Sama kontrolka akumulatora oznacza brak jego ładowania - mogą być np. zużyte szczotki w alternatorze. Trochę dziwne jednoczesne zapalenie kontrolki od filtru paliwa. Bez wizyty u elektryka samochodowego (najlepiej specjalisty od Toyoty) pewnie się nie obejdzie.
powodem były zużyte szczotki alternatora.
Przecwiczylem to juz u siebie (R19 Chamade E6J) 100% zużyte szczotki w alternatorze, u mnie kontrolka zaczynała świecić "już" przy 140 km/h. Ze względu na kiepski dostęp radzę odkręcić cały alternator i przy okazji sprawdzić łożyska. Pozdrawiam
Czyli dobrze, pewnie pierscienie zużyte lub szczotki i dlatego brak kontrolki.
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Przyczyną mogą być zużyte szczotki alternatora.Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić wszelkie połączenia.
Witam wszystkich. 1. sprawdzić ładowanie stawiam na zużyte szczotki alternatora
Brak ładowania przy zgaszonej lampce kontrolnej to albo przerwa w obwodzie lampki Przerwa w obwodzie lampki, czyli na alternatorze już, bo sama kontrolka działa po podpięciu jej bezpośrednio pod akumulator. Tylko teraz pytanie gdzie, regulator, szczotki, uzwojenie? albo coś innego No co ty powiesz :D Pierścień do którego dotyka ta bardziej zużyta szczotka...
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Nie masz ładowania to pewne, możesz mieć uszkodzony regulator i lub zużyte szczotki, ale także uszkodzenie alternatora może powodować rozładowanie akumulatora.
Witam, wygląda na zużyte szczotki alternatora. A ogrzewanie wyłącza się z powodu braku ładowania.
zauważyłem że włącza mi się kontrolka od aku w trakcie jazdy i po ok 2sek gaśnie. Myślałem że może alternator już niedomaga. Może to być też przyczyną przygasania świateł? Jak najbardziej :zużyte szczotki, wytarte pierścienie wirnika, pózniej inne rzeczy. Warto się jeszcze na wstępie upewnić jak wygląda połączenie klema aku - karoseria i punkty masowe...
Luźny pasek, zużyte szczotki - to chyba najbardziej prawdopodobne. Ewentualnie luźne kabelki przy regulatorze i szczotkotrzymaczu.
U mnie nie w Skodzie są podobne, szczególnie te pod obciążeniem. Ale są dopuszczalne. Dopuszczalne, ale tak w dolnej granicy. U mnie w prawie pełnym obciążeniu, prawie w pełnym. Jest własnie około 13,8V Ale te 13,8V wystarczy aby ładowało akumulator. Zmieniałem szczotki w alternatorze, ale dużo to nie pomogło. Prawdopodobnie, aby było lepiej musiałbym...
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
uwalisz wtedy wszystkie diody wzbudzenia takim opornikiem i wtedy kontrolka już ci wcale nie zgaśnie. wymień szczotki jeżeli zużyte a jeżeli nie to regulator i zapomnij o sprawie.
Witam Sprawdź szczotki alternatora (prawdopodobnie zużyte) jak chcesz na krótko odpalać to wystarczy zmostkować piny na przekaźniku R23 numer 30 na 87 i powinna palić z kluczyka.
Stabilizator zasila tylko wskażniki poziomu paliwa i temp.cieczy chłodzącej. Nie ma nic do lamp i kontrolek. Usterka jest w obrebie alternatora-albo regulator,albo mocno zużyte szczotki.
To iż zapala się kontrolka akumulatora oznacza problemy z ładowaniem akumulatora, więc miernik w dłoń i mierzymy napięcie na klemach przed włączeniem jak i po włączeniu silnika uruchamiając dodatkowo nawiew na maksa i ogrzewanie tylnej szyby. Zbadać należy też stan paska napędowego alternatora i jego naprężenie oraz rolkę napinacza, osłuchać czy nie...
Witam. Jeżeli nie świeieci ci się kontrolka ładowania po przekręceniu stacyjki to masz na pewno albo zużyte szczotki w alternatorze lub uszkodzony regulator napięcia. Jeżeli jest to alternator w silniku Isuzu jak się domyślam bo sam taki posiadam tylko że 1,7TD sprawdź dokładnie alternator gdyż po dłuższej eksploatacji dostają zwarcia uzwojenia stojana.
Witam. Wczoraj po rozruchu silnika zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Postanowiłem sprawdzić regulator napięcia, ale po odkręceniu przewodów zmierzyłem rezystancję "+" oraz "-" od alternatora do akumulaora. Na "+" 0,8 ohm, natomiast przewód "-" wskazuje 60 ohm. Podpowiedzcie proszę jaką jeszcze "drogę" pokonuje przewód "-" abym dalej mógł...
Sprawdź jeszcze koło pasowe na wale czy się nie rozpadło, chociaż z drugiej strony powinieneś wtedy czuć swąd palonej gumy. Jeśli koło będzie sprawne to bez wykręcenia alternatora ciężko będzie stwierdzić co jest nie tak, mogą to być po prostu zużyte szczotki bądź komutator.
Padł alternator. Wymieniłem na regenerowany. Przed tym wymieniłem jeszcze regulator napięcia. Szczotki w starym regulatorze były skończone. Jedna nadwyraz zużyta. Do tego wytoczyła pokaźną szczelinę na wirniku. Po wymianie alternatora wszystko jest ok :)
Trzeba zrobić tak-wziąć kawałek przewodu,i na szczotkotrzymaczu alternatora zewrzeć przewód zielony (ten od regulatora)z masą(silnik unieruchomiony,zapłon włączony).Jeżeli kontrolka się zaświeci-do wymiany regulator.Jeżeli sie nie zaświeci to zużyte szczotki,lub przerwa w uzwojeniu wirnika.Przed tą próbą mostkujemy z masą przewód żółty-aby sie przekonać...
Na pewno nie wrócisz takim samochodem do Polski. Trzeba na początek dobrze naładować akumulator z prostownika, a później niestety szukać usterki. Prawdopodobnie jest to uszkodzenie alternatora, ale jakie ? Nie da się tego powiedzieć, bez jego wymontowania i dokładnego zbadania. Może to być prosta usterka typu zużyta szczotka (szczotki), ale może być...
Mogą być uszkodzone lub zużyte szczotki lub regulator (za krótkie). Sprubój odłączyć kabel wzbudzania od alternatora (ten cienszy idzie od przodu samochodu) podłącz do masy i przekręć kluczyk. Kontrolka powinna świecić Dodano po 5 A może ktoś wie co jest przyczyną póżnego gaśnięcia kontrolki ładowania (ok. 2500 obr/min) i ładowanie przy włączonych np....
Pierścień slizgowy nie był zużyty ? Może szczotki nie łaącza może słabo oczyszczone i poszły diody wzbudzenia ale to tylko gdybania. Bo nie wiadomo jaki alternator i jak go skladales
Witam mam problem z ładowaniem w Golfie 3 TD Alternator Valeo 70A. Problem jest taki że napięcie podczas pracy silnika wzrasta tylko 0,5V z 12 na 12,5. Kontrolka na liczniku działa prawidłowo, napięcia na zaciskach alternatora ok. tzn. Główne 12V i wzbudzenie po stacyjce 12V. Szczotki wymieniłem bo były mocno zużyte. Co jeszcze sprawdzić ? Pkt 11 popraw...
I co da odpięcie wtyczki? To że alternator nie będzie ładował, jeżeli kontrola się pali to oznacza problemy z ładowaniem. Ila auto ma przejechane? Jak dużo to wypada wyjąć już alternator i zrobić łożyska. I wymienić np. pierścienie jeżeli są zużyte, szczotki, albo inne uszkodzenie pozostałych elementów. Jeżeli jest uszkodzonego coś innego jak szczotki...
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Po ponownym odpaleniu już nie chciał się wzbudzić przy 2000 obr. Sprawdzałem miernikiem napięcie na szczotkach i jest (szczotki nie są zużyte). Kabel od ładowania który wychodzi z alternatora ma 0 ohm i kabel od kontrolki również który idzie z żarówki 4W. Jedno wielkie masło maślane. Zmierzyłeś napięcie wychodzące z przewodu kontrolki ładowania względem...
Jeśli się pali to ratuje cię tylko gaśnica lub oddział straży pożarnej. A jeśli tylko świeci to weź wreszcie do ręki miernik elektryczny i stwierdź cokolwiek. Później ewentualnie demontaż i ocena elementów. Jeśli twoim miernikiem jest fakt, że od początku 2006 roku nie ładowałeś akumulatora to gratuluję precyzji. Czyżbyś zatem ostatnio bez przerwy jeździł...
Uszkodzona elektronika regulatora lub zużyte szczotki w altku. Możliwe też uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia w wirniku. Widziałeś kiedy zużyte szczotki w Hitachi? Powiedz prawdę, widziałeś? Alternatory zrobiły pół miliona kilometrów a szczotki zużyte może w 1/4..... Widziałeś tam kiedy uszkodzone uzwojenie na wirniku? I nawet mógł puścić simnering z...
Aleksander tak, tylko najczęsciej po takim przelocie na bieżniach są już takie koleiny, że bez wymiany pierścieni nie ma co wsadzać nowych szczotek Mam na karcie gwarancyjnej wymiana pierścieni komutatora, szczotki, łożyska i sprzęgiełko- oddaje się cały alternator i taki odbiera. Firma jak widzi , że coś trochę zużyte to wymienia wszystko, bo daje...
Sprawdź masę przy akumulatorze (śruba do karoserii), wyczyść klemy. Napięcie mierzy się przy 2000 rpm... jak masz zużyte szczotki to na wolnych obrotach ma prawo się nawet żarzyć kontrolka ładowania - czyli może wcale nie być ładowania. 15 km w korkach po mieście to nie są warunki sprzyjające doładowaniu akumulatora - przy takiej eksploatacji zalecane...
uno 1,4 przebieg 90tys zaswieca się kontrolka lad czasami, na wolnych kontrolka przeswieca, czy poza szczotkami alter jeszcze cos sprawdzic, pozdrawiam Należałoby zdemontować alternator z samchodu i dokonać przeglądu zwracając uwagę na szczotki (nie tyko długość szczotek ale i jakośc sprężynek dociskowych), pierścienie po których szczotki się ślizgają...
Po wydłubaniu alternatora (lub nawet gdy jeszcze jest w samochodzie), sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe na wirniku. Jeśli wyczujesz rowki, to oddaj alternator do przetoczenia pierścieni. Kontrolka nie musi Ci się zapalić żeby rozładować akumulator. Mnie tak padł akumulator (też Felicia) jadąc nocą z Kołobrzegu w okolice Gniezna. Dojechałem...
Mostek nie ma znaczenia a regulator włóż stary one się nie psują.P No z tym będzie problem, bo dziadzio trzyma wszystkie zużyte części w sejfie :) - zboczenie człowieka starej daty. Sam chciał, żeby wymienić "szczotki" , to jakbym mu poweiedział, że wsadze mu stare, to jeszcze by mi zszedł w warsztacie ;)
Na forum gdzieś wyczytałem że to może być też problem jakiegoś zielonego kabelka co wychodzi z regulatora napiecia. Tego? https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Bo ja o takich diodach pisałem. Jesteś w stanie samodzielnie odkręcić regulator napięcia? Włożyć palucha tam gdzie wchodzą szczotki? mogą być zużyte pierścienie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Przed regeneracją alternatora też migało. Alternator miał mocno zużyte pierścienie ślizgowe (komutator), były w nim głębokie rowki od szczotek. Dodatkowo szczotki też się kończyły. Myślałem że dlatego miga. Ale po wymianie w/w elementów jest tak samo.
Witam Kolega nie napisał jaki alternator ale sadząc po samochodzie to Bosch po pierwsze musi świecić kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka później sprawdź klemy na akumulatorze czyste mają być ,przewody z alternatora na rozrusznik lub akumulator , no jeszcze mostki między silnikiem a karoserią (przewód , lub taka plecionka płaska). Mogą być też...
pierwsze przybliżenie: zawieszające sie lub zużyte szczotki, niestabilny wewnętrznie regulator, uszkodzone mostki w akumulatorze (ale wtedy czasami są problemy z rozruchem). Jeśli to wykluczono to: niestabilne diody w alternatorze (trudno sprawdzić, tylko przez podmianę), przy tym wieku auta - zły styk końcówek zagniatanych na przewodach (docisnąć a...
Witam może ktoś mnie naprowadzić... problem z ładowniem w bmw e30 84r silnik 2,4 TD alternator Valeo Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcie ładowania na wolnych obrotach 11.9V przy podwyższonych (ok 2500) 12,3V Sprawdzona instalacja w aucie, regulator napięcia sprawny podobnie jak układy prostownicze. Szczotki nie wyglądają na...
Witam. Samochód: Peugeot 307 SW 1.6 110KM 2001r. Mój problem z samochodem polega na tym, że od czasu do czasu nie mogę go odpalić tzn: zgaszę auto na parkingu normalnie - przychodzę za chwilę, przekręcam kluczyk i nic. Żadnej reakcji a kontrolki wszystkie się świecą. Także akumulator sprawny. W tym momencie wystarczy, że podniosę maskę i lekko stuknę...
jaki typ alternatora / rok poldka bo: jeśli tylko zapala się kontrolka a jakieś tam ładowanie jest to najpewniej diody wzbudzenia jeśli ładowanie ginie to mogą być zużyte / krzywe pierścienie na wirniku; krótkie szczotki; umiąchane warkoczyki łączące szczotkę z obudową szczotkotrzymacza / regulatora; sporadycznie zwarcie na wirniku - ale na prawdę żadko
Po pierwsze !!! Nigdy ale to nigdy nie odłączaj akumulatora podczas pracy silnika bo może nastąpić skok napięcia nawet powyżej 300V i zniszczysz elektronikę w samochodzie. Szczotki na alternatorze się po prostu wycierają , słyszałem kiedyś taką teorię że na jednym biegunie zawsze zużywają się szybciej. Czyli reasumując albo jest zużyta albo się zawiesza....
Witajcie ! Pewnego pięknego dnia pożyczyłem dziewczynie samochód :P Ale nie śmiejcie się bo jeździ dobrze ale nie zwraca na szczegóły :P Wsiadając do auta zauważyłem "ciemną" deskę rozdzielczą ... tzn słabo podświetlona .. (kontrolka ładowania nie świeciła) Udało mi się dojechać do domu po czym akumulator zastrajkował .. nie było ładowania ... Podłączyłem...
Podłączyłem niebieski do D+ na krótko za pomocą krokodylek a ten czewony do pinu W. Auto zapaliło ale brak jakichkolwiek kontrolek na liczniku. Później chciałem odpalić jeszcze raz i już nic się nie dzieje. Tylko kliknięcie ale nie kręci. Co ciekawe brak świecących się kontrolek na desce rozdzielczej. Akumulator naładowany. Nie wiem co się stało. Światła...
Witam Niedawno napotkałem na problem z alternatorem w hyundaiu lantrze, problem wygląda w ten sposób: Alternator na początku (po uruchomieniu silnika) ładuje napięciem 14.2V podczas jazdy bez większej przyczyny typu wstrzas itp przestaje ładować zapala się kontrolka. Czasem po podwyższeniu obrotów ładowanie powraca czasem powraca tylko częściowo tj...
Sz. P. Witam wszystkie mózgi. Podobne tematy do mojego problemu - przeczytałem, ale jak wspomniałem są podobne i nie znalazłem rozwiązania. (swoją drogą - zbyt mądrze tam napisano) W moim przypadku kontrolka od akumulatora na desce rozdzielczej świeci się cały czas. Od momentu przekręcenia kluczyka - odpalenia, aż do jego zgaszenia. (nie przygasa -...
Jest wielobieżny , ale bez samo napinacza , naciąga się go za pomocą śruby regulacyjnej , to wersja z 2001 roku . :) A pasek był luźny , i te objawy zaczęły się dziać jak kiedyś wjechałem w kałuże , z tym że na początku było to sporadyczne , i pasek piszczał i był luźny , zanim go mechanik naciągnął , pojeździłem tak z 3 tygodnie , aż kontrolka zaczęła...
Witam Podczas jazdy czasami zaczyna gwizdać alternator, na wolnych obrotach oprócz gwizdu występuje też pulsowanie świateł. Pomaga zgaszenie silnika i ponowne odpalenie. Czasami gwizdanie powraca po kilku sekundach, czasami po dwóch dniach. Kontrolka od ładowania się nie świeci (przy uruchomionym silniku oczywiście). Odgłos (tego gwizdu) jest dokładnie...
Witam. Mrugająca kontrolka akumulatora to często objaw zużytych szczotek alternatora, a dokładniej regulatora napięcia. Proponowałbym wymienić na nowy (koszt 20-70 zł) Kolejnym razem sytuacje może po prostu nie wrócić do normy. Pozdrawiam
Awaria usunięta. Winne zużyte szczotki, właściwie to jedna zostało z niej około 6mm wysokości. Pod nią właśnie był też wytarty pierścień około 1mm rowek, nie wyglądał dobrze ale i tragedii nie było więc z uwagi na brak czasu na bardziej generalny remont wymieniłem tylko same szczotki. Wczoraj wytargałem altka z auta dziś dokupiłem szczotki i wymieniłem....
Witam, od niedawna mam trochę dziwny problem w swoim samochodzie VW Polo 1.4TDI 2003rok silnik BAY, mianowicie przestała świecić kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej po przekręceniu zapłonu. Po uruchomieniu silnika, na biegu jałowym(zauważyłem, że lekko wzrosły obroty) kontrolka również się nie świeci i niestety nie ma ładowania -sprawdziłem...
Przebieg Skody to już prawie 250000km. Dodam również, że na LPG. I żadnych wypalonych gniazd zaworów, itd itp, jakich można wyczytać tu i ówdzie, negatywnych oczywiście. A! Regeneracja wtryskiwaczy jedynie. Ale to trzy sztuki i niecałe sto złotych... Co do szlifu wirnika - no przyznam, że można było to zrobić, ale ja tylko podjechałem ranty i jak napisałem...
To co opisujesz wskazuje na zużytą kompletnie szczotkę/i. Ładowania nie będzie i kontrolka się nie zaświeci.
Witam jestem posiadaczka punto 2 1.2 16v mam problem od jakiegoś czasu miałam przy odpalaniu rozrusznika zgrzyty zwłaszcza na zimnym silniku.teraz objaw był inny rozrusznik nie kręcił.Objaw jak przy rozładowanym akumulatorze, przy przekręceniu auta gasły zupełnie kontrolki i głucho.Oddałam auto do 'mechanika"i okazało się że szczotki zuŻyte bendix do...
Aaaaa. To masz wirnik do roboty, po prostu trzeba zdjąć pierścienie ślizgowe i zrobić co trzeba. Będzie ci też potrzebne trochę rurki izolacyjnej ( może być nawet termokurczka) i tubka Superglue. Ale co dokładnie masz na myśli? jeśli pierścienie ślizgowe były by zużyte to szczotki by mogły nie kontaktować w wyniku czego było by mniejsze pole elektromagnetyczne...
Witam wszystkich.Chciałbym się na tym forum ,zwrócić o pomoc w naprawie samochodu.Postaram się klarownie przedstawić problem.Samochód Pajero 3.2 DID 2000r. ,po uruchomieniu pali mi bezpiecznik 120A w ciągu 10...15 sekund.Sam alternator zachowuje się do momentu odpalenia prawidłowo,mam tu na myśli że przez zapaleniem świeci mi się kontrolka ładowania,a...
Witam Napiszę Wam jedną dobrą radę na temat odpalania forda escort 1.8D nawet jakby było -20stopni celcjusza. Po pierwsze proszę wyjąć rozrusznik i alternator i dać je do regeneracji. Mój rozrusznik niby kręcił, ale to, że kręci to nie znaczy, ze dobry. W moim rozruszniku okazał się uszkodzony wirnik, a w rozruszniku znikome szczotki i łożyska z tulejkami...
Panowie..pasek nie ślizga ,fakt koło jest mocno zużyte a sprawdzanie w sposób opisany przez Jacek 79 jest w tym modelu prawie niemożliwe a to z prostej przyczyny jest tam brak miejsca na taki manewr. Dodano po 35 Panowie pytanie brzmiało tak: dlaczego pomimo nowych mas,niczego niepokojącego nie pokazującej kontrolki ładowania,wymienionego nie tak dawno...
Witam W pierwszej kolejności sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli kontrola nie świeci to sprawdź dlaczego.Odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze D+ i przyłóż na masę.Jak się zapali kontrolka ,to świadczy o uszkodzeniu regulatora lub przerwie na uzwojeniu wirnika ,krótkich szczotkach,zużytych pierścieniach ślizgowych na wirniku . Gdy nadal kontrolka...
Witam! Należy rozebrać alternator i sprawdzić diody (koniecznie żarówką!), potem będziemy myśleć dalej. Możliwe także, że masz zużyte szczotkim które słabo dolegają.
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
zużyte szczotki alternator silnik szczotki zużyte bosch zużyte szczotki
skrzynia crunch bosch agregat prądotwórczy bezpiecznik zasilacza komputera
matryca philips telewizor zamrażarka czerwona lampka
Kondensator do prostownika Telwin Leader 210 - jaki wybrać? Pralki do unikania: Candy, Whirlpool, Indesit i inne