przed zenerką max 100R a C=100nF zobaczymy czy zagada
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Dzięki za tak szybką odpowiedź.Chciałem tą ew. przeróbkę zastosowac w poldku dieslu.W związku z tym mam jeszcze jedno pytanie.Czy każdy obrotomierz otrzymujący sygnał z czujnika położenia wału mógłbym zastosowac w swoim pojeździe?
Wiem że w W201 montowali obrotomierze od benzyny pod zacisk W. Licznik dzieli się na 3 okrągłe tarcze. Problemem tylko to że musiał byś mu zrobić obudowę i jego cena.
Czyli w domowych warunkach żeby go poprawnie wysterować pozostaje tylko generator sinus na wyjściu o amplitudzie 12V? Wyjście W z alternatora a jeśli nie posiada to wyprowadzenie jednego z uzwojeń przed mostkiem prostowniczym? Tak,przed prostownikiem. Możesz też znaleźć sinus w sterowniku silnika.Ostatnio podłączałem obrotomierz do sterownika toyoty,klient...
musisz rozebrać altek i sam zrobić wyjście w http://obrazki.elektroda.net/22_12577998... Sorry za pomyłke juz poprawiłem
Wszytko ladnie opisane co i jak wiec nie bede sie rozpisywal tylko dam link http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8...
Wbij w wyszukiwarkę znanego portalu aukcyjnego " obrotomierz diesel". Ja nabyłem coś takiego w wersji cyfrowej z voltomierzem. Jest instrukcja podpięcia pod alternator i sposób regulowania.
Jeszcze taka uwaga: klon Arduino (i oryginał też) da na wyjściu sygnał 0V..5V +-40mA; CD4022 - 0V..13V +- parę mA. A co lepiej pasuje, zależy od obrotomierza, poza tym zrobienie układu, który zwiększy napięcie (byleby nie poza zakres napięć zasilania) nie jest problemem, zwłaszcza przy małych prądach - tranzystor, parę oporników...
czyli dobrze rozumiem że obrotomierz od diesla ma wszystko w sobie zrobione, potrzebuje tylko ten impuls z alternatora....tak???
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Odkopię temat. Chciałbym zrobić odwrotną 'operację'. Do Poloneza z silnikiem benzynowym, tj. Rovera, chciałbym zastosować obrotomierz od Poloneza Diesla. Jak to zrobić ? Jest to wykonalne ? Będzie pokazywał prawidłowe wartości ?
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Mercedes G 1984 rok diesel, wcześniej był to benzynowy i jest problem z obrotomierzem do diesla, dla takiego mercedesa, bo benzynowy nie działa. Jak to zrobić, żeby działał, nie wiem. Może jest jakiś moduł, który by przetwarzał sygnał z alternatora, na sygnały dla obrotomierza benzynowego?
Niestety nie wiem jaka jest pojemność tego kondensatora:( ale jak byś poszedł na jakiś złom to sam byś wyjął ten kondensator z jakiegoś starego diesla (groszowe sprawy), ale i bez niego powinno coś pokazywać. Ten kondensator jest przeciwzakłóceniowy. Napisz jak uda ci się to zrobić. Pozdrawiam
Jakieś 10 lat temu zrobiłem obrotomierz do starego diesel-a... Przy wakupompie było koło pasowe z 2 otworami symetrycznie (w sumie to nawet mało istotne) co wykożystałem jako przerywacz w optobarierze. Dioda nadawcza od pilota a z drugiej strony odbiorcza od TV, wzmacniacz operacyjny, wyjście zapietę diodą w kierunku przewodzenia a impulsiki wyzwalały...
Witam, Zmieniłem silnik z 6 cylindrowego, na 4 cylindrowy. Zegary zostały stare. Oba silniki dają sygnał na obrotomierz z alternatora (diesel). Co zrobić, aby wskazania obrotomierza były prawidłowe? Aktualnie je zaniża. Obrotomierz VDO z nissana patrola y60 2.8td.
Obrotomierz to tak naprawdę częstotliwościomierz. Jakbyś miał oscyloskop to można by zrobić pomiary i coś pomyśleć. Może jakiś dzielnik częstotliwości by się dobrało.
silnik nie kręci się do takiej wartości i wirnik alternatora też nie jest 1 do 1 z prędkością obr. silnika chociażby przez uślizg paska ale zakładam warunki idealne czyli przełożenie 1 do 1. Nie, zmierz sobie średnicę koła pasowego wału korbowego silnika i koła pasowego alternatora, przekładnia wyjdzie Ci 1:2 lub nawet 1:3 Po za tym szczegółem to dobrze...
zalezy od predkosci obrotowej alternatora. jak zrobisz przelozenia jak w dieslu to obroty beda pokazywane ok tylko ta skala. moze lepiej bedzie przelozyc obrotomierz od diesla. bedzie bardziej czytelne.
i wtedy powinno dobrze działać? ok spróbuje tak zrobić.
Dowolną diodę prostownicza np.4001 , to tylko bufor.
Witam Prawdopodobnie zegary były rozbierane, a do tej czynności trzeba zdjąć wskazówkę od zegara i prawdopodobnie nie została założona ponownie we właściwej pozycji. Jedyne co musisz zrobić to wyjąć zegar zdjąć wskazówkę (jest na wcisk). Uważaj żeby nie pogiąć trzpienia, jest delikatny, ustawić we właściwej pozycji (czyli zero) i docisnąć. Częsty błąd...
Nie bardzo. Obrotomierz w dieslu dostaje impulsy z dodatkowego wyjścia z alternatora. Inny będzie współczynnik impulsy/obrót. Poszukaj oryginału, na pewnym portalu aukcyjnym bywa tego sporo. V.
Witam, mam taki oto problem, zakupiłem zegary do opla astry z obrotkiem ale z obrotkiem od diesla a astra jest w benzynie, czytałem ze można to jakoś przerobić ale chciałbym wiedzieć dokładnie jak to zrobić krok po kroku, liczę na Waszą pomoc...
Dawniej auta z dieslem były modelami z podstawowym wyposażeniem i obrotomierz w B3 diesel praktycznie nie występował. Na forum audi80.pl był opis jak założyć obrotek z silnika benzynowego do d/td. https://audi80.pl/topic51160.html
Dokładnie to jest to obrotomierz z escorta MK VI a podłączyć chce go do fiesty MK III więc sygnał na pewno z alternatora. Czy takie coś będzie działać? http://nightstalker2007.republika.pl/Dzi...
Obrotomierz już działa:) Poradziłem sobie z nim. Zrobiłem wyjście W w alternatorze, podpiąłem obrotomierz i wyregulowałem. Zamykam temat i dziękuję tym co pomagali i tym co przeszkadzali:)
Wielkie dzięki za pomoc. Postaram się to zrobić bez schematu.
na jedna kostkę są obydwa i od diesla jest,no ale na pewno do zrobienia jest bo widziałem juz takie coś
Tylko czy warto? Magnesy i czujnik zadziałają jak czujnik Halla, a elektronika to pewnie wzmacniacz sygnału. Kwestia ceny takiego zestawu. Prościej chyba znaleźć obrotomierz z diesla, a na alternatorze zrobić sobie wyprowadzenie ze któregoś z trzech punktów lutowania uzwojenia do mostka prostowniczego - będzie to odpowiednik terminalu W.
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
Witam.Ja osobiście przymocował bym magnes do koła pasowego na wale korbowym i zrobił prosty układ z czujnikiem Halla który by zliczał impulsy bezpośrednio z wału.
Zrezygnowali z obrotomierza więc mimo to bardzo dziękuje wszystkim tym co odpisali i zamykam temat.
Literka, wyjście "W" alternatora to whele, czyli fala - info o częstotliwości dla obrotomierza, stosowane przeważnie w starszych dieslach. Co do zrobienia takiego stanowiska to już pisałem - "Panowie ja tych stołów nie robię seryjnie. Ten który zrobiłem był wykonany z części z odzysku. Silnik wziąłem od jakiejś maszyny (miał przytarte łożyska), blachę...
Jak podepniesz w ten sposób to zawsze tak będzie wskazywać. . Obrotomierz z diesla pracuje jako woltomierz i sygnał powinien być brany z alternatora z wyjścia W. W dieslu nie ma cewki zapłonowej! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Hej, tak masz rację impulsowanie do obrotomierza w dieslach [nie tylko w oplach] jest realizowane poprzez specjalne wyprowadzenie z ALTERNATORA, jest taka mozliwosc,że skoro fabrycznie nie zamontowali obrotomierza to u Ciebie moze niebyc [oszczędność?], wobec tego masz dwie możliwości : wymienić alternator lub zamontować "kombinację" ale inną tzn. czujnik...
Mój tatko ma passata II. On w ogóle nic nie robi przy tym samochodzie... ja mu zawzsze wszystko podłączam... Ale co do obrotomierza to nie wiem... Podłączłem mu już obrotomierz, ale w dużym fiacie... A to był benzyniak... A co do diesla to nie mam pojęcia jak to zrobić :/ Mógłby ktoś opisać montaż tego obrotomierza do passacika? czy w ogóle podejdzie...
Zico63 przy okazji. Ja zapatrujesz się na zastosowanie zwykłego przewodu samochodowego do przedłużenia przewodu pompy benzyny wewnątrz zbiornika? Nie rozpuści się? Bo mam takiego dziwoląga na warsztacie i nie wiem co z tym fantem zrobić :D
Jest to łódka motorowa ,Wcześniej miała silnik Volvo Penta AQ 231 benzyna ,teraz założyłem mercedesa 606 klasyczny silnik z okulara 3,0 td dla mnie najprościej było by coś tam założyć żeby podzieliło przez 4 -jakiś dzielnik . Mój obrotomierz ma dodatkową funkcję motogodzin i chciałbym go zostawić. Nie jestem elektronikiem i dlatego mam prośbę o zrobienie...
A może łatwiej będzie zastosować obrotomierz od diesla i sygnał wyjąć z alternatora? Takie luźne przemyślenie.
prawdopodobnie do alternatora przynajmniej tak to jest rozwiązane we fordzie
Witam kolego dzięki za podpowiedź o tym przetworniku, niestety nie potrafię zrobić projektu bo nie jestem mocny z elektroniki. Potrafię zmontować układ ale nie zaprojektować. Bardzo byłbym wdzięczny gdybyś mógł mi pomóc w zrobieniu projektu tego obrotomierza.
Echhh. Taki czujnik generuje prąd zmienny. Impulsy przechodzące symetrycznie przez zero, zatem polaryzacja obojętna. Ale żeby ładnie wyglądało, to niebieski do masy. :D
Problem rozwiązany - zamiast kombinować podpiąłem się tak jak jest fabrycznie w Lublinie czyli pod jedno z uzwojeń stojana. Temat można zamknąć.
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Witam. mam małe zapytanie... Kupiłem Mercedesa W124 2.3 benzyna, zrobiłem przekładke silnika, na diesla 3litrowego. W benzynie był zegar z obrotomierzem i zostały do diesla te same zegary. Ten silnik który teraz mam ma chyba max 3500 tys. obr/min. I teraz chodzi mi o to żeby podłączyć obroty silnika pod obrotomierz. Czy jest taka możliwość żeby załączyć...
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
I gdzie tam jest jakiś przełącznik? I masz napisane wyraźnie, że sygnał tacho leci z centralki silnika? to śruba była może normalna;d ale tam piszą o obrotomierzu 1,9jtd czyli diesel a ja mam od benzyny... czyli co mam zrobić??
Trzeba przełożyć tarczkę i wgrać wsad od benzyny i zakodować ponownie zegary i kluczyki(immo). Vag Can commanderem można to zrobić. Jeśli zegary są identyczne pod względem producenta, fisa, rocznika funkcji itd. a jedyną różnicą jest właśnie różnica obrotomierz diesel<->beznyna to możesz zgrać wsad ze starego i wgrać do nowego i nic więcej wtedy...
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
Była by ale nie z tymi zegarami muszą być od diesla.
Są do nabycia czujniki piezo, zakładane na przewód wysokiego ciśnienia w dislu, które dają impulsy elektryczne do ewentualnego sterowania. Nawet kiedyś taki nawet sobie zrobiłem bo kupny był trochę drogi. Teraz jeżdżę na etylince bo jest taka sama droga jak olej.
Jest to zrobienia i u mnie działa super. Trzeba podmienić elementy zewnętrzne układu scalonego schowanego za tarczą obrotomierza. Jak to zrobić...podaję schematy: http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?... Nie ma dużo pracy i warto! Oczywiście, że po podłaczeniu wyprowadzenia W z diesla do obrotmierza z benzyniaka bez przeróbki nie ruszy,...
W jakim to aucie? Niektóre mają altek z dodatkowym wyjściem na obrotomierz z altka (jeśli wymieniałeś silnik z osprzętem, to może masz taki altek). A jak nie to pozostaje zrobienie ustrojstwa generującego impulsy z wału, np. magnesy na kole pasowym i czujnik lub jakiś transoptor. A tak pozostanie ci przeskalowanie obrotomierza, bo diesle w końcu osiągają...
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Właśnie kupiłem licznik z obrotomierzem do mojego dieselka. Niestety nie mam odpowiedniego kabelka, więc obrotomierz nie działa. Ile może kosztować pociągnięcie odpowiedniego kableka z alternatora? Czy w ogóle ten kabel ciągnie się bezpośrednio z alternatora do licznika, czy potrzebny jest jeszcze jakiś przekaźnik?
tak wiem o tym ale ten model alternatora nie ma (w) tylko (b-) inni mówili o czujniku halla (3 kable) na kole zamachowym !!!! też nie jestem pewien czy ten obrotomierz działa morze wiesz jak go sprawdzić (tak na krótko)!!!! ale dzięki że się zainteresowałeś Dodano po 17 jak czytałem na innych forach i żeby zespolić obrotomierz z czujnikiem halla to...
Może ten licznik nie jest od diesla i dlatego obrotomierz nie działa prawidłowo, tak tylko się domyślam bo nie wiem jakby się zachowywał obrotomierz od benzyniaka w dieslu. A co do kontrolki smarowania to raz jak miałem w takim całkiem odłączony alternatotr bo się spalił to kontrolka wogle nie gasła tylko cały czas migała.
Witam czytających ten post!!chce zakończyć ten wątek,gdyż uporałem sie sam z tym problemem,do którego doszedłem metodą prób i błędów,mianowicie pisałem wcześniej,czemu obrotomierz mi spi przy odpaleniu ,a nie natychmiast sie wzbudza.Odpowiadam,wynikło to z mojego przeoczenia pewnego błędu,Mój kumpel też posiada identyczny licznik do diesla,z obrotomierzem(1...
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
witam,mam pytanie gdzie podlaczyc obrotomierz w dieslu?czy moze to byc kazdy obrotomierz aby z ropniaka czy komkretnie od modelu,podlaczyc bym to chcial do silnika vw aef czyli bez elektroniki(tylko pompa),jakis schemat moze ktos posiada albo cos...bede wdzieczny pozdrawiam
Przedstawiam schemat obrotomierza do diesla biorącego sygnał z uzwojenia alternatora, jako prądnicy prądu zmiennego, w której częstotliwośc zależna jest od obrotów silnika. Rozwiązanie stosowane przez producentów samochodów.
Mierzy częstotliwość - pomiar napięcia byłby bez sensu bo jeśli włączyłbyś światła, ogrzewanie szyby, dmuchawę czy inny odbiornik to obrotomierz pokazałby Ci inną wartość.
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Skad ty masz taki silnik w swoim wozie z tego co sie orientuje to byly juz 1.9. Licznik chyba ci moze nie podejsc z benzyniaka a jestem pewien ze obrotomierz i tak nie bedzie chodzil. Musisz sie postarac o wklad od diesla.
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob...
Przy OC to nie robi różnicy bo wszystko i tak jest liczone jak 1.0. Czytałem ten artykuł. Wszyscy mnie się pytają dlaczego nie zrobiłem normalnego obrotomierza do benzyniaka. Odpowiem po raz kolejny i ostatni - nie chciałem kopać w tym aucie bo nie wiem do końca co w nim faktycznie jest z czego, prościej mi było zrobić układ obrotomierza na alternatorze.
Miałem ten sam problem...przy sowim escorcie. masz licznik z obrotomierzem od diesla dlatego Ci zaniza. musisz podłączyć obrotomierz pod alternator wyjście "W" (taka wystająca śrubka M5) i wymienić opornik w obrotomierzu na...i tu doświadczalnie...ja założyłem 220kOhm (był 180 kOhm) i teraz pokazuje dobrze. Napisz czy udało Ci się zrobić. Pozwodzenia.
W niektórych alternatorach takie wspólne łączenie uzwojenie faz stojana wykorzystane było do impulsów do obrotomierz , silnikach Diesla . Tu trudno napisać że na 100 %.
a ten obrotomierz od diesla to nie jest pradniczka tacho przypadkiem?
Witam. Mam do Was pytanie. Czy da radę podłączyć kwadratowy obrotomierz z Fiata 125p do Golfa z silnikiem diesla? W tym aucie obrotomierz podłącza się pod wyjście W z alternatora. Czy z obrotomierzem od Fiata da się coś podobnego zrobić? Pozdrawiam. Z góry dziękuję za pomoc.
podepnij zwykły miernik częstotliwości to zobaczysz .
Przyszedł mi do głowy inny pomysł. Nie do końca wiem, czy się sprawdzi. Można zrobić to tak, jak było to robione w dieslach w golfie mk2 - pobrać sygnał z alternatora. Wymaga to zastosowania innego alternatora i innego licznika. Alternator powinien posiadać wyjście W - w golfie mk3 był taki alternator montowany do silnika 1.9 D o oznaczeniu 1Y. Nie...
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
*opis podłaczeń masz napisany na tym sterowniku, *obrotomierz jest inny *ten czujnik na wale z przodu w benzynie nie jest od obrotomierza *ten na kole zamachowym idzie do modułu zaplonowego a on dopiero wysyła sygnały na obrotomierz
jak zamontować obrotomierz do silnika diesel
daj mi meila nie umiem wstawić schematu na forum przesle schemat i zdjecie pogladowe gdzie jest zamontowany
Licznik mam od TDI a chciałbym go do podłaczyć TD.Ma ktoś pomysł jak to zrobić?
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
Jest możliwość kupienia gotowego układu, czy trzeba samemu zrobić. Dodam że słaby ze mnie elektronik.
Czy licznik i obrotomierz sa oryginalne ? Czy to diesel czy benzyna ? Jesli benzyna a licznik jest oryginalny to padl poprostu obrotomierz , trzeba go zdemontowac i zobaczyc co padlo , najprawdopodobniej ktorys kondensator .
Niestety nie mam. Zegar też jest w warsztacie :( Mam tylko takie zdjęcie http://imged.pl/2803/mercedes-g-klasa-ob...
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
A ile jest w T25 na obrotomierzu? Przeciętny diesel kręci sie do 5-6K RPM.
Proponuje wpisać w szukaj "alternator" botemat wielokrotnie walkowany. Jeżeli w alternatorze brak jest wyjścia to trzeba przylutować kabelek do uzwojenia przed diodami.
(B+) (sruba M6,M8, lub dwa grube złacza konektorowe)-zacisk + akumulatora. (D+) podłączony do kontrolki. (W) podłaczony do obrotomierza (diesel)
Silnik od kombajnu nie wykręci chyba takich obrotów, ale skoro mówisz ze pochodzi od kombajnu, to prawdopodobnie jest to obrotomierz do diesla. Sygnał do obrotomierza w dieslach podawany jest z alternatora. I jeszcze jedna sprawa w kombajnie jest instalacja 24V, a więc jesteś pewny że jest on na 12V :?: Pozdr
Witajcie! A wiec od pewnego czasu szukam obrotomierza z shift light`em do mojej astry. Nigdzie nie moge znalezc w "dobrej cenie" takiego ktory pokrywal by sie z moja wizja :P Wkoncu natrafilem na taki tylko ze do silnikow diesla... Czyli sygnal jest brany z alternatora czyli inaczej niz normalnie z silnikow benzynowych (nie znam się i nie wiem z czego...
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
Inny sygnal dla obrotomierza
Jeżeli chodzi o obrotomierz to jeżeli będzie wymagał dużego nakładu to po prostu nie będzie używany to jest diesel więc nie takie straszne bez obrotomierza O bosche jeśli przy obrotomierzu jest dużo pracy to przy swapie silnika będą lata świetlne według tej miary. Pozatym jakie masz przełożenie dyfra. Taniej cię wyjdzie kupno anglika diesla i zrobienie...
Obrotomierz od Diesla czy benzyny?
Chętnie by zobaczył twój alternator przy ciągniku bo to tego przyczyna. Ten ciągnik to TV-521, alternator jest niewidoczny, zamontowany na wale silnika, jest to właściwie alternator dwufazowy a regulator ma na zewnątrz więc podpiąłem się pod prąd przemienny jak to jest zrobione w klasycznych alternatorach.Obrotomierz ładnie reaguje więc myślę, że to...
Witam Jest tak: mam Audi 100 1987 "cygaro" 2,0 diesel. Chcialem sobie zalozyc obrotomierz, niestety nigdzie nie moge znalesc licznika z obrotomierzem z diesla - moge kupic sobie licznik z obrotomierzem z benzyniaka, ale tu wlasnie zaczyna sie problem: 2 elektromechanikow mowi mi ze albo nie bedzie dzialal albo bedzie ale bardzo znaczaco oszukiwal (wiadome...
Możesz zrobić to na kilka sposobów: 1. Na wyjściu wału z silnika, na kole pasowym, montujesz co 90 stopni mały magnes i dajesz czujnik. Następnie robisz mały klucz elektroniczny, który będzie generował impuls za każdym przejściem magnesu przed czujnikiem. Można do tego wykorzystać nawet moduł Gl118 z poloneza. W ten sposób robisz coś jakby układ zapłonowy...
Swobodnie i powraca do stanu początkowego, i co jeszcze to kontrolki od zapłonu też nie świecą... zastanawiam sie czy gdzieś na tej płycie nie ma przerwy, albo jest dioda jakas odpowiedzialna za to wszystko?ale sprawdzałem i wszystkie sa ok. Dodano po 6 A i jeszcze taki myk zrobiłem,tamte zegary były od diesla a obrotomierz włożyłem od bęzyny bo poprzedni...
A do ilu masz obrotomierz w dieslu, a do ilu w benzyniaku?
Tak wszystko na pierwszy rzut oka pasuje W dieslu obrotomierz ma ostatnią cyfrę 5, a w benzynie 7. Więc na pierwszy rzut oka zegar obrotomierza się nie zgadza. Tak źe szukam od benzyny o takiej samej pojemności będzie pewniejsze. To będzie pewniejsze, bo nie wiem jak z kontrolkami jest w nich ale mogą być inne obwody w zegarze i będą świecić inne....
Witam Mam problem z obrotomierzem w 205 1.8 d A mianowicie zamontowałem zegary z benzyny 1.1xs i zrobiłem wyjście W i obrotomierz działa ale na wolnych obrotach pokazuje ok 3.5 tys. obr. i przy dodawaniu gazu rośnie o tys. i spada o jakieś 500 i później znowu. co może być przyczyna? czy to może być wina alternatora? ze nie miał oryginalnego wyjścia...
diesel obrotomierz obrotomierz diesel obrotomierz diesel polonez
klawiatura zalać spirytus numer administratora pacifica czujnik
ekspres bosch usterki ekspresu bosch
PbO₂ – jak wykonać elektrodę z dwutlenku ołowiu na grafit, tytan, ołów | elektroosadzanie, formowanie Zamienniki IGBT 40N60FD: FGH40N60FD, FGA40N60FD, STGW40N65DF2, IKW40N65H5 – porównanie parametrów