Mam ten sam problem w Mondeo: od kilku dni nie ma ładowania akumulatora i nie działa obrotomierz. Przebieg auta to ponad 220 tysięcy km więc teoria o zużytych pierścieniach alternatora może być właściwa- czy naprawa jest kosztowna?
Trzeba wyciągnąć alternator, ocenić jak bardzo zużyte są szczotki i pierścienie. Jeśli nie wiesz w jakim stopniu są zużyte - to pokazać je jakiemuś elektrykowi samochodowemu, i to on najlepiej niech zdecyduje czy naprawiać, czy wymienić na inny alternator.
Żarówka może być sprawna i też nie będzie świecić gdy szczotki są zużyte i nie dotykają do pierścieni w alternatorze.
Próba "złapania" poślizgu wiąże się z zadziałaniem systemów anty poślizgowych typu; ABS,ESP Co też generuje zwiększone zapotrzebowanie na energię elektryczną. Nie będę dodawał tutaj odnośników do Twoich tematów, bo nie ma nich wiele. Ale może to mieć związek z Twoim wcześniejszym wątkiem odnośnie samego alternatora :idea: Jak sprawa się zakończyła :?:...
Pierścienie ślizgowe też wymieniał? Objaw jak na zużyte pierścienie. Albo przy wymianie podgiął wałek. Mógł też słabo je zalutować i siła odśrodkowa powoduje że nie łączy odpowiednio.
Wina alternatora (zużyte szczotki, pierścienie) z tąd iskrzenie,kondensatory nawet największej pojemności nie załatwią sprawy co najwyżej przytłumią wycie
zauważyłem że włącza mi się kontrolka od aku w trakcie jazdy i po ok 2sek gaśnie. Myślałem że może alternator już niedomaga. Może to być też przyczyną przygasania świateł? Jak najbardziej :zużyte szczotki, wytarte pierścienie wirnika, pózniej inne rzeczy. Warto się jeszcze na wstępie upewnić jak wygląda połączenie klema aku - karoseria i punkty masowe...
Co, ma zmienić dwie anteny? Pisze że słuchając muzyczki- chyba nie robi tego przez CB. :D Uważam, że leci to przez zasilanie. Alternator może mieć zużyte pierścienie wirnika i słabo stykające szczotki, są jeszcze inne rodzaje uszkodzeń alternatora. Spowoduj brak ładowania, odłącz wzbudzenie, czy też zwal na chwile pasek. Określisz żródło zakłóceń.
Przed regeneracją alternatora też migało. Alternator miał mocno zużyte pierścienie ślizgowe (komutator), były w nim głębokie rowki od szczotek. Dodatkowo szczotki też się kończyły. Myślałem że dlatego miga. Ale po wymianie w/w elementów jest tak samo.
To jeszcze łączyła. A głębokie te bruzdy na pierścieniu?
Zacznij od alternatora - czy nie "podwieszają" się szczotki. Może być też zużyty wirnik (wytarte pierścienie miedziane).
Jeżeli jest duży przebieg samochodu to należy zajrzeć do alternatora (nierównomiernie zużyte pierścienie ślizgowe wirnika). Także i szczotki przydałoby się wymienić. Ciekawe jak zasilone jest to radio? Spróbuj pociągnąć dodatkowy przewód zasilający radio z dodatniej klemy akumulatora. Pozdrawiam
Z tego co pamiętam to 6303 i 6202 RS to jedno a C3 to drugie :D Chociaż i zwykłe bez powiększonego luzu też by się nadały myśle Skoro łożyska już piszczą to na bank i pierścienie ślizgowe są wyjechane. Skoro pierścienie to i szczotki już zużyte. Z dostępnością pierścieni slizgowych jest bardzo trudno. Tylko Cargo lub Bendiks takie posiada, prowadzą...
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
Łożyska pyłoszczelne DDU czy 2RS spokojnie przeżywają szczotki i pierścienie ślizgowe. Zakładasz zużyte szroty, to i pierścienie i szczotki się szybko kończą. W traktorze alternator kręci się co najmniej 2-3 razy wolniej, niż w aucie. Więc i szczotki i pierścienie się aż tak szybko nie zużywają. Nawet pomimo zapylonego środowiska. Za to łożyska, w...
(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Panowie jaki "komutator" w alternatorze ?!, tam są co najwyżej pierścienie ślizgowe, pewnie również zużyte i do wymiany
A co do alternatora. Kwalifikuje się do naprawy wirnik. Zużyte są pierścienie (bieżnie). Do wymiany będą też szczotki i wypada też od razu wymienić łożyska.
Sprzęgiełka były podmieniane na stare zużyte, jak i nowe z pudełka, już po awarii żeby sprawdzić czy to nie jego wina, ale różnica wychodziła poniżej 0,1- błąd pomiarowy bo trudno dokładniej zmierzyć suwmiarką więc to nie wina samego sprzęgiełka Ja to rozumiem że nie było różnicy między starym i nowym sprzęgłem tzn obydwa tak samo przesunięte o 1mm....
Miernik i sprawdź poziom napięcia w instalacji kiedy lampka się pali mimo uruchomienia silnika i kiedy się nie pali. Podejrzewam zużyty alternator - szczotki, pierścienie ślizgowe...
Jest w alternatorze. Zobacz też pierścienie ślizgowe jak już zaglądasz, czy nie są nadmiernie zużyte.
Pierścienie ślizgowe do wymiany. "Trochę" to dla Ciebie ile? Dla mnie bez sensu zakładać go do auta bo pierścienie kosztują groszę.
Biorąc pod uwagę wiek auta, logika podpowiada mi żeby zaglądąć nie tyle na szczotki ile na współpracujące z nimi pierścienie ślizgowe. Oczywiście szczotki też nie będą w najlepszej kondycji. Kolejna sprawa to pomiary spadków napięcia, bezpośrednio przy alternatorze i na zacikskach aku. Mimo to myśle że tu problemem będzie bardziej zużyty rozrusznik...
Poszukaj zakładu gdzie kasują samochody i za małe pieniądze kupisz dobry alternator a sam go wymienisz bo w tym masz zużyte pierścienie i pewnie jest jeszcze [bicie] -szczotki też powinny być dobrane pod względem twardości-pozdrawiam
Jaką masz wiedzę o samochodowych alternatorach? Wiesz jak działają i jak są zbudowane? Może być padnięta któraś a diod wzbudzenia lub w prostowniku głównym, mogą być zużyte pierścienie lub skorodowany stojan lub wirnik który robi przerwę luz zwarcie. Oddaj komuś kto się na tym zna lub kup używkę sprawną i podmień.
Ja od siebie mogę polecić akumulatory firmy WESTA czy to seria Forse czy Fireball mam zarówno jeden jak i drugi w dwóch autach, i nie mogę powiedzieć złego słowa, ten pierwszy jeździ w samochodzie już 6 lat, i tej zimy po raz pierwszy potrzebował doładowania go prostownikiem. Szczerze mówiąc to ja kupując do starszego auta nowy akumulator sprawdziłbym...
Raczej Twój pomiar jest do ... Odłączony alternator=brak generacji zakłóceń. Dlatego przestają wariować. Dosyć często zjawisko to wywołują zużyte szczotki, owalizacja pierścieni.
I co da odpięcie wtyczki? To że alternator nie będzie ładował, jeżeli kontrola się pali to oznacza problemy z ładowaniem. Ila auto ma przejechane? Jak dużo to wypada wyjąć już alternator i zrobić łożyska. I wymienić np. pierścienie jeżeli są zużyte, szczotki, albo inne uszkodzenie pozostałych elementów. Jeżeli jest uszkodzonego coś innego jak szczotki...
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona. Tak właśnie wszyscy o tym tutaj piszą na elektrodzie, ale co z samym regulatorem napięcia? Pierścienie są dość zużyte, na starych szczotkach są rowki, a tu dałem nowe szczotki, przecież to...
Witam W pierwszej kolejności sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli kontrola nie świeci to sprawdź dlaczego.Odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze D+ i przyłóż na masę.Jak się zapali kontrolka ,to świadczy o uszkodzeniu regulatora lub przerwie na uzwojeniu wirnika ,krótkich szczotkach,zużytych pierścieniach ślizgowych na wirniku . Gdy nadal kontrolka...
Może masz alternator do regeneracji/wymiany. Przy spokojnym graniu wydala lecz przy większym poborze prądu siada. Ja tak miałem i się okazało że były zużyte pierścienie na wirniku po których ślizgają się szczotki.
Kolego oprócz ww. wskazówek - sprawdź wirnik alternatora, jak również stan pierścieni ślizgowych oraz długości szczotek. Przy okazji, że alternator jest rozebrany można go przedmuchać sprężonym powietrzem, aby pozbyć się kurzu i pyłu po zużytych szczotkach, który może być powodem usterki np. zwarcia.
Pierścień slizgowy nie był zużyty ? Może szczotki nie łaącza może słabo oczyszczone i poszły diody wzbudzenia ale to tylko gdybania. Bo nie wiadomo jaki alternator i jak go skladales
Witam Mam taki oto problem. Kupiłem alternator używany i chciałem go sprawdzić. Że ładuje jako tako to wiem. Natomiast piszczą w nim szczotki. Altek ten ma mały przebieg i szczotki oraz pierścienie ślizgowe są ledwo co zużyte. Rozebrałem go , wyjąłem szczotkotrzymacz i bez szczotek alternator kręci się cichutko. Żadnych hałasów. Postanowiłem sprawdzić...
Witam, borykam się z problem prawdopodobnie alternatora firmy BOSCH w Hondzie Accord VI F18b2. Jakiś czas temu przestał całkowicie ładować, podczas normalnej jazdy wieczorem, nagle zaczęły słabnąć światła migać licznik wskazówki do zera a gdy zatrzymałem sie na skrzyżowaniu, silnik zgasł po uruchomieniu z kabli wszystko było w porządku po odpięciu i...
jaki typ alternatora / rok poldka bo: jeśli tylko zapala się kontrolka a jakieś tam ładowanie jest to najpewniej diody wzbudzenia jeśli ładowanie ginie to mogą być zużyte / krzywe pierścienie na wirniku; krótkie szczotki; umiąchane warkoczyki łączące szczotkę z obudową szczotkotrzymacza / regulatora; sporadycznie zwarcie na wirniku - ale na prawdę żadko
Po wydłubaniu alternatora (lub nawet gdy jeszcze jest w samochodzie), sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe na wirniku. Jeśli wyczujesz rowki, to oddaj alternator do przetoczenia pierścieni. Kontrolka nie musi Ci się zapalić żeby rozładować akumulator. Mnie tak padł akumulator (też Felicia) jadąc nocą z Kołobrzegu w okolice Gniezna. Dojechałem...
kontrolka jest oki, bo jak pokrecilem tym kołem gdzie jest pasek klinowy to sie zapalila po ktoryms obróceniu, a reszty to nie iwem jak sprawdzic:) Skoro zapaliła się przy obracaniu wirnikiem to znaczy że szczotki nie kontaktują (prawdopodobnie są zużyte i za krótkie) Odkręć dwa wkręty, wyjmij szczotkotrzymacz i wymień szczotki. Zwróć uwagę na stan...
uno 1,4 przebieg 90tys zaswieca się kontrolka lad czasami, na wolnych kontrolka przeswieca, czy poza szczotkami alter jeszcze cos sprawdzic, pozdrawiam Należałoby zdemontować alternator z samchodu i dokonać przeglądu zwracając uwagę na szczotki (nie tyko długość szczotek ale i jakośc sprężynek dociskowych), pierścienie po których szczotki się ślizgają...
Kolego, krótko i bez pierdoł. Jeżeli alternator masz sprawny, czyli nie ciekła na niego ropa albo olej z pompy wspomagania, a tym samym nie masz zdartych szczotek, zużytych pierścieni ślizgowych i nadpalonego szczotkotrzymacza to winę masz wiązce, zawsze problem był na tym odcinku, gdzie wiązka trzypinowej wtyczki alternatora umocowana jest do płyty...
Szotki sprawdziłeś i owalizacje pierścieni komutacyjnych jak przygazujesz to mryganie ustaje Nie ma takich pierścieni, możesz je najwyżej nazwać ślizgowymi, bo zjawisko komutacji tam nie występuje. Tak czy inaczej sprawdź szczotki i te pierścienie, bo to jest zapewne Lucas i mogą być zużyte na wylot. można je wymienić, ale trzeba wiedzieć jak i posiadać...
Kolego nie czyść uzwojeń alternatora, bo je uszkodzisz. Możesz je przedmuchać powietrzem ze sprężarki lub usunąć pył pędzlem. Sprawdź łożyska, czy się nie zacinają. Możesz ostrożnie usunąć korozję ze statora. Wymontuj szczotki i sprawdź ich długość. Sprawdź stan pierścieni współpracujących ze szczotkami, czy nie są zużyte lub zaśniedziałe. Można je...
Jeżeli był wyciągany alternator to może popuściła nakrętka na wentylatorze. E tam. Ja kiedyś zapomniałem przykręcić wentylatora, wiesz jaki jest łomot ? :D Choć jeśli się lekko poluzował to może obcierać ale nakrętka sie dociąga podczas pracy wentylatora. A do tematu. Łożyska kosztują kilkanaście PLN komplet, sama robocizna nie jest zby skomplikowana...
Nie dopuszczam do myśli ingerencji w instalacji elektrycznej samochodu, gdyż nie uważam żeby taki mały dodatek był niezbędny do prawidłowej służby samochodu oraz żeby determinował potrzeby troski o tą część samochodu. I tutaj się bardzo mylisz: instalacja też się zużywa i czasami wymaga dużej troski, a zakłócenia najlepiej tłumić u źródła. To nie jest...
Posiadam Opla Vectre z oryginalnym alternatorem bosch (MZ chyba) 55A (schemat załączam na zdjęciu). Sprawdzając ładowanie na akumulatorze przy rozgrzanym silniku pokazuje mi 13,8V, a na alternatorze 13,9V. Ponownie ładowanie sprawdzałem po ok. godzinie jak temperatura silnika spadła, a alternator był już zimny i wyniki były następujące: na akumulatorze...
Regulator regulatorem ale tutaj z pierścieni ślizgowych w alternatorze zrobiły się przysłowiowe jaja albo mają wżery. Odkręci kolega regulator i sprawdzi w jakim stanie są szczotki albo obie są już zużyte albo (co obstawiam jedna jest nadmiernie zużyta w wyniku uszkodzonego pierścienia ślizgowego, regulator ze szczotkami to koszt 15-20zł. Mierzył kolega...
Z doświadczenia skoki napięcia ładowania powodują zużyte pierścienie ślizgowe (słaby kontakt nierówna powierzchnia i wzbudza się przez to regulator) dwa częściej nieorginalny słaby regulator którego wzbudzi nawet włącznie świateł ( pofaluje napięciem że 2-3 razy po czym się uspokaja aż znowu jakiś skokowy spadek czy podniesienie napięcia po włączeniu...
Mam problem z alternatorem w polówce, ma przejechane 85 000. Czasami podczas jazdy zapalała się kontrolka ładowania i po chwili gasła , tak samo po przejeżdzie kolejoym się działo. Został regulator ze szczotkami wymienione na nowe Magnetelli , nowy pasek wielorowkowy i koło napinające, pierścienie ślizgowe niewiele zużyte. Przejechałem może z 25 km...
Po rozbiórce okazało się, że jednej szczotki prawie już nie ma, a pierścień ślizgowy jeden nadawałby się do toczenia, a drugi (na którym już się zjechała szczotka), jest zużyty do samego plastiku. Kolega napisał, że pierścienie mogą być do wymiany. Nie wiem jak to zrobić i czy jest to możliwe w domowych warunkach. Jutro mam mieć inny wirnik, ale jeszcze...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
Awaria usunięta. Winne zużyte szczotki, właściwie to jedna zostało z niej około 6mm wysokości. Pod nią właśnie był też wytarty pierścień około 1mm rowek, nie wyglądał dobrze ale i tragedii nie było więc z uwagi na brak czasu na bardziej generalny remont wymieniłem tylko same szczotki. Wczoraj wytargałem altka z auta dziś dokupiłem szczotki i wymieniłem....
Od remontu tego silnika nie uciekniesz.Masz duże zużycie oleju a do wymiany są prawdopodobnie zużyte pierścienie na tłokach.Sprawdż czy jest drożna odma .Obroty wzrastają gdyż są duże przedmuchy oleju z cylindrów i poprzez odmę dostaje się do gażnika silnika mieszanka olejowo-powietrzna co stanowi dodatkową dawkę dla silnika.I świece Ci również zapewne...
Witam. od trzech dni walczymy ze szwagrem z jego samochodem Ford Mondeo 93r 1,8 TD. Wszystko zaczęło się od braku ładowania, świeciła kontrolka, nie zawsze, ale świadczyło to o zużytych szczotkach. W końcu kiedy całkowicie zabrakło ładowania postanowiliśmy to naprawić. Po wyjęciu regulatora okazało się że szczotek już nie ma. Po ich wymianie kiedy przyszło...
Wiesz, pacjent przynosi ci coś do naprawy, ty musisz ocenić to natychmiast . Mówisz co i jak i cenę on się zgadza / nie zgadza. Tak to działa. Nie wiem po co brniesz w przezwajanie wirników. Odpowiedz sobie ile czasu zajmuje ci przezwojenie wirnika 7, 8 godz . Wymiana na nowy jak da się kupić ok, naprawa zajmuje 30 min. Na wirnikach można zaliczyć najwięcej...
Podczas jazdy owe 8V może powstać jedynie na skutek zwarcia instalacji, ale wtedy to....DYM! Aby napięcie spadło do takiego poziomu to musisz zrobić bez ładowania kilkadziesiąt kilometrów na włączonych światłach. Może 100. Więc: Regulator + szczotki Padający akumulator + szczotki A za 350 PLN to rzeczywiście mogą Tobie naprawić alternator he he ......wymienić...
Cześć! Opel Astra 1,6 8V MPI(C16SE Mulctec M) 1993r. Czasem gdy przekręce kluczyk w celu odpalenia silnika to zapalają się światła pozycjne.Oczywiście włącznik świateł jest w pozycji wyłączonej a jednak pozycyjne niemrawo świecą i całe podświetlenie licznika także. Gdy się samo rozmyśli to gaśnie. Natomiast czasem na zgaszonym silniku i wyjętym kluczyku...
Aaaaa. To masz wirnik do roboty, po prostu trzeba zdjąć pierścienie ślizgowe i zrobić co trzeba. Będzie ci też potrzebne trochę rurki izolacyjnej ( może być nawet termokurczka) i tubka Superglue. Ale co dokładnie masz na myśli? jeśli pierścienie ślizgowe były by zużyte to szczotki by mogły nie kontaktować w wyniku czego było by mniejsze pole elektromagnetyczne...
Do akumulatora to się nie czepiaj jest dobrze. Policz - ile jest korków ( tak korków do każdej celi ) jedna cela to teoretycznie 2,2V . A jest ich 6. Czyli 6x2,2 daje 13,2V. Utarło sie powiedzenie, iż samochód ma akumulator 12voltowy, 6 voltowy 24 voltowy a w rzeczywistości to napięcie jest o wiele większe (13,2 V teoretycznie) Zobacz w instrukcji akumulatora,...
Witajcie fachowcy. Czy ktoś mógłby mi pomóc w naprawie sterownika rowerka treningowego Stair Master Stratus 3900RC? Mam problem polegający na tym, że rower zaczyna trening z tzw. "grubej rury", czyli opór max. Może napiszę od czego się zaczęło: Problem pojawił się od rozładowanego (zużytego) akumulatora 6V - wymieniłem na nowy i było o.k. przez jakieś...
Po takim przebiegu mogą być zasadniczo dwie usterki alternatora -przerwa na uzwojeniu wirnika lub zużyte szczotki i pierścienie.P
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
zużyte pierścienie pierścienie alternatora zużyte cylindry
plamy matrycy laptop schemat brzęczyka ibiza uszczelniacz
lutownica kolbowa lutownica kolbowa
STAR-X 99 Plus Flash Dump: Recovery, Models, ALi M352x, W25Q32, Boot Issues Jak sprawdzić zasilacz antenowy DVB-T/T2 – pomiar napięcia, test pod obciążeniem, typowe usterki