Sprawdziłem przepływomierz z kondensatorami i ciągle jest błąd. Z tym, że rzeczywista nalana ilość wody jest mniejsza niż ta którą została zmierzona przez przepływomierz. Do tej pory zdarzało się różnie. ... Jeśli błąd jest stały to można to skalibrować ale to chyba wiesz.
Fuel Trim czyli regulacja mieszanki osiągnęła limit. Czyli system musiał dodać ( choć czasem HIGH znaczy zubożenie) paliwa bo wg odczytów z lambdy tak mu wyszło. Przyczyna przeważnie nieszczelność czy lewe powietrze którego nie zmierzył przepływomierz. Gdzie to już trzeba szukać. Czasem problemem jest pompa paliwa która podaje za małe ciśnienie (filtr...
W grupie 3 masz dwa pola określające wydatek powietrza. Pierwsze oznacza wartość oczekiwaną przez sterownik, drugie rzeczywistą, zmierzoną przepływomierzem. U ciebie rzeczywista jest większa od oczekiwanej, co oznacza zatkany albo wyłączony EGR. To nawet lepiej. Najważniejsze czy ta wartość się zmienia, i przy gazie wciśniętym do końca ma wskazać właśnie...
Tak, lub usterkę kontroli obwodu .Dlatego zmierz co masz na wtyczce przepływomierza na włączonym zapłonie
za zadanie mam pomierzyc napiecie ktore na styku 2&3 ma wynosic minimum 11V Czyli jeden przewód miernika do 2 a drugi do 3. Zmieniając kolor który gdzie idzie to wskazanie będzie 11V lub -11V.
Podciśnienia nie można zmierzyć jest przepływomierz. Ale wydaje się być sprawny, ponieważ wykres przepływomierza mniej więcej pokrywa się z wykresem obrotów silnika. Natomiast martwią mnie te korekty paliwowe. Jeszcze muszę zmierzyć ciśnienie paliwa na listwę.
Z papierów wynikało by, że generuje błąd E18 czyli brak impulsów z przepływomierza. Ostatnio również parę razy trafiłem na E:18 -> zużyta pompa myjąca i moduł głupieje, niby woda jest (opór zużytej pompy) a przepływomierz nic nie zmierzył ^^
powiedz mi jeszcze jak zmierzyć przepływomierz elektrycznie??
na początek zmierz przepływomierz, prawdopodobnie już się kończy, do tego możesz zakręcić butlę od gazu i zobaczyć czy jest tak samo,
Kolego zrób logi wszystko będzie jak na dłoni, częsta przypadłość TDI ze zmienną geometrią łopatek turbiny po prostu sie przycinają i auto wpada w tryb awaryjny. Sprawdź zawór N75 oraz wężyki podciśnieniowe ale na 100% obstawiam zapieczone kierownice w turbinie. Jeśli nie doprowadzisz ciśnienia doładowania do normy nie masz nawet co szukać problemu...
Posiadam stację na podczerwień, stąd sprzedaję, ale od razu zaznaczam że ta stacja nie posiada takiego nadmuchu, producent podaje głupoty w instrukcji a ludzie bezmyślnie przepisują je w aukcjach. Przepływ to 23l/min zmierzone przepływomierzem. Poza tym na aukcjach niektórzy już wpisują realny przepływ powietrza. Pozdrawiam
Jak mniemam ELM oblicza doładowanie silnika poprzez wartości, które podaje przepływomierz, a więc z wykresów wynika, że moje turbo ładuje 1.3 bara, co jest niemożliwe, bo powinno być jak się nie mylę w granicach 0.6-0.7 bara, czyżby przepływomierz przekłamywał wartości powietrza przepływające przez niego? Bez przepływomierza auto będzie jeździć, ale...
Witam. U mnie sterownikiem jest Digifant jest to odmiana L-jetronika, tak przynajmniej doczytałem się w instrukcji.Napięcie sterowania jest prawdopodobnie 12V. Jeszcze nie mierzyłem ale pomierzę. Z ogólnego zarysu mogę przypuszczać że jest to zmodyfikowana wersja motronika. Jeśli jest to wersja L-Jetronica to raczej nie będzie pasować. To był system...
Sprawny działający przepływomierz można też zmierzyć w parametrach podgląd w blokach danych załadowanie przy 100% pewności szczelności dolotu powinno wynosić ok.12% na biegu jałowym.
Zmierz mu ciśnienie paliwa, oraz sprawdź dokładnie odczyty przepływomierza i sondy. Uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury spalin. Chyba że w aucie masz LPG wtedy świecąca turbina to normalka.
nie poda bo nie ma takiego parametru niech poda jak zachowuje się wydatek powietrza zmierzony na przepływomierzu podczas jazdy
(at)Flaman11 Wybacz Kolego, ten powyższy wywód zaczyna mi przypominać niesławnej pamięci projekt ,,Kameleon", przedstawiony w tym dziale. Bo ten opis to niestety, techniczny bełkot :cry: . Wydajność wtryskiwacza można bardzo prosto zmierzyć przepływomierzem przy otwarciu go impulsem elektrycznym o ściśle określonym czasie i zasileniu stałym ciśnieniem...
Witam. BMW E90 320d 163 km. Po chipe wartość przepływomierza zmierzona jest dwa razy większa od oczekiwanej. Auto kopci, na wolnych obrotach po mocnym wciśnięciu gazu puszcza chmurę dymu. Przepływomierz podmieniony i te same wskazania. Czy możliwe że skopany program?
Cóż,wskazanie P0170 (bogaty wydech) ma różne podłoże,zaś corsy 1,0 ( te z silnikiem od kosiarki) mają różne humory. Trzeba zmierzyć wskazania przepływomierza,i przyrównać do specyfikacji,i ile rzeczywiście aktualna bolączka jest spowodowana nim samym.
Zmierz też sondę lambda. Możliwe, że teżjest padnięta.
Co do filtrów 3M, to zamontuj może przy nich przepływomierze. Zmierz twardość wody i wpisz w przepływomierze zadaną wartość. Po odliczeniu zadanej wartości będą piszczały że czas wymienić filtry. Jeżeli masz brudną wodę to mona jeszcze przez filtrem 3M zamontować zwykły filtr 10''.
No masz rację to jest komora do gaszenia auta, wiesz może czemu ciągle mi wyskakuje błąd P1144 lub P0104 G70 wymieniłem przepływomierz i nadal jest błąd ten sam auto jest w trybie awaryjnym świeci się check engine i mruga kontrolka świec, zmierzyłem vcds przepływomierz jego wartości o wydaje mi się że to trzecie okienko co jest ponad 1200 jest zbyt...
Zmierz napięcia we wtyczce na odpiętym przepływomierzu.
Może ktoś poprostu ma sprawny i może zmierzyć ... Termistor będzie kosztował kilka złotych a nowy orginalny przepływomierz 400-500 biorąc pod uwagę wiek auta i jego wartość to gra okazuje się warta świeczki . Mimo wszystko proszę o pomoc tym bardziej , że dostałem zupełnie za darmo przepływomierz boscha ale od 1.9 tdi który nie ma tego czujnika a piny...
Jeśli butelki czy zbiorniczki są identyczne to zassosuj przepływomierz
Po pierwsze, to trzeba zmienić filtr powietrza. Jeżeli to nie pomoże, to zmierzyć wartości przepływomierza podane powyżej.Strata mocy wynika z niewłasciwej ilości dostarczanego powietrza które reguluje przepływomież.Efekt brak przyśpieszenia i duże zużycie paliwa.To jest ta przyczyna. Gwarantuję!
Trzeba podpiąć pod komputer i sprawdzić parametry pracy EGR i przepływomierza. Wartości zadane i zmierzone. Szczególnie zwróć uwagę na przepływomierz bo to on steruje EGR.
A nie wygląda to wam koledzy na zbyt niskie ciśnienie paliwa ? Gdy silnik jest na ssaniu to wymaga więcej paliwa i wtedy właśnie jest problem. Zanim wydasz te 1000zł na przepływomierz polecam zmierzyć ciśnienie paliwa. Pozdrawiam.
1. Światła - masz uszkodzony przełącznik zespolony pod kierownicą . 2. Nie podpięty przepływomierz - taka kostka zaraz za filtrem powietrza. 3. Zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. 4. Sprawdzić czujnik temperatury chłodziwa. Pytanie: Na ciepłym i na zimnym silniku tak samo się zachowuje?
Masz sprawdzić zasilanie Maf i jego sygnał. Pin (prawdopodobnie ) 5 to wyjście sygnału. Masz tam mieć 1.7 do 2,2 volta na wolnych. Zmierz to albo zrób zdjęcie tej wtyczki bo coś tutaj nie pasuje.
blok pomiarowy 003, okienko 2 i 3 Drugie to wartość oczekiwana, trzecie to zmierzona
Najlepiej wsadź tam oscyloskop. Sprawdź czy twój sterownik ma podział na wejścia szybkie i wolne i czy nie ma programowego filtra. Być może pull-upy. Zmierz jaki prąd płynie w przepływomierz na eatonie, jaki na twoim. Szerokość impulsu, może wypełnienie sygnału jest dalekie od 50% ? Jeśli masz odpowiednio szybkie wyjście, napisz generator i zepnij wyjście...
Sprawa prosta trzeba zmierzyć sprężanie, potem wskazania przepływomierza i wziąć wtryski na przelewy.
A dzieje się tak, bo nie czytasz reszty komunikatów, napewno nie było tylko "przepływomierz" ,ale coś więcej, np "usterka w obwodzie elektrycznym", "wartość sygnału niezrozumiała", "mało prawdopodobna", "niemozliwa", "obwód otwarty lub zwarty do....". Tak to jest jak się ktoś dorwie do fejsa bez żadnych podstaw teortycznych. No i po co masz odczyt danych...
czyli jeżeli podepnę pod dany pin kabel na krótko i założę kostkę na ecu wtedy dokonać pomiaru bo nie mam zielonego pojęcia co kryje się pod znaczeniem jak najbliżej komputera ?? Dopytuje się bo nie chcę wywołać zwarcia na ecu Chyba sobie teraz z nas żartujesz... Zmierzyć napięcie na przepływomierzu ale na przewodzie możliwie blisko ECU/sterownika...
Przepływomierz dobrze dobrany? Masz dwa błędy: 1. Wartość z przepływomierza nie pasuje z resztą odczytów 2. Turbo nie osiąga zadanego ciśnienia. Teraz wypadało by albo przejrzeć parametry live data ,albo zrobić loga. Szczególnie ciśnienie doładowania (rzeczywiste/zmierzone) oraz wartość z przepływomierza którą widzi sterownik. Bo albo jest za duży przepływ...
Opis przepływomierzy bosch
Zmierzysz to przepływomierzem. Do swojej aplikacji możesz użyć łopatkowych lub turbinowych. Musisz zdefiniować maksymalny przepływ sprężonego powietrza, aby określić zakres pomiarowy. Takie przepływomierze na ogół mają wyjścia impulsowe (analogicznie jak w licznikach energii). Wtedy musisz zastosować układ który będzie zliczał te impulsy, przekształcał...
Witam Mam problem z Passatem 1.9TDI 1996 110KM Auto nie ma mocy, w komputerze brak błędów został wymieniony przepływomierz, zawór sterujący trubiną w ogóle praktycznie wszystko zostało już sprawdzone, a auto dalej nie ma mocy. W parametrach wartość powietrza zmierzona przez przepływomierz wynosi 600mg a wyliczona przez komputer wynosi 800mg ale przepływomierz...
Można przybliżać pi razy oko :D Mierzyć czas trwania impulsów sterujących wtryskiwaczem czyli mierzyć zużycie benzyny. Po przełączeniu na podtlenek LPG, mnożyć zużycie benzyny razy stałą, żeby się mniej więcej zgadzało. Nie wyda, zbyt duża zależność wypływu gazu od podciśnienia w dolocie i ustawienia wydatku reduktora - a wydajność tegoż nie jest stała...
stawiam na turbinę możesz sprubować zmierzyć ciśnienie doładowania ,a jeszcze jedno zawór recyrkulacji spalin popatrz czy się w pore zamyka
A prócz kranika nie pojawia się przypadkiem jakiś błąd typu F - -? Jeżeli odpływ drożny to sprawdź prawidłowe działanie przepływomierza i zmierz rezystancję zaworu aqua stop oraz sprawdź czy na przewodach go zasilających pojawia się 230V.
napisz jakiej firmy masz przepływomierz to ci powiem na którym pinie masz sygnal wyjściowy bardzo łatwo go zmierzyć
No to skoro wiesz że prąd to ruch nośników ładunku elektrycznego. Czyli tak jak woda płynie w kranie. To chcąc zmierzyć prąd musimy ten prąd "przepuścić" przez amperomierz. Tak samo chcąc zmierzyć przepływ wody włączamy przepływomierz szeregowo z instalacją. A przy pomiarze napięcia (ciśnienie wody) nie jest konieczny przepływ prądu.
Kolego po pierwsze jaki silnik, po drugie zmierz sprężanie, po trzecie przepływomierz i nieszczelności dolotu.
Zmierz napięcie na wtyczce przepływomierza tak jak ci kolega Sulof1601 napisał mi daj znać.
W tym silniku niestety nie mam map sensora, trzeba by się wpiąć gdzieś przy nie wiem? dolocie i wtedy zmierzyć. Przepływomierz teoretycznie jest ok, a rozrząd tzn ten łańcuch to poprzednik zmieniał. A czy czasem uszkodzone DV nie powoduje upustu ciśnienia powietrza jak w tych mocarnych turbo-benzynach? Tutaj jest świst przy przyspieszaniu, ale to muszę...
Ja bym powiedział że uszkodzony przepływomierz - komputer ssie więcej powietrza niż widzi, stąd potem różnica w doładowaniu - powietrza jest więcej niż wynika z obliczenia na podst. wart. zmierzonej.
Sterownik tego nie mierzy-opiera się na wskazaniu przepływomierza. Aczkolwiek można zmierzyć.
Hmmm. Jak tylko dorwę takiego to przetestuję. Bardzo proszę możesz przetestować, bo też nie wierzyłem a jednak, kiedy ktoś prosił mnie żebym zmierzył wyjście do przepływomierza i tak z ciekawości chciałem zrobić, ale kiedy odpaliłem silnik to zaraz zgasł po odpięciu przepływomierza, co musiałem trochę poczekać aż nagrzeje się silnik i wtedy mogłem...
Witam. Co do wolnych obrotów to może być sonda lambda, można ją odłączyć żeby się przekonać lub tak jak Kolega już wyżej napisał nieszczelności w układzie dolotowym. Można sprawdzić jeszcze czujnik temperatury. A jeżeli chodzi o przerywanie i dławienie się podczas jazdy to rzeczywiście może być przepływomierz. Można go zmierzyć najlepiej precyzyjnym...
Oczywiście że tak,to powietrze ze skrzyni korbowej zostało już raz zmierzone przez przepływomierz i bilans musi się zgadzać. Ilość tego powietrza jest inna przy hamowaniu silnikiem,na biegu jałowym,przy normalnej jeżdzie,przy przyspieszaniu. Masz dalej problem widzę z Twoich postów,spróbuj wymienić przekażnik zasilania komputera miał oznaczenie"19"...
Witam, bez podłączenia się komputerem trudno cokolwiek stwierdzić, trzeba by było zmierzyć ciśnienie powietrza przed i za turbiną, wskazania przepływomierza itd. Wiesz może jakim interfejsem próbowano się podłączyć?
A kto ci pozwolił grzebać w przepływomierzu,tam jest błąd. Zmierz napięcie sygnału jaki schodzi z przepływomierza na biegu jałowym, oraz kąt wyprzedzenia zapłonu.W tym systemie jak sonda nie pracuje to komputer się blokuje na programie awaryjnym.
Zmierzyłem wbijając szpilki w piny wtyczki wpiętej do przepływomierza na biegu jałowym, multimetrem, a rezystancję również multimetrem na pinach 1-5 bezpośrednie na pinach gniazda przepływomierza. Czyż tak tego się nie robi?
Włącz zapłon, zmierz napięcie na przewodzie sygnałów przepływomierz i podaj tutaj. Jakie objawy?
Kup używany przepływomierz i map sensor. Podmień jedno jak nie pomoże drugi. Obowiązek sprawdzić czy masz prąd na wtyk przepływomierza chyba pin 2.
Dzień dobry, Co do separatorów cyklonowych na kurz i odpad drobny, pył, wióry drzewne itp., to powiedzmy, że mam jakieś doświadczenie i wiem, jak to działa. Niestety nie mogę doszukać się tematów na temat separacji grubszych materiałów, jak na przykład na poniższych zdjęciach. Zrobiłem próbę separacji na jakimś tam złomowym cyklonie i widać, że to działa...
No i taka rozmowa - czego ten wag nie pokazuje ? Komunikatu "wymień przepływomierz? Czy wartości zmierzone nie pokrywają się z oczekiwanymi ?
Coś nie tak z obwodem przepływomierza. Dzięki za odpowiedź, wtyczka przepływomierza została zmierzona multimetrem według schematu poniżej, wszystkie wartości się zgadzały. Schemat : https://obrazki.elektroda.pl/3137665400_... Wtyczka : https://obrazki.elektroda.pl/3492374000_...
tak można, musisz najpierw go wysiac a potem udac sei z tym drutrm do złotnika, on go zmierzy i dorobi ci taki
Czyli 0,34 cm3 na minutę. Obawiam się, że zapomnij przy zastosowaniu standardowego przepływomierza. Pierwszy znaleziony z brzegu http://bmeters.pl/woda_jednostrumieniowy... Dolna dokładność graniczna 5% jest przy 30l/h. Czyli duuuużo więcej. Przy ułamku cm3 na minutę to pewnie w ogóle niewiele zmierzysz. Z kolei przepływomierz, który...
I już coś wiemy. W aparacie jest tylko palec, więc dajemy mu spokój. Punkt zapłonu jest brany z czujnika wału a przyspieszenie wylicza komputer. Zajrzałem do schematów i znowu niejasność-albo masz motronic 1.5 albo ml 4.1 . Różnica największa jest w podłączeniu wtryskiwaczy. W 4.1 wszystkie są połączone równolegle i sterowane razem. W 1.5 wtryski połączone...
na podłączonej wtyczce do przepływomierza masz zmierzyć napięcie na 5 pinie sygnałowy na wolnych obrotach musi być ok 2 V sprawdz na pozostałych na odiętej wtyczce powinno być ok 1V U ciebie jak nikt nie majstrował to powinieneś mieć przepływomierz z kostką w dwuch rzędach po 3 piny ?
to 0,02 czegoś na coś (nie zapamiętałem) Jeszcze raz-jakie wartości zostały zmierzone?
Panowie miałem do dyspozycji przez sobotę takie samo auto - podmieniłem wtryski (z kodowaniem), EGR , przepływomierz i nadal to samo , zmierzyłem również ciśnienie sprężania - po 25 już nie mam pomysłów - pomocy
Miałem na myśli użycie transformat Laplace'a. Wiem tylko tyle, że bada się układ wymuszając skok jednostkowy i patrząc jak zmienia się sygnał. Tylko teraz czy chodzi o sygnał wyjściowy regulatora czy sygnał rzeczywisty zmierzony przez przepływomierz? Oraz jak wyznaczyć z wykresu wzór tej funkcji, którą generuje regulator. A nie jest to łatwa funkcja,...
A jak jest w parametrach ?? Jakie wartosci zadane , a jaka zmierzona ??
Witam, Mam problem z Oplem Zafira B 1.9cdti 2007r. Silnik nagle stracił moc, komputer pokazuje błąd P0100, wartość przepływu powietrza zawsze wynosi 0. Zmierzyłem napięcia na odłączonej kostce przepływomierza i nie stwierdziłem tam zasilania z akumulatora, nie mam schematów do tego auta. Czy ten przepływomierz jest zasilany napięciem 12V ?
Dobry wieczór. Brak mocy wystąpił po wsadzeniu wtryskiwaczy po sprawdzeniu ich u pompiarza. Przepływomierz sprawdzony, podmieniany. Gruszka od turbiny też. N75 zmierzona rezystancja i jest ok. Przewody podciśnienia też ok. Ciśnienie zmierzone na podciśnieniach też okej, nie wiem co dalej poczynić z tym autem
Zmierz napięcie pomiędzy błękitnobiałym przewodem przepływomierza a masą, powinno być na jałowych obrotach powyżej bodajże 1.9v , poszukaj na stronie nissana jest tam szczegółowo opisane, są 2 rodzaje przepływek w 2.0td, tam jest do obu jak się mierzy, poszukaj.
Kolego rozwiązałeś problem? Pomogła wymiana EGR-u? Mam podobne błędy, niestety podstawiony EGR z innego sprawnego auta wraz z przepływką i przepustnicą, wyczyszczona chłodniczka oraz rurka łącząca chłodniczkę z kolektorem. Błędy nadal występują i parametry się nie pokrywają dodatkowo błąd P0409 EGR zablokowany podczas programowania, oraz błąd sygnał...
Możliwe etapy kontrolne ► Sprawdzić wiarygodność wartości „Masa powietrza modelu masy powietrza” i „Przepływomierz powietrza” za pomocą systemu MAN-cats w menu „Silnik/Monitoring/Dodatkowe wartości” ► Sprawdzić wkładkę filtra powietrza pod kątem uszkodzeń i poprawnego stanu zamontowania ► Sprawdzić drożność zaworu odprowadzania wody na kanale ssącym...
Na czym polega przerywanie?może to wina układu zapłonowego,świece ,przewody.proponował bym podpiąć go pod komputer.trzeba by zmierzyć ciśnienie paliwa,może też przepływomierz powietrza,czujnik temperatury,termostat.miłej zabawy.Pozdrawiam.
Co do forda Escorta. Jeżeli warjuje ci na wolnych to prawdopodobnie sonda ci padła a wkręcanie to przepływomierz! Jest to najczęstsza przyczyna bo mialem to samo. Przepływomierz chodził i to zgodnie z parametrami ale coś? oszukiwał! Dziwne ale tak mialem. Sonde mozesz latwo zmierzyć i przepływomierz też ale nie do końca. Radziłbym podmienić od jakiegoś...
Witam, mam nadzieję iż ktoś może naprowadzić mnie na rozwiązanie. Mam 2 duże zbiorniki z cieczą, między nimi filtr (na którym są straty wynikające z własności filtra oraz z okresowego zalewania filtra po czyszczeniu). Mając do dyspozycji jeden przepływomierz potrzebuję zmierzyć ilość cieczy wypompowanej ze zbiornika pierwszego oraz wpompowanej do drugiego...
Chyba faktycznie będzie bogato dostawał, ale sondę zmierz
Znacie jakiś model taniego przepływomierza który ma opisaną swoją charakterystyke i zmierzy mi wydatek rzędu 300kg/h? W sumie, najlepiej było by gdyby miał wyjście cyfrowe (np zmienna częstotliwość)
Wtyczka przepływomierza 6 pinowa z 5 przewodami. 1 - +5V z EDC 2 - masa z EDC 3 - +12V w czasie pracy silnika 5 - masa 6 - sygnał ilości przepływu dla EDC Zmierz czy na zapalonym silniku masz 12V pomiędzy 3 i 5 oraz czy jest 5V pomiędzy 1 i 2. jeżeli jest to sprawdzić ciągłość przewodu pomiędzy pinem 6 przepływomierza a pinem 13 sterownika silnika (EDC)....
Co do przepływomierzy są to wartości w trakcie pracy na biegu jałowym. Poprostu w polu gdzie jest podana wartość powietrza wyliczona (zadana) na oba przepywomierze jest 520 mg a w polu drugim gdzie jest podana wartość zmierzona (suma z obu przepływomierzy) jest 320mg i to mnie dziwi. Na tdi-tunning też zamieściłem tego posta jednak nikt nie odpowiedział
Spróbuj odpiąć przepływomierz może po prostu źle dobiera mieszankę przez źle zmierzony przepływ powietrza, stąd też mogą być stuki i brak mocy . Nie koniecznie sterownik silnia pokaże nam błąd przepływki bo pracuje ale źle pokazuje ;) . Po odpięciu powinno być lepiej ale nie do końca jak będziesz widział różnicę to do podmiany jak nie chcesz mieć kosztów...
Ten element to czujnik temperatury zasysanego powietrza, jego rezystancja w 25°C powinna wynosić mniej więcej 2000Ω. Aby to zmierzyć trzeba podłączyć omomierz pomiędzy pin 1 i 3 złącza przepływomierza.
Kupiłem nową wtyczkę z allegro. W między czasie sprawdziłem w drugim busie kolejność pinów. Mam wszystko złożone lecz radości nie ma. Mianowicie błedu żadnego nie wyrzuca. Sprawdzane diagboxem. Pokazuje temp powietrza ale nie zmierzony wydatek powietrza równa się 0. NIe pokazuje wydatku powietrza, co za tym idzie, silnik nie ma mocy. Zmierzyłem kable...
masz fiat ecu scan męczysz parametry przepływomierza. Pomęcz troche ciśnienie paliwa , zmierzone i oczekiwane.
Witam. Błąd wykazał problem z przepływomierzem. Pomiar przepływomierza podczas pracy wykazuje stałą wartość. Po rozebraniu przepływomierza zmierzyłem oporność termistora. Jest uszkodzony, nie wykazuje żadnej oporności. Pytanie jakie się daje termistory w tych MAFach ? Jest koloru niebieskiego, jest tak mały jak na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/5355279100_...
Co do pomiaru to podjedz z Rafałem dam ci manometr i sobie zmierzysz.
Zeby to wykluczyć musisz zmierzyć ciśnienie paliwa ale najczęstrzą usterką jest przepływomierz powietrza sprawdz ciśnienie w cylindrach i cały zapłon.
powyżej 5tyś obr nie dawał już sobie tak rady Myślałem że może szwankuje przepływomierz i dostaje za małą dawke powietrza. To nie tak. ECU daje tyle paliwa w stosunku 1:16 ile MAF zmierzy powietrza, a jeśli się gubił powyżej 5 tyś obrotów, może wskazywać to na faktyczne problemy z zapłonem, i tym sposobem ubiłeś prawdopodobnie kulejący już moduł zapłonowy....
Witam, Wiem, że temat przedawniony, ale może komuś się przyda... Tego typu przepływomierze. Podają wyniki z czapy, wartości które podaje dokumentacja można sobie wsadzić w buty. 90% tego typu zabawek produkuje chińczyk. A parametry na papierze w ogóle są pomylone, albo zupełnie od czegoś innego. Aby poprawnie używać takiego przepływomierza, trzeba podłączyć...
Gdzie się wpiac manometrem aby zmierzyć ciśnienie paliwa?
hmm, zmierzyłem i przepływomierz wydaje się pracować poprawnie. Widać że sondy nie pracują - cały czas wykres stoi na 0,430V na każdej z sond - sondy nowe bosha oryginalne. (jedna wymieniona w zeszłym roku, druga 2 tygodnie temu) Zastanawiam się czy to czasem nie bezpiecznik? Poprzednia sonda co była wkręcona w kolektor (jakaś uniwersalna) wyrziciła...
Pierwsza rzecz to sprawdź jeszcze raz egr, czy nie podkapca. A potem podstaw przepływomierz.
No niby lepiej. Doładowanie jest (lepiej późno niż wcale bo dopiero od 3000 rpm). Problemem teraz jest wartość z przepływomierza bez doładowania nie przekracza 525 mg/suw (ty masz 425) a przy pełnym doładowaniu spokojnie powinna wejść w wartość 1200mg/suw (ty masz ledwo 930). Efekt jest taki że dawka paliwa jest obcinana żeby nie dymił ,ale efektem...
Może ktoś ma pomysł jak zmierzyć przepływ strugi powietrza przelatującego przez kanał w przepływomierzu samochodowym klapowym. Parametry jakie mamy to temperatura i wychylenie klapki przepływomierza(wychylenia znaczy zmniejszenie pola przekroju). Z jakiego prawa skorzystać?
Cześć, Ekspres od nowości u nas. Po ostatnim odkamienianiu i czyszczeniu wyskoczyła konieczność napełniania maszyny. Najpierw komunikat : Podstaw zbiornik 1000 ml - podstawiony, przelało się, później raz za razem podstaw naczynie 600 ml i przelewa maszynę non stop, bez możliwości zrobienia jakiegokolwiek napoju. Po lekturze elektrody rozebrałem ekspres...
Witam. Mam problem z podłączeniem przepływomierza o numerach 0 281 006 132 (numer Bosch) 03P 906 461 (Numer VW). Chciałbym go podpiąć ma stole. Sprawdziłem na stanowisku na uczelni że podłączenie to: Pin1: 12V Pin2: GND Pin3: Sygnał PWM czujnika temperatury Pin4: sygnał wyjściowy Mam nowy przepływomierz, po podłączeniu go z godnie z rozpiską nie otrzymuje...
Na przepływkę za parę stówek mieli a na miernik za 50 już nie? Czy ktoś pokusił się o zmierzenie napięć, ciągłości przewodów, sprawdzenie jaki parametr widzi ECU?
Tak, problem leżał w przepływomierzu który zacinał się. Jest to pierwszy element od razu za zbiornikiem wody. Zmierzyłem (3 piny: 5V, GND i analogowe wyjście 0-5V, które w zależności od obrotów i pracy pompki powinno płynnie zmieniać się). Rozebrałem, wyczyściłem, przepolerowałem i złożyłem. Działa już bez problemu kilka miesięcy.
Każda inna usterka typu "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa", wywołuje szaro-czarne, ciemno-szare dymienie, nigdy czarne, to po pierwsze. Jest to jedyny przypadek, zresztą bardzo słabo rozpoznany nawet przez renomowanych mechaników, gdy w cylindrze znajduje się dziwaczna mieszanka aż trzech mediów, tj. świeże powietrze plus spaliny i plus...
siudmy -> Jesteś geniealny :) dzieki wielkie. Rozłożyłem przepływomierz, zmierzyłem miernikiem oporność po tym jak zacząłem do niego do srodka dmuchać - ładnie zaczęła wzrastać. Wyjałęm tą płytkę z niego, wyczyściłem styki, uruchomiłem zmywarkę, chodzi jak przecinak. :))) Cieszę się jak mrówka, i 51zł w kieszeni. Zapraszam na piwo jak będziesz w okolicach...
przepływomierz corsa przepływomierz zmierzyć oporność zmierzyć warystor
myszki logitech kalibracja ekranu dotykowego płytki drukowane produkcja
gramofon daniel płyta indukcyjna
Audi A4 1.8T gaśnie podczas jazdy - możliwe przyczyny Pierścienie tłokowe do tłoka 46,5 mm - dobór i specyfikacje