Czasami, ale dość rzadko pojawiają się na Allegro moduły DC-CDI, zazwyczaj ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu.
Wydaje mi się że najrozsądniejsze w tej sytuacji będzie zastosowanie mikrokontrolera który w zależności od obrotów będzie opóźniał iskrę. Program do tego raczej nie będzie szczególnie skomplikowany. Zobacz np na stronę http://www.transmic.net/gb89c2051.htm lub spróbuj złapać kontakt z autorem tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
Jestem ciekaw jak przetoczysz stożek koła magnesowego tak aby nie powstało bicie, jak oszlifujesz stożek aby miał właściwy kąt, gładkość i "trzymanie" się na stożku czopu wału korbowego? Podałbyś orientacyjne wymiary stożka w WSK. Chińskie 2T mają większy rozmiar stożka w stosunku do włoskich silników, taki chiński zapłon masz podany w pierwszym poście....
Opisywałem już w kilku miejscach w internecie mój sposób polegający na zastosowaniu gotowego modułu DC-CDI i wymianie impulsatora. Powinno też działać bez problemu na silniku 100 cm3 przy stałym kącie wyprzedzenia równym 17° OWK. Niestety nigdy nie miałem styczności z silnikami 100/125/150, nie wiem jak wygląda kwestia zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu....
No to proszę bardzo propozycje: Skutery Kymco Super 9 (dwusuwowy, stały kąt) - nowe "racing" 180 zł made in tajwan. Z chińskimi podróbkami z Wilmatu nie miałem styczności. Skutery Yamaha Aerox, Jog itp. od 2004 roku - chińskie żółte podróbki na Allegro od 70 zł. Yamaha TZR 50 - moduł MORIC ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu (opóźnianie od pewnej...
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Witam, jak wogóle takie coś ma działać? Proszę o schemat ideowy albo jakiś gotowy, w silniku jest przerywacz więc mechanicznie nie może się to odbywać, coś w module musi być. Tylko jak sie za to zabrać żeby w zależności od obrotów moduł w innym momencie generował impuls... Może ktoś ma gotowy moduł to bym był wdzieczny bardzo.
W takim razie można próbować podpasować moduł zapłonowy od innych moto 4T ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Trzeba tylko zorientować się co do kształtu tzw. "mapy zapłonu", a dokładnie przy jakich obrotach jest pełny kąt wyprzedzenia zapłonu o raz upewnić się, czy początek i koniec znacznika wypada na minimalnym i maksymalnym kącie wyprzedzenia...
I po jakiego grzyba chcesz zmieniać zapłon na CDI gdy ETZ ma ok 200W alternator??? Prędzej szedłbym w TCI o zmiennym kącie wyprzedzenia. Dziwne...
Koledzy przespali temat Jag CDI? Każdy kto operuje amatorsko lutownicą może sobie moduł sklecić. 17 podstawowych elementów. Dokupić wystarczy cewke WN i mamy niezniszczalne CDI ze zmiennym kątem wyprzedzenia. Sądze że moduł ten i przy KO by działał. Dla leniwych jest opcja 8 elementowa.
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
Żaden z tych modułów nie będzie pasował. Czytaj uważnie to co Carrot napisał Ci kilka razy. Potrzebujesz oryginalnego modułu zapłonowego oraz modułu do sterowania zaworu wydechowego. Lepiej daruj sobie kombinowanie w szukanie chińskiego modułu DC-CDI. Poza tym moduł RS125 posiada zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu. Przerabianie na stały kąt grozi zatarciem...
4t w większości maja zmienne kąty wyprzedzenia zapłonu
Czy jest to może zapłon o zmiennym kącie wyprzedzenia, czy może zwykły?
Z moich obserwacji wynika ,że iskra na niskich obrotach jest na końcu nabiegunnika przy wyższych obrotach przesuwa się ( skokowo) na jego początek i przesuwa , wyprzedza zapłon o długość nabiegunnika ( nie zawsze o całą, różne moduły CDI)
Opisz może do jakiego motorku to potrzebujesz. Z tego, co rozumiem, to ma być to moduł ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu tak? Jeżeli tak to sam bym był zainteresowany ;)
Już jest http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Dzięki za linka. Doszedłem do wniosku ze to jest moduł AC z dodatkowym plusem po stacyjce ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu silnik GY-6 i teraz mam pytanko czy wszystkie moduły ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu typ 4T GY-6 mają dodatkowy plus po zapłonie?? Przeglądając allegro jest...
Zielono-biały to drugi koniec cewki zasilającej CDI. Podaj kod modelu tej Yamahy oraz zapłonu i modułu oryginalnego. Wszystko wskazuje że próbujesz podłączyć zwykły moduł od skutera, natomiast zapłon w tej DT125 ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu.
Moim zdaniem, rozwiązanie to moduł od skutera 4T (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu) pod impulsator 1. Musiałbyś się jednak upewnić przy jakim kącie wyprzedzenia wypada koniec znacznika dla tego impulsatora, powinno być jakieś 5-10° przed GMP. Drugi impulsator wygląda jakby służył jako zabezpieczenie przed odbiciem podczas kopania. Przez śruby...
Podejrzewam że w tym modelu będzie zapłon typu CDI, cewkomoduł firmy Motoplat, ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, tak więc o cewce z Poloneza zapomnij. Posiadam serwisówkę do modeli CX, Apache, Free-style, Crono.
Witam. Chcialbym zrobic do motocykla 1 cylindrowego 2 suwowego elektroniczny układ zapłonowy ze zmiennym kątem wyprzedzenia i nie zabardzo wiem jak zacząc :) prosze o pomoc .. z impulsatorem nie ma problemu lecz magia dla mnie jest caly moduł sterujący zaplonem. :lol: pomocy :lol: pozdrawiam.
witam A co myśli pan o zmiennym kącie wyprzedzenia zapłonu?? Czytałem gdzieć(nie wiem, czy to prawda) że w 4-sówach jest wyprzedzenie przy niskich obrotach 2mm, a wysokich ok. 4mm. Czy stosowanie czegoś takiego jest opłacalne, czy to bujda?? Jeżeli chodzi o ten zapłon ze strony http://btelectronic.sweb.cz/lightcdi.htm , to czy różni się on czymś ot...
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
W silnikach Piaggio 125-180 cm³ 2T stosowano dwa typy układów zapłonowych i cewkomodułów, do silników chłodzonych powietrzem ze stałym kątem i do silników chłodzonych cieczą ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Możliwe że założyłeś niewłaściwy moduł. Skontroluj punkt zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej. http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/Piaggi...
Świecę zapłonową podstawiałeś sprawną? Sprawdź co się dzieje z zapłonem i kątem wyprzedzenia w świetle lampy stroboskopowej. Możesz zmierzyć jakie wychodzi statyczne wyprzedzenie zapłonu. Kiedyś robiłem pilarkę Partner, tam był problem ze zbyt dużym kątem wyprzedzenia zapłonu (silnik odbijał przy zapalaniu). Później miałem skrajnie zniszczoną ale na...
Ewidentnie alternator trójfazowy i zapłon typu DC-CDI. Są dostępne moduły pomarańczowe "Inca 4T" z Wilmatu (WM Motor), ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, ale niestety są one niskiej (wątpliwej) jakości. W takiej cenie niczego lepszego nie znajdziesz. Ogólnie moduły DC-CDI są trudno dostępne i drogie.
chodzi mi o zastosowanie modułu o zmiennym kącie wyprzedzenia zapłonu z samochodu do motocykla. Słyszałem że jakieś volvo miało w module wejście na podciśnienie z kolektora.myślę że taki moduł byłby lepszy od zapłonu z kątem statycznym.czytałem coś o sportowych modułach do skuterów z otwartą mapą zapłonu, ale do końca nie wiem o co chodzi.
do kolegi banan- co by dała zmiana cewek. zarówno w zapłonie elektronicznym, cdi, platynkowym są takie same cewki, w pełni zamienne ze sobą- sprawdziłem. zapłony elektroniczne mają tylko czasem mniejsze cewki, ponieważ elektronik daje większy prąd, więc nie trzeba dużej, droższej, cięższej cewki 2 sprawa- w naszej polskiej terminologii (i nie tylko)...
Zastanawiam się, po co tyle komplikacji przy module. Musiałbyś się dowiedzieć czy w w tym silniku występuje zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, na co wskazuje stopień rozbudowania modułu CDI. Dopiero potem myśleć nad szukaniem zamiennika. Poza tym osobiście przetestowałbym działanie zapłonu w świetle stroboskopu przed demontażem modułu -...
Tyle że nie stać mnie aktualnie na którykolwiek z tych zapłonów. Silnik w czasie normalnej pracy nie chodzi na tak wyokich obrotach, bo nie jest wysoko strojony. Chodzi tylko o sam fakt że da się wykonać to samemu. Projekt ma też cele dydaktyczne. Tak przy okazji, Pan budował kiedyś zapłon z zmiennym kątem wyprzedzenia. Ostatecznie zdało to egzamin?...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
U mnie po kapitalnym remoncie silnika też Jawa dymiła bardziej na prawym gaże. Problem zniknął jak zamontowałem elektroniczny zapłon CDI własnej roboty. Gwarancję precyzyjnego punktu zapłonu uzyskałem stosując transoptory szczelinowe. W najbliższym czasie powstanie zapłon CDI ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu + odpalanie silnika w drugą stronę...
Pokaż zdjęcie modułu aby wiedzieć o co chodzi. Układ zapłonowy w tym modelu (NSR 50 F '89) ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Stosując nieodpowiedni moduł, albo inny nawet podobny zamiennik możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. Wymiana modułu zapłonowego w motorach Honda serii MB/MT/MBX/MTX/NSR 50/75/80...
Stosowałem schemat modułu z regulacją kąta. Ten: http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-pr...
napełnianie cylindra zależne jest od stopnia otwarcia przepustnicy, a poza tym jak wyżej tłumaczy robokop, może z małym różnicami w silnikach ze zmiennymi fazami rozrządu
To jest motocykl Gas Gas? Proponuję rozebrać oryginalny regulator napięcia, przerysować z niego schemat i go naprawić. Nie ma co kombinować przy zapłonie, ponieważ jestem prawie pewien że ma zmienny kąt wyprzedzenia i ingerencja może skończyć się uszkodzeniem silnika.
Samo planowanie głowicy nie da Ci trzykrotnego wzrostu mocy, przelicz sobie jaki byś musiał mieć stosunek KM/l. Takie zwiększenie mocy to kompleksowy i profesonalny tuning. Polerowanie komory spalania i ewentualnie zmiana jej kształtu (silnik rometowski czy Jawy?), zmniejszenie pojemności skrzyni korbowej,wypolerowanie kanałów, dokładne zgranie kanałów...
Też nie znalazłem układu przeznaczonego do WSK-i ale poszukam jeszcze. To co Pan polecił już robiłem, iskra jest i to dobra niestety sprzedano mi moduł do 4T i wsk-a chodziła jak czterosuw- zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu. Nie chciała się wkręcać na obroty i postanowiłem zrobić własny układ oparty na oryginalnej cewce WN tylko z elektronicznym przerywaczem...
Najlepiej zastosować moduł mikroprocesorowy z czujnikiem stuków w głowicy. Takie ustrojstwo działa tak, że balansuje na krawędzi stuku i wtedy bez znaczenia jakiego paliwa byś nie nalał [mam na uwadze ilość oktanową] zawsze będziesz miał prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu.
To zależy od wielu czynników. Czas spalania ładunku zależy od składu mieszanki i ciśnienia w cylindrze. W silnikach dwusuwowych z rezonansem zwykle wprowadza się opóźnianie zapłonu na najwyższych obrotach, a wyprzedzanie przed rezonansem. W silnikach strato stosuje się zapłony ze zmiennym kątem, zwiększającym kąt wyprzedzenia na wysokich obrotach (znacznie...
Jeśli stać Ciebie na naprawę silnika ("górę" albo "dół") to proszę bardzo, kombinuj z innymi modułami. Przy tak wysilonym silniku z pewnością oryginalny moduł posiada zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu więc jakakolwiek kombinacja odbije się na żywotności silnika. Lepiej spróbować z naprawą modułu. Jak przypuszczam, tam jest system AC-CDI?
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad /...
Czyli masz tam system EDC MS5......sprawdzałeś przekaźnik R34/RP9 ??? czy pomiar listwy nastawczej robiłeś pomiędzy pinami 1 i 2 (sterowanie masą- zdublowane przewody do kostki C188) a zasilaniem (+) z wyjścia D-13 centrali bezpiecznikowej (P2)elektromagnes ten ma on mieć opór 0,6 -1,2 omów ??? Zawór paliwa (v45) ma mieć opór 35-50 omów i mierzysz go...
Co to za dedykowany zamiennik modułu zapłonowego? W NSR75/CRM75 jest specyficzny zapłon, jak i większość części silnika/nadwozia, ciężko wstawić tam co innego. Moduł zapłonowy na wejściu zasilania posiada podwajacz napięcia. Stosując inny moduł trzeba pamiętać że nie może posiadać na wejściu diody blokującej ujemną połówkę napięcia zasilającego. Trzeba...
No to może sprecyzuję bardziej. Potrzebuję moduł cdi ac ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu (ewentualnie ze zmiennym do 2t) Stator jest na "fasolkach" więc myślę że kąt wyprzedzenia powinno dać się nim ustawić. Iskra jest na module o symbolu: 50qt-10a-2237, lecz przy wyższych obrotach bardzo mocno przerywa i się nie wkręca. Na module od gy6 motocykl...
Generalnie w silnikach quadów jest stały kąt wyprzedzenia zapłonu, zapłon występuje na końcu znacznika w punkcie oznaczonym "F". Jednak są pojazdy które w takim silniku mają zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu - zwiększający się wraz z obrotami. Ogar 900 ma moduł zapłonowy z dwoma gniazdami (jak do skuterów 4T GY6), czy z jednym gniazdem 5-pinowym? Nie...
To prędzej mogło paść łożysko wału od strony wariatora, po ok. 6 000 km już odczuwa się jego luz. Trudno jest wymienić samo łożysko więc pozostaje wymienić cały wał. PS. luz zaworów sprawdzać co 1000 km - luz 0.05 - 0.07mm na obu zaworach. Gaźniki są bardzo czułe na wolnych obrotach, lecz główną przyczyną jest zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu pomiędzy...
Po pierwsze sprawdź jak długą iskrę daje zapłon (ze samego przewodu WN). Po drugie zmierz rezystancję cewki zasilającej i impulsatora. Tak poza tym w serii NSR stosowano moduły zapłonowe o budżetowym wykonaniu i zalane elastyczną masą. Niskiej jakości laminat, lutowanie na fali i wibracje silnika sprawiają, że luty pękają i moduł przestaje prawidłowo...
Dowolny moduł zapłonowy od skutera 4t DC CDI. Na allegro są nawet z potencjometrami do korekcji krzywej wyprzedzenia zapłonu.
miałem na myśli przepływomierz ultradźwiękowy, ale sprawa jest trudniejsza, bo coś musiało by te ultradźwięki wygenerować i odczytać. co do poprzedniego kolegi, to się zgadzam, potrzebny by był pomiar temperatury odniesienia. a to: "pomiar nie jest wykonywany bezpośrednio a np. poprzez zmianę wydatku prądu przepływającego przez platynowy drucik wywołanego...
Jeśli na odwrotnie podłączonym też nie działa, to jedyny wniosek - uszkodzenie modułu zapłonowego. Tam jest CDI? Przedstaw zdjęcie tego modułu. Spotkałem się z takimi uszkodzeniami modułów zapłonowych CDI ze zmiennym kątem, w wyniku których kąt wyprzedzenia przestawiał się na maksymalny, co skutkowało awarią silnika. Zapłon CDI musi mieć znacznik na...
Witam, Auto czasami nie chce odpalić. Jeśli odpali to wszystko chodzi ok ale po jakimś czasie obroty wskakują na 1300 i wypada błąd P0340. Podglądając parametry na żywo - ustawienie faz rozrządu zaworów dolotowych - wartość skacze między (-15 a 64 stopnie) , elektrozawór od zmiennych faz nie działa a kąt wyprzedzenia zapłonu ma 5 stopni. Chciałbym zapytać...
Coś takiego zacząłem robić do cz350 6V. Sterowanie cewek poprzez szybki Mosfet(u mnie tani IRF740), sterowanie czasem ładowania cewki (u mnie stały czas) no i najważniejsze zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu. Na razie zatrzymałem sie na testach na odpalonym silniku, nie jeździłem. Zalety jakie zaobserwowałem to w szczególności bardzo mały pobór prądu....
Witam, Chciałbym stworzyć układ elektroniczny o zmiennym kącie wyprzedzenia. Do tego celu chciałbym wykorzystać dwa czujniki optyczne (transoptory) TCST2300. Zasada działania: -Dwa transoptory ustawione są 35st. przed GMP (35st. ponieważ najwyższy kąt będzie tyle wynosił). -W momencie wykrycia szczeliny sygnał z transoptora biegnie do kontrolera przez...
przepraszam jeśli poczułeś się dotkniety , ale kultura (techniczna w szczególności) tu również precyzja wypowiedzi. Sprzężenie zwrotne to nie samoadaptacja . Każdy regulator działa ze sprzężaniem zwrotnym , którego najprostszym przykładem jest podciśnienie w kolektorze ssącym i czas wtrysku paliwa. Tak w uproszczeniu ( bo jest jeszcze kilka innych parametrów)...
Znowu podajesz link do schematu który nie pasuje do tego silnika, na schemacie jest zwykły moduł stałokątowy do silników dwusuwowych. Moduły zapłonowe do silników czterosuwowych (ze zmiennym kątem) są dużo bardziej skomplikowane ze względu na układ sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu (przyśpieszczacz). Dla przykładu: http://www.motelek.net/andere/cdi/china_...
ehhh Do kolegi cyborg, dziękuje za bardzo wyczerpującą wypowiedź która rozwiązała mój problem w mgnieniu oka. Życzę takich samych ludzi gdy kolega będzie miał problem dajmy na to z komputerem. A w tym temacie to już klikam Pomógł. Do Lokera odnośnie "mały tranzystor i atmegę" to może troszkę źle napisałem. aparat zapłonowy jest już zrealizowany, nakierowanie...
Okrągłe gniazdo służy do podłączenia diagnoskopu: obroty silnika, kąt wyprzedzenia zapłonu, ew. napięcie na sondzie lambda. Tak więc nie rób sobie nadziei. Sterownik silnika podpięty jest czasem do prostokątnego gniazda diagnostycznego pod maską. Tu też nie rób sobie nadziei: to bardzo prymitywny system diagnostyczny oparty na przebiegu prostokątnym...
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
Nie ważne jaki on jest, ważne co komputer robi z danymi które z niego otrzyma. Kąt wyprzedzenia zawsze jest zmienny, skoro nie ma czujnika podciśnienia w kolektorze to istnieje podejrzenie że przepływka spełnia jego rolę, oczywiście mapa jest zmienna wraz z obrotami silnika ale obroty =/= obciążenie a kąt wyprzedzenia zależy również od obciążenia ,...
Uszanowanko. Może od początku, żeby wszystko było jasne i klarowne. Zakupiłem Quada SMC Titan 300 z silnikiem 2 cylindry 4T 270ccm. Wadą był niby uszkodzony akumulator, jak się finalnie okazało, wina leży gdzieś indziej. Zdemontowany stator, 11 cewek 3 Fazy, w tym zasilanie do CDI AC. Między fazami było po 7V, regulator wyrzucał 14V, ale jak dostawał...
Ciekawa sprawa z tym, że silnik nierówno pracuje na dwóch cylindrach. Z tego co widzę jest jeden gaźnik na dwa cylindry i zawory membranowe. Podejrzewam że może być problem ze szczelnością pomiędzy komorami korbowymi. Na jednym z katalogów części podano, że na środku wału jest zwykły simmering, a nie uszczelnienie labiryntowe. Jeśli rzeczywiście jest...
"Czy ktoś wie, jakie zadania maja te trzy wypusty, który z nich wywołuje iskrę na świecy ?" To nie jest takie proste ( nie jak w skuterze ). Sam w sobie żaden wypust nie wywołuje iskry. Moduł zapłonowy Nanoplex (MED 210, MED211) oblicza kąt podawania iskry na podstawie tych wypustów. Nacięcie (wgłębienie) oznacza 0 stopni wyprzedzenia. Drugi wypust...
Cała historia wynika z tego ;w procesie spalania mamy kilka czynników tj.prędkość obrotową silnika- która jest zmienna,kąt wyprzedzenia zapłonu który też jest zmienny,pozostaje czas spalania mieszanki paliwowo powietrznej i ten jest stały.Nie możemy przyspieszyć czasu spalania.Dlatego przy małych obrotach i dużym obciążeniu zapłon paliwa w cylindrze...
Mam pytanie-prośbę bo ja nie znam się na elektronice. Jak zrobić elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia zapłonu? W tej chwili mam w swoim bolidzie – Syrena 105L, układ zapłonowy z mechanicznymi przerywaczami i elektronicznymi modułami GL200. Ma to wszystko tylko jedną wartość kąta zapłonu ustawianą na tych przerywaczach. Bardzo chciałbym to...
Witam! Po przeczytaniu powyższych postów podejrzewam Czujnik położenia wału i/lub wałka. Raczej nie czujnik stukowy, bo on raczej ograniczy moc lub przestawi zapłon (kąt wyprzedzenia) . Czujnik położenia wałka można sprawdzić zwykłą kontrolką diodową, a wału miernikiem napięcia zmiennego - powinno się generować napięcie zmienne dosyć mocno "falując"....
To prawda. Impulsatory produkowane dą w dwóch wariantach różniących się polaryzacją: 1. Do silników o stałym kącie — pierwszy impuls ujemny, drugi dodatni. 2. Do silników ze zmiennym przyśpieszeniem zapłonu — pierwszy impuls dodatni, drugi ujemny. Dlatego ważne jaki jest impulsator i moduł zapłonowy. Jeśli podłączysz moduł stałokątowy do...
Witam. Znajomemu spalił się moduł, zapomniał wyłączyć zapłonu na godzinę i moduł się stopił. Mam teraz problem z doborem nowego modułu, Kymco wymyślił kilka wersji i nie wiem który wybrać, w marce Kymco nie siedzę, na szukanie nie mam czasu. To jest moduł DC-CDI do silnika dwusuwowego (stały kąt wyprzedzenia zapłonu, przy czterosuwach jest zmienny),...
Też tak wnioskowałem, tylko mylące jest to że dla pompy z mechanizmem jest 18 stopni (to by było OK bo ustawione na wyłączonym silniku 18 stopni po włączeniu wraz ze wzrostem obrotów ta wartość się zwiększy tak jak np dla MF 255 wartość wzrasta do 23 stopni) ale dlaczego napisano że przy obrotach 2500-3000 powinno być 18 stopni. Czy trzeba rozumieć...
Nie ma też chyba za bardzo parcia na przejście na samochody elektryczne, bo taki samochód nie jest zwykle bardziej ekologiczny. Po prostu emisja spalin jest gdzie indziej. Tak, ale po pierwsze primo: elektrofiltry na kominach elektrowni, nawet węglowych działają lepiej niz DPF w dieslu, a zwłaszcza lepiej, niż wycięty DPF w dieslu. Poza tym kominy...
witam. chciałbym zrobić opóźniacz impulsu, tylko nie wiem jaki scalak należy zastosować i w jakiej konfiguracji, słyszałem o 74121 i ne555, ale nie wiem jak to podłączyć, czytałem datasheet, ale nic mi to nie daje. potrzebuję regulowane takie coś potencjometrem. potrzebne mi to jest do konstrukcji modułu zapłonowego do motoru ze zmiennym kątem wyprzedzenia.reasumując-...
Gaźnik do wersji 2-mix ma dodatkowy element do lepszego oddzielenia strug mieszanki i powietrza: https://obrazki.elektroda.pl/5453741400_... Pompka przyśpieszająca jest ukryta wewnątrz korpusu, w otworze przez który przechodzi oś przepustnicy (widać to na powyższym zdjęciu). W chińskim gaźniku na pewno masz zamontowaną membranę pompującą...
Silnik ma wypadanie zapłonu nierównomierne, słychać pufanie z wydechu, map w kolektorze koło 420mbar, kąt wyprzedzenia zapłonu mocno skacze od 3 do 17 stopni. Wtryski wyjęte i sprawdzone, pylą ładnie. Spaliny mocno śmierzą benzyną. Kolektor szczelny, cewka, świece wymienione. przy wymianie rozrządu wymienione koło zmiennych faz, popychacze, zawór od...
Witam wszystkich użytkowników elektrody. Moja honda jest z 1998 r. i kupiłem do niej moduł z keewaya 4t z ustawianiem kąta wyprzedzenia zapłonu (KWZ). W serwisówce jest napisane że KWZ to 24° przy 1400 obr/min, jednak na forum ktoś napisał że w tym motorze jest zmienny kąt zapłonu . I tu moje pytanie czy ktoś jest zorientowany jak to jest na prawdę...
To jest zrzut z Multiscana: ECU ISO Code: 0D 07 D6 04 43 2016-07-07 09:07:37 CONNECTED TO: Fiat Grande Punto 1.4 8V Magneti Marelli IAW 5SF3 CF4/EOBD Injection (8V) ----------------------------------------... Kod ISO: 0D 07 D6 04 43 Numer rysunku FIAT: 51798651 Numer sprzętu: IAW5SFHW300 Wersja sprzętu: 00 Numer oprogr.: 0905F41 Wersja...
Samochód podczas przyspieszania okresowo słabnie "dołki mocy", jeden okres trwa około 3 sekundy. 2 sekundy przyśpiesza i jedną przestaje przyspieszać. Powyżej 4000 obrotów silnika zjawisko zanika. Poniżej trochę danych, które już zebrałem: •Silnik: MR20DE, 2.0 benzyna, 141 KM - Nissan Qashqai J10 2010rok, •Instalacja gazowa od 10 lat, obecnie odłączona,...
Witam. Ja narzie doszedłem do czegoś takiego. Po wielu próbach mam na stole model(silnik elektryczny i na nim tarcza kodowa do tego transoptor szczelinowy) i do tego płytka testowa i prosty stroboskop. Aktualnie wszystko działa na 90s2313. Tarcza kodowa ma wycięcia co 45 stopni(8 sztuk) i dodatkowo jedno 10 stopni po GMP. Programik jest napisany w bascomie....
Golf III 1,8 jednopunkt 94 r założyłem gaz i dużo palił , zgodnie z zaleceniami z elektrody założyłem nową instalację z dobrą elektroniką (poprzednia była bez) instalacja sterowana komputerem,sanda lambda -emulator sondy, nowy parownik i mikser wszystko funkiel nówka -i nadal dużo pali teraz przy delikatnej jeżdzie ok 12 litrów wcześniej 15 Ale mam...
mam nastepujacy problem jak w temacie .bledy pojawiaja sie gdy zdelme noge z pedalu gazu i obroty delikatnie spadna nastepuje szarpniecie i wywala check auto wejdzie w tryb awaryjny i brak reakcji na pedal gazu.Wymienilem oba czujniki na kolektorze ssacym ktore odpowiadaja za cisnienie , nie pomoglo .Zdjalem i obejrzalem kolektor ssacy nie wyglada aby...
Piszę program sterujący zapłonem silnika 3 cylindrowego, Ma on na celu "emulację" mechanicznego regulatora odśrodkowego kąta wyprzedzenia zapłonu. Wymyśliłem sobie że tabelę zmiennych zapiszę w PROGMEM, poniżej program testujący rozwiązanie z tabelą. No i teraz: Niech mi ktoś proszę powie czy licznik T1 (16bitowy) zwiększa się co 5uS?? Takie obliczenia...
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Firmware do Larka nie sa dostepne - raczej nie znajdziesz. BTW, Uwazasz ze np. wgranie softu z komputera Audi A4 do Audi A6 tez zalatwi sprawe np. regulacji spalania? ;) To nie takie proste... Wiem - przeciez to tylko centymetr. A przy spalaniu to tylko 15"" kata ustawienia, lub 15 ms-ekundy wyprzedzenia.. Slowem - jest zbyt duzo parametrow zmiennych,...
Położenie magnesów jest tak ważne? Przecież i tak mamy jedno wyładowanie na obrót i steruje nim moduł a energia zbiera się przez cały czas w kondensatorze... Czy błędne podłączenie cewki zbierającej (pickup coil) i ładującej (cdi) będzie skutkować uszkodzeniem modułu? Jeśli nie to kombinacji nie ma zbyt wiele bo raptem 4 :) Informacji nie ma zbyt wiele,...
Chyba wymyśliłem, co mogłoby powodować poprawienie działania silnika przez dodawanie gazu Browna do mieszanki - pytanie, na ile poprawi i jakim kosztem (i wytwarzania gazu Browna, i skutków używania)... (swoją drogą, nie wiem skąd ta nazwa "gaz Browna" w temacie, nigdzie więcej takiej nie mogę znaleźć; chyba coś znalazłem: [url=http://tinwiki.org/wiki/Brown%27s_G...
BŁĄD, w żadnym wypadku. Najlepiej spisują się regulatory które komunikują się cyfrowo. CW400 jest drogi, ale można wstawić CR100 (pokojowy tygodniowy) lub CW100(pogodowy). Elektronika na bieżąco oblicza moc palnika i tak reguluję aby zminimalizować taktowanie i optymalizuje prace całej instalacji. Wiadomo najlepiej spisują się dedykowane tak jak piszesz...
Odpowiem najpierw na kwestie techniczne Panów od samej góry..Otóż opony Dębica Navigator - całoroczne... tak deklaruje producent, pewnie gorsze niż zmienne Kleber czy Fulda, ale cenione są przez użytkowników, natomiast ABS powinien być, auto jest z 2002 roku i miało ABS oraz chociażby wspomaganie, to nie jest najprostszy model z końcówki lat 90, tylko...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Witam Wariator dobra rzecz. Mam go 1 rok. Ale należy sie firmie. SC STAG Sprzedaliśmy , wzięliśmy premie a co tam klient. my spółka z certyfikatem ISO .Lider rynku instalacji autogazowych z… 2010-12-03 AC S.A. znowu docenione.A w programie wariatora TAP-01 same byki. Re: Wariator TAP01 przez MarekGryko w Śro Lip 15, 2009 1:57 pm Błąd z wprowadzaniem...
"Świeca z długim gwintem- większej bzdury nie słyszałem!!!! Zakładając świecę z długim gwintem (pomijając fakt że musisz dobrać odpowiednią wartość cieplną) zmieniasz wyprzedzenie zapłonu! " Pasta moto, jeśli twierdzisz, że robiłeś inżyniera ("Robiłem usprawnianie silnika S32 (SHL 175) jako temat pracy inżynierskiej 2 lata temu, z 8 na 14KM więc wiem...
Dzisiaj dorobiłem idealnie gumkę na ten twornik i Może uruchom produkcję, parę złotych wpadnie. Ludzie latają i szukają ich jak poparzeni... i wszystko byłoby ok gdyby nie wypróżniło paliwa z filtra i zgasł. Nie mogłem później zapalić. Pompka AC poszła się j...ć czy co? Zaworki mechanicznej pompki podającej mają działać na postoju jak zawór cofania....
Zrobiłem nałożenie zdarzeń z transkrypcji rozmów na zarys wysokościowy terenu http://obrazki.elektroda.pl/7249926300_1... jak się w niego wczytać, to widać, że piloci wcale nie lądowali, a robili dokładnie to co było mówione we wcześniejszych rozmowach na taśmie: podejście do 100m i odejście ... tyle, że się poślizgnęli we mgle o 475m,...
Witam mam problem z programem do Serwa step dir na silniku DC z enkoderem , chodzi mi o pomoc w zrozumieniu zasady działania tak na chłopski rozum jak powinno się to odbywać naprawde z regulatorem PID . Ja piszę w bascomie jeśli ktoś może pomóc byłbym wdzięczny. Zrobiłem sobie enkoder do silnika o małej rozdzielczości na obrót 10 impulsów , celowo taki...
Poprawa wydajności konserwacji i bezpieczeństwa dzięki IoT autor: Kartik Benageri Wprowadzenie: Ciągłe zapotrzebowanie na zrównoważony rozwój i lepszą wydajność pobudza innowacyjność w automatyce przemysłowej. Internet rzeczy (IoT) umożliwił szybką integrację zaawansowanych technologii z automatyzacją przemysłową. Inteligentne i w pełni połączone fabryki...
Aha, no to np. 80watow i opor 8ohmow, i juz mozna przeliczac?? A jesli chodzi o prad zmienny i staly, to chodzi o to ze staly jest caly czas taki sam a zmienny ze nie ma jednakowej wartosci tylko oscyluje w jakichs granicach, czy po prostu raz ma np. 20w raz 80 raz 60, teraz mowie na przykladzie wzm. ?? Witam Nie W tylko wolt. Nie chodzi tu o to że...
Witam. Podłączę się pod ten temat i reaktywuję go, żeby nie zakładać nowego. Mam Syrenę 104. Planuje zastąpienie (w moim silniku S31) tradycyjnego zapłonu platynkowego zapłonem CDI. Do tego celu chcę użyć 3 impulsatory, 3 moduły zapłonowe, oraz 3 oryginalne cewki butelkowe WN ( cewki chce zostawić, aby nie psuć oryginalnego wyglądu silnika). I tu prośba...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Zaledwie dwa tygodnie po uruchomieniu największej morskiej turbiny wiatrowej przez firmę Vestas, światowe media obiegła informacja, że chińska firma CSSC Haizhuang wprowadza na rynek model o mocy 18 MW. Co ważne, komponenty do gigantycznej turbiny są już wyprodukowane, na razie jednak nie wiadomo, kiedy siłownia H260-18MW zostanie zainstalowana na morzu. ...
ELIMINACJA ZAKŁÓCEŃ INTERFERENCYJNYCH Streszczenie kilku tekstów internetowych. Pod poniższym linkiem znajduje się dokładny opis (w języku angielskim) interesującej metody służącej minimalizowaniu zakłóceń radiowych, podczas odbioru sygnałów z zakresu VHF. (Link;) Istnieją różne metody eliminacji różnych typów zakłóceń odbioru radiowego UKF-FM. Czasem...
C1, C2, C4 to kondensatory sprzężenia zwrotnego miedzy C i B tranzystora. Aby generator działał muszą być spełnione 2 warunki. 1 to warunek amplitudy, czyli część sygnału z kolektora wraca do bazy i powoduje odpowiednio duże wysterowanie tranzystora. 2 warunek to warunek fazy, czyli ten sygnał zwrotny (sprzężenie) musi mieć fazę zgodną. Akurat tranzystor...
Witam, od czego wlasciwie zaleza znaki reaktancji? od kierunku pradu I jaki plynie przez dana galaz? dobre pytanie, ale na to pytanie odpowiedż powinieneś już dawno znać... :D Wynika to z różnicy zachowania się w obwodzie elektrycznym pomiędzy idealną cewką a idealnym kondensatorem. Równanie różniczkowe napięcia od prądu dla cewki jest jak niżej: uL(t)...
zmiennym kątem kątem wyprzedzenia zapłonu moduł zmiennym kątem
membrana pompa paliwo odkurzacz uszkodzony zacisk hamulcowy ręczny
Podłączenie LG Therma V 9 kW z Viessmann Vitodens 200 Elektroliza aluminium: jak uzyskać drobne aluminium?