Czasami, ale dość rzadko pojawiają się na Allegro moduły DC-CDI, zazwyczaj ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu.
Opisywałem już w kilku miejscach w internecie mój sposób polegający na zastosowaniu gotowego modułu DC-CDI i wymianie impulsatora. Powinno też działać bez problemu na silniku 100 cm3 przy stałym kącie wyprzedzenia równym 17° OWK. Niestety nigdy nie miałem styczności z silnikami 100/125/150, nie wiem jak wygląda kwestia zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu....
No to proszę bardzo propozycje: Skutery Kymco Super 9 (dwusuwowy, stały kąt) - nowe "racing" 180 zł made in tajwan. Z chińskimi podróbkami z Wilmatu nie miałem styczności. Skutery Yamaha Aerox, Jog itp. od 2004 roku - chińskie żółte podróbki na Allegro od 70 zł. Yamaha TZR 50 - moduł MORIC ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu (opóźnianie od pewnej...
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
W takim razie można próbować podpasować moduł zapłonowy od innych moto 4T ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Trzeba tylko zorientować się co do kształtu tzw. "mapy zapłonu", a dokładnie przy jakich obrotach jest pełny kąt wyprzedzenia zapłonu o raz upewnić się, czy początek i koniec znacznika wypada na minimalnym i maksymalnym kącie wyprzedzenia...
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
To mam jeszcze jedno pytanko. Przeglądając alledrogo modułów do silników czterosówowych jest pełno silnik typ GY-6 ale brak opisów pinout skąd mam wiedzieć jaki kupić i po czym to poznać? P.S. Problem rozwiązany dobrałem moduł na prąd zmienny ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu 4T GY-6 tylko piny musiałem pozamieniać ale wszystko chodzi jak trzeba....
Moim zdaniem, rozwiązanie to moduł od skutera 4T (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu) pod impulsator 1. Musiałbyś się jednak upewnić przy jakim kącie wyprzedzenia wypada koniec znacznika dla tego impulsatora, powinno być jakieś 5-10° przed GMP. Drugi impulsator wygląda jakby służył jako zabezpieczenie przed odbiciem podczas kopania. Przez śruby...
W silnikach Piaggio 125-180 cm³ 2T stosowano dwa typy układów zapłonowych i cewkomodułów, do silników chłodzonych powietrzem ze stałym kątem i do silników chłodzonych cieczą ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Możliwe że założyłeś niewłaściwy moduł. Skontroluj punkt zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej. http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/Piaggi...
Opisz może do jakiego motorku to potrzebujesz. Z tego, co rozumiem, to ma być to moduł ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu tak? Jeżeli tak to sam bym był zainteresowany ;)
Witam. Chcialbym zrobic do motocykla 1 cylindrowego 2 suwowego elektroniczny układ zapłonowy ze zmiennym kątem wyprzedzenia i nie zabardzo wiem jak zacząc :) prosze o pomoc .. z impulsatorem nie ma problemu lecz magia dla mnie jest caly moduł sterujący zaplonem. :lol: pomocy :lol: pozdrawiam.
U mnie po kapitalnym remoncie silnika też Jawa dymiła bardziej na prawym gaże. Problem zniknął jak zamontowałem elektroniczny zapłon CDI własnej roboty. Gwarancję precyzyjnego punktu zapłonu uzyskałem stosując transoptory szczelinowe. W najbliższym czasie powstanie zapłon CDI ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu + odpalanie silnika w drugą stronę...
Podejrzewam że w tym modelu będzie zapłon typu CDI, cewkomoduł firmy Motoplat, ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, tak więc o cewce z Poloneza zapomnij. Posiadam serwisówkę do modeli CX, Apache, Free-style, Crono.
Ewidentnie alternator trójfazowy i zapłon typu DC-CDI. Są dostępne moduły pomarańczowe "Inca 4T" z Wilmatu (WM Motor), ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, ale niestety są one niskiej (wątpliwej) jakości. W takiej cenie niczego lepszego nie znajdziesz. Ogólnie moduły DC-CDI są trudno dostępne i drogie.
Zastanawiam się, po co tyle komplikacji przy module. Musiałbyś się dowiedzieć czy w w tym silniku występuje zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, na co wskazuje stopień rozbudowania modułu CDI. Dopiero potem myśleć nad szukaniem zamiennika. Poza tym osobiście przetestowałbym działanie zapłonu w świetle stroboskopu przed demontażem modułu -...
chodzi mi o zastosowanie modułu o zmiennym kącie wyprzedzenia zapłonu z samochodu do motocykla. Słyszałem że jakieś volvo miało w module wejście na podciśnienie z kolektora.myślę że taki moduł byłby lepszy od zapłonu z kątem statycznym.czytałem coś o sportowych modułach do skuterów z otwartą mapą zapłonu, ale do końca nie wiem o co chodzi.
Dowolny moduł zapłonowy od skutera 4t DC CDI. Na allegro są nawet z potencjometrami do korekcji krzywej wyprzedzenia zapłonu.
witam. chciałbym przerobić moduł zapłonowy w swoim motorku na cdi (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu), ale tak właściwie nie wiem jak się za to zabrać. myslałem nad tym, aby wykorzystać obrotomierz led, którego projekt zamieszczam poniżej http://obrazki.elektroda.net/2_125016798... tutaj daję schemat mojej całej instalacji zapłonowej: http://obrazki.elektroda.net/44_12501681...
No to może sprecyzuję bardziej. Potrzebuję moduł cdi ac ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu (ewentualnie ze zmiennym do 2t) Stator jest na "fasolkach" więc myślę że kąt wyprzedzenia powinno dać się nim ustawić. Iskra jest na module o symbolu: 50qt-10a-2237, lecz przy wyższych obrotach bardzo mocno przerywa i się nie wkręca. Na module od gy6 motocykl...
Najlepiej zastosować moduł mikroprocesorowy z czujnikiem stuków w głowicy. Takie ustrojstwo działa tak, że balansuje na krawędzi stuku i wtedy bez znaczenia jakiego paliwa byś nie nalał [mam na uwadze ilość oktanową] zawsze będziesz miał prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu.
Jestem ciekaw jak przetoczysz stożek koła magnesowego tak aby nie powstało bicie, jak oszlifujesz stożek aby miał właściwy kąt, gładkość i "trzymanie" się na stożku czopu wału korbowego? Podałbyś orientacyjne wymiary stożka w WSK. Chińskie 2T mają większy rozmiar stożka w stosunku do włoskich silników, taki chiński zapłon masz podany w pierwszym poście....
Czyli masz tam system EDC MS5......sprawdzałeś przekaźnik R34/RP9 ??? czy pomiar listwy nastawczej robiłeś pomiędzy pinami 1 i 2 (sterowanie masą- zdublowane przewody do kostki C188) a zasilaniem (+) z wyjścia D-13 centrali bezpiecznikowej (P2)elektromagnes ten ma on mieć opór 0,6 -1,2 omów ??? Zawór paliwa (v45) ma mieć opór 35-50 omów i mierzysz go...
Znowu podajesz link do schematu który nie pasuje do tego silnika, na schemacie jest zwykły moduł stałokątowy do silników dwusuwowych. Moduły zapłonowe do silników czterosuwowych (ze zmiennym kątem) są dużo bardziej skomplikowane ze względu na układ sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu (przyśpieszczacz). Dla przykładu: http://www.motelek.net/andere/cdi/china_...
Witam, jak wogóle takie coś ma działać? Proszę o schemat ideowy albo jakiś gotowy, w silniku jest przerywacz więc mechanicznie nie może się to odbywać, coś w module musi być. Tylko jak sie za to zabrać żeby w zależności od obrotów moduł w innym momencie generował impuls... Może ktoś ma gotowy moduł to bym był wdzieczny bardzo.
Koledzy przespali temat Jag CDI? Każdy kto operuje amatorsko lutownicą może sobie moduł sklecić. 17 podstawowych elementów. Dokupić wystarczy cewke WN i mamy niezniszczalne CDI ze zmiennym kątem wyprzedzenia. Sądze że moduł ten i przy KO by działał. Dla leniwych jest opcja 8 elementowa.
I po jakiego grzyba chcesz zmieniać zapłon na CDI gdy ETZ ma ok 200W alternator??? Prędzej szedłbym w TCI o zmiennym kącie wyprzedzenia. Dziwne...
4t w większości maja zmienne kąty wyprzedzenia zapłonu
Czy jest to może zapłon o zmiennym kącie wyprzedzenia, czy może zwykły?
Stosowałem schemat modułu z regulacją kąta. Ten: http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-pr...
witam A co myśli pan o zmiennym kącie wyprzedzenia zapłonu?? Czytałem gdzieć(nie wiem, czy to prawda) że w 4-sówach jest wyprzedzenie przy niskich obrotach 2mm, a wysokich ok. 4mm. Czy stosowanie czegoś takiego jest opłacalne, czy to bujda?? Jeżeli chodzi o ten zapłon ze strony http://btelectronic.sweb.cz/lightcdi.htm , to czy różni się on czymś ot...
do kolegi banan- co by dała zmiana cewek. zarówno w zapłonie elektronicznym, cdi, platynkowym są takie same cewki, w pełni zamienne ze sobą- sprawdziłem. zapłony elektroniczne mają tylko czasem mniejsze cewki, ponieważ elektronik daje większy prąd, więc nie trzeba dużej, droższej, cięższej cewki 2 sprawa- w naszej polskiej terminologii (i nie tylko)...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Tyle że nie stać mnie aktualnie na którykolwiek z tych zapłonów. Silnik w czasie normalnej pracy nie chodzi na tak wyokich obrotach, bo nie jest wysoko strojony. Chodzi tylko o sam fakt że da się wykonać to samemu. Projekt ma też cele dydaktyczne. Tak przy okazji, Pan budował kiedyś zapłon z zmiennym kątem wyprzedzenia. Ostatecznie zdało to egzamin?...
To zależy od wielu czynników. Czas spalania ładunku zależy od składu mieszanki i ciśnienia w cylindrze. W silnikach dwusuwowych z rezonansem zwykle wprowadza się opóźnianie zapłonu na najwyższych obrotach, a wyprzedzanie przed rezonansem. W silnikach strato stosuje się zapłony ze zmiennym kątem, zwiększającym kąt wyprzedzenia na wysokich obrotach (znacznie...
napełnianie cylindra zależne jest od stopnia otwarcia przepustnicy, a poza tym jak wyżej tłumaczy robokop, może z małym różnicami w silnikach ze zmiennymi fazami rozrządu
Samo planowanie głowicy nie da Ci trzykrotnego wzrostu mocy, przelicz sobie jaki byś musiał mieć stosunek KM/l. Takie zwiększenie mocy to kompleksowy i profesonalny tuning. Polerowanie komory spalania i ewentualnie zmiana jej kształtu (silnik rometowski czy Jawy?), zmniejszenie pojemności skrzyni korbowej,wypolerowanie kanałów, dokładne zgranie kanałów...
Firmware do Larka nie sa dostepne - raczej nie znajdziesz. BTW, Uwazasz ze np. wgranie softu z komputera Audi A4 do Audi A6 tez zalatwi sprawe np. regulacji spalania? ;) To nie takie proste... Wiem - przeciez to tylko centymetr. A przy spalaniu to tylko 15"" kata ustawienia, lub 15 ms-ekundy wyprzedzenia.. Slowem - jest zbyt duzo parametrow zmiennych,...
Jeśli na odwrotnie podłączonym też nie działa, to jedyny wniosek - uszkodzenie modułu zapłonowego. Tam jest CDI? Przedstaw zdjęcie tego modułu. Spotkałem się z takimi uszkodzeniami modułów zapłonowych CDI ze zmiennym kątem, w wyniku których kąt wyprzedzenia przestawiał się na maksymalny, co skutkowało awarią silnika. Zapłon CDI musi mieć znacznik na...
Okrągłe gniazdo służy do podłączenia diagnoskopu: obroty silnika, kąt wyprzedzenia zapłonu, ew. napięcie na sondzie lambda. Tak więc nie rób sobie nadziei. Sterownik silnika podpięty jest czasem do prostokątnego gniazda diagnostycznego pod maską. Tu też nie rób sobie nadziei: to bardzo prymitywny system diagnostyczny oparty na przebiegu prostokątnym...
Cześć, Pytanie o moduł DC CDI AW0051. taki jak poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/8885119200_... Czy montując taki moduł impulsator należy ustawiać z jakimś wyprzedzeniem czy na 0? Jeśli te moduły mają jakieś wyprzedzenie to ile ono wynosi? Jak rozpoznać moduły ze zmiennym kątem i stałym?
Witam, Auto czasami nie chce odpalić. Jeśli odpali to wszystko chodzi ok ale po jakimś czasie obroty wskakują na 1300 i wypada błąd P0340. Podglądając parametry na żywo - ustawienie faz rozrządu zaworów dolotowych - wartość skacze między (-15 a 64 stopnie) , elektrozawór od zmiennych faz nie działa a kąt wyprzedzenia zapłonu ma 5 stopni. Chciałbym zapytać...
miałem na myśli przepływomierz ultradźwiękowy, ale sprawa jest trudniejsza, bo coś musiało by te ultradźwięki wygenerować i odczytać. co do poprzedniego kolegi, to się zgadzam, potrzebny by był pomiar temperatury odniesienia. a to: "pomiar nie jest wykonywany bezpośrednio a np. poprzez zmianę wydatku prądu przepływającego przez platynowy drucik wywołanego...
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
Witam, Chciałbym stworzyć układ elektroniczny o zmiennym kącie wyprzedzenia. Do tego celu chciałbym wykorzystać dwa czujniki optyczne (transoptory) TCST2300. Zasada działania: -Dwa transoptory ustawione są 35st. przed GMP (35st. ponieważ najwyższy kąt będzie tyle wynosił). -W momencie wykrycia szczeliny sygnał z transoptora biegnie do kontrolera przez...
przepraszam jeśli poczułeś się dotkniety , ale kultura (techniczna w szczególności) tu również precyzja wypowiedzi. Sprzężenie zwrotne to nie samoadaptacja . Każdy regulator działa ze sprzężaniem zwrotnym , którego najprostszym przykładem jest podciśnienie w kolektorze ssącym i czas wtrysku paliwa. Tak w uproszczeniu ( bo jest jeszcze kilka innych parametrów)...
To prawda. Impulsatory produkowane dą w dwóch wariantach różniących się polaryzacją: 1. Do silników o stałym kącie — pierwszy impuls ujemny, drugi dodatni. 2. Do silników ze zmiennym przyśpieszeniem zapłonu — pierwszy impuls dodatni, drugi ujemny. Dlatego ważne jaki jest impulsator i moduł zapłonowy. Jeśli podłączysz moduł stałokątowy do...
Witam! Po przeczytaniu powyższych postów podejrzewam Czujnik położenia wału i/lub wałka. Raczej nie czujnik stukowy, bo on raczej ograniczy moc lub przestawi zapłon (kąt wyprzedzenia) . Czujnik położenia wałka można sprawdzić zwykłą kontrolką diodową, a wału miernikiem napięcia zmiennego - powinno się generować napięcie zmienne dosyć mocno "falując"....
witam. chciałbym zrobić opóźniacz impulsu, tylko nie wiem jaki scalak należy zastosować i w jakiej konfiguracji, słyszałem o 74121 i ne555, ale nie wiem jak to podłączyć, czytałem datasheet, ale nic mi to nie daje. potrzebuję regulowane takie coś potencjometrem. potrzebne mi to jest do konstrukcji modułu zapłonowego do motoru ze zmiennym kątem wyprzedzenia.reasumując-...
Mam pytanie-prośbę bo ja nie znam się na elektronice. Jak zrobić elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia zapłonu? W tej chwili mam w swoim bolidzie – Syrena 105L, układ zapłonowy z mechanicznymi przerywaczami i elektronicznymi modułami GL200. Ma to wszystko tylko jedną wartość kąta zapłonu ustawianą na tych przerywaczach. Bardzo chciałbym to...
Silnik ma wypadanie zapłonu nierównomierne, słychać pufanie z wydechu, map w kolektorze koło 420mbar, kąt wyprzedzenia zapłonu mocno skacze od 3 do 17 stopni. Wtryski wyjęte i sprawdzone, pylą ładnie. Spaliny mocno śmierzą benzyną. Kolektor szczelny, cewka, świece wymienione. przy wymianie rozrządu wymienione koło zmiennych faz, popychacze, zawór od...
Uszanowanko. Może od początku, żeby wszystko było jasne i klarowne. Zakupiłem Quada SMC Titan 300 z silnikiem 2 cylindry 4T 270ccm. Wadą był niby uszkodzony akumulator, jak się finalnie okazało, wina leży gdzieś indziej. Zdemontowany stator, 11 cewek 3 Fazy, w tym zasilanie do CDI AC. Między fazami było po 7V, regulator wyrzucał 14V, ale jak dostawał...
Samochód podczas przyspieszania okresowo słabnie "dołki mocy", jeden okres trwa około 3 sekundy. 2 sekundy przyśpiesza i jedną przestaje przyspieszać. Powyżej 4000 obrotów silnika zjawisko zanika. Poniżej trochę danych, które już zebrałem: •Silnik: MR20DE, 2.0 benzyna, 141 KM - Nissan Qashqai J10 2010rok, •Instalacja gazowa od 10 lat, obecnie odłączona,...
Nie ma też chyba za bardzo parcia na przejście na samochody elektryczne, bo taki samochód nie jest zwykle bardziej ekologiczny. Po prostu emisja spalin jest gdzie indziej. Tak, ale po pierwsze primo: elektrofiltry na kominach elektrowni, nawet węglowych działają lepiej niz DPF w dieslu, a zwłaszcza lepiej, niż wycięty DPF w dieslu. Poza tym kominy...
Witam. W układzie zastosowałem elementy z Poloneza. Map Sensor to seryjnie montowany w Polonezie chyba GSI produkt GM. Zamieszczam foto. http://obrazki.elektroda.pl/1516175800_1... i charakterystykę: http://obrazki.elektroda.pl/7804965000_1... Więcej informacji na stronie: http://warsztaty.samochodowka.internetds...
Położenie magnesów jest tak ważne? Przecież i tak mamy jedno wyładowanie na obrót i steruje nim moduł a energia zbiera się przez cały czas w kondensatorze... Czy błędne podłączenie cewki zbierającej (pickup coil) i ładującej (cdi) będzie skutkować uszkodzeniem modułu? Jeśli nie to kombinacji nie ma zbyt wiele bo raptem 4 :) Informacji nie ma zbyt wiele,...
Piszę program sterujący zapłonem silnika 3 cylindrowego, Ma on na celu "emulację" mechanicznego regulatora odśrodkowego kąta wyprzedzenia zapłonu. Wymyśliłem sobie że tabelę zmiennych zapiszę w PROGMEM, poniżej program testujący rozwiązanie z tabelą. No i teraz: Niech mi ktoś proszę powie czy licznik T1 (16bitowy) zwiększa się co 5uS?? Takie obliczenia...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
BŁĄD, w żadnym wypadku. Najlepiej spisują się regulatory które komunikują się cyfrowo. CW400 jest drogi, ale można wstawić CR100 (pokojowy tygodniowy) lub CW100(pogodowy). Elektronika na bieżąco oblicza moc palnika i tak reguluję aby zminimalizować taktowanie i optymalizuje prace całej instalacji. Wiadomo najlepiej spisują się dedykowane tak jak piszesz...
A jak ustawiasz stos ?? Bo ja ustawiam go na końcu wszystkich zmiennych, bo staddardowo jest SP=7 co może być za blisko. Przykład kawałka mojego kodu który wukonuje między innymi dzielenie: ;----------------------- ;Procedura dzieli 60M/T (60M=3938700h) OBROTY:movr0,#DZIELNA movr1,#1 movr2,#LCZYN*2 ;Wpisanie 60M do Dzielnej W60M:mova,r1...
Witam Wariator dobra rzecz. Mam go 1 rok. Ale należy sie firmie. SC STAG Sprzedaliśmy , wzięliśmy premie a co tam klient. my spółka z certyfikatem ISO .Lider rynku instalacji autogazowych z… 2010-12-03 AC S.A. znowu docenione.A w programie wariatora TAP-01 same byki. Re: Wariator TAP01 przez MarekGryko w Śro Lip 15, 2009 1:57 pm Błąd z wprowadzaniem...
Chyba wymyśliłem, co mogłoby powodować poprawienie działania silnika przez dodawanie gazu Browna do mieszanki - pytanie, na ile poprawi i jakim kosztem (i wytwarzania gazu Browna, i skutków używania)... (swoją drogą, nie wiem skąd ta nazwa "gaz Browna" w temacie, nigdzie więcej takiej nie mogę znaleźć; chyba coś znalazłem: [url=http://tinwiki.org/wiki/Brown%27s_G...
Dzisiaj dorobiłem idealnie gumkę na ten twornik i Może uruchom produkcję, parę złotych wpadnie. Ludzie latają i szukają ich jak poparzeni... i wszystko byłoby ok gdyby nie wypróżniło paliwa z filtra i zgasł. Nie mogłem później zapalić. Pompka AC poszła się j...ć czy co? Zaworki mechanicznej pompki podającej mają działać na postoju jak zawór cofania....
"Świeca z długim gwintem- większej bzdury nie słyszałem!!!! Zakładając świecę z długim gwintem (pomijając fakt że musisz dobrać odpowiednią wartość cieplną) zmieniasz wyprzedzenie zapłonu! " Pasta moto, jeśli twierdzisz, że robiłeś inżyniera ("Robiłem usprawnianie silnika S32 (SHL 175) jako temat pracy inżynierskiej 2 lata temu, z 8 na 14KM więc wiem...
Z moich obserwacji wynika ,że iskra na niskich obrotach jest na końcu nabiegunnika przy wyższych obrotach przesuwa się ( skokowo) na jego początek i przesuwa , wyprzedza zapłon o długość nabiegunnika ( nie zawsze o całą, różne moduły CDI)
Witam mam problem z programem do Serwa step dir na silniku DC z enkoderem , chodzi mi o pomoc w zrozumieniu zasady działania tak na chłopski rozum jak powinno się to odbywać naprawde z regulatorem PID . Ja piszę w bascomie jeśli ktoś może pomóc byłbym wdzięczny. Zrobiłem sobie enkoder do silnika o małej rozdzielczości na obrót 10 impulsów , celowo taki...
Zrobiłem nałożenie zdarzeń z transkrypcji rozmów na zarys wysokościowy terenu http://obrazki.elektroda.pl/7249926300_1... jak się w niego wczytać, to widać, że piloci wcale nie lądowali, a robili dokładnie to co było mówione we wcześniejszych rozmowach na taśmie: podejście do 100m i odejście ... tyle, że się poślizgnęli we mgle o 475m,...
Poprawa wydajności konserwacji i bezpieczeństwa dzięki IoT autor: Kartik Benageri Wprowadzenie: Ciągłe zapotrzebowanie na zrównoważony rozwój i lepszą wydajność pobudza innowacyjność w automatyce przemysłowej. Internet rzeczy (IoT) umożliwił szybką integrację zaawansowanych technologii z automatyzacją przemysłową. Inteligentne i w pełni połączone fabryki...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam. Podłączę się pod ten temat i reaktywuję go, żeby nie zakładać nowego. Mam Syrenę 104. Planuje zastąpienie (w moim silniku S31) tradycyjnego zapłonu platynkowego zapłonem CDI. Do tego celu chcę użyć 3 impulsatory, 3 moduły zapłonowe, oraz 3 oryginalne cewki butelkowe WN ( cewki chce zostawić, aby nie psuć oryginalnego wyglądu silnika). I tu prośba...
Parę dni jeździłem na benzynie nie poprawy - na samej benzynie spala około 15 ltr/100 Świecę tą która była okopcona wymieniłem na starą tu mi się wydaje że jest lepiej w poniedziałek kupię jedną nową albo cały komplet żeby były takie same wstawione. Przepustnice wyczyściłem nie była brudna nie musiałem benzyny używać żeby doprowadzić ją do błysku. Szczelność...
ELIMINACJA ZAKŁÓCEŃ INTERFERENCYJNYCH Streszczenie kilku tekstów internetowych. Pod poniższym linkiem znajduje się dokładny opis (w języku angielskim) interesującej metody służącej minimalizowaniu zakłóceń radiowych, podczas odbioru sygnałów z zakresu VHF. (Link;) Istnieją różne metody eliminacji różnych typów zakłóceń odbioru radiowego UKF-FM. Czasem...
Witam! Silnik1.8 + lpg mam problem po rozgrzaniu silnik przerywa dusi się, ma problemy by wkrecic sie na obroty, brak mocy. Najgorzej na benzynie choć na lpg jest podobnie. 1. Rozrząd wymieniony 60tys km temu. ( objawy wyskakujacy błąd czujnika pol walka rozrzadu, problemy z odpaleniem po wymianie łańcucha ustało). 2. Po podpieciu komputra pod sterownik...
It is known that the cooling machine is widely used in the industry. In this paper, I will show you how to use STONE HMI LCD as the display to combine the temperature sensor with Arduino esp8266 cooler application; the communication between the temperature sensor and Arduino esp8266 is realized by single line communication, and the communication mode...
zmiennym kątem kątem wyprzedzenia zapłonu moduł zmiennym kątem
schemat ssać przetwornica kineskop digit technisat
Błąd E23 w falowniku IBO IVR 11 - przyczyny i rozwiązania GECO G422 – komunikat „wyreguluj przepływ” w instalacji solarnej, regulacja pompy i rotametru