http://obrazki.elektroda.pl/9101270600_1... http://obrazki.elektroda.pl/9101270600_1...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Było ok, tu masz przestawiacz faz rozrządu tak ma być.
Proszę bardzo https://obrazki.elektroda.pl/1698937000_... Dodano po 1 Znak na wałku rozrządu znak na kole zamachowym i znaki na łańcuszku.
Kolego wałki rozrzadu ustawiasz znakami do siebie tj (lewy) EX na godz. 3 a (prawy) IN na godz. 9 ,wtedy na lewym wałku oznaczenie IN skierowane jest w dół a na prawym EX również w dół . Wał korbowy ustawiasz znak na godz. 12 .
Na kole od paska klinowego masz znak który musisz zgrać ze znakiem zero na plastikowej osłonie rozrządu.Wtedy sprawdzasz czy znak na wałku rozrządu pokrywa się ze znakiem na blaszanej osłonie z tyłu koła.Może być konieczność obrócenia jeszcze raz wału o jeden obrót.W ten sposób możesz sprawdzić ustawienie rozrządu bez dalszej rozbiórki.Jeśli nie da...
po to są znaki ,stożki na wałkach rozrządu i możliwośc regulacji pompy,żeby zgrac wszystkie znaki tak,żeby pasowały w 100% i jak nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj,bo jeszcze komuś przyczynisz się do uszkodzenia silnika.
Kolego w zależności od tego jaki masz typ silnika - starsze miały przerywacz (tzw. platynki) a nowe zapłon elektroniczny - bezobsługowy. Jeśli masz już rozebrany silnik po remoncie, to składając go, (bez względu na typ silnika) musisz zgrać znaki na zębatce wału ze znakami na wałku rozrządu. Zwykle są one dość widoczne, ale słyszałem, iż zdarzało się,...
Ten znak z tyłu koła rozrządu pokrywa sie z płaszczyzną głowicy, czyli rozrząd jest ustawiony dobrze. Wygląda że plastikowa osłona ze strzałką OT jest niestarannie wykonana
Są znaki na wałkach. Rozrząd ustawiasz na znaki, wałki na znaki i już.
Pomyłka i poprawka, z rana zaspany byłem ;-) Lewy gwint na kole od pompy olejowej, radzę zakupić nową srubę. Blokady blokadami ale potrzebujesz jeszcze sciągacz do posredniego koła pompy wtryskowej, jest na stożku i latwo je uszkodzić stukając. Ważne aby wszystkie odnośniki były na wlaściwych miejscach, znaki wałków rozrządu, bedziesz widział od strony...
Witam, mam problem z silnikiem GY6 80 cm³. Wygląda to tak, że podczas ustawiania rozrządu nie zgadzają się znaki na wałku rozrządu. Albo jest bardziej do góry, albo do dołu. Linie, które powinny być równoległe do płaszczyzny głowicy, są właśnie przesunięte w ten sposób przy składaniu silnika, a znak na magnecie jest ustawiony na literkę T. Co może być...
Sam rozbierałeś rozrząd czy dostałeś wszystko w "proszku" i musisz to składać na nowo? Na wale korbowym jest pojedynczy znak a na wałku rozrządu podwójny musisz je zgrać ze sobą tak aby na pierwszym cylindrze wyszło " palenie" a na szustym mijanka zaworów ( koniec wydechu początek ssania) zauważysz to po ustawieniu krzywek na wałku .
Czy ten rozrząd w tej wersji mazdy się jakoś blokuje czy ustawia się tylko na fabryczne znaki na wałkach rozrządu i na wale korbowym? Jedyne co trzeba zablokować, to wałki, by dokręcić śruby. Luzy zaworowe ustawiłeś? https://obrazki.elektroda.pl/1062859400_... https://obrazki.elektroda.pl/1340356800_...
Witam mam problem z ustawieniem zapłonu w silniku w mb 100 2,4 d a przede wszystkim gdzie są znaki na wałku rozrządu
Na zębatce wału i wałka rozrządu są znaki, trzeba je ustawić naprzeciw siebie.
Znaki na wale korbowym nie zgrywają się z ze znakami na kole od wałka rozrządu. Znak na wale korbowym się zgadza natomiast na wałkach przesunięty jest ok 20 stopni
Wewnętrzna kreska na znak na wale w godz 6 i zewn na znaki kół wałka i pompy, jak kreski są na znakach to jest ok
Blokada wkręcana w kadłub i pomocniczy znak z przodu do GMP. Wałki rozrządu na specjalną blokadę spięte razem.
Masz całe dwa znaki do ustawienia. Na kole wałka rozrządu i na wale korbowym również. Znaki są tak widoczne, że nie sposób ich nie zgrać ze znakami na bloku silnika i głowicy. Znaki odniesienia znajdują się z tyłu tychże kół. Prościej się nie da.
Znak na kole od wałka rozrządu ma się pokrywać znak na aparacie ma się pokrywać z palcem rozdzielacza. 1 cylinder jest od strony koła wałka rozrządu. Palec rozdzielacza na znaku powinien wskazywać styk gniazda kopułki rozdzielacza kabla świecy cylindra nr 1
Galaxy 1.9TDI 98rok. Wymieniam rozrząd, po zablokowaniu wałka rozrządu znak na kole zamachowym wychodzi jak na rysunku do ustawiania rozrządu popuszcza się górne koło rozrządu i blokuje wałek i dolne ustawiasz na znak i dopiero je przykręcasz i pasuje.
Gratuluję samozaparcia hehehe. Ogólnie to po 2 obrotach znaki wału, wałka rozrządu i pompy wtryskowej mają być w pozycjach wyjściowych a na koła pośrednie nie ma co patrzyć bo znaki na nich służą tylko do montażu.
Znaki do ustawiania zaworów np. są pod klawiaturą na wałku rozrządu i na kole rozrządu tak jak VOLVO FH.
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
No ok tylko jak mam ustawić wałek rozrządu, bo wiem koło muszę poluzować i zablokować wał blokadą, tylko gdzie znajdę jakieś znaki na wałku rozrządu
Tutaj masz dwa rodzaje
Dzięki wielkie,ale jeszcze jedno pytanie z czym zgrac znak na kole wałka rozrządu w tym napędzie
Po co dokręcałeś śruby? Nie robi się takich rzeczy. Jeśli chodzi o rozrząd są znaki na kole pasowym wałka rozrządu i na głowicy oraz na kole pasowym wału i bloku silnika. Wszystkie znaki muszą się pokrywać. Skorzystaj z książki "sam naprawiam". Bardzo pomocna. Poszukaj w google. https://www.google.pl/search?ei=qyfWWsGD...
No poszedłeś z grubej rury . Ani przywitania , szacunku dla naszego języka . Jeśli chodzi o zapotrzebowanie Twoje , to powiem że na wale jest cecha i znak , a na rozrządzie , między wałkami blokada .
Zębatek nie da się źle założyć to po pierwsze. Po drugie przy fachowej wymianie rozrządu nie odkręca się zębatki tylko wciąga.jeden łańcuch za drugim. Pytanie.tylko na ile byli wtajemniczeni ci fachowcy. Aby to sprawdzić należy. Zdjąć pokrywy zaworów. Wyjąć wtryskiwacz 1 cylindra Następnie sprawdzić w momencie górnego martwego punktu pierwszego cylindra...
w tdi vw masz znaki na kole zamachowym'0' na pompie kołek i wałek rozrządu nacięcie z tyłu wałka tak ustawiasz napinacz ustawiasz na znak dokręcasz , koło na rozrządzie dokręcasz i gotowe,ewentualnie pod vaga i sprawdzenie kąta wtrysku co można doregulowac popuszczając pompę i regulując.
Na wałkach i na kołach niepotrzebne są żadne znaki bo do wymiany pasków rozrządu są specjalne blokady wałków rozrządu.Zakłada się je w miejsce mostków.Masz rysunek przyjżyj się dokładnie.
Takie poglądowe foto: https://obrazki.elektroda.pl/6072779600_... Między znakami na pasku napędu wałka rozrządu ma być 43 zęby, na pasku napędu pompy wtryskowej 23 zęby.
Niema znaków musisz zdjąć pokrywę i elektromagnes tam jest które i zablokować wał podobnie jest na wałku odzaworow
1. ustawiamy wał (koło pasowe) i wałek rozrządu na znaki odpowiednio 0° na kole pasowym i na znakach na wałku rozrządu i stopie wałka. Znaki muszą się pokrywać!!! Jeśli się nie pokrywają to albo łańcuszek jest już strasznie wyciągnięty albo obciął się klin. 2. przekręcamy wałem zgodnie ze wskazówkami zegara i ustawiamy na 15° (15° po OT (GMP)) 3. odkręcamy...
na kole pośrednim są tylko znaki do wałka rozrządu i wału korbowego których od strony pompy wtryskowej nie widać
Potrzebujesz blokadę, którą wkłada się pomiędzy obydwa wałki. Są tam specjalne wyżłobienia (nie sugeruj się krzywkami, bo to nie jest aż tak dokładne): http://obrazki.elektroda.pl/3460598400_1... inaczej nie będzie dokładnie i stąd Twój kłopot. Po jej założeniu sprawdzasz, czy znaki na wale i wałku rozrządu pasują (muszą!), oczywiście łańcuch...
W kole pompy wtryskowej jest otwór tam blokujesz , dla wału korbowego jest też znak na obudowie skrzyni biegów od spodu , zwróć uwagę na znak na wałku rozrządu jest tam dwa znaki a tylko jeden pasuje . Zanim odpalisz pokręć ręcznie kluczem .
Znak wałka rozrządu na "szczerbinkę', wał - koło znak koła fonicznego na znak na osłonie = znak na kole zamachowym = tłok 1 i 4 w GMP. Innej metody tu nie ma.
Ustaw poprawnie rozrząd i śmigaj skuterkiem. Znaki na kole magnesowym ustaw "książkowo" oraz na wałku rozrządu - tłok w tzw. GMP (maksymalnie zbliżony do świecy). Duża ilość informacji na forach internetowych (ustawienie rozrządu w silniku 4 T). Nie zapomnij o zmianie dysz gaźnikowych, z uwagi na zmianę poj. silnika.
A nie jest to przypadkiem specjalnie tak zrobione żeby łańcuch rozciągał się równomiernie? A co to ma za znaczenie? Łańcuch ma znaczniki na ogniwach żeby łatwiej było prawidłowo złożyć rozrząd. I tyle. Ważne są znaki na kołach. Jeżeli po dwóch obrotach wału korbowego czyli jednym obrocie wałka rozrządu ( lub wałków) znaki na kołach się zgrają to jest...
O Jezu...... Na takim silniku się wyłożyć? Na pasku są znaki, mają się zgrywać ze znakami na kole wałka rozrządu, oraz kole wału korbowego. Znak na kole wałka rozrządu: do góry (w osi silnika) Znak na kole wału korbowego: na dole. A tak właściwie to co tam grzebiesz? Co się stało?
Kolego temat wielokrotnie poruszany na forum. Wystarczyło poszukać! Znak na wale korbowym skierowany na dół (tzw. twój dolny wałek) a znak na wałku rozrzadu do góry i musi pokrywać sie z wycieciem na plastikowej osłonie (twój górny wałek). Pozdrawiam
Zobacz na filmie [url=https://www.youtube.com/watch?v=oDU... Jak masz zdjęty pasek, to przekręć wał korbowy o 45°(obojętnie w którą stronę, żaden tłok nie będzie w GMP), ustaw znaki na obu wałkach rozrządu i wróć wałem na znak GMP
Nie ma blokad.Znak do ustawienia wału masz na bloku na 12tej,na kole też masz 2 znaki.Jak ustawisz klin na 12tej to znaki na kole zębatym wału ,będziesz miał na 12tej i na 6tej.Znak z godziny 6tej ustawiasz do ogniwka łańcucha który napędza wałki rozrządu,a znak na 12tej ustawiasz do ogniwka łańcuszka napędu pompy i znaku na bloku
Znak na wałku rozrządu - godz.12 ,na pompie - godz. 3, blokada wału o grubości 8 mm wkładana w otwór przy miarce oleju . Sprawdź kliny na kółkach mogą być ścięte.
Kiedyś, rozbierałem podobny silnik, znaki na wałku rozrządu oraz otwór w wale korbowym musiały być w jednej linii z krawędzią pokrywy zaworów. Zrób jakieś zdjęcie.
Masz tam porobione znaki do ustawienia rozrzadu, czy masz blokady? Jezeli masz znaki, to przewarznie jest tak, ze odpowiadaja one sytuacji, kiedy to pierwszy cylinder jest w zwrocie zewnęcznym, na poczatku suwu ssania. Ustaw to tak, a potem zobacz ktory z walkow (jak bedzie na znaku) ma w tym momecie tak ustawione krzywki, ze bedzie akurat powodowal...
http://obrazki.elektroda.pl/3929596800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3929596800_1...
Znak na wale i wałku. To wszystko.
Witam! Posiadam Golfa 3 z silnikiem 1.6 ABU. Musiałem zdjąć głowicę. Chciałem ustawić rozrząd na znakach i tutaj zaczynały się schody, znaki się w ogóle nie pokrywały, po ustawieniu wałka rozrządu według znaku, znak na kole pasowym wału korbowego był przesunięty w prawo o kilka cm, sytuacja podobna również na kole zamachowym, gdzie nie widać znaku GMP....
Jest znak na wałku rozrządu pod pompą Vacum, a więc mozna sobie sprawdzić :) ale wydaje mi się że jednak na pierwszym cylindrze mają się mijać :)
Czy Ty czytasz co ja do Ciebie piszę?? Pytam o powód robienia tego rozrządu. Widziałeś nowy pasek? Na nim są 3 kreski, jedna ma się zgadzać ze znakiem na kole pompy HP, druga zez znakiem na kole wałka rozrządu, trzecia na kole wału korbowego i koniec! Znak na kole zębatym wału korbowego ma być na dole. Nie wklejaj mi tu zdjęć wału bo ja wiem jak wygląda.
Przy blokadach prawidłowo założonych ustawienie znaków na tych kołach nie musi się zgadzać, ale ja bym ustawił tak żeby się zgrywały.
kolego wkładasz płetwe w wałek rozrządu patrzysz na znak 0 na skrzyni biegów,ustawiasz pompę na znaki, wyciągasz płetwe,zakładasz koło pasowe wałka rozrządu i dokręcasz śróbe palcami tak aby koło obracało się na wałku ale nie napędzało go zakładasz pasek,napinasz go ale znaki na pompie i wale muszą się zgadzać i dopiero dociągasz koło wałka rozrządu.
Wałek wychodzi do tyłu po odkręceniu : sprzęgła, koła zamachowego, obudowy, koła napędu sprężarki ( z przodu), wyjęciu lasek popychaczy. Szklanki popychaczy unieść, aby nie opierały się o krzywki wałka. Na kole zębatym z tyłu i na kole walu są znaki ustawienia. Zasada dla ust. pompy i rozrządu: na kołach znaki się pokrywają a krzywki wałka na pierwszym...
A skąd ci wychodzi wiązka przewodów? Przecież wiązka idzie bezpośrednio od magneta, więc tam ono będzie. Jeśli znalazłem dobre foto, to będzie pod prawą pokrywą (tam gdzie wlewasz olej). Poza tym wcale nie musisz tej pokrywy zdejmować, bo masz takie kółko do odkręcenia i przez nie zobaczysz odpowiedni znak. Szukaj też znaków na kole rozrządu na wałku....
dodaje kilka fotek prawidłowo ustawionych kół zebatych paska rozrządu silnika X20 SED http://obrazki.elektroda.pl/6950033000_1... http://obrazki.elektroda.pl/4476321500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2603554100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6817500500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8346488300_1...
znak jest tylko jeden na kole zamachowym w pompie jest blokada i na wałku rozrządu też
Witam,znak na kole zębatym wałka rozrządu od strony głowicy równo z płaszczyzną głowicy,zwróć też uwagę na ustawienie wałka pośredniego,znak na kole tego wałka ma ma być przy znaku na kole na wale.Natomiast jeśli masz znak na kole wałka rozrządu od przodu to musi pokrywać się ze znakiem na obudowie z tyłu za kołem wałka rozrządu.Pozdrawiam
Miałem ten sam problem z agregatem 2 KW, nabytym z niesprawnym silnikiem. Jak się okazało silnik (brigsa) miał uszkodzony korbowód oraz skrzywiony wałek rozrządu. ( Pożalę się przy okazji, że nikt mnie nie pomógł w tej sprawie z ww. forum ). Kolego dotychczas spotkałem się z dwoma sposobami połączeń stożkowych prądnicy z silnikiem tj. w jednym przypadku...
Rozrząd sprawdzasz czy ustawiony jest na znaki.
Witam,kolego na obudowie sprzęgla masz wziernik(oczko z plastikowymkorkiem)w oczku masz zabek a znak na kole zamachowym,ustawisz tam na znag i masz gmp.zgodnie ze znakami na pompie.
To zobacz czy pasek jest cały i czy znaki na rozrządzie się zgadzają. Ma się zgrywać znak na kole wałka rozrządu ze znakiem na obudowie, a znak na kole pasowym wału ma się zgrywać ze szpikulcem na obudowie rozrządu. Napisz co i jak zauważyłeś.
Nie sugeruj się znakami skoro nie masz blokady wału..Nowy pasek ma znaki które muszą się pokryć ze znakami na kołach.
Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik. Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu...
Jesli sprawdziłeś okablowanie czujnika to czeka cie rozrząd do kontroli Okablowanie wydaje się być ok, Pin 1 masa, 2 +5V, 3 12V czyli ok. Odłącz czujnik wała - jak będzie palił tak samo to patrz czy rozrząd nie jest przestawiony. No i niestety okazało się, że rozrząd przestawiony o 3 zęby lub może nawet 4. Na pasku niestety nie ma już białych kresek,...
Dokładnie, podejrzewałem przestawiony przez branie samochodu na zaciąg rozrząd na wale, pompie lub wałku rozrządu (błąd 550) ale znak na kole zamachowym, nacięcie na wałku rozrządu i znak na kole pasowym pompy zbieżne.
Toż to proste jak budowa cepa - znak na kole pasowym wału do znaku na osłonie rozrządu i znak na kole wałka rozrządu do strzałki na osłonie paska (jak patrzysz na koło to z prawej strony o około ząbek ponad krawędzią głowicy). Napisz lepiej co się stało - podejrzewam pęknięcie paska więc od razu odpowiedź: Bez zdejmowania czapki tego nie uruchomisz.
ja wiem jak to ustawic tylko ze na starym kole od wałka rozrządu jest tylko znak 0 nabityyy nie ma kropek i teraz jak mam to koło zgrać z kołem pośrednim o to mi tylko chodzi...
Dzięki kolego takie schemaciki też posiadam :)chodziło mi o znaki na kołach zębatych wałków rozrządu pod pokrywą zaworów ,sprawa już jest wiadoma znaki mają być na wcięcie pomiędzy dwiema kropkami.Sprawa zamknięta składam dalej.
Rozrząd musi być ustawiony cały (góra i dół) na znaki i dopiero wtedy kontrolujesz czy zgadzają Ci się znaki. 2 obroty wału to jeden obrót wałka rozrządu i pompy oczywiście. Przed demontażem rozrządu ustawiamy go na znaki fabryczne wtedy mamy pewność, że jest ok. Wtedy również tłok 1 cylindra jest w GMP. Rozrząd ustawiony poprawnie. Spróbuj wykręcić...
Tak poglądowo. 1 Znacznik(i) - koło wału korbowego 2 znak odniesienia 3 Oznaczenie(a) koła wałka rozrządu 4 znak odniesienia 5 Oznaczenie(a) - koło pompy wtryskowej 6 znak odniesienia Opis do lewego rys. http://obrazki.elektroda.pl/5194516100_1...
Witam, mam takie pytanie, dzisiaj zaczęłem rozbierać rozrząd w moim Golfie, ale szukając znaków natrafiłem na problem, znalazłem znaki na wałku rozrządu, na kole od aparatu zapłonowego ale niemoge znaleźć na wale korbowym, jest kreska na kole pasowym które przykręcam do wału, i na obudowie nad nim, czy to jest ten znak na który należy to ustawiać??
To znaczy że Masz żle ustawiony rozrząd. Znaki na kole wałka rozrządu muszą być zgodne z T(op) na magnecie
Znaki na kole wałka rozrządu i pompy wtryskowej zgadzały się ze znakami na pasku? W jaki sposób napinałeś rozrząd? Koło na wale korbowym było "pływające"? Czy koło na wałku rozrządu było z "fasolkami"?
Zdjąłem pokrywę zaworów. Otóż znak na lewym wałku rozrządu pokrywa się ze znakiem na ostatniej panewce natomiast znak lewego wałka jest przesunięty w lewo w stosunku do znaku na ostatniej panewce. Nie wiem czy tak powinno być bo przesunięcie o jedno ogniwo łańcuszka spowoduje prawdopodobnie że te znaki i tak się miną i będą w stosunku do siebie przesunięte...
Czy podczas wymiany paska rozrządu wystarczy zablokować wał . Porobić znaki na wałku rozrządu tj na kole zębatym , wale korbowym ( jesli nie ma ) oraz pompie . Zdjąć pasek . Nowe rolki napinacz . Jeśli wałek przeskoczy poustawiać na znaki i założyć nowy pasek .
ma ktoś schemat znaków tego rozrządu Ten silnik ustawiasz na blokadach nie ma żadnych znaków wałki rozrządu masz z tyłu (Osłona metalowa) połączone kołami zębatymi ,blokady wkręcasz po bokach głowicy ,korki zasłaniające miejsca na blokadę są na imbusa Do naprawy zaworów w głowicy nie musisz rozbierać przecież obudowy wałków rozrządu ;)
A na znaki na wale rozrządu i wale korbowym nie da się faz rozrządu ustawić, sprawdzić? Powinny być te znaki, zerknij.
Jak rozrząd jest identyczny z Z16XER to nie ma żadnych nacięć w wałkach od strony rozrządu, są w wałkach od strony skrzyni w które wsuwa się blokadę, od strony rozrządu zakłada się blokady na poluzowane wariatory które mają być ustawione tak aby znaki na nich minimalnie się mijały
Odgrzeje temat-rozumiem,że znaki wałka muszą się pokrywać ze znakami reszty rozrządu? Proszę o odp.
Zapłonu w tym silnku nie ustawiasz. Rozrząd ustawiasz na znaki na wałku rozrządu i na wale korbowym. Masz odpowiednie odnośniki na osłonie plastikowej wałka rozrządu oraz na przedniej pokrywie bloku silnika (w niej jest mocowany pierścień uszczelniający wału korbowego). Pozdrawiam!
Mam nie Ducato a Peugeota J5, ale silniki podobne. Mam silnik U25/661- Peugeot J5- 2.5 D i problem ze znakami. Na wałku rozrządu jest piekna krecha, gorzej z wałem korbowym- tutaj sa dwa znaki obok siebie, oddalone o jeden ząb, a raczej wgłębiemie. Którego się trzymac? Z góry dzieki za pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/6007379400_1...
W twoim nissanie jest tzw. rozrząd paskowy. Na kołach są nacięcia, które mają się pokryć z paskami na pasku rozrządu. Patrz rysunek:
Z tego co mi wiadomo znaki są na sprzęgle wałku rozrządu i chyba na którymś z kół pasowych
Witam,kupiłem c4 1.6 hdi 109km z uszkodzonym silnikiem,silnik odpalał ale strasznie głośno chodził jakby odgłos był od strony rozrządu,zacząłem rozbierać i okazało się ze jest popsuty napinacz wałków rozrządu,zamówiłem cały kpl(napinacz łańcuszek),teraz mam problem z ustawieniem wałków na znaki, może ktos przerabiał ten temat
witam,mam pytanie jak ustawić rozrząd ,dokładniej gdzie się znajdują znaki,do ustawienia wału,wałka rozrządu ?.
Witam. Mam problem mianowicie wymieniłem szwagrowi pasek rozrządu (pasek + rolka napinająca i simering na wałku rozrządu). Problem pojawił się po uruchomieniu silniki taki, że zaczął on tak syczeć nie wiem jak to opisać przedtem takiego ekektu nie było. Chcę zaznaczyć, że jak rozebrałem go i ustawiłem znaki to znak wałka rozrządu był mniej więcej o...
Hmm, znaki na kole pasowym i na wałku rozrządu nie zgadzają się ze znakiem w obudowie sprzęgła... Ustawiam zna znak załóżmy na wałku rozrządu i powinien się zgadzać na kole pasowym i w obudowie sprzęgła tak...?? Tak... A u mnie tak nie jest, na wałku rozrządu i na kole pasowym się zgadza, a w obudowie sprzęgła nie ma. A z kolei jeżeli ustawię na znak...
Jak 180 stopni?? Na wałku rozrządu o 180 stopni sa znaki przesunięte?? To wystarczy wał korbowy oborcic o jeden obrót, a na wałku rozrządu zejdą się znaki. Do końca to nie wiem o co ci chodzi z tymi 180 stopniami.
Informacje Pana Rycha należy wziąć uwagę, ale nic kolega nie informuje, czy wał silnika nie jest skrzywiony, twierdząc, że "silnik stawia opory". Uruchamianie silnika powinno odbywać się z właściwym nożem kosiarki, dla własnego bezpieczeństwa z silnikiem przykręconym do obudowy kosiarki. Do ustawiania zapłonu służą znaki na zębatce wału silnika i wałku...
Sprawa zakończona. Znaki na wałkach rozrządu znalazłem. Nie mogłem dopatrzeć się znaku na wale ale wetknąłem pręt w cylinder i obserwując jego ruch doszedłem do wniosku, ż rozrząd jest dobrze ustawiony.
Tak aby znaki na kołach zębatych wałków i znakach na głowicy pokrywały się.
Kolego do silnika nie są potrzebne blokady, są znaki. Koła wałków rozrządu godzina 12, wał korbowy godzina 1. Szukaj w tych miejscach znaków. Wymień sprężynę napinającą. Dodano po 1 Podałem do silnika EFA.
Kolego emir52 w prawo, czyli zdodnie z ruchem wskazówek zegara. Jak stoisz przed silnikiem i widzisz koła rozrządu. Jeśli wydechowy wałek masz ustawiony na znaki, lub korzystasz z blokady do rozrządu. To następnie poluzuj śruby w wałku wydechowym, przekręć oba kółka napędające wałek ssącyw prawo o obliczone +8°- to niewiele. Powinno się udać. Podane...
AUD .... Walczyłem https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... To był rok 2017 . To samo auto na to samo bodajże w 2020 . Znowu przekręcony wałek . Teraz żaden znak na kole wałka nie pasuje . Ktoś kto będzie poza mną wymieniać rozrząd popłynie ....
Oprócz tego Mercedes dla większości silników podaje procedurę sprawdzania wyciągnięcia łańcucha (wykorzystując znaki na wałkach i obudowie)
z tego co pamiętam to tam nie ma znaków tylko blokady i jeszcze na wałkach łańcuch i tam są tylko znaki
smarowania wałku rozrządu czujnik położenia wałku rozrządu znaki rozrządu vectra
światła przeciwmgielne podłączenie piekarnik kuchenka amica błąd pamięć masowy
zmywarka siemens tabletka bateria robota sprzatajacego
Kostka zamka tył Citroën C5 I – pinout, naprawa, numery OE, typowe usterki Kolor przewodu świateł postojowych Iveco