Pokrętło w prawo cztery kroki. Bedzie to pomiar napięcia stałego do 60V. Do pomiar prądu ładowania musisz przestawić pokrętło na zakres 20A prądu stałego (14 kroków w prawo) i przede wszystkim przełożyć czerwony przewód pomiarowy do gniazda oznaczonego 20A max. Obydwu pomiarów nie możesz robić jednocześnie. Musiałbyś mieć drugi miernik. Przy powyższych...
Zmierz ładowanie akumulatora na zimnym/ciepłym silniku; powinno być 13.8-14.4V. Jeśli ta usterka wystąpiła po dorobieniu uszczelki, to upewnij się czy żaden otworek nie został pominięty albo zapchany silikonem oraz czy podczas montażu gaźnika nie zostały niepodpięte przewody.
Amperomierz łączysz szeregowo. Trzeba uważać na zakres pomiaru miernika.
Prawdopodobnie to ogniwo które nie gazuje jest uszkodzone. W czasie ładowania grzeje się i dlatego woda szybciej ubywa. Zmierz gęstość elektrolitu.
Czyli niezbyt naładowany, ale powinien działać. To zabezpieczenie się zablokowało albo zepsuło. Czy można je pominąć, tego nie wiem. Być może można kupić takie zabezpieczenie oddzielnie. Być może masz zepsute słuchawki, ale to trzeba sprawdzić pomiarami. Nie mam teraz pomysłu na to, co mógłbyś zmierzyć. Ładowanie akumulatora może odblokuje zabezpieczenie,...
Od napięcia ładowania! Nie sugeruj się kontrolka ładowania , zmierz ładowanie na klemach akumulatora , a następnie na PLUSIE alternatora!
Zmierzyłem napięcie akumulatora i ...10V. Czy próbować go dalej ładować, czy raczej akumulator uszkodzony? Zmierzę w najbliższym czasie stan elektrolitu. Akumulator jest uszkodzony, ma zwarte cele przez dendryty soli. Akumulatory, które długo leżakowały nie należy ładować dużym prądem 0,1Qn , na początku prądem poniżej 0,05 Qn.
I wszystkie akumulatory równo i pięknie się ładowały. Przecież w połączeniu równoległym nie zmierzysz pojedynczego akumulatora więc oczywistą rzeczą jest że będą mieć równe napięcia.
Nie wydaje mi się aby nowy akumulator był uszkodzony. Skąd masz pewność ,że akumulator nie jest ładowany? Zmierz napięcie na akumulatorze przed ładowaniem. Włóż akumulator do ładowarki i pozostaw go na jakiś czas w ładowarce. Wyjmij akumulator i ponownie zmierz napięcie. Jak wzrośnie napięcie to ładowarka ładuje.
Dobrą informacją diagnostyczną jest natężenie prądu pod koniec ładowania. Jak możesz to zmierz. Ładowałeś akumulator odłączony od instalacji w samochodzie? (pytam dla pewności)
Podłączyłem główny akumulator do ładowania i podczas ładowania napięcie wynosi na akumulatorze 14,4 V. Zmierz na odpalonym samochodzie.!!!!
Było go zmierzyć przed ładowaniem przeważnie do 10,8v normalnie ładuje się akumulator.
Z 5 min tak go poładowałem Akumulator ładuj dłużej, np. 10 godzin. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku i ładowania brak- 12V Co może być tego przyczyną, zwarcie celi? Napięcie byłoby niższe.
Obstawiam jednak ze niestety akumulator w tym przypadku "dał ciała" , możesz wziąć jeszcze do ręki miernik i zmierzyć jakim prądem ładuje się ten akumulator, oraz napięcie końcowe ładowania choć 14,5 V jest jak najbardziej prawidłowe . Obstawiam że jednak akumulator poległ może nawet jedna z cel mieć zwarcie i dlatego Ci gazuje przy 14,5 V. Bo 14.4...
pomiędzy baterią a UPS wychodzi 12,6V Czy mierzyłeś napięcie na zaciskach akumulatora czy rzeczywiście był przepływ prądu z UPS do akumulatora? Dość niskie to napięcie jak na ładowanie. Jeśli to napięcie było zmierzone na zaciskach akumulatora to może po prostu UPS "nie widzi" podłączonego akumulatora a może to być spowodowane przepaleniem bezpiecznika....
Zmierz napięcia jakie masz na tych zakresach.
A ile masz volt na akumulatorze, zmierzyłeś ? bo może akumulator jest mocno rozładowany i ładowarka go nie rozpoznaje. Pozdrawiam
Ponad 4 lata dla akumulatora katowanego /miejską jazdą/ to już jest zgon. Zostaw akumulator w spokoju na 2-3h (nie ładuj, nie odpalaj auta), i zmierz napięcie normalnym multimetrem.
Prostownik ładuje za mało.W trakcie końcowego ładowania akumulator powinien mieć napięcie około 14,5V
Podłącz miernik do akumulatora, podłącz prostownik (ma być wyłączony z kontaktu), zmierz napięcie (DC). Mierząc napięcie poproś kogoś o włączenie prostownika. Jeśli napięcie wzrośnie - akumulator jest ładowany.
Gdzie podłączyć kabelki i co ustawić żeby dokonać pomiarów baterii. Jakich pomiarów? Co chcesz zmierzyć?
Zaczęło się to dziać po tym jak założyłem nowy akumulator Wadliwy akumulator. Chyba, że przy okazji wymiany padło ładowanie akumulatora. Warto zmierzyć napięcie na klemach akumulatory przy odłączonej sieci oraz przy załączonej sieci. Jak było na starym akumulatorze? Jeżeli stary tylko krótko trzymał to warto dla próby podłączyć stary akumulator i pomierzyć...
A można akumulator zmierzyć testerem? Wypada zmierzyć ładowanie!
Co mogło się stać? Napięcie pomimo że mniejsze od wskazanego za nominalne to powinno i tak ładować akumulator. Powinno ale nie ładuje. :D Jeżeli dobrze zmierzyłeś napięcie to masz uszkodzoną ładowarkę. Nie wdając się w szczegóły, podmień ładowarkę.
Najprościej byłoby dołożyć układ odłączający ładowanie po osiągnięciu przez akumulator napięcia końca ładowania, 19V jest wartością daleką od maksymalnej dopuszczalnej. Jednocześnie zmierz napięcie wyjściowe dla każdego z możliwych ustawień, na zdjęciu widać po dwie możliwe nastawy dla napięć 12 jak i 24V.
Musisz zmierzyć napięcie na akumulatora. Naładowany akumulator powinien mieć ok 4,2V.
Zmierz napięcia poszczególnych akumulatorów. Upewnij się, że żaden z nich nie odstaje z napięciem od innych. Naładowane powinny mieć ok. 4,2 V.
Za 80 może być następny złom. Plus wysyłka wyjdzie 100. Wymień szczotki i sprawdz. Jak umiesz to mostek zmierz żarówką 55W pod obciążeniem.
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
Udało Ci się jakoś to ogarnąć - stronę HV (high voltage)? Skoro widzi napięcie aku to póki co możesz przyjąć, że strona LV jest ok. Mam teraz przypadek, że startuje ładowanie, napięcie na krokodylach pojawia się do 14,7V zmierzone na ładowanym akumulatorze (stan jałowy akumulatora 12,2V AGM). Prąd narasta przez chwilę do 3A a później nagle maleje do...
Tego prądu się nie mierzy tylko go ustala na jakimś poziomie zależnym od ładowanego akumulatora. Możesz przyjąć 0,5A, 1A lub jeszcze jakiś inny, ten prąd zależy od tego jaki akumulator będzie ładowany.
Jutro mi przyjdzie tester, to zmierzę akumulator.
Prawdopodobnie akumulator ma płytkę BMS która to odcięła ogniwo od wyjścia , więc ogniwo wogóle nie było ładowane . Można spróbować delikatnie dostać się do blaszek samego ogniwa i zmierzyć jakie ma napięcie . Ale na początek proponował bym koledze zapoznać się z artykułem o akumulatorach li-ion w dziale Poradniki .
trudno powiedzieć musisz zmierzyć ładowanie akumulatora najlepiej miernikiem uniwersalnym ma mieć ±ok14V a nie więcej jak 14.4V oczywiście mierzymy na światłach
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
Oczywiście nie chciało ci się zmierzyć, jakie jest ładowanie? Jeżeli jest poprawne to do naprawy tablica przyrządów.
Kup jeszcze jeden jak padnie to wtedy dopiero zmierz chociażby ładowanie o poborze prądu nie wspominając 😀😀😀😀
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
Sprawdź ładowanie i napisz ile ma lat akumulator. Jeżeli masz amperomierz to zmierz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i wyłączonych wszystkich odbiornikach.
Czy jesteś w stanie zmierzyć prądy?
Zmierzyć ładowanie akumulatora, oczywiście na odpalony (to tak w miarę ścisłości) pod pełnym obciążeniem i bez. Oczywiście, pierwszą rzeczą od jakiej bym zaczął to wymiana regulatora napięcia a później zobaczyć co dalej.
Najprawdopodobniej masz uszkodzone diody w mostku prostowniczym altka który jest 3fazowy a pracuje na 2 fazach, albo diody które podają napięcie do regulatora napiecia. Tak czy inaczej wszystkie są w mostku. Akumulator wykluczam.Możesz mu zmierzyc pojemnośc podłaczająć zarówkę o poborze 1A-2A i sprawdzic ile h poswieci ;)
Witam - z biegiem czasu rośnie oporność wewnętrzna tych czterech ogniw połączonych szeregowo i niema zdolności rozruchu akumulatora . Proponuję zmierzyć oporność wewnętrzną poszczególnych ogniw .
Witam, kupiłem używany traktorek kosiarke mcculloch m13597 ,padł mi akumulator podładowałem ,zapaliłem kosiarkę ,zmierzyłem ładowanie na akumulatorze i nieładuje.Sprawdziłem na kablach idących od pradnicy (czerwony z diodą) i jest ładowanie ponad 13V, Ktoś co tam grzebał w kablach(jak na załączonych fotkach) ,jak przywrócić i podłączyć ładowanie ....
A czy zmierzyłeś ładowanie po dłuższym czasie np. 4min?
Najpierw rozpoznaj to co kupiłeś i już masz. Potrzebujesz w pierwszej kolejności dobrego Generatora (pralkowiec najlepszy), woltomierza, amperomierza i najlepszego do doświadczeń odbiornika - czyli akumulatora.Akumulator może być mały od samochodu. Jak już będziesz miał całą instalację i wiatr to musisz obserwować wskazówki woltomierza i amperomierza...
Jeżeli ładowałeś go prostownikiem i są takie same objawy to już masz pewne że akumulator do wymiany. Dla pewności możesz zmierzyć gęstość elektrolitu.
Świeci się kontrolka ładowania. Sprawdź woltomierzem, jakie jest napięcie akumulatora na postoju a następnie uruchom silnik i zmierz napięcie ładowania akumulatora.
Nie wiem jak jest z dostępem do alternatora w tym aucie daj plus z klemy akumulatora na wyjście B+ alternatora. Później to samo z minusem, z klemy na obudowę alternatora. Uruchom silnik i zmierzyć napięcie ładowania. Jak nie pomoże do mechanika.
kontrolka lądować akumulator długo lądować akumulator lądować akumulator alternator
wymiana elektroniki seagate barracuda volvo kabina prototypowy płytka
schemat inwertera hybrydowego schemat falownika hybrydowego
Bezpiecznik zapalniczki Volkswagen Transporter 2009 - lokalizacja Mruganie wyświetlacza zmywarki Beko przy otwieraniu drzwi