Witam myślę że nie chodzi o alternator tylko zawieszają się szczotki w rozruszniku ,a stukając w alternator w jakiś sposób przenosi się to na rozrusznik który to najpierw trzeba przejrzeć /wymienić szczotki / wracając do pytania - w alternatorze też się da wymienić szczotki ale w większości są one wraz z regulatorem napięcia .
koszt regulatora to ok 40 zł znam lepsze sposoby trwonienia pieniędzy ;) W takim razie komunikacja miejska taniej wyjdzie. Połączenie aku - alternator jest ok, sprawdziłem Bosko. Ten przewód rzadko się upala. Co do wzbudzenia, to właśnie żałuję że nie podłączyłem bezpośrednio do akumulatora, no ale cóż za późno już. Trzeba było - wtedy byłby i alternator...
powodem były zużyte szczotki alternatora.
Trzeba wyciągnąć alternator, ocenić jak bardzo zużyte są szczotki i pierścienie. Jeśli nie wiesz w jakim stopniu są zużyte - to pokazać je jakiemuś elektrykowi samochodowemu, i to on najlepiej niech zdecyduje czy naprawiać, czy wymienić na inny alternator.
Witam, wygląda na zużyte szczotki alternatora. A ogrzewanie wyłącza się z powodu braku ładowania.
Witam wszystkich. 1. sprawdzić ładowanie stawiam na zużyte szczotki alternatora
Mam podobny problem.Alternator w zależności od humoru raz podaje napięcie 13.2 V , a przy następnym uruchomieniu silnika 13.5 V. Sprawdziłem podłączonym przez gniazdko zapalniczki miernikiem. Napięcie jest takie samo na zaciskach akumulatora - sprawdzone. Czy ktoś miał podobne problemy ? Uszkodzony regulator napięcia , czy może zużyte szczotki alternatora...
Żarówka może być sprawna i też nie będzie świecić gdy szczotki są zużyte i nie dotykają do pierścieni w alternatorze.
To iż zapala się kontrolka akumulatora oznacza problemy z ładowaniem akumulatora, więc miernik w dłoń i mierzymy napięcie na klemach przed włączeniem jak i po włączeniu silnika uruchamiając dodatkowo nawiew na maksa i ogrzewanie tylnej szyby. Zbadać należy też stan paska napędowego alternatora i jego naprężenie oraz rolkę napinacza, osłuchać czy nie...
Sama kontrolka akumulatora oznacza brak jego ładowania - mogą być np. zużyte szczotki w alternatorze. Trochę dziwne jednoczesne zapalenie kontrolki od filtru paliwa. Bez wizyty u elektryka samochodowego (najlepiej specjalisty od Toyoty) pewnie się nie obejdzie.
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
AndM, błagam! Zasada-nie wiem-nie piszę. Trzeba rozpołowić alternator, szczotkotrzymacz jest wewnątrz, ale szczotki tam są wieczne, rozbierałem takie alternatory po przebiegu 300tyś i szczotki może były zużyte w 1/3
Dałem alternator do sprawdzenia, ale okazało się, że wszystko w porządku, tylko ten regulator wymieniony, bo były zużyte szczotki. Przesyłam zdj alternatora. https://obrazki.elektroda.pl/3054714500_...
Prawdopodobnie zużyte szczotki, są one mocowane w regulatorze napięcia w alternatorze http://obrazki.elektroda.pl/5709798300_1... wymiana szczotek może wiązac się z wymianą całego regulatora.
Mogą być zużyte szczotki w alternatorze i prąd szaleje - zależy, który rocznik auta i jaki przebieg. :D I napisz co mu było. Powodzenia.
Witam Najpierw chyba musisz znaleźć źródło tych zakłóceń, odłącz wszystkie odbiorniki i kolejno włączaj, może tak coś znajdziesz. Ja kiedyś miałem problem z pompką paliwa ale w innym aucie i to nie jest reguła. Sprawdź masę anteny i innych urządzeń. Mogą też być zużyte szczotki alternatora. Możesz też sprawdzić jak będzie przy innym ułożeniu kabla antenowego...
hmmm kolego a sprawdziłeś ładowanie? Wygląda mi tu na zużyte szczotki w alternatorze lub regulator napięcia. Może czasem ładuje lepiej a czasem gorzej i alternator po prostu nie ładuje prawidłowo akumulatora?
Przyczyną mogą być zużyte szczotki alternatora.Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić wszelkie połączenia.
Przecwiczylem to juz u siebie (R19 Chamade E6J) 100% zużyte szczotki w alternatorze, u mnie kontrolka zaczynała świecić "już" przy 140 km/h. Ze względu na kiepski dostęp radzę odkręcić cały alternator i przy okazji sprawdzić łożyska. Pozdrawiam
Kostka od modułu - przeczyść + masą modułu zapłonu - sprawdź. Akumulator jeśli już słabo kręci a zapali to obserwując zapalone światło wewnętrzne powinieneś dostrzec różnicę w intensywności świecenia gdy obroty silnika są na poziomie 900-1000 a gdy dodasz gazu i obroty są na poziomie 1500 lub nieco wyżej. Przy rozładowanym akumulatorze (ledwo kręci)...
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Sprawdziłbym przewód masy, pasek i napinacz alternatora. Mocniejsze odbiorniki mogą zamykać obwód do masy, dlatego może się wtedy polepszać. Czy dzieje się tak zawsze czy tylko gdy jest wilgoć w powietrzu? Jakie to jest mruganie - pływające czy gwałtowne? Jeśli gwałtowne to mogą być zużyte szczotki w alternatorze, regulator niby sobie z tym radzi..
Witam. Jeżeli nie świeieci ci się kontrolka ładowania po przekręceniu stacyjki to masz na pewno albo zużyte szczotki w alternatorze lub uszkodzony regulator napięcia. Jeżeli jest to alternator w silniku Isuzu jak się domyślam bo sam taki posiadam tylko że 1,7TD sprawdź dokładnie alternator gdyż po dłuższej eksploatacji dostają zwarcia uzwojenia stojana.
Instalacja generalnie do sprawdzenia. Być może twój alternator już przestał dostarczać energię do instalacji. Z tą rezystancją to niezupełnie prawda ale można tak przyjąć dla uproszczenia. Jeśli napięcie instalacji jest w porządku to zachodzić mogą takie możliwości: niedostateczne połączenia przy alternatorze, zużyte szczotki, pękający lub wylutowujący...
Raczej obstawiam na zużyte szczotki, problem wielokrotnie przerabiałem w alternatorach.
Szczotki w alternatorze są zużyte lub wieszają się .
Wina alternatora (zużyte szczotki, pierścienie) z tąd iskrzenie,kondensatory nawet największej pojemności nie załatwią sprawy co najwyżej przytłumią wycie
Witam Sprawdź szczotki alternatora (prawdopodobnie zużyte) jak chcesz na krótko odpalać to wystarczy zmostkować piny na przekaźniku R23 numer 30 na 87 i powinna palić z kluczyka.
Szczotki były już doszczętnie zużyte nowy alternator załatwił sprawę dziękuję
Nie masz ładowania to pewne, możesz mieć uszkodzony regulator i lub zużyte szczotki, ale także uszkodzenie alternatora może powodować rozładowanie akumulatora.
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
Uszkodzona elektronika regulatora lub zużyte szczotki w altku. Możliwe też uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia w wirniku. Widziałeś kiedy zużyte szczotki w Hitachi? Powiedz prawdę, widziałeś? Alternatory zrobiły pół miliona kilometrów a szczotki zużyte może w 1/4..... Widziałeś tam kiedy uszkodzone uzwojenie na wirniku? I nawet mógł puścić simnering z...
zauważyłem że włącza mi się kontrolka od aku w trakcie jazdy i po ok 2sek gaśnie. Myślałem że może alternator już niedomaga. Może to być też przyczyną przygasania świateł? Jak najbardziej :zużyte szczotki, wytarte pierścienie wirnika, pózniej inne rzeczy. Warto się jeszcze na wstępie upewnić jak wygląda połączenie klema aku - karoseria i punkty masowe...
Czyli dobrze, pewnie pierscienie zużyte lub szczotki i dlatego brak kontrolki.
Witam. Dziękuje kolegom za pomoc, autko naprawione. Wymiana regulatora pomogła. Dodam, że jest u mnie alternator bosch i można regulator wymienić bez demontażu alternatora choć odkręcenie osłony tylnej nie jest łatwą sprawą jak autko ma pare lat. Defekt regulatora to nie zużyte szczotki tylko rdza zrobiła swoje.
Witam wymieniłem w Fordzie Fokusie Mk1 1,8 TDCI alternator(kupiłem używany) - bo poprzedni nie ładował. Po miesiącu ten używany padł(zużyte szczotki). Wymieniłem w nim regulator na nowy dedykowany do tego alternatora. Napięcie teraz na wolnych obrotach przy włączonych światłach mijania i dmuchawie na 2 bieg 13 V, podczas jazdy 15 V - za dużo. Co tu...
Zacznij od alternatora - czy nie "podwieszają" się szczotki. Może być też zużyty wirnik (wytarte pierścienie miedziane).
Witam Zbyt słabe ładowanie to zazwyczaj wina zużytych szczotek alternatora lub zabrudzonego szczotkotrzymacza. Naprawa jest prosta. pozdrawiam ED11
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Wiem że gdy szczotki w alternatorze są nadmiernie zużyte, to zanim się ułożą iskrzą. Być może to jest powodem cichnięcia po pewnym czasie.
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Witam. Mrugająca kontrolka akumulatora to często objaw zużytych szczotek alternatora, a dokładniej regulatora napięcia. Proponowałbym wymienić na nowy (koszt 20-70 zł) Kolejnym razem sytuacje może po prostu nie wrócić do normy. Pozdrawiam
Wymontuj regulator z alternatora ,możliwe ,że szczotki są zużyte, można kupić same szczotki, przy okazji zobaczysz w jakim stanie jest komutator.
jedna ze szczotek zużyta, dziękuję. autko już sprawne.
(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
Albo odkręć sam regulator ze szczotkami i wymień szczotki zazwyczaj są zużyte Odłączyć akumulator i odkręcić przewody z alternatora i plastikową osłonę i tam masz regulator .
Miernik i sprawdź poziom napięcia w instalacji kiedy lampka się pali mimo uruchomienia silnika i kiedy się nie pali. Podejrzewam zużyty alternator - szczotki, pierścienie ślizgowe...
Po takim przebiegu mogą być zasadniczo dwie usterki alternatora -przerwa na uzwojeniu wirnika lub zużyte szczotki i pierścienie.P
Łożyska pyłoszczelne DDU czy 2RS spokojnie przeżywają szczotki i pierścienie ślizgowe. Zakładasz zużyte szroty, to i pierścienie i szczotki się szybko kończą. W traktorze alternator kręci się co najmniej 2-3 razy wolniej, niż w aucie. Więc i szczotki i pierścienie się aż tak szybko nie zużywają. Nawet pomimo zapylonego środowiska. Za to łożyska, w...
Tutaj alternatory pękają bez zadnych pism i wcześniejszych wniosków :) Wiem że pękają bo miałem takiego fiacika-aczkolwiek przyczyna bezobjawowego zaprzestania pracy może być z goła bardzo prozaiczna-np. zużyte szczotki lub zmaltretowany komutator.
Z tego co pamiętam to 6303 i 6202 RS to jedno a C3 to drugie :D Chociaż i zwykłe bez powiększonego luzu też by się nadały myśle Skoro łożyska już piszczą to na bank i pierścienie ślizgowe są wyjechane. Skoro pierścienie to i szczotki już zużyte. Z dostępnością pierścieni slizgowych jest bardzo trudno. Tylko Cargo lub Bendiks takie posiada, prowadzą...
sprawć szczotki mogą być zużyte
Pojedź do elektryka samochodowego niech sprawdzi. Uszkodzenie cewki (przebicia) zdarzają się. Nowa cewka nie jest znowu taka droga. Elektrykę zapłonową zostaw elektrykowi (fachowcowi) - posłuchaj dobrej rady. Jak elektryk sprawdzi i będzie ok, to podpytaj czy zna sposoby na odkłócenie CB. Pozdr. P.S. Zakłócać CB w samochodzie może wszystko: począwszy...
Stabilizator zasila tylko wskażniki poziomu paliwa i temp.cieczy chłodzącej. Nie ma nic do lamp i kontrolek. Usterka jest w obrebie alternatora-albo regulator,albo mocno zużyte szczotki.
Biorąc pod uwagę wiek auta, logika podpowiada mi żeby zaglądąć nie tyle na szczotki ile na współpracujące z nimi pierścienie ślizgowe. Oczywiście szczotki też nie będą w najlepszej kondycji. Kolejna sprawa to pomiary spadków napięcia, bezpośrednio przy alternatorze i na zacikskach aku. Mimo to myśle że tu problemem będzie bardziej zużyty rozrusznik...
Usterkę znalazłem w zasadzie przypadkiem. Winny był alternator i jego całkowicie zużyte szczotki. W trakcie schodzenia z wysokich obrotów dochodziło do chwilowego zaniku napięcia ładowania, a następnie znacznego przekroczenia napięcia ładowania, a w konsekwencji do nierównomiernego obciążenia silnika. Po naprawie alternatora falowanie obrotów jest minimalne,...
Raczej Twój pomiar jest do ... Odłączony alternator=brak generacji zakłóceń. Dlatego przestają wariować. Dosyć często zjawisko to wywołują zużyte szczotki, owalizacja pierścieni.
Nie spotkałem ręcznego elektrycznego grzania - jako takiego - w żadnym traktorze. Kolega jednak mało widział, a za to sporo czytał - jednak nie dokładnie - Ursus C-330 od początku do końca produkcji miał ręczne grzanie świec żarowych - dwupozycyjna "wajcha" rozrusznika. Ponadto nie było nigdy czegoś takiego jak Ursusc455 Buldog - był albo Landz Bulldog,...
Co, ma zmienić dwie anteny? Pisze że słuchając muzyczki- chyba nie robi tego przez CB. :D Uważam, że leci to przez zasilanie. Alternator może mieć zużyte pierścienie wirnika i słabo stykające szczotki, są jeszcze inne rodzaje uszkodzeń alternatora. Spowoduj brak ładowania, odłącz wzbudzenie, czy też zwal na chwile pasek. Określisz żródło zakłóceń.
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Padł alternator. Wymieniłem na regenerowany. Przed tym wymieniłem jeszcze regulator napięcia. Szczotki w starym regulatorze były skończone. Jedna nadwyraz zużyta. Do tego wytoczyła pokaźną szczelinę na wirniku. Po wymianie alternatora wszystko jest ok :)
Kidlar podmieniałem akumulator i z innym tak samo się dzieje. No to jasna sprawa że problemu szukać trzeba poza akumulatorem. Pobór prądu jak pomierzyłeś jest bardzo nikły, więc problem leży zapewne po stronie ładowania (alternator, regulator alternatora, połączenia po drodze). Zważ że to Siena, zapewne słyszałeś o problemie pękających alternatorów...
uwalisz wtedy wszystkie diody wzbudzenia takim opornikiem i wtedy kontrolka już ci wcale nie zgaśnie. wymień szczotki jeżeli zużyte a jeżeli nie to regulator i zapomnij o sprawie.
250 zł? Bierz ten samochód z tego warsztatu i uciekaj jak najdalej.. (zobacz allegro- oto numer aukcji 514024260 - jest tu nowy alternator za 145 zł ) Jeśli nie znajdziesz odpowiedniego regulatora ostatecznie możesz pokombinować z innym (chociażby "maluchowym"- jest niedrogi i łatwo dostępny) A czy sprawdzałeś czy to aby nie szczotki zużyte?
Macie racje regenracja za 800zl to jedno wielkie naciagactwo... Obdzwoniłem kilka warsztatów w okolicy, większość z nich mówi brak części zamiennych i nie robią tych alternatorów. Przez przypadek trafiłem na jeden zakład w okolicy specjalizujący się tylko w alternatorach i rozrusznikach. Na dzień dobry przez telefon powiedzieli że ten alternator ma...
do kolegi enauto sory się ja pomyliłem jednak z golfa II pasuje, napisałeś że mam włożyć regulator Boscha, taki jak do Golfa II. Ja sprawdzałem z golfa II diesla (chyba ma mocniejszy alternator i przez to jest większy) i nie mieściło się to w obudowie mojego alternatora, ale z golfa benzyniaka pasuje, tylko szczotki muszą być trochę zużyte bo inaczej...
Jak napisałeś "nowy używany" i pewno tutaj przyczyna. A więc unieruchomione lub zużyte szczotki, niska jakość połączeń w wyniku korozji itp. Czyli pomiary tzw weryfikacja.
Na pewno nie wrócisz takim samochodem do Polski. Trzeba na początek dobrze naładować akumulator z prostownika, a później niestety szukać usterki. Prawdopodobnie jest to uszkodzenie alternatora, ale jakie ? Nie da się tego powiedzieć, bez jego wymontowania i dokładnego zbadania. Może to być prosta usterka typu zużyta szczotka (szczotki), ale może być...
U mnie nie w Skodzie są podobne, szczególnie te pod obciążeniem. Ale są dopuszczalne. Dopuszczalne, ale tak w dolnej granicy. U mnie w prawie pełnym obciążeniu, prawie w pełnym. Jest własnie około 13,8V Ale te 13,8V wystarczy aby ładowało akumulator. Zmieniałem szczotki w alternatorze, ale dużo to nie pomogło. Prawdopodobnie, aby było lepiej musiałbym...
Wymieniłem regulator napięcia na nowy , bo szczotki były już kompletnie zużyte. Po wymianie akumulator nadal nie ładuje. Napięcie na rozruchu 12.4V. Zmierzyłem napięcie na alternatorze i tam jest 12V , a przed wymianą regulatora było zaledwie 10 V. Wygląda chyba na to, że padł sam alternator. Co myślicie?
Masz problem z odpaleniem? Nie auto tak jeździ od tygodnia i brak jakichkolwiek objawów Jaki masz regulator? https://sapart.pl/regulator-napiecia-bos... alternator wymieniany niecałe dwa lata temu, szczotki w starym regulatorze zużyte około 30% 24,4 to jest brak ładowania Tak zgadza się tylko wg. sdp3 alternator działa...
Luźny pasek, zużyte szczotki - to chyba najbardziej prawdopodobne. Ewentualnie luźne kabelki przy regulatorze i szczotkotrzymaczu.
I co da odpięcie wtyczki? To że alternator nie będzie ładował, jeżeli kontrola się pali to oznacza problemy z ładowaniem. Ila auto ma przejechane? Jak dużo to wypada wyjąć już alternator i zrobić łożyska. I wymienić np. pierścienie jeżeli są zużyte, szczotki, albo inne uszkodzenie pozostałych elementów. Jeżeli jest uszkodzonego coś innego jak szczotki...
Zegary padły ponieważ uszkodzeniu uległ alternator z powodu zużytych szczotek, naprawiłem alternator niestety zegarów mój elektronik nie mógł naprawić . Rozwiązanie - kupiłem używane od anglika , przełożyłem tarczę prędkościomierza od starych zegarów, przeprogramowałem licznik z mil na km. koszt ok. 120 zł wszystko razem
Sprawdź jeszcze koło pasowe na wale czy się nie rozpadło, chociaż z drugiej strony powinieneś wtedy czuć swąd palonej gumy. Jeśli koło będzie sprawne to bez wykręcenia alternatora ciężko będzie stwierdzić co jest nie tak, mogą to być po prostu zużyte szczotki bądź komutator.
Jeżeli jest duży przebieg samochodu to należy zajrzeć do alternatora (nierównomiernie zużyte pierścienie ślizgowe wirnika). Także i szczotki przydałoby się wymienić. Ciekawe jak zasilone jest to radio? Spróbuj pociągnąć dodatkowy przewód zasilający radio z dodatniej klemy akumulatora. Pozdrawiam
A co do alternatora. Kwalifikuje się do naprawy wirnik. Zużyte są pierścienie (bieżnie). Do wymiany będą też szczotki i wypada też od razu wymienić łożyska.
Kolego napisz coś więcej,radio w domu,aucie? Powodów mogą być setki, od zużytych szczotek w alternatorze do przetwornic w zasilaczach.
To nie jest takie proste, bo choć 10A x 12V ≈ 120W to nie znaczy, że ten prąd możesz wykorzystać dodatkowo. Akumulator odda część energii (nie wiadomo jak dużo przez jaki czas, bo również nie wiadomo w jakim jest stanie), jak również sam alternator, w którym np. zużyte szczotki spowodują spadek wydajności. Zależy również czy będziesz to załączał...
Witam, borykam się z problem prawdopodobnie alternatora firmy BOSCH w Hondzie Accord VI F18b2. Jakiś czas temu przestał całkowicie ładować, podczas normalnej jazdy wieczorem, nagle zaczęły słabnąć światła migać licznik wskazówki do zera a gdy zatrzymałem sie na skrzyżowaniu, silnik zgasł po uruchomieniu z kabli wszystko było w porządku po odpięciu i...
Przed regeneracją alternatora też migało. Alternator miał mocno zużyte pierścienie ślizgowe (komutator), były w nim głębokie rowki od szczotek. Dodatkowo szczotki też się kończyły. Myślałem że dlatego miga. Ale po wymianie w/w elementów jest tak samo.
Trzeba wymienić. Obowiązkowo. Szczotki też można zmienić. Trzeba tylko delikatnie pozbyć się kleju i nowe szczotki lax82 przylutować do regulatora.
Po ponownym odpaleniu już nie chciał się wzbudzić przy 2000 obr. Sprawdzałem miernikiem napięcie na szczotkach i jest (szczotki nie są zużyte). Kabel od ładowania który wychodzi z alternatora ma 0 ohm i kabel od kontrolki również który idzie z żarówki 4W. Jedno wielkie masło maślane. Zmierzyłeś napięcie wychodzące z przewodu kontrolki ładowania względem...
Potem ładował chwilami, jak się alternator młotkiem opukało. Po tym, to bym stawiał na szczotki, albo są za krótkie (zużyte), albo się zawieszają. To pudełeczko, o które pytasz, to jak przypuszczasz prawdopodobnie regulator.
Witam mam problem z ładowaniem w Golfie 3 TD Alternator Valeo 70A. Problem jest taki że napięcie podczas pracy silnika wzrasta tylko 0,5V z 12 na 12,5. Kontrolka na liczniku działa prawidłowo, napięcia na zaciskach alternatora ok. tzn. Główne 12V i wzbudzenie po stacyjce 12V. Szczotki wymieniłem bo były mocno zużyte. Co jeszcze sprawdzić ? Pkt 11 popraw...
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona. Tak właśnie wszyscy o tym tutaj piszą na elektrodzie, ale co z samym regulatorem napięcia? Pierścienie są dość zużyte, na starych szczotkach są rowki, a tu dałem nowe szczotki, przecież to...
Mogą być uszkodzone lub zużyte szczotki lub regulator (za krótkie). Sprubój odłączyć kabel wzbudzania od alternatora (ten cienszy idzie od przodu samochodu) podłącz do masy i przekręć kluczyk. Kontrolka powinna świecić Dodano po 5 A może ktoś wie co jest przyczyną póżnego gaśnięcia kontrolki ładowania (ok. 2500 obr/min) i ładowanie przy włączonych np....
Mam problem, świeci lampka od ładowania akumulatora. Zużyte były szczotki i wymieniłem na nowy regulator. Rozebrałem alternator i sprawdziłem diody. Miernik pokazał, że są sprawne. Napięcie na zacisku+B alternatora wynosi 14,6V przy włączonym silniku. Na zacisku+D napięcie wynosi 12,4V. Przy wyłączonym silniku i załączonych światłach i ogrzewanej szybie...
Witam Mam taki oto problem. Kupiłem alternator używany i chciałem go sprawdzić. Że ładuje jako tako to wiem. Natomiast piszczą w nim szczotki. Altek ten ma mały przebieg i szczotki oraz pierścienie ślizgowe są ledwo co zużyte. Rozebrałem go , wyjąłem szczotkotrzymacz i bez szczotek alternator kręci się cichutko. Żadnych hałasów. Postanowiłem sprawdzić...
W siłownikach 24V są silniki komutatorowe. To oznacza klasyczne problemy na styku szczotka - komutator. Trudno jest napisać/zgadnąć jaki problem występuje u Ciebie, ale napiszę o tym co spotkałem do tej pory pod względem częstości występowania. 1) zużyty grafit szczotek plus wilgoć "zakleiły" rowki komutatora i zwierały - wyczyścić komutator i pogłębić...
Poszukaj zakładu gdzie kasują samochody i za małe pieniądze kupisz dobry alternator a sam go wymienisz bo w tym masz zużyte pierścienie i pewnie jest jeszcze [bicie] -szczotki też powinny być dobrane pod względem twardości-pozdrawiam
No, jak jesteś pewien, że wina napewno nie leży po stronie ułożenia RCA i ich jakości - to: Sprawdź jeszcze czy masz pewne połączenie masy (dobrze dokręcona do gołej blachy), czy dobrze są pozaciskane oczka do przewodów prądowych itp. Sprawdź czy nie masz uwalonej/spalonej masy RCA radia lub wzmacniacza - to jest też częsta przyczyna zakłóceń (jest...
Witam. Wczoraj po rozruchu silnika zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Postanowiłem sprawdzić regulator napięcia, ale po odkręceniu przewodów zmierzyłem rezystancję "+" oraz "-" od alternatora do akumulaora. Na "+" 0,8 ohm, natomiast przewód "-" wskazuje 60 ohm. Podpowiedzcie proszę jaką jeszcze "drogę" pokonuje przewód "-" abym dalej mógł...
Witam może ktoś mnie naprowadzić... problem z ładowniem w bmw e30 84r silnik 2,4 TD alternator Valeo Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcie ładowania na wolnych obrotach 11.9V przy podwyższonych (ok 2500) 12,3V Sprawdzona instalacja w aucie, regulator napięcia sprawny podobnie jak układy prostownicze. Szczotki nie wyglądają na...
Poszukuję usterki związanej z nieprawidłowo działającym ładowaniem w partneże 2002r Alternator bosch CL 15. Na włączonym zapłonie nie świeci wcale lampka ładowania. Po zapaleniu silnika i przegazowaniu na chwilę zapali się lampka ładowania i zgaśnie. Wymontowałem alternator połączenia ślizgowe są mało zużyte podobnie jak i szczotki. Podejrzewałem że...
Zazwyczaj w takich przypadkach sprawdza się wszystko. Zużyte szczotki regulatora też czasami mogą powodować taki efekt. Sygnał prędkości alternatora to sygnał prostokątny i podawany jest z regulatora napięcia alternatora głównego do sterownika ZBR. Nr przewodu to 59101. Na sterowniku ZBR to pin 14 gniazda oznaczonego "M" a na wtyczce alternatora chyba...
Ja od siebie mogę polecić akumulatory firmy WESTA czy to seria Forse czy Fireball mam zarówno jeden jak i drugi w dwóch autach, i nie mogę powiedzieć złego słowa, ten pierwszy jeździ w samochodzie już 6 lat, i tej zimy po raz pierwszy potrzebował doładowania go prostownikiem. Szczerze mówiąc to ja kupując do starszego auta nowy akumulator sprawdziłbym...
Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Rozrusznik ma komutator... Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jak długo pracuje silnik, tego odkurzacza (o tym temat), a jak długo pracuje rozrusznik. Z prądnicą...
Witam. Prosze o pomoc w temacie ładowania akumulatora. mam starego opla calibre z silnikiem 2.0 8v. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła sie kontolka od ABS i awarii silnika. Przygasły jednocześnie wszystkie światła i był problem z uruchomieniem-rozrusznik słabo kręcił. Doszedłem do wniosku ze alternator nie ładował aku ale co dziwne przestała działać...
zużyte szczotki alternator kontrolka silnik szczotki zużyte bosch zużyte szczotki
schemat pozycjoner sonoff temperatura pralka samsung zamek
philips avent moduł bluetooth audio
Żywotność żywicy w zmywarce Amica - jak długo działa? Brak działania zapalniczek w samochodzie - diagnostyka i naprawa