Czyli ładujemy: - prądem stałym - przez 10h - prądem 10% pojemności Tak ładujemy prądem stałym i o wartości max 10% pojemności ale nie przez 10h tylko do wystąpienia oznak pełnego naładowania (czyli napięcie 14,4 V dla akumulatora 12 V). A 2.4V / ogniwo rozumiemy jako 100% naładowania. Czyli przeważnie baterie ołowiowe mają 5 ogniw? Baterie 12 V mają...
Problem rozwiązałem, Ciekawe jaki problem, bo cały ten post jest bzdurą. Prad zmienny wystepuje tylko na wyjsciu alternatora inaczej magneta.
Szanowny kolego. Nawet jeśli tak się dzieje, to nie jest to odłączenie baterii od ładowarki, tylko obniżenie napięcia ładowania. Jedyny pojazd, z którym miałem do czynienia i który tak robi, obniża napięcie z 14.4V do 13,9V. Pojazd ma już 3 lata i póki co bateria rozruchowa ma się dobrze. Odłączenie akumulatora od pracującego alternatora spowoduje uszkodzenie...
Sam alternator jest tak naprawdę generatorem "szpilek" uśrednianych do wartości znamionowej 14.4V - wzbudzenie nie jest w żaden sposób "regulowane" - działa dwustanowo - włączone/wyłaczone. Stąd i efekt popalonych żarówek i elektroniki, po odpięciu akumulatora przy pracującym silniku. Uzwojenie wzbudzenia jest sterowane w sposób "ciągły". Cudzysłowie...
Ja w takiej sytuacji w pierwszej kolejności pomierzyłbym napięcie na zaciskach alternatora (napięcie ładowania, było sprawdzane i jest w normie) i sprawdziłbym czy jest w nim składowa zmienna (nie powinno jej być). Następnie zmierzyłbym prąd pobierany z alternatora i porównałbym z jego prądem znamionowym. Jeżeli byłby mały w stosunku do znamionowego,...
Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania". Na początek trochę danych. Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r. Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie,...
Myślałem że sprawna używka załatwi sprawę, Nie za bardzo mam czas rozkładać alternator na czynniki pierwsze pod drugie ja tym autem dojeżdzam do pracy kilkadziesiąt km po drodze załatwiając różne sprawy. Napięcia oczywiście zmierzę bo to zajmuje moment. Na nieobciążonym alternatorze mój multimetr podawał 20V DC i 42AC. Powiem szczerze że w Felici nie...
Do Jesiotra1 - widzę że kolega jest znawcą tematu, chciałbym, aby określił szansę powodzenia zastosowania alternatoran 24V do instalacji 12V. Uważam, że w tej sytłacji wzbudzi się nie przy ok. 1200, ale przy ok. 600 obr/min. Według Mego stanu wiedzy (spotkałem dużo regulatorów) - są one dopasowane do instalacji samochodu i jest to ważne w samochodzie.Jest...
Dziękuję za zainteresowanie problemem i za porady.Po to zwróciłem się z pytaniem na forum do ludzi , którzy mają większe doświadczenie i wiedzę by wybrać najbardziej optymalne rozwiązanie.By nie pakować się w zbędne koszty.Małe sprostowanie.To nie ma być śruba wleczona za łodzią tylko konstrukcja podobna do zastosowanych na parowych statkach Fultona.Na...
Witam serdecznie, ostatnio stałem się posiadaczem tego autka, jest to Peugeot 307 z 2003r z silnikiem 1.6B Zaczęło się od tego, że na desce rozdzielczej zaczynały mrugać lampki ABS/STOP/ESP/AIRBAG i przestawał działać obrotomierz do tego restartowało się radio. Wyczyściłem punkt masowy od Silnika i trochę pomogło, mianowicie przestało się restartować...
Autor oczywiście myli pojęcia. 12.8 V napięcia to stan charakterystyczny dla w pełni naładowanej 12 V baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych. W czasie ładowania alternator/prądnica utrzymuje napięcie 13.8 V - 14.4 V. prąd ładowania jest zależny od stanu naładowania akumulatorów i możliwości prądnicy (alternator to też prądnica, tyle że prądu zmiennego...
To chyba jakieś nowatorskie odkrycie w temacie układów RC, może Nobelka ? Obwód liniowy dodający harmoniczne do sinusoidy, niebywałe chyba nie będę mógł dzisiaj spać ! O ile dobrze się orientuję, to sam alternator jest trójfazowym generatorem prądu zmiennego, który na wyjściu posiada prostownik umożliwiający ładowanie akumulatora prądem stałym / dodatkowo...
Multimetr przełączony na pomiar napięcia zmiennego. Przy 26V akumulator już dawno by eksplodował. O elektronice samochodu nie wspomnę.
Nr nadwoziaWAUZZZFY0J2090672 modelAudi Q5 qu. 2.0 TDI AQ5 Data produkcji10.11.2017 Rok modelowy2018 typ handlowyFYBBFY Kod silnikaDETA Kod przekładniSUX numer napedu osiowego7A WyposazenieEI kolor dachuH1 Kod koloru dywaników kolor zewnetrzny / numer koloruH1 / X7L Wersja specjalnaE0ANie wersja do akcji Zamykane śruby mocujące koło1PDŚruby mocujące...
Napięcie ładowania również możesz sprawdzić, ale moim zdaniem to będzie uszkodzona jedna lub więcej dioda prostownicza w alternatorze. Żeby stwierdzić uszkodzenie diody musisz sprawdzić czy alternator daje prąd zmienny czy stały na wyjściu, lub go wymontować i pomierzyć diody. Spróbuj odłączyć ładowanie i niech silnik pracuje korzystając z samego akumulatora...
Jeżeli faktycznie jest 0.08A, to wszystko jest w normie. Raczej nieco powyżej. Normą jest do 50 mA ale nawet prąd 100mA nie rozładuje sprawnego akumulatora w ciągu jednego tygodnia. Ładowanie było na poziomie 13.8-13.9v Za mało. Jeżeli alternator daje zmienny prąd ładowania, to tyle dopuszczalne jest latem. Zimą powinno być przynajmniej 14,2V. Ile...
Kolego musisz rozpoznać, jakie cewki są w alternatorze (prądnicy prądu zmiennego) i co one "obsługują" (tj. zapłon, światła, czy ładowanie akumulatora). Myślę, że pomyliłeś podłączenie - poszukaj w internecie właściwego schematu i do pracy. Dla informacji podaję (mam skuter japoński, z Tajwanu i Chińczyka), w których światło główne, zapłon i ssanie...
Witam . W pierwszej kolejności należy sprawdzić stojan na przebicie do masy .Następnie stwierdzić jakie są różnice między nowym i starym mostkiem,jak jest zasilany regulator napięcia.Bywa że regulator potrzebuje napięcia z diod wzbudzenia(w Twoim przypadku raczej nie ,gdyż ich nie ma w starym mostku),lub napięcia z jednej fazy(też tak bywa).Jeżeli to...
głupi sposób:-) zawsze wyjdzie ze mamy problem z masa:-) bo zawsze bedzie róznica właczajac swiatła dmuchawe i ogrzewanie troche pradu to wszytsko chlipnie zarówka 70Wx2 +szyba +wiatrak to zawsze na akumulatorze spadnei napiecie o 1-2 a czasmi nawet wiecej V,ktos tam jeszcze pisał o skreceniu kabli + i masy owszem eliminuje to zakłocenia ale dla prady...
Sterowanie obrotomierzem z wyjścia W alternatora zasadniczego.Bywa że wewnętrzny opornik tego złącza ulega uszkodzeniu co powoduje brak napięcia zmiennego do obrotomierza.Napięcie to lub jego brak nie ma wpływu na ładowanie. Natomiast błąd jednostki sterującej PLD 04038 informuje że czujnik temperatury płynu chłodzącego zarejestrował zbyt wysoką temperaturę.
No dobra, i ja obstawię. Diody wzbudzenia, jedna będzie prawie dobra, przerabiałem to w seju. Dla oponentów kontrolka nie żarzyła, gasła zaraz po zapaleniu, czasem ładował dobrze czasem ponad 15,5V na mierniku była oczywiście dobra, przy sprawdzaniu żarówką też, dopiero podanie prądu zmiennego pokazało co jest grane, regulator przeżył, bujałem się z...
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. Ten prąd jest tylko prostowany na wyjściu i nic więcej. Dla instalacji żarówkowej to nie ma znaczenia a dla akumulatora ładowanie takim prądem jest nawet lepsze niż stałym. Taśmy LED niestety przy takim prądzie będą pulsować. Przetwornica DC-DC w takim...
https://obrazki.elektroda.pl/2830987100_... Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje...
Skuter piaggio. Generator - "alternator". W kazdym razie w obwodzie reflektora leci prad zmienny (o czestotoliwosci proporcjonalnej do obrotow silnika). Jak wyprostowac ten prad aby moc ladowac akumulator? Ogolnie potrzebny mi prad stały w drugim obwodzie(oswietleniowym). Obwod zwykły ładowania akumulatora działa ok. Zastosowałem mostek prostowniczy...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
czyli co, bo już się gubię - niestety ale ty zgubiłeś sie już na początku Odłączenie klemy = odpięcie akumulatora od alternatora. I jeżeli sprawdzasz prace alternatora poprzez odpięcie klem od akumulatora, to może lepiej zostań przy mechanice. Bo tyle razy, ile jest trąbione, że NIE WOLNO TEGO ROBIĆ, to głuchy by usłyszał. I napisałem ci dlaczego miernik...
Witam. Na wstępie chciałbym poinformować, że jestem nowy i za wszelkie błędy z góry przepraszam. Kupiłem żarówkę LED do motocykla enduro, który nie ma alternatora, lecz prąd wytwarza stator/cewko-moduł. Wiem, że żarówki led pracują przy prądzie stałym, więc należy zastosować coś co prąd zmienny zamieni w stały. Żarówka pobiera około 14 wat przy 12 voltach....
Czyli jak rozumiem, chodzi o zjawisko polegające na tym, że wpuszczamy nagle dużo powietrza, układ paliwowy musi nadążyć z dawką paliwa zanim silnik zwiększy obroty, a zdjęcie obciążenia z silnika w czasie tego procesu powoduje że spaliny w tym momencie są bardziej przyjazne dla środowiska. Domyślam się, że samo zjawisko jest normalne (jak pisałem,...
ładować kondensator zmienna mazda alternator ładować toyota ładować alternator
deska rozdzielczy passat wymiana pierścień tłokowy umowa polsat
citroen xsara immobilizer citroen xsara immobilizer
Zasilanie tylnego światła pozycyjnego Zipp Vapor 50cc Jak znaleźć i oczyścić masy w Oplu Corsa C 2004?