pompę wtryskową blokujesz np: wiertłem,a na kołach powinny być znaki
Masz znaki. Żadnej filozofii w tym nie ma.
Sprawdź ustawienie rozrządu tradycyjnymi metodami, nie patrz na znaki.
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Od sierpnia przymierzasz się do wymiany tego rozrządu ? Przecież to jest banalnie prosty rozrząd .... ustawiasz na znaki koła i wymieniasz ten pasek wraz z rolką weż sobie zajrzyj do książki naprawczej od Fiata Punto 1 albo 2 tam masz opisaną wymianę rozrządu w tym silniku
jutro to sprawdzę.a jaki powinien miec stopień sprężania taki silnik i gdzie są znaki rozrządu jakieś może pasek przeskoczył
Kiedyś tak chciałem przyoszczedzic i w Punto hgt ustawiłem rozrzad na znaki korektorem i później kupiłem blokady i ustawiłem tak jak trzeba. Trzęsło silnikiem i wypadały zapłony.
Nie, bo nie ustawia się rozrządu względem pasków na pasku. To są znaki pomocnicze, nie wiem komu potrzebne. Bo prawidłowe znaki są gdzie indziej.
Najlepiej ściągnąć osłone i sprawdzic czy na pewno jest dobrze ustawiony rozrząd (znaki), wystarczylo ze przestawił sie o jeden ząb na ktorymś z kół.
Chyba nie bo na 100% było na znakach pasek w dobra stronę oczywista.
Rozrząd sprawdzę jutro jak będzie pogoda.... Po znakach zobaczymy możne to pasek ...
Zobacz czy rozrusznik napędza wał silnika - w obudowie sprzęgła masz otwór rewizyjny (powinien być zasłonięty gumową zaślepką) przez który możesz podejrzeć czy obraca się koło zamachowe/docisk sprzęgła... na szczęście w tym silniku zerwanie paska jest niegroźne - wystarczy ustawić rozrząd na znaki i założyć nowy pasek.
Kolego ten silnik jaki masz w tej Pandzie Fiat ,montował w Uno ,Punto 1 i 2 oraz CC 1,1 i Seicento. Weż poszukaj książki do Punto 1 wyd. WKŁ ,w niej masz najlepiej i najdokładniej opisaną wymiane paska rozrządu. Pozdrawiam!
Tam się na żadne znaki rozrządu nie ustawia. Potrzebujesz takie blokady: http://obrazki.elektroda.pl/2158284300_1...
To znaczysz pasek i koła zębate markerem na walkach i wale korbowym. Po naprawie uszczelki zakładasz na te same znaki puszczasz napinacz i chodzi dalej . Jak pomogłem to odznacz pomocny post. Ja tak zawsze robię i nie używam blokad przy wymianie rozrządu
Paska rozrządu nie widać (jest pod plastikową osłoną z lewej strony silnika), widzisz tylko pasek akcesoriów (alternator, wspomaganie, klimatyzacja). Zalecana co 2ga wymiana razem z pompą wody, części ok choć polecają też paski GATES, cena jak za robociznę+części do przełknięcia ale na pewno da się znaleźć taniej. Filozofii tam żadnej nie ma, to jest...
kable, świece ok, rozrząd zmieniany niedawno i sprawdzałem ustawienie sam jest idealnie wszystko na znakach. było mało płynu w chłodnicy i silnik złapał temp. ale został natychmiast wyłączony i już nie odpalił.
Poluzowałem pasek rozrządu, przestało jęczeć i piszczeć. Ale, rozrząd jest na tyle luźny że na granicy bezpieczeństwa ponieważ dość łatwo wyginam go w najdłuższym miejscu o 90 stopni. Przy okazji zauważyłem że pasek jest dziwnie ustawiony na znakach ale o tym w następnym poście. Temat został dzięki waszej podpowiedzi rozwiązany , dziękuję, zamykam i...
Czyli podaje paliwo, iskra też jest. Sprawdziłbym ten rozrząd czy dobrze znaki zgrane, luz zaworowy także do kontroli bo skoro strzela w dolot to w chwili inicjacji zapłonu (przeskoku iskry) mieszanka się zapala ale zawór dolotowy jest uchylony
Warsztatów specjalizujących się we FIATach jest niewiele mniej niż tych wyspecjalizowanych w VW, do silników FIRE żadnych specjalizowanych narzędzi nie potrzeba (to silnik 8V, są znaki do ustawiania rozrządu, nie potrzeba blokad, a w razie czego silnik i tak jest bezkolizyjny, więc jak źle założysz rozrząd to najwyżej nie odpali), a poza tym jak ktoś...
tylko ze po ustawieniu za pomocą przyrządów wszystkie znaki na kołach się zgadzały a podejrzewam ze rozrząd przeskoczył na 100% tylko jest rzeczą nieprawdopodobną dlaczego po ponad 5 miesiącach przeskoczył tak kurde sam od siebie?? niemozliwe a teraz znów po 2 dniach jak auto jeździło, tylko KWOK - jeśli rozrząd byłby przestawiony i tłoki spotykały...
Znaki są nie tyle na sprzęgle co na kole zamachowym, dostęp przez otwór rewizyjny (powinna być zaślepka) w obudowie sprzęgła. Silnik jest 8V i ma znaki, więc a do tego jest bezkolizyjny... możesz spokojnie zakładać rozrząd na znaki. Właśnie - jaki to silnik, bo np. 1.2 8V 75KM miało inne luzy zaworowe. Płytki regulacyjne można zamieniać i składać po...
Napisałeś, że iskra jest? Na 100%? Pompa paliwa w trakcie kręcenia pracuje? Zasilanie na jednym z pinów wtryskiwacza, w trakcie kręcenia jest? Wysterowanie masą wtrysku w trakcie kręcenia jest (sprawdzać diodą świecącą lub max żaróweczką 1,2W)? Jak wszystko sprawdzisz i odpowiesz na te pytania, będziemy myśleć dalej. zasilanie wtryskiwaczy sprawdzę...
Witam Fiat punto I 1.2 benz 75PS pełny wtrysk, umyłem silnik i po tej czynności silnik po gwałtownym dodaniu gazu silnik ma zmułe przebiera jak by coś z zapłonem się działo. 1 Rozrząd ok znaki się zgadzają 2 Kable WN podłączone odpowiednio do cylindrów 3 Świece i kable nowe Pytanie czy możliwe jest że zalał się czujnik poł. wału? Rezystancja jego wynosi...
Witz w tym, że koło zamachowe mam od silnika 1,0 od Uno. Drugi silnik 1,0, fabryczny od tej właśnie Pandy też tak ma. Rozrząd ustawiałem kiedyś na kółkach rozrządu i na znacznikach na obudowach tak jak mówi serwisówka od Pandy (ale także wszelkie inne książki od Uno, Punto itd) i wszystko było cacy. Przed chwilką sprawdziłem i przy zgadzających się...
tzn ? pytam bo nie wiem jak zinterpretować to co mi mech powiedział.. w takim razie gdzie może leżeć przyczyna ? rozrząd jest w porządku wszystko na znaki ustawione. Dodam, że za każdym razem zalewa mi świece, wyczytałem gdzieś że może to byc słaby aku - wymienilem, świece tez nowe, sprawdzałem iskre wszystko jest -co dalej ?
Koło wałka rozrządu ustawiasz "znakiem" na godz.12 ,a jego dokładny "odnośnik" masz na "wewnętrznej" plastikowej obudowie osłony rozrządu która znajduje się za wałkiem rozrządu. Pozdrawiam!
Punto I 1.2v8 75km. Silnik bezkolizyjny można sobie kupić pasek rozrządu na zapas i wymienić na trasie jak się urwie oczywiście jak ktoś jest spryciarz. Wymiana książkowa co 4 lata lub 120 tyś nigdy tyle paski nie wytrzymują do 90 tyś max rolki nie trzeba ruszać jak nie ma luzu i jest cicha i pompa jest sucha nie cieknie. Nie ma na pasku znakami co...
Jak pisałem, mam Punto 1 96r. 1.2 benzyna auto nie ma mocy. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, nowe kable, świece, rozrząd jest ok. na znakach. Wydech sprawdzony, jest drożny. Pompa paliwa daje dobrze ciśnienie na cylindrach, jest w granicy 12 bar. Cewki zapłonowe pomierzyłem są dobre a auto nie jedzie. Odpala na dotyk, ma równe obroty. Jak dodaję gazu...
Wczoraj właśnie skontrolowałem rozrząd i to już 3 raz,wszystko idealnie pasuje,po kręceniu wałem na dole i powtórnym przyłożeniu blokad jest ustawione na 100%.Kręci do końca ,tylko od 3 tys.po mocnym dodaniu gazu szarpie,po popuszczeniu gazu i lekkim dodaniu rozpędza się bez szarpania do 170km/h.Gdy dodaję gaz normalnie to nawet nie wiadomo że coś przerywa,dopiero...
Tu masz opis: http://punto.org.pl/zrobtosam/model176cz... Ustawiasz wał w GMP na I cylindrze, a następnie rozrząd na znaki. Wysoka kompresja, niskie podciśnienie w kolektorze i utrata mocy po rozgrzaniu pasują do wytartych krzywek na wałku. To zdjęcie powinno dać Ci pogląd jak powinny wyglądać te krzywki na wałku: http://obrazki.elektroda.pl/6968411400_1...
szukaj na kole pasowym od rozrządu jakiegoś znaku bo wiem że we fiatach tka jest zrobiona ale osobiście nie robiłem przy tym silniku
Witam Posiadam punto 2003 rok po liftingu, silnik 1.2 8v lpg Problem polega na wysoki wolnych obrotach ( trzyma na luzie 2000obr/min). Od razu została wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy-brak poprawy, Podmiana korpusu przepustnicy (nówka ze sklepu) z silniczkiem krokowy-brak poprawy. Rozrząd sprawdzony jest na znakach. Auto posiada gaz, więc...
sprawa z rozrządem wyglądała tak ze pasek był zbyt luzny i po ustawieniu dolny znak na kole zębatym nie pokrywał sie z wypustkiem na bloku teraz jest wszystko ustawione i dalej tak samo Dodano po 38 liczyłem zęby na bediksie i tyle samo co w starym Dodano po 1 gdy samochód już zapali pracuje dobrze nie ma spadku mocy Dodano po 0 gdy samochód już zapali...
Fiat punto 1 1.1 1999r Witam mam problem wymieniałem pasek rozrządu i przy zakładaniu mi się przestawił rozrząd.Proszę o dokładny opis jak go ustawic. Mam opis ale nie wiem czy ustawia się na piątce czy na luzie. Kręcąc walem korbowym (np.wrzucamy piąty bieg,podnosimy jedną stronę samochodu i kręcimy kołem) ustawiamy koło zamachowe tak,aby wycięcie...
He.:D No właśnie , już kiedyś nazwano mnie złodziejem i pewnie nie jeden jeszcze nazwie . Niektórzy ludzie są niereformowalni w swoich osądach nie rozumiejąc istoty sprawy . Wszystkim się wydaje , że mechanikę , a w zasadzie wszystko co ma związek z samochodami , da się zrobić w domu . Do mechaniki potrzebny młotek śrubokręt , kreda lub farba do rozrządu...
Ciśnienie zbyt małe to raz . Sprawdz rozrzad po znakach ale zdejmij pokrywe i zobaczy czy zawory są na mijance. Bywa że zetnie klin przy dokrecaniu lub odkrecaniu na kole.
znaki rozrządu punto punto rozrządu znaki wałku rozrządu
instrukcja tester akumulator analizator spalin instrukcja klatkuje filmy
potrzymanie napiecia selfclean bosch
Lokalizacja impulsatora w skrzyni biegów Iveco Stralis Ekran dotykowy nie działa w ekspresie Simson