak sprawdzać regulator i tym się posiłkowałem ( https://youtu.be/u1wiYf-nhs4 ). Akumulator mierzyłem wydaje się ok. Na wszelki wypadek poszedł do ładownia. Dodano po 8 Gdzie te 31V? Chyba akumulator złom. Kolejność faz...
No chyba nic z tym nie zrobię. Bo nie dam rady. Kupiłem nowy akumulator. Może 2 sezony oblata z takim ładowaniem. Dodam że coś tam się ładuje. Dziś wziąłem od znajomego alternator z kasacji Matiza, niestety nie za bardzo tam podejdzie. Raz że musiał by być zamontowany pod samym kolektorem wydechowym to i tak bym nie założył osłony bocznej. Dodano po...
Sprawa wygląda tak: Rozebrałem z kostki (stopionej) same miedziane wiązki, na wyjściu z alternatora do regulatora napięcia (gdy rozłączone) 18V do 70V prądu zmiennego (książkowo). Czyli alternator sprawny. Podłączam alternator do regulatora i na wolnych 9V do 10V prądu zmiennego na tych samych przewodach. Nie wiem, dlaczego. Regulator grzeje się. Bezpieczniki...
Powiedz mi w jakim celu ty chcesz tam pchać akumulator? To dopiero ważne... Jeśli cały motorek jest zasilany z prądnicy (nie wieżę by miał alternator), to najpewniej moc tej prądnicy jest wykorzystywana w 100% (lub niemal 100%). Więc najpewniej nie będziesz miał jak go ładować... Akumulator nieładowany w trakcie jazdy szybko "pada"... Kolejna sprawa...
czyli co, bo już się gubię - niestety ale ty zgubiłeś sie już na początku Odłączenie klemy = odpięcie akumulatora od alternatora. I jeżeli sprawdzasz prace alternatora poprzez odpięcie klem od akumulatora, to może lepiej zostań przy mechanice. Bo tyle razy, ile jest trąbione, że NIE WOLNO TEGO ROBIĆ, to głuchy by usłyszał. I napisałem ci dlaczego miernik...
Witam . W pierwszej kolejności należy sprawdzić stojan na przebicie do masy .Następnie stwierdzić jakie są różnice między nowym i starym mostkiem,jak jest zasilany regulator napięcia.Bywa że regulator potrzebuje napięcia z diod wzbudzenia(w Twoim przypadku raczej nie ,gdyż ich nie ma w starym mostku),lub napięcia z jednej fazy(też tak bywa).Jeżeli to...
Alternator może powodować falowanie obrotów jeżeli w zmienny sposób obciąża silnik. Dodanie obciążenia elektrycznego, w zależności od silnika (sterownik może wyrównywać obroty od razu bądź z opóźnieniem) powoduje albo spadek obrotów, albo przynajmniej słychać, że ma ciężej (tak jak toczyć się bez gazu). Szarpanie podczas jazdy to jednak co innego -...
Czyli problem tkwi w samym motocyklu. Sprawdź jakie napięcia idą z cewki na regulator (prąd zmienny), a co wychodzi z regulatora. Przed regulatorem może dochodzić nawet do 100V, w zależności czy to prądnica czy alternator. Za regulatorem powinno być ok. 13,5V. Napięcie ładowania nigdy nie może być równe lub niższe od napięcia ładowanego akumulatora....
Werosnik jak masz multimetr który dobrze mierzy napięcia przemienne to podłącz go między "B+" alternatora i masę i zmierz napięcie tętnień (na zakresie napięcia zmiennego "AC", przy pracującym silniku) - powinno być mnejsze od 0,5V - większe świadczą o uszkodzeniu którejś diody. Koniecznie musi być to dobry miernik gdyż najtańsze mierniki wskazują przy...
Dziękuję taka odpowiedź mnie prawie satysfakcjonuje , ale mam jeszcze taki dylemat dlaczego z maszyny prądu stałego ma się zrobić nagle maszyną prądu zmiennego skoro komutator zostaje a magnesy a raczej cewki elektromagnetyczne zasilane prądem stałym w stojanie zastąpimy magnesami? Montaż alternatora to poważne przeróbki karterów silnika dlatego ten...
Witam. Na wstępie chciałbym poinformować, że jestem nowy i za wszelkie błędy z góry przepraszam. Kupiłem żarówkę LED do motocykla enduro, który nie ma alternatora, lecz prąd wytwarza stator/cewko-moduł. Wiem, że żarówki led pracują przy prądzie stałym, więc należy zastosować coś co prąd zmienny zamieni w stały. Żarówka pobiera około 14 wat przy 12 voltach....
Kolega nie zrozumiał idei . Alternator zawiera trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny trójfazowy ten prąd jest prostowany w prostowniku głównym ( trzy diody do masy i trzy diody do plusa ) oraz w prostowniku dodatkowym ( trzy diody dające plus do zasilania wzbudzenia ). Ja proponuje dołożyć trzy diody ( te podłączone linią przerywaną na rysunku )...
głupi sposób:-) zawsze wyjdzie ze mamy problem z masa:-) bo zawsze bedzie róznica właczajac swiatła dmuchawe i ogrzewanie troche pradu to wszytsko chlipnie zarówka 70Wx2 +szyba +wiatrak to zawsze na akumulatorze spadnei napiecie o 1-2 a czasmi nawet wiecej V,ktos tam jeszcze pisał o skreceniu kabli + i masy owszem eliminuje to zakłocenia ale dla prady...
Temat na czasie, ale nie rozumiem paru rzeczy: -jakie znaczenie ma który kabel odepniemy od akumulatora, prąd potrzebuje dwóch przewodów (nawet zmienny-mimo że czasmi jednym z nich może być gleba) -czy odpinać akumulator podczas ładowania: alternator nie daje tak wyprostowanego napięcia jak dobry prostownik, ale: czy masz dobry prostownik, czy jesteś...
Skuter piaggio. Generator - "alternator". W kazdym razie w obwodzie reflektora leci prad zmienny (o czestotoliwosci proporcjonalnej do obrotow silnika). Jak wyprostowac ten prad aby moc ladowac akumulator? Ogolnie potrzebny mi prad stały w drugim obwodzie(oswietleniowym). Obwod zwykły ładowania akumulatora działa ok. Zastosowałem mostek prostowniczy...
Cześć, Stary alternator od Poloneza ELMOT 9 diodowy. Potrzebuję od Was pomocy, jakie powinno być właściwe natężenie prądu aby go wzbudzić? Muszę dobrać właściwy rezystor (zamiana żarówki sygnalizującej ładowanie na diodę LED) a nie chcę tego robić metodą prób i błędów. Może ktoś z Was ma taką informację Wiem że najłatwiej było by wpiąć się miernikiem...
Witajcie zatarłem niedawno zwoje na starym oryginalnym alternatorze, problemy z odkręceniem koła zamachowego ;C (2 Przewody od ładowania różowy, żółty) i niebieski do iskry Znalazłem tani chiński alternator (3 Przewody żółty, biały i czerwony i dodatkowo niebieski iskra) Zamontowałem lecz ładowania niestety brak. Napięcie na akumulatorze po odpaleniu...
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Dlatego zdecydowana większość firm motoryzacyjnych odeszła dawno temu od prądnic na rzecz alternatorów. Raczej nie do końca dlatego. Ale pójdźmy inaczej, jak inaczej możnaby zbudować alternator/prądnicę i jakie by to miało zalety i wady? Po pierwsze prądnice prądu stałego w pewnym sensie nie istnieją. Napięcie indukowane w uzwojeniu to pochodna po...
W tej rg też na 99 % będzie dynamo (alternator ze stałym magnesem). Mostek będzie w każdym. Różnica może być w ilości faz. No, chyba, ze znowu Japończycy zaszaleli i na światła idzie prąd zmienny, a prostowane jest napięcie do ładowania. To częsty numer w takich konstrukcjach, by nie ładować elementów na duże prądy. Goldwinger, chyba wiesz, o czym piszę...
Witam, jeżeli chodzi o ładowanie akumulatora przez alternator, wypowiem się tu jako ze strony mechaniki samochodowej, oczywiście temperatura, gazowanie ma znaczenie ale należy zastanowić się nad jedną bardzo ważną kwestią mianowicie przy jakich obrotach silnika alternator pracuje najefektywniej. Jazda "po mieście" w dużych korkach praktycznie tylko...
Te regulatory są raczej do prądnic (i to prądu zmiennego, może alternatorów - zauważ 'Generator', gdzie byś to podłączył?), nie do prostownika z transformatorem. Skąd je wziąłeś? Na forum jest sporo układów prostowników do ładowania akumulatorów - chociażby projekt jozefg - ale on jest na 12V, na 6V trzeba by sporo pozmieniać (pewnie nie tylko diodę...
Witam. W japonskich motocyklach stosuje sie prądnice pradu zmiennego trójfazowe. Uzwojenie może byc polaczone w gwiazde lub trójkat. Na wyjsciu jest okolo 40 V między fazami. Wszystkie fazy wchodza do prostownika z ograniczony napięciem wyjsciowym. Na wyjsciu jest okolo 14,4V prądu stałego który ładuje akumulator. Może ktoś z doświadczonych kolegów...
Coś wam powiem ja teraz mam wymieniony alternator to bylo dawno jak go wymieniłe ale tamnten byl orginalny z 1986r a teraz w dalszym ciągu mam ruski bo miałem zapasowy, płytki w nim wymieniałam 2 razy bo były zjebane a w nim jest takie ładowanie ze hej jak zapale to normalnie na zegarze wskazówka poza skale wychodzi i jak naladuje to wskazówka na środek...
Znalazłem wiele informacji na temat weryfikacji problemu w moim skuterze Yamaha Majesty 250 z 2003 roku, ale nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem ? Do czasu rozebrania silnika (remont góry) ,wszystko było OK. Poz złożeniu ,zadowolony pojechałem na próbę i OK ,ale następnego dnia nie mogłem już odpalić ,akumulator padł ,chociaż na wiosnę...
Ładowanie tutaj działa następująco: prąd zmienny o amplitudzie (napięcia) znacznie większej niż napięcie akumulatora dociera do regulatora dwoma żółtymi przewodami, w regulatorze jest prostowany (mostek gretza). Minus mostka jest na "masie" regulatora która musi być przewodząco!!! połączona z masą traktorka. Plus zanim wyjdzie na czerwony przewód przejść...
Akumulator na 100% sprawny zakładałem do innego auta i ładował bez problemu, w moim essim jest tak że jak ładuje to trwa to ok 4-6 min i potem przestaje, znowu po jakiś czasie ładuje i przestaje, dziś wieczorkiem próbowałem na akumulatorze z poloneza, niby ma mniejszy prąd rozruchu ale odpalił i tak chodził z 6 minut i nagle skończyło się ładowanie,...
No dobrze, swoją NIEwiedzę o akumulatorach wyniosłem z komuny, może nie przystaje ona do współczesnych aku, proszę mnie douczyć. Proszę tylko o podtrzymywanie własnych słów. Wyżej napisał Pan, iż "napięcie [12,5V] kilka godzin po naładowaniu akumulatora jest prawidłowe", teraz, że po 96godz od naładowania względnie nowy wykazywał 12,96V, a ów w połowie...
No a jak myślisz do czego słuzy mostek prostowniczy?? Do głaskania napięcia zmiennego skoro nie rozumiesz dlaczego mam na wyjściu napięcie stałe to zmień forum bo widać ze nic nie umiesz albo bynajmniej nie wypowiadaj sie w temacie o którym nie masz pojęcia. A napięcie 14,4 w samochodzie to jest podczas działania alternatora i ładuje akumulator i nie...
Alternator to prawie to samo co magneto w tych pierdzikach... Z tym, że magneto ma kilka odzielnych liń, bo ma wiele cewek. W każdym razie obydwa dają prąd zmienny... (at)goldwinger - te ładowanie co pokazałes moze działać, ale niepotrzebnie w 50% pracy prądu robi sie zwarcie, mozna zniszczyc i akumulator i cewke, a przy okazji mostek... Na rysunku...
Alternator jest prądnicą trój fazową prądu zmiennego. Pod każdą fazę jest podłączony prostownik/ diody /,które prostują zmienne napięcie na stałe. Do wirnika jest podłączone regulator napięcia jeden koniec do szczotek a drugi do napięcia ze stacyjki. Regulator utrzymuje ustalone napięcie ładowania. W regulatorach mechanicznych można ustawić prąd ładowania...
Skoro przy prędkości poniżej 3 tys. obr./min daje 180 V prądu zmiennego - to ile będzie przy 10000 obr./min - 540 V? ;-) Chciałbym uzyskać z niego 12 V. Kiedy kręciłem go wiertarką i podpiąłem do drugiego takiego samego silnika - to tamten się wzbudzał i także się kręcił - wolno - ale pracował. Po podpięciu żarówki 12 V nie mogłem przekroczyć - myślę...
Prąd przy niskich obrotach silnika wynosi 0.7A a przy maksymalnych 2.3A. Napięcie to max 13.2V. Akumulator 12V 17Ah nowy A ile amper by kolega chciał? Przecież "normalny" prąd ładowania akumulatora kwasowego to 1/10 pojemności C (w Ah, ładowanie regeneracyjne akumulatora to 1/20C), czyli dla akumulatora 17Ah to 1,7A, a więc to co daje prądnica/alternator...
Jakieś uwagi? Szkoda że nie opisałeś niektórych elementów jako że są to konstrukcje USA więc trudno je rozpoznać. Czy przewidziałeś zasilanie zewnętrzne bo tam nie widzę go. Zasilanie zewnętrzne jest na schemacie powyżej u samej góry, widać je też na tym schemacie, na dole, po lewej: https://obrazki.elektroda.pl/5164992000_... Generalnie...
Myślałem że sprawna używka załatwi sprawę, Nie za bardzo mam czas rozkładać alternator na czynniki pierwsze pod drugie ja tym autem dojeżdzam do pracy kilkadziesiąt km po drodze załatwiając różne sprawy. Napięcia oczywiście zmierzę bo to zajmuje moment. Na nieobciążonym alternatorze mój multimetr podawał 20V DC i 42AC. Powiem szczerze że w Felici nie...
Wystarczy wstawić diodę pięcioamperową i po sprawie.P Nie wystarczy. Z opisu autora wątka to tam jest mostek Gretza, na diodach krzemowych, możliwe że "zgnił". Skonstruwane było to w ten sposób że na porcelanowej płytce z metalowymi "plecami" przylepione były 4 jakieś dziwne diody, następnie całość zalana była czarną żywicą i odprowadzone były 4 przewody....
W tej chwili to wszystko działa... 35w przedni reflektor, 21W stop, 20W migacze , 5W przedni postój... 5 W tył , 5W podswietlanie tablicy...do tego jeszcze rozrusznik.. razem ok 85W ... tyle ze na 2 sekcjach prądnicy... Sporo Wattów odzyskałem bo wsadziłem żarówki na ledach wiec troche mocy w zapasie prądnica ma... Jak przerobic/ przewinąc tą nieszczęsną...
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
pompka ma silnik indukcyjny, więc jest wrażliwa na częstotliwość napięcia zasilającego... agregat to trochę przegięcie - sugeruję przetwornicę elektroniczną z 24 stałego na 230 zmiennego, coś takiego jak [url=http://www.allegro.pl/item118938793... ta z allegro (wybrałem pierwszą lepszą ofertę) - mały...
Już jestem i mam dobre wieści - ładowanie już jest :) I w sumie teraz nie wiem czemu nie było bo poza kilkukrotnym wypięciem i wpięciem kilku wtyczek oraz zabawą z multimetrem nic nie zrobiłem. Możliwe, że po prostu faktycznie gdzieś na wtyczce nie było przejścia - traktorek prawdopodobnie więcej stał jak jeździł, szczególnie przez ostatnie lata. Jak...
Witam serdecznie, ostatnio stałem się posiadaczem tego autka, jest to Peugeot 307 z 2003r z silnikiem 1.6B Zaczęło się od tego, że na desce rozdzielczej zaczynały mrugać lampki ABS/STOP/ESP/AIRBAG i przestawał działać obrotomierz do tego restartowało się radio. Wyczyściłem punkt masowy od Silnika i trochę pomogło, mianowicie przestało się restartować...
Witam!! Mam problem z motorowerem Aprilla Classic 50, który wyposażony jest w silnik AM3. Głównym problemem jest brak ładowania. W trakcie pomiaru na akumulatorze napięcie nie wzrasta, jest między 11,80-12,1V DC na pracującym silniku. Z alternatora wychodzą przewody na moduł zapłonowy i jeden żółty na regulator napięcia. Na tym żołtym przewodzie oporność...
Nie ma też chyba za bardzo parcia na przejście na samochody elektryczne, bo taki samochód nie jest zwykle bardziej ekologiczny. Po prostu emisja spalin jest gdzie indziej. Tak, ale po pierwsze primo: elektrofiltry na kominach elektrowni, nawet węglowych działają lepiej niz DPF w dieslu, a zwłaszcza lepiej, niż wycięty DPF w dieslu. Poza tym kominy...
Jeśli agregat nawali w okresie gwarancji (2 - 3 lata), to Ci go wymienią, lub naprawią za darmo. Moc wszystkich urządzeń elektromagnetycznych (silnik, prądnica, transformator) zależy wprost proporcjonalnie (w uproszczeniu) od częstotliwości - a więc obrotów. Prądnica, która ma moc 1kW przy 3000 obr/min będzie miała 1/10 tej mocy przy 300 obr/min. Przy...
Do momentu osiągnięcia spadku do 12,7V akumulator nie oddaje prądu, natomiast kondensator oddaje bo ładuje się do napięcia 14,4V Kolega upraszcza sprawę, naładowany akumulator ma 2,2V na celę czyli 13,2V moment w którym zaczyna oddawać prąd zależy od stanu jego naładowania, może to być zarówno powyżej jak i poniżej 13V. Kondensator oddaje prąd przy...
Czyli jak rozumiem, chodzi o zjawisko polegające na tym, że wpuszczamy nagle dużo powietrza, układ paliwowy musi nadążyć z dawką paliwa zanim silnik zwiększy obroty, a zdjęcie obciążenia z silnika w czasie tego procesu powoduje że spaliny w tym momencie są bardziej przyjazne dla środowiska. Domyślam się, że samo zjawisko jest normalne (jak pisałem,...
chcialbym jeszcze przytoczyc tu kilka opini co wy o tym myslicie: "według mnie to tylko trzeba by stabilizator lm78l15 zamienić na lm78l12" "Ja sadze, ze lm78l12 nie znajdzie tu zastosowania (do poprawnego dzialania stabilizatora na wejsciu musi byc o 3V wiecej niz na wyjsciu). Takze mysle, ze nie powinno sie wogole w samochodzie montowac tego ukladu...
Witam. W skrócie napiszę, o co chodzi… Znalazłem alternator Mitsubishi A2T04677, o mocy 12V 65A. http://obrazki.elektroda.pl/9435057200_1... Pomyślałem… rozbiorę go i przerobię… Wzory miałem takie... http://obrazki.elektroda.pl/9871483700_1... http://obrazki.elektroda.pl/5642355900_1...
Witam, Mam problem z regulatorem napięcia skutera Lingben Modo 50 (2007), instalacja elektryczna 12 V DC, alternator Brak ładowania akumulatora (na wolnych obrotach napięcie trafiające na akumulator wynosi 4,8 V , na wysokich ok 6,5 V) Kupiłem w internecie od 2-ch niezależnych sprzedawców 4 nowe regulatory napięcia, niestety żaden nie spowodował że...
witam mam pewien pomysł na budowe małej elektrowni wiatrowej mianowicie chce zbudować na dach małe turbiny i do nich podłączyć alternator do autobusu 24v 85A lub coś podobnego następnie do tego podłączyć akumulator następnie ten prąd z alternatora i akumulatora podłączyć do silnika 24v który będzie napędzał prądnice 3x220v prądu zmiennego i wtaki sposób...
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
A tym drugim chyba nie da rady bo w zmiennym
Co z obciążeniem małego akumulatora prądem 15A podczas ładowania? Czy mierzyłeś kiedykolwiek ładowanie takiego akumulatora z instalacji samochodowej? To może następne pytanie będzie nie o 15A, a o 150A - lub inną wysoką wartość, której też nie zaobserwujesz? Przy okazji: żarówka 10W/12V przy napięciu 3V (taka jest różnica między napięciem z alternatora,...
Jeśli w czasie jazdy zapodam mu obciążenie: radio, grzanie szyb, wycieraczki itd. to ładowanie moment wskakuje na plus minus 14 V. Wychodzi że wszystko niby jest OK, ale pozostaje jeszcze jedno ale - pobór prądu w stanie spoczynku. Jeżeli jest taki pobór to pierwsza jazda po nocy (długa przerwa) akumulator jest ciut rozładowany. Komputer zarządza tak...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Do autostartu potrzebny jest dedykowany moduł zasilania. Można ewentualnie założyć dodatkowe gniazdo zapalniczki z lini 12V po stacyjce lub z modułem automatycznego włącznika świateł (moduł poda zasilanie po wykryciu że silnik jest odpalony i alternator podbił napięcie w instalacji do ponad 13,5V). Niestety obie te metody trudno wykorzystać w nowszych...
W pierwszym ogłoszeniu looco5 wspomina o prostowaniu. Przypuszczam, że "prądnica" to alternator to trzeba się liczyć z tętnieniami i co za tym idzie z szybszym zużyciem. Pisał o tym goldwinger. Jeśli mowa wartości tętnień napięcia/prądu ładowania/rozładowania to producenci asekurują się zapisami w instrukcjach. Przykład: http://www.baterie.com.pl/ i...
Duży szybciej "połknie", chyba, że alternator do"D", wtedy nie będzie różnicy. alternator nówka. obecny aku też działa ale potrzebuje go gdzie indziej przełożyć A jak dodać zmienną mrozu. tzn czy większy straci więcej energii jak mniejszy? bo tak samo dajmy na to po nocy na -15 oba będą mieć 60% energii to też większemu będzie trzeba dać więcej energii...
Żarówka ograniczy prąd przepływający przez aku., a prąd przede wszystkim chodzi przy ładowaniu. Ale to spowoduje stratę połowy mocy. No i będzie wymagać przerwania ładowania, gdy akumulator będzie naładowany. Przetwornica w odwrotną stronę też zadziała - pozwoli alternatorem 12V ładować akumulator 24V. Jeden alternator 12V ładuje mi 2 akumulatory 12V...
Załóżmy że ten twój elektryk wie co robi ,to problem masz w aucie.Sprawdź dokładnie ten gruby kabel od alternatora do akumulatora.Wszystkie masy i grube połączenia prądowe.
Trochę wygląda na to, że jak prąd ładowania spadnie poniżej pewnej wartości, to ładowanie jest wyłączane. Ale jaki to ma sens? EdiM To teoria wyciągnięta z serwisówki kia Układ sterowania alternatorem utrzymuje napięcie ładowania akumulatora na poziomie właściwym w danej sytuacji. Dzięki temu pojazd zużywa mniej paliwa, moc alternatora dostosowywana...
Niedawno ktoś pytał o to samo w motocyklu CZ 175. Odpowiedź będzie taka sama. Sprawdzić trzeba układ ładowania, czyli prądnicę i regulator lub magneto i prostownik, lub alternator, którego raczej nie ma w tanich wyrobach z dalekiego wschodu. Sprawdź połączenia pomiędzy prądnicą a prostownikiem czy baterią akumulatorów. Jeżeli jest kontrolka ładowania...
wiele zmiennych i kilka pomiarów ... Jeśli akumulator nie ma soku, alternator nie obudzi się i nie ładuje się ... Możliwe zwarcie ...
Parę razy zdarzyło mi się ładować akumulator w samochodzie prądem stałym bo się rozładował przez niewyłączone odbiorniki. Trzeba było ładować prądem zmiennym :lol: Akumulatory kwasowe gazują zawsze jak się bąbelków gazu nie oderwie to blokują masę czynną , w końcu zrekombinują ale ładowanie trwa dłużej. Panowie, to jest Forum Techniczne, a nie podwieczorek...
Sprawdź diodę na "przebicie" (zwarcie). Może jest uszkodzona i akumulator ładujesz napięciem zmiennym, co grozi jego uszkodzeniem.
1. sprawdziłem ładowanie na alternatorze B+ i obudowa różnica ok. 0.2-0.4V więcej niż na akumulatorze (zarówno na wolnych obrotach jak i po dodaniu gazu) 2. Przy sprawdzaniu na napięciu zmiennym wynosi 5.35V
df jest to informacja o tym jakie jest zapotrzebowanie na energie w danej chwili sygnał idzie z bsi w postaci sygnału o zmiennym wypełnieniu jeżeli odłączysz ten przewód alternator będzie ładował ale będzie można to nazwać w trybie awaryjnym kontrolke wygasza tablica a sygnał dostaje po multipleksie z bsi
Ogólnie wyzwalane napięciem zmiennym 12V mierzy napięcie na wyjśćiu i z niego czerpie wzbudzenie.
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
To że ładowanie jest takie zmienne świadczy o uszkodzeniu regulatora napięcia.Jest cały czas zwarty .Mniemam że regulator to to coś z tyłu alternatora:).Ten czarny przewód o którym piszesz że jest podłączony do żarówki to sam podłączałeś?Moim zdanie żarówka powinna być podłączona do plusa po stacyjce a nie na stałe.Założenie tego drugiego altka to nie...
Trzeba się liczyć że ci się może akumulator nie ładować i w końcu nie odpalisz. A tak jeżdzić możesz. A masz może jakieś podejrzenia czy cały alternator będzie do regeneracji?
Tylko elektronik samochodowy wypisuje takie bzdury: na powrocie z potencjometru - napięcie "zmienne". Co do następnych przypadków masz rację, miałem dwukrotnie takie same objawy . Po naładowania akumulatora i wyjechaniu z ciepłego warsztatu , objawy znikały. Klient wracał po pięciu dniach z tym samym objawem. Wymiana akumulatora, /był jednak stary/...
Hej, Mam głupią usterkę - wariuje mi prąd w gniazdku 12 V w kabinie. Po czym to poznaję? Dioda ładowarki podłączonej pod gniazdo migocze, nie ładuje się telefon po podpięciu do tej ładowarki, pojawia się o dziwo napięcie zmienne (około 25 V). Co ciekawe - akumulator chyba się ładuje, bo napięcie przy włączonym zapłonie jest ok 12,8 V. Czy to alternator...
Po wyniku twojego pomiaru można stwierdzić, że ładowanie jako takie jest. Najprawdopodobniej masz uwalony regulator napięcia który znajduje się na alternatorze( miałem tak w citroenie C4, ładowanie pojawiało się dopiero po przebazowania). A co do kontrolki to nie wiem czemu tak bo ja pomimo że miałem 12,7 po odpaleniu to auto nie komunikowali błędu....
dzięki za podpowiedzi,wspólny jest plus,a dochodzą minusy.uszkodzena była ścieżka, a dodatkowo sprawe komplikował alternator,ładowanie było ale prądem zmiennym-przebite diody jeszcze raz dziękuje za pomoc,pozdrawiam
Masz instalację na 24 V, w motorowerze skąd wiozłeś te 22.4 V na aku, czyżby więcej szczegółów podaj. Odłącz aku od prądnicy (alternatora) po prostu ładowania i podłącz aku pod prostownik, sprawdź jakie napięcie trzyma pod obciążeniem. Jak aku dobre to sprawdź ładowanie , za regulatorem napięcie stałe, przed zmienne, być może regulator szwankuje.
Ja w swoim motocyklu wymieniałem żarówkę z tyłu codziennie... Ja przy swoim kiedyś wymieniałem co około 2 tygodnie, dwuwłóknowe żarówki i zawsze spalone światło pozycyjne, rzadko światło stopu. Do czasu kiedy przerobiłem mocowanie i zamontowałem lampę poprzez przepusty gumowe do wiązek przewodów, podobnie jak to było robione w motocyklach Hondy. Od...
Sprawdziłem ładowanie. Napięcie zmienne, przy maksymalnych obrotach w granicach 28V, na biegu jałowym ok 18V. Jak wcześniej pisałem, przejście do masy na przewodzie z alternatora ( praktycznie brak oporności, 2x więcej niż oporność przewodów multimetru ).
Witam. Moga jeszcze wystepowac bledne pomiary napiecia przez miernik w ukladzie gdzie uszkodzona jest jedna z diod prostowniczych , bo wowczas miernik mirzy napiecie zmienne , ja zmierzyl bym diody prostownicze dodatnie i ujemne pod obciazeniem z zarowka . Krzysztof
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Witam, posiadam motor i mam problem - mam akumulator, ale chciałbym z niego pociągnąć swiatła (fabrycznie tylko rozrusznik). Prądnica (nie alternator) zbudowana jest z 8-śmiu cewek, które mają następujące zadania: 2-zajmują się zapłonem 4-oświetlenie (około 42W) 2-ładowanie akumulatora. Akumulator ładowany jest poprzez regulator napięcia. I tu mój problem,...
ładować kondensator zmienna mazda alternator ładować toyota ładować alternator
inicjowania samsung hasło eeprom przedni wycieraczka
Żarówki panelu nawiewu w Toyota Camry 1999 VSA i TSA zapalają się po wciśnięciu hamulca