Czyli ładujemy: - prądem stałym - przez 10h - prądem 10% pojemności Tak ładujemy prądem stałym i o wartości max 10% pojemności ale nie przez 10h tylko do wystąpienia oznak pełnego naładowania (czyli napięcie 14,4 V dla akumulatora 12 V). A 2.4V / ogniwo rozumiemy jako 100% naładowania. Czyli przeważnie baterie ołowiowe mają 5 ogniw? Baterie 12 V mają...
https://obrazki.elektroda.pl/2830987100_... Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje...
Werosnik jak masz multimetr który dobrze mierzy napięcia przemienne to podłącz go między "B+" alternatora i masę i zmierz napięcie tętnień (na zakresie napięcia zmiennego "AC", przy pracującym silniku) - powinno być mnejsze od 0,5V - większe świadczą o uszkodzeniu którejś diody. Koniecznie musi być to dobry miernik gdyż najtańsze mierniki wskazują przy...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
Zostawiłem na 3 dni włączone radio i wyładował mi się akumulator AGM do napiecia 10.9V także auto nie chciało zakręcić po podłączeniu ładowarki automatycznej na 15min auto odpaliło i ile muszę przejechać by ten akumulator naładować do pelna tak jak prostownikiem? Czy 60km w zupełności wystarczy? Dziwi mnie też dlaczego po 15min ladowania odpaliło jeśli...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania". Na początek trochę danych. Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r. Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie,...
Wytłumaczcie mi łopatologicznie następujące kwestie 1. którą metodą naładujemy szybciej akumulator do pełna alternatorem czy prostownikiem automatycznym powiedzmy od 50% do 100% od 12.1 do 13V i czy w ogóle jest możliwe naładowanie akumulatora do pełna alternatorem bądź prostownikiem 2. Dlaczego prostownikiem ładujemy prądem 1/10 a alternator daje np...
Witam, chodzi o alternator w UAZie napięcie na aku. silnik nie pracuje jest około 12,5V jak przygazuje na ful to dochodzi max na 12,9V. Jak odłączam akumulator to silnik pracuje normalnie, jak włączę światła na odłączonym aku to na wolnych obrotach świecą w miarę dobrze jak przygazuje to światła przygasają. Dodam, że próbowałem odłączać regulator i...
Witam Jak sprawdzić czy alternator ładuje.... ? Prosze o dokładną instrukcje
Trafiła do mnie kolejna walnięta maszyna budowlana. Tym razem nie ma ładowania. Silnik sw 400, osprzęt elektryczny chyba typowy.Typu alternatora nie moge doczytać, bo go już "fachowcy" zdarli, a dane na obudowie nawet młotkiem zatłukli (ręce opadają). Regulator mechaniczny typu chyba W9 (wibite na pokrywie regulatora). Objawy sa takie: brak ładowania,...
Niech mi ktos łopatologicznie wyjaśni dlaczego mierzy się napięcie alternatora i prawidłowe to 14-14,4V a nie mierzy się ile daje alternator prądu A do akumulatora i czy w ogole można to w jakis sposób zmierzyć? przeciez może alternator dawać 14V i np tylko 100mA zamiast np 5A Np mamy rozładowany akumulator 12V jak ładujemy prostownikiem to na początku...
Witam, mam problem z brakiem ładowania w minikoparce typu "bobcat". Alternator z zewnętrznym mechanicznym regulatorem napięcia. Alternator oraz regulator był sprawdzany w profesjonalnym zakładzie zajmującym się regeneracją tego typu urządzeń - po testach wychodzi że są sprawne. Po założeniu do maszyny pomiar napięcia na mierniku wykazuje brak ładowania....
Witam. Problem jest następujący. Dziś podłączylem alternator do ciągnika c-360. Alternator jest nowy 9 diodowy przeznaczony właśnie dp tego ciągnika. Po uruchomieniu silnika lampka ładowania zgasła a napięcie ładowania wacha się w granicach 13,5-14V w całym zakresie obrotów. Prąd ładowania nie wiem bo nie mam czym zmierzyć. Mogło by się wydawać że wszystko...
Witam, jakis czas temu przy wyzszych obrotach (ok 4000) migala kontrolka ladowania (Felicia 1.3). Poniewaz wymiana regulatora napiecia nic nie dala, wymienilem wirnik (pierscienie wydawaly mi sie dosyc zuzyte). Od tego czasu na wysokich obrotach jest juz ok, natomiast problem jest na biegu jalowym (okolo 800). Otoz praktycznie brak ladowania, napiecie...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Witam. Problem jak wyżej napisałem. Alternator ładuję ,a na komputerze świeci się kontrolka. Wymieniony regulator napięcia, kable też sprawdzone ,szczotki i szczotkotrzymacz w alternatorze również sprawne. Jeśli ktoś mógłby coś doradzić gdzie dalej szukać będę wdzięczny.
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Witam !! Od jakiegoś roku patrząc na amperomierz w C330 zauważyłem ze ładowanie jest bardzo niskie , napięcie na akumulatorze jest w granicach ze ledwo można odpalić capka. Wrzucam schemat podłączenie wszystkiego. Co może być przyczyną niskiego poziomu ładowania? wskazówka amperomierza ledwo co się wychyla. http://obrazki.elektroda.net/7_122739104...
witam przy włączeniu zaplonu lampka ładowania świeci sie, a po odpaleniu silnika gaśnie tak jak gdyby było ładowanie i wszystko ok. Natomiast ładowania nie ma, rozładowuje akumulator. zmieniłam alternator z działającego samochodu natomiast nie ma poprawy,dzieje sie to samo- więc alternator jest ok. sorawdzałem kabel plusowy od akumulatora prąd jest....
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Dostałem w pracy do naprawy koparkę K611(brak ładowania),robię to pierwszy raz więc mamduży problem. Do alternatora przychodzą 3przewody na 19-zrozrusznika, 10-masa, oraz na kostkę bez oznaczenia(środek gwiazdy) z regulatora zacisk 67.Brak jest przewodu (+)na szczotkę.Regulator jest mechaniczny i przekazuje 24V.Gdy zdjełem kabel z 19 na alt. to pokazuje...
Problem rozwiązałem, Ciekawe jaki problem, bo cały ten post jest bzdurą. Prad zmienny wystepuje tylko na wyjsciu alternatora inaczej magneta.
Autor oczywiście myli pojęcia. 12.8 V napięcia to stan charakterystyczny dla w pełni naładowanej 12 V baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych. W czasie ładowania alternator/prądnica utrzymuje napięcie 13.8 V - 14.4 V. prąd ładowania jest zależny od stanu naładowania akumulatorów i możliwości prądnicy (alternator to też prądnica, tyle że prądu zmiennego...
Multimetr przełączony na pomiar napięcia zmiennego. Przy 26V akumulator już dawno by eksplodował. O elektronice samochodu nie wspomnę.
To chyba jakieś nowatorskie odkrycie w temacie układów RC, może Nobelka ? Obwód liniowy dodający harmoniczne do sinusoidy, niebywałe chyba nie będę mógł dzisiaj spać ! O ile dobrze się orientuję, to sam alternator jest trójfazowym generatorem prądu zmiennego, który na wyjściu posiada prostownik umożliwiający ładowanie akumulatora prądem stałym / dodatkowo...
Nawet prostownik, którym ładuje dzisiaj, pokazuje, że aku był naładowany w 40%. Chodzi mi o ten prąd zmienny, gdy silnik jest uruchomiony. Czy tak powinno być, czy jednak powinien być DC. Czas chyba zamknąć tę żenadę.
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Sterowanie obrotomierzem z wyjścia W alternatora zasadniczego.Bywa że wewnętrzny opornik tego złącza ulega uszkodzeniu co powoduje brak napięcia zmiennego do obrotomierza.Napięcie to lub jego brak nie ma wpływu na ładowanie. Natomiast błąd jednostki sterującej PLD 04038 informuje że czujnik temperatury płynu chłodzącego zarejestrował zbyt wysoką temperaturę.
Napięcie ładowania również możesz sprawdzić, ale moim zdaniem to będzie uszkodzona jedna lub więcej dioda prostownicza w alternatorze. Żeby stwierdzić uszkodzenie diody musisz sprawdzić czy alternator daje prąd zmienny czy stały na wyjściu, lub go wymontować i pomierzyć diody. Spróbuj odłączyć ładowanie i niech silnik pracuje korzystając z samego akumulatora...
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. Ten prąd jest tylko prostowany na wyjściu i nic więcej. Dla instalacji żarówkowej to nie ma znaczenia a dla akumulatora ładowanie takim prądem jest nawet lepsze niż stałym. Taśmy LED niestety przy takim prądzie będą pulsować. Przetwornica DC-DC w takim...
Witaj! Alosza pisze,ze do wzbudzenia potrzebna jest kontrolka./bzdura proszę sprawdzić/ Alternator posiada trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny prostowany diodami. Wirnik na wyjściu ma pierścienie połączony z uzwojeniem.Jeden koniec połączony z masa a drugi /67/idzie do regulatora tez na Nr /67/ i tu w zależności od ustawienia /naciągu sprężynki/...
Kolego musisz rozpoznać, jakie cewki są w alternatorze (prądnicy prądu zmiennego) i co one "obsługują" (tj. zapłon, światła, czy ładowanie akumulatora). Myślę, że pomyliłeś podłączenie - poszukaj w internecie właściwego schematu i do pracy. Dla informacji podaję (mam skuter japoński, z Tajwanu i Chińczyka), w których światło główne, zapłon i ssanie...
No dobra, i ja obstawię. Diody wzbudzenia, jedna będzie prawie dobra, przerabiałem to w seju. Dla oponentów kontrolka nie żarzyła, gasła zaraz po zapaleniu, czasem ładował dobrze czasem ponad 15,5V na mierniku była oczywiście dobra, przy sprawdzaniu żarówką też, dopiero podanie prądu zmiennego pokazało co jest grane, regulator przeżył, bujałem się z...
Napisałeś że łączył byś równolegle. Zapytałem co równolegle byś łączyl? Chodzi ci o to żeby zrobić to w trójkąt? Ja od miesiąca dopiero grzebie przy prądzie. Miesiąc temu nie rozróżniałem jeszcze co to prąd zmienny a co to stały :) więc proszę bardziej prościej pisać :) Dodano po 5 Właśnie podłączyłem mostek prostowniczy. Idzie prąd DC ale jak podłączyłem...
Jeżeli faktycznie jest 0.08A, to wszystko jest w normie. Raczej nieco powyżej. Normą jest do 50 mA ale nawet prąd 100mA nie rozładuje sprawnego akumulatora w ciągu jednego tygodnia. Ładowanie było na poziomie 13.8-13.9v Za mało. Jeżeli alternator daje zmienny prąd ładowania, to tyle dopuszczalne jest latem. Zimą powinno być przynajmniej 14,2V. Ile...
Blazej nie słyszałem zeby w pojazdach mechanicznych były prądnice pradu przemiennego - takimi sa wprawdzie alternatory ale stosuje się w nich mostek prostowniczy i na wyjściu daja napięcie stałe Blad sa :) W SHL M17 Gazela jest alternator Haldex(chyba tak sie to pisalo). Potem polskie wkladali i z alternatora wychodzi 12 V zmiennego (pierwszy polski...
No chyba nic z tym nie zrobię. Bo nie dam rady. Kupiłem nowy akumulator. Może 2 sezony oblata z takim ładowaniem. Dodam że coś tam się ładuje. Dziś wziąłem od znajomego alternator z kasacji Matiza, niestety nie za bardzo tam podejdzie. Raz że musiał by być zamontowany pod samym kolektorem wydechowym to i tak bym nie założył osłony bocznej. Dodano po...
Sprawa wygląda tak: Rozebrałem z kostki (stopionej) same miedziane wiązki, na wyjściu z alternatora do regulatora napięcia (gdy rozłączone) 18V do 70V prądu zmiennego (książkowo). Czyli alternator sprawny. Podłączam alternator do regulatora i na wolnych 9V do 10V prądu zmiennego na tych samych przewodach. Nie wiem, dlaczego. Regulator grzeje się. Bezpieczniki...
Przy sprawdzaniu żółtych przewodów na kostce miernik swiruje i wskazuje od 0-30 na pomiarze produ zmiennego. Na YT jest instrukcja jak sprawdzać regulator i tym się posiłkowałem ( https://youtu.be/u1wiYf-nhs4 ). Akumulator mierzyłem wydaje się ok. Na wszelki wypadek poszedł do ładownia. Dodano po 8 Gdzie te 31V? Chyba akumulator złom. Kolejność faz...
Powiedz mi w jakim celu ty chcesz tam pchać akumulator? To dopiero ważne... Jeśli cały motorek jest zasilany z prądnicy (nie wieżę by miał alternator), to najpewniej moc tej prądnicy jest wykorzystywana w 100% (lub niemal 100%). Więc najpewniej nie będziesz miał jak go ładować... Akumulator nieładowany w trakcie jazdy szybko "pada"... Kolejna sprawa...
czyli co, bo już się gubię - niestety ale ty zgubiłeś sie już na początku Odłączenie klemy = odpięcie akumulatora od alternatora. I jeżeli sprawdzasz prace alternatora poprzez odpięcie klem od akumulatora, to może lepiej zostań przy mechanice. Bo tyle razy, ile jest trąbione, że NIE WOLNO TEGO ROBIĆ, to głuchy by usłyszał. I napisałem ci dlaczego miernik...
Witam . W pierwszej kolejności należy sprawdzić stojan na przebicie do masy .Następnie stwierdzić jakie są różnice między nowym i starym mostkiem,jak jest zasilany regulator napięcia.Bywa że regulator potrzebuje napięcia z diod wzbudzenia(w Twoim przypadku raczej nie ,gdyż ich nie ma w starym mostku),lub napięcia z jednej fazy(też tak bywa).Jeżeli to...
Alternator może powodować falowanie obrotów jeżeli w zmienny sposób obciąża silnik. Dodanie obciążenia elektrycznego, w zależności od silnika (sterownik może wyrównywać obroty od razu bądź z opóźnieniem) powoduje albo spadek obrotów, albo przynajmniej słychać, że ma ciężej (tak jak toczyć się bez gazu). Szarpanie podczas jazdy to jednak co innego -...
Czyli problem tkwi w samym motocyklu. Sprawdź jakie napięcia idą z cewki na regulator (prąd zmienny), a co wychodzi z regulatora. Przed regulatorem może dochodzić nawet do 100V, w zależności czy to prądnica czy alternator. Za regulatorem powinno być ok. 13,5V. Napięcie ładowania nigdy nie może być równe lub niższe od napięcia ładowanego akumulatora....
Dziękuję taka odpowiedź mnie prawie satysfakcjonuje , ale mam jeszcze taki dylemat dlaczego z maszyny prądu stałego ma się zrobić nagle maszyną prądu zmiennego skoro komutator zostaje a magnesy a raczej cewki elektromagnetyczne zasilane prądem stałym w stojanie zastąpimy magnesami? Montaż alternatora to poważne przeróbki karterów silnika dlatego ten...
Witam. Na wstępie chciałbym poinformować, że jestem nowy i za wszelkie błędy z góry przepraszam. Kupiłem żarówkę LED do motocykla enduro, który nie ma alternatora, lecz prąd wytwarza stator/cewko-moduł. Wiem, że żarówki led pracują przy prądzie stałym, więc należy zastosować coś co prąd zmienny zamieni w stały. Żarówka pobiera około 14 wat przy 12 voltach....
Kolega nie zrozumiał idei . Alternator zawiera trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny trójfazowy ten prąd jest prostowany w prostowniku głównym ( trzy diody do masy i trzy diody do plusa ) oraz w prostowniku dodatkowym ( trzy diody dające plus do zasilania wzbudzenia ). Ja proponuje dołożyć trzy diody ( te podłączone linią przerywaną na rysunku )...
głupi sposób:-) zawsze wyjdzie ze mamy problem z masa:-) bo zawsze bedzie róznica właczajac swiatła dmuchawe i ogrzewanie troche pradu to wszytsko chlipnie zarówka 70Wx2 +szyba +wiatrak to zawsze na akumulatorze spadnei napiecie o 1-2 a czasmi nawet wiecej V,ktos tam jeszcze pisał o skreceniu kabli + i masy owszem eliminuje to zakłocenia ale dla prady...
Temat na czasie, ale nie rozumiem paru rzeczy: -jakie znaczenie ma który kabel odepniemy od akumulatora, prąd potrzebuje dwóch przewodów (nawet zmienny-mimo że czasmi jednym z nich może być gleba) -czy odpinać akumulator podczas ładowania: alternator nie daje tak wyprostowanego napięcia jak dobry prostownik, ale: czy masz dobry prostownik, czy jesteś...
Skuter piaggio. Generator - "alternator". W kazdym razie w obwodzie reflektora leci prad zmienny (o czestotoliwosci proporcjonalnej do obrotow silnika). Jak wyprostowac ten prad aby moc ladowac akumulator? Ogolnie potrzebny mi prad stały w drugim obwodzie(oswietleniowym). Obwod zwykły ładowania akumulatora działa ok. Zastosowałem mostek prostowniczy...
Cześć, Stary alternator od Poloneza ELMOT 9 diodowy. Potrzebuję od Was pomocy, jakie powinno być właściwe natężenie prądu aby go wzbudzić? Muszę dobrać właściwy rezystor (zamiana żarówki sygnalizującej ładowanie na diodę LED) a nie chcę tego robić metodą prób i błędów. Może ktoś z Was ma taką informację Wiem że najłatwiej było by wpiąć się miernikiem...
Witajcie zatarłem niedawno zwoje na starym oryginalnym alternatorze, problemy z odkręceniem koła zamachowego ;C (2 Przewody od ładowania różowy, żółty) i niebieski do iskry Znalazłem tani chiński alternator (3 Przewody żółty, biały i czerwony i dodatkowo niebieski iskra) Zamontowałem lecz ładowania niestety brak. Napięcie na akumulatorze po odpaleniu...
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
W tej rg też na 99 % będzie dynamo (alternator ze stałym magnesem). Mostek będzie w każdym. Różnica może być w ilości faz. No, chyba, ze znowu Japończycy zaszaleli i na światła idzie prąd zmienny, a prostowane jest napięcie do ładowania. To częsty numer w takich konstrukcjach, by nie ładować elementów na duże prądy. Goldwinger, chyba wiesz, o czym piszę...
Dlatego zdecydowana większość firm motoryzacyjnych odeszła dawno temu od prądnic na rzecz alternatorów. Raczej nie do końca dlatego. Ale pójdźmy inaczej, jak inaczej możnaby zbudować alternator/prądnicę i jakie by to miało zalety i wady? Po pierwsze prądnice prądu stałego w pewnym sensie nie istnieją. Napięcie indukowane w uzwojeniu to pochodna po...
Witam, jeżeli chodzi o ładowanie akumulatora przez alternator, wypowiem się tu jako ze strony mechaniki samochodowej, oczywiście temperatura, gazowanie ma znaczenie ale należy zastanowić się nad jedną bardzo ważną kwestią mianowicie przy jakich obrotach silnika alternator pracuje najefektywniej. Jazda "po mieście" w dużych korkach praktycznie tylko...
Te regulatory są raczej do prądnic (i to prądu zmiennego, może alternatorów - zauważ 'Generator', gdzie byś to podłączył?), nie do prostownika z transformatorem. Skąd je wziąłeś? Na forum jest sporo układów prostowników do ładowania akumulatorów - chociażby projekt jozefg - ale on jest na 12V, na 6V trzeba by sporo pozmieniać (pewnie nie tylko diodę...
Witam. W japonskich motocyklach stosuje sie prądnice pradu zmiennego trójfazowe. Uzwojenie może byc polaczone w gwiazde lub trójkat. Na wyjsciu jest okolo 40 V między fazami. Wszystkie fazy wchodza do prostownika z ograniczony napięciem wyjsciowym. Na wyjsciu jest okolo 14,4V prądu stałego który ładuje akumulator. Może ktoś z doświadczonych kolegów...
Coś wam powiem ja teraz mam wymieniony alternator to bylo dawno jak go wymieniłe ale tamnten byl orginalny z 1986r a teraz w dalszym ciągu mam ruski bo miałem zapasowy, płytki w nim wymieniałam 2 razy bo były zjebane a w nim jest takie ładowanie ze hej jak zapale to normalnie na zegarze wskazówka poza skale wychodzi i jak naladuje to wskazówka na środek...
Znalazłem wiele informacji na temat weryfikacji problemu w moim skuterze Yamaha Majesty 250 z 2003 roku, ale nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem ? Do czasu rozebrania silnika (remont góry) ,wszystko było OK. Poz złożeniu ,zadowolony pojechałem na próbę i OK ,ale następnego dnia nie mogłem już odpalić ,akumulator padł ,chociaż na wiosnę...
Akumulator na 100% sprawny zakładałem do innego auta i ładował bez problemu, w moim essim jest tak że jak ładuje to trwa to ok 4-6 min i potem przestaje, znowu po jakiś czasie ładuje i przestaje, dziś wieczorkiem próbowałem na akumulatorze z poloneza, niby ma mniejszy prąd rozruchu ale odpalił i tak chodził z 6 minut i nagle skończyło się ładowanie,...
Ładowanie tutaj działa następująco: prąd zmienny o amplitudzie (napięcia) znacznie większej niż napięcie akumulatora dociera do regulatora dwoma żółtymi przewodami, w regulatorze jest prostowany (mostek gretza). Minus mostka jest na "masie" regulatora która musi być przewodząco!!! połączona z masą traktorka. Plus zanim wyjdzie na czerwony przewód przejść...
No dobrze, swoją NIEwiedzę o akumulatorach wyniosłem z komuny, może nie przystaje ona do współczesnych aku, proszę mnie douczyć. Proszę tylko o podtrzymywanie własnych słów. Wyżej napisał Pan, iż "napięcie [12,5V] kilka godzin po naładowaniu akumulatora jest prawidłowe", teraz, że po 96godz od naładowania względnie nowy wykazywał 12,96V, a ów w połowie...
No a jak myślisz do czego słuzy mostek prostowniczy?? Do głaskania napięcia zmiennego skoro nie rozumiesz dlaczego mam na wyjściu napięcie stałe to zmień forum bo widać ze nic nie umiesz albo bynajmniej nie wypowiadaj sie w temacie o którym nie masz pojęcia. A napięcie 14,4 w samochodzie to jest podczas działania alternatora i ładuje akumulator i nie...
Alternator to prawie to samo co magneto w tych pierdzikach... Z tym, że magneto ma kilka odzielnych liń, bo ma wiele cewek. W każdym razie obydwa dają prąd zmienny... (at)goldwinger - te ładowanie co pokazałes moze działać, ale niepotrzebnie w 50% pracy prądu robi sie zwarcie, mozna zniszczyc i akumulator i cewke, a przy okazji mostek... Na rysunku...
Alternator jest prądnicą trój fazową prądu zmiennego. Pod każdą fazę jest podłączony prostownik/ diody /,które prostują zmienne napięcie na stałe. Do wirnika jest podłączone regulator napięcia jeden koniec do szczotek a drugi do napięcia ze stacyjki. Regulator utrzymuje ustalone napięcie ładowania. W regulatorach mechanicznych można ustawić prąd ładowania...
Nawet encyklopedie nie wyjaśniają zasady działania układu start-stop w Peugeotach z superkondensatorem i alternatorem rewersyjnym. Kalkulator scentralizowanego urządzenia utrzymania napięcia zapewnia następujące funkcje : Przebudzenie kalkulatora scentralizowanego urządzenia utrzymania napięcia Sterowanie alternatora odwracalnego przy rozruchu lub...
ładować kondensator zmienna mazda alternator ładować toyota ładować alternator
lm317 lampa router mocny monitor wyświetlać kolor
wykrywacz vista wykrywacz vista
STIHL AutoCut C 4-2 – opis głowicy, parametry, kompatybilność, wymiana żyłki Samsung Galaxy XCover 5 – połączenie z telewizorem TCL przez Smart View, Miracast i Chromecast