Zmierz ciśnienie sprężania, okaże się czy to pierścienie czy zawory.
Bezpiecznik i zdalny wyłącznik ECU (nazwa na wyrost ),zawór powietrza dodatkowego.
tylko dlaczego on wydmuchuje te powietrze do góry i pojawia się ogień Albo zapłon następuje w niewłaściwym momencie albo zawory dolotowe się nie domykają.
Nawet na całkowicie ściśniętych popychaczach, zawory powinny się otwierać. Jeśli tak nie jest, to sprawdź trzonki zaworów i gniazda zaworowe w głowicy.
Albo lewy radzący, co tak tylko pisze żeby się dopisać? Który zawór?
Tam są zawory hydrauliczne.P
Zalej olejem i zobacz czy zawory czy pierscienie.
A zawory się otwierają?
Zdaję sobie sprawe z tego :) U mnie nie ma fachowców, którzy by umieli zająć się tym gaźnikiem. Silniczek krokowy działa. Po podaniu 1V na przewód od sondy stopniowo otwiera zawór powietrza dodatkowego a po odłączeniu zasilania zamyka zawór.
Ok, zdaje się, że coś takiego w cinquecento miałem. A ten zawór "wytrzyma" benzynę z olejem? I czy nie potrzeba ze 20W, żeby zasilić cewkę? Czy cewka wytrzyma ciągłą pracę?
Mój błąd. W seicento zawór jest, a w Cinquecento nie ma.
To jest jeszcze jedna opcja-jak przykręcałeś pokrywę zaworów to za mocno ją dokręciłeś, podgiałeś górę i podparła ci koniki-nie domykają się zawory ssące.
Sprawny silnik czterosuwowy działa i bez wydechu... jeśli tylko kolektor wydechowy do sondy lambda jest cały to nie ma to wpływu na działanie silnika (chyba, że zawory/gniazda już wypalone). Półoś jest podłączona do skrzyni biegów, zapewne poszedł uszczelniacz, nie ma związku. Jak traci ta moc? Nagle czy stopniowo? Szarpie?
Podjedź do mechanika sprawdzi konkretnie , wygląda na problem z głowicą ...uszczelka , zawory , na forumku możemy pogdybać.
GG chwilowo nie mam. Ale napiszę co nieco tu. Kompresor jest niezbędny. Nie kombinuj ze sznurkami itp. A to dlatego, że podkładka o którą opiera się sprężyna zaworu jest zakleszczona na zamku. Aby ją odkleszczyć, musisz konkretnie (i zapewne kilkakrotnie) przyłożyć sporym młotkiem w podkładkę. Jeśli zawór w chwili uderzenia będzie podparty nieosiowo...
Tylko jak podeprzeć zawór by nie wpadł do cylindra?
Witam. Moim zdaniem jest nieszczelny zawór wydechowy lub zużycie wałka rozrządu.
Na zimnym czy na ciepłym silniku? Jak na ciepłym to może zawory ssące podstawia - luz za mały?
A powiedz mi, czy kolesie robią to "na miejscu" czy trzeba czekać 2 tygodnie ??? :-) Dodano po 44 To mała głowica więc góra kilka dych. Czy zawory muszę demontować ???
Chyba tak.... Wszystko było ok... Przyniosłem gaźnik do domu, rozebrałem, wymyłem wszystko i poskładałem. Jak sprawdzić ten zawór? i gdzie on jest?
obawiam się że silnik do wyrzucenia albo do kapitalnego remontu, najprawdopodobniej pękł wałek rozrządu, ewentualnie łańcuszek (pompka bierze napęd właśnie od wałka rozrządu), do tego mogło dojść przy próbie odpalenia do kontaktu tłoków z zaworami (pogięte zawory, dziura w tłoku)
Sprawdź ciśnienie na cylindrach i zawory czy nie mają luzu możliwe ze to będzie to.
ma jednopunkt Dodano po 1 napisalem na poczatku mieszalnik a to chodzi o elektro zawór przepraszam za pomyłke
Do sprawdzenia zawory i popychacze hydrauliczne (prawdopodobnie któryś się zawiesza lub się rozsypał)
Te silniki są dość wredne. Wykręć świece i obejrzyj, czy nie zarzucone. Ten klekot, to pewnie hydrosztosy. Jak nie trzymają, to też ci silnik osłabnie, bo zawory nie otworzą się w pełni. Przełącznik podciśnieniowy łatwo sprawdzić. Ściągasz wężyk z kolektora, zatykasz palcem króciec i sam zasysasz wężyk. To czujnik włącz/wyłącz. Przełącza on charakterystyki...
To wcale nie musi być wina gaźnika ani pompy, tylko sposobu w jaki ktoś zrealizował odcięcie benzyny która zamiast pchać się do góry i przez zawór woli sobie wrócić do zbiornika.
a Czy przez ten stukot samochód jest słabszy to możliwe ze jeden tłok chodzi na "sucho" czyli nie ma na nim spalania auto pewnie jest tez słabsze przez to, jeżeli nie to to może zawory?jak sądo wymiany często tak klekotają.
silniczek krokowy do czyszczenia lub wymiana na nowy , filtr powietrza do czyszczenia , spr pompe wtryskową , gaśnie bo mu czegos brakuje dłąwi się tak tak, jeszcze turbine, zawór ciśnienia doładowania i intercoler
Może nie koniecznie zawór, może to popychacz hydrauliczny? Częsta wada w tych silnikach.
A jak wymieniałeś te szklanki? Bo może na wejściu już je "zabiłeś"? Szklanki montuje się po wstępnym napełnieniu olejem (czasami producent daje szklanki w takich fiolkach z olejem). Trzeba po założeniu wałka trzeba odczekać trochę czasu, aż się ułożą (wyciśnie się nadmiar oleju). Jeśli byś zbyt wcześnie włączył silnik to może zawór w tłok walnąć.
Witam. Tym tyknięciem się nie przejmuj, miałem cinquecento 7 lat i to tyknięcie po przekręceniu kluczyka musi być. To jak się nie myle to elektro zawór. Dziwne że nie chce nawet zakręcić. Na moje to jakiś kabel prądowy do silnika się przepalił. Ja bym zaczął od szykania prądu. Pozdrawiam
Witam wszystkich może ktoś mi pomoże mam problem z cinquecento 700 cc gaźnik Aissan Wymieniłem zawór iglicowy bo nie było wolnych obrotów okazało sie że nowy zawór nie działa brak masy tak mi powiedział majster i podłączył inną masę i było szystko ok ale chciałem zrobić tak jak było fabrycznie i okazało sie że jest spalony komputer który steruje gaźnikiem...
Jeździsz na wodzie czy na płynie chłodniczym? Jesli na wodze to tak jak kolega wyżej napisał zamulona nagrzewnica lub przewody, jesli na płynie to do sprawdzenia poziom płynu, zawór nagrzewnicy, linki tego zawóru oraz ich naciąg.
Witam!! Tak jak pisali koledzy wymień przewody podciśnieniowe.Jednak moim zdaniem to wałek rozrządu,popychacze, ewentualnie zawory sprawaiają te problemy.Odkręc pokrywe gaźnika i dodaj gazu.Jeśli zawory się niedomykają podczas przegazówki gaźnik będzie wyrzucał paliwo górą. Pozdrawiam PUFAN!!!
a przepływomierz powietrza?? albo zawór odpowietrzania skrzyni korbowej? dzieje się tak na zimnym czy ciepłym silniku?
Nie próbuj zdejmować fajki ze świecy na uruchomionym silniku w tym aucie, chyba że chcesz wymieniać cewki i komputer... Zaś co do zapalania to ten silnika zapala bez problemu przy przeskoczonym o 1-2 zęby pasku. Oczywiście możliwe że uszkodzony jest wtrysk, lub zawór (choć w/g mnie mało prawdopodobne).
Wyrobione pierścienie lub cylindry , może zawory . Uszkodzony wtryskiwacz jeżeli jest to MPI. Chyba czeka cię ściaganie głowicy. Wtedy będzie wiadomo. Wskaż fiata cinquecento 700 z wtryskiem paliwa! Na razie ostrzeżenie za pisanie bzdur.
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie silniczka krokowego (albo jak to się fachowo nazywa wg. książki "zawór powietrza dodatkowego") w Fiacie Cinquecento 700 z gaźnikiem Aisan. Otóż czy do tego silniczka na wszystkich 6 przewodach powinno być równocześnie napięcie, czy też któryś z tych przewodów powinien być zerowym (minusowym). Bo obecny silniczek...
wtedy wogóle by nie odpalał jak by elektrozawór nie działał Zawór elektromagnetyczny dyszy wolnych obrotów blokuje tylko tą dyszę i po wciśnięciu gazu silnik odpali tylko nie będzie wolnych obrotów. Elektrozawór ten ma na celu wyeleminowanie samozapłonów po wyłączeniu silnika ale normalnie jak jest uszdzony to obetnij kawałek zworki (najpierw wyciągnij...
Proponuję wyregulować gaźnik i zawory. Może nie bije na wszystkie gary? sprawdź świece, kable albo cewka tzn. pewnie będziesz miał na rozdzielaczu też musisz sprawdzić
Witam Zawory będę jednak regulował ich wymiary to 56 30 44 50 48 58 32 55 ich wymiary to jakieś lotto, dwa razy mierzyłem Pół roku temu jakieś 8000 km było w miare ok. Wszystkie płytki regulacyjne mają wymiar 4,02 ,chyba nikt tego nie regulował każdy zawór przekracza nieznacznie tolerancje 0,05mm płytki po 9złx8+72zł same płytki. :oops:
kiedyś przeczytałem dobry sposób, żeby sprawdzić czy pompa daje dosyć paliwa ( dodam, ze ja miałem podobny problem). Otóż, należy odkręcić pokrywę gaźnika i nalać tam bezpośrednio trochę benzyny. Jeżeli wtedy będzie chodził dobrze to znaczy, że pompa słabo podaje paliwo, albo paliwo w dziwny sposób (u mnie przez zepsuty zawór przy baku) cofa się do...
Czy ten zawór ma wplyw na palenie auta po dluzszym postoju?Chodzi mi o to ze pali na jeden cylinder.
Witam mam problem z moim cinquecento, podczas jazdy zimny czy cieply zapala sie kontrolka wtrysk u i auto gasnie, pozniej ciezko go odpaLIC na pych nie dziala tylko po kilku razach załapie i pali za kilka chwil znow to samo, aha wspomne ze obroty caly w granicy 1200-1500. Pompa paliwa nowa razez filtrem robiona byla uszczelka pod glowica i zawory sa...
Gaźnik z malucha też można założyć, ale dużo roboty przy tym, a jeżeli już masz od Bisa to ten pasuje na kolektor pod Aisana bez większych przeróbek. Musisz dorobić tylko uchwyt pod pancerz linki gazu, a reszta do usunięcia, tak jak kolega napisał powyżej. Nie musisz usuwa bezpieczników i innych rzeczy od centralki, wszystko może pozostać na swoim miejscy...
Olej się rozgrzewa to jest rzadszy, ciśnienie spada. To mogą być panewki, przejedź się nim, zazwyczaj pod obciążeniem bardziej hałasują (podjazd pod górkę, zmiana na wyższy bieg itp.). Dobry mechanik ci powie jak posłucha. Zawory (itp) to by cały czas stukały, panewki na wolnych z reguły cichną.
Nie są mokre, ale śmierdzą trochę benzyną. Zawór iglicowy nie był wymieniany, tylko to coś :D z małą kuleczką od pływaka - chyba czujnik pływaka. Świece robią się czarne po jeżdzie, a e ostatnie się przepaliły tzn. nie przeskakiwała przez nie iskra. Dodano po 54 tak zawór iglicowy był wymieniony :D Dodano po 42 tak zawór iglicowy był wymieniony :D
Właśnie było już nim przejechane z 30km i nic się nie poprawiło :( a i na 1 cylindrze zawór wydechowy nie ma wcale luzu co jest dziwne. No może przesadzam z tym, że się reguluje, ale w książce pt "obsługa i naprawa fiat cinquecento" Krzysztofa Trzeciaka jest wyraźnie napisane, że się powinno a nawet to konieczność wyregulować. A stan oleju jest ok,...
Dzis wymieniłem pierścienie i uszczelniacze zawóruw i jest Ok. Nie dymi :) Dziękuje wszystkim. Zamykam temat.
Sorki rozpędziłem się. Cinquecento 700 ma hydrauliczne popychacze na wszystkich czterech zaworach. Pozdrawiam Dodano po 3 To czy dasz sobie radę to tylko zależy od Twoich umiejętności. Nie jest to jakaś wielka filozofia, ale dla początkującego może to być problem
Witam, zmuszony byłem rozebrać rozrząd i na nowo ustawiać luz zaworów odpowiedzio 0.25 0.20 Przed tem luzu w ogóle nie było no to byłem w szkoku. Silnik trząsł drgał i co nie tylko. Teraz silnik ma mega siłę nie drży ale grają zawory. szperałem ile mają być luzy to wszscy mówią że się nie ustawie po jest hydraulicznie. A w tym silniku sa popychacze...
Witaj! ad.1.1 Sprzęgło, docisk, zaślepka... kupa kosztownej roboty. ad.2. JAKI GAŹNIK??? Podstawowe pytanie w 700, jak AISAN, to do przeglądu, a najlepiej wymiany wszystkie wężyki od podciśnień, do sprawdzenia zawory dwu i trójdrożny, czujnik temperatury... ad.3. Tak jest, najpierw gumy do przeglądu i koła do wyważenia, potem też luzy, drążki...
Tak to ta kwadratowa kostka najczęściej szarego koloru. Sprawdź również elektrozawór iglicowy czy otwiera się o czy dostaje napięcie. Sprawdź termozawór dwódrożny korektor biegu jałowego i zawór opóźniający jednokierunkowy. Popatrz w tej książce "obsługa i naprawa cinquecento" wydawnictwa Auto jest tam opisane co i jak. Szczelinę możesz sprawdzić ale...
o ile pamietam zawór powietrza dodatkowego na ssaniu nie powinien w ogóle działać, bo by zubożał mieszanke,a ona ma byc w tym stanie pracy silnika bogata
Sprawdż korek od zbiorniczka w nim jest zawór bezpieczeństwa który trzyma odpowiednie ciśnienie w układzie .Lub zobacz czy wskażnik czy też kontrolka nie kłamie wrzuć termometr od piece do zbiorniczka wyrównawczego
Pytanie brzmi" czy zawór termiczny 2-progowy to jest to samo co termozawór dwudrożny? Pierwsze określenie usłyszałem od mechanika z serwisu Fiata, drugie znalazłem w instrukcji do Cinquecento. Chodzi o to, że ssanie nie jest u mnie ograniczane->wyłączane automatycznie, tylko trzeba to robić ręcznie wciskając stopniowo gałkę. Na screenie jest ta część...
WItam mam swojego cc700 i od pewnego czasu zaczął tracić moc i dzisiaj się za niego wziąłem. Mianowicie przy ok 3000 obr zaczyna przerywać i strzelać w wydech. Oblukałem wlewająć paliwo do gaźnika że z ruru dolotowej wywala na zewnątrz czyli zawory. Zdjąłem dekiel zaworów i wszystkie są twardo podparte i nie mają luzu boje się że się nie zamykają. Nawet...
przykład z najbliższego otoczenia: - Seicento 900 kolegi-mechanika - od zawsze na benzynie. Auto w jego rękach od dobrych 10 lat, wypalił się zawór od jazdy na benzynie (z gazem w podłodze, to Seicento potrafiło jechać 170) - mój własny Cinquecento 900 - (czyli ten sam silnik) - wypalony zawór od jazdy kilka lat na gazie 1gen, też z gazem w podłodze...
Czy może ktoś wie ja sie spisuje CC 700 na Aisan'ie w LPG? Jak wygląda zywotność slinika. Co z zaworami?
Witam Skoro na drugiej centralce dzieje się to samo to może masz uszkodzony sam zawór powietrza dodatkowego czyli silniczek krokowy. Może również nie masz dobrej masy na centralce. Uzwojenia w silniczku powinny być zwierane do masy przez centralkę. Pozdrawiam
Jeszcze jedno pytanko, jak się ustawia zawory bo czytałem wiele na forum i były różne odpowiedzi jedni pisali że się nie ustawia bo są hydrauliczne a drudzy znowu że się ustawia bo przecież jest regulacja ale najpierw trzeba wicisnąc olej z tych hydraulicznych regulatorów tak więc sam nie wiem .
Witam! Mam problem z Cinquecento 900 (na jednopunkcie) - mam wysokie wolne obroty. Problem pojawił się po odebraniu od mechanika auta po wymianie rozrządu i uszczelki pod pokrywą zaworów. Dzisiaj szukaliśmy z bratem i zauważyliśmy, że jak zatkamy cienki wężyk idący od odmy do korpusu przepustnicy to obroty są normalne - wygląda na to, przez ten wężyk...
Witam, o regulacji bingo i innych instalacji jest pełno postów w kazdym co innego albo w polowie temat się zmienia. Chciał bym zapytać konkretnie. Posiadam cinquecento 900 z wtryskiem jednopuntkowym Elektronika od Gazu Bingo M. Po regulacji gazu przez gazownika która zrobiona była na szybko, popaliłem zawory, zawory wymieniłem i chciał bym gaz wyregulować...
Mam również problem z bardzo wysokim spalaniem, ale na benzynie (nie mam instalacji gazowej). Posiadam Cinquecento 900 z 1992 r., wersja bez sondy lambdy i bez katalizatora, silnik z gaźnikiem. Auto pali prawie 20 litrów / 100 km (!!!). Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane, czytałem, że zazwyczaj to sonda lambda, ale u mnie jej nie ma. W aucie...
Na przewodzie przed parownikiem znajduje sie elektrozawór gazu. Drugi elektrozawór jest na parowniku. Jest to zawór który po dłuższym eksploatowaniu czasami potrafi źle zamykać (niezbyt szczelnie). To powoduje że do przewodu doprowadzającego gaz do gaźnika napływa gaz który się tam gromadzi i kiedy ma nastąpić uruchomienie na benzynie to mieszanka jest...
Uszczelniacze to pierdólka można wymienić bez ściągania głowicy, jest pare sposobów by zawory nie wpadły, gorzej jak pierścienie do tego też czasem może dojść do roboty dól silnika z honowaniem gładzi cylindrów a skoro honowanie to i drugie tłoki nad wymiar nominału.
Z wcześniejszych postów wynikało że pompkę wymieniałeś na działającą ale nie nowa (jak dobrze rozumiem). A to ma znaczenie. Co do świec to jak dawno nie zaglądałeś to bezwarunkowo powinieneś. Natomiast problemy ze świecami raczej objawiałyby się przy zimnym silniku zawsze podobnie bez względu na ilość dni bez uruchamiania. Jest taka prosta sztuczka...
Wadom cc 700 były źle utwardzone krzywki wałka rozrządu, przez co nie otwierały się po pewnym czasie zawory wydechowe. Jeśli samochód nie ma mocy, a wszystko juz wymieniłes, to zdejmij kopułkę z gaźnika i przegazuj. Jeśli zacznie "prychać' paliwem do góry to możliwe ze to wałek rozrządu - łatwa wymiana w sumie,
Dałem auto do warsztatu, rozebrali silnik, pierścienie i zawory są OK, sprężanie ma dobre, a nadal silnik przerywa. Przydałoby się pod diagnostykę ale nikt nie chcę mi cinkusa podłączyć, że ponoć nic to nie daje. Zapłon już cały wymieniłem i sprawdzałem miernikiem wszystko po 1000 razy.To musi być coś z osprzętem raczej ale nie mam pojęcia co. Wymyślcie...
Witam, doszedłem do wniosku, że powodem tej przypadłości może być wytarty wałek rozrządu. Zamontowałem gaźnik od fiata 126 lecz auto nie odpala, tylko ogień strzela z gaźnika tak jak miało to miejsce wcześniej po nagrzaniu się auta i auto nie chciało palić. Czyli zawory się mało otwierają pewnie. Czy sama wymiana popychaczy może pomóc czy nie ma takiej...
Po pierwsze proponuję sprawdzić przewody podciśnieniowe (w sumie około 3 metrów w sklepie motoryzacyjnym cięte na wymiar paliwowe, uzbrajane- ok. 10 zł/metr bieżący- koniecznie proszę wziąc na wzór). Po drugie - zawór trójdrożny znajdujący się z lewej strony silika po otwarciu maski, mniej więcej pod pompą hamulcową. W razie konieczności służę manualem...
Witam szanownych forumowiczów.Kilka dni temu zjechała do mnie z Niemiec zacna vectra z22se z problemem hałasu z rozrządu.Dostałem się do rozrządu i tam okazało się ze łańcuchy wyciągnięte,napinacz główny zablokowany a ślizg łańcucha balansowego wytarty w miejscu gdzie blisko siebie pracują oba łańcuchy.Sprawa prosta myślę.Stary typ napincza,zablokował...
Ta ''klapka'' od ssania to raczej rzadko ulega uszkodzeniu ponieważ jest ręcznie sterowana dźwignią od ssania która jest w kabinie przy kierownicy.Za obroty na ssaniu w gaźniku typu ''aisan'' odpowiada kilka rzeczy.Najważniejsze z nich to zawór dwudrożny czyli taka plastikowa rurka z trzema króćcami do których są podłączone podciśnienia następnie zawór...
Witam, mam problem z Cinquecento 0.7i z 97r. z gaźnikiem aisan, a mianowicie. Na pierwszym i drugim biegu, gdy wcisnę pedał gazu do deski, to przerywa obroty (skaczą z wysokich na niskie), silnik dziwnie się zachowuje. Sprawdzałem to na ciepłym i zimnym silniku, za każdym razem to samo, jednak gdy włączę ssanie problem znika. Sporo osób mówi, że może...
Naprawiałem coś takiego wiec powiem jak to było skonstruowane powiem że to było ciekawe a jednakże pomysłowe urządzenie. Zasilanie. Trafko 230 -> 12V z mostkiem prostowniczym i kondensatorem zasilanie bezpośrednio z 12V poprzez kable akumulatorowe. Regulacja obrotów Regulator obrotów od dmuchawy Poloneza Silnik kręcący bębnem Silnik od wycieraczek z...
hmm mozliwe tez ze popychacze juz są wyrobione i za daeko sie wciskają ,zawory? tłok? Mój brat identyko w tym samym miejscu miał takowe pukanie pojezdził 3-4 dni i silnik padł nawet na pyche jak próbował to sprzegło sie slizgało taki był opór silnika . Sprawdz stan Oleju w silniku i skrzyni moze gdzies wody dostaje i sie zzaciera ,trze ::) Nie chcem...
silnik nie do zajeżdżenia Jeśli się reguluje zawory - zaciera się wałek z powodu braku luzów. pytałem się czy taki układ wystarczy połączyć czy trzeba programować komputer, Jak masz dawcę kompletnego to zmontujesz, podłączysz i odpalasz. Kupno gołego silnika i dokupywanie reszty gratów... może nie będzie strasznie drogie co kłopotliwe żeby np znaleźć...
niech se jest co chce ale chodzilo mi dokłądnei o to co ty napisałeś czyli zubożenie mieszanki.. Niech se więc wystąpi zubożenie mieszanki, niech se wzrośnie egt i niech se powypala zawory, a co tam ............ Przerost formy nad treścią Niczym innym tego nazwać nie można. 900 ccm to nie 455cui więc spalanie też chyba nie jest ogromne. Nie myśl że...
Korzystanie z forum zacznij od przeczytania regulaminu to nie jest szkółka niedzielna i zajęcia plastyczne. A co do pytanie jest to zawór dwuprogowy termiczny po przekroczeniu 15 st. C płynu chłodniczego powoduje on przeniesienie podciśnienie kolektora ssącego do drugiego stopnia siłownika urządzenia rozruchowego
Cześć 2 dni temu mój cc jeździł normalnie. Po 2 dniach nie dało się go odpalić, siadł akumulator. Naładowałem akumulator, podłączyłem i jak chciałem odpalić silnik całkowicie odmówił. Kiedy go trochę gazuję delikatnie "bulgocze" może na jednym cylindrze, kiedy puszczę gaz od razu gaśnie (zauważyłem tez że dymi przy tym całkiem pokaźnie). Wymienione...
To jest silnik bliźniaczy do silnika 100GL.000 OHV 903cc (45KM) z tym, że ten kręci się w lewo. To pochodna silnika 100G.000 o poj. z Fiata 850 Spezial z końca lat 60. De facto to genetyczny bliźniak silnika 899cc z Seicento czy Cinquecento / Panda Ma pojemność 896cc. Pochodzi z rynku niemieckiego Deutsche Fiat Heilbronn AG. Pojemność tu była obniżana...
Zdjąć chwyt powietrza do gaźnika . Widać przepustnice ssania .Włączyć ssanie ,przepustnica powinna całkowicie zamknąć przelot gaźnika.Uruchomić silnik,przepustnica powinna lekko się uchylić .Po osiągnięciu przez silnik temperatury + 15°C następuje dalsze uchylenie przepustnicy.Przy temperaturze silnika +55°C następuje całkowite otwarcie przepustnicy...
Witam wszystkich posiadaczy cienkiego. Mianowicie mam problem z tym autkiem od kilku dnich po odpaleniu spadają obroty silnika i gaśnie. Dodam jeszcze wymieniłem: popychacze, rozrząd, kable wm, świece, przewody podciśnienia są ok, pompke paliwa, filtr paliwa. Jak jadę i zmieniam bieg to wchodzi na wysokie obroty ( bardzo wysokie), ale jak mam luz to...
Witam. Kolego kiedyś miałem takiego fiata cc700ed którego postanowiłem "tuningować". A więc tak: Splanowana głowica do minimum tak że w tłokach wycinki były by schować zawory, następnie polerowany cały dolot powietrza(bez filtra tylko założony kawałek fizeliny technicznej i rura z maski do gaźnika), powiększone przepustnice w gaźniku(palił jak smok...
Musisz jeszcze raz zrzucić głowicę i zobaczyć uszczelkę jeśli będzie ok. to zdemontuj zawory i przyjrzyj się dokładnie okolicom zaworów czy nie ma mikropęknięć ( najlepiej to widać jak się całą głowicę posmaruje przepracowanym olejem a potem szmatką wytrze do sucha w szparach pozostaje olej (czarny bo przepracowany) i widać cieniutkie jak włos pęknięcia.)...
Zaznaczony element to zawór elektromagnetyczny odcinający układ biegu jałowego (Cut-off). Pozatym jek pisał poprzednik bardzo ważne są przewody podciśnieniowe i ich prawidłowe zamontowanie i jeszcze nie bierz się za kręcenie śrubami regulacyjnymi jak nie masz wiedzy na ten temat a zaślepki plastikowe są po to żeby tego nie robić.
Witam. Z tego co piszesz kolego to ja bym wywalił reduktor(parownik),moje auto tez dużo paliło (audi c3 2.3) spalanie było ok.19-20 literków ,kupiłem zestaw naprawczy do reduktora i paliło tylko 28-30, kupiłem nowy reduktor i WYWALIŁEM silnik krokowy do lpg.(wstawiłem ,,śrubke,, ta w pierwszych generacji lpg) spalanie spadło do 11-13 litrów. Z całą...
Witam ., chcę zapytać , czy kiedy mam uszkodzony zawór dwudrożny {ubity} mogę na stałe połączyć wężyki 55st i ten który idzie do kolektora ssącego , a pozostały wolny wężyk 15st zostawić zaślepiony ? Czy jest możliwość aby ten samochód mógł w miarę normalnie jeździć bez tego zaworu.
Witam. Od dzisiaj jestem szczęśliwym (jak na razie) posiadaczem Fiata Cinquecento 900 z 92 roku na gaźniku weber. Autko pali od strzała, nawet jak jest zimne, ssanie pochodzi ze 2-3 minuty i jest spoko. Zbiera się pięknie, zawory pracują cichutko, nie kopci, nie strzela, uszczelka pod głowicą cała, alternator OK, cała elektryka działa, ręczny też, wentylator...
Witam niedawno mój samochód zaczął dławić się tz przy dodawaniu gazu na wolnych obrotach zasysa powietrze i nie pracuje i gaśnie jak puszczę gaz przy dławieniu się to wraca na wolne obroty na ssaniu chodzi normalnie ale jak docisnę gaz to to problem się powtarza wykonałem parę operacji które miały pomóc to znaczy wyczyściłem gaźnik pompę paliwa wymieniłem...
Witajcie. Ciekawy temat, przeczytałem większość. Zastanawiał się ktoś nad zrobieniem (lub już zrobił) takiej sprężarki z silnika np. Fiata Cinquecento/Uno 900CC? lub innego małego R4 Silnik 126p ma 2 gary i chodzi kulawo (oba tłoki chodzą równolegle). Silnik z CC ma 4 gary, więc będzie chodził równiej. Ponadto przy silniku 126p pojemność jednego cylindra...
uważam przerabianie CC 700 na gaz za głupotę, sztuką dla sztuki. Silnik benzynowy ma jeżdzić na benzynie. Pozdrawiam Posiadam CC 700 Aisan + LPG -2 Generacja Gaz założony przy przebiegu 52 tyś km obecnie mam 110 tyś km i co stwierdzam po przejechaniu 58 tyś km na lpg. Niedawno musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą z powodu awarii termostatu i co...
Jeśli masz sterownik IAW 8/16F bez immo czy to z Uno czy z Cinquecento, Seicento tudzież Punto to powinien silnik dać się uruchomić . Zanik napięcia na zasilaniu wtryskiwacza to normalny objaw kiedy przekręcisz kluczyk na MAR ale nie odpalisz silnika . Po dwóch sekundach sterownik przekaźnikiem odłącza zasilanie plusem na wtrysk, pompę cewki zapłonowe,...
Witam a czasami nie zapala ciężko bo podejrzewam że zawór gazowy nie odbija i gaz idzie przez filtr powietrza w atmosferę. Takie przypadki są dość częste, ale wtedy zalewał by się i ciężko zapalał. Po zgaszeniu auta słychać ciche syczenie gazu ,jak się ulatnia. Lub mógł reduktor pęknąć po ostatnich mrozach. Poprawka filtr powietrza jest wyżej więc gaz...
Fajny pomysł tylko brak mi tu czujników krańcowych, jak rozwiązałeś pamięć położenia zaworu? Witam, Pamięci położenia zaworu nie ma ponieważ ten silnik jest zespolony z przekładnią nie odwracalną więc sprężyna zaworu nie wepchnie trzpienia do środka. Po drugie zawór działa dwustanowo . Do położenia zaworu nie wykorzystywałem żadnych czujników mianowicie,...
W książce K.Trzeciaka nie ma żadnej wzmianki odnośnie sterowania zapłonem poprzez "urządzenie mikroprocesorowe" jedynie idzie sygnał z cewki informujący o obrotach silnika, a tak urządzenie to steruje tylko pracą gaźnika, a jeśli chodzi o usterki to: -" w razie zaniku sygnału z sondy lambda zamyka całkowicie zawór powietrza dodatkowego (zasilanie bogatą...
Rozmiar swiecy identyczny? Może wali o którys tłok? Ja miałem identyczny objaw ale na gazniku. Jesli ustawiasz przerwe w swieci a po chwili ci "ją zmienia" to swiece moga byc za długie. Jeszcze takie objawy są podobno gdy zawór jest podparty. Wiecej ci nie pomoge bo też nie jestem mechanikiem a z takim problemem pomagał mi tata :) i przekazuje co zapamietałem...
Witam, sam nie wiem co robić, na forum "mechanika" nie potrafili mi pomoc, może tu sie uda. Otóż, mam fiata cinquecento rocznik '98, przebieg 80 tys. km, instalacja LPG, mojego fiacika trapi problem - wgl. nie chce działać na benzynie, rano gdy go odpalam, dosłownie na dotyk pali na benzynie, działa kilka sekund i gaśnie, w momencie gdy przełącze go...
jeszcze pytanie do ks2507, wczoraj stwierdziłęm ze sam cos musze poddziałać w tym kierunku, i rozebrałem reduktor w sensie nie cały a tylko jego zewnetrzną częsci, membranka była powałdowana,zdjąłem ją i wczysciłem wnętrze gdyż zebrał sie tam ollej, założyłem z powrotem i teraz po przełączeniu na gaz, LPG "spieprza z reduktora kazdą możliwą miejscówką,...
Witam. Posiadam Cienkiego 700setkę z 1997roku. Mam go już 3 lata, rok temu zmieniłem silnik na 700 z 1993 roku, gdyż poprzedni padł. Kilka dni temu miałem problem, bo auto nie miało mocy, pracowało na 1 cylinder, lecz po kilku zgaszeniach i odpaleniach mu przeszło i do dzisiejszego dnia pracował bez zastrzeżeń. Dzisiaj podczas jazdy na wstecznym został...
zawory cinquecento półoś cinquecento cinquecento cinquecento chłodzić
praktyczny czerwiec drukarka laptop bezprzewodowy router flash rs232
podnosnik dwukolumnowy electrolux ewf10040w
Schemat ideowy chłodziarki samochodowej – Peltier TEC1-12706, sprężarka SECOP, BLDC, 12V Wymiana simmeringu półosi prawej Volkswagen Passat B6 105 KM – instrukcja krok po kroku