(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
Aleksander tak, tylko najczęsciej po takim przelocie na bieżniach są już takie koleiny, że bez wymiany pierścieni nie ma co wsadzać nowych szczotek Mam na karcie gwarancyjnej wymiana pierścieni komutatora, szczotki, łożyska i sprzęgiełko- oddaje się cały alternator i taki odbiera. Firma jak widzi , że coś trochę zużyte to wymienia wszystko, bo daje...
Witam, borykam się z problem prawdopodobnie alternatora firmy BOSCH w Hondzie Accord VI F18b2. Jakiś czas temu przestał całkowicie ładować, podczas normalnej jazdy wieczorem, nagle zaczęły słabnąć światła migać licznik wskazówki do zera a gdy zatrzymałem sie na skrzyżowaniu, silnik zgasł po uruchomieniu z kabli wszystko było w porządku po odpięciu i...
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Przed regeneracją alternatora też migało. Alternator miał mocno zużyte pierścienie ślizgowe (komutator), były w nim głębokie rowki od szczotek. Dodatkowo szczotki też się kończyły. Myślałem że dlatego miga. Ale po wymianie w/w elementów jest tak samo.
Po wydłubaniu alternatora (lub nawet gdy jeszcze jest w samochodzie), sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe na wirniku. Jeśli wyczujesz rowki, to oddaj alternator do przetoczenia pierścieni. Kontrolka nie musi Ci się zapalić żeby rozładować akumulator. Mnie tak padł akumulator (też Felicia) jadąc nocą z Kołobrzegu w okolice Gniezna. Dojechałem...
Ja od siebie mogę polecić akumulatory firmy WESTA czy to seria Forse czy Fireball mam zarówno jeden jak i drugi w dwóch autach, i nie mogę powiedzieć złego słowa, ten pierwszy jeździ w samochodzie już 6 lat, i tej zimy po raz pierwszy potrzebował doładowania go prostownikiem. Szczerze mówiąc to ja kupując do starszego auta nowy akumulator sprawdziłbym...
Jeżeli jest duży przebieg samochodu to należy zajrzeć do alternatora (nierównomiernie zużyte pierścienie ślizgowe wirnika). Także i szczotki przydałoby się wymienić. Ciekawe jak zasilone jest to radio? Spróbuj pociągnąć dodatkowy przewód zasilający radio z dodatniej klemy akumulatora. Pozdrawiam
jaki typ alternatora / rok poldka bo: jeśli tylko zapala się kontrolka a jakieś tam ładowanie jest to najpewniej diody wzbudzenia jeśli ładowanie ginie to mogą być zużyte / krzywe pierścienie na wirniku; krótkie szczotki; umiąchane warkoczyki łączące szczotkę z obudową szczotkotrzymacza / regulatora; sporadycznie zwarcie na wirniku - ale na prawdę żadko
kontrolka jest oki, bo jak pokrecilem tym kołem gdzie jest pasek klinowy to sie zapalila po ktoryms obróceniu, a reszty to nie iwem jak sprawdzic:) Skoro zapaliła się przy obracaniu wirnikiem to znaczy że szczotki nie kontaktują (prawdopodobnie są zużyte i za krótkie) Odkręć dwa wkręty, wyjmij szczotkotrzymacz i wymień szczotki. Zwróć uwagę na stan...
Posiadam Opla Vectre z oryginalnym alternatorem bosch (MZ chyba) 55A (schemat załączam na zdjęciu). Sprawdzając ładowanie na akumulatorze przy rozgrzanym silniku pokazuje mi 13,8V, a na alternatorze 13,9V. Ponownie ładowanie sprawdzałem po ok. godzinie jak temperatura silnika spadła, a alternator był już zimny i wyniki były następujące: na akumulatorze...
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Czy ktos wie czy jest mozliwosc regeneracji takich pierscieni lub wie gdzie to kupic bo w moim sprzecie sie starły do końca. A moze ma ktos patent na zrobienie takiego czegos we wlasnym zakresie.
witam alternator przestał mi ładować i po rozkręceniu zastałem niemiły widok, pierścienie wytarte, dużo opiłków miedzianych, pęknięta szczotka i przytopione gniazdo szczotkotrzymacza. No i teraz mam pytanie czy takie pierścienie można zregenerować np. poprzez przetoczenie tych starych (tak żeby wyrównać), wcisnąć na nie tuleję miedzianą i przetoczyć...
Witam, w jaki sposób można nawet orientacyjnie ocenić stan pierścieni ślizgowych wirnika alternatora? Posiadam kilka starych polskich alternatorów o różnym stopniu zużycia i potrzebuję nawet orientacyjnie określić ich żywotność bo szkoda składać alternator na wirniku który pochodzi 2 miesiące.
Pacjent: Alternator Elmot A125-70P z Poloneza Caro Plus Rozebrałem alternator z powodu wymiany łożysk. Zainteresował mnie stan pierścieni ślizgowych. Na jednym pierścieniu rowek ma głębokość około 0,7mm, na drugim jest w lepszym stanie i ma około 0,3mm. Oryginalna grubość pierścienia miedzianego to około 1,3mm, więc na jednym pierścieniu zużycie to...
Witam. Mam prostownik do naprawy i wyszło, że padł mostek prostowniczy zbudowany na diodach prostowniczy. Mam stary alternator i w nim jest mostek prostowniczy, mogę go zastosować?
Trzeba wyciągnąć alternator, ocenić jak bardzo zużyte są szczotki i pierścienie. Jeśli nie wiesz w jakim stopniu są zużyte - to pokazać je jakiemuś elektrykowi samochodowemu, i to on najlepiej niech zdecyduje czy naprawiać, czy wymienić na inny alternator.
Witam,jestem zmuszony wymienić alternator,znalazłem używany w doskonałym stanie ale wizualnie wygląda jak na zdjęciu...jak i czym w domowych warunkach mogę go wyczyścić? http://obrazki.elektroda.pl/4118520700_1... mod domex32 Poprawiłem błędy oraz zamieszczenie obrazka. Dbaj o przejrzystość i ortografie !
Witam Przepraszam że ciut nie na temat ale też o alternatorach Zabrałem się za regeneracje alternatora w swoim autku. Rozebrałem alternator magneti marelli, i nie było tego klina na ośce wirnika jest na niego miejsce, ale na kole pasowym nie ma miejsca na klin, jest miejsce na klin tylko na tej tarczy wentylatora i podkładce.Czy tak ma być? Może warto...
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Witajcie, Mam problem z ciągle odkręcającą się śrubą w alternatorze od fiata/poloneza, który mam zamontowany w ciągniku. Regularnie co kilka dni muszę ją dokręcać. Chodzi dokładnie o tą śrubę: https://obrazki.elektroda.pl/9959989200_... Mam tam daną podkładkę sprężynującą którą za każdym razem wymieniam ale to nic nie daje. Śruba i...
Witam Problem jak w temacie, alternator rozebrany z powodu awarii regulatora. Po demontażu okazało się, że szczotki są skończone oraz na pierścieniach ślizgowych jest wytarty rowek głębokości 1mm, także trzebaby je wymienić. Zastanawiam się jak zdemontować zgrzaną do doprowadzenia pierścieni ślizgowych końcówkę uzwojenia. Czy ucinając końcówki uzwojenia...
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Mam pytanko, rozlecialo mi sie te kolo magnesowe nie zabardzo ale troche sie pokruszylo , cewki alternatora troche sie pokrzywily ,momocy czy da sie to naprawic jakos.pozatym olej z silnika smierdzi benzyna.czy moglo to zniszczyc cos np pierscienie.czy powodem tego moze byc to ze w silniku za wiele oleju mialem? motorek ma swoje lata .. a oto fotki:...
Witam. Mam Renault Clio 1.9D 99 rok, pewien czas temu wymieniłem alternator gdyż wytarł się w nim pierścień ślizgowy. Pomyślałem, że od starości czy coś... tak jak mój mechanik. Zamontowałem drugi używany z dobrym pierścieniem i szczotkami. Po pewnym czasie przestał ładować i co się okazało zawiesiły się szczotki gdyż zaczęło się to samo... I teraz...
Mam ten sam problem w Mondeo: od kilku dni nie ma ładowania akumulatora i nie działa obrotomierz. Przebieg auta to ponad 220 tysięcy km więc teoria o zużytych pierścieniach alternatora może być właściwa- czy naprawa jest kosztowna?
Próba "złapania" poślizgu wiąże się z zadziałaniem systemów anty poślizgowych typu; ABS,ESP Co też generuje zwiększone zapotrzebowanie na energię elektryczną. Nie będę dodawał tutaj odnośników do Twoich tematów, bo nie ma nich wiele. Ale może to mieć związek z Twoim wcześniejszym wątkiem odnośnie samego alternatora :idea: Jak sprawa się zakończyła :?:...
Pierścienie ślizgowe też wymieniał? Objaw jak na zużyte pierścienie. Albo przy wymianie podgiął wałek. Mógł też słabo je zalutować i siła odśrodkowa powoduje że nie łączy odpowiednio.
Z tego co pamiętam to 6303 i 6202 RS to jedno a C3 to drugie :D Chociaż i zwykłe bez powiększonego luzu też by się nadały myśle Skoro łożyska już piszczą to na bank i pierścienie ślizgowe są wyjechane. Skoro pierścienie to i szczotki już zużyte. Z dostępnością pierścieni slizgowych jest bardzo trudno. Tylko Cargo lub Bendiks takie posiada, prowadzą...
zauważyłem że włącza mi się kontrolka od aku w trakcie jazdy i po ok 2sek gaśnie. Myślałem że może alternator już niedomaga. Może to być też przyczyną przygasania świateł? Jak najbardziej :zużyte szczotki, wytarte pierścienie wirnika, pózniej inne rzeczy. Warto się jeszcze na wstępie upewnić jak wygląda połączenie klema aku - karoseria i punkty masowe...
Wina alternatora (zużyte szczotki, pierścienie) z tąd iskrzenie,kondensatory nawet największej pojemności nie załatwią sprawy co najwyżej przytłumią wycie
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
To jeszcze łączyła. A głębokie te bruzdy na pierścieniu?
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
Co, ma zmienić dwie anteny? Pisze że słuchając muzyczki- chyba nie robi tego przez CB. :D Uważam, że leci to przez zasilanie. Alternator może mieć zużyte pierścienie wirnika i słabo stykające szczotki, są jeszcze inne rodzaje uszkodzeń alternatora. Spowoduj brak ładowania, odłącz wzbudzenie, czy też zwal na chwile pasek. Określisz żródło zakłóceń.
Łożyska pyłoszczelne DDU czy 2RS spokojnie przeżywają szczotki i pierścienie ślizgowe. Zakładasz zużyte szroty, to i pierścienie i szczotki się szybko kończą. W traktorze alternator kręci się co najmniej 2-3 razy wolniej, niż w aucie. Więc i szczotki i pierścienie się aż tak szybko nie zużywają. Nawet pomimo zapylonego środowiska. Za to łożyska, w...
Panowie jaki "komutator" w alternatorze ?!, tam są co najwyżej pierścienie ślizgowe, pewnie również zużyte i do wymiany
A co do alternatora. Kwalifikuje się do naprawy wirnik. Zużyte są pierścienie (bieżnie). Do wymiany będą też szczotki i wypada też od razu wymienić łożyska.
Jaką masz wiedzę o samochodowych alternatorach? Wiesz jak działają i jak są zbudowane? Może być padnięta któraś a diod wzbudzenia lub w prostowniku głównym, mogą być zużyte pierścienie lub skorodowany stojan lub wirnik który robi przerwę luz zwarcie. Oddaj komuś kto się na tym zna lub kup używkę sprawną i podmień.
Jest w alternatorze. Zobacz też pierścienie ślizgowe jak już zaglądasz, czy nie są nadmiernie zużyte.
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona. Tak właśnie wszyscy o tym tutaj piszą na elektrodzie, ale co z samym regulatorem napięcia? Pierścienie są dość zużyte, na starych szczotkach są rowki, a tu dałem nowe szczotki, przecież to...
Poszukaj zakładu gdzie kasują samochody i za małe pieniądze kupisz dobry alternator a sam go wymienisz bo w tym masz zużyte pierścienie i pewnie jest jeszcze [bicie] -szczotki też powinny być dobrane pod względem twardości-pozdrawiam
I co da odpięcie wtyczki? To że alternator nie będzie ładował, jeżeli kontrola się pali to oznacza problemy z ładowaniem. Ila auto ma przejechane? Jak dużo to wypada wyjąć już alternator i zrobić łożyska. I wymienić np. pierścienie jeżeli są zużyte, szczotki, albo inne uszkodzenie pozostałych elementów. Jeżeli jest uszkodzonego coś innego jak szczotki...
Witam Mam taki oto problem. Kupiłem alternator używany i chciałem go sprawdzić. Że ładuje jako tako to wiem. Natomiast piszczą w nim szczotki. Altek ten ma mały przebieg i szczotki oraz pierścienie ślizgowe są ledwo co zużyte. Rozebrałem go , wyjąłem szczotkotrzymacz i bez szczotek alternator kręci się cichutko. Żadnych hałasów. Postanowiłem sprawdzić...
Witam W pierwszej kolejności sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli kontrola nie świeci to sprawdź dlaczego.Odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze D+ i przyłóż na masę.Jak się zapali kontrolka ,to świadczy o uszkodzeniu regulatora lub przerwie na uzwojeniu wirnika ,krótkich szczotkach,zużytych pierścieniach ślizgowych na wirniku . Gdy nadal kontrolka...
Może masz alternator do regeneracji/wymiany. Przy spokojnym graniu wydala lecz przy większym poborze prądu siada. Ja tak miałem i się okazało że były zużyte pierścienie na wirniku po których ślizgają się szczotki.
uno 1,4 przebieg 90tys zaswieca się kontrolka lad czasami, na wolnych kontrolka przeswieca, czy poza szczotkami alter jeszcze cos sprawdzic, pozdrawiam Należałoby zdemontować alternator z samchodu i dokonać przeglądu zwracając uwagę na szczotki (nie tyko długość szczotek ale i jakośc sprężynek dociskowych), pierścienie po których szczotki się ślizgają...
Szotki sprawdziłeś i owalizacje pierścieni komutacyjnych jak przygazujesz to mryganie ustaje Nie ma takich pierścieni, możesz je najwyżej nazwać ślizgowymi, bo zjawisko komutacji tam nie występuje. Tak czy inaczej sprawdź szczotki i te pierścienie, bo to jest zapewne Lucas i mogą być zużyte na wylot. można je wymienić, ale trzeba wiedzieć jak i posiadać...
Z doświadczenia skoki napięcia ładowania powodują zużyte pierścienie ślizgowe (słaby kontakt nierówna powierzchnia i wzbudza się przez to regulator) dwa częściej nieorginalny słaby regulator którego wzbudzi nawet włącznie świateł ( pofaluje napięciem że 2-3 razy po czym się uspokaja aż znowu jakiś skokowy spadek czy podniesienie napięcia po włączeniu...
Nie dopuszczam do myśli ingerencji w instalacji elektrycznej samochodu, gdyż nie uważam żeby taki mały dodatek był niezbędny do prawidłowej służby samochodu oraz żeby determinował potrzeby troski o tą część samochodu. I tutaj się bardzo mylisz: instalacja też się zużywa i czasami wymaga dużej troski, a zakłócenia najlepiej tłumić u źródła. To nie jest...
Mam problem z alternatorem w polówce, ma przejechane 85 000. Czasami podczas jazdy zapalała się kontrolka ładowania i po chwili gasła , tak samo po przejeżdzie kolejoym się działo. Został regulator ze szczotkami wymienione na nowe Magnetelli , nowy pasek wielorowkowy i koło napinające, pierścienie ślizgowe niewiele zużyte. Przejechałem może z 25 km...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
Regulator regulatorem ale tutaj z pierścieni ślizgowych w alternatorze zrobiły się przysłowiowe jaja albo mają wżery. Odkręci kolega regulator i sprawdzi w jakim stanie są szczotki albo obie są już zużyte albo (co obstawiam jedna jest nadmiernie zużyta w wyniku uszkodzonego pierścienia ślizgowego, regulator ze szczotkami to koszt 15-20zł. Mierzył kolega...
Od remontu tego silnika nie uciekniesz.Masz duże zużycie oleju a do wymiany są prawdopodobnie zużyte pierścienie na tłokach.Sprawdż czy jest drożna odma .Obroty wzrastają gdyż są duże przedmuchy oleju z cylindrów i poprzez odmę dostaje się do gażnika silnika mieszanka olejowo-powietrzna co stanowi dodatkową dawkę dla silnika.I świece Ci również zapewne...
Podczas jazdy owe 8V może powstać jedynie na skutek zwarcia instalacji, ale wtedy to....DYM! Aby napięcie spadło do takiego poziomu to musisz zrobić bez ładowania kilkadziesiąt kilometrów na włączonych światłach. Może 100. Więc: Regulator + szczotki Padający akumulator + szczotki A za 350 PLN to rzeczywiście mogą Tobie naprawić alternator he he ......wymienić...
Wiesz, pacjent przynosi ci coś do naprawy, ty musisz ocenić to natychmiast . Mówisz co i jak i cenę on się zgadza / nie zgadza. Tak to działa. Nie wiem po co brniesz w przezwajanie wirników. Odpowiedz sobie ile czasu zajmuje ci przezwojenie wirnika 7, 8 godz . Wymiana na nowy jak da się kupić ok, naprawa zajmuje 30 min. Na wirnikach można zaliczyć najwięcej...
Aaaaa. To masz wirnik do roboty, po prostu trzeba zdjąć pierścienie ślizgowe i zrobić co trzeba. Będzie ci też potrzebne trochę rurki izolacyjnej ( może być nawet termokurczka) i tubka Superglue. Ale co dokładnie masz na myśli? jeśli pierścienie ślizgowe były by zużyte to szczotki by mogły nie kontaktować w wyniku czego było by mniejsze pole elektromagnetyczne...
Witam. od trzech dni walczymy ze szwagrem z jego samochodem Ford Mondeo 93r 1,8 TD. Wszystko zaczęło się od braku ładowania, świeciła kontrolka, nie zawsze, ale świadczyło to o zużytych szczotkach. W końcu kiedy całkowicie zabrakło ładowania postanowiliśmy to naprawić. Po wyjęciu regulatora okazało się że szczotek już nie ma. Po ich wymianie kiedy przyszło...
Do akumulatora to się nie czepiaj jest dobrze. Policz - ile jest korków ( tak korków do każdej celi ) jedna cela to teoretycznie 2,2V . A jest ich 6. Czyli 6x2,2 daje 13,2V. Utarło sie powiedzenie, iż samochód ma akumulator 12voltowy, 6 voltowy 24 voltowy a w rzeczywistości to napięcie jest o wiele większe (13,2 V teoretycznie) Zobacz w instrukcji akumulatora,...
Witajcie fachowcy. Czy ktoś mógłby mi pomóc w naprawie sterownika rowerka treningowego Stair Master Stratus 3900RC? Mam problem polegający na tym, że rower zaczyna trening z tzw. "grubej rury", czyli opór max. Może napiszę od czego się zaczęło: Problem pojawił się od rozładowanego (zużytego) akumulatora 6V - wymieniłem na nowy i było o.k. przez jakieś...
Po takim przebiegu mogą być zasadniczo dwie usterki alternatora -przerwa na uzwojeniu wirnika lub zużyte szczotki i pierścienie.P
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
zużyte pierścienie pierścienie alternatora zużyte elementy
pralka różnicowoprądowy cieplne działanie prądu schemat tunera harman kardon
stacja lutownicza ekspres ciśnieniowy
Manta 50 26 wyłącza się po 10 sekundach - przyczyny Sherman 250 – schemat elektryczny, MIG250-J04, inwerter, serwis, naprawa