Powinieneś pytać w dziale DIY Konstrukcje. Dla mnie to teoretycznie niewykonalne urządzenie. Tętnienie w gnieździe zapalniczki można uzyskać też przy słuchaniu głośno muzyki. I to w dodatku na postoju i z wyłączonym silnikiem :)
Układ może się zapowietrzać, lub nie trzyma zaworek paliwa. Masz czym zmierzyć obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem? Nie są za wolne?
A ja przypuszczam że nasz kolega być może widział bezprzewodową przystawkę do VAG-a włączoną w gniazdo diagnostyczne co wyglądało na gniazdo zapalniczki i stąd obecne dociekania :)
Nie piszesz skąd zamierzasz zbierać te impulsy?
Czy do pomiaru prędkości obrotowej silnika można wykorzystać multimetr cyfrowy na zakresie pomiaru częstotliwości? Czy przyłączenie go równolegle do przerywacza da jakieś wiarygodne wskazanie (które trzeba podzielić przez jakąś liczbę zależnie od liczby cylindrów w silniku)? Czy miernik nie ulegnie w tym momencie uszkodzeniu? Czy może ktoś wykonywał...
Widziałem takie przeróbki tylko że mi zależy na tym żeby był w miarę dokładny. Chciałbym osiągnąć dokładność na poziomie ok 100 RPM/min, niektórych rzeczy w motorze, nie da się ustawić bez takiej dokładności
Z pomiarem prędkości obrotowej wiąże się pomiar częstotliwości. miernik częstotliwości 8051 .
Posiadasz już jakiś obrotomierz który chcesz zaadoptować?
W tej łódce masz silniki DC i regulacja odbywa się sygnałem PWM. Układem wykonawczym są dwa tranzystory obok przekaźnika pionowo pod czerwonym gniazdem (te dwie czarne kostki mające po 2 nóżki. Mogą być uszkodzone również inne części w obwodzie bramki tranzystorów, ale to trzeba by było po prostu zmierzyć.
Właśnie niedawno "grzebałem" przy pralce. Mogę powiedzieć że; rezystancja pozystoru zaworu przekierowania: 2404 Ω rezystancja blokady drzwi: 3201 Ω rezystancja silnika pompy: 160 Ω Wszyskie pomiary dotycza elementów mojej pralki i u róznych użytkowników moga się różnić nawet 20% w stosunku do tej wartości zmierzonej. :D
Moim zdaniem jedyne rozsądne rozwiazanie (ale kosztowne) to zastosowanie falownika. Silnik posiada dwa uzwojenia (powinny być 4 lub min 3 odczepy) uzwojenie nazwijmy "robocze" i "rozruchowe" połaczone przez kondensator - mierzysz normalnie omomierzem na minimalnym zakresie.
Dobrze wymyśliłeś, zmniejszy się. A pasek możesz policzyć tutaj [url=https://forsplit.pl/Kalkulator-dlug... Albo zmierzyć.
Posiadam silnik 3-fazowy ,niestety brak tabliczki znamionowej.Chciałbym sie dowiedzieć czy są jakieś sposoby zeby sprawdzić/zmierzyć moc oraz jakie obroty ma ten silnik.
wałek przesuwu jest osią silnika to jakie są obroty tego silnika. Łatwo policzyć- zmierz średnicę wałka, przelicz na obwód w [cm]- będziesz wiedział, ile taśmy przesunie się w trakcie jednego obrotu wałka. Długość taśmy przesuniętej w ciągu 1[s] znasz, więc? V.
Jezeli silnik prawidłowo podłaczony poza pralką nie wiruje to masz przerwę w uzwojeniu szybkich obrotów, silnik do przezwojenia
Sprawdź mostki prostownicze oraz kondensator. Zmierz obroty silnika czy są prawidłowe.
Po pierwsze w tym systemie nie ujrzy na jałowym 14V, i nawet ponad 14V na wyższych obrotach. Te trzy cienkie zielony- kontrolka, niebieski-licznik motogodzin, czarny-plus po zapłonie "kl15" Zmierz jeszcze raz ale z wysokimi obrotami silnika, jak jest powyżej 13,5V przy naładowanym akumulatorze to nie zawracaj sobie tym głowy...
Silnik powinien mieć jakąś tabliczkę znamionową. Jeżeli nie - musisz po prostu jakoś zmierzyć obroty. Silnik z pralki raczej nie ma więcej niż 5000obr/min i nie mniej niż 3000. Co do biegu jałowego - będzie szybciej zużywał szczotki, ale poza tym raczej nic mu nie będzie. pozdrawiam Kamil
A twój silnik to raczej będzie miał coś około 1430obr/min. A skąd taka pewność? Nie ma oznaczeń na silniku, to tylko można zgadywać. Oczywiście można zmierzyć obroty silnika, ale można też porównać z innym silnikiem, którego obroty znamy.
Są produkowane takie agregaty. Ich zasadniczym przeznaczeniem jest spawanie , natomiast napięcie 230 lub 110V jest niejako "na przyczepkę" i daje niewielką moc. Najpierw sprawdż jak działa spawarka i koniecznie zmierz obroty silnika -
wolne obroty w tym silniku to ~650-700 zmierzyłeś w 2 alfie gdzie masz 850 więc chyba jasne te 650 to trochę za wolne.
Witam.Proponuję wyciągnąć i zmierzyć zamiast gdybać.Poz artur
Czy powietrze zmierzone z oczekiwanym na gorącym silniku i obrotach jałowych się zgadza? Co do sumy kontrolnej po usunięciu DPF się nie przejmuj, jeśli była by źle policzona to ten sid by nie wstał, a błąd sumy jest poprostu problemem ecu-cem i ona akurat nie ma wpływu na poprawną pracę silnika.
W takim radzie trzeba podłączyć pod tester diagnostyczny i na zimnym silniku podejrzeć co się dzieje z parametrami. Szczególnie trzeba zwrócić uwagę na wskazania temperatury silnika i czas wtrysku.Dodatkowo można zmierzyć ciśnienie paliwa.
Zabezpieczenie C16 jest w skrzynce sterowania silnikiem, zbudowanej przeze mnie. Zmierzyłem dzisiaj prądy: Silnik na pusto rozruch 32A gwiazda 1.4A (obroty na tachometrze 1455) trójkąt 4.8A (zapomniałem zmierzyć obrotów) Silnik z częściowym obciążeniem (sprężarka bez zaworów ssących) rozruch 32A gwiazda 6.2 A (obroty po kilku sekundach 1455) trójkąt...
W takim razie musisz te uzwojenia zmierzyć coś nie tak już mi brakuje pomysłów.
15 metrów to niewiele, ale może być za duży spadek napięcia na kablu. Iloma parami jest puszczone zasilanie? Zmierz napięcie przy kamerze w momencie działania silników od obrotu. Można też tymczasowo położyć grubszy kabel do zasilania.
Ciśnienie paliwa - podaj zmierzoną wartość.
Podejrzewa koniec silnika. Zmierz kompresję. Świece powinny być z 1 elektrodą, np. NGK ZFR5F 5165.
Witam - proszę zmierzyć rezystancję cewek stojana , można zamieścić fotkę .
Trzeba uruchomić ten silnik zmierzyć prad znamionowy i obliczyć jego moc .Obroty można sprawdzić wzrokowo . Odkrecic tabliczke zaciskową i sprawdzić jakie jest połaczenie uzwojenia. Napisz jak dziala ten wyłacznik 0-1czy 0-1-2.Przewod do silnika ile ma zył.Uwazam że ten silnik ma1440 obrotow.
:arrow: pend0lino Wątek ten składa się z dwóch podwątków :roll: Wentylatorek to pomysł dla _eM_ . W Twoim przypadku powinieneś określić, czy potrzebujesz mieć jednorazowy pomiar, czy pomiar ciągły, z zamontowanym układem pomiarowym na stałe. W pierwszym przypadku na pewno starczy odciążenie silnika i zmierzenie obrotów jak napisaliśmy powyżej. W drugim...
Ze zdjęć wygląda to na prądnicę asynchroniczną, jedno fazową. Jeżeli jest to asynchron to nie ma szczotek podających napięcie na wirnik, nie ma regulatora napięcia. Napięcie zależne jest od obrotów silnika. Kolego sprawdź czy ten kondensatory widoczne na zdjęciu są sprawne (powinny być wpięte w jedno z uzwojeń stojana, zależnie od sposobu wykonania...
Jak sprawdzić czy rozrusznik dobrze kręci i jest w pełni sprawny? Zmierzyć obroty silnika podczas pracy rozrusznika i pobór prądu przez rozrusznik. Napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12,7V/12,8V Napięcie spoczynkowe nie świadczy o stanie akumulatora. Mocno zasiarczony akumulator ma prawidłowe napięcia spoczynkowe ale podczas rozruchu nie jest...
Jeśli masz woltomierz, to zmierz napięcia na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku i silniku pracującym na wolnych obrotach. To drugie powinno być wyraźnie wyższe.
Bipy na minusie, ja bym zmierzył ciśnienie paliwa. Czujników nie wymieniaj.
Jak zmierzy to będzie wiadomo. Zmierz na biegu jałowym jak i przy 3tyś obrotów. Silnik rozgrzany do pomiarów.
Witam ! Poprzedni silnik nie miał opisanej prędkości obrotowej, ten ma zatarte dane. Są trzy sposoby na poznanie tych danych: 1. Poszukać w internecie producenta tych silników. 2. Zmierzenie tachometrem. 3. Rozkręcenie silników, po typie uzwojenia ( liczba par biegunów ) można oszacować ilość obrotów na minutę. Pozdrawiam. Stefan
Witam , według mnie to prawdo podobnie ma 0,75KW-1KW ale po zdjęciu ciężko powiedzieć może jakieś wymiary silnika średnica a najlepiej podłączyć i zmierzyć prąd na biegu jałowym, wtedy bardziej dokładniej można oszacować.
Wczorajszy dzień spędziłem na poszukiwaniu kół pasowych, wizyty u znajomego tokarza i pierwszych testach. Sprężarkę przerobiłem na smarowanie rozbryzgowe i ustaliłem jej obroty na 1440. Silnik to 2,2kW 3fazowy 2880 obr, startuje bez problemów nawet przy 8 atm. Wydajności nie mierzyłem, może dziś wieczorem. Mam jeszcze w zapasie większe koło na silnik,...
W przypadku utraty pojemności przez kondensator, silnik pracowałby z normalną prędkością, ale miałby tylko problem z wystartowaniem. Po pchnięciu palcem zaczynałby pracować z normalną prędkością. Obniżone obroty prawdopodobnie są wynikiem ustawienia takiej prędkości w sterowniku. Pomiar napięcia pierwszym z brzegu multimetrem w tym przypadku nie zda...
Alternator nie ma żadnego ładowania! Ładowanie dotyczy akumulatora. Prawidłowo działajacy alternator w instalacji, w której jest sprawny i naładowany akumulator, przy najwyższych obrotach powinien utrzymywać napięcie nie wyższe, niż 14,4V przy braku poboru prądu przez większe odbiorniki. Napięcie będzie się zmieniać w zależności od obrotów silnika i...
Czy to ciśnienie było fizycznie zmierzone za pomocą manometru na ciepłym silniku na wolnych obrotach?
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
W ile masz ciśnienia w danych zmierzonych? Ile na postoju, ile w czasie jazdy?
Witam. 1.Ncm - niutonocentymetr - jest to bardzo mała jednostka. Jeden Ncm - czyli na ramieniu o długości 1 cm działa siła 1 niutona. Ncm=0,01 Nm Dawniejsza jednostka to kilogramsiła. 1 kilogramsiła = 9,81 Nm 2.Są to małe wartości, a moment można zwiększyć poprzez przekładnię. 3. Silnik kręcący CD ma mały moment ponieważ ma dużą szybkość (wzór M=P/ω)....
Niekiedy przyczyną może być prozaiczna. Warto zmierzyć obroty rozrusznika na zimnym i ciepłym silniku.
A co zmierzyłeś? Napięcie na silniku, obroty? Jaka jest moc tego wentylatora? Jeśli mała, to spodziewałbym się niewielkiego spadku napięcia, i jeszcze mniejszego spadku obrotów - może na tyle niewielkiego, że bez pomiarów nie jest zauważalny. Ten statecznik jest na prąd 0,43A, co odpowiada mocy około 100W - jeśli moc wentylatora nie jest podobna, albo...
Silnik wskakuje na wysokie obroty bo jest nieszczelny i łapie za dużo powietrza i nie da się wyregulować.
Popraw mnie jeśli moje obliczenia są błędne: kgcm = 0.1Nm gcm = 0.01Nm Jeśli podłączył bym ten silnik krokowy (http://www.allegro.pl/show_item.php?ite... do przekładni 50:1 to uzyskałbym moment obrotowy 17,5Nm (0.35Nm * 50) ? Witam 1 kg "odpowiada" 10 N , a więc 1kgcm = 0,01kgm = 0,1Nm 1 g odpowiada 0,01 N, a więc 1gcm = 0,01gm = 0,00001 kgm...
Zmierz napięcie ładowania na akumulatorze na małych i na wyższych obrotach.
Pomijając wszelkie opory (toczenia głównie) to do rozpędzenia tej drezyny do tych 15km/h w 5 sekund potrzeba silnika ze stałym momentem w funkcji obrotów o mocy 2.08 kW. Do całości trzeba dodać sprawność przekładni i opory toczenia, które możesz zmierzyć wagą sprężynową - zgrubnie.
Uszkodzony albo kondensator reaktancji pojemnościowej w zasilaczu, ((at)aksakal) albo dioda Zenera. 1,6 ,1,7 VDC to stanowczo za mało. Tam powinno byc ok 12VDC. Od tego zacznij, a później zmierz kondensator pracy, bo on nie jest rozruchowym. Zmierz po odlutowaniu jednego przewodu bo podłączony do silnika powoduje, ze miernik bredzi!
1. Ilu fazowy może być ten silnik? W internetach podłączane są tak trójfazowe pod 1 fazę. Jednofazowy. 2. Jakie obroty ma ten silnik? Podłącz i zmierz... 4. Regulacja obrotów tego silnika to chyba tylko przez falownik. Jaki tani falownik byłby dobry do tego silnika? W jakim celu chcesz regulować jego obroty? Pokaż chociaż zdjęcia tego silnika...
Witam, robię projekt do szkoły "Roleta sterowana natężeniem światła" Zalezy jaka to szkoła, jesli wyższa, to wypadało by zrobić po inżyniersku - policzyć potrzebną moc silnika i prędkość obrotową, roleta zapewne będzie nawijana na jakiś walec więc można policzyć masę i moment jaki jest potrzebny do jej podnoszenia, predkość liniową można sobie założyć...
Kolego zmierz ciśnienie paliwa .
Bogdanie. Zacznij od ustalenia obr. tego cudeńka w jakim najczęściej zakresie się kręci. Najlepiej do tego celu wykorzystać jakiś silnik DC np. od wycieraczek Wkręć w wiertarkę(o znanej liczbie obrotów ) ten silnik zmierz napięcie jakie on wytwarza potem podepnij go prowizorycznie do przekładni od wiatraka.Mierząc napięcie będziesz znał obr. np; silnik...
To zacznij od zmierzenia ciśnienia paliwa, pompa może się już zacierać, Jak będzie słaba pompa to i będziesz miał taki efekt jak podajesz.
Podciśnienia nie można zmierzyć jest przepływomierz. Ale wydaje się być sprawny, ponieważ wykres przepływomierza mniej więcej pokrywa się z wykresem obrotów silnika. Natomiast martwią mnie te korekty paliwowe. Jeszcze muszę zmierzyć ciśnienie paliwa na listwę.
Czy jest możliwa komprasja 8 bar? na wszystkich cylindrach tak mi ktoś pomierzył - ale nie wiem czy manometr był sprawny. Mnie też dawno temu, w jednym z pierwszych maluchów, namierzyli 7.5 atm, a faktycznie przy prawidłowo wykonanym pomiarze, było 11 atm - zapomnieli, że do tego powinna być całkowicie otwarta przepustnica. Tutaj, w tym silniku nie...
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
Zmierzyć napięcie względem masy na styku 8 wtyku J4. Zakupić silnik typu CCW - obroty przeciwne do ruchu wskazówek zegara, o napięciu pracy zgodnym z napięciem zmierzonym na styku 8. GM
Kurde A nie lepiej jest wziąć cęgi i zmierzyć te prądy?
Najprościej cęgowym amperomierzem na wejściu w okolicy filtra, tylko bez grzania ;) Albo najprościej zmierzyć prąd na którejś ze szczotek (jeżeli oczywiście to silnik szeregowy), nie trzeba kombinować przy kostce.
Silnik podpięty osobno pracuje bardzo ładnie. Obwód triaka pod lupą wygląda dobrze. Jedynie co mi do głowy przychodzi to zmierzyć, czy napięcie dochodzi do triaka i czy po kliknięciu przekaźnika obrotów czy pojawia się za triakiem. Edit: Zmierzyłem. Triak reguluje napięcie. Nie włączają się przekaźniki odpowiedzialne za włączenie silnika i kierunek...
BCY3B 13VA2308A tylko takie oznaczenie na silniczku jest, nic wiecej nie mam chyba ze mam coś zmierzyć żeby ci podać
Może po zwarciu na kostce silnika które spowodowało spalenie układu wejściowego z tacho na sterowniku również cewka tacho uległa uszkodzeniu. Jak zmierzyłeś że pralka nie wchodzi na obroty powyżej 800? Czy mierzysz rzeczywiste obroty bębna czy tylko wnioskujesz z faktu że powyżej nastawy na 800 obrotów pralka nie realizuje prawidłowo wirowania? A może...
Zmierz grubość i śednicę starego paska.Przy słabszym silniku(nagminne) sztywniejszy pasek powoduje taki efekt.Sprawdź stan smaru na podtalerzyku i w jego łożu.
Zmierz napięcie na akumulatorach w momencie spadania obrotów silnika.
Oczekiwane czyli wyliczone w oparciu o model matematyczny na podstawie innych danych niż czujnik ciśnienia doładowania, w tym przypadku głownie w oparciu o temperaturę, zmierzony przepływ powietrza i obroty silnika. Pokaż wykres oczekiwanej i zmierzonej masy powietrza (najlepiej ok 2000rpm, na 4/5 biegu na odcinku min. 100m ze stałą prędkością).
Dziękuję Dziś zmierzyłem ciśnienie , na ciepłym silniku mam 3bary, niezależnie od obrotów. Wymieniłem też sondę lambde , bo mam od nowości , niestety klekot nie ustał i nadal nie mogę zrobić adaptacji sondy :/ Poddaje się :)
Jest to spalinowy kompresor. Mam za zadanie zmierzyć obroty jego silnika. Wiem że da się to zrobić w taki sposób że nawinie się na przewód wysokiego napięcia kilka uzwojeń a następnie napięcie które będzie się cyklicznie pojawiało na tej cewce w postaci impulsów podłączyć do licznika impulsów. nie znam niestety szczegółów i prosiłbym o radę. Do dyspozycji...
Witam. Czy mógłby ktoś rzucić fachowym okiem na zdjęcia z załącznika? Są tam parametry DPF zmierzone na wolnych obrotach, silnik DFGA VW Touran 2.0 TDI 150KM. Zastanawiający dla mnie jest poziom popiołu w oleju - 0,00l i jak to się ma do innych parametrów. Auto ma przebieg 170 tyś i jeździ normalnie. Z góry dzięki za pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/1630332300_...
- Pomiar prądu miernikiem - opisane w każdym podręczniku elektrotechniki i instrukcji obsługi miernika. - obliczyć moc? Podstawowe wzory, których powinni nauczyć cię już w podstawówce. - Regulacja obrotów. elektryczne hulajnogi, rowery i inne takie... Pogooglaj się z hasłem "REGULATOR OBROTÓW" lub "PWM". Na wszystko odpowiesz sobie sam, ale musisz wykazać...
A ten egr, to jest ten który miałeś w starym silniku, czy przyjechał z nowym? Sprawdź napięcia zasilania sterownika (choćby przez kompa) w momencie szarpania. Ładowanie też zmierz.
Zmierzyć ciśnienie paliwa, oczywiście za filtrem.
mam taki miernik: DT9208A Digital Multimeter ale mam tylko kabel do mierzenia temperatury. mozna jakoś wykorzystać druty aby zmierzyć to napięcie?
dzięki, zmierzę w weekend
Nie ma możliwości zmiany obrotów, ale kręci się w drugą stronę. Jutro zmierzę te obwody omomierzem, dzisiaj nie mam możliwości.
Najbardziej podejrzany element to - "JCS18N50WH" Wylutuj go z układu i zmierz miernikiem czy nie ma zwarcia pomiędzy wyprowadzeniem 2 i 3 patrząc na element od strony napisów. Miernik ustawiony na test diody. Jaki masz miernik?
zmierz czestotliwość stuku, porównaj z obrotami silnika, bedzie wiadomo czy to od rozrządu czy układu korbowo tłokowego.
Sądząc po tym, że podany jest kierunek obrotów, wydawałoby się, że kondensator jest zbędny, bo w zależności od podłączenia silnik kręciłby się w inną stronę. Jak wyżej - zmierzyć oporności uzwojeń i ich konfigurację i z tego wykombinować gdzie podłączyć napięcie (wg mnie ;)) największa rezystancja).
witam, zagrzej silnik i zmierz kompreche, potem mozesz podpiąć wakuometr i popatrzeć na podciśnienie, czy jest stabilne czy pulsuje(wolne obroty) jak pulsuje to czy świece sprawne i przewody, luzy zaworowe prawidłowe a jaki to model samochodu i rocznik, powodzenia
Większy na powrocie niż na zasilaniu? Zmierzyłem obroty i wyszło tak: na 1 obrót silnika wychodzi 1,25 obrotu na wałku. Czy wałek powinien mieć mniejsze obroty niż obroty silnika?
Dla silnika U=SEM+I*R=K*Ω+I*R, gdzie K to stała silnika, Ω to obroty; oraz moment siły M=K*I. Przy zatrzymanym silniku I=U/R. A może zmierz opór metodą techniczną: dla zatrzymanego silnika puść prąd zasilania poprzez żarówkę (stabilizuje prąd) i zmierz napięcie na silniku. Przy okazji, jeśli zmierzysz moment siły, to będziesz mógł wyznaczyć stałą K.
Zmierzcie uzwojenia transformatora po wyłączeniu się.
A to istotne czy Pasek klinowy do pralki Frania Światowit bedzie w rozmiarze 670 czy 710 ? Oczywiście, były różne wersje rozwiązań napędu musisz zmierzyć swój pasek.
Uszkodzony czujnik temp. Zacina sie regulator wolnych obrotów. Zmierz sonde na jej wtyczce. Na wypietej zmierz oporosc grzałki od strony sondy. Od strony wiazki, zasilanie grzałki i napiecie referencyjne ok 0,45 V. po wpieciu wtyczki zmierz jej sygnał. Nagłe zwiekszenie obrotów spowoduje podniesienie napiecia do ok 1V. Hamowanie silnikiem zubaza mieszanke...
Ciśnienie pompy zasilającej zmierzone?
Prawidłowe, czyli jakie? Zmierzone na jalowych obrotach po przynajmniej 20 km jazdy? W zimnej pogodzie i małym silniku, olej nagrzewa się 3-5 razy wolniej niż płyn chłodzący.
Mam bardzo podobne (brazowe),nawet tej samej wartości i moje to termistory. Ta wartość uzywana byla w stabilizatorach obrotów silników magnetofonowych. Zmierzyłeś rezystancję na najniższym zakresie?
To jednak zmierz.
Nowy akumulator założyłem,zmierzyłem napięcie na klemach podczas pracy silnika na wolnych obrotach i wyszło 12,8 Volt.Chyba trochę za mało?
Moja uwaga "Dwa ostatnie pomiary tj. pomiar ilości obrotów i pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu realizowane są po podłączeniu jednego z przewodów do przerywacza lub do cewki zapłonowej."a co z nowszymi samochodami oraz z sinikami Diesla. W tych silnikach na pewno nie zmierzysz obrotów.
Zmierz kompresję.
pasymek :arrow: a może napiszesz jaki to silnik. Jeżeli to np. Bp2f z "frani" to ma 1400 obr, z automatu PS na wirowaniu ma 2900 obr. W silniku indukcyjnym obroty zależą od ilości par biegunów.
Dla czystych i dobrze dokręconych zacisków/klem nie powinno być widocznej różnicy. Wygodniej mierzyć na akumulatorze. Zmierz napięcia przy różnych obrotach silnika i przy różnym obciążeniu odbiornikami. Jeżeli będziesz miał kłopoty z analizą danych, to napisz.
no mierzymy SEM i na osobnym dzielniku baterię. Teraz jak to połączyć ;) Dodano po 4 ej, to jest genialne ... teraz myślę. Przecież silnik jest jak pradnica, gdy zmierzymy jego V gdy mosfet jest rozłączony to uzyskamy +/- jego obroty Dodano po 1 tylko teraz +30v jest podłączone prosto do silnika, a mosfet to Nka i zwiera do GND, jak to zmierzyć żeby...
A jak można je zmierzyć te parametry ?
Uszkodzony wirnik lub stojan. Nie ma innej przyczyny. Zmierz rezystancje cewek stojana, jak jest taka sama na obu cewkach i wynosi ok 3om to stojan jest sprawny i trzeba wymienić wirnik.
zmierzyć obroty silnika miernikiem zmierzyć komutator silnika obroty silnika loncin
gorenje piekarnik instrukcja zbiornik wyrównawczy ciśnieniowy wariuje pokrętło
elektrownia wiatrowa radio alpine jakie kupić
Instalacja osobnego wyłącznika świateł przeciwmgielnych w Citroën Xsara Picasso Bezpiecznik w odkurzaczu Rainbow e2 - lokalizacja