Oczyść włączniki zapalania.
Zasilanie cewki przez przewód oporowy miało też tą zaletę ze mozna było tak zmienić instalację że w momencie włączenia rozrusznika zasilanie na cewkę było podawane z pominięciem przewodu oporowego. W Suzuki Maruti było to zrobione fabrycznie.
Teraz przyszła kolej na regulację zapłonu.
Cewka zapłonowa. Identyczna jest w naszym poloniezie caro plus
Sprawdź iskre
no wlasnie, dlaczego, ponieważ prad zmieny łatwiej zrobi iskre niż stały??? to samo można powiedziec dlaczego w liniach wysoiego napiecia jest prąd zmienny a nie stały, ponieważgo łatwiej przetransoporowac... ale nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem
w tym ze nie odpali:) Dodano po 40 ponieważ jak dostanie iskre na dole i zrobi wybuch to nie ma sił wyciągnać tłoka w góre;) Dodano po 1 pomocy panowie:)
jeśli na 3 pinowej wtyczce jest zasilanie + to pozostałe dwa są sygnałem - z komputera zamień ich kolejność przekonasz sie wtedy czy sygnał sterujący 1/4 uruchomi iskre na 2/3 jeśli to zrobi to walnięty masz komputer (okablowanie przecież sprawdziłeś) jest pewne ryzyko - jeśli masz uszkodzoną cewke na obwodzie 2/3 (zwarcie) mógł też strzelić stopień...
SKoro iskre ma to gaźnik nie podaje paliwa lub zawór masz uszkodzony. Lub zatarty cylinder.
Sprawdziłeś czy ma iskre gdy kręcisz w momencie gdy nie chce ci odpalić silnik :?::idea::|
Podstawa to sprawdzić iskre na świecach i ciśnienie na cylindrach. Jeżeli ok to dalej można szukać
Jeśli znajdziesz iskre to sprawdż wydatek, ciśnienie pompy. Ostatnio miłem przypadek że pękła gumowa rurka od pomki w baku .
Pompka paliwa jest w zbiorniku, pod tylnym siedzeniem. W matizach czesto sie psul czujnik optyczny w aparacie zaplonowym, sprawdz czy wogole masz iskre, to bedzie najbardziej proste. Pozdr
Masz iskre wiec widzi wal . Sprawdzales na plaka albo rozrzad ? Nie wiem czy w twoim modelu wystepuje ale czujnik uderzeniowy tez rozlaczy pompe.
Witam ma problem dziś podłączałem dodatkowe światło do quada wszytko było ok podłączyłem wszytko aż nagle stracił iskre gdzie szukać przyczyny .Quad ATV Zonda 150 czy mogłem zrobić gdzieś zwarcie i coś spalić .
piezoelektrycznej
zmierz indukcyjnosć zwojów tam gdzie jest największa to jest wtórne...a jak dalej nie bedziesz wiedział załatw sobie cewke od samochodu podeśle ci schemat co i gdzie podłączyć na cewce uzyskasz większą iskre..
Czemu nie wrocic do starych, sprawdzonych metod? "Iskrownik" - dwie zaostrzone elektrody o regulowanej odleglosci - stosowany w starych stanowiskach badawczych ukladow zaplonowych powinien w zupelnosci wystarczyc. Sprawna czewka musi dac iskre dlugosci co najmniej 1 cm.
Proponuje rodzimą ISKRE - są napewno nie gorsze od BOSH-a lub CHAMPIONA a napewno tańsze. w katalogu (dostępnym w każdym sklepie z częściami samochodowymi) bez problemu sprzedawca dobierze odpowiednie. Pozdrawiam.
Gdy nie odpala wykręć świece i sprawdź iskre czy jest. Do tego sprawdź czy podawane jest paliwo- świece mokre jak nie odpala. Wymień czujnik temperatury cieczy do komputera- ten z tyłu dwupinowy (chyba niebieski).
Takie problemy mogą wstępować przy wadliwym układzie zapłonowym.Masz za słabą iskrę.Kiedyś walczyłem z takim objawem w wózku widłowym i okazało się że cewka zapłonowa miała inne parametry niż powinna.Ale świece też mogą być przyczyną.Powodzenia
witam oczysc wszystkie siateczki wymontuj turbinke i oczysc ja z kamienia i brudu na niej tez jest mini filterek i powino byc ok (turbinki nie slychac tylko skaczaca iskre)to pierwsze kroki do sprawdzenia pozdrawiam
sprawdz w parametrach rzeczywistych czy sterownik widzi obroty tzn krec silnikiem i zobacz czy sterownik to widzi?w elementach wykonawczych wlacz tzn sprawdz iskre wlacz pompe paliwa i wszystko sie wyjasni.ale przypuszczam ze immo trzeba wywalic.
Sprawdź tą iskre. Pisałem że jeżeli czujnik będzie uszkodzony to iskry nie będzie. Może się nawet okazać że przewód przy czujniku uszkodzony. Czy ta dioda wcześniej mrugała jak auto odpalało??? Bo może jest to imitacja alarmu, tylko dioda mrugająca jako straszak.
[url=https://www.youtube.com/watch?v=pqe... Od 20 min jest o dc-cdi
zakładasz na kabel wysokiego napięcia świece kontrolną odpinasz wtyczkę z halla włączasz zapłon i na środkowy pin wtyczki od halla taktujesz mase jak masz iskre to padniety hall , jak nie masz iskry a słyszysz jak pyka wtryskiwacz to padniety moduł
ja mialem to samo jechalem sobie i momentalnie sdamochod zgasl :).. zobacz czy jest iskra na siwecy moze to byc cewka rozruchowa albo modol:) a podejrzewam ze jezeli paliwo by nie dochodzilo to by zaczal szarpac pierw zobacz iskre na swiecy
Ale moim zdaniem jeden przewod jest juz w ktoryms miejsu wypalony i jak dostanie lekko wilgoci przestaje podawac iskre na swiece,kiedys robilem daw razy taki przewod,lecz to bylo krotko trwale po miesiacu problem wracal,najlepiej odrazu wymienic caly komplet przewodow. Pozdrawiam
nic prostrzego uklad ktorego szukasz to cewka zaplonowa wez cewke z szmochodu jakas mala albo z motocykla podlaczasz 12 i przetywasz obwod 12 v i masz na wyjsciu iskre tylko mase swiecy musisz podpiac bo standardzowo swieca ma ase z samochodu
Cewka jeszcze oryginalna chyba a przynajmniej nie wymieniana za mojej kadencji. Ma wybite logo GM, przebieg mam teraz 250 tys km. Po zapaleniu dawało radę przejechać 20 km bo tyle miałem do pracy i pracowała bez piskniecia cała trase. Jak zgasiłem to już nie dało się odpalic. Dziwi mnie to trochę, że nie jest tak ze nie działa przez cały czas tylko...
Dokładne trzeba zacząć od pomiarów kompresji. Jeżeli kompresja dobra to trzeba sprawdzić na który cylinder nie pali. Wtedy dobry pomysł to lampa do zapłonu bo widać czy daje iskre. Jeżeli będzie to przechodzimy do sprawdzenia wtryskiwaczy a dokładnie ich opornosci. Oporność ma byś w okolicach 15 Ohm. A padały tam często😉
Kup komputer przelutuj co trzeba.
A co już sprawdziliście prócz tego że pompa cały czas pracuje po przekręceniu stacyjki? (Co nie powinno mieć miejsca ,ale skoro wiecie lepiej). No przepraszam macie jeszcze sprawdzoną iskre ,a wtryskiwacz się otwiera? Podaje paliwo? Sprawdzaliście? A co na te objawy tj. braku możliwości uruchomienia silnika "znajomy" który to przełożył? Pozdrawiam!
Taką cewkę musisz sprawdzać po jej zamontowaniu w silniku i tu się rodzą problemy. Bo fizycznie jest to utrudnione. O wiele łatwiej na stole. Trzeba również wziąć pod uwagę że takie urządzenia mogą wykazywać objawy uszkodzenia dopiero w warunkach eksploatacji. Czyli cewka przy teście jest dobra a przy normalnej pracy już nie. Najprościej można sprawdzić...
Tak na początek odnosząc się do ubogiego opisu może warto sprawdzić ustawienie zapłonu
reżystancja lampy jest bliska nieskończoność wiec tak jej nie sprawdzisz ;) jeśli natniesz nieznacznie izolacje to nic się nie stane... może jeszcze bedzie przydatne że możesz na właczonym stroboskopie, po wyjeciu z zapalniczki piezo tego co robi iskre, kabelkiem od piezo lampę dotknąc i wtedy "kliknąć" ;D tak sprawdzałem swoje lampy jak nie miałem...
Witam Mam pytanie mam pyatnie co moze byc mojej MF-ce poniewaz ostatnimi czasy dostala troche wody ma iskre odpali ale po chwili strzeli i gasnie???
Witam.kopulka jest jak nowa,palec rozdzielczy równiwż.Ponawiam pytanie -jak sprawdzić moduł zapłonu który generuje iskre miernikiem"DREL"-proszę o pomoc.
Polecam ci zmienić gaźnik, też miałem takie problemy jak wystrzeliwująca końcówka tłumika, strzały w tłumik, kopanie 15 min żeby zapalił :D . Gaśnięcie po paru km. Zmieniłem gaźnik od s51 enduro, ustawiłem zapłon 1.8mm przed GMP. i problem znikną simek cały czas chodził bez żadnych problemów. Jeżeli masz jakiegoś znajomego co ma simsonka to pożycz gaźnik...
Ten iskrownik posiada cewkę zapłonową o trzech uzwojeniach na wspólnym rdzeniu. Przesuwajacy się magnes nad cewką indukuje w uzwojeniach SEM. By jednak wytworzyć iskre na świecy w dokładnie określonym momencie, uzwojenie pierwotne jest zwierane przez tranzystor wyzwalany trzecią cewką z wycięciem osłabiającym punktowo pole magnetyczne i określajacym...
hm sprawdz w nocy czy gdzieś nie ucieka iskra . jeśli cewka jest w aparacie zapłonowym to sprawdz czy nie rozeszła sie na szfach . wtedy gubi iskre . hm wepnij pod zawór parownika zarówke jeśli masz starsza instalke . hm dziwny objaw dość bo żadko się zdarza zeby auto nie chciał i na gazi i na benie chodzić . wtedy zazwyczaj jest to wina zapłonu , nie...
Czesc, chcialbym uzyskac stala iskre wlaczana/wylaczana przyciskiem. Jestem zupelnie zielony na temat elektroniki, wiec prosilbym o tlumaczenia jak krowie na rowie (o ile istnieje jakis iskrownik wytwarzajacy stala iskre). Z gory dzieki. :)
Witam miałem podobny problem gdzie X16XEL strzelał, miał iskre i nie odpalał. Winą strzału z dolotu jest nieprawidlowe ustawienie rozrządu, na skutek tego przeskoku moglo przygiąc zawory. Sprawdź kompresje i bedzie wszystko wiadomo skoro iskra jest i paliwo jest. Strzela bo zawory mogą być pogięte lub w nieodpowiednim miejscu się domykają. Wystarczy...
Ciśnienie zbadane tak w okolicach 3 bar nawet trochę lepiej /// no ale pojawiło się coś jeszcze jedno po południu podłączyłem kompa i wyszedł nagle błąd 65535 - system OK (jeśli usterka ciągle istnieje sprawdzi moduł sterujący i odpowiednie przewody ) po wbiciu tego błędu na WORKSHOPADATA zmieniło mi definicje na --wewnętrzne usterka jednostki sterującej...
Tam wiem, tylko jak to na krótko podłączyć żeby dało iskre?
Nie wiem jak podłączyć kable do cewki zapłonowej mam 2 kable. Pierwszy jest czerwony, drugi prowadzi do aparatu zaplonowego(zielony). Cewka jest njeorginalna ale powinna dawac iskre . Pytanie do ktorego wejscia na cewce mam podlaczyc kabel czerwony i zielony? 836460 hej ta cewka jest indukcyjna 1 to plus po zaplonie 2 aparat do przerywacza 3 to byl...
Dokladnie jak pisze kol.malek,sterownik pompy paliwa steruje jednoczesnie wentylami chlodnic.Zasilanie przekaznikow ze skrzynki pod kierownica a sterowanie z modulu GEM po lewej stronie przy konsoli centralnej(czarne plastikowe pudelko z trzema wtykami)sprawdz jeszcze zabezp.glowne w skrzynce pod maska i bezp.pod kierownica.Zrob mostek na przekazniku...
bogatsza odma byla w kingwayu fonero i byly problemy takie jak ma autor bo silnik dostawal powietrze z odmy popsutej. Po naprawieniu tego skuter chodzi i padla cewka. Skuter nie palil jak byl mokry (mycie, jazda w deszczu) uszkodzona byla cewka i objawy takie same jak z odma. Wlasciciel nie zgodzil sie na wymiane bo mu nie przeszkadzalo to ze nie mogl...
W 15 roku założyli iskre ENEA niestety nie
Zacznij od sprawdzenia przewodów WN czy prawidłowo podają iskre na świece ,robisz to na odpalonym silniku :idea:,jeżeli któryś cylinder po odłaczeniu przewodu WN od Swiecy nie bedzie reagował to znaczy ,że tam coś się dzieje :idea: ,może być uszkodzona świeca więc należy zrobić tzw podmiake świcy z cylindra gdzie świeca pracowała dobrze :idea:,może...
sprawdzić iskre odcina iskre zrobi daszek
udostępnianie samba manipulator risco statecznik różne świetlówki
bateria parkside bateria parkside
Candy TCA 483 – tryb testowy, diagnostyka, kody błędów, procedura serwisowa Omijanie regulatora obrotów w szlifierce Stanley FatMax