Warto by przyjrzeć się jak wygląda sprzęgło, jeśli przy przyspieszaniu obroty rosną a samochód nie przyśpiesza może ślizgać się sprzęgło co czuć spalenizną. Co do brania oleju, jeśli z rury wydechowej nie wydobywają się kłęby dymu to może jest gdzieś wyciek na zewnątrz, nie widać kropli oleju pod samochodem? Mechanicy zazwyczaj widząc takie limuzyny...
Czasm kapie sobie tak że silnik zostaję czysty. Wtedy duży karton pod silnik i zostawić na 30 minut na pracującym silniku.
Czyli wciskanie pedału gazu nie ma tutaj żadnego znaczenia; przepustnica nie bierze udziału w sterowaniu prędkości obrotowej silnika ( poza wyjątkiem trybu przepustnicowego w razie awarii systemu wzniosu). Chcesz zmierzyć kompresję, musisz zapiąć tester który wysteruje silnik wzniosu zaworów do pomiaru kompresji. Nie znam dobrze procedury w PSA.
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Powód do obaw to nie jest. Takie żuzycie to norma czasami dla nowych silników. Zalej olej dedykowany do silnika i kontroluj stan i to wszystko.
Te pionowe mogą być od pierścieni tłokowych, natomiast te na krzyż to ślady po honowaniu, czyli obróbce końcowej po wytaczaniu cylindrów.
Turbinka zdechła.
weź pod uwagę że ten olej uszczelnia .Słyszłes na pewno o próbie olejowej.
Może 85tyś mil :) za dużo tego oleju spala! Nie dymi na niebiesko???
Jak już bierze olej to nic dobrego Sprawdź mu ciśnienie na cylindrach
Cylindry w tych silnikach wycierają się zawsze owalnie, dlatego nowe pierścienie czasem pogarszają sprawę. Nie stosuje się szlifowania cylindrów w tych silnikach, ze względu na to że nie mają żeliwnej tule, są wykonane w całości z aluminium. Oczywiście że można tuleję wstawić, ale koszt tego, plus pierścienie jest całkowicie nieopłacalny
kolego brat-1 silnik 1.6 suzuki jest naprawde wytrzymaly, zawodowo zajmuje sie ciezarowkami SCANIA, prywatnie vitara. Przypadek Twojego silnika to zapieczony, badz pekniety, jeden moze wiecej pierscien zgarniajacy.Mialem podobny przypadek kiedy geniusz zalozyl odwrotnie te pierscienie cisnienia wgranicach, a kopcil i nagaru lopata.
Nie wiem czy był przeprowadzony pomiar ciśnienia przed naprawą ? Zrób to przynajmniej teraz ,zmierz ciśnienie na cylindrach na ciepłym silniku potem ponownie tylko nalej z 1 cm ³ oleju do cylindra ,jeżeli ciśnienie wzrośnie masz uszkodzone pierścienie.Kiedyś opłacało się wstawiać tuleje z łady 1300 i nowe pierścienie do starych tłoków wszystko...
Nie zdziwiło kolegi to, że jak już wcześniej napisałem przed wymianą uszczelki pod głowicą i na misce olejowej nie miałem takiego spalania oleju? A czemu miało by mnie to zdziwić? Tak się stało dopiero po zdjęciu głowicy. Może zbieg okoliczności, a może nie. Niedługo będę rozbierał silnik i powiem o efektach. Czyli o złomowaniu silnika. Czytając powyższe...
A mnie wygląda na to,że mechanik dał d..y i próbuje jakoś wyjść z twarzą naciągając cię na koszty. Skoro po wymianie bloku jest tak samo, a nawet gorzej (bierze olej), to znaczy, że diagnoza mechanika o uszkodzonym bloku była nietrafna. Ja w tym przypadku stawiał bym na głowicę (uszkodzony zawór lub gniazdo, pęknięta sprężyna-zawór się nie domyka)....
Bierze, bo może przygrzane pierścienie. Robokop: nie pisz że 1l/1000km jest znośnie, bo jak Twój by ci tyle brał, to byś go na wylot prześwietlił.:D Jak pamiętam, to tam wtryski są pod pokrywą. Może uszczelki wtrysków, albo standardowo gumki zaworowe. T5: masz rację. Po udekumentowanych 200.000km p-pa wody złom /aisin/.
myślałem że jak przegrzałem silnik to pierścienie Raczej uszczelka pod głowicą.Kolego sprawdź ciśnienia sprężania i zrób test na zawartość co2 w układzie chłodzenia.
Objawy wskazują na zużycie cylindra, pierścieni lub prowadnic zaworów. Osiem lat to sporo i powierzchnia koszenia też duża. Starsze modele wytrzymywały znacznie dłużej.
Test kompresji i próba olejowa.
czy wtryski mają coś wspólnego ze zużyciem oleju i to w takiej ilości? Nie. Absolutnie gdzieś tam w teorii, niesprawne wtryski mogą zwiększać ciepło silnika i olej się będzie przepalać, ale nie ma opcji, żeby to były takie ilości... Oddałbym ponownie, jak nie zrobi, to poinformuj, że autem zajmie się inny mechanik, a kosztami zostanie obciążony on....
Bez zdjęcia misy olejowej, nie sprawdzisz.
Cześć. A pamiętasz, jak do tego doszedłeś, bo mam podobny problem.
Witam, silnik jakoś miesiąc temu stracił moc (10.8s do 100), jeździłem tak dalej bo check ani nic się nie zaświeciło. Auto ma problem z uszczelniaczami, potrafiło łyknąć aż 3L oleju na 1000km (tak, wiem że tragedia). Był zalany motul 8100 xclean, dolewałem elfa evolution 5w40 i stopniowo brał coraz mniej, a ostatnie 1200km przejechal bez ŻADNEGO ubytku...
Prawie każdy silnik podczas rozruchu jest smarowany tym co dostało z poprzedniego uruchomienia. Czas potrzebny do wytworzenia ciśnienia przez pompę można jedynie zmierzyć i nie będzie to wynik obiektywny bo jest za dużo zmiennych nawet w obrębie takich samych silników (poziom naładowania akumulatora, przebieg, rodzaj i zużycie oleju, stan filtra itp.)...
Mam spore doświadczenie z tym silnikiem i chętnie pomogę. Zużycie oleju wbrew pozorom nie jest największym problemem.
Zacznij od pomiaru kompresji , bo to praktycznie bezkosztowo
Otóż zawsze na zużycie oleju przez silnik o dużym przebiegu ma wpływ lepkość oleju smarowego. Zwiększając lepkość oleju zmniejszasz zużycie oleju, czyli to ile bierze ten silnik. zamiast stosować lepkość 30 należy stosować 40, a w niektórych silnikach 50. Dlatego dobrym pomysłem byłoby zastosowanie oleju 5W40 albo 10W40 (lepkość 40), może nawet lepkość...
Witam. Wymiana pierścieni wiąże się z kosztami zwalenia głowicy i michy olejowej (uszczelki, planowanie głowy). W zależności jak masz wyrobione tuleje, może pomóc wymiana albo nic nie da. Ale jak już jesteś na tym etapie to zmierz śrubą mikrometryczną zurzycie cylindrów - jak są w normie porównaj z wartościami katalogowymi to wymieniaj. Ale skoro tyle...
Ale nawet jak są te co były to nie są idealnie w pozycji i muszą się dotrzeć. Honowanie powoduje że materiał cylindra w postaci rys minimalnie wystaje z gładzi cylindra. Przyspiesza to proces dopasowywania się pierścieni do cylindra. W efekcie przy pierwszym odpaleniu mniej bierze oleju i szybciej zużycie oleju spada w miarę układania się pierścieni...
Niestety ale tak. Natomiast nie szukałem przyczyny.
Nie chcę nic sugerować, ale ja mam 2,0 francuski z hydraulicznymi popychaczami. Jak go kupiłem miał 150 tys., zrobiłem płukankę i wlałem 10W60 Specol i nie ma żadnych problemów z silnikiem i zawory nigdy nie klepią, nawet na dużym mrozie. Płukankę robię co wymianę. Robię już tak z którymś samochodem i sobie chwalę, moim zdaniem taki olej dobrze wpływa...
(at)helmud7543 Możesz spokojnie dolać. Kontroluj jednak często ilość oleju, ponieważ syntetyczny moze być dużo szybciej zużyty. Nie dolewaj jednak za często syntetycznego oleju. Jeżeli zużycie półsyntetycznego oleju przekracza normę, to przejdź na mineralny (który będzie wystarczająco dobry!).
Jeżeli silnik był eksploatowany zgodnie i przebieg jest choć by w okolicach 3500mth to nie wygląda to na zużycie wału i panewek bo to ma decydujący wpływ na ciśnienie oleju. Wygląda na to że micha w dół i pompa z zaworem do przejrzenia. Filtr masz pełnoprzepływowy puszke czy bąka?
Sprawdź filtr powietrza. Na próbę, nie hamuj silnikiem, jak zużycie oleju się zmniejszy to winna głowica. Zmień olej. Sprawdź czy wentylator się załącza. Jak będziesz robił remont silnika to nie zakładaj pierścieni olejowych trzy częściowych. Na początek wymień tylko same pierścienie i zweryfikuj głowicę.
Jaki najlepiej olej hydrauliczny zalać do ładowarki bobcat 825???
Dolewanie starego oleju może być ekonomicznie uzasadnione w przypadku gdy silnik ma bardzo duże zużycie oleju. Gdy silnik jednak oleju nie przepala, to nie baw się w takie eksperymenty, bo to na pewno nie pozostanie bez znaczenia dla zużycia silnika. Przecież litr oleju to nie jest majątek!
Obserwowałem spaliny ale na postoju raczej nie zauważyłem by nadmiernie kopcił. Mam jeszcze takie pytanko Jak sprawdzić prawdziwy przebieg Modusa, na liczniku ma 87tys ale nie dostałem do niego książki serwisowej a kartka z wymianą jest bardzo nieczytelna. Czytałem gdzieś że można to sczytać z kluczyka tylko jak i gdzie ???
Jeśli nie ma wycieków to jak już kolega wcześniej pisał lepiej nie ruszać.Zwłaszcza że zużycie oleju na tym poziomie mieści się w normach GM dla tego silnika. Co do wstrząsów przy ruszaniu na półsprzęgle to do sprawdzenia poduszki zespołu napędowego.Jeśli one okażą się sprawne to może zbliżać się koniec sprzęgła...
Witam po długiej nieobecności. Więc odnośnie mojego problemu dalej go całkowicie nie rozwiązałem gdyż samochód odkupił wujek. Na dzień dzisiejszy 220tys i nadal wszystko ok, jedyne co padło to zaczęło lać z pompy wspomagania. Oleju nie bierze. Odnośnie tematu w czerwcu tego roku kupiłem takie samo BMW z 2002r niby 182tys przebiegu. Było wcześniej uderzone...
Głupoty piszecie ze silnik sie zatrze u mnie jeździ 3512 z 99 roku i tam fabrycznie była odłączana choć i tam jest samrowana ciśnieniowo Powrót idzie wprost do miski a cisnienie z kanału olejowego w bloku tak więc nie ma możliwośći zatarcia silnika
Witam, miałem to samo w swoim focusie, też 1.8 benzyna mk2, na 1000km bral ponad 1litr przy przebiegu 100tys, w serwisie powiedzieli ze to na bank zapieczone pierscienie, pojechalem do sprawdzonego i zaufanego mechanika. Okazało się, że pierścienie calkiem spoko lecz glowica "ugotowana" na dodatek dwie panewki lekko ryśnięte. Poszedl na szlif, uszczelniacze,...
Wg mnie oleje gm to słabe produkty. Jak nie puszcza turbiną to prowadnice raczej.
Zużycie oleju określone jest na dyszy w USgal/h. Jeżeli przyjąć że np 0,4 USgal/h - to ok 17 kW. Ok 1,52 l - 17kW. resztę sobie policz. Pamiętać należy ze są to obliczenia dla ciśnienia pompy olejowej 8barG. Przy innym ciśnieniu te wartości będą inne. To są więc tylko szacunkowe obliczenia ale dają pojęcie o zużyciu oleju.
Mówiąc prostymi słowami jak nie zmierzysz kompresji to nic nie wiesz. Zużycie oleju jakie opisujesz to mi wygląda na pęknięty tłok a co do przełożenia posiadanych przez Ciebie części: głowica ok,przerzucisz ale co do tłoków to trzeba pomierzyć czy to w ogóle zagra razem. Jak wyżej napisano finansowo bez sensu.Przerzucić cały motor tylko znaleźć dobry...
Przy takim zużyciu, przez 3 miesiące wyjdzie 1,5 x 90 x 24 = 3240l Ale nie cały czas , tylko do zrobienia temperatury, później podtrzymanie jakieś 2-3kw, wiem bo mam trochę mniejszy metraż i mam piec webasto suche 3kW i jest bez problemu 20'C na warsztacie , na wylocie pieca 65'C. Wygoda nieziemska. Takie przepały jak u autora to mają suszarnie kukurydzy...
Cześć jaki olej używasz? Sprawdzanie na bagnecie czy liczniku? Ile musisz dolewać tego oleju .../ ? Dlaczego nastąpiła wymiana? Oslab? Ty w ymieniales turbosprężarki czy ktoś? byl olej w dolocie? Sa wycieki - kompresor suchutki? Zbiorniki s uchutkie? Możliwe, ze zbieg okoliczności z awaria poboru oleju lub teraz dobrze jedzie i kierowca ( ty) ciśnie...
Na tych narzędziach mogła się wypracować ? Nie koniecznie. Szum pompy oznaczać może kilka rzeczy. 1. niski stan oleju hydraulicznego. 2. gęsty olej hydrauliczny(trudności z jego zaciąganiem) 3. zatkany lub przytkany filtr oleju hydraulicznego(masz przy prawej nodze pod deklem aluminiowym). 4. łapanie powietrza przez pompę(zużtya pompa lub brak uszczelki...
Kolego turbo ci prawdopodobnie chleje olej. Sprawdź kompresje i sprawdź na wejściu do intercoolera czy masz zarzygane olejem? Jaki przebieg auta?
Tak ma być, "około" 0,5l/1000km to tyle co nic - silnik malutki, a przebieg nn. Czego tu szukać? Zainwestujesz 2 tysiące w naprawę? Pewnie nie, więc pozwolę sobie zamknąć.
Dla tych co mają podobny problem: Powodem "brzęczenie" silnika okazał się kolektor ssący, jest on wykonany z plastiku i się rozwarstwił, wystarczyło wkręcić 4 wkręty w odpowiednim miejscu, Co do silnika: długo nie wytrzymał, obróciło panewkę na pierwszym korbowodzie,
Witam. Mam kilka pytania. Czy można palić takim olejem w piecu zwykłym którym ogrzewam dom ? Ze strony technicznej jestem wstanie sobie to wykonać tylko moje pytanie jest czy nic się nie stanie z piecem ? Ponieważ z tego co wiem temp. spalania jest większa. Jakie jest wasze zdanie na ten temat. Oraz czy to palenie jest opłacalne jeśli zakup to koszt...
corsa zużycie oleju zużycie oleju passat zużycie oleju opałowego
niebieski matryca blaupunkt vitopend pompa lublin hamulce
napęd somfy problemy mikrotik chateau lte18
Błąd F3 w wózku widłowym Still ECH 12 - przyczyny i diagnostyka Zamienniki tranzystora K10A50D: IRFP450, STP10NK50Z i inne