Moc silnika - 5,2 KM Zacznij od tego że 5.2KM to są luźne wodze fantazji sprzedawców chińskich zabawek. Najmocniejsze kosy mają silniki 3.8KM, cena takiej kosy 4000-5000PLN, a nie 300PLN. Tak pi x drzwi sobie policzymy sprawność nieco optymistycznie, że moc mechaniczna oddana na sprzęgle to około 3,5 KM czyli około 2,60 kW Bzdury. Katalogowa moc to...
Znalazłem wiele informacji na temat weryfikacji problemu w moim skuterze Yamaha Majesty 250 z 2003 roku, ale nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem ? Do czasu rozebrania silnika (remont góry) ,wszystko było OK. Poz złożeniu ,zadowolony pojechałem na próbę i OK ,ale następnego dnia nie mogłem już odpalić ,akumulator padł ,chociaż na wiosnę...
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
niestety w prosty sposób tego nie zrobisz... i nie łącz tych faz ze sobą bo z alternatora zostanie ci smród! ..migotanie żarówki najprawdopodobniej spowodowane było małą częstotliwością napięcia zasilającego. według mnie nie powinieneś brać napięcia zmiennego, tylko po alternatorze zastosować prostownik (na wszystkie fazy! ile by ich tam nie było ;)...
Witam.Należy sprawdzić wewnętrzne połączenie mostków diodowych(oczyścić połączenia, sprawdzić podkładki izolujące).A co do pomiaru prądu cęgami Dica to one mierzą prąd zmienny.
Witam wszystkich, Zakladalem juz ten watek dwa razy ale ciagle jest zamykany, otwieram wiec po raz trzeci. Ostatni post z poprzedniego watku: Problem przypomne byl taki, iz uciekal mi prad z alternatora. Ustalilismy w koncu, ze to nie wina alternatora, ale gdzies na przewodach najpewniej zwarcie D+ do B+ bo w koncu na D+ pojawialo sie napiecie z aku....
Można mechaniczny(zależy w jakim jest stanie)...w nim można było regulowa napięcie napinając spręzynkę a elektronik ma na stałe przypisaną wartość napięcia.Te regulatory mają dwa styki...jeden podłącza się do plusa(+)po stacyjce a drugi do szczotki wirnika.W twoim przypadku styk +B to wyjście alternatora.. -D to masa czyli minus(-).Trzeci styk C idzie...
Dzięki za odpowiedzi Prądnice od malucha mają małą moc. Wiem, że alternator trzeba zasilić prądem zmiennym. Czy musi to być sinus czy mogę np. mikroprocesorem wygenerować sobie prostokąt? submariner: mógłbyś mi wyjaśnić jak działa układ z Twojego linka(jakie przebiegi generuje)? Jak widzę jest to układ Twojego autorstwa.
Sprawdzić regulator, to regulator wyzwalany napięciem zmiennym. Czekam teraz na wypowiedzi przedmówców :lol: Acha-sprawdź jeszcze rezystancję na pierścieniach wirnika, masz coś około 2,5-3,5 oma?
Witam. Na wstępie chciałbym poinformować, że jestem nowy i za wszelkie błędy z góry przepraszam. Kupiłem żarówkę LED do motocykla enduro, który nie ma alternatora, lecz prąd wytwarza stator/cewko-moduł. Wiem, że żarówki led pracują przy prądzie stałym, więc należy zastosować coś co prąd zmienny zamieni w stały. Żarówka pobiera około 14 wat przy 12 voltach....
Kup sobie uniwersalny obrotomierz cyfrowy z własnym czujnikiem. Zapomnij o podłączeniu do alternatora - za dużo zmiennych... Acha, czujnik zamontuj oczywiście przy wale silnika.
Witam! Przypominam że test wykonywałem kręcąc ręcznie około 1 obrót na sekundę czyli 60 obrotów na minutę, uzyskując około 2V napięcia zmiennego (AC) Napięcie alternatora jest wprost proponcjonalne do jego obrotów co przy np. 300 obr/min da nam 2V x 5 = 10V napięcia zmiennego. Prostownik mostkowy powoduje że szczytowe napięcie wyjściowe (stałe) z mostka...
a masz ustawiony miernik na prad zmienny?
Mam problem. Posiadam silnik diesla jednak jest on lewobrotowy (patrząc od przodu sinika). Muszę dołączyć do niego alternator. Pytanie jest następujące: czy alternator może pracować bez szkody dla niego w przeciwnym kierunku, tzn. w lewo? Wszystkie auta mają silniki prawoobrotowe i tak też pracują alternatory. Według mnie oprócz zaburzonego chłodzenia...
Witaj. Alternator to prądnica . Wirnik alternatora to elektromagnes obracający się , w wyniku tego ruchu w trzech uzwojeniach stojana powstaje prąd zmienny . Jest on prostowany prostownikiem trójfazowym. Prąd płynący przez wirnik nazywany jest prądem wzbudzenia . Od wielkości tego prądu i od obrotów alternatora zależy wartość uzyskiwanego napięcia na...
witam ten alternatop nie posiada własnego regulatora a należy go dodączyć tak ze stacyjki wyczodziszz wejścia oznaczonego 15 do regulatora 15 z regulatora 67 do alternatora 67 (szczotki) i na alternatorze dowinno być jeszcze jedno nieoznaczone wyjście na alternatorze na kontrolkę tylko są dwie wersje tego wyjścia pierwsze możes bezpośrednio podłączyć...
Naprawiać tego oryginalnego to raczej mi się nie opłaca. Wolę zamontować alternator z poloneza. Dodano po 5 A co do tych kabli to z pięciu wykorzystuje tylko 2 prądowy i wzbudzenie na szczotki a co z resztą? Chodzi mi przede wszystkim o te dwa od pradu zmiennego czy nie muszę ich nigdzie podpinać?
Szybkie pytanie: Czy alternator/prądnice może uszkodzić zbyt duży pobór prądu? Geneza pytania: w skuterze Piaggio X9 200 urządzenie generujące energię elektryczną (prąd zmienny - 3 fazy) wygląda tak: [url=]Link Numer: 7. Z tego co szukałem w internacie wydaje mi się, że to urządzenie można nazwać alternatorem jednak nie jestem pewien. Jesienią podłączyłem...
Witam serdecznie mam dylemat w sprawie alternatora od powyższego motocykla. Szukałem w internecie schematów i nie znalazłem. Z pomiarów wynika że alternator ten składa sie z cewki wirnika której magnetyzm wzbudzany jest za pomocą napięcia 0.2V na jednej z cewek stojana (w stanie bez podłączonego regulatora przy odpalonym silniku - zupełny brak napięcia)...
Witam. W skrócie napiszę, o co chodzi… Znalazłem alternator Mitsubishi A2T04677, o mocy 12V 65A. Pomyślałem… rozbiorę go i przerobię… Wzory miałem takie... Kupiłem magnesy 20/20/5mm i zainstalowałem je wybierając opcję łatwiejszą do wykonania (domowym sposobem na kolanie i na dywanie… z małym doświadczeniem i elektroniczną wiedzą)....
1. Grzałka nie odróżnia, skąd jest zasilana, grzeje ją i prąd stały, i zmienny, silniej lub słabiej, zależnie od dostarczonej mocy. Grzałka ZAWSZE zamienia 100% dostarczonej mocy elektrycznej na ciepło. Jeśli do grzałki 1000W doprowadzisz moc 1W, to też 1W zamieni się na ciepło. Tu tylko do grzałki 1000W NIE WOLNO doprowadzić 2000W, bo ją zniszczysz....
Cześć, Stary alternator od Poloneza ELMOT 9 diodowy. Potrzebuję od Was pomocy, jakie powinno być właściwe natężenie prądu aby go wzbudzić? Muszę dobrać właściwy rezystor (zamiana żarówki sygnalizującej ładowanie na diodę LED) a nie chcę tego robić metodą prób i błędów. Może ktoś z Was ma taką informację Wiem że najłatwiej było by wpiąć się miernikiem...
Mierz napięcie na alternatorze (zacisk plusowy i korpus), oraz na akumulatorze (plus i minus) przy włączonym obciążeniu (światła, ogrzewanie szyby, itp) przy pracującym silniku. Jeśli alternator sprawny- to na alternatorze będziesz miał praktycznie niezmienne napięcie, a my chcemy zobaczyć gdzie pojawia się spadek napięcia przy obciążaniu instalacji.
Jeśli jest to alternator to jest to w praktyce nie mozliwe. Alternator to trójfazowa prądnica prądu zmiennego z odpowiednim układem prostowników. Gdyby była to zwykła prądnica prądu stałego to.. owszem - teorwtycznie - byłoby to możliwe.. ale tylko teoretycznie.
Prądnica prąd stały-alternator prąd zmienny+prostownik (czy to wystarczy?).
Jak sprawdzic diody w alternatorze w 126p. Chodzi mi o to czy to prawda ze żeby to sprawdzic trzba właczyc silnik, miernik ustawić na AC prad zmienny i czerwona koncówke przyłożyc do B+ a czarny do masy a miernik nie powinien przekroczyc 0.5V bo w przeciwnym wypadku uszkodzone beda diody. Czy to prawda. Mi pokazuje 30V!!
To chyba jakieś nowatorskie odkrycie w temacie układów RC, może Nobelka ? Obwód liniowy dodający harmoniczne do sinusoidy, niebywałe chyba nie będę mógł dzisiaj spać ! O ile dobrze się orientuję, to sam alternator jest trójfazowym generatorem prądu zmiennego, który na wyjściu posiada prostownik umożliwiający ładowanie akumulatora prądem stałym / dodatkowo...
Generator to ogólnie każde urządzenie wytwarzające energię elektryczną a alternator to rodzaj generatora wytwarzającego prąd zmienny (zwykle trójfazowy).
Werosnik jak masz multimetr który dobrze mierzy napięcia przemienne to podłącz go między "B+" alternatora i masę i zmierz napięcie tętnień (na zakresie napięcia zmiennego "AC", przy pracującym silniku) - powinno być mnejsze od 0,5V - większe świadczą o uszkodzeniu którejś diody. Koniecznie musi być to dobry miernik gdyż najtańsze mierniki wskazują przy...
"E no spoko ze działa, sam jakieś 8 lat temu uruchamiałem "na pokaz" jakiś ruski alternator 12V, ale wtedy nie miałem pojęcia co to mosfet... W końcówce pracowały KD502 * 6 szt + niezłe sterowanie. Jako żródło sygnału do sterowania tranzystorami miałem płynnie przestrajany generator 555 i rejestr przesówający, bodaj MCY74164 (mogę się mylić -minęło...
No tigiem i pradem stalym pospawasz wiekszosc rzeczy w aucie, ale np. aluminową chlodnice, intercooler, czy cokolowiek aluminiowego to juz trzeba zmiennym.
Nawet strzalka na naklejce nic Ci nie mówi (widać ją na zdjęciu nawet bez powiększenia :cry: ) Alternator jest maszyną prądu zmiennego i będzie dzialać też w drugą stronę tyle że nie będzie dobrego chŁodzenia, musisz zmienić Łopatki wentylatora. No cóż ale post jest :D
panowie dzien dobry ,zaczeliscie na prostowniku i diodach ,skończyliscie na alternatorze ,wiec podam -alternator jest to trójfazowy generator pradu zmiennego dlatego są stosowane diody prostownicze ,a regulator napiecia sluzy do regulacji napiecia w magnesicy czyli wirniku,bo napiecie wytwarzane przez stojan jest uzależnione od pola magnetycznego wytwarzanego...
Alternator to własnie prądnica prądu zmiennego.... WSK 175 miała własnie taki z wirnikiem magnetycznym.Wirnik jest po prostu magnesem.
Najprostszym sposobem sprawdzenia alternatora motocyklowego jest pomiar napięcia międzyfazowego (prąd zmienny)na wyjściu (odłączony od regulatora).Napięcie to powinno wynosić ok.20 V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min.i być jednakowe.Natomiast napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami a masą 0 V.
Coś to Kolega pokręcił... Amperomierz dajemy, jak już, to na dużą śrubę alternatora, tą do akumulatora. D powinno być wzbudzeniem. A poziome S czyli to ~ to symbol napięcia zmiennego, niewyprostowanego.
A czy ktoś zwrócił uwagę na tą skrzyneczkę po lewej stronie? Przecież cały ten układ wygląda na alternator, możliwe że dostarczający jakieś nietypowe napięcie, a na pewno o dużej mocy i przetwornicę DC/AC, która dostarcza stabilizowanego napięciowo i częstotliwościowo prądu przemiennego. Prąd zmienny z alternatora będzie zawsze zależny od jego obrotów
Widzę, że chyba źle ująłem swój post. Jeszcze raz wyjaśnię o co mi chodzi. Jeżeli w układzie Typu Gwiazda występuję napięcię X na każdej fazie. To czy w układzie trójkąt będzie wyglądało to -> X razy każda faza? schemat wiem jak wygląda i tu nie trzeba użycia sarkazmu itp. Proste pytanie. Wcale nie takie proste, bo nadal nie wiadomo, o co ci chodzi....
Alternator jest prądnicą trój fazową prądu zmiennego. Pod każdą fazę jest podłączony prostownik/ diody /,które prostują zmienne napięcie na stałe. Do wirnika jest podłączone regulator napięcia jeden koniec do szczotek a drugi do napięcia ze stacyjki. Regulator utrzymuje ustalone napięcie ładowania. W regulatorach mechanicznych można ustawić prąd ładowania...
sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso troszkę nie rozumiem " prostownik" ? o co konkretnie chodzi Mostek prostowniczy. Układ diod dzięki którym mamy prąd stały, a nie zmienny jaki generuje alternator.
Mam pytanie o zjawiska zachodzące w typowym układzie ładowania motocykla z alternatorem z magnesami stałymi i regulatorem tyrystorowym. Czyli pokrótce mamy: 1) Wirujące koło z magnesami stałymi 2) Stator z cewkami połączonymi szeregowo, chłodzonymi olejem lub wymuszonym strumieniem powietrza 3) Prostownik diodowy 4) Regulator tyrystorowy zwierający...
No chyba nic z tym nie zrobię. Bo nie dam rady. Kupiłem nowy akumulator. Może 2 sezony oblata z takim ładowaniem. Dodam że coś tam się ładuje. Dziś wziąłem od znajomego alternator z kasacji Matiza, niestety nie za bardzo tam podejdzie. Raz że musiał by być zamontowany pod samym kolektorem wydechowym to i tak bym nie założył osłony bocznej. Dodano po...
Alternator może powodować falowanie obrotów jeżeli w zmienny sposób obciąża silnik. Dodanie obciążenia elektrycznego, w zależności od silnika (sterownik może wyrównywać obroty od razu bądź z opóźnieniem) powoduje albo spadek obrotów, albo przynajmniej słychać, że ma ciężej (tak jak toczyć się bez gazu). Szarpanie podczas jazdy to jednak co innego -...
całym szacunkiem: nie chcę się pozbywać obrotomierza a wprost odwrotnie oraz: układy przetwornic się nie sprawdzają tzw UBEC popracował moment a potem zadymił a "rasowy stabilizator" na proponowanym układzie zwyczajnie dostaje świra od zakresu napięć zasilających! Potrzebuję praktycznie działającego układu stabilizatora dla alternatora z magnesami stałymi...
W to zazwyczaj wyjście do obrotomierza, prąd zmienny z jednej z faz uzwojeń stojana. Podłącz + po stacyjce poprzez żarówkę 3W do cienkiej śruby alternatora, jak się okaże, że to nie jest D+, to do tego konektora W, nic nie uszkodzisz
To iż tak mówili to wynika z ich niewiedzy, komutator może zamieniać prąd zmienny na stały i odwrotnie zaś pierścienie ślizgowe nie i dlatego jest potrzebny układ diod prostowniczych. Pierścienie mają stały kontakt ze szczotkami zaś styki komutatora mają styczność ze szczotkami naprzemiennie. W linku artykuł wyjaśniający różnicę miedzy komutatorem i...
tu na wykresie jest widoczna zmiana polarazycji pradu wzbudzenia Wykres rzeczywiście to przedstawia, co wszyscy widzimy. Jednak alternator to generator synchroniczny i jeśli na wyjściu mamy niezmienne napięcie, to dla bardzo niskiego prądu obciążenia (bliskiego 0 A), przy wzrastającej prędkości obrotowej, prąd wzbudzenia powinien zmierzać do zera....
Witaj! Alosza pisze,ze do wzbudzenia potrzebna jest kontrolka./bzdura proszę sprawdzić/ Alternator posiada trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny prostowany diodami. Wirnik na wyjściu ma pierścienie połączony z uzwojeniem.Jeden koniec połączony z masa a drugi /67/idzie do regulatora tez na Nr /67/ i tu w zależności od ustawienia /naciągu sprężynki/...
Już jestem i mam dobre wieści - ładowanie już jest :) I w sumie teraz nie wiem czemu nie było bo poza kilkukrotnym wypięciem i wpięciem kilku wtyczek oraz zabawą z multimetrem nic nie zrobiłem. Możliwe, że po prostu faktycznie gdzieś na wtyczce nie było przejścia - traktorek prawdopodobnie więcej stał jak jeździł, szczególnie przez ostatnie lata. Jak...
pewnie nie bez powodu ten przewód jest ekranowany Ten "ekranowy" najprawdopodobniej był od czegoś zupełnie innego. Alternator wymieniony na nowy, napiecie na zacisku W po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu 7-7.5Vac, Bo tyle ma być. Obrotomierz zlicza tak naprawdę częstotliwość - zacisk "W", to wyprowadzenie prądu zmiennego jednej z faz stojana. Z...
Witam. W japonskich motocyklach stosuje sie prądnice pradu zmiennego trójfazowe. Uzwojenie może byc polaczone w gwiazde lub trójkat. Na wyjsciu jest okolo 40 V między fazami. Wszystkie fazy wchodza do prostownika z ograniczony napięciem wyjsciowym. Na wyjsciu jest okolo 14,4V prądu stałego który ładuje akumulator. Może ktoś z doświadczonych kolegów...
A rozbierałeś ten silnik od strony prądnicy/alternatora? W MZ ES już był regulator wyprzedzenia (mechaniczny), więc u ciebie też napewno jest. I to chyba lepsze jest od elektroniki- niezawodne i wodoodporne ;)
no moze powinienem ;) wlasnie o to chodzi ze jest to maszyna synchroniczna pradu zmiennego- dlatego teoretycznie nie musze nic przerabiac bo chce ja wykorzystac jako silnik synchroniczny sterowany z prostego falownika... i to dziala chcialem tylko rozwazyc opcje dzieki ktorym moglbym polepszyc moment obrotowy nie zwiekszajac juz pradu...
myslalem o silniku od wycieraczek - jest nieduzy. jak kiedys gadalem z tym kolesiem to mowil ( chyba nie pokrece)ze silnik pradu sytalego napedzany daje prad zmienny i trzeba dolaczyc mostek prostowniczy oraz regulator napiecia... ( jak wspomnialem wczesniej chyba) urzadza mnie 80 watow mocy poniewaz seryjna pradnica na 6 v daje chyba ok 55 wat
Ale nie chcę obcowzbudnej, bo jak nie ma wiatru to rozładowuje mi akumulator.Miałem alternator wolnoobrotowy i wiem jak to jest.Na pewno są możliwości aby wyregulować "pływające" napięcie. Myślałem o diodzie zenera ale o takich parametrach to chyba nie kupię nigdzie
no racja rezystancja przewodow nie jest uwzgledniona w wyskalowaniu miernika co widac przy sprawdzaniu przejscia gdy zawsze miernik wyswietla opornosc przewodow min.1ohma, zupelnie o tym zapomnialem choc skoro sewisowka jest pisana nie tylko dla fachowcow to moglaby byc wzmianka o tej korekcie w serwisowce?pocieszajace czy to absolutnie pewne, ze pomiar...
Jesli chcesz obciążać alternatory to 2,2kW minimum, mam 1,5 kW i tak do 70A 12v jest w stanie napędząć 90A i silniejszych nie uciągnie. Falowniki są na alledrogo mam też kilka na sprzedaż. W sumie falownik jest w takim układzie nie potrzebny, tylko koło pasowe na silniku 1440obr-25cm , 2800obr-15cm i wszystko jest ok. Ps fajne obroty dostaje wirnik...
Dlatego jacka 63 zmyliło zwarcie na mostku zasilania zmiennego.P
Druga połówka - tu mam problem. Napięcie spada prąd słabnie kondensator rozładowuje się...... ale jak ??? gdzie podziewają się ładunki z okładki bliższej źródłu. Nie mogą przecież spływać w stronę żródła bo stamtąd ciągle napływa prąd. Jak zatem wygląda proces rozladowania kondensatora ? Moźe ktoś pomoże zrozumieć. Kiedy kondensator ma większe napięcie...
Wspólny mianownik liczby żłobków stojana i liczby biegunów wirnika - najlepiej jak by go nie było lub jeżeli to jak najmniej w postaci liczby całkowitej. Zawsze musi wystąpić mianownik (liczba) 2 bo biegunów i żłobków w maszynach synchronicznych musi być liczba parzysta. W maszynach asynchronicznych na wirniku może też być liczba (prętów) nieparzysta...
Multimetr przełączony na pomiar napięcia zmiennego. Przy 26V akumulator już dawno by eksplodował. O elektronice samochodu nie wspomnę.
Stan izolacji stojana do masy można sprawdzić przy pomocy żarówki 230V 15W podłączonej w szereg z uzwojeniem stojana i masą stojana.Jeśli żarówka zaświeci....jest przebicie.Natomiast zwarcie między zwojowe stojana sprawdzałem przy pomocy woltomierza prądu zmiennego podłączonego do zacisków fazowych stojana.Oczywiście przy odłączonym głownym mostku prostowniczym...
Młode pokolenie jest widzę pełne zapału, myśli nowocześnie, ale jakby brakuje podstaw... Hy! dzięki za komplement- wiesz jak człowiekowi humor poprawić (to ta pierwsza część). A co do końcówki- masz niestety rację. Coś tam krąży po głowie od czasów szkoły, ale że "przebieg" długi, dziedzina mało używana, to i przyciera na łożyskach. Nie myślałem, że...
Generalnie silnik w takim modelu podobnie jak w modelu śmigłowca, pracuje przy w miarę stałych obrotach. Ciągiem steruje się przy pomocy zmiennego kąta łopat, a to za pomocą serwomechanizmów.
Witam ponownie zakreciłem wiertarka i przy podłaczeniu wyjscia (pod DF sa szczotki ) DF z B+ i daniu wzbudzenia juz produkuje prad , teraz niewiem czy to prad zmienny czy stały jak to sprawdzic???
Tu są dane "typowych" diod do alternatorów: Dopuszczalny wyprostowany prąd diody jest 35A, a nie 100A. Czy to ograniczenie 15V dotyczy napięcia zmiennego, czy stałego? Jeśli akumulator ma słabą zdolność rozruchową (czyli znaczną oporność wewnetrzną), to 15VAC po wyprostowaniu da na instalacji samochodowej nawet ponad 20V!
Wybacz ale nie mam ochoty tłumaczyć w jaki sposób płyną elektrony. Przeciętny uczeń elektroniki mający za sobą praktykę powinien zrozumieć w czym jest błąd, co dokładniej przedstawiłem na schematach zastępczych. Schemat przedstawiony przez sprzedawcę także zawiera błędy. Dokładniej to związane z "-" i "masą". Ta "żarówka led" to jest chiński śmieć,...
Problem rozwiązałem, Ciekawe jaki problem, bo cały ten post jest bzdurą. Prad zmienny wystepuje tylko na wyjsciu alternatora inaczej magneta.
Co do budowy tego silnika to za wiele nie wiem bo go nigdy nie rozbierałem. Może jak uda mi się to zrobię zdjęcia. Dziadek kiedyś mówił że to jest przed wojenny silnik. Ale nigdy w to nie chciałem wierzyć. Jest duży i bardzo ciężki. Wygląda jak walec z zaokrąglonymi rantami. Jest praktycznie odlany z jednego kawałka albo stali albo żeliwa. Nie ma żadnego...
Może tak oświecisz kolegę dlaczego się nie da? Bo regulator musi stwierdzić wirowanie wirnika, po pojawieniu się zmiennego napięcia na W.
No i trzeba ciagnac jak psu z gardla... Tam jest pradnica czy alternator? Akumulator? Sprawny? Regulator napiecia? Sprawny? Moze masz usterke w elektryce i trzeba to naprawic, a nie "poprawiac producenta"
Może to nie było jasne ale pisałem o agregatach inwertorowych. W tym wypadku sterownik reguluje obroty odpowiednio do zapotrzebowania na moc, częstotliwość samego generatora (zwykle 3-fazowego) nie ma znaczenia dla napięcia zmiennego 50Hz które jest na wyjściu inwertora. W przypadku agregatu tradycyjnego w grę wchodzi tylko konkretna prędkośc obrotowa,...
Ładowanie tutaj działa następująco: prąd zmienny o amplitudzie (napięcia) znacznie większej niż napięcie akumulatora dociera do regulatora dwoma żółtymi przewodami, w regulatorze jest prostowany (mostek gretza). Minus mostka jest na "masie" regulatora która musi być przewodząco!!! połączona z masą traktorka. Plus zanim wyjdzie na czerwony przewód przejść...
Idzie o konsekwencje a te są takie że wczoraj dziś i jutro istnieje tak samo i jednocześnie tylko dla nas z jakiegoś powodu wydaje się ze idziemy z czasem. Gdyby przeszłość i przyszłość istniały jednocześnie to oznaczałoby, że przyszłość naszego świata została zapisana (kiedy i przez kogo?) i jest niezmienna. Przechodzilibyśmy z teraźniejszości do...
Trochę jest z tym zachodu ale alternator mam za darmo w garażu akurat leżał. Widziałem jak podłączali te sterowniki ale nie wiem na jakiej zasadzie one działają? Przetwarzają z 12V (akumulatora) na prąd zmienny 2 czy 3 fazy? Ile volt można przy użyciu sterowników otrzymać i ile amper? Jeśli 2 lub 3 fazy dają to dobrze. Skoro chciałbym uzyskać moc 1kW...
fizyka nie jest całkowicie mi obca Ciekawe czy jakbym był tym, który by opisał po raz pierwszy płyn łatwopalny i zapałki, i mówił, że z tego będzie ciepło tez by było wielu sceptyków, bo przecież suma temperatur płynu i zapałek nie jest wysoka. Ten przykład świadczy o tym że fizyka i odrobina chemii jest ci całkowicie obca. Suma temperatur nie ma tu...
Witam. Od roku borykam się z niskim napięciem akumulatora samochodowego (dzisiaj mierzyłem i wyszło 12,15 V). Napięcie na uruchomionym silniku wynosi ~14,35V. Jednak zaobserwowałem pewną rzecz. Mam amperomierz AC cęgowy. Mierzę na przewodzie "-" i wykrywa mi prąd wielkości ok. 9 A (na uruchomionym silniku). Ten sam miernik sprawdzałem w drugim aucie...
Do pierwszego postu: Alternator to po prostu prądnica prądu zmiennego z prostownikiem.
Byłbym ostrożny z ufaniem w prawdziwość pomiarów prądu stałego za pomocą miernika cęgowego. Pytanie . Ten w temacie unit 210e według info tu i tam mierzy prąd ale zmienny - AC. Więc czy jego zastosowanie tutaj ma sens ? Czy aby nie trzeba stosować cęgów mierzących prąd stały DC aby pomiar był wiarygodny ? Do autora tematu - jest problem z aku czy to...
zadziwiające, pracując w zakładzie energetycznym zawsze mówili o przesyle energii, a nie prądu, Dobrze mówili bo ZE przesyła i sprzedaje energię mierzoną w kWh lub MWh a nie prąd mierzony w A lub kA. W technice samochodowej tradycyjnie mówimy o prądzie płynącym z alternatora lub z/do akumulatora i podajemy pojemność akumulatorów rozruchowych w Ah ale...
Rysunek poprawiłem. Pomyłkowo znaczek "+" przy określaniu napięcia z alternatora. Powinno być brane napięcie zmienne "≈", dla tego jest tam dioda D3. Schemat poglądowy, bo jeszcze powinien być za diodą kondensator wygładzający. Moim zdaniem chyba najlepiej będzie jednak brać napięcie z pompy paliwa Z założenia potrzebne jest po prostu wykrywanie...
W czasach, gdy w pojazdach stosowano prądnice (a nie alternatory), dawały napięcie stałe niemal bez tętnień, i były takie przekaźniki, które miały dwie cewki: napięciową i prądową. Przy ładowaniu akumulatora ich prądy były zgodne, przy rozładowaniu przeciwne - i w tej drugiej sytuacji przekaźnik odłączał prądnicę od akumulatora. A w nowszych pojazdach...
Witam. Nie wiem czy dobrze się doczytałem z internetów, że ten regulator jest do alternatora, tak? Jeśli tak to wyprowadzenie "W" służy podłączenia obrotomierza. Na wyjściu tym jest jakaś częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika odczytanych z prądu zmiennego "przychodzącego" z alternatora.
Posiadam skuter z silnikiem TGB o poj. 125 ccm ( quady też mają takie silniki, lecz ze skrzynią biegów tył - przód ) i z mojej orientacji w tej sprawie wynika, iż mój skuter pali z tzw. kopa, bez akumulatora. A więc i Twój pojazd powinien tak palić tj. z prądnicy prądu zmiennego - alternatora. Wg mnie musi to jednak chwilę potrwać, aby ssanie elektryczne...
Witam. Zlecę przerobienie ewentualnie zrobienie obrotomierza do silnika spalinowego. Posiadam nowy działający obrotomierz, jego sygnałem sterowania jest sinusoida prądu zmiennego wzięta z alternatora. Problem polega na tym, że wskazania wskazówki są przekłamane, zaniża ona wynik w moim przypadku o jakieś 3.3 raza. Przy częstotliwości 50hz (sygnał z...
Dziwię się dlaczego wszyscy chcą na nowo odkryć Amerykę. W każdym nowszym samochodzie zawsze podczas rozruchu silnika są odłączane wszystkie zbędne odbiorniki, w tym i światła z wyjątkiem pozycyjnych (bezpieczeństwo). Nic prostszego, jak wykorzystać ten fakt w automatycznym włączniku, tak jak to pokazałem w tytułowym poście, i można to zrealizować tylko...
Jeśli agregat nawali w okresie gwarancji (2 - 3 lata), to Ci go wymienią, lub naprawią za darmo. Moc wszystkich urządzeń elektromagnetycznych (silnik, prądnica, transformator) zależy wprost proporcjonalnie (w uproszczeniu) od częstotliwości - a więc obrotów. Prądnica, która ma moc 1kW przy 3000 obr/min będzie miała 1/10 tej mocy przy 300 obr/min. Przy...
Witam Mam prośbę o pomoc w zrozumieniu zasady działania regulatora napięcia (motocyklowego). Urządzenie podłączone jest do sygnału zmiennego (alternatora) i tym samym przewodem zasila żarówki. Uszkodzenie regulatora powoduje przepalenie żarówek z powodu zbyt wysokiego napięcia na wyjściu generatora. Jako, że regulator uległ uszkodzeniu, "rozebrałem"...
Kolego masz coś namieszane w instalacji, skąd masz 2 oporniki, zwykle fabrycznie instaluje się jeden ( 30 W/3,9 oma). Pewnie Ty lub poprzedni właściciel chcieliście mieć światła główne z akumulatora i stąd namieszano w instalacji. Sprawdź też poprawność założenia żarówki w tylnej lampie, może włókno "postojówki" świeci razem ze "stopem" i napięcie stałe...
Te regulatory są raczej do prądnic (i to prądu zmiennego, może alternatorów - zauważ 'Generator', gdzie byś to podłączył?), nie do prostownika z transformatorem. Skąd je wziąłeś? Na forum jest sporo układów prostowników do ładowania akumulatorów - chociażby projekt jozefg - ale on jest na 12V, na 6V trzeba by sporo pozmieniać (pewnie nie tylko diodę...
Jak widać trudno o konkretne informacje. Temat mam także mało rozpoznany ale jest to tak, że sygnał o obrotach może być pobierany z alternatora. Chodzi tutaj o obwód samoziaslania (regulatora wewnętrznego) gdzie występuje prąd zmienny sinusoidalny. a więc dzielnik może być. jest jednak inny problem. Mianowicie obrotomierz musi być dostosowany do układu...
witam aby świeciła się żarówka musi być minus na diodach wzbudzenia jeśli pojawia się plus /powyżej wartości akumulatora ,żarówka gaśnie. to że masz ładowanie 14 V nie znaczy że jest dobre,jeśli są uszkodzone diody będziesz miał ładowanie prądem zmiennym. ja stawiam na uszkodzone diody ,aby je sprawdzić dokładnie musisz wylutować uzwojenie stojana/...
Przepraszam, miałem nieco mylne pojęcie na temat pętli masy. Poczytałem trochę i myślę, że teraz właściwie rozumiem to zjawisko. Odpowiadając na Twoje pierwotne pytanie: Nie łączyłbym minusa wzmacniacza z karoserią, ponieważ z doświadczenia wiadomo, że zakłócenia wdzierają się do układu rzadziej w przypadku podłączenia minusa wzmacniacza i akumulatora...
Kiedys wszystkie samochody posiadaly pradnice pradu stalego. Od kiedy sa alternatory zostaly zamienione, bo maja wieksza wydajnosc, przy nie wielkich rozmiarach. Pradnica wytwarza prad staly z magnesami, jesli posiada komutator, a jesli jest go brak tylko prad zmienny. W wiekszosci motocykli stosowano pradnice pradu zmiennego, ktora zasilala zarowki...
Kolego musisz rozpoznać, jakie cewki są w alternatorze (prądnicy prądu zmiennego) i co one "obsługują" (tj. zapłon, światła, czy ładowanie akumulatora). Myślę, że pomyliłeś podłączenie - poszukaj w internecie właściwego schematu i do pracy. Dla informacji podaję (mam skuter japoński, z Tajwanu i Chińczyka), w których światło główne, zapłon i ssanie...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
No i na to wygląda ży ty tak samo nie widzisz różnicy pomiędzy alternatorem a prądnicą. Według ciebie to tak samo alternator będą miały wsk 125 jaki 175, komary i inne bzyki, ba jeszcze rower ma alternator hahaha. A tak apropos co ma rozrusznik do alternatora?, w pierwszych wsk 175 (silnik wiatra) też była prądnica 12V i to ta sama co w gazeli zresztą...
Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów! Oczywiście że są, alternator to z definicji prądnica produkująca prąd zmienny. Poczynając od Dynama rowerowego
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. Ten prąd jest tylko prostowany na wyjściu i nic więcej. Dla instalacji żarówkowej to nie ma znaczenia a dla akumulatora ładowanie takim prądem jest nawet lepsze niż stałym. Taśmy LED niestety przy takim prądzie będą pulsować. Przetwornica DC-DC w takim...
To jak się ma to twoje wyjaśnienie do wcześniejszego: To który to alternator ustawia sam z siebie ładowanie zależnie od temperatury? Bo ja nie znam żadnego. Regulator traktuję jako element alternatora. Moja wypowiedź jest niezmienna. A jak ma się to do twojej? OK ale większość alternatorów samoczynnie ustawia wyższe napięcie ładowania przy niskich...
Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania". Na początek trochę danych. Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r. Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie,...
Witam, ostatnio wyrzucilem z motocykla akumulator poniewaz nie dalo sie zrobic ladowania, byly wieczne problemy. Ale przejde do rzeczy, potrzebowalbym elektroniczny przerywacz kierunkowskazow ktory by dzialal na od okolo od 7v do 20v i by mogl miec podloczone diody z racji zamiast zarowek ze to bedzie wszystko ciagniete z alterantora nie z akumulatora,...
Szkoda następnych diod . Dioda LED ma zasilanie prądem stałym, a z alternatora jest zmienny. Potrzeba Ci opornik np 150Ω i diodę prostowniczą.
Witam. Mam taki problem mianowicie, w moim motocyklu zasilanie modułu CDI jest wygenerowane z dwóch dodatkowych cewek na uzwojeniu alternatora jest to ok 40-65V prąd zmienny. Problem polega na tym, że czesto te cewki padają i chciałbym zrobić coś w stylu transformatora, zeby mozna było podać prąd z akumulatora na ten transformator a z niego do modułu....
To nie jest tak jak myślisz, w starych dieslach bez elektroniki, do obrotomierza idzie po prostu prąd zmienny z jednej z faz uzwojenia stojana alternatora. Elektronika w obrotomierzu to przetwornik f/u, który po uwzględnieniu przełożenia pomiędzy wałem korbowym a alternatorem wysterowuje woltomierz analogowy, który spełnia rolę obrotomierza. Mamy tutaj...
1. Na wolnych obrotach silnik nie oddaje na wale żadnej mocy gdyż cała wytworzona w nim moc jest zużywana na pokonanie oporów wewnętrznych i do napędu osprzętu. Koło zamachowe nie pobiera energii podczas pracy silnika ze stałą prędkością obrotową (w uproszczeniu, ponieważ, jak sam zauważyłeś, występuje pewien pulsacyjny przepływ mocy do i z koła wykorzystywany...
Zobacz gdzie idzie wiązka kabli z alternatora. Musisz znaleźć zielony czerwony i żółty. Odłącz regulator napiecia. Odpadł silnik pomiędzy zielonym a żółtym powinno być ok 8volt pomiędzy zielonym a czerwonym ok 10volt zmiennego. Jak będziesz dodawał gazu to będzie rosło. Tak sprawdzisz alternator. W chińskich motorack potrafią się kable poodrywac.
Cześć Ostatnio w moim meganie (1.6 16v) pojawił się problem z ładowaniem akumulatora. Na tablicy świeci się kontrolka akumulatora i 'stop'. Po zmierzeniu napięcia na akumulatorze przy wyłączonym silniku - spadło poniżej 12v. Natomist przy włączonym pozostaje bez zmian. Postanowiłem zajrzeć do alternatora i wymieniłem szczotki. Niestety jak się okazało...
Temat na czasie, ale nie rozumiem paru rzeczy: -jakie znaczenie ma który kabel odepniemy od akumulatora, prąd potrzebuje dwóch przewodów (nawet zmienny-mimo że czasmi jednym z nich może być gleba) -czy odpinać akumulator podczas ładowania: alternator nie daje tak wyprostowanego napięcia jak dobry prostownik, ale: czy masz dobry prostownik, czy jesteś...
Witam, W moim KIA Ceed SW 1.6 DOHC Euro 2012 (zakup w salonie w 2012) od początku mam takie dziwne zachowanie - w pewnych warunkach, w czasie jazdy z akumulatora pobierany jest prąd. Zmierzyłem napięcie w instalacji podczas jazdy *). W samochodzie włączone były światła mijania, klimatyzacja i nawiew (nawet bez radia) – minimum konieczne do jazdy...
Witam ,mam traktorek hondy2114 Do ktorego zalozylem silnik briksa 16hp v twin.W kosiarce zostal orginalny regulator napiecia (radiator z 4 przewodami ),jak udalo mi sie ustalic czarny masa ,bialy plus, dwa szare do alternatora.Z briksa natomiast wychodzi biala wtyczna z dwoma przewodami czerwony z dioda i czarny.Wyczytalem z forum ze czerwony kabel...
A jak z dwoma różnymi prądami, alternator stały, grzałka zmienny...? Co z tym zrobić:?: Oj, student mechaniki, chyba podpadłeś! Od kiedy to alternator daje prąd stały i dlaczego grzałce miałoby sprawiać różnicę, jaki prąd jej podłączono? Grzałka nie ma ani indukcyjności ani pojemności, więc rodzaj prądu jej nie interesuje. Co do zasady kumulacji energii...
Tam są CZTERY cewki. Po kolei: zasilająca moduł zapłonowy, wyzwalająca moduł zapłonowy. I dwie zasilające instalację poprzez prostownik - regulator. Po włączeniu zapłonu pracuje jedna, a po włączeniu świateł dwie (niech ktoś przetłumaczy ten rysunek z tego pieprzonego drutu kolczastego na jakiś inny język!!! szczególnie punkt 5). Chociaż ze schematu...
UT33 to cała seria a to automat B jest do prądów i napięć stałych i ma pomiar baterii Któryś tam ma generator impulsów a jeszcze jeden ma HFE tranzystorów. Ale nie ma taniego modelu łączącego te funkcje. A UT33b podałem jako przykład do każdego domu bo nie potrzebujesz mierzyć raczej prądów zmiennych w domu. Jako szary nie elektronik. I nie trzeba też...
Miernik wpinam tak, że jeden odczep nr 1 idzie do 230V ,a drugi odczep np nr 2 idzie szeregowo przez miernik zakres 10A ... Napięcia na wyjściu mierzyłem tak, że wkładam odczep np 1-2 do 230 v i mierzę napięcie na prądzie zmiennym zakres do ~200V na mierniku Skoro przy pomiarze napięcia wyszczególniasz że robisz to na zakresie zmiennym, a przy prądzie...
Ustawiłem na zakres prąd zmienny 200 V po czym licznik się zeruje Nie zeruje, ale pokazuje przepełnienie licznika. Ustaw na zakres 600 V AC i pokaże właściwą wartość. Zrobiłem tak jak piszesz z tym że następny zakres to 750. Faktycznie pokazał 233 V. Po ponownym pomiarze znów zaczął wariować czyli nie dojechał do 200V i wyzerował albo pokazuje 1 itp....Sprawdziłem...
Dzięki jak ustawilem tak jak na rysunku reaguje na podanie napiecia zmiennego. Ale czy 5v czy 8v stoi przy 500obr. Jutro sprawdze czy dziala z alternatora.
Efekt samowzbudzenia opartego opartego na wykorzystaniu magnetyzmu szczątkowego w prądnicy pr. zmiennego jest stosowny w np. alternatorach. Ale tam wyprostowanie napięcie stojana jest podane na uzwojenie wirnika i to się w ten sposób wzbudza (dodatnie sprzężenie zwrotne). Ale asynchron - nie rozumiem jak tu zwiększyć strumień magnetyczny wirnika. Przy...
Kupiłem regulator napiecia z Chin -tak na wszelki wypadek (na zapas) Podczas podłączenia -ma za małe napiecie ładowania. Te trzy żółte przewody to od alternatora-sprawdziłem dają od 15 V do max 80V prądu zmiennego przy duzych obrotach silnika Kupiłem za małe pieniądze ok 60 zł i chce go na jesień naprawić.Jest zalany twarda żywicą -jak ją usunąc?
Kondensator Chroni instalację w aucie, eliminuje nagłe spadki napięcia a kosztuje stosunkowo niewiele więc czemu by go nie zakładać? Dla mnie może być nawet zchowany, nie chodzi mi o to żeby świecił w bagażniku. Mam pytanie, na ile mocy mogę sobie pozwolić w samochodzie bez ingerencji w alternator itp, Chciał bym w przyszłości założyć drugi wzmacniacz...
Ale jeśli w trakcie dłuższego przygazowania bez obciązenia światłami napięcie wzrasta do 15V lub powyżej to ja bym od razu wymienił regulator. A jeśli na biegu luzem zauważa się jakiekolwiek pulsowanie czy mruganie świateł mijania to regulator nie jest nawet _chyba_uszkodzony_. On jest wtedy _na_pewno_ uszkodzony. Znowu piszesz nie na temat. O jakim...
Hi, W twoim przypadku akumulatora bym sie nie czepiał, napięcie akumulatora w spoczynku, dobre, przy kręceniu moze ciut za niski (tu trzeba by złapać oscyloskopem do ilu ono naprawdę spada. Jedyna rzecz jaka przychodzi mi do glowy, do sprawdzenia to poziom napięcia zmiennego jaki wychodzi z alternatora (ja osobiście sie nie spotkałem z takim przypadkiem...
Dziekuje za odpowiedz. Drogi "Gosciu" jakos zawsze ładuję akumulator prądem zmiennym. Chociażby alternator taki wytwaza... Nigdzie nie napisałem że chciałem ładować prądem przemiennym, bo dawno już po Sylwestrze i nie potrzebuje firewerkow :wink: Wydaje mi sie, że gdzieś czytałem że znacznie zdrowiej dla akumulatorów gdy ładujemy je prądem nie stałym...
Mam w sieci kilkanaście UPS'ów. Do tego oczywiście kilkadziesiąt akumulatorów o pojemnościach od 7 do 100Ah. Potrzebny mi tester, który określi kondycję akumulatora - dobry, czy do kosza, nie wiem czy istnieją zabawki mierzące pojemność. Cena - do 500zł. Za 500zł raczej nic niestety nie znajdziesz. Jak już to za 5000zł. Np. model HIOKI 3554 Labimedu:...
Właściwy regulator jest tu zaznaczony jako "czarna skrzynka"... to bardzo prymitywny układ, bez sterowania prądem wzbudzenia, jego działanie ogranicza się do zwierania cewki prądowej alternatora do masy gdy chwilowa wartość napięcia przekracza ustalony próg. Napięcie idące na światła jest mniejsze niż to ładujące akumulator i jest napięciem zmiennym....
Witam, Mam problem z regulatorem napięcia skutera Lingben Modo 50 (2007), instalacja elektryczna 12 V DC, alternator Brak ładowania akumulatora (na wolnych obrotach napięcie trafiające na akumulator wynosi 4,8 V , na wysokich ok 6,5 V) Kupiłem w internecie od 2-ch niezależnych sprzedawców 4 nowe regulatory napięcia, niestety żaden nie spowodował że...
Wszystko co napisał Kkas 12 to prawda, wynika to z jego doświadczeń zawodowych. Trzeba mieć praktykę,żeby uwzględniać wszystkie możliwości. Zwłaszcza przy awariach. Napięcie poniżej 30V nie będzie "ręcznie" odczuwalne na kranie, Będzie dobrze odczuwalne, jak stoisz boso na ziemi.( przeczytaj temat). W kapciach, butach nie będzie odczuwalne. natomiast...
Jeśli jeździsz na światłach, to zapomnij o akumulatorze. Dawno, dawno temu kiedy byłem młody, piękny i bogaty to miałem ci ja ogara 200 (z silnikiem Java 50). Założyłem sobie do niego kierunkowskazy i lampę STOP. Światła główne zostawiłem bez zmian zasilane prądem zmiennym. Wtedy na światłach się jeździło tylko w nocy, więc za dnia światła nie były...
alternator jest to prądnica prądu przemiennego 3 fazowego ale jest on prostowany przez mostek i aku jest ładowany prądem stałym a nie zmiennym. A co do podłączenia żelowego w samochodzie czy motorze to jedno wiem na pewno żyje krócej niż gdy jest używany np. do zasilania alarmów
Tak więc ja kombinując w PSpice doszedłem do czegoś takiego... ...Z symulacji wyszła mi częstotliwość ok. 22,7kHz, co było moim celem, gdyż chciałem wyjść poza zakres słyszalnych częstotliwości (skoro to ma być zamontowane między innymi w aucie, to niech mi nie "gra" w radiu). Tak się złożyło że potrzebowałem prostego układu do regulacji jasności świecenia...
Blazej nie słyszałem zeby w pojazdach mechanicznych były prądnice pradu przemiennego - takimi sa wprawdzie alternatory ale stosuje się w nich mostek prostowniczy i na wyjściu daja napięcie stałe Blad sa :) W SHL M17 Gazela jest alternator Haldex(chyba tak sie to pisalo). Potem polskie wkladali i z alternatora wychodzi 12 V zmiennego (pierwszy polski...
alternator jest prądnicą prądu zmiennego z ukladem prostującym i regulatorem prądu wzbudzenia twornika uklad prostujący są to 6 diody w układzie prostującym trójfazowym lampka ładowania jest podłączona między plusem akumulatora a plusem diody w alternatorze gdy przekręcisz kluczy kontrolka swieci bo alternator nie daje napięcia zapalając silnik alternator...
czyli co, bo już się gubię - niestety ale ty zgubiłeś sie już na początku Odłączenie klemy = odpięcie akumulatora od alternatora. I jeżeli sprawdzasz prace alternatora poprzez odpięcie klem od akumulatora, to może lepiej zostań przy mechanice. Bo tyle razy, ile jest trąbione, że NIE WOLNO TEGO ROBIĆ, to głuchy by usłyszał. I napisałem ci dlaczego miernik...
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
Akurat nie mam BMW i nigdy nie miałem. Opisuję swoje doświadczenia na VW, ISUZU , i FORDZIE. Mam zainstalowane cyfrowe woltomierze w każdym z tych aut. Widać wyraźnie, że kiedy jest bardzo gorąco, to napięcie jest niższe a przy dużych mrozach odwrotnie. Nawet bez pomiaru temp. aku. regulator będzie w jakiś sposób reagował. Zimą ma na pewno niższą temp....
Witajcie zatarłem niedawno zwoje na starym oryginalnym alternatorze, problemy z odkręceniem koła zamachowego ;C (2 Przewody od ładowania różowy, żółty) i niebieski do iskry Znalazłem tani chiński alternator (3 Przewody żółty, biały i czerwony i dodatkowo niebieski iskra) Zamontowałem lecz ładowania niestety brak. Napięcie na akumulatorze po odpaleniu...
Przypominam że ten alternator o nazwie Unipower Power-Tek można obejrzeć na tym linku Unipower Polska Trzeba jedynie na tej stronce kliknąć "Produkty" i gotowe. Skoro nie umiem opisać tych danych tech. to sami zajżyjcie na tę stronkę.Bo to właśnie to urządzenie wielofunkcyjne chcę napędzać i mieć z niego tę moc. Więc jaką powinien mieć moc silnik napędzający...
To by wskazywało na alternator. Niestety nie. Alternator zwykle jest trójfazowy, prąd jest prostowany za pomocą mostka diodowego pełnookresowago. Tak więc na każdy obrót przypadają 3 okresy prądu zmiennego, przy 2000 obrotów silnika zakładajac ze przekładnia zwieksza obroty alternatora 3 krotnie po wyprostowaniu tętnienia mają 600Hz i praktycznie całkowicie...
Drugie zdjęcie od góry to stabilizator od ładowania! Trzecie cewka od iskry. Czwarte to przekaźnik od rozrusznika. Często mi się zawieszał. Ostatniego nie rozszyfrowałem... Dodano po 12 AHA! I jeszcze jedno. Sprawdź napięcie na przewodzie białym i żółtym. To jest napięcie z alternatora i jest to prąd zmienny! Czerwony i zielony przewód to napięcie ze...
Dziękuje za odpowiedzi. Wygląda na to, że mam pomieszanie z poplątaniem w tym niedawno kupionym wózku. Rozebrałem alternator i jest tam 9 diod ( 6 dużych i 3 małe) i raczej wszystkie wydają się być dobre ( sprawdzane obciążeniem żarówka). Regulator jest dokładnie taki sam jak na schemacie karola44-81 czyli RNC 12 Elmotu. A cały układ z wyjątkiem regulatora...
Ok odkręciłem od alternatora kabel i wtedy na aku pokazywalo 12.25 i zero skoków. Na śrubie alternatora 2.09 może być taki wynik? Na alternatorze przy odłączonym akumulatorze masz przebieg zmienny więc pomiar jest bezużyteczny. Poza tym to doskonała metoda, żeby spalić regulator napięcia... Tak wygląda pomiar skoków napięcia analogowym miernikiem Bardzo...
Witam, Zastanawiamy się z kolegą nad takim rozwiązaniem. Mamy części: - alternator - kompresor klimatyzacji - cały układ klimatyzacji samochodowej - chłodnice, wiatraki, akumulator elektronikę Chcemy zbudować układ jak na załączniku, całość ma być napędzana silnikiem 500W na prąd zmienny, potem konwertowana na moc dla alternatora i kompresora klimatyzacji...
Do momentu osiągnięcia spadku do 12,7V akumulator nie oddaje prądu, natomiast kondensator oddaje bo ładuje się do napięcia 14,4V Kolega upraszcza sprawę, naładowany akumulator ma 2,2V na celę czyli 13,2V moment w którym zaczyna oddawać prąd zależy od stanu jego naładowania, może to być zarówno powyżej jak i poniżej 13V. Kondensator oddaje prąd przy...
Jeśli dasz alternator to będziesz potrzebował falownika - inwertera żeby uzyskać 1 fazę 230V. Z tego co mi wiadomo, to alternator jest 3F, dać mostek prostowniczy 3F i z napięcia stałego zasilać grzejniki. Przecież dla grzejnika to obojętne czy zasila się go prądem stałym czy zmiennym. Mówimy o konwektorze taki piecyk, nie termowentylator bo tam już...
Koledzy. proszę o spokój. Proszę kolejny raz o zaprzestanie "świętej wojny" n/t ładowania akumulatorów i prostowników. To dziwny temat - wielu tu "znawców" i każdy uważa się za eksperta absolutnego, w którego posiadaniu znajduje się prawda objawiona i "racja moja najmojsza". Sprostuję kilka głupstw: Przykładowo, 45 Ah podłączony do prostownika 14.2V,...
Witam, mam problem z laguną II z 2001r. (benzyna+lpg). Zaczęło się od zaświecania się kontrolki świec i serwisu po rozgrzaniu silnika. Po wymianie świec, problem na jakiś czas zniknął. (Nie pamiętam dokładnie ile czasu minęło od tamtego momentu, może ok. 4miesięcy) Od jakichś dwóch miesięcy, staram się znowu rozwiązać ten problem. Jest prawie identyczny...
Dlatego zdecydowana większość firm motoryzacyjnych odeszła dawno temu od prądnic na rzecz alternatorów. Raczej nie do końca dlatego. Ale pójdźmy inaczej, jak inaczej możnaby zbudować alternator/prądnicę i jakie by to miało zalety i wady? Po pierwsze prądnice prądu stałego w pewnym sensie nie istnieją. Napięcie indukowane w uzwojeniu to pochodna po...
chcialbym jeszcze przytoczyc tu kilka opini co wy o tym myslicie: "według mnie to tylko trzeba by stabilizator lm78l15 zamienić na lm78l12" "Ja sadze, ze lm78l12 nie znajdzie tu zastosowania (do poprawnego dzialania stabilizatora na wejsciu musi byc o 3V wiecej niz na wyjsciu). Takze mysle, ze nie powinno sie wogole w samochodzie montowac tego ukladu...
Myślę że sposób LOBO jest jak najbardziej realny. Wystarczy podłączyć prądnicę tachometryczną prądu stałego lub zmiennego jak kto woli, następnie sygnał przekształcić we wskazanie. Ponadto LOBO napisał że alternator w AUDI ma wbudowane uzwojenie w alternator, więc nie wiem o co chodzi z tym paskiem. Ponadto czy to taki problem do paska coś jeszcze zapodać?...
Pomiary uzwojen faktycznie na niewiele sie zdaja- wiem tylko ze uzwojenia sa cale. Wszystkie maja ta sama rezystancje. Tak sie sklada,ze napiecie zmienne jakie wychodzi z poszczegolnych faz(miedzyfazowe) przy 4000obr/min.ma na wszystkich wartosc dokladnie taka sama,czyli ok. 68-70V,oczywiscie zmiennego. Mysle wiec,ze alternator jest OK,bo czytalem w...