W uzwojeniu zmienny. Ale wychodzi z niego stały.
a masz ustawiony miernik na prad zmienny?
A czy ktoś zwrócił uwagę na tą skrzyneczkę po lewej stronie? Przecież cały ten układ wygląda na alternator, możliwe że dostarczający jakieś nietypowe napięcie, a na pewno o dużej mocy i przetwornicę DC/AC, która dostarcza stabilizowanego napięciowo i częstotliwościowo prądu przemiennego. Prąd zmienny z alternatora będzie zawsze zależny od jego obrotów
Witam. Od roku borykam się z niskim napięciem akumulatora samochodowego (dzisiaj mierzyłem i wyszło 12,15 V). Napięcie na uruchomionym silniku wynosi ~14,35V. Jednak zaobserwowałem pewną rzecz. Mam amperomierz AC cęgowy. Mierzę na przewodzie "-" i wykrywa mi prąd wielkości ok. 9 A (na uruchomionym silniku). Ten sam miernik sprawdzałem w drugim aucie...
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. To prawda, ale mostek prostowniczy alternatora (6D) połączony jest z akumulatorem i to on uśrednia napięcie. Działa jak baaaardzo duży kondensator. Oczywiście, można spodziewać się pulsacji, zwłaszcza przy starszym akumulatorze. Jednak w takiej sytuacji...
Zmienne napięcie.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Prądnica prąd stały-alternator prąd zmienny+prostownik (czy to wystarczy?).
Problem rozwiązałem, Ciekawe jaki problem, bo cały ten post jest bzdurą. Prad zmienny wystepuje tylko na wyjsciu alternatora inaczej magneta.
Generator to ogólnie każde urządzenie wytwarzające energię elektryczną a alternator to rodzaj generatora wytwarzającego prąd zmienny (zwykle trójfazowy).
Do autostartu potrzebny jest dedykowany moduł zasilania. Można ewentualnie założyć dodatkowe gniazdo zapalniczki z lini 12V po stacyjce lub z modułem automatycznego włącznika świateł (moduł poda zasilanie po wykryciu że silnik jest odpalony i alternator podbił napięcie w instalacji do ponad 13,5V). Niestety obie te metody trudno wykorzystać w nowszych...
Drugie zdjęcie od góry to stabilizator od ładowania! Trzecie cewka od iskry. Czwarte to przekaźnik od rozrusznika. Często mi się zawieszał. Ostatniego nie rozszyfrowałem... Dodano po 12 AHA! I jeszcze jedno. Sprawdź napięcie na przewodzie białym i żółtym. To jest napięcie z alternatora i jest to prąd zmienny! Czerwony i zielony przewód to napięcie ze...
wyrzuć to z planów założenia projektowe alternator / rozrusznik / są sprzeczne rozrusznik ponad 100 Amper a alternator 10 Amper nie mówiac o tym że alternaator to prad zmienny
A tym drugim chyba nie da rady bo w zmiennym
witam !! masz rację ! z uzwojeń alternatora idzie prąd zmienny ( 3 fazy ) ale tam w alternatorze jest prostownik i na instalację idzie prąd stały . pozdrawiam !!
Na początek sprawdź stan połączeń elektrycznych, muszą być "pewne" i styki czyste, bez śladów korozji itp. zanieczyszczeń. Wg mnie w traktorku masz prostownik tzw. jednopołówkowy, a więc przy napięciu 24 V (zmiennym) da na akumulator zaledwie ok. 12 V napięcia stałego, co jest zbyt mało do naładowania akumulatora. O ile dobrze pamiętam, to sprawny alternator...
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Rdzeń tak stuka, podobnie jak w alternatorze rdzeń piszczy. Jak każdy magnetowód, prze który płynie zmienny strumień magnetyczny. Transformatory energetyczne buczą....
Jak jest w oleju i wyprowadzone są trzy przewody (zazwyczaj białe lub żółte) to zdecydowanie zmienne. Pozdrawiam
sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso troszkę nie rozumiem " prostownik" ? o co konkretnie chodzi Mostek prostowniczy. Układ diod dzięki którym mamy prąd stały, a nie zmienny jaki generuje alternator.
A jak z dwoma różnymi prądami, alternator stały, grzałka zmienny...? Co z tym zrobić:?: Oj, student mechaniki, chyba podpadłeś! Od kiedy to alternator daje prąd stały i dlaczego grzałce miałoby sprawiać różnicę, jaki prąd jej podłączono? Grzałka nie ma ani indukcyjności ani pojemności, więc rodzaj prądu jej nie interesuje. Co do zasady kumulacji energii...
Kup sobie uniwersalny obrotomierz cyfrowy z własnym czujnikiem. Zapomnij o podłączeniu do alternatora - za dużo zmiennych... Acha, czujnik zamontuj oczywiście przy wale silnika.
Szkoda następnych diod . Dioda LED ma zasilanie prądem stałym, a z alternatora jest zmienny. Potrzeba Ci opornik np 150Ω i diodę prostowniczą.
Może sobie z tym poradzisz. Na płytce jest trochę inny układ ścieżek ale to to samo. Oryginalnie jest alternator z osobnym uzwojeniem dla świateł (zmienny) i ładowania (stały, prostowany diodą na płytce) wtedy ta przy silniku jest zbędna. Nie wiem co tam było kombinowane z tym silnikiem. http://obrazki.elektroda.pl/1114045800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8052112600_1...
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
Najprostszym sposobem sprawdzenia alternatora motocyklowego jest pomiar napięcia międzyfazowego (prąd zmienny)na wyjściu (odłączony od regulatora).Napięcie to powinno wynosić ok.20 V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min.i być jednakowe.Natomiast napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami a masą 0 V.
Różne alternatory, prąd zmienny, różne fazy, ma być tanio, ze złomu i wysokie napięcie? Tak się nie da, nie zestroisz tego. Zmień założenia projektu, poszukaj prądnicy na wyższe napięcie, np. z agregatu.
Dokladnie chodzi mi o podlaczenie aku zel do samochodu ale i simsona nie wyklucza. Alternator daje prad zmienny i to on laduje aku. Bo o ile sie nie myle to alternator dziala jak silnik w wiartarce tzn zbudowany jest z cewki i stojanow bodajze ktore daja prad zmienny miedzy przeskokami biegonow. Moj Simsona ma instalacje 12V wiec nie ma problemu tylko...
Z czujnika wału raczej nic nie zrobisz. Sygnał w alternatora trzeba by było przerobić na prostokątny za pomocą jakiegoś tranzystora. Wtedy podać go ECU i patrzeć co będzie. Nie wiadomo jaką prędkość będzie widział ECU bo przy zbyt małej nie załączysz tempomatu.
A ja to się zastanawiam, czy nie łomocze mu koło zmiennych faz rozrządu.
Pytanie kolegi wojtek 9007 o typ było bardzo zasadne. Były modele MZ ETZ o pojemnościach 150 oraz 250 (instalacja 12V -żarówka halogenowa w reflektorze) oraz wcześniejsze MZ TS o pojemnościach 150 oraz 250 (instalacja 6V -żarówka zwykła -"niehalogenowa" w reflektorze), były też modele ES. MZ ETZ miały o ile dobrze pamiętam alternator a TS-ki prądnice...
Blazej nie słyszałem zeby w pojazdach mechanicznych były prądnice pradu przemiennego - takimi sa wprawdzie alternatory ale stosuje się w nich mostek prostowniczy i na wyjściu daja napięcie stałe Blad sa :) W SHL M17 Gazela jest alternator Haldex(chyba tak sie to pisalo). Potem polskie wkladali i z alternatora wychodzi 12 V zmiennego (pierwszy polski...
Witam. Mam następujący problem. Połączyłem alternator z autobusu 24V z silnikiem ,wyprowadziłem z alternatora prąd zmienny i podłączyłem to do transformatora 24/230V. Wszystko działa tylko gdy np. podłącze do tego żarówkę 230V to występuje efekt migotania tej żarówki. Jak to wyeliminować? Myślałem o stabilizatorze napięcia jaki kiedyś stosowano do stabilizacji....
Dzięki za pomoc. Za niedługo dorwę baterię do miernika. A jak regulator nie ma nic do modułu zapłonowego, to co reguluje prąd zmienny trójfazowy który wytwarza alternator? Bo w nsr prąd na iskrę wytwarza osobne uzwojenie alternatora - tyle wiem.
Kolego masz coś namieszane w instalacji, skąd masz 2 oporniki, zwykle fabrycznie instaluje się jeden ( 30 W/3,9 oma). Pewnie Ty lub poprzedni właściciel chcieliście mieć światła główne z akumulatora i stąd namieszano w instalacji. Sprawdź też poprawność założenia żarówki w tylnej lampie, może włókno "postojówki" świeci razem ze "stopem" i napięcie stałe...
Tanie światła LED DRL niestety tak mają. Sam to przerabiałem w 4 zestawach aż ostatecznie zrezygnowałem z tego dodatku. Możesz wsadzić szeregowo rezystor w obwód by pochłaniał część mocy idądej na ledy w czasie pracy alternatora. Będą grzać się mniej, ale niestety i tak może je szybko zabić skakanie napięcia przy zmiennym obciążeniu alternatora (załączający...
No tigiem i pradem stalym pospawasz wiekszosc rzeczy w aucie, ale np. aluminową chlodnice, intercooler, czy cokolowiek aluminiowego to juz trzeba zmiennym.
A ruskie robili to jeszcze prościej... Było wyprowadzone napięcie zmienne z alternatora (przynajmniej tak oznaczone) następnie był prostownik i przekaźnik, który roziwerał obwód cewki rozrusznika w momencie, kiedy napięcie na wyjściu z alternatora osiągało odpowiednią wartość. Rozwiązanie to było skromniejsze od tu zaprezentowanego ale się sprawdzało....
Rysunek poprawiłem. Pomyłkowo znaczek "+" przy określaniu napięcia z alternatora. Powinno być brane napięcie zmienne "≈", dla tego jest tam dioda D3. Schemat poglądowy, bo jeszcze powinien być za diodą kondensator wygładzający. Moim zdaniem chyba najlepiej będzie jednak brać napięcie z pompy paliwa Z założenia potrzebne jest po prostu wykrywanie...
Kolega nie zrozumiał idei . Alternator zawiera trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny trójfazowy ten prąd jest prostowany w prostowniku głównym ( trzy diody do masy i trzy diody do plusa ) oraz w prostowniku dodatkowym ( trzy diody dające plus do zasilania wzbudzenia ). Ja proponuje dołożyć trzy diody ( te podłączone linią przerywaną na rysunku )...
I po jakiego grzyba chcesz zmieniać zapłon na CDI gdy ETZ ma ok 200W alternator??? Prędzej szedłbym w TCI o zmiennym kącie wyprzedzenia. Dziwne...
MA być budżetowo czy profesjonalnie? Jak profesjonalnie to szukaj pod hasłem hamulec wiroprądowy. Jak budżetowo to dowolny alternator samochodowy. Do stojana podłączasz zespół rezystorów do obciążenia; regulując natężeniem prądu wzbudzenia uzyskujesz zmienne obciążenie na wale.
jak mozesz podpiac bezposrednio z alternatora!? zmienne?? przeciez na wujsciu alternatora po mostku masz dokladnie to samo napiecie i prad co na akumulatorze a bez pradu wzbudzenia z akumulatora alternator niebedzie pracowal wiec akumulatora odlaczyc niemozesz chyba ze polaczysz go w ukladzie samowzbudzania ale to niema sensu.
Pełna zgoda, że dla zasilacza impulsowego nie ma żadnego znaczenia czy zasilimy go prądem stałym, zmiennym, przemiennym i czy będzie to trapez, prostokąt, trójkąt czy sinus. Jest tylko jedno ale. W większości sprzętów elektronicznych i nie tylko) są na wejściu filtry. Kondensator klasy X2 dołączony do równolegle do wejścia zasilania to standard. I jeśli...
Ja nie muszę używać oscyloskopu bo mam BM338 i mam pomiar alternatora / mierzy składową zmienną / a wynik to zły lub dobry.
nazwet mi przez myśl nie przeszło aby zmieniać aq 6V,tylko podpiąć się pod zmienne napięcie wychodzące z alternatora,a dopiero cokolwiek zmieniać ;) A ten podwajacz myślę że się będzie nadawał,nawet ze względów praktycznych,gdyż trafo zajmuje trochę powierzchni i było by trochę problematyczne do zrobienia,oraz dlateog że ten układ działałby jedynie...
Wracając do tematu W wyjściu 6/7 V pokazuje u mnie na prądzie zmiennym mierzone 7,4 i po dodaniu dużo gazu tak 7,6. Czy tak powinno być ?
Uszkodzony ( nowy ) regulator , błąd montażu . 14,7 to też nie oznacza czegoś złego bo właśnie te alternatory to mają zmienne napięcie pracy .
To co powiesz na WARUNKI TESTU: a)Temperatura otoczenia 25 C b)Alternator i CM temperatura 25 C c)Alternator napędzany przez dwa paski typu V 13mm d)Obr. Alternatora kontrolowana przez silnik indukcyjny 22kW o zmiennej pręd obr.. e)Napięcie baterii do testu utrzymywane stale dla 12V = 14.1V i dla 24V = 28.2V f)Maksymalne obr. Alternatora = 10000 obr/min...
df jest to informacja o tym jakie jest zapotrzebowanie na energie w danej chwili sygnał idzie z bsi w postaci sygnału o zmiennym wypełnieniu jeżeli odłączysz ten przewód alternator będzie ładował ale będzie można to nazwać w trybie awaryjnym kontrolke wygasza tablica a sygnał dostaje po multipleksie z bsi
Alternator ma uzwojenia na stojanie i na wirniku. Zasada działania jest ta sama. Tyle że u Ciebie są niepotrzebne szczotki, którymi odbierasz i tak prąd zmienny a nie stały bo nie ma komutatora. Strasznie skomplikowałeś to wszystko. A nie masz w domu starego induktora od telefonu? Tam jest taki fajny wirnik... miał byś prawie gotowca. To do szkoły podstawowej...
Jest pewny sposób na diagnostykę, wyjąć mostek i sprawdzić. Teraz pomyśl, alternator wali napięciem zmiennym, jak myslisz, jest to możliwe w chwili, gdy zapięty jest akumulator? I ostatnie-sprawdź czy alternator dostaje wzbudzenie, bo tam będzie problem.
48 żłobków dzielimy na 3 co daje po 16 cewek na fazę. Cewki fazowe nawijane z przesunięciem tj: L1 -> 1-4-7 a L2 -> 2-5-8 itd. Początki cewek połączone w gwiazdę. Trójkąt nie nadaje się do prądnic. 8 par biegunów w wirniku jest parzystą wielokrotnością stojana więc (powinno działać). Co do przekroju drutu to przyjąć można 8A/mm². Dużo ale pozwoli...
Taka "żarówka" musi być zasilana napięciem stałym (DC 12 V) np. z akumulatora. Większość motorowerów, skuterów światła główne ma zasilane napięciem zmiennym tj. wprost z alternatora.
Spawarka daje na wyjściu prąd zmienny trzeba go by wyprostować. Ja mam patent alternator 120A napędzany silnikiem 2,2kw 3 fazowy i odpala wszystko.
Witam, nietypowy problem z Johnnym 1 Philippines. Po włączeniu słychać w głośniku gwizd alternatora prawdopodobnie, zmienny wraz ze zmianą obrotów silnika, nawet jak głośność jest na minimum lub blokada szumów na maksimum. Jedynie wyciągniecie wtyku mikrofonowego powoduje brak dźwięku w głośniku. Po za tym radio działa prawidłowo, nadaje i odbiera OK,...
Jak już o historii... Produkowano nadajniki radiowe, z generatorem mechanicznym (alternatorem), o mocach do kilkudziesięciu KW (i więcej). Alternator wytwarzał prąd zmienny o częstotliwości rzędu ~10kHz, częstotliwość była powielana na transformatorze będącym powielaczem magnetycznym, aż do częstotliwości rzędu ~1MHz. Czysta mechanika - czyż to nie...
Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów! Oczywiście że są, alternator to z definicji prądnica produkująca prąd zmienny. Poczynając od Dynama rowerowego
Witam.Należy sprawdzić wewnętrzne połączenie mostków diodowych(oczyścić połączenia, sprawdzić podkładki izolujące).A co do pomiaru prądu cęgami Dica to one mierzą prąd zmienny.
Kiedys wszystkie samochody posiadaly pradnice pradu stalego. Od kiedy sa alternatory zostaly zamienione, bo maja wieksza wydajnosc, przy nie wielkich rozmiarach. Pradnica wytwarza prad staly z magnesami, jesli posiada komutator, a jesli jest go brak tylko prad zmienny. W wiekszosci motocykli stosowano pradnice pradu zmiennego, ktora zasilala zarowki...
Oglądałem dziś na yt jakiś filmik i koleś przerabiał układ z gwiazdy na trójkąt ale nie bardzo tłumaczył dlaczego, używał do sterowania silnikiem sterownika od jakiejś elektrycznej hulajnogi :D Może ktoś powiedzieć jak będzie korzystniej i dlaczego? Jakim maksymalnym napięciem można taki silnik teoretycznie zasilić? Będzie to działać na zmiennym i stałym?
Musisz kupić miernik który mierzy prąd AC/DC . Te za 20-30 zł mierzą tylko prąd zmienny pomiędzy cęgami . Kup coś z UNI-TA .
Witaj! Alosza pisze,ze do wzbudzenia potrzebna jest kontrolka./bzdura proszę sprawdzić/ Alternator posiada trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny prostowany diodami. Wirnik na wyjściu ma pierścienie połączony z uzwojeniem.Jeden koniec połączony z masa a drugi /67/idzie do regulatora tez na Nr /67/ i tu w zależności od ustawienia /naciągu sprężynki/...
Jeżeli faktycznie jest 0.08A, to wszystko jest w normie. Raczej nieco powyżej. Normą jest do 50 mA ale nawet prąd 100mA nie rozładuje sprawnego akumulatora w ciągu jednego tygodnia. Ładowanie było na poziomie 13.8-13.9v Za mało. Jeżeli alternator daje zmienny prąd ładowania, to tyle dopuszczalne jest latem. Zimą powinno być przynajmniej 14,2V. Ile...
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
1. sprawdziłem ładowanie na alternatorze B+ i obudowa różnica ok. 0.2-0.4V więcej niż na akumulatorze (zarówno na wolnych obrotach jak i po dodaniu gazu) 2. Przy sprawdzaniu na napięciu zmiennym wynosi 5.35V
a tylko co jakiś czas jakieś stukanie słychać Kolo zmiennych faz rozrzadu nie alternator. Plukanka silnika musi byci i nowy olej i filtr oleju.
Generator pradotwrczy jest to w uproszczeniu silnik spalinowy (Diesel lub benzynowy) polaczony z pradnica, najczesciej pradu zmiennego (w malych generatorach 1-faz, w duzych 3 faz). Oczywiscie dochodza uklady regulacji, zabezpieczen, itp. Teoretycznie mozna chyba sie bawic w wykorzystanie np. silnika samochodowego zasilajaca pradnice (prad staly) lub...
Witam ponownie zakreciłem wiertarka i przy podłaczeniu wyjscia (pod DF sa szczotki ) DF z B+ i daniu wzbudzenia juz produkuje prad , teraz niewiem czy to prad zmienny czy stały jak to sprawdzic???
(at)goldwinger - Nie rozumiem jak drut-mostek? Samego alternatora niema, ale powiedziałem alternator zeby było wiadomo, ze prąd wychodzi zmienny i zmierzyłem go miernikiem.
Uzwojenie alternatora wytwarza napięcie zmienne które jest prostowane w układzie diodowym Wyjście wyprowadzone jest z jednego z uzwojeń Jest to typowe rozwiązanie Ile przewodow dochodzi do alternatora i jakie sa oznaczenia na alernatorze w miejscu połączenia
Napięcie ładowania również możesz sprawdzić, ale moim zdaniem to będzie uszkodzona jedna lub więcej dioda prostownicza w alternatorze. Żeby stwierdzić uszkodzenie diody musisz sprawdzić czy alternator daje prąd zmienny czy stały na wyjściu, lub go wymontować i pomierzyć diody. Spróbuj odłączyć ładowanie i niech silnik pracuje korzystając z samego akumulatora...
W czasach, gdy w pojazdach stosowano prądnice (a nie alternatory), dawały napięcie stałe niemal bez tętnień, i były takie przekaźniki, które miały dwie cewki: napięciową i prądową. Przy ładowaniu akumulatora ich prądy były zgodne, przy rozładowaniu przeciwne - i w tej drugiej sytuacji przekaźnik odłączał prądnicę od akumulatora. A w nowszych pojazdach...
Kondensator Chroni instalację w aucie, eliminuje nagłe spadki napięcia a kosztuje stosunkowo niewiele więc czemu by go nie zakładać? Dla mnie może być nawet zchowany, nie chodzi mi o to żeby świecił w bagażniku. Mam pytanie, na ile mocy mogę sobie pozwolić w samochodzie bez ingerencji w alternator itp, Chciał bym w przyszłości założyć drugi wzmacniacz...
Witam Na tym zacisku( przeważnie oznaczenie W) po wzbudzeniu alternatora pojawia się napięcie zmienne ,które można sprawdzić multimetrem,pozycja napięcia zmienny ,lub kontrolką z żarówki 12V/2W.Gdy napięcie jest a obrotomierz nie działa to do sprawdzenia instalacja ,lub sam obrotomierz.
Czyli sam dałeś sobie odpowiedź, skoro częstotliwość to musi być napięcie zmienne, odpal auto, miernik na zakres napięć zmiennych i zmierz napięcie między wyjściem W z alternatora a masą samochodu
Kolego musisz rozpoznać, jakie cewki są w alternatorze (prądnicy prądu zmiennego) i co one "obsługują" (tj. zapłon, światła, czy ładowanie akumulatora). Myślę, że pomyliłeś podłączenie - poszukaj w internecie właściwego schematu i do pracy. Dla informacji podaję (mam skuter japoński, z Tajwanu i Chińczyka), w których światło główne, zapłon i ssanie...
Posiadam skuter z silnikiem TGB o poj. 125 ccm ( quady też mają takie silniki, lecz ze skrzynią biegów tył - przód ) i z mojej orientacji w tej sprawie wynika, iż mój skuter pali z tzw. kopa, bez akumulatora. A więc i Twój pojazd powinien tak palić tj. z prądnicy prądu zmiennego - alternatora. Wg mnie musi to jednak chwilę potrwać, aby ssanie elektryczne...
Ten motor nie ma czujnika rpm na wale. ponieważ to diesel musisz pokombinować. Możesz założyć swój czujnik na wał ,lub potraktować zmienne napięcie z alternatora przed regulatorem (szczyt gwiazdy mostka ) jako dostawcę sygnału.... Pozdrowienia
Postaram się jutro wrzucić rysunek. Szkic powinien wszystko wyjaśnić. Stator, czyli dysk z uzwojeniem roboczym będzie w zmiennym polu magnetycznym. Jak w każdym przyzwoitym alternatorze. Zmienne pole powstanie poprzez obracanie dysków z magnesami. Ponieważ chcę użyć słabych magnesów, zabraknie mi pola żeby wyciągnąć ze statora dość mocy. Z tego powodu...
Ale chodzi mi z alternatora na obrotomierz? bo to chyba zmienne jest?
Temat na czasie, ale nie rozumiem paru rzeczy: -jakie znaczenie ma który kabel odepniemy od akumulatora, prąd potrzebuje dwóch przewodów (nawet zmienny-mimo że czasmi jednym z nich może być gleba) -czy odpinać akumulator podczas ładowania: alternator nie daje tak wyprostowanego napięcia jak dobry prostownik, ale: czy masz dobry prostownik, czy jesteś...
Moc P=U*I= 720W Moc skuteczna prądu przemiennego, bo alternator S= 1/2*720W=360W To co kolega policzył to jest chyba jaka moc oporu wewnętrznego jaka będzie potrzebna aby to działało, a więc chyba trzeba to odjąć. Jeżeli dobrze myślę to moc będzie się zmieniać liniowo zależnie od prędkości. Nie znam się na alternatorze i nie mogę znaleźć parametrów...
Ale Tesla jest "nasz", przynajmniej jest "mój" bo był poddanym Cesarza Franciszka Józefa jak i mój dziadek... No to Tesla2-oby tylko zdobył uznanie z lepszych wynalazków niż "prąd zmienny który był niebezpieczny dla organizmów żywych bardziej niż prąd stały (m.innymi podczas uśmiercania skazańców)"!-:wink:
Alternator może powodować falowanie obrotów jeżeli w zmienny sposób obciąża silnik. Dodanie obciążenia elektrycznego, w zależności od silnika (sterownik może wyrównywać obroty od razu bądź z opóźnieniem) powoduje albo spadek obrotów, albo przynajmniej słychać, że ma ciężej (tak jak toczyć się bez gazu). Szarpanie podczas jazdy to jednak co innego -...
wiele zmiennych i kilka pomiarów ... Jeśli akumulator nie ma soku, alternator nie obudzi się i nie ładuje się ... Możliwe zwarcie ...
Jeśli mierzyłeś bezpośrednio na przewodach przed mostkiem to tam jest napiecie zmienne.
W to zazwyczaj wyjście do obrotomierza, prąd zmienny z jednej z faz uzwojeń stojana. Podłącz + po stacyjce poprzez żarówkę 3W do cienkiej śruby alternatora, jak się okaże, że to nie jest D+, to do tego konektora W, nic nie uszkodzisz
Jeżeli doszło do spalenia alternatora świadczy to o znacznym poborze prądu lub uszkodzeniu regulatora alternatora Trzeba mierzyć napięcie ładowania podczas jazdy podłączyć voltomierz do gniazda zapalniczki Napięcie nie powinno przekraczać 14,5V przy zmiennym obciążeniu lub spadać poniżej 13 V
Sygnał analogowy - napięcie AC.Tak się zastanawiam, czy zwykły czujnik ABS tutaj by nie wystarczył- potrzebny byłby jakiś otwór "zakłócajacy" (w szajbie ) jego pole magnetyczne- na wyjściu jest sygnał AC jak z wyjścia "W" alternatora, trzeba by sprawdzić, czy o wystarczajacej amplitudzie- jak już lubisz eksperymenty. Pytanie jeszcze o poprawność wskazań.....
Dzięki za odpowiedzi Prądnice od malucha mają małą moc. Wiem, że alternator trzeba zasilić prądem zmiennym. Czy musi to być sinus czy mogę np. mikroprocesorem wygenerować sobie prostokąt? submariner: mógłbyś mi wyjaśnić jak działa układ z Twojego linka(jakie przebiegi generuje)? Jak widzę jest to układ Twojego autorstwa.
Nie znalazłem niestety ale sprawdzę jeszcze raz napięcie na alternatorze i obrotomierzu na zmiennym zakresie ale to dopiero jak rozrząd poskładam :-)
Witaj. Alternator to prądnica . Wirnik alternatora to elektromagnes obracający się , w wyniku tego ruchu w trzech uzwojeniach stojana powstaje prąd zmienny . Jest on prostowany prostownikiem trójfazowym. Prąd płynący przez wirnik nazywany jest prądem wzbudzenia . Od wielkości tego prądu i od obrotów alternatora zależy wartość uzyskiwanego napięcia na...
Sprawdź diodę na "przebicie" (zwarcie). Może jest uszkodzona i akumulator ładujesz napięciem zmiennym, co grozi jego uszkodzeniem.
dzięki za zainteresowanie. Wygląda to że alternator mam dobry skoro na W mam zmienny prąd. Gdzie mogą iść przewody od alternatora 407 i 412 bo do deski z obrotami dochodzi 407b czyli jakiś pochodny. Do kontrolek z ładowaniem nie ma 407 ani 407b 412 wogóle nie mogę namierzyć ani przy przekaźnikach ani przy zegarach. Czy jest jeszcze coś po drodze schowane,...
To 15V to jakie napięcie? stałe, zmienne, szczytowe, skuteczne, średnie? Pewnie można po prostu odłączać akumulatory, jak się naładują - chyba alternatorowi, ani kołu wodnemu nie zaszkodzi brak obciążenia?
Witam, rozładowuje mi akumulator podczas jazdy, zrobię ok 6km i już ponownie nie można odpalić motocykla. chyba mierzyłem już wszystko co się dało tzn: - napięcie na zaciskach akumulatora przy uruchomionym silniku jest 13,8V na załączonych światłach - napięcie zmienne na cewkach alternatora wszędzie równe. Na wolnych ok 18V, przy 5000obr/min 65V - rezystancja...
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
Byłbym ostrożny z ufaniem w prawdziwość pomiarów prądu stałego za pomocą miernika cęgowego. Pytanie . Ten w temacie unit 210e według info tu i tam mierzy prąd ale zmienny - AC. Więc czy jego zastosowanie tutaj ma sens ? Czy aby nie trzeba stosować cęgów mierzących prąd stały DC aby pomiar był wiarygodny ? Do autora tematu - jest problem z aku czy to...
Z twojego tematu :) A ruskie robili to jeszcze prościej... Było wyprowadzone napięcie zmienne z alternatora (przynajmniej tak oznaczone) następnie był prostownik i przekaźnik, który roziwerał obwód cewki rozrusznika w momencie, kiedy napięcie na wyjściu z alternatora osiągało odpowiednią wartość. Rozwiązanie to było skromniejsze od tu zaprezentowanego...
transformator zmienny zmienny schemat zmienny włącznik zmienny
hasło wygasa peugeot boxer kluczyk nokia trybie offline
cross elektryczny sharp aktualizacja oprogramowania
LiteVNA64 – zmiana impedancji portów, dopasowanie 75 Ω, baluny, matching pads, kalibracja LiteVNA64 – opcja Z 50Ω na 75Ω: pomiary urządzeń CATV, SAT, DVB-T, kalibracja, adaptery