Nawyjściu alternatora jest prąd wyprostowany dwópołówkowo, lecz nie filtrowany. Do prądu stałego brakuje mu jeszcze sporej pojemności na wyjściu (zależnie od obciążenia).
A czy ktoś zwrócił uwagę na tą skrzyneczkę po lewej stronie? Przecież cały ten układ wygląda na alternator, możliwe że dostarczający jakieś nietypowe napięcie, a na pewno o dużej mocy i przetwornicę DC/AC, która dostarcza stabilizowanego napięciowo i częstotliwościowo prądu przemiennego. Prąd zmienny z alternatora będzie zawsze zależny od jego obrotów
Napisałeś że łączył byś równolegle. Zapytałem co równolegle byś łączyl? Chodzi ci o to żeby zrobić to w trójkąt? Ja od miesiąca dopiero grzebie przy prądzie. Miesiąc temu nie rozróżniałem jeszcze co to prąd zmienny a co to stały :) więc proszę bardziej prościej pisać :) Dodano po 5 Właśnie podłączyłem mostek prostowniczy. Idzie prąd DC ale jak podłączyłem...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Witam, nietypowy problem z Johnnym 1 Philippines. Po włączeniu słychać w głośniku gwizd alternatora prawdopodobnie, zmienny wraz ze zmianą obrotów silnika, nawet jak głośność jest na minimum lub blokada szumów na maksimum. Jedynie wyciągniecie wtyku mikrofonowego powoduje brak dźwięku w głośniku. Po za tym radio działa prawidłowo, nadaje i odbiera OK,...
Ale Tesla jest "nasz", przynajmniej jest "mój" bo był poddanym Cesarza Franciszka Józefa jak i mój dziadek... No to Tesla2-oby tylko zdobył uznanie z lepszych wynalazków niż "prąd zmienny który był niebezpieczny dla organizmów żywych bardziej niż prąd stały (m.innymi podczas uśmiercania skazańców)"!-:wink:
Problem rozwiązałem, Ciekawe jaki problem, bo cały ten post jest bzdurą. Prad zmienny wystepuje tylko na wyjsciu alternatora inaczej magneta.
fizyka nie jest całkowicie mi obca Ciekawe czy jakbym był tym, który by opisał po raz pierwszy płyn łatwopalny i zapałki, i mówił, że z tego będzie ciepło tez by było wielu sceptyków, bo przecież suma temperatur płynu i zapałek nie jest wysoka. Ten przykład świadczy o tym że fizyka i odrobina chemii jest ci całkowicie obca. Suma temperatur nie ma tu...
witam !! masz rację ! z uzwojeń alternatora idzie prąd zmienny ( 3 fazy ) ale tam w alternatorze jest prostownik i na instalację idzie prąd stały . pozdrawiam !!
Dokladnie chodzi mi o podlaczenie aku zel do samochodu ale i simsona nie wyklucza. Alternator daje prad zmienny i to on laduje aku. Bo o ile sie nie myle to alternator dziala jak silnik w wiartarce tzn zbudowany jest z cewki i stojanow bodajze ktore daja prad zmienny miedzy przeskokami biegonow. Moj Simsona ma instalacje 12V wiec nie ma problemu tylko...
Ładowanie tutaj działa następująco: prąd zmienny o amplitudzie (napięcia) znacznie większej niż napięcie akumulatora dociera do regulatora dwoma żółtymi przewodami, w regulatorze jest prostowany (mostek gretza). Minus mostka jest na "masie" regulatora która musi być przewodząco!!! połączona z masą traktorka. Plus zanim wyjdzie na czerwony przewód przejść...
Dzięki za pomoc. Za niedługo dorwę baterię do miernika. A jak regulator nie ma nic do modułu zapłonowego, to co reguluje prąd zmienny trójfazowy który wytwarza alternator? Bo w nsr prąd na iskrę wytwarza osobne uzwojenie alternatora - tyle wiem.
Witam. Mam następujący problem. Połączyłem alternator z autobusu 24V z silnikiem ,wyprowadziłem z alternatora prąd zmienny i podłączyłem to do transformatora 24/230V. Wszystko działa tylko gdy np. podłącze do tego żarówkę 230V to występuje efekt migotania tej żarówki. Jak to wyeliminować? Myślałem o stabilizatorze napięcia jaki kiedyś stosowano do stabilizacji....
Alternator może powodować falowanie obrotów jeżeli w zmienny sposób obciąża silnik. Dodanie obciążenia elektrycznego, w zależności od silnika (sterownik może wyrównywać obroty od razu bądź z opóźnieniem) powoduje albo spadek obrotów, albo przynajmniej słychać, że ma ciężej (tak jak toczyć się bez gazu). Szarpanie podczas jazdy to jednak co innego -...
Podłączyłem jest plus i minus na radiatorze nic się nie grzeje. Jest problem diody powinny obniżyć napięcie a podnoszą do 15,5. odwinąłem dwa zwoje na trafo zmienny 13.8v a po wyprostowaniu 15,5v jakieś sugestie? Dodano po 3 Mierzyłem na jałowym może być to przyczyną? tzn. bez aku
Witam Na tym zacisku( przeważnie oznaczenie W) po wzbudzeniu alternatora pojawia się napięcie zmienne ,które można sprawdzić multimetrem,pozycja napięcia zmienny ,lub kontrolką z żarówki 12V/2W.Gdy napięcie jest a obrotomierz nie działa to do sprawdzenia instalacja ,lub sam obrotomierz.
(at)goldwinger - Nie rozumiem jak drut-mostek? Samego alternatora niema, ale powiedziałem alternator zeby było wiadomo, ze prąd wychodzi zmienny i zmierzyłem go miernikiem.
Witaj. Alternator to prądnica . Wirnik alternatora to elektromagnes obracający się , w wyniku tego ruchu w trzech uzwojeniach stojana powstaje prąd zmienny . Jest on prostowany prostownikiem trójfazowym. Prąd płynący przez wirnik nazywany jest prądem wzbudzenia . Od wielkości tego prądu i od obrotów alternatora zależy wartość uzyskiwanego napięcia na...
Witam. Na wstępie chciałbym poinformować, że jestem nowy i za wszelkie błędy z góry przepraszam. Kupiłem żarówkę LED do motocykla enduro, który nie ma alternatora, lecz prąd wytwarza stator/cewko-moduł. Wiem, że żarówki led pracują przy prądzie stałym, więc należy zastosować coś co prąd zmienny zamieni w stały. Żarówka pobiera około 14 wat przy 12 voltach....
dzięki za zainteresowanie. Wygląda to że alternator mam dobry skoro na W mam zmienny prąd. Gdzie mogą iść przewody od alternatora 407 i 412 bo do deski z obrotami dochodzi 407b czyli jakiś pochodny. Do kontrolek z ładowaniem nie ma 407 ani 407b 412 wogóle nie mogę namierzyć ani przy przekaźnikach ani przy zegarach. Czy jest jeszcze coś po drodze schowane,...
bezpośrednio do końców uzwojeń alternatora przyłączyć transformator trójfazowy w celu podniesienia napięcia Usystematyzujmy: Transformator podłączyć do alternatora bez regulatora U (jeśli jest trójfazowy jak napisał Kol. (at)Rezystor240 , to i trafo takie - 3f ), natomiast mając alternator z reg. U należy dać inwerter (taki jak solarny czy inny z Alledrogo...
Można mechaniczny(zależy w jakim jest stanie)...w nim można było regulowa napięcie napinając spręzynkę a elektronik ma na stałe przypisaną wartość napięcia.Te regulatory mają dwa styki...jeden podłącza się do plusa(+)po stacyjce a drugi do szczotki wirnika.W twoim przypadku styk +B to wyjście alternatora.. -D to masa czyli minus(-).Trzeci styk C idzie...
Cześć Ostatnio w moim meganie (1.6 16v) pojawił się problem z ładowaniem akumulatora. Na tablicy świeci się kontrolka akumulatora i 'stop'. Po zmierzeniu napięcia na akumulatorze przy wyłączonym silniku - spadło poniżej 12v. Natomist przy włączonym pozostaje bez zmian. Postanowiłem zajrzeć do alternatora i wymieniłem szczotki. Niestety jak się okazało...
witam ten alternatop nie posiada własnego regulatora a należy go dodączyć tak ze stacyjki wyczodziszz wejścia oznaczonego 15 do regulatora 15 z regulatora 67 do alternatora 67 (szczotki) i na alternatorze dowinno być jeszcze jedno nieoznaczone wyjście na alternatorze na kontrolkę tylko są dwie wersje tego wyjścia pierwsze możes bezpośrednio podłączyć...
... trafi daje 15 volt prąd zmienny ... - ale napięcie SZCZYTOWE, które może się pojawić na instalacji w smochodzie będzie 1,41 razy WYŻSZE: - ok. 20V! W ten sposób sporym nakładem sił i środków uda Ci się "wykończyć" elektronikę w tym samochodzie ...
Ok odkręciłem od alternatora kabel i wtedy na aku pokazywalo 12.25 i zero skoków. Na śrubie alternatora 2.09 może być taki wynik? Na alternatorze przy odłączonym akumulatorze masz przebieg zmienny więc pomiar jest bezużyteczny. Poza tym to doskonała metoda, żeby spalić regulator napięcia... Tak wygląda pomiar skoków napięcia analogowym miernikiem Bardzo...
W uzupełnieniu tego co napisał forestx mogę dodać że wirnik alternatora wykonany jest z odlewów a nie z blach i jeśli podłączymy do niego prąd zmienny to powstanie nam całkiem niezły nagrzew indukcyjny. Ajeszcze jak zwiększymy częstotliwość...
TIG bedzie kolejnym etapem rozwoju tej spawarki. Jak na razie zrobila prawie 10tys km pod maska jako normalny alternator, spawala dwukrotnie i jestem zadowolony. Wzbudzila spore zainteresowania na zlocie LR i jak to kazdemu tlumacze jak pytaja sie po co, ze powstala dlatego ze wszyscy mowili ze to niemozliwe :) Testowalem ostatnio w Castoramie wlasnie...
Witam serdecznie mam dylemat w sprawie alternatora od powyższego motocykla. Szukałem w internecie schematów i nie znalazłem. Z pomiarów wynika że alternator ten składa sie z cewki wirnika której magnetyzm wzbudzany jest za pomocą napięcia 0.2V na jednej z cewek stojana (w stanie bez podłączonego regulatora przy odpalonym silniku - zupełny brak napięcia)...
Witam!! Mam problem z motorowerem Aprilla Classic 50, który wyposażony jest w silnik AM3. Głównym problemem jest brak ładowania. W trakcie pomiaru na akumulatorze napięcie nie wzrasta, jest między 11,80-12,1V DC na pracującym silniku. Z alternatora wychodzą przewody na moduł zapłonowy i jeden żółty na regulator napięcia. Na tym żołtym przewodzie oporność...
Już wyjaśniam o co mi chodzi: chcę po eksperymentować z zbudowaniem rozrusznika do motoru i chcę do tego użyć silnika 3f takiego jak używają modelarze Rc tylko użyłbym znacznie większego rdzenia np: od alternatora (Przypadkowe zdjęcie poniżej) i do tego odpowiednie koło magnesowe. Problem jest z znalezieniem odpowiedniego przetwornika na wzór regulatorów...
Witam, Mam problem z regulatorem napięcia skutera Lingben Modo 50 (2007), instalacja elektryczna 12 V DC, alternator Brak ładowania akumulatora (na wolnych obrotach napięcie trafiające na akumulator wynosi 4,8 V , na wysokich ok 6,5 V) Kupiłem w internecie od 2-ch niezależnych sprzedawców 4 nowe regulatory napięcia, niestety żaden nie spowodował że...
wszytsko by było dobrze gdybym zamist docinek doczekał sie wreszczie ucziwego wyjasnienia tematu.. rdzeń z drewna, perpetum mobile itd... zwyczajnie spotykam sie z cynizmem zamiast z logicznym wyjasnieniem i jakimkolwiek obiektywizmem. zastanawiajace jest to ze nikt nie probuje podpowiedziec w jaki sposob zbudowac taki transformator, z wyliczen (według...
Po pierwsze: Najpierw zmierzyłem prąd zmienny miernikiem to tam ładnie od 0.08 A do 1.40 A, jak włączyłem max basy. Taki "pomiar" jest g...uzik warty. Bo to i miernik ma swoją bezwładność, a poza tym pomiar jest wykonywany nie cały czas, ale w momentach (domyślam się, ze miernik cyfrowy*). Po drugie: podłączyłem pod oscyloskop, ustawiłem zakres, a tu...
A zaglądałeś kiedykolwiek do wzmacniacza "samochodowego"? Nie kojarzę żadnego o mocy większej niż 20W z pojedynczym zasilaniem. Ale nie widziałem wszystkich. Może taki jest. Od początku wiedziałem co jest grane. Jeśli zbudujesz układ ze schematu, to z twojego transformatora uzyskasz +/-20V i będzie OK. To jest układ "wytwarzający" sztuczną masę. Tylko...
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. To prawda, ale mostek prostowniczy alternatora (6D) połączony jest z akumulatorem i to on uśrednia napięcie. Działa jak baaaardzo duży kondensator. Oczywiście, można spodziewać się pulsacji, zwłaszcza przy starszym akumulatorze. Jednak w takiej sytuacji...
Nawet strzalka na naklejce nic Ci nie mówi (widać ją na zdjęciu nawet bez powiększenia :cry: ) Alternator jest maszyną prądu zmiennego i będzie dzialać też w drugą stronę tyle że nie będzie dobrego chŁodzenia, musisz zmienić Łopatki wentylatora. No cóż ale post jest :D
a masz ustawiony miernik na prad zmienny?
Tam wychodzi około 7V napięcia zmiennego,Itaka ma być.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Drugie zdjęcie od góry to stabilizator od ładowania! Trzecie cewka od iskry. Czwarte to przekaźnik od rozrusznika. Często mi się zawieszał. Ostatniego nie rozszyfrowałem... Dodano po 12 AHA! I jeszcze jedno. Sprawdź napięcie na przewodzie białym i żółtym. To jest napięcie z alternatora i jest to prąd zmienny! Czerwony i zielony przewód to napięcie ze...
Prądnica prąd stały-alternator prąd zmienny+prostownik (czy to wystarczy?).
Posiadam skuter z silnikiem TGB o poj. 125 ccm ( quady też mają takie silniki, lecz ze skrzynią biegów tył - przód ) i z mojej orientacji w tej sprawie wynika, iż mój skuter pali z tzw. kopa, bez akumulatora. A więc i Twój pojazd powinien tak palić tj. z prądnicy prądu zmiennego - alternatora. Wg mnie musi to jednak chwilę potrwać, aby ssanie elektryczne...
Rdzeń tak stuka, podobnie jak w alternatorze rdzeń piszczy. Jak każdy magnetowód, prze który płynie zmienny strumień magnetyczny. Transformatory energetyczne buczą....
Witam. Jestem na etapie budowy prądnicy prądu zmiennego przy użyciu alternatora samochodowego. Jeśli ktoś podważa ten temat to proszę o nie kierowanie żadnych zbędnych wypowiedzi bo i tak nie będzie miał racji. Do rzeczy. Każdy alternator zbudowany jest róznie. Posiadam dwa typy ale z tym drugim mam problem. Rysunki przedstawiają alternator Boscha oraz...
Generator to ogólnie każde urządzenie wytwarzające energię elektryczną a alternator to rodzaj generatora wytwarzającego prąd zmienny (zwykle trójfazowy).
Rysunek poprawiłem. Pomyłkowo znaczek "+" przy określaniu napięcia z alternatora. Powinno być brane napięcie zmienne "≈", dla tego jest tam dioda D3. Schemat poglądowy, bo jeszcze powinien być za diodą kondensator wygładzający. Moim zdaniem chyba najlepiej będzie jednak brać napięcie z pompy paliwa Z założenia potrzebne jest po prostu wykrywanie...
W to wyprowadzenie z uzwojeń stojana, w starszych autach było wykorzystywane do "napędu" obrotomierza (częstotliwość zmienna w zależności od obrotów). DFM wyprowadzenie szczotek, które nie pamiętam ale wydaje mi się że to które idzie do regulatora.
możliwe że uszkodzona jedna z diod wzbudzenia i przez regulator płynie składowa zmienna
wyrzuć to z planów założenia projektowe alternator / rozrusznik / są sprzeczne rozrusznik ponad 100 Amper a alternator 10 Amper nie mówiac o tym że alternaator to prad zmienny
Kolego masz coś namieszane w instalacji, skąd masz 2 oporniki, zwykle fabrycznie instaluje się jeden ( 30 W/3,9 oma). Pewnie Ty lub poprzedni właściciel chcieliście mieć światła główne z akumulatora i stąd namieszano w instalacji. Sprawdź też poprawność założenia żarówki w tylnej lampie, może włókno "postojówki" świeci razem ze "stopem" i napięcie stałe...
Pełna zgoda, że dla zasilacza impulsowego nie ma żadnego znaczenia czy zasilimy go prądem stałym, zmiennym, przemiennym i czy będzie to trapez, prostokąt, trójkąt czy sinus. Jest tylko jedno ale. W większości sprzętów elektronicznych i nie tylko) są na wejściu filtry. Kondensator klasy X2 dołączony do równolegle do wejścia zasilania to standard. I jeśli...
Moc silnika - 5,2 KM Zacznij od tego że 5.2KM to są luźne wodze fantazji sprzedawców chińskich zabawek. Najmocniejsze kosy mają silniki 3.8KM, cena takiej kosy 4000-5000PLN, a nie 300PLN. Tak pi x drzwi sobie policzymy sprawność nieco optymistycznie, że moc mechaniczna oddana na sprzęgle to około 3,5 KM czyli około 2,60 kW Bzdury. Katalogowa moc to...
Kolega nie zrozumiał idei . Alternator zawiera trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny trójfazowy ten prąd jest prostowany w prostowniku głównym ( trzy diody do masy i trzy diody do plusa ) oraz w prostowniku dodatkowym ( trzy diody dające plus do zasilania wzbudzenia ). Ja proponuje dołożyć trzy diody ( te podłączone linią przerywaną na rysunku )...
Kiedys wszystkie samochody posiadaly pradnice pradu stalego. Od kiedy sa alternatory zostaly zamienione, bo maja wieksza wydajnosc, przy nie wielkich rozmiarach. Pradnica wytwarza prad staly z magnesami, jesli posiada komutator, a jesli jest go brak tylko prad zmienny. W wiekszosci motocykli stosowano pradnice pradu zmiennego, ktora zasilala zarowki...
Witam. Nie wiem czy dobrze się doczytałem z internetów, że ten regulator jest do alternatora, tak? Jeśli tak to wyprowadzenie "W" służy podłączenia obrotomierza. Na wyjściu tym jest jakaś częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika odczytanych z prądu zmiennego "przychodzącego" z alternatora.
A jak z dwoma różnymi prądami, alternator stały, grzałka zmienny...? Co z tym zrobić:?: Oj, student mechaniki, chyba podpadłeś! Od kiedy to alternator daje prąd stały i dlaczego grzałce miałoby sprawiać różnicę, jaki prąd jej podłączono? Grzałka nie ma ani indukcyjności ani pojemności, więc rodzaj prądu jej nie interesuje. Co do zasady kumulacji energii...
Neodymy nie wymagają zasilania aby wytwarzać podczas wirowania z wirnikiem zmiennego pola magnetycznego a w efekcie generowania napięcia w stojanie. Alternator pracuje na obrotach minimum 2000obr/min. Twój wiatrak takich nie osiągnie bez przekładni. Wzbudzeniem alternatora reguluje się napięcie 14.5V niezależnie od obrotów silnika, przy neodymach otrzymujesz...
sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso troszkę nie rozumiem " prostownik" ? o co konkretnie chodzi Mostek prostowniczy. Układ diod dzięki którym mamy prąd stały, a nie zmienny jaki generuje alternator.
Coś to Kolega pokręcił... Amperomierz dajemy, jak już, to na dużą śrubę alternatora, tą do akumulatora. D powinno być wzbudzeniem. A poziome S czyli to ~ to symbol napięcia zmiennego, niewyprostowanego.
Alternator to własnie prądnica prądu zmiennego.... WSK 175 miała własnie taki z wirnikiem magnetycznym.Wirnik jest po prostu magnesem.
Szkoda następnych diod . Dioda LED ma zasilanie prądem stałym, a z alternatora jest zmienny. Potrzeba Ci opornik np 150Ω i diodę prostowniczą.
alternator maszyna prądu zmiennego , prądnica maszyna prądu stałego o to ci chodzi kolego??
Nie wykonanie polecenia moderatora, zgodnie z regulaminem forum, kwalifikuje temat do zamknięcia.
Alternator ma uzwojenia na stojanie i na wirniku. Zasada działania jest ta sama. Tyle że u Ciebie są niepotrzebne szczotki, którymi odbierasz i tak prąd zmienny a nie stały bo nie ma komutatora. Strasznie skomplikowałeś to wszystko. A nie masz w domu starego induktora od telefonu? Tam jest taki fajny wirnik... miał byś prawie gotowca. To do szkoły podstawowej...
Sprawa wygląda tak: Rozebrałem z kostki (stopionej) same miedziane wiązki, na wyjściu z alternatora do regulatora napięcia (gdy rozłączone) 18V do 70V prądu zmiennego (książkowo). Czyli alternator sprawny. Podłączam alternator do regulatora i na wolnych 9V do 10V prądu zmiennego na tych samych przewodach. Nie wiem, dlaczego. Regulator grzeje się. Bezpieczniki...
zasilanie ciągnij prosto z akumulatora. jestem ciekaw skąd wziąłeś tam 27 zmiennego... chyba jakiś syf alternator sieje. przy działającym silniku czy przy zgaszonym mierzyłes?
pewnie nie bez powodu ten przewód jest ekranowany Ten "ekranowy" najprawdopodobniej był od czegoś zupełnie innego. Alternator wymieniony na nowy, napiecie na zacisku W po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu 7-7.5Vac, Bo tyle ma być. Obrotomierz zlicza tak naprawdę częstotliwość - zacisk "W", to wyprowadzenie prądu zmiennego jednej z faz stojana. Z...
Blazej nie słyszałem zeby w pojazdach mechanicznych były prądnice pradu przemiennego - takimi sa wprawdzie alternatory ale stosuje się w nich mostek prostowniczy i na wyjściu daja napięcie stałe Blad sa :) W SHL M17 Gazela jest alternator Haldex(chyba tak sie to pisalo). Potem polskie wkladali i z alternatora wychodzi 12 V zmiennego (pierwszy polski...
Różne alternatory, prąd zmienny, różne fazy, ma być tanio, ze złomu i wysokie napięcie? Tak się nie da, nie zestroisz tego. Zmień założenia projektu, poszukaj prądnicy na wyższe napięcie, np. z agregatu.
Zaraz a po co nam środek ? chyba że coś źle kumam :wink: biorąc pod uwagę 12 V zasialnie to chyba 12 była by najlepsza , chyba że zależy nam na mniejszej mocy. Co do drivera z Cd-rom-a to się wycofuje bo widze że tamte silniczki są dwufazowe i zdaje się mają dodatkowe uzwojenia kontrolne zamiast sensorów halla, tracking focus-niech mnie ktoś porawi...
Witaj Nastąpiło małe nieporozumienie. Pisząc "alternator" mam na myśli prądnicę trójfazową prądu zmiennego a taką jest wykonana przeze mnie "amerykanka" wg Hugh Pigot z magnesami stałymi i cewkami bez rdzeni. Jest to alternator niskoobrotowy nie wymagający przekładni na napięcie ok. 12v o mocy ok. 200W. Piszesz: "Poniżej dane w załączniku..., ale ja...
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Alternator to generator prądu zmiennego. Obrotomierz to miernik częstotliwości. Tak w skrócie
Witam Mam prośbę o pomoc w zrozumieniu zasady działania regulatora napięcia (motocyklowego). Urządzenie podłączone jest do sygnału zmiennego (alternatora) i tym samym przewodem zasila żarówki. Uszkodzenie regulatora powoduje przepalenie żarówek z powodu zbyt wysokiego napięcia na wyjściu generatora. Jako, że regulator uległ uszkodzeniu, "rozebrałem"...
W czasach, gdy w pojazdach stosowano prądnice (a nie alternatory), dawały napięcie stałe niemal bez tętnień, i były takie przekaźniki, które miały dwie cewki: napięciową i prądową. Przy ładowaniu akumulatora ich prądy były zgodne, przy rozładowaniu przeciwne - i w tej drugiej sytuacji przekaźnik odłączał prądnicę od akumulatora. A w nowszych pojazdach...
Hi, W twoim przypadku akumulatora bym sie nie czepiał, napięcie akumulatora w spoczynku, dobre, przy kręceniu moze ciut za niski (tu trzeba by złapać oscyloskopem do ilu ono naprawdę spada. Jedyna rzecz jaka przychodzi mi do glowy, do sprawdzenia to poziom napięcia zmiennego jaki wychodzi z alternatora (ja osobiście sie nie spotkałem z takim przypadkiem...
Może sobie z tym poradzisz. Na płytce jest trochę inny układ ścieżek ale to to samo. Oryginalnie jest alternator z osobnym uzwojeniem dla świateł (zmienny) i ładowania (stały, prostowany diodą na płytce) wtedy ta przy silniku jest zbędna. Nie wiem co tam było kombinowane z tym silnikiem. http://obrazki.elektroda.pl/1114045800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8052112600_1...
Przedstawiam schemat obrotomierza do diesla biorącego sygnał z uzwojenia alternatora, jako prądnicy prądu zmiennego, w której częstotliwośc zależna jest od obrotów silnika. Rozwiązanie stosowane przez producentów samochodów.
Autor oczywiście myli pojęcia. 12.8 V napięcia to stan charakterystyczny dla w pełni naładowanej 12 V baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych. W czasie ładowania alternator/prądnica utrzymuje napięcie 13.8 V - 14.4 V. prąd ładowania jest zależny od stanu naładowania akumulatorów i możliwości prądnicy (alternator to też prądnica, tyle że prądu zmiennego...
Pomiary uzwojen faktycznie na niewiele sie zdaja- wiem tylko ze uzwojenia sa cale. Wszystkie maja ta sama rezystancje. Tak sie sklada,ze napiecie zmienne jakie wychodzi z poszczegolnych faz(miedzyfazowe) przy 4000obr/min.ma na wszystkich wartosc dokladnie taka sama,czyli ok. 68-70V,oczywiscie zmiennego. Mysle wiec,ze alternator jest OK,bo czytalem w...
Dostałem jeszcze dwa inne alternatory, połączone w gwiazdę. Potrzeba mi jedynie napięcia zmiennego, do TIGa AC, a chciałbym to jakoś tak połączyc, żeby równo obciążyc alternator.
Nie rozumiem trudności w pomiarze prądu zmiennego i jego ograniczania. Alternator z racji swojej budowy sam ogranicza sobie maksymalny prąd/maszyna wchodzi w stan nasycenia i więcej prądu nie da/,patrz budowa maszyn elektrycznych.
Najprostszym sposobem sprawdzenia alternatora motocyklowego jest pomiar napięcia międzyfazowego (prąd zmienny)na wyjściu (odłączony od regulatora).Napięcie to powinno wynosić ok.20 V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min.i być jednakowe.Natomiast napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami a masą 0 V.
moim zdaniem starczy spokojnie 1 czujnik, natomiast sugerowałbym zastanowić się nad miejscem zamontowania tego czujnika bo weź pod uwagę że koło zamachowe jest także wzbudzeniem prądnicy prądu zmiennego czy też alternatora (nie pamietam co ta Java tam ma) czyli czujniki hala mogą być mocno zakłocane przez wirujące pole magnetyczne, magnesów stałych...
Witam! Przypominam że test wykonywałem kręcąc ręcznie około 1 obrót na sekundę czyli 60 obrotów na minutę, uzyskując około 2V napięcia zmiennego (AC) Napięcie alternatora jest wprost proponcjonalne do jego obrotów co przy np. 300 obr/min da nam 2V x 5 = 10V napięcia zmiennego. Prostownik mostkowy powoduje że szczytowe napięcie wyjściowe (stałe) z mostka...
Musisz kupić miernik który mierzy prąd AC/DC . Te za 20-30 zł mierzą tylko prąd zmienny pomiędzy cęgami . Kup coś z UNI-TA .
Diody wzbudzenia w alternatorze? A cóż to takiego? Diody w alternatorze służą do prostowania WYTWORZONEGO prądu zmiennego. "Pomysł" na sprawdzanie ładowania pozostawiam bez komentarza... a co w alternatorze nie ma diód wzbudzenia?
Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów! Oczywiście że są, alternator to z definicji prądnica produkująca prąd zmienny. Poczynając od Dynama rowerowego
Spawarka daje na wyjściu prąd zmienny trzeba go by wyprostować. Ja mam patent alternator 120A napędzany silnikiem 2,2kw 3 fazowy i odpala wszystko.
Witam.Należy sprawdzić wewnętrzne połączenie mostków diodowych(oczyścić połączenia, sprawdzić podkładki izolujące).A co do pomiaru prądu cęgami Dica to one mierzą prąd zmienny.
Może tak oświecisz kolegę dlaczego się nie da? Bo regulator musi stwierdzić wirowanie wirnika, po pojawieniu się zmiennego napięcia na W.
Jak już o historii... Produkowano nadajniki radiowe, z generatorem mechanicznym (alternatorem), o mocach do kilkudziesięciu KW (i więcej). Alternator wytwarzał prąd zmienny o częstotliwości rzędu ~10kHz, częstotliwość była powielana na transformatorze będącym powielaczem magnetycznym, aż do częstotliwości rzędu ~1MHz. Czysta mechanika - czyż to nie...
Nooo ! to jesteśmy dokładnie w domu ! Przyczyną takiego zachowania się mierzonego napięcia była składowa zmienna z powodu diody która miała zwarcie. Przyczyn powstania takiego uszkodzenia może być wiele np. zalanie wodą (kałuża) lub obluzowanie się na obudowie radiatora i po przegrzaniu uszkodzenie. Wynika z tego że pojawiające się napięcie przemienne...
Generator pradotwrczy jest to w uproszczeniu silnik spalinowy (Diesel lub benzynowy) polaczony z pradnica, najczesciej pradu zmiennego (w malych generatorach 1-faz, w duzych 3 faz). Oczywiscie dochodza uklady regulacji, zabezpieczen, itp. Teoretycznie mozna chyba sie bawic w wykorzystanie np. silnika samochodowego zasilajaca pradnice (prad staly) lub...
Te regulatory są raczej do prądnic (i to prądu zmiennego, może alternatorów - zauważ 'Generator', gdzie byś to podłączył?), nie do prostownika z transformatorem. Skąd je wziąłeś? Na forum jest sporo układów prostowników do ładowania akumulatorów - chociażby projekt jozefg - ale on jest na 12V, na 6V trzeba by sporo pozmieniać (pewnie nie tylko diodę...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum. ?Innymi słowy stabilizator szeregowy, wykonany na tranzystorach...
a alternator to co to jest jak nie generator prądu zmiennego ! Wywal układ prostowniczy i masz AC
Napięcie ładowania również możesz sprawdzić, ale moim zdaniem to będzie uszkodzona jedna lub więcej dioda prostownicza w alternatorze. Żeby stwierdzić uszkodzenie diody musisz sprawdzić czy alternator daje prąd zmienny czy stały na wyjściu, lub go wymontować i pomierzyć diody. Spróbuj odłączyć ładowanie i niech silnik pracuje korzystając z samego akumulatora...
transformator zmienny zmienny schemat zmienny wyłącznik zmienny
zebra kodów kreskowych glowica laserowa kondensator mniejszy zasilacz
reset komputer citroen reset komputer citroen
Webasto działa tylko z minimalną mocą - przyczyny i rozwiązania Czarne kółko Lenovo - przyczyny i rozwiązania