W uzwojeniu zmienny. Ale wychodzi z niego stały.
a masz ustawiony miernik na prad zmienny?
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. To prawda, ale mostek prostowniczy alternatora (6D) połączony jest z akumulatorem i to on uśrednia napięcie. Działa jak baaaardzo duży kondensator. Oczywiście, można spodziewać się pulsacji, zwłaszcza przy starszym akumulatorze. Jednak w takiej sytuacji...
A czy ktoś zwrócił uwagę na tą skrzyneczkę po lewej stronie? Przecież cały ten układ wygląda na alternator, możliwe że dostarczający jakieś nietypowe napięcie, a na pewno o dużej mocy i przetwornicę DC/AC, która dostarcza stabilizowanego napięciowo i częstotliwościowo prądu przemiennego. Prąd zmienny z alternatora będzie zawsze zależny od jego obrotów
Zmienne napięcie.
Witam. Od roku borykam się z niskim napięciem akumulatora samochodowego (dzisiaj mierzyłem i wyszło 12,15 V). Napięcie na uruchomionym silniku wynosi ~14,35V. Jednak zaobserwowałem pewną rzecz. Mam amperomierz AC cęgowy. Mierzę na przewodzie "-" i wykrywa mi prąd wielkości ok. 9 A (na uruchomionym silniku). Ten sam miernik sprawdzałem w drugim aucie...
Prądnica prąd stały-alternator prąd zmienny+prostownik (czy to wystarczy?).
Do autostartu potrzebny jest dedykowany moduł zasilania. Można ewentualnie założyć dodatkowe gniazdo zapalniczki z lini 12V po stacyjce lub z modułem automatycznego włącznika świateł (moduł poda zasilanie po wykryciu że silnik jest odpalony i alternator podbił napięcie w instalacji do ponad 13,5V). Niestety obie te metody trudno wykorzystać w nowszych...
Problem rozwiązałem, Ciekawe jaki problem, bo cały ten post jest bzdurą. Prad zmienny wystepuje tylko na wyjsciu alternatora inaczej magneta.
Drugie zdjęcie od góry to stabilizator od ładowania! Trzecie cewka od iskry. Czwarte to przekaźnik od rozrusznika. Często mi się zawieszał. Ostatniego nie rozszyfrowałem... Dodano po 12 AHA! I jeszcze jedno. Sprawdź napięcie na przewodzie białym i żółtym. To jest napięcie z alternatora i jest to prąd zmienny! Czerwony i zielony przewód to napięcie ze...
Generator to ogólnie każde urządzenie wytwarzające energię elektryczną a alternator to rodzaj generatora wytwarzającego prąd zmienny (zwykle trójfazowy).
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
wyrzuć to z planów założenia projektowe alternator / rozrusznik / są sprzeczne rozrusznik ponad 100 Amper a alternator 10 Amper nie mówiac o tym że alternaator to prad zmienny
witam !! masz rację ! z uzwojeń alternatora idzie prąd zmienny ( 3 fazy ) ale tam w alternatorze jest prostownik i na instalację idzie prąd stały . pozdrawiam !!
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
A tym drugim chyba nie da rady bo w zmiennym
Rdzeń tak stuka, podobnie jak w alternatorze rdzeń piszczy. Jak każdy magnetowód, prze który płynie zmienny strumień magnetyczny. Transformatory energetyczne buczą....
Na początek sprawdź stan połączeń elektrycznych, muszą być "pewne" i styki czyste, bez śladów korozji itp. zanieczyszczeń. Wg mnie w traktorku masz prostownik tzw. jednopołówkowy, a więc przy napięciu 24 V (zmiennym) da na akumulator zaledwie ok. 12 V napięcia stałego, co jest zbyt mało do naładowania akumulatora. O ile dobrze pamiętam, to sprawny alternator...
sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso troszkę nie rozumiem " prostownik" ? o co konkretnie chodzi Mostek prostowniczy. Układ diod dzięki którym mamy prąd stały, a nie zmienny jaki generuje alternator.
A jak z dwoma różnymi prądami, alternator stały, grzałka zmienny...? Co z tym zrobić:?: Oj, student mechaniki, chyba podpadłeś! Od kiedy to alternator daje prąd stały i dlaczego grzałce miałoby sprawiać różnicę, jaki prąd jej podłączono? Grzałka nie ma ani indukcyjności ani pojemności, więc rodzaj prądu jej nie interesuje. Co do zasady kumulacji energii...
Jak jest w oleju i wyprowadzone są trzy przewody (zazwyczaj białe lub żółte) to zdecydowanie zmienne. Pozdrawiam
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
Szkoda następnych diod . Dioda LED ma zasilanie prądem stałym, a z alternatora jest zmienny. Potrzeba Ci opornik np 150Ω i diodę prostowniczą.
Może sobie z tym poradzisz. Na płytce jest trochę inny układ ścieżek ale to to samo. Oryginalnie jest alternator z osobnym uzwojeniem dla świateł (zmienny) i ładowania (stały, prostowany diodą na płytce) wtedy ta przy silniku jest zbędna. Nie wiem co tam było kombinowane z tym silnikiem. http://obrazki.elektroda.pl/1114045800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8052112600_1...
Dokladnie chodzi mi o podlaczenie aku zel do samochodu ale i simsona nie wyklucza. Alternator daje prad zmienny i to on laduje aku. Bo o ile sie nie myle to alternator dziala jak silnik w wiartarce tzn zbudowany jest z cewki i stojanow bodajze ktore daja prad zmienny miedzy przeskokami biegonow. Moj Simsona ma instalacje 12V wiec nie ma problemu tylko...
Z czujnika wału raczej nic nie zrobisz. Sygnał w alternatora trzeba by było przerobić na prostokątny za pomocą jakiegoś tranzystora. Wtedy podać go ECU i patrzeć co będzie. Nie wiadomo jaką prędkość będzie widział ECU bo przy zbyt małej nie załączysz tempomatu.
Różne alternatory, prąd zmienny, różne fazy, ma być tanio, ze złomu i wysokie napięcie? Tak się nie da, nie zestroisz tego. Zmień założenia projektu, poszukaj prądnicy na wyższe napięcie, np. z agregatu.
Kup sobie uniwersalny obrotomierz cyfrowy z własnym czujnikiem. Zapomnij o podłączeniu do alternatora - za dużo zmiennych... Acha, czujnik zamontuj oczywiście przy wale silnika.
Dzięki za pomoc. Za niedługo dorwę baterię do miernika. A jak regulator nie ma nic do modułu zapłonowego, to co reguluje prąd zmienny trójfazowy który wytwarza alternator? Bo w nsr prąd na iskrę wytwarza osobne uzwojenie alternatora - tyle wiem.
Kolego masz coś namieszane w instalacji, skąd masz 2 oporniki, zwykle fabrycznie instaluje się jeden ( 30 W/3,9 oma). Pewnie Ty lub poprzedni właściciel chcieliście mieć światła główne z akumulatora i stąd namieszano w instalacji. Sprawdź też poprawność założenia żarówki w tylnej lampie, może włókno "postojówki" świeci razem ze "stopem" i napięcie stałe...
Blazej nie słyszałem zeby w pojazdach mechanicznych były prądnice pradu przemiennego - takimi sa wprawdzie alternatory ale stosuje się w nich mostek prostowniczy i na wyjściu daja napięcie stałe Blad sa :) W SHL M17 Gazela jest alternator Haldex(chyba tak sie to pisalo). Potem polskie wkladali i z alternatora wychodzi 12 V zmiennego (pierwszy polski...
A ruskie robili to jeszcze prościej... Było wyprowadzone napięcie zmienne z alternatora (przynajmniej tak oznaczone) następnie był prostownik i przekaźnik, który roziwerał obwód cewki rozrusznika w momencie, kiedy napięcie na wyjściu z alternatora osiągało odpowiednią wartość. Rozwiązanie to było skromniejsze od tu zaprezentowanego ale się sprawdzało....
Rysunek poprawiłem. Pomyłkowo znaczek "+" przy określaniu napięcia z alternatora. Powinno być brane napięcie zmienne "≈", dla tego jest tam dioda D3. Schemat poglądowy, bo jeszcze powinien być za diodą kondensator wygładzający. Moim zdaniem chyba najlepiej będzie jednak brać napięcie z pompy paliwa Z założenia potrzebne jest po prostu wykrywanie...
Tanie światła LED DRL niestety tak mają. Sam to przerabiałem w 4 zestawach aż ostatecznie zrezygnowałem z tego dodatku. Możesz wsadzić szeregowo rezystor w obwód by pochłaniał część mocy idądej na ledy w czasie pracy alternatora. Będą grzać się mniej, ale niestety i tak może je szybko zabić skakanie napięcia przy zmiennym obciążeniu alternatora (załączający...
Witam. Mam następujący problem. Połączyłem alternator z autobusu 24V z silnikiem ,wyprowadziłem z alternatora prąd zmienny i podłączyłem to do transformatora 24/230V. Wszystko działa tylko gdy np. podłącze do tego żarówkę 230V to występuje efekt migotania tej żarówki. Jak to wyeliminować? Myślałem o stabilizatorze napięcia jaki kiedyś stosowano do stabilizacji....
MA być budżetowo czy profesjonalnie? Jak profesjonalnie to szukaj pod hasłem hamulec wiroprądowy. Jak budżetowo to dowolny alternator samochodowy. Do stojana podłączasz zespół rezystorów do obciążenia; regulując natężeniem prądu wzbudzenia uzyskujesz zmienne obciążenie na wale.
jak mozesz podpiac bezposrednio z alternatora!? zmienne?? przeciez na wujsciu alternatora po mostku masz dokladnie to samo napiecie i prad co na akumulatorze a bez pradu wzbudzenia z akumulatora alternator niebedzie pracowal wiec akumulatora odlaczyc niemozesz chyba ze polaczysz go w ukladzie samowzbudzania ale to niema sensu.
Ja nie muszę używać oscyloskopu bo mam BM338 i mam pomiar alternatora / mierzy składową zmienną / a wynik to zły lub dobry.
nazwet mi przez myśl nie przeszło aby zmieniać aq 6V,tylko podpiąć się pod zmienne napięcie wychodzące z alternatora,a dopiero cokolwiek zmieniać ;) A ten podwajacz myślę że się będzie nadawał,nawet ze względów praktycznych,gdyż trafo zajmuje trochę powierzchni i było by trochę problematyczne do zrobienia,oraz dlateog że ten układ działałby jedynie...
No tigiem i pradem stalym pospawasz wiekszosc rzeczy w aucie, ale np. aluminową chlodnice, intercooler, czy cokolowiek aluminiowego to juz trzeba zmiennym.
Uszkodzony ( nowy ) regulator , błąd montażu . 14,7 to też nie oznacza czegoś złego bo właśnie te alternatory to mają zmienne napięcie pracy .
To co powiesz na WARUNKI TESTU: a)Temperatura otoczenia 25 C b)Alternator i CM temperatura 25 C c)Alternator napędzany przez dwa paski typu V 13mm d)Obr. Alternatora kontrolowana przez silnik indukcyjny 22kW o zmiennej pręd obr.. e)Napięcie baterii do testu utrzymywane stale dla 12V = 14.1V i dla 24V = 28.2V f)Maksymalne obr. Alternatora = 10000 obr/min...
A ja to się zastanawiam, czy nie łomocze mu koło zmiennych faz rozrządu.
Kolega nie zrozumiał idei . Alternator zawiera trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny trójfazowy ten prąd jest prostowany w prostowniku głównym ( trzy diody do masy i trzy diody do plusa ) oraz w prostowniku dodatkowym ( trzy diody dające plus do zasilania wzbudzenia ). Ja proponuje dołożyć trzy diody ( te podłączone linią przerywaną na rysunku )...
Witam, nietypowy problem z Johnnym 1 Philippines. Po włączeniu słychać w głośniku gwizd alternatora prawdopodobnie, zmienny wraz ze zmianą obrotów silnika, nawet jak głośność jest na minimum lub blokada szumów na maksimum. Jedynie wyciągniecie wtyku mikrofonowego powoduje brak dźwięku w głośniku. Po za tym radio działa prawidłowo, nadaje i odbiera OK,...
I po jakiego grzyba chcesz zmieniać zapłon na CDI gdy ETZ ma ok 200W alternator??? Prędzej szedłbym w TCI o zmiennym kącie wyprzedzenia. Dziwne...
Spawarka daje na wyjściu prąd zmienny trzeba go by wyprostować. Ja mam patent alternator 120A napędzany silnikiem 2,2kw 3 fazowy i odpala wszystko.
Taka "żarówka" musi być zasilana napięciem stałym (DC 12 V) np. z akumulatora. Większość motorowerów, skuterów światła główne ma zasilane napięciem zmiennym tj. wprost z alternatora.
Jak już o historii... Produkowano nadajniki radiowe, z generatorem mechanicznym (alternatorem), o mocach do kilkudziesięciu KW (i więcej). Alternator wytwarzał prąd zmienny o częstotliwości rzędu ~10kHz, częstotliwość była powielana na transformatorze będącym powielaczem magnetycznym, aż do częstotliwości rzędu ~1MHz. Czysta mechanika - czyż to nie...
Wracając do tematu W wyjściu 6/7 V pokazuje u mnie na prądzie zmiennym mierzone 7,4 i po dodaniu dużo gazu tak 7,6. Czy tak powinno być ?
Alternator ma uzwojenia na stojanie i na wirniku. Zasada działania jest ta sama. Tyle że u Ciebie są niepotrzebne szczotki, którymi odbierasz i tak prąd zmienny a nie stały bo nie ma komutatora. Strasznie skomplikowałeś to wszystko. A nie masz w domu starego induktora od telefonu? Tam jest taki fajny wirnik... miał byś prawie gotowca. To do szkoły podstawowej...
Jest pewny sposób na diagnostykę, wyjąć mostek i sprawdzić. Teraz pomyśl, alternator wali napięciem zmiennym, jak myslisz, jest to możliwe w chwili, gdy zapięty jest akumulator? I ostatnie-sprawdź czy alternator dostaje wzbudzenie, bo tam będzie problem.
Pełna zgoda, że dla zasilacza impulsowego nie ma żadnego znaczenia czy zasilimy go prądem stałym, zmiennym, przemiennym i czy będzie to trapez, prostokąt, trójkąt czy sinus. Jest tylko jedno ale. W większości sprzętów elektronicznych i nie tylko) są na wejściu filtry. Kondensator klasy X2 dołączony do równolegle do wejścia zasilania to standard. I jeśli...
Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów! Oczywiście że są, alternator to z definicji prądnica produkująca prąd zmienny. Poczynając od Dynama rowerowego
48 żłobków dzielimy na 3 co daje po 16 cewek na fazę. Cewki fazowe nawijane z przesunięciem tj: L1 -> 1-4-7 a L2 -> 2-5-8 itd. Początki cewek połączone w gwiazdę. Trójkąt nie nadaje się do prądnic. 8 par biegunów w wirniku jest parzystą wielokrotnością stojana więc (powinno działać). Co do przekroju drutu to przyjąć można 8A/mm². Dużo ale pozwoli...
(at)goldwinger - Nie rozumiem jak drut-mostek? Samego alternatora niema, ale powiedziałem alternator zeby było wiadomo, ze prąd wychodzi zmienny i zmierzyłem go miernikiem.
Uzwojenie alternatora wytwarza napięcie zmienne które jest prostowane w układzie diodowym Wyjście wyprowadzone jest z jednego z uzwojeń Jest to typowe rozwiązanie Ile przewodow dochodzi do alternatora i jakie sa oznaczenia na alernatorze w miejscu połączenia
Najprostszym sposobem sprawdzenia alternatora motocyklowego jest pomiar napięcia międzyfazowego (prąd zmienny)na wyjściu (odłączony od regulatora).Napięcie to powinno wynosić ok.20 V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min.i być jednakowe.Natomiast napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami a masą 0 V.
Witam.Należy sprawdzić wewnętrzne połączenie mostków diodowych(oczyścić połączenia, sprawdzić podkładki izolujące).A co do pomiaru prądu cęgami Dica to one mierzą prąd zmienny.
W czasach, gdy w pojazdach stosowano prądnice (a nie alternatory), dawały napięcie stałe niemal bez tętnień, i były takie przekaźniki, które miały dwie cewki: napięciową i prądową. Przy ładowaniu akumulatora ich prądy były zgodne, przy rozładowaniu przeciwne - i w tej drugiej sytuacji przekaźnik odłączał prądnicę od akumulatora. A w nowszych pojazdach...
Jeżeli faktycznie jest 0.08A, to wszystko jest w normie. Raczej nieco powyżej. Normą jest do 50 mA ale nawet prąd 100mA nie rozładuje sprawnego akumulatora w ciągu jednego tygodnia. Ładowanie było na poziomie 13.8-13.9v Za mało. Jeżeli alternator daje zmienny prąd ładowania, to tyle dopuszczalne jest latem. Zimą powinno być przynajmniej 14,2V. Ile...
Posiadam skuter z silnikiem TGB o poj. 125 ccm ( quady też mają takie silniki, lecz ze skrzynią biegów tył - przód ) i z mojej orientacji w tej sprawie wynika, iż mój skuter pali z tzw. kopa, bez akumulatora. A więc i Twój pojazd powinien tak palić tj. z prądnicy prądu zmiennego - alternatora. Wg mnie musi to jednak chwilę potrwać, aby ssanie elektryczne...
Generator pradotwrczy jest to w uproszczeniu silnik spalinowy (Diesel lub benzynowy) polaczony z pradnica, najczesciej pradu zmiennego (w malych generatorach 1-faz, w duzych 3 faz). Oczywiscie dochodza uklady regulacji, zabezpieczen, itp. Teoretycznie mozna chyba sie bawic w wykorzystanie np. silnika samochodowego zasilajaca pradnice (prad staly) lub...
Ten motor nie ma czujnika rpm na wale. ponieważ to diesel musisz pokombinować. Możesz założyć swój czujnik na wał ,lub potraktować zmienne napięcie z alternatora przed regulatorem (szczyt gwiazdy mostka ) jako dostawcę sygnału.... Pozdrowienia
Witam Na tym zacisku( przeważnie oznaczenie W) po wzbudzeniu alternatora pojawia się napięcie zmienne ,które można sprawdzić multimetrem,pozycja napięcia zmienny ,lub kontrolką z żarówki 12V/2W.Gdy napięcie jest a obrotomierz nie działa to do sprawdzenia instalacja ,lub sam obrotomierz.
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
Kiedys wszystkie samochody posiadaly pradnice pradu stalego. Od kiedy sa alternatory zostaly zamienione, bo maja wieksza wydajnosc, przy nie wielkich rozmiarach. Pradnica wytwarza prad staly z magnesami, jesli posiada komutator, a jesli jest go brak tylko prad zmienny. W wiekszosci motocykli stosowano pradnice pradu zmiennego, ktora zasilala zarowki...
Musisz kupić miernik który mierzy prąd AC/DC . Te za 20-30 zł mierzą tylko prąd zmienny pomiędzy cęgami . Kup coś z UNI-TA .
Ale chodzi mi z alternatora na obrotomierz? bo to chyba zmienne jest?
Kolego musisz rozpoznać, jakie cewki są w alternatorze (prądnicy prądu zmiennego) i co one "obsługują" (tj. zapłon, światła, czy ładowanie akumulatora). Myślę, że pomyliłeś podłączenie - poszukaj w internecie właściwego schematu i do pracy. Dla informacji podaję (mam skuter japoński, z Tajwanu i Chińczyka), w których światło główne, zapłon i ssanie...
Napięcie ładowania również możesz sprawdzić, ale moim zdaniem to będzie uszkodzona jedna lub więcej dioda prostownicza w alternatorze. Żeby stwierdzić uszkodzenie diody musisz sprawdzić czy alternator daje prąd zmienny czy stały na wyjściu, lub go wymontować i pomierzyć diody. Spróbuj odłączyć ładowanie i niech silnik pracuje korzystając z samego akumulatora...
Moc P=U*I= 720W Moc skuteczna prądu przemiennego, bo alternator S= 1/2*720W=360W To co kolega policzył to jest chyba jaka moc oporu wewnętrznego jaka będzie potrzebna aby to działało, a więc chyba trzeba to odjąć. Jeżeli dobrze myślę to moc będzie się zmieniać liniowo zależnie od prędkości. Nie znam się na alternatorze i nie mogę znaleźć parametrów...
Jeśli mierzyłeś bezpośrednio na przewodach przed mostkiem to tam jest napiecie zmienne.
Sygnał analogowy - napięcie AC.Tak się zastanawiam, czy zwykły czujnik ABS tutaj by nie wystarczył- potrzebny byłby jakiś otwór "zakłócajacy" (w szajbie ) jego pole magnetyczne- na wyjściu jest sygnał AC jak z wyjścia "W" alternatora, trzeba by sprawdzić, czy o wystarczajacej amplitudzie- jak już lubisz eksperymenty. Pytanie jeszcze o poprawność wskazań.....
Kondensator Chroni instalację w aucie, eliminuje nagłe spadki napięcia a kosztuje stosunkowo niewiele więc czemu by go nie zakładać? Dla mnie może być nawet zchowany, nie chodzi mi o to żeby świecił w bagażniku. Mam pytanie, na ile mocy mogę sobie pozwolić w samochodzie bez ingerencji w alternator itp, Chciał bym w przyszłości założyć drugi wzmacniacz...
Witam ponownie zakreciłem wiertarka i przy podłaczeniu wyjscia (pod DF sa szczotki ) DF z B+ i daniu wzbudzenia juz produkuje prad , teraz niewiem czy to prad zmienny czy stały jak to sprawdzic???
Temat na czasie, ale nie rozumiem paru rzeczy: -jakie znaczenie ma który kabel odepniemy od akumulatora, prąd potrzebuje dwóch przewodów (nawet zmienny-mimo że czasmi jednym z nich może być gleba) -czy odpinać akumulator podczas ładowania: alternator nie daje tak wyprostowanego napięcia jak dobry prostownik, ale: czy masz dobry prostownik, czy jesteś...
a tylko co jakiś czas jakieś stukanie słychać Kolo zmiennych faz rozrzadu nie alternator. Plukanka silnika musi byci i nowy olej i filtr oleju.
Czyli sam dałeś sobie odpowiedź, skoro częstotliwość to musi być napięcie zmienne, odpal auto, miernik na zakres napięć zmiennych i zmierz napięcie między wyjściem W z alternatora a masą samochodu
Witaj! Alosza pisze,ze do wzbudzenia potrzebna jest kontrolka./bzdura proszę sprawdzić/ Alternator posiada trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny prostowany diodami. Wirnik na wyjściu ma pierścienie połączony z uzwojeniem.Jeden koniec połączony z masa a drugi /67/idzie do regulatora tez na Nr /67/ i tu w zależności od ustawienia /naciągu sprężynki/...
Postaram się jutro wrzucić rysunek. Szkic powinien wszystko wyjaśnić. Stator, czyli dysk z uzwojeniem roboczym będzie w zmiennym polu magnetycznym. Jak w każdym przyzwoitym alternatorze. Zmienne pole powstanie poprzez obracanie dysków z magnesami. Ponieważ chcę użyć słabych magnesów, zabraknie mi pola żeby wyciągnąć ze statora dość mocy. Z tego powodu...
1. sprawdziłem ładowanie na alternatorze B+ i obudowa różnica ok. 0.2-0.4V więcej niż na akumulatorze (zarówno na wolnych obrotach jak i po dodaniu gazu) 2. Przy sprawdzaniu na napięciu zmiennym wynosi 5.35V
dzięki za zainteresowanie. Wygląda to że alternator mam dobry skoro na W mam zmienny prąd. Gdzie mogą iść przewody od alternatora 407 i 412 bo do deski z obrotami dochodzi 407b czyli jakiś pochodny. Do kontrolek z ładowaniem nie ma 407 ani 407b 412 wogóle nie mogę namierzyć ani przy przekaźnikach ani przy zegarach. Czy jest jeszcze coś po drodze schowane,...
To 15V to jakie napięcie? stałe, zmienne, szczytowe, skuteczne, średnie? Pewnie można po prostu odłączać akumulatory, jak się naładują - chyba alternatorowi, ani kołu wodnemu nie zaszkodzi brak obciążenia?
Witam, rozładowuje mi akumulator podczas jazdy, zrobię ok 6km i już ponownie nie można odpalić motocykla. chyba mierzyłem już wszystko co się dało tzn: - napięcie na zaciskach akumulatora przy uruchomionym silniku jest 13,8V na załączonych światłach - napięcie zmienne na cewkach alternatora wszędzie równe. Na wolnych ok 18V, przy 5000obr/min 65V - rezystancja...
Do pierwszego postu: Alternator to po prostu prądnica prądu zmiennego z prostownikiem.
Jeżeli doszło do spalenia alternatora świadczy to o znacznym poborze prądu lub uszkodzeniu regulatora alternatora Trzeba mierzyć napięcie ładowania podczas jazdy podłączyć voltomierz do gniazda zapalniczki Napięcie nie powinno przekraczać 14,5V przy zmiennym obciążeniu lub spadać poniżej 13 V
W to zazwyczaj wyjście do obrotomierza, prąd zmienny z jednej z faz uzwojeń stojana. Podłącz + po stacyjce poprzez żarówkę 3W do cienkiej śruby alternatora, jak się okaże, że to nie jest D+, to do tego konektora W, nic nie uszkodzisz
Z twojego tematu :) A ruskie robili to jeszcze prościej... Było wyprowadzone napięcie zmienne z alternatora (przynajmniej tak oznaczone) następnie był prostownik i przekaźnik, który roziwerał obwód cewki rozrusznika w momencie, kiedy napięcie na wyjściu z alternatora osiągało odpowiednią wartość. Rozwiązanie to było skromniejsze od tu zaprezentowanego...
czarny to zasilanie musi być stałe nie zmienne a te 15,3v to oznacza alternator do naprawy
Witam Czy do alternatora są przypięte tylko te dwa przewody -niebieski i czerwony ,czy przypadkiem nie wychodzą jakieś przewody z boku.Na regulatorze zaznaczyłeś strzałką wolny zacisk który jest oznaczony jako napięcie zmienne tak jak zacisk do którego masz podłączony przewód niebieski. Tak, tylko te dwa. Pod spodem alternatora (zaznaczyłem na zielono)...
Na razie praktycznie nic nie wiadomo o prądnicy... Na razie wiadomo, że jest to generator 3-fazowy z magnesami stałymi, czyli taki generator potrzebuje regulatora stratnego. Prawdopodobnie połączony w trójkąt (brak przejścia do masy), a jeżeli w gwiazdę, to prawdopodobnie przerwane połączenie zera do masy. Nie miałem do czynienia z takim układem alternator...
Alternator może powodować falowanie obrotów jeżeli w zmienny sposób obciąża silnik. Dodanie obciążenia elektrycznego, w zależności od silnika (sterownik może wyrównywać obroty od razu bądź z opóźnieniem) powoduje albo spadek obrotów, albo przynajmniej słychać, że ma ciężej (tak jak toczyć się bez gazu). Szarpanie podczas jazdy to jednak co innego -...
Nie znalazłem niestety ale sprawdzę jeszcze raz napięcie na alternatorze i obrotomierzu na zmiennym zakresie ale to dopiero jak rozrząd poskładam :-)
Pomiary uzwojen faktycznie na niewiele sie zdaja- wiem tylko ze uzwojenia sa cale. Wszystkie maja ta sama rezystancje. Tak sie sklada,ze napiecie zmienne jakie wychodzi z poszczegolnych faz(miedzyfazowe) przy 4000obr/min.ma na wszystkich wartosc dokladnie taka sama,czyli ok. 68-70V,oczywiscie zmiennego. Mysle wiec,ze alternator jest OK,bo czytalem w...
Witaj. Alternator to prądnica . Wirnik alternatora to elektromagnes obracający się , w wyniku tego ruchu w trzech uzwojeniach stojana powstaje prąd zmienny . Jest on prostowany prostownikiem trójfazowym. Prąd płynący przez wirnik nazywany jest prądem wzbudzenia . Od wielkości tego prądu i od obrotów alternatora zależy wartość uzyskiwanego napięcia na...
Witam. Mam taki problem mianowicie, w moim motocyklu zasilanie modułu CDI jest wygenerowane z dwóch dodatkowych cewek na uzwojeniu alternatora jest to ok 40-65V prąd zmienny. Problem polega na tym, że czesto te cewki padają i chciałbym zrobić coś w stylu transformatora, zeby mozna było podać prąd z akumulatora na ten transformator a z niego do modułu....
wiele zmiennych i kilka pomiarów ... Jeśli akumulator nie ma soku, alternator nie obudzi się i nie ładuje się ... Możliwe zwarcie ...
Ale możliwe... ze światła są zasilane prądem zmiennym. Stąd miernik może pokazywać cuda. napisz miedzy którymi przewodami (kolory) bo widzę 3 przewody na schemacie zółty idzie prosto z alternatora (czyli zmienne) bodajże czarny będzie plusem to dla ciemno zielonego zostaje minus (chyba że już za dużo kresek przed oczami-w razie błędu niech mnie ktoś...
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
transformator zmienny zmienny schemat zmienny włącznik zmienny
skrzypi amortyzatory wyliczy skrzynia subwoofer układ cd4069
teoria obwodów hulajnoga elektryczna scooter
Kod F95 w RF Smart - przyczyny i rozwiązania Kompresor 50l i klucz Parkside 310Nm - czy to działa?