Czasami, ale dość rzadko pojawiają się na Allegro moduły DC-CDI, zazwyczaj ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu.
Opisywałem już w kilku miejscach w internecie mój sposób polegający na zastosowaniu gotowego modułu DC-CDI i wymianie impulsatora. Powinno też działać bez problemu na silniku 100 cm3 przy stałym kącie wyprzedzenia równym 17° OWK. Niestety nigdy nie miałem styczności z silnikami 100/125/150, nie wiem jak wygląda kwestia zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu....
No to proszę bardzo propozycje: Skutery Kymco Super 9 (dwusuwowy, stały kąt) - nowe "racing" 180 zł made in tajwan. Z chińskimi podróbkami z Wilmatu nie miałem styczności. Skutery Yamaha Aerox, Jog itp. od 2004 roku - chińskie żółte podróbki na Allegro od 70 zł. Yamaha TZR 50 - moduł MORIC ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu (opóźnianie od pewnej...
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
W takim razie można próbować podpasować moduł zapłonowy od innych moto 4T ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Trzeba tylko zorientować się co do kształtu tzw. "mapy zapłonu", a dokładnie przy jakich obrotach jest pełny kąt wyprzedzenia zapłonu o raz upewnić się, czy początek i koniec znacznika wypada na minimalnym i maksymalnym kącie wyprzedzenia...
Witam. Pytanie to padło w tym temacie już kilka razy, ale nikt nie udzielił odpowiedzi. Spróbuję zatem raz jeszcze. Czy ktoś może pokazać jak wygląda, albo jakie ma oznaczenie, moduł zapłonowy chiński DC ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu? I czy ktoś mierzył ile stopni wynosi wyprzedzenie?
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
To mam jeszcze jedno pytanko. Przeglądając alledrogo modułów do silników czterosówowych jest pełno silnik typ GY-6 ale brak opisów pinout skąd mam wiedzieć jaki kupić i po czym to poznać? P.S. Problem rozwiązany dobrałem moduł na prąd zmienny ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu 4T GY-6 tylko piny musiałem pozamieniać ale wszystko chodzi jak trzeba....
Moim zdaniem, rozwiązanie to moduł od skutera 4T (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu) pod impulsator 1. Musiałbyś się jednak upewnić przy jakim kącie wyprzedzenia wypada koniec znacznika dla tego impulsatora, powinno być jakieś 5-10° przed GMP. Drugi impulsator wygląda jakby służył jako zabezpieczenie przed odbiciem podczas kopania. Przez śruby...
W silnikach Piaggio 125-180 cm³ 2T stosowano dwa typy układów zapłonowych i cewkomodułów, do silników chłodzonych powietrzem ze stałym kątem i do silników chłodzonych cieczą ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Możliwe że założyłeś niewłaściwy moduł. Skontroluj punkt zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej. http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/Piaggi...
Opisz może do jakiego motorku to potrzebujesz. Z tego, co rozumiem, to ma być to moduł ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu tak? Jeżeli tak to sam bym był zainteresowany ;)
Witam. Chcialbym zrobic do motocykla 1 cylindrowego 2 suwowego elektroniczny układ zapłonowy ze zmiennym kątem wyprzedzenia i nie zabardzo wiem jak zacząc :) prosze o pomoc .. z impulsatorem nie ma problemu lecz magia dla mnie jest caly moduł sterujący zaplonem. :lol: pomocy :lol: pozdrawiam.
U mnie po kapitalnym remoncie silnika też Jawa dymiła bardziej na prawym gaże. Problem zniknął jak zamontowałem elektroniczny zapłon CDI własnej roboty. Gwarancję precyzyjnego punktu zapłonu uzyskałem stosując transoptory szczelinowe. W najbliższym czasie powstanie zapłon CDI ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu + odpalanie silnika w drugą stronę...
Podejrzewam że w tym modelu będzie zapłon typu CDI, cewkomoduł firmy Motoplat, ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, tak więc o cewce z Poloneza zapomnij. Posiadam serwisówkę do modeli CX, Apache, Free-style, Crono.
Ewidentnie alternator trójfazowy i zapłon typu DC-CDI. Są dostępne moduły pomarańczowe "Inca 4T" z Wilmatu (WM Motor), ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, ale niestety są one niskiej (wątpliwej) jakości. W takiej cenie niczego lepszego nie znajdziesz. Ogólnie moduły DC-CDI są trudno dostępne i drogie.
Zastanawiam się, po co tyle komplikacji przy module. Musiałbyś się dowiedzieć czy w w tym silniku występuje zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, na co wskazuje stopień rozbudowania modułu CDI. Dopiero potem myśleć nad szukaniem zamiennika. Poza tym osobiście przetestowałbym działanie zapłonu w świetle stroboskopu przed demontażem modułu -...
chodzi mi o zastosowanie modułu o zmiennym kącie wyprzedzenia zapłonu z samochodu do motocykla. Słyszałem że jakieś volvo miało w module wejście na podciśnienie z kolektora.myślę że taki moduł byłby lepszy od zapłonu z kątem statycznym.czytałem coś o sportowych modułach do skuterów z otwartą mapą zapłonu, ale do końca nie wiem o co chodzi.
Dowolny moduł zapłonowy od skutera 4t DC CDI. Na allegro są nawet z potencjometrami do korekcji krzywej wyprzedzenia zapłonu.
witam. chciałbym przerobić moduł zapłonowy w swoim motorku na cdi (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu), ale tak właściwie nie wiem jak się za to zabrać. myslałem nad tym, aby wykorzystać obrotomierz led, którego projekt zamieszczam poniżej http://obrazki.elektroda.net/2_125016798... tutaj daję schemat mojej całej instalacji zapłonowej: http://obrazki.elektroda.net/44_12501681...
Najlepiej zastosować moduł mikroprocesorowy z czujnikiem stuków w głowicy. Takie ustrojstwo działa tak, że balansuje na krawędzi stuku i wtedy bez znaczenia jakiego paliwa byś nie nalał [mam na uwadze ilość oktanową] zawsze będziesz miał prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu.
No to może sprecyzuję bardziej. Potrzebuję moduł cdi ac ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu (ewentualnie ze zmiennym do 2t) Stator jest na "fasolkach" więc myślę że kąt wyprzedzenia powinno dać się nim ustawić. Iskra jest na module o symbolu: 50qt-10a-2237, lecz przy wyższych obrotach bardzo mocno przerywa i się nie wkręca. Na module od gy6 motocykl...
Jestem ciekaw jak przetoczysz stożek koła magnesowego tak aby nie powstało bicie, jak oszlifujesz stożek aby miał właściwy kąt, gładkość i "trzymanie" się na stożku czopu wału korbowego? Podałbyś orientacyjne wymiary stożka w WSK. Chińskie 2T mają większy rozmiar stożka w stosunku do włoskich silników, taki chiński zapłon masz podany w pierwszym poście....
Czyli masz tam system EDC MS5......sprawdzałeś przekaźnik R34/RP9 ??? czy pomiar listwy nastawczej robiłeś pomiędzy pinami 1 i 2 (sterowanie masą- zdublowane przewody do kostki C188) a zasilaniem (+) z wyjścia D-13 centrali bezpiecznikowej (P2)elektromagnes ten ma on mieć opór 0,6 -1,2 omów ??? Zawór paliwa (v45) ma mieć opór 35-50 omów i mierzysz go...
Znowu podajesz link do schematu który nie pasuje do tego silnika, na schemacie jest zwykły moduł stałokątowy do silników dwusuwowych. Moduły zapłonowe do silników czterosuwowych (ze zmiennym kątem) są dużo bardziej skomplikowane ze względu na układ sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu (przyśpieszczacz). Dla przykładu: http://www.motelek.net/andere/cdi/china_...
Koledzy przespali temat Jag CDI? Każdy kto operuje amatorsko lutownicą może sobie moduł sklecić. 17 podstawowych elementów. Dokupić wystarczy cewke WN i mamy niezniszczalne CDI ze zmiennym kątem wyprzedzenia. Sądze że moduł ten i przy KO by działał. Dla leniwych jest opcja 8 elementowa.
Witam, jak wogóle takie coś ma działać? Proszę o schemat ideowy albo jakiś gotowy, w silniku jest przerywacz więc mechanicznie nie może się to odbywać, coś w module musi być. Tylko jak sie za to zabrać żeby w zależności od obrotów moduł w innym momencie generował impuls... Może ktoś ma gotowy moduł to bym był wdzieczny bardzo.
I po jakiego grzyba chcesz zmieniać zapłon na CDI gdy ETZ ma ok 200W alternator??? Prędzej szedłbym w TCI o zmiennym kącie wyprzedzenia. Dziwne...
4t w większości maja zmienne kąty wyprzedzenia zapłonu
Czy jest to może zapłon o zmiennym kącie wyprzedzenia, czy może zwykły?
Stosowałem schemat modułu z regulacją kąta. Ten: http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-pr...
witam A co myśli pan o zmiennym kącie wyprzedzenia zapłonu?? Czytałem gdzieć(nie wiem, czy to prawda) że w 4-sówach jest wyprzedzenie przy niskich obrotach 2mm, a wysokich ok. 4mm. Czy stosowanie czegoś takiego jest opłacalne, czy to bujda?? Jeżeli chodzi o ten zapłon ze strony http://btelectronic.sweb.cz/lightcdi.htm , to czy różni się on czymś ot...
do kolegi banan- co by dała zmiana cewek. zarówno w zapłonie elektronicznym, cdi, platynkowym są takie same cewki, w pełni zamienne ze sobą- sprawdziłem. zapłony elektroniczne mają tylko czasem mniejsze cewki, ponieważ elektronik daje większy prąd, więc nie trzeba dużej, droższej, cięższej cewki 2 sprawa- w naszej polskiej terminologii (i nie tylko)...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Tyle że nie stać mnie aktualnie na którykolwiek z tych zapłonów. Silnik w czasie normalnej pracy nie chodzi na tak wyokich obrotach, bo nie jest wysoko strojony. Chodzi tylko o sam fakt że da się wykonać to samemu. Projekt ma też cele dydaktyczne. Tak przy okazji, Pan budował kiedyś zapłon z zmiennym kątem wyprzedzenia. Ostatecznie zdało to egzamin?...
napełnianie cylindra zależne jest od stopnia otwarcia przepustnicy, a poza tym jak wyżej tłumaczy robokop, może z małym różnicami w silnikach ze zmiennymi fazami rozrządu
To zależy od wielu czynników. Czas spalania ładunku zależy od składu mieszanki i ciśnienia w cylindrze. W silnikach dwusuwowych z rezonansem zwykle wprowadza się opóźnianie zapłonu na najwyższych obrotach, a wyprzedzanie przed rezonansem. W silnikach strato stosuje się zapłony ze zmiennym kątem, zwiększającym kąt wyprzedzenia na wysokich obrotach (znacznie...
Samo planowanie głowicy nie da Ci trzykrotnego wzrostu mocy, przelicz sobie jaki byś musiał mieć stosunek KM/l. Takie zwiększenie mocy to kompleksowy i profesonalny tuning. Polerowanie komory spalania i ewentualnie zmiana jej kształtu (silnik rometowski czy Jawy?), zmniejszenie pojemności skrzyni korbowej,wypolerowanie kanałów, dokładne zgranie kanałów...
Firmware do Larka nie sa dostepne - raczej nie znajdziesz. BTW, Uwazasz ze np. wgranie softu z komputera Audi A4 do Audi A6 tez zalatwi sprawe np. regulacji spalania? ;) To nie takie proste... Wiem - przeciez to tylko centymetr. A przy spalaniu to tylko 15"" kata ustawienia, lub 15 ms-ekundy wyprzedzenia.. Slowem - jest zbyt duzo parametrow zmiennych,...
Jeśli na odwrotnie podłączonym też nie działa, to jedyny wniosek - uszkodzenie modułu zapłonowego. Tam jest CDI? Przedstaw zdjęcie tego modułu. Spotkałem się z takimi uszkodzeniami modułów zapłonowych CDI ze zmiennym kątem, w wyniku których kąt wyprzedzenia przestawiał się na maksymalny, co skutkowało awarią silnika. Zapłon CDI musi mieć znacznik na...
Okrągłe gniazdo służy do podłączenia diagnoskopu: obroty silnika, kąt wyprzedzenia zapłonu, ew. napięcie na sondzie lambda. Tak więc nie rób sobie nadziei. Sterownik silnika podpięty jest czasem do prostokątnego gniazda diagnostycznego pod maską. Tu też nie rób sobie nadziei: to bardzo prymitywny system diagnostyczny oparty na przebiegu prostokątnym...
Witam, Auto czasami nie chce odpalić. Jeśli odpali to wszystko chodzi ok ale po jakimś czasie obroty wskakują na 1300 i wypada błąd P0340. Podglądając parametry na żywo - ustawienie faz rozrządu zaworów dolotowych - wartość skacze między (-15 a 64 stopnie) , elektrozawór od zmiennych faz nie działa a kąt wyprzedzenia zapłonu ma 5 stopni. Chciałbym zapytać...
miałem na myśli przepływomierz ultradźwiękowy, ale sprawa jest trudniejsza, bo coś musiało by te ultradźwięki wygenerować i odczytać. co do poprzedniego kolegi, to się zgadzam, potrzebny by był pomiar temperatury odniesienia. a to: "pomiar nie jest wykonywany bezpośrednio a np. poprzez zmianę wydatku prądu przepływającego przez platynowy drucik wywołanego...
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
Witam, Chciałbym stworzyć układ elektroniczny o zmiennym kącie wyprzedzenia. Do tego celu chciałbym wykorzystać dwa czujniki optyczne (transoptory) TCST2300. Zasada działania: -Dwa transoptory ustawione są 35st. przed GMP (35st. ponieważ najwyższy kąt będzie tyle wynosił). -W momencie wykrycia szczeliny sygnał z transoptora biegnie do kontrolera przez...
przepraszam jeśli poczułeś się dotkniety , ale kultura (techniczna w szczególności) tu również precyzja wypowiedzi. Sprzężenie zwrotne to nie samoadaptacja . Każdy regulator działa ze sprzężaniem zwrotnym , którego najprostszym przykładem jest podciśnienie w kolektorze ssącym i czas wtrysku paliwa. Tak w uproszczeniu ( bo jest jeszcze kilka innych parametrów)...
To prawda. Impulsatory produkowane dą w dwóch wariantach różniących się polaryzacją: 1. Do silników o stałym kącie — pierwszy impuls ujemny, drugi dodatni. 2. Do silników ze zmiennym przyśpieszeniem zapłonu — pierwszy impuls dodatni, drugi ujemny. Dlatego ważne jaki jest impulsator i moduł zapłonowy. Jeśli podłączysz moduł stałokątowy do...
Witam! Po przeczytaniu powyższych postów podejrzewam Czujnik położenia wału i/lub wałka. Raczej nie czujnik stukowy, bo on raczej ograniczy moc lub przestawi zapłon (kąt wyprzedzenia) . Czujnik położenia wałka można sprawdzić zwykłą kontrolką diodową, a wału miernikiem napięcia zmiennego - powinno się generować napięcie zmienne dosyć mocno "falując"....
witam. chciałbym zrobić opóźniacz impulsu, tylko nie wiem jaki scalak należy zastosować i w jakiej konfiguracji, słyszałem o 74121 i ne555, ale nie wiem jak to podłączyć, czytałem datasheet, ale nic mi to nie daje. potrzebuję regulowane takie coś potencjometrem. potrzebne mi to jest do konstrukcji modułu zapłonowego do motoru ze zmiennym kątem wyprzedzenia.reasumując-...
Mam pytanie-prośbę bo ja nie znam się na elektronice. Jak zrobić elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia zapłonu? W tej chwili mam w swoim bolidzie – Syrena 105L, układ zapłonowy z mechanicznymi przerywaczami i elektronicznymi modułami GL200. Ma to wszystko tylko jedną wartość kąta zapłonu ustawianą na tych przerywaczach. Bardzo chciałbym to...
Silnik ma wypadanie zapłonu nierównomierne, słychać pufanie z wydechu, map w kolektorze koło 420mbar, kąt wyprzedzenia zapłonu mocno skacze od 3 do 17 stopni. Wtryski wyjęte i sprawdzone, pylą ładnie. Spaliny mocno śmierzą benzyną. Kolektor szczelny, cewka, świece wymienione. przy wymianie rozrządu wymienione koło zmiennych faz, popychacze, zawór od...
zmiennym kątem kątem wyprzedzenia zapłonu moduł zmiennym kątem
czujniki ruchu bezprzewodowe głośniki fabia sprawdzić hydrostat zmywarka bosch
zmywarka whirpool mruga start mikrokomputer cobra1
Schemat ideowy Maxcom mBook15 – dostępność, oznaczenia płyty, diagnostyka bez schematu Saab 9-5 2007 – brak dźwięku kierunkowskazów i pasów, SID/MIU, buzzer, bezpiecznik F16