Norma, zmieniaj olej co 10 tys, zawsze jakościowy, nie tani.
Jak odkręcisz korek wlewu oleju i przyświecisz latarką, to widać zużycie krzywek na wałku rozrządu
a co to za fiat rok i model bo 1.2 to nie znam. sorry fiatowki silnik 1.2 v8 mpi (75) (punto, palio, siena)
Witam. Moim zdaniem jest nieszczelny zawór wydechowy lub zużycie wałka rozrządu.
Zamontowałem nowy wałek od firmy "Świątek" od AER i silnik pracuje równomiernie jak nowy. Ważna rzecz zużycie wałka rozrządu nie od strony krzywki tylko od strony przeciwnej powoduje przy hydraulicznych popychaczach wtłoczenie większej ilości oleju do szklanek popychaczy co powoduje niedomykanie zaworów i nierówną pracę silnika tzw. wypadanie zapłonu.
Bardziej skłaniałbym się do zgody, że jednak były ślady niewłaściwego działania rozrządu wcześniej, choćby ślady zużycia na wałku rozrządu.
Jak pisałem wcześniej w tym silniku jest odprężnik i ciężko zmierzyć kompresję. Do nowo złożonych silników poleca się się podać 1-2 cm3 oleju do dwu suwa tak by zwiększyć kompresję na nowych niedotartych elementach. 2. Luzy zaworowe wyregulowane? Lepiej dać większe bo po dotarciu i tak wypada skorygować. 3. Częstym problemem tych silników jest pompa...
Chciałem się podzielić rozwiązaniem problemu otóż finalnie udało znaleźć się przyczynę wypadania zapłonów oraz nierównej pracy silnika. Otóż w silniku był zamontowany niewłaściwy wałek rozrządu od silnika AEX o pojemności 1.4, który różni się kształtem krzywki oraz kątem zamykania zaworu wylotowego. Zamontowałem nowy wałek od firmy "Świątek" od AER...
Z tego co wiem to rozbryzgowo są smarowane tylko cylindry i zawory. Olej nie powinien chlapać z korka. Jeśli masz doświadczenie to możesz sprawdzić na słuch, ale bez rozbierania najbardziej miarodajna metoda to ta kolegi faziczka. Ewentualnie możesz zdjąć pokrywę zaworów - jeśli masz taką możliwość - i zobaczyć czy nie ma śladów zużycia na wałku rozrządu....
Kod błędu: P11A8 Opis Usterki: Usterka zmiany fazy wałka rozrządu wydechu: Spójność. Różnica między teoretyczną pozycją elementu zmiany fazy wałka rozrządu w spoczynku a zmierzoną. Muszą być spełnione następujące warunki: - Zakończono adaptację defazera wałka rozrządu wydechu - Temperatura defazera wałka rozrządu wydechu między 0 a 130 °C Warunki do...
zużyte krzywki to skutek a nie przyczyna, winę ponoszą zużyte popyczacze hydraulicznena zaworach z podebranymi krzywkami, należy również wnikliwe obejrzeć dźwigienki pośrednie niewłaściwy kształt płaszczyzny roboczej przyspiesza zużycie krzywki wałka i podnosi hałaśliwość całego układu.
Ja tu widzę brak dbałości o silnik (czarny osad) zalewaj lepszej jakości olej , co do wałka rozrządu to tragedii nie ma , miarą jakości wałka jest stan powierzchni trącej popychaczy .
Diagnostyka - od zużytego układu wtryskowego, do mechanicznego zużycia wałków rozrządu, tłoków i cylindrów.
Błąd P0344 - Błąd ten związany jest z sygnałem czujnika położenia wałka rozrządu, ten kod dotyczy wyłącznie sygnału pochodzącego z czujnika położenia wałka rozrządu znajdującego się w banku 1. Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu - lecz go wymieniłeś o ile nowy jest sprawny. Zwarcie elektryczne lub uszkodzone okablowanie - lecz to też wymieniłeś....
Takich zaworów to jest kilka.. Ale ich się nie reguluje. Ten który jest w twoim zasięgu jest umieszczony w pompie oleju kulka i sprężynka- czasem lubi się podwiesić, lub pęknąć sprężyna. Na ciśnienie oleju zasadniczy wpływ ma zużycie właśnie wałka rozrządu i jego panewki, potem jest wał i jego panewki. Teraz kolego musisz zdemontować pompę oleju i ją...
Kolego, jeśli gołym okiem widzisz starcie/zużycie krzywek na wałku rozrządu to jest on do wymiany. Nie ma sensu mierzyć, bo starcia rzędu dziesiętnych mm byś nie zauważył. Jak cię dręczy temat to zmierz w tym drugim i porównaj sobie. PS Oczywiście zużycie wałka może dawać objawy jak opisujesz.
Dzięki wielkie.Rozumiem że zużycie krzywki 0,3mm wałek złom.
Napięcie paska rozrządu w tym przypadku nie ma nic do rzeczy. Wielokrotnie sprawdzane przez popuszczanie i naciąganie. Mam na to 2 hipotezy: 1) - rodzaj paska, do PD lepszy jest ten grubszy typ. 2) wraz z przebiegiem zużycie częściowe ( nie równomierne) wałka rozrządu.
Witam. Jakiś taki głośnawy się wydaje ten motor, Jak jest łańcuch to może już do wymiany, rozciągnięty
Prawdy objawione to nie są ale napiszę bo może ktoś nie wie. Szyberdach przy większych prędkościach może powodować większe zużycie paliwa niż klimatyzacja. Wymiana czujnika wałka rozrządu może powodować większe spalanie, ale to oznacza tylko tyle, że do tej pory było źle, a teraz jest normalnie. Więcej powie diagnostyka, a regulacja instalacji gazowej,...
eev cyt: "eev nie powinien tyle palic!" Skrót EEV nie ma nic wspólnego z tym, ile auto ma pali i oznacza: "enhanced environmentally friendly vehicle" EEV jest to nieobowiązkowa z punktu widzenia legislacyjnego norma emisji spalin (coś pomiędzy Euro 5 a Euro 6) i czasami określana jest jako Euro 5+. Aby auto spełniało warunki normy EEV musi mieć emisję...
WDD2040481A879161 Silnik 271860 o pojemności 1796 ccm normie Euro V i oznaczeniu handlowym C200 CGI Te silniki miały problemy na początku produkcji, kiedy były stosowane w poprzednim modelu 203. Obecnie są dopracowane i uważane za niezawodne - "pakują" je do całego szeregu aut: Sprinter, Vito, a osobowe trudno wyliczyć. Twoje auto nie ma zbyt dużego...
Nie mam poważniejszych objawów. Drażni mnie tylko dudnienie z filtra powietrza. Chodzi mi ile zużycia jest jeszcze dopuszczalne 0.5 0,7 czy 1mm?
Przebieg 201000 km, więc myślisz, że nie jest wyciągnięty??? To się sprawdza - a nie "myśli" Widziałem łańcuch zerwany po 40 tys km (w motorze 271 z C-klasy) i znam motory które przejeżdżają 300 i więcej tysięcy bez ingerencji w rozrząd. Dojście jest od komory silnik a wymiana trwa 20 minut Przy wymianie rozrządu napinacz i tak powinien być wymieniony....
O rany szkoda gadać koła zużyte i pasek musi się dopasować , bez komentarza. Co do jakości uszczelniacza, bardzo dobry wyrób. Proszę udać się do warsztatu. Pamiętaj wymienia się wszystkie elementy skoro wskazują na zużycie.
Wszystko zużywa się. W nowym silniku powinno wyglądać dobrze.
Naprawa nie jest trudna. Za ciśnienie odpowiada pompa oleju i zużycie silnika, a ściślej wału, panewek- zwłaszcza wałka rozrządu. Jak niskie ciśnienie może być przyczyną nieszczelności.. pomyśl trochę, albo zostaw te tematy tym co je rozumieją. Wycieki z chłodnicy oleju to jest praktycznie stały punkt w Scaniach, ale nie tylko.
Krótszego łańcucha rozrządu niż w maluchu nie widziałem i rozciągnięcie nie wpływa na fazy rozrządu! Owszem, wymienia się, bo maluch nie ma "prawdziwego" filtra oleju i nie chroni tak przed opiłkami w przypadku "zmielenia" kółek rozrządu. Luz łańcucha wyczuć jest bardzo łatwo podkręcając w lewo-prawo kołem pasowym, wyraźnie czuć opór od wałka rozrządu....
Raczej tak(wydech), przed remontem walnięta uszczelka pod głowicą, płyn chłodzący szedł w wydech bo płyn ubywał ale żadnej plamki w garażu. Może na katalizatorze za dużo osadów z wody zostało. Skąd może wynikać zwiększone zużycie paliwa na biegu jałowym?
Ale co kolega dziwnego tu widzi ? Poza tym że wałek jest już skończony [zatarty!?] to udziwnień nie widać. Jego skończenie również nie jest niczym dziwnym ;0 Poniekąd silnik pracuje normalnie - jeszcze. Za chwilę będzie po zaworach i Pan Bóg raczy wiedzieć czy nie czymś jeszcze... Zużycie wygląda jakby było spowodowane złym dobraniem oleju albo jego...
przebieg 1000 000km. Panewki na wale korbowym zarówno korbowodowe jak i główne bez większego zużycia. Problemem było łożyskowanie wałka rozrządu (stopniowane czopy wałka!!!). Góra silnika w stanie bdb, ale i tak wszystko poszło nowe i do sprawdzenia.
Hmm, zużycie ciągnika, ale on pali na raz bez tak zwanego "hehłania". To znaczy że sprężanie masz dobre, ale mi chodziło o zużycie powierzchni smarnych. Prawdopodobnie półpanewki korbowodów i/lub wałka rozrządu. Choć w tym silniku nie wiem jak rozrząd jest zrobiony. Głupie pytanie... sprawdzałeś ostatnio poziom oleju?
Nie znam tego silnika ale jeżeli na rozrządzie jest łańcuch to jego zużycie może powodować błędy wałków.
Ja wymieniałem przy 60000km, był już lekko naderwany. W ASO Opla powiedzieli że instrukcja zaleca co 90000, ale oni wymieniają przy max 60000 bo lubiły pękać, a niestety ten silnik jest kolizyjny tzn jak pęknie pasek to 16 zaworów do wymiany. I również polecam wymiane pompy wody oraz uszczelniaczy na wale i wałkach, oraz dokręcić i sprawdzić wszystkie...
1. W jakiej kolejności ustawiane były zawory względem luzów hamulca DEB? Co ustawiałeś pierwsze, a co jako ostatnie? Jaki luz ustawiłeś w hamulcu DEB? Rozumiem, że zawory ustawiłes na 0.5/0.5, ale na ile hamulec DEB i czy ustawiany był najpierw luz na DEB a potem luzy zaworowe, czy odwrotnie? 2.Zmierz ciśnienia sprężania- będziesz potrzebował jakiś...
ok, dziękuje wiertła są. Masz może momenty z jaką siłą dokręcić śruby ? posiadasz wiedzę wg auto daty czy należy za każdym razem wymieniać napinacz z łańcuchem czy są jakieś kreyteria oceny zużycia napinacza ?
Następnie zdjęliśmy pokrywę zaworową aby ocenić stan krzywek wałka rozrządu - ale tu nie znaleźliśmy żadnych niepokojących śladów zużycia. Poważnie?
ja tam z diesli najbardziej chwalę sobie XUD9/Dw8 czyli 1.9D Citroen/Peugeot - jest na zwykłej pompie na linkę, zero elektroniki, jeśli tylko wymienisz pasek rozrządu co 60tyś i olej co 10tyś to ten silnik będzie wieczny - występuje w mnustwie aut, ja miałem z tym silnikiem c15, Xantię, a teraz Peżota Boxera. Występuje też z turbiną, którą celowo omijam,...
A czym się różnią silniki 2.0tdci w mondeo. Tam masz tylko inną mape a silniki są takie same czy to 150, 180KM. A widziałeś kiedyś inne mondeło niż mk5? Dopiero teraz przeczytałem że to 150 bo wcześniej tego nie napisałeś. Choć i tak się domyśliłem , bo w innym przypadku pomyślał bym że z tobą cos nie tak. Twoje sprawdzanie łańcucha w niczym nie pomoże....
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
W każdym aucie na początku ściągamy wałek rozrządu no własnie w tym problem że tam wałka nie zdejmiesz :P
Witam. Peugeot 308 1.6 vti. Mam problem z błędem 1339 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Wymienione świece, cewki, czujniki położenia wałka rozrządu, czujniki zmiennych faz rozrządu, sonda lambda, czujnik temperatury. Walczę już z samochodem od 6 miesięcy. Ja walczyłem ponad rok i sprzedałem jako uszkodzony. Silnik dobry - osiągi dobre jak na 120...
Dzięki. Rozebrałem ten silnik, po ściągnięciu głowicy był olej na tłoku więc zużycie pierścieni próg na cylindrze nie wyczuwalny. Dziwne że nie kopcił gdyż tego oleju było sporo. Czy krzywki wałka rozrządu na końcu powinny mieć idealny szczyt czy ścięcie przypominające ] ?
Wał napędowy obraca się dwa razy szybciej od wałka rozrządu - to wynika z czterosuwowego typu pracy, czyli jak masz 820-860obr./min wału to musisz mieć 410-430 dla wałka rozrządu. Ten kąt i jego ustawienie ma być prawidłowo równe 0, oznacza to tyle, że GMP pierwszego tłoka jest w momencie przechodzenia ze zwrotu zewnętrznego na zwrot wewnętrzny ( tak...
Blokada na wał w 1.9 DCI nie wchodzi w odwierty w przeciw wadze, ona się opiera o blokadę. Co do rozrządu, w tym silniku można robić bez blokad, 2 znaki na pasku mają zgrywać się z jednym znakiem na kole zębatym wału korbowego, oraz na znaku na kole zębatym na wałku rozrządu, pompę nie trzeba ustawiać.
MR 1 0311 0311 Czujnik położenia wału korbowego, błędne przyporządkowanie sygnału położenia wału korbowego i wałka rozrządu. WS 1211 1211 Różnica zużycia okładzin hamulcowych między hamulcami 1. osi tylnej jest za duża. ale wyświetla komunikat o klockach 3 osi a to tylko 2-u osiówka. 3 oś ,to w rzeczywistości 1 oś tylna (takie oznaczenie Mercedesa)
N47 nie ma separatora jak m47, ma tylko kawałek gumowej przepony dociskanej sprężyna która się uchyla pod wpływem ciśnienia w silniku. Rozebrałem to w końcu. Na tulejach widać jeszcze delikatne ślady honowania, tylko na górze są delikatnie podarte, średnicówka wychodzi jakieś 0.06mm zużycia. Pierwszy pierścień ma 1,5 mm luzu na zamku, drugi około 1mm,...
Te błędy, czyli spalanie stukowe na wszystkich 4 cylindrach to raczej skutek niż przyczyna. A przyczyna jest pewnie mechaniczna: - zużyte popychacze hydrauliczne - niewłaściwy olej - za małe ciśnienie oleju w głowicy - zużyty wałek / wałki rozrządu. Dla wprawnego mechanika diagnoza to 15 minut roboty -> zdjąć dekiel i popatrzeć/ pomierzyć.
Moim skromnym zdaniem trwałość takiego mechanizmu będzie żadna. Potrzebujemy cyklicznego obracania łopaty o 90 stopni dość szybko, czyli w jak najmniejszym kacie obrotu wirnika. Wraz z prędkością wirnika będzie będzie wzrastać przyspieszenie a co za tym idzie siła niezbędna do obrotu łopaty. Będzie to generować drgania, hałas i opory a co za tym idzie...
Silnik z ubiegłego 1000 lecia uważamy za wspaniały... Panowie bez dowcipów, jednostka z połowy lat 80, ford sierra 1,8. Wtedy może był nowoczesny :D Następnie usilnie modernizowany z efektami... ehm średnimi. Żeliwna głowica, kuriozalne rozwiązanie napędu rozrządu, kombinacja łańcucha i paska... brakuje tylko wałka królewskiego do kompletu... Wymiana...
Dam radę :) Niejeden silnik już mam na sumieniu. Po południu będę miał dostęp do VCDS, zerknę na ustawienie wałków, podmienię też G40. Chodzi mi raczej o praktyczne porady, czy da się zerknąć na rozrząd, ocenić jego zużycie bez wyciągania silnika?
"Zimny silnik dzwonił rozrząd kilka sekund, na ciepłym po postoju hałasował około minuty. " To jest przyczyna. O ile górny napinacz ma zatrzask i się blokuje przed cofnięciem. Dolny bez oleju jest luźny. Dziwię się że nie dali tam obu z zatrzaskiem ale pewnie za dużo by był wstanie przejechać. A co do problemu autora trzeba szukać dlaczego ciśnienie...
Nie przechodzi też adaptacji zaworu faz (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/8822744300_... Wstępna ocena dostępnych informacji Najnowsza obserwacja wskazuje, że test funkcjonalny przestawiania faz wałka rozrządu dolotu (tzw. VVT – Variable Valve Timing) kończy się błędem i komunikatem: • „Aktywacja wadliwa, aktywacja niemożliwa”...
Bo przeważnie problemem nie jest rozrusznik a dekompresator w silniku. Niestety malutki rozrusznik nie jest wstanie bez dekompresji zakręcić silnikiem około 500ccm w jednym cylindrze (ta sama pojemność pojedynczego tłoka co w 2 litrowej benzynie) z mniejszym kołem zamachowym. Niestety dekompresator to precyzyjne ustrojstwo i gołym okiem nie sposób stwierdzić...
P0017 położenia wału korbowego - Korelacja położenia wałka rozrządu (Bank 1 Czujnik B) Dodano po 4 Przyczyny mogą być następujące: Łańcuch rozrządu rozciągnięty, lub pasek rozrządu pomijane zęba z powodu zużycia Nieprawidłowe ustawienie rozrządu / łańcucha Dzwonek na wale korbowym poślizgnął / uszkodzony Dzwonek na wałku rozrządu spadł / uszkodzony...
Robisz dla siebie czy że tak powiem w świat? Co się może stać - ano tylko tyle że przyspieszone zużycie. Ja bym nie potrafił bez wyciągania wałków ale ja jestem starej daty. Na dodatek jestem idealistą ;)
Odebrałem auto z warsztatu. Wymienili pasek rozrządu oraz 2 koła zmiennych faz. Dodatkowo pasek osprzętu. Mój pasek rozrządu wyglądał OK, brak oznak zużycia. Przy okazji uszczelniacz na wałku korbowym. Niby OK, choć jak wracałem obroty falowały po nagrzaniu. Zobaczymy jak będzie się zachowywał jutro. Koszt 1800 zł. Witajcie w świecie nowych silników.
w tych modelach lubią się wycierać krzywki wałka rozrządu. Tu też może być spadek mocy.
Witajcie, Również mam problem z tym silnikiem. Kupiłem właśnie BMW 318 143 KM. Oddałem do warsztatu specjalizującego się w BMW, w którym stwierdzono rozciągnięty rozrząd. Odbierając samochód po wymianie rozrządu i oleju, zwrócono mi uwagę na dające się już zauważyć zużycie wałka mimośrodowego. Samochodem wróciłem normalnie do domu. Na następny dzień...
Witam marcin, jaki pisaliśmy na priv. Dzisiaj sprawdziłem wałek rozrządu i popychacze, które to (szklanki) wymieniałem jakieś 16 tys. km wcześniej z rozrządem i wszystko wygląda ok. Szklanki całe i na wałku nie widać większych śladów zużycia - szczyty krzywek nie są zjechane. Ja też dalej nie wiem o co kaman. Też będę się skłaniał w kierunku pompy vacum....
Zakładam że uszczelka była raz robiona, to ile mogli splanować głowicę, 0,2mm ? Taka wartość chyba nie będzie miała wpływu na pasek rozrządu? Nie wiem, ale dolicz rolkę, zużycie kół zębatych, i dokładnego ustawienia na znakach, może można już się nie spodziewać. Grubość UPG. Trzeba samemu zdecydować, z której strony znak bardziej pasuje, gdy nie bardzo...
Jak masz dostęp do VAGa to w sekcji silnik wchodzisz w kanały 208 i 209 tam masz bloki związane z wałkami rozrządów. Wartości muszą być pomiędzy -8 a 8. Jeśli wychodzi poza zakres to oznacza wyciągnięcie łańcuchów lub zużycie kół zębatych. W kanałach 210 i 211 masz charakterystykę pracy nastawników - tam trzeba zrobić wykres wartości zadanej i faktycznej....
jeśli oczyściłeś i jest tak samo zastosój podpowiedż CZAPAJEWA bo silnik nie zużywa się w ciągu kilku dni.
Witam. Samochód to Opel Corsa C 1.2 (silnik Z12XE), 2004 rok, przebieg 242 tysiące kilometrów. Przymierzam się do wymiany rozrządu. (Łańcuch). Zastanawiam się czy wymieniać koła zębate? Ludzie piszą różnie, patrzyłem na zębatki wałków rozrządu nie widać jakiegoś znacznego zużycia. Jednak zębatki wału korbowego nie byłem w stanie obejrzeć. (Nie demontowałem...
Pozwolę sobie mieć inne zdanie co do fachowość takich pomiarów, w nowym silniku ma to sens, natomiast tutaj, w silnikach z pewnym przebiegiem wchodzi kilka składowych zmiennych składających się na pomiar. Między innymi zużycie przekładni rozrusznika, wieńca koła zamachowego, koła dwumasowego, łożyska sprzęgła, łożyska wałka sprzęgłowego, praca pompy...
Witam! Orientuje się ktoś, jaka jest szacowana (tak "pi razy drzwi") wytrzymałość fabrycznych panewek korbowodowych w silniku 1.9 TDI BJB (grupa VW)? Chodzi mi głównie o pierwsze objawy/stadia zużycia. Jeśli można, to takie samo pytanie odnośnie tych panewek dla wałka rozrządu. Styl jazdy: różny. Pozdrawiam! anu
Witam pacjent to Peugeot Boxer III 2.2 hdi 2016 r. Problem to błąd P0341 -zakres działania/Parametry obwodu czujnika A położenia wałka rozrządu Brak innych błędów, silnik trochę gorzej odpala, po odpięciu czujnika położenia wałka rozrządu silnik odpala gorzej pracuje dobrze. Po skasowaniu błędu problem powraca po kilku minutach albo przy następnym odpaleniu...
Wymieniam łańcuch rozrządu i napinacz po uszkodzeniu w silniku PSA 1,6 hdi. Ten konkretnie to Focus. Ponieważ przyjechał na sznurku, więc oglądam wszystko dokładnie. Zauważyłem że wałki są otwarte na końcach. Dla wydechu nie stanowi to problemu, bo ukształtowanie głowicy zamyka otwarty koniec, więc w wałku jest ciśnienie oleju. Ale w ssącym olej wylewa...
Witam, mam pytanie dotyczące zużywania sie kół układu rozrządu łańcuchowego. Dawno temu takowy wymieniałem aucie Opel Corsa 1.0 99r. Koło wałka rozrządu miało bardzo zużyte zęby, były nawet wyżłobione, bardziej "zagłębione" w stronę środka koła w stosunku do koła nowego. Generalnie koło zmieniło średnicę, chociaż zmiana jest niewielka. Czy w takiej...
2.0 TDI CAAC - niskie ciśnienie oleju. Na początku podłączony zegar ciśnienia, a na rozgrzanym silniku wynosił 0.3 bara. Olej podany pod ciśnieniem w miejsce czujnika oleju w głowicy wykazał duży ubytek na dwóch panewkach w ramce wałków rozrządu i kilku popychaczy. Po zdjęciu ramki wszystkie delikatnie przytarte. Głowica nowa, panewki główne zmienione,...
Zluzowanie gniazdo zaworowe, tylko i wyłącznie, bolączka tego silnika, zaczyna się już przy 80k kilometrów przebiegu. Prawidłowa naprawa: weryfikacja mostków olejowych wałków rozrządu do kół zmiennych faz, jeśli nie podarte to remont głowicy +- 3-4k (16 gniazd, 16 prowadnikiem zaworowych, 16 zaworów) planowanie głowicy, jeśli stopki mają wyraźne ślady...
Witam serdecznie wszystkich. Problem wysokiego zuzycia paliwa nie musi być problemem elektronicznym. W pierwszej kolejności napisz czy samochód mocno dymi, opisz kolor dymu. Sprawdzenie dymienia powinno polegać na gwałtownym przygazowaniu rozgrzanego silnika do ok 3500 obr/min i kilkusekundowym utrzymaniu takich obrotów. W pierwszej fazie silnik powinien...
Zawsze mozna zrobić we własnym zakresie ;) Radził bym wymienić uszczelkę pod głowicą ( nie podoba mi się ten majonez na korku, a teraz już nie jest tak zimno, żeby się tworzył samoczynnie - koszt uszczelki od 40 - 70zł + planowanie głowicy ok 100zł ) Uszczelka pokrywy zaworów - 6zł Wymienic odrazu uszczelniacze - koszt 40zł za 8 sztuk Pewnie pierścienie...
Wymiana samych panewek nie załatwia sprawy myślisz , że wał się nie zużywa. Na sprawność całego układu wpływa stan pompy oleju z regulatorem ciśnienia oraz pasowanie wszystkich punktów smarowania silnika(wału wałka rozrządu).
Mam na myśli hydrauliczne regulatory zaworów, nie powinno się zamieniać części ze sobą współpracujących gdyż mają odpowiednio dotarte do siebie na wzajem powierzchnie ,czyli 1zawór wydechowy kasator z tego zaworu współpracował z pierwszą krzywką na wałku, ponowne docieranie powoduje szybsze zużycie elementów współpracujących ze sobą. Jak będziesz miał...
A teraz na poważnie :P wychodzi n na to że konstrukcja tego silnika ma bardzo słaby punkt mianowicie drgania skrętne wału korbowego. Drgania przenoszone są na łańcuszek który z kolei jest wyciągnięty przez niewłaściwe ciśnienie lub za słabe ciśnienie, nie napina wystarczająco elementów rozrządu. Stukotanie to wina łańcuszka który dosłownie nap...ala...
Rozciąganie się łańcucha moim zdaniem mało zależy od jakości oleju, jeśli chodzi o fizyczne rozciągnięcie elementów ogniw - oczywiście im większe opory tarcia elementów rozrządu (wałki rozrządu, wyrównoważające, popychacze, elementy układu przestawiania faz) tym zużycie będzie w jakiś sposób większe, na to bardziej ma chyba większy wpływ sposób eksploatacji....
Ale te 4 litry mają mizerne zapotrzebowanie na paliwo i wynikowo generują równie mizerną moc (po zaostrzeniu wałka rozrządu, lekkim podniesieniu ciśnienienia paliwa w granicach wydolności seryjnych wtrysków -i po założeniu szerokiego wydechu Magnaflow - ok 200 KM) jak idzie o zużycie paliwa Nawet nie chce mi się do tego odnosić. Ale na razie idzie...
U mnie jest dokładnie to samo, silnik Z16XE 16V rozebrany, popychacze nowe, pomierzone wszystko, pierścienie nowe. Rozrząd nowy. Ciśnienie fest trzyma, olej od nowości 5W30, zawory ok, krzywki ok, wałki w normie, nie pogięte. Wtryski podmieniane, nie pomogło. Na 1. garze pokazało spalanie detonacyjne, silnik najpierw stukał na luzie, po remoncie, po...
Witam, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić o co chodziło autorowi opisującego wymianę rozrządu w tym samochodzie ? Dokładnie chodzi i o pogrubiony fragment. Ścisnąć napinacz łańcucha rozrządu i zablokować narzędziem blokującym T40011. Poluzować śrubę wałka rozrządu. Użyć w tym celu narzędzia przytrzymującego T10172. Uwaga: Śruba regulatora VANOS ma gwint lewy....
Tak jak w temacie interesuje mnie jak wymienić rozrząd w MB 100 ponieważ mój już się trochę zużył i jak kręciłem wałem przeskoczył na ząbkach. Chcę go przy okazji wymienić ale po raz pierwszy widzę takie ułożenie rozrządu wewnątrz bloku i nie chcę zrobić sobie jeszcze więcej roboty niż potrzeba. I w jaki sposób mają być ustawione znaczniki bo na forum...
1345E to zapis pochodny rozbieżności danych pomiędzy czujnikami, trochę za mało informacji: model, rok, kod silnika, jaka LPG, jak długo. Proponuję jeszcze raz odczytać błędy i dokładnie zapisać wszystko. Może chodzi o różnice pomiędzy wałem korbowym a wałkami rozrządu - do kontroli ich czujniki, naprężenie pasa rozrządu i jego stan zużycia. Zdarza...
Szczerze mówiąc - brak. Na forach poczytałem o problemach wynikających z zużycia walka rozrządu, konkretnie tzw. odprężnika na krzywce wydechowej. Nawet telefonując do centrali w PL B&S potwierdzono mi tą informację, jak też iż mój model silnika wyposażony jest w taki sposób odprężania. Niestety przeprowadzone pomiary na nic takiego nie wskazały - w...
VW T5 2.5 TDI 175 KM rok produkcji to 2006 rok z przebiegiem 27500 km Moje pytanie. Jak tam jest wykonany rozrząd, na pasku, czy na łańcuchu? Drugie pytanie. Co ile kilometrów trzeba ów rozrząd wymieniać? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne w celu uzyskania dokładnej odpowiedzi? Wstępna ocena dostępnych informacji Analizując podane przez Ciebie...
To daj zdjęcie spod pokrywy zaworów. Szczyty krzywek oraz szklanki. Specjalnie nie będę rozbierał. To auto traktuje już jako typowy dupowóz do pracy. Pod maskę zaglądam raz na kilka miesięcy, aby sprawdzić olej. Kiedyś wymieniałem uszczelkę, ale to było z 10 lat temu i nie miałem wtedy wiedzy o tym problemie. Na obecną chwilę mam 382tyś km i nie ma...
To może wkleję małym drukiem żeby nie zajmować strony. Informacje ogólne Obroty wałka rozrządu. Komponent: (B05) Czujnik obrotów koła zamachowego Kod usterki FMI 2 Błąd danych. Warunki wygenerowania kodu usterki: Krzywe krzywki i koła zamachowego nie pasują do siebie. Możliwa przyczyna: Usterka czujnika. Odwrotna biegunowość przewodów. Reakcja jednostki...
Generalnie typowe ślady zużycia. Brak rys. Zdarta warstwa utwardzona i odrywający się materiał (jakby korozja) wokół kanału olejowego To nie są normalne ślady zużycia - to patologiczne zużycie, jeśli doszło do rozwarstwienia kompozytu. Normalne zużycie, to pocieniowana szara warstwa ślizgowa (mięciutka, to stop miękkich metali) aż do żółtej warstwy...
Przepraszam Panowie dawno się nie odzywałem, ale dopiero niedawno rozwiązałem problem z nierówną pracą tego DAFa. Znaki pompy i wału korbowego zgadzały się. Ale oglądając dokładnie wałek pompy zobaczyłem zużycie krzywek na 2 sekcjach. Rolki były jeszcze jako tako, ale krzywki wałka brakowało po 5 mm. Przedtem oglądałem wałek rozrządu był nienaruszony...
Przepraszam ale po co od razu straszycie? Też tak miałem że na gorącym silniku kontrolka ciśnienia się zapalała jeszcze wył ten przeklęty brzęczyk i pomyślałem po silniku! Jednak po zdjęciu miski olejowej i odkręceniu stop korbowodów wał okazał się gładki. Wiem to nie jest metoda weryfikacji ale widziałem wiele wałów do szlifu i ten się nie kwalifikował...
W odrobinkę nowszym silniku - ASB, ale taki sam układ rozrządu, po wymianie rozrządu na oryginalny przy 300.000 (Z normalnego sklepu z częściami. Części tego typu, że od tych z serwisu różnią się innym pudełkiem i zeszlifowanymi logami, Tylko taniej niż w serwisie) absolutna cisza. Teraz mam 400 i nic. Do 600 dociągnie :) Zauważyłem, że 90% problemu...
to jak te luzy ustawiłeś jak nic nie można regulować? luzy ustawiłem 0,15 na ssącym, 0,25 na wydechowym. i na wydechowym luz jest zawsze kiedy zawór jest zamknięty. ale na ssącym luz pojawia się dopiero w GMP i w suwie pracy (te 0,15 mm). podczas całego suwu sprężania zawór wydaje się być zamknięty a luzu nie ma. nagle pojawia się w samym GMP. w takim...
Ciśnienie w cylindrach juz sprawdzał. Trzeba czytać uważniej. Ma po 12 Bar. Kolejnosc cylindrów 1-2-3-4 od chlodnicy, zdejmij pokrywe zaworów i zmierz skok tychże zaworów. Calkiem mozliwe ze cos nie tak z wałkiem rozrządu. W polonezach z hydrauliką często dochodzi do nadmiernego zużycia krzywek wałka jak i popychaczy. Jest to materiał przerabiany przezemnie...
Mam problem silnik uległ uszkodzeniu, tj. urwało się koło wałka rozrządu i głowica z zaworami została wymieniona. Silnik ma 240 000 km przebiegu. Przed naprawą brał olej ok 0,3 l na 1000km. Obecnie bierze już 0,8 l/1000km. Jeżdżę na pełnym syntetyku totala i to boli. Proszę o ewentualną poradę co z tym fantem zrobić. Na naprawę główną na razie nie chcę...
Ale na wale,wałku rozrządu itp. jest zużyty.
Witam. Podepnę się pod temat. Moim strapieniem jest Audi A3 lecz z takowym silnikiem"BLS" i DPF. Problem tak na prawdę pojawił się po przekroczeniu magicznych 200k km, posypał się wałek rozrządu i szklanki. Został założony wałek FEBI, czarne szklanki Ina i oczywiście nowe panewki. Po jakimś czasie odezwała sie turbina która zatarła się opiłkami. Jak...
W silniku 2.0 (mam taki w primerze) czujnik położenia wału jest taki sam jak czujnik położenia wałka,podmień je i zobacz czy zmieni sie miejsce powstawania błedu (jeśli w silniku 1,8 jest to możliwe),co do łańcucha to dużo ludzi sie wypowiada że w nissanach miały krótka żywotność ale nie wiadomo czy piszą tak aby pisać czy rzeczywiście tak jest.Na...
Witam forumowiczów. Pacjent jak w temacie VW Passat B5 FL 1.8T 150 KM silnik AWT. Przyjechał z powodu trudności z uruchomieniem silnika i nierówną pracą silnika. Wstępna diagnoza pokazała problem z czujnikiem położenia wałków rozrządu, zapłonem i regulatorem zmiennych faz rozrządu. Błędy wykasowałem, po odpaleniu (z trudnościami) i przegazowaniu pojawiały...
(...) mam ten problem ,auto po tamtej zimie przestało odpalać dopiero przy pomocy płakać wchodzi na obroty chodzi do 3 tyś obrotów max i zaraz pojawiają się kontrolki czerwony silniczek miga i gasnie po czym jak zimny odpali sam czasami ale i tak po jakimś czasie gasnie ręce mi opadają proszę expertow o pomoc Witam serdecznie na forum elektroda.pl,...
Witam, HONDA CRV, automat, 2004 rok, przebieg 250 000 km. Czy powinno wymienić się łańcuch rozrządu, ewentualnie po jakim przebiegu. Olej wymieniany regularnie. Auto sprawne. Będę wdzięczny za info. Jeżeli łańcuch nie hałasuje to zapewne nadal jest w dobrym stanie i wtedy może jeszcze trochę popracować. "Przeważnie wytrzymałość łańcucha rozrządu określa...
Volvo fl6 d6b problem z ciśnieniem oleju po rozebraniu silniku nie ma skaz na czopach głównych czy korbowodowych ciężarówka DMC 12 ton pierwsza panewka na wałku rozrządu wżery została wymieniona ciśnienia w dalszym Ciągu nie ma pozostałe panewki nie wykazywały żadnych wskazań zużycia pompa olejona była sprawdzana żadnych skaz rys nie potrafię dokładnie...
smarowania wałka rozrządu synchronizację wałka rozrządu przestawienie wałka rozrządu
termostat danfoss parametry prosty regulator oświetlenia odblokować eberspacher
amica piekarnik generator ozonu
Zakres ciśnienia -1 do 15 bar: zastosowania i znaczenie Przetworniki Huba Control dla ciśnienia -1...15 bar