Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Wysłałem ci jakieś.
Jeśli chcesz mogę ci posłać schemat instalacji z opisem. Są tam fajnie te przekaźniki opisane. Lecąc po kolei od lewej pierwszy jest przerywacz kierunkowskazów i awaryjnych. Czarna największa puszka. Drugi to przekaźnik obwodu rozrusznika, trzeci przekaźnik blokady rozrusznika, czwarty ogrzewanie a dokładnie wentylatory kabiny, piąty świeca płomieniowa....
Teraz przyczyny nie znajdziesz póki nie powtórzy się problem. Gdy się powtórzy to napisałem Ci co trzeba zrobić.
Jest w skrzynce UPC koło akumulatora, mniej więcej po środku modułu jest 3 pinowe złącze z grubszymi kablami, środkowy to "50" do cewki elektromagnesu
Proszę o pomoc w identyfikacji przekaźnika rozrusznika na załączonej fotce. Rocznik 2017. Pewnie zielony, tylko który? W internecie są tylko starsze typy skrzynki. Chcę testowo zrobić bypass, czy rozrusznik działa. https://obrazki.elektroda.pl/7887182600_...
To zlokalizuj ten "klik". Może być przekaźnik (dotykając palcem obudowy przekaźnika, wyczujesz który się załącza podczas rozruchu). Klik może wydawać też rozrusznik, przyczyna zdarte szczotki, przerdzewiały główny zestyk na automacie. Zrób jakieś pomiary, usterka banalna.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Sprawdź dokładnie, dokąd prowadzą przewody od przekaźnika. Na jednym powinieneś mieć stałe 12V. Drugi to zasilanie rozrusznika. To będą te dwa grubsze. Dwa pozostałe to cewka. Możesz spokojnie podstawić każdy przekaźnik o odpowiedniej obciążalności styków. Są takie na 40, a nawet 70A. Te ostatnie na pewno mają dwa konektory 9 mm. Na zdjęciach od Banana...
Zregeneruj rozrusznik. To on może być przyczyną opisanych objawów.
https://autoczescizielonki.pl/ wg vin czesci oem numery
http://forum.skodaclub.pl/fabia-zrob-sam...
Tak, spokojnie wystarczy samochodowy przekaźnik, dobrze byłoby zastosować przekaźnik o możliwie największym prądzie (np. 40A). Takie przekaźniki stosowane są np. w Peugeotach, w Piaggio są stosowane przekaźniki na wyższe prądy (szerokie konektory prądowe), a np. Hondach jeszcze mniejsze gabarytowo przekaźniki na 30A. Rozrusznik się nie "zrypie", a jedyne...
Nie ma różnicy.
Masa do przekaźnika idzie ze sterownika silnika. Możesz sprawdzić wtyczki do sterownika czy nie ma śniedzi. Nie napisałeś czy podłączyłeś razem z przekaźnikiem jakąś żarówkę i sprawdziłeś czy to na pewno sterowanie czy przekaźnik szwankuje.
Sprawdź połączenia masowe, masz bezpiecznik na przewodzie głównym do akumulatora. W jaki sposób stwierdziłeś że akumulator jest naładowany?
Pierwszy mój pomysł to zastosowanie superkondensatorów takich jak w boosterach, które ładowane byłyby z głównego akumulatora zasilania, a oddanie mocy byłoby tylko na przekaźnik rozrusznika. Czy jest możliwe zrobić taki moduł? Z czego miałby się składać? Ktoś może ma jakiś schemat lub mógłby wytłumaczyć oraz podać mniej więcej koszty takiego czegoś....
Zwarcie w jednej z cel akumulatora
masę zapina PATS ( immobiliser)
Pewnie winna jest kostka stacyjki
Pomógł jeden z postów + Autodata
Czy sprawdzał kolega, sprawność przekaźnika rozrusznika?
Jeżeli to model ze skrzynią automatyczną to ma przekaźnik, pozostałe nie.
Dzięki za pomoc , przekaźnik i bezpiecznik są dobre , okazało się że poprzedni właściciel zrobił sobie zabezpieczenie przed kradzieżą wyłącznik sygnału na rozrusznik który jest schowany w schowku o czym mnie nie poinformował 😔 . Auto odpala . Pozdrawiam wszystkich
Kostki sprawdzone ale stacyjka może być zła albo przekaźniki.
(at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot sprawdziłem masę, baterię, bezpiecznik główny, sprawdziłem też przekaźnik rozrusznika i nie wiem, co zrobić. Może są gdzieś jakieś inne bezpieczniki, proszę o pomoc.
Możliwe że uszkodzony jest przekaźnik załączający rozrusznik, nie cewka, tylko styki. Przekaźnik "cyka" ale nie załącza rozrusznika, musisz sprawdzić obwód, rozrusznik-akumulator. Gdzieś będzie przerwa.
potocznie - kawałek drutu w kształcie litery C Wiem co to jest ale po co to ma zrobić?
Musisz sprawdzić czujnik sprzęgła, sterowanie przekaźnika rozrusznika i sam przekaźnik ...tak na początek
Tam powinny być 2 puszki: przekaźnik rozrusznika (blokady rozrusznika) i opornik świecy żarowej (1 st grzania) - jest szeregowo ze świecą. Na drugim stopniu (przy rozruchu) ten opornik zwiera stacyjka.
Masz racje, oryginał jest nierozbieralny, próbowałem, jest zalany także niestety nic nie porównam. Myślałem że może z dwu zrobię jeden, ale nie ma takiej opcji.
Do rozrusznika.
Do sprawdzenia przekaźnik rozrusznika.
Ten bezpiecznik nie zabezpiecza pompy paliwa w silniku benzynowym, a zasilanie na obie cewki zapłonowe oraz przez diodę zasilanie na cewkę przekaźnika regulacji silnika. Sprawdziłbym przewody zasilające do cewek. Odłączyć je, wyciągnąć bezpiecznik i zobaczyć co się dzieje w obu kostkach na pinach nr 2. Jak ten bezpiecznik będzie spalony to nie odpali...
Rozrusznik do wymiany. Czasem w stacyjce potrafi zrobić się zwarcie i wtedy pali rozrusznik. Ale wtedy słychać tak jakby próbę załączenia rozrusznika podczas pracy silnika. Nie słyszałeś przypadkiem podczas jazdy "próby uruchamiania rozrusznika" albo nie słychać było podczas jazdy żeby rozrusznik się uruchamiał?
Niestety teoria to podstawa. A tak swoją drogą, to co to za szkoła, gdzie znajomości języka ojczystego nie wymagają? Zrobimy tak: - poprawisz błędy w swoich postach, - poszukasz sobie schematów elektrycznych swojego pojazdu i podobnych, - dowiesz się, jak posługiwać się tak skomplikowanym przyrządem, jak żarówka z przewodem, - dowiesz się, jak działa...
Równie dobrze może takie rzeczy robić EWS
Nieprawda! pod siedzeniem. Dodano po 39 Pod kierą jest od kierunków i zapłonowy.
Witam . Sprawdź czy dochodzi napięcie na zacisk rozrusznika,lub podaj napięcie kawałkiem przewodu bezpośrednio.Luźny zacisk zasilający to zły objaw.Raczej nie obejdzie się bez wyjęcia rozrusznika.
Miałeś sprawdzić czy na czerwonym względem masy jest napięcie. Jeśli nie, kieruj się w stronę akumulatora, czyli sprawdź napięcie na kostce od stacyjki, następnie kostka przy przekaźniku rozrusznika, na koniec w stykach bezpiecznika w przekaźniku rozrusznika.
Adam, zrób mu test, zapłon włącz a rozrusznik na krótko wysteruj, po wcześniejszym zdjęciu przewodu z elektromagnesu. Miałem podobny przypadek do zrobienia na szybko, auto z trasy, dorobiłem przekaźnik do rozrusznika sterowany z przycisku, klient zadowolony z "bayeru" a auto chodzi tak do dzisiaj. Dodano po 41 Przyczyn usterki nie zgłębiałem wtedy.
Mam problem z fordem focusem mk3, brak sterowania masą przekaźnika rozrusznika - zapisuje też błąd zwarcia do plusa. Sterownik EMS2204. Mam taką dziwną sytuację. https://obrazki.elektroda.pl/3757006100_... Zaznaczony opornik 1kOhm jest bezpośrednią połączony z masą co sugeruje, że to opornik pull down. Jednak zaznaczyłem ścieżki od...
a jaki prąd jest przy sterowaniu rozrusznika i gdzie to się znajduje?? jak to można ewentualnie zrobić na tyrystorze. czodzi mi o przycisk ukryty gdzieś w samochodzie po którego naciśnięciu można by uruchomić samochód. Jak to zrobić??
Ma ktoś może możliwość zidentyfikowania tych elementów, ponieważ poprzednik grzebiący w mojej karcie zrobił w nich spustoszenie? Z góry dziękuje. http://obrazki.elektroda.pl/8650193100_1...
W ładzie jest na prawym nadkolu w komorze silnika przekaźnik rozrusznika, więc go sprawdzić .P
Więc koledzy sprawa wygląda tak, na 100% coś się dzieje z BSI. Auto gdy nie chce kręcić rozrusznikiem generuje błąd tak jak by nie było przekaźnika rozrusznika. Masa na przekaźniku wtedy jest, brak jest +12V które wychodzi z BSI, stacyjka podaje +12V do BSI i wszystkie zezwolenia są ok jak i poziom oleju, jeżeli ręcznie zamknę przekaźnik rozrusznika...
Z tyłu za body computer ,za wiązką przewodów przymocowane do sciany grodziowej chyba 3 albo 4 od lewej jak coś moge sprawdzić jutro tylko rok podaj dokładniej.
oki, ale mam to zrobić tylko na chwile czy próbować odpalić? tzn. zwieram zakręci i puszczam czy zwieram i kręcę tak długo jak bym chciał odpalić oczywiście nie do przesady.
Ta wersja nie ma żadnego sycznika. Napięcie idzie przewodem czerwonym z akumulatora do stacyjki, do stacyjki dochodzi też przewód z regulatora napięcia ładowania aku. Po stacyjce wychodzi na czerwony przycisk zapalania, z niego idzie do przekaźnika sterującego rozrusznik. Miernik napięcia do ręki i w pierwszej kolejności zobacz, czy dochodzi napięcie...
Możesz zastosować inny aby pasował gabarytowo np. https://allegro.pl/oferta/agro-mar-przek... Dodano po 37 Tylko u ciebie jest 3 złaczowy a ten jest 4, jeden ten cienki do masy daj.
W takim razie pewnie rozrusznik zapewne komutator i szczotki. Ewentualnie słaba masa rozrusznika lub przekaźnik rozrusznika.
Problem po kliku podejściach został rozwiązany. Instlacja
Problemem okazał sie zawieszający sie przełącznik jazdy przód tył.
Witam. Panowie gdzie jest umiejscowiony rozrusznik w burgmanie i przekaźnik?
Ponawiam, po roku co relacjonuje klient problem powrócił. Teraz dodatkowo głupieje przekaźnik głównych obwodów zapłonowych, wychodzi że oba są sterowane z body. Ktoś może przerabiał naprawę tego modułu?
Może kable od rozrusznika nie łączą albo są przepalone gdzieś albo przekaźnik załączający rozrusznik czy jak tam to jest zrobione. Ja bym przekaźnik rozrusznika i kable sprawdził i na próbę założył inne. Bo innej przyczyny to tu nie widzę skoro nowy rozrusznik i akumulator. Nieszczelność jest wtedy gdy silnik kopci na siwo i czuć w czasie pracy w spalinach...
Można też próbować pominąć elektronikę i zrobić sterowanie rozrusznikiem (poprzez przekaźnik) ze stacyjki...
Namieszałeś w przekaźnikach. Mylisz przekaźnik rozrusznika z przekaźnikiem wentylatorów. Lub zwierasz nie te piny. Auto na warsztat. Ewidentnie brakuje diagnostyki.
Skoro przekaźnik sprawny , przycisk podaje napięcie to prawdopodobnie brak masy.
Zafira B 2006r 1.9cdti 120km
Sprawdż pod katem układu rozruchu ,kostka przy stacyjce ,ewentualnie przekażnik rozrusznika.
Np woda w module AFL/AHL powoduje to, że nie działa szybki CAN, na nim wisi też CIM, ABS, ECM, UEC... Jak jest awaria szybkiego CAN to nie działa rozrusznik, bo ECM nie wysteruje przekaźnika rozrusznika znajdującego się w UEC. Reszta modułów może śmigać, bo lecą po średnio i wolno przesyłowym CAN. Zerknął bym na błędy w BCM, REC, UEC,CIM; zrobił test...
Jest mały okrągły przekaźnik przy rozruszniku. Taki jak w Actrosie. Na otwartym obwodzie miernik widzi napięcie na załączonym kluczu. Przy załączonym obciążeniu, sterownik na moment załącza napięcie - w parametrach rozrusznik 100% i zaraz rozłącza . Też myślę, że sterownik do zrobienia ale pewności nie mam stąd moje pytanie.
Na śrubie cały czas 12V, nie ma przekaźnika rozrusznika.
Sprawdź czy napięcie dochodzi do rozrusznika ( spróbuj zakręcić "na krótko"). Jeżeli tak to napraw rozrusznik, jeżeli nie to sprawdź przekaźnik rozrusznika.
tak zrobię i dam znać
Zawsze przechodzi sygnał od stacyjki do przekaźnika rozrusznika Do przekaźnika zgoda, ale nie bezpośrednio sterowanie elektrowłącznika, a przynajmniej ja takiego połączenia nie spotkałem.
Najpierw sprawdź przekaźnik rozrusznika zanim rozbierzesz całe autko i przełożysz do drugiej ramy. :)
Żadnych zapisanych błędów. Stacyjka działa, napięcie które powinno wysterować przekaźnik nie trafia pod maskę. Łącząc przewodem od stacyjki do styku przekaźnika wszystko działa. Stąd post bo nie widzę przebiegu połączenia bez rozbierania całej deski.
Szczotki do wymiany, albo przekaźnik rozrusznika, albo PATS wali w czambuł...
Po drodze są 2 sterowniki a finalnie przekaźnik rozrusznika uruchamiany jest przez sterownik silnika EDC.
Sprawdz dokładnie połączenia przy przekaźniku rozrusznika, dobrze by było zmierzyć jakie napięcie jest za przekaźnikiem, może się okazać że to właśnie on jest winny a nie rozrusznik...
W s-max komunikat "problem z immobiliserem" pokaże się nawet kiedy jest słaby akumulator albo wyjmiesz przekaźnik rozrusznika; w skrzynce pod maską.
Sprawdź bezpiecznik rozrusznika. Powinien być na klenie + akumulatora
I jak rozwiązałaś ten problem
Myślę że te 2,5mm to można urwać i lipy być raczej nie powinno. Tylko jak ci się ostro grzeją przewody to nie dziwota że rozrusznik świruje. Możesz zrobić jeszcze jeden gruby temat. Od akumulatora przewód minusowy (z kabla rozruchowego) walisz na obudowę rozrusznika, przewód plusowy tam gdzie przychodzi ci przewód od przekaźnika. Tu uwaga, bo rozrusznik...
Jeśli jest, to w komorze silnika, w czarnej plastikowej puszce po stronie pasażera, dekielek na 4 torxy. Czasem upchnięte pod pianką wygłuszającą. Nie wszystkie wersje miały przekaźnik. Na pewno nie miały te z automatycznym rozrusznikiem, tam sygnał szedł z Sterownika benzynowego bezpośrednio na automat rozrusznika. Jak masz dźwięk jakby kręcił ale...
przekaźnik rozrusznika (ten w desce bezpieczników) może szwankować lub przewód pomiędzy tym przekaźnikiem a VIC-em ma przerwę. Przekaźnik rozrusznika - jak każdy przekaźnik- ma w sobie przełącznik.Kiedy jest uruchomiony przełącza się tak, aby połączyć zacisk 30 z zaciskiem 87, ale i wówczas rozłącza stałe połączenie z 30 do 87a. Zacisk 87 połączony...
Tak ma, jest tam przekaznik sterujący rozrusznikiem, na początek sprawdź wtyczki do skrzynki
nie wiem czy dokładnie w tym modelu tak będzie ale przekaźnikiem rozrusznika steruje moduł SAM-a o ile takowy masz w aucie.A który rok auta?
Skuter Yamaha X MAX 125 rocznik 2006. Cisza przy rozruchu. Przekręcam kluczyk zaciskam hamulec, kontrolki zaświecają się i gasną. Wciskam starter i cisza żadnej reakcji nic. Miesiąc temu wymieniłem przekaźnik, jest nowy rozrusznik, starter też niedawno podmieniłem, akumulator naładowany. Proszę o poradę z góry dzięki za info.
Jak mam to niby rozrysowac nie rozumiem Tą instalację coś ją zrobił, albo przynajmniej obwód przekaźnika rozrusznika ze sterowaniem. Schemat ideowy.
Nie ma w stacyjce fizycznej 50-tki. Zezwolenie startu idzie po CAN-ie do modułu silnika, a stąd idzie kabelkiem sygnał do przekaźnika rozrusznika w skrzynce bezpieczników (wysterowanie masą).
Każda toyota ma przekażnik rozrusznika bez względu na rodzaj skrzyni.Ja zawsze spotykałem się z fioletowym, kwadratowym.Jest on w podłużnej skrzynce obok akumulatora,która jest identyczna wkażdej wersji silnikowej.
Mile widziane zdjęcia alternatora i regulatora.
http://www.opel-scanner.com/forum/index.... Obwód przekaźnika rozrusznika. Jaki sprzęt, taka diagnoza.:D
Kolego, przyczyn może być wiele np: brak ładowania i jak założyłeś naładowany to zapalił musisz sprawdzić jak go podładujesz, rozrusznik, przekaźnik rozrusznika, przewód plusowy do rozrusznika, włącznik, ale najprawdopodobniej ładowanie - musisz sprawdzić miernikiem jak go odpalisz jakie masz napięcie na akumulatorze.
https://obrazki.elektroda.pl/3577983800_... 1. Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 1 2. Przekaźnik układu klimatyzacji 3. Przekaźnik sterowania silnika 4. Przekaźnik pompy paliwa (podgrzewacza filtra paliwa) - tu zależy od wersji 5. Przekaźnik rozrusznika 6. Przekaźnik pompy skrzyni biegów 7. Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy...
komora silnika strona lewa stojac przed autem, kable bialo/czerwone steruja przekaznikiem -raczej chodzi o zasilanie do ecm (?) szukam scxhematow do w213
Zewrzyj te dwie śruby na przekaźniku, jeżeli rozrusznik ruszy, to wypalone styki przekaźnika. Naciśnij start i popukaj czymś w rozrusznik, jeżeli będzie dawał jakieś oznaki życia, to szczotki do wymiany. No i podstawowa sprawa, sprawdź masę do silnika, czyli kabel minusowy od akumulatora Jeśli rozrusznik działa bez przekaźnika to znaczy że wypalone...
Do tego, co chcesz zrobić, wystarczy zwykły przekaźnik, taki najprostszy. 4 styki: 30, 87, 85, 86. Zasilanie przekaźnika bierzesz tak, jak napisałeś, z rozrusznika (styk 30), wyjście na kabinę (styk 87), masa (85), napięcie (86) - i to podpinasz plus, który pojawia się po stacyjce. Takie zwykłe przekaźniki mają obciążalność 30/40A, czyli 300-500W, więc...
EMS 26112 Sterowanie rozrusznikiem Usterka: Napięcie w obwodzie przekroczyło granice. Przyczyna: Przerwa lub zwarcie do „+” akumulatora obwodu pomocniczego przekaźnika rozrusznika. Uwagi: Zwarcie do +24 V może spowodować niezamierzone uruchomienie rozrusznik Środek zaradczy: Sprawdź komponenty elektryczne, złącza i okablowanie.
Weź jeszcze raz sprawdź dokładność połączenia masy. Sprawdź jeszcze przekaźnik rozrusznika i przewody dookoła. Czy wszystkie przewody od statora też są dobrze podłączone? Sprawdź również czy jakiś przewód przy montażu nie odczepił się. Pozdrawiam
Kolego można to zrobić na jednym przekaźniku np.561 stosując styki pomocnicze(start rozrusznika),wtedy mikro styk służy do wyłączenia.
Z tego co mi wiadomo to jest on zintegrowany z bendixem jeżeli do rozrusznika idzie Plus i minus to tak będzie
Przekaźnik rozrusznika powinien mieć 4 bądź 5 wyprowadzeń, dwa od cewki czyli sterowanie (86-85) i trzy bądź dwa od styku (30-87-87a). Jak zewrzesz przez żarówkę H4 tyk 30 i 87 rozrusznik powinien się odezwać i po tym można namierzyć który nim steruje bez ruszania strony sterowania nim. https://obrazki.elektroda.pl/5914649300_...
Daj bistabilny wyłącznik na zasilanie cewki WN, po co to komplikować. Przekaźnik na rozruszniku? Można zapalić "na pych".
To zwykły przekaźnik - jak wsadzisz taki z Poloneza to tez będzie działać. Nie może być powodem palenia bezpiecznika. Sprawdź pobór prądu przez cewkę wlacznika elektromagnetycznego na rozruszniku. W Vito (podobny diesel) kilka razy trafiłem na zwarcie międzyzwojowe tej cewki co powodowało zwiększony pobór prądu i palenie bezpiecznika.
Alternator masz sprawny? Przy uszkodzonym alternatorze nie ma możliwości rozruchu. Czy znalazła by się osoba która wiedziała by co oznaczają poszczególne piny na przekaźniku rozrusznika? W schemacie instalacji znajdziesz ten przekaźnik narysowany tak jak wygląda, wyjścia są identycznie jak w rzeczywistości.
Sprawdź/podmień przekaźnik rozrusznika.
przekaźnik rozrusznika przekaźnik rozrusznika yamaha przekaźnik rozrusznika chrysler
telewizor philips ustawi fabryczny sterowanie rolet zewnętrznych skrzynka bezpiecznik voyager
piekarnik wybija różnicówkę klejenie klapki baterii
Monitor czarny ekran, dioda świeci, reset nie pomaga Monitor wyświetla czarny ekran mimo włączonej diody