Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Aluminium się podgrzewa. I łożyska wychodzą. Jak młotem wybijesz ti się nie dziw że później wpadają
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Witam. A może szczotki się kończą. Można je wymienić bez wyjmowania alternatora i przy okazji przeczyścić pierścienie ślizgowe na wirniku.
Cargo 134687 regulator kpl. Następnie 140093,140087 łożyska,przeważnie jeszcze pierścienie ślizgowe 135172.Koszt do 100zł
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
Jeżeli dobrze rozumiem, alternator w dalszym ciągu niesprawny. Nie naprawiałeś na gorąco? Diod takich chyba w handlu nie ma. Może jakieś specjalistyczne hurtownie. Popatrz w necie, na allegro. Kiedyś można było kupić na targu od ruskich. Ewentualnie z rozbiórki gdzieś w warsztacie. Pytasz o podmianę regulatora. To może się udać, kiedyś takie rzeczy...
witam alternator przestał mi ładować i po rozkręceniu zastałem niemiły widok, pierścienie wytarte, dużo opiłków miedzianych, pęknięta szczotka i przytopione gniazdo szczotkotrzymacza. No i teraz mam pytanie czy takie pierścienie można zregenerować np. poprzez przetoczenie tych starych (tak żeby wyrównać), wcisnąć na nie tuleję miedzianą i przetoczyć...
Czy ktos wie czy jest mozliwosc regeneracji takich pierscieni lub wie gdzie to kupic bo w moim sprzecie sie starły do końca. A moze ma ktos patent na zrobienie takiego czegos we wlasnym zakresie.
Witajcie, Mam problem z ciągle odkręcającą się śrubą w alternatorze od fiata/poloneza, który mam zamontowany w ciągniku. Regularnie co kilka dni muszę ją dokręcać. Chodzi dokładnie o tą śrubę: https://obrazki.elektroda.pl/9959989200_... Mam tam daną podkładkę sprężynującą którą za każdym razem wymieniam ale to nic nie daje. Śruba i...
Z tego co pamiętam to 6303 i 6202 RS to jedno a C3 to drugie :D Chociaż i zwykłe bez powiększonego luzu też by się nadały myśle Skoro łożyska już piszczą to na bank i pierścienie ślizgowe są wyjechane. Skoro pierścienie to i szczotki już zużyte. Z dostępnością pierścieni slizgowych jest bardzo trudno. Tylko Cargo lub Bendiks takie posiada, prowadzą...
Łożysko przednie 6203 łożysko tylne 6201.Łożysko przednie znajduje się w przedniej pokrywie alternatora z obu stron pokrywy zabezpieczone blachami i zanitowane w obudowie.Łożysko tylne znajduje się na tylnej osi wirnika alternatora.Użyteczne uwagi.Kupuję łożyska do alternatora wyłącznie zamykane plastykowymi zabezpieczeniami bocznymi.Po zakupie jedno...
Witam Problem jak w temacie, alternator rozebrany z powodu awarii regulatora. Po demontażu okazało się, że szczotki są skończone oraz na pierścieniach ślizgowych jest wytarty rowek głębokości 1mm, także trzebaby je wymienić. Zastanawiam się jak zdemontować zgrzaną do doprowadzenia pierścieni ślizgowych końcówkę uzwojenia. Czy ucinając końcówki uzwojenia...
Witam, posiadam alternator Hitachi 100A i chciałbym wymienić regulator na nowy łącznie ze szczotkami. Po otwarciu okazało się że jeden z pierścieni ślizgowych posiada rów i stara szczotka jest do niego przystosowana. W związku z tym nie zamontowałem tego regulatora. Chciałbym najpierw wymienić ten pierścień. O ile z dostępnością części widzę że nie...
witam. mam problem w Oplu Astrze 1.4 1993 rok kombi. mianowicie cos mi piszczy w alternatorze, to znaczy jak samochód wlaczam i sie troche rozgrzeje to zaczyna piszczec, jak dodaje gazy to ten pisk ustepuje. Nabiera to coraz bardziej i glosniejszych pisków iwec postanowilem ze trzeba to zrobic. Wiem ze to alternator bo jak sciagnalem pasek to piszczenie...
Oberwało mi pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i został zniszczony. Dorobiłem nowe pierścienie ale teraz nie wiem jak je dolutować do wyprowadzeń wirnika. Czy ma jakieś znaczenie kierunek prądu w wirniku (wg mnie ma) - jak poprawnie teraz go podłączyć.
Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
http://obrazki.elektroda.net/35_12899479... Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy agregatów...
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Zacznij od alternatora - czy nie "podwieszają" się szczotki. Może być też zużyty wirnik (wytarte pierścienie miedziane).
uzwojenie zostało ale na krótko obcięte. Ale co gorsze pierścienie ślizgowe wywalone w kosz razem z resztą części alternatora jakie były przymocowane :p został sam altek bez podzespołów. Nie wiedziałem że to może się jeszcze przydac. Ale to można chyba zawsze nawet później dołączyć? Będę się później o to najwyżej martwił żeby takie samo gdzieś dostać....
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
Gdyby problem był w braku wzbudzenia czyli zasilania regulatora alternatora to ładowanie pojawialo by się po przegazowaniu i ponad 3000. Tu raczej problem jest w alternatorze ubita dioda, regulator albo jajowate pierścienie ślizgowe.
Panowie kombinuje nad obrotem wieżyczki... Mam 2 drogi : Albo zrobic organicznik obrotu ( wada to walenie o zderzaki ) no i ponad 6kg wagi gondoli moze w koncu go urwać/zgiąć/ Lub puscic pierścienie slizgowe + szczotki.Pierscien to z alternatora ale na szczotkotrzymacz wytrzymujacy do 10A-15A nie mam pomysłu..( myślę o szczotkotrzymaczu z alternatora...
W starszych samochodach wzbudzenie przechodziło przez kontrolkę ładowania. W nowszych zarówno kontrolką jak i wzbudzeniem alternatora steruje elektronika (te cienkie przewody). Czasem okazuje się, że chociaż na stole alternator ładuje, to w samochodzie już niestety nie. Zwłaszcza dotyczy to chińskich zamienników. Żeby dobrze sprawdzić alternator na...
Mam to samo, zmieniałem pierścienie komutatora i łożyska, Poskładany ponownie i też błędów nie generuje na deskę a nie ma siły zakręcić silnikiem. Uzwojenie rozłączane w miejscu zgrzewu samych drutów. Ruszany pierścień na łożysku, Myślę że to jego wina, idzie gdzieś dostać nowy z łożyskiem? po przełożeniu ma delikatne bicie ale nie wygląda na uszkodzony....
Ja tu nie widzę żadnego problemu. Pierwszy siadł bo go ropa zalała, a ropa zniszczy szczotki i pierścienie w mig. Drugi, to używka, dobrze że wytrzymał 3 miesiące. Trzeci widzę też używka. Jeżeli zakupiłeś nowy to masz na niego gwarancję, prawda ?
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
Nie rozumiem o jakie "pierścionki" chodzi Pierścienie ślizgowe. Doprowadzony do wirnika prąd stały powoduje że uzwojenie/a wirnika wytwarzają pole magnetyczne w jednym kierunku a kierunek ten zmienia się wraz z położeniem kątowym wirnika względem uzwojeń stojana. Komutator jest tak jakby "prostownikiem elektromechanicznym" i mimo obrotu wirnika, kierunek...
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
http://obrazki.elektroda.pl/8753646100_1... Witam, Przedstawiam moją ostatnią konstrukcje - Światła LED do jazdy dziennej w Fordzie Scorpio MKII. Projekt zrobiłem w formie tunningu (ciekawy efekt wizualny), a także aby zaoszczędzić nieco paliwa i żarówek podczas jazdy w dzień. Wykorzystałem "super jasne białe diody" kupione na allegro...
Cześć. Sprawa dotyczy Renault Kangoo 1,6 16v z 2010 roku z przebiegiem ok 250kkm. Od momentu kupna auta mam taki problem że po odpaleniu silnika (nie ważne ciepły czy zimny) przez około 8-10 sekund nie ma ładowania, jest tyle co na akumulatorze (12,5V). Postanowiłem zregenerować alternator bo w starym Kangoo przy tym przebiegu szczotki i łożyska były...
Złożyłem alternator w całość. Już dwa takie naprawiałem sam, ale nigdy nie wymieniałem mostka prostowniczego. Za pierwszym razem wymieniałem pierścienie ślizgowe na wirniku, ale po niedługim czasie wirnik padł. Wymieniłem wirnik na nowy i do dzisiaj alternator działa bezproblemowo. Został mi drugi z zapasu i to właśnie ten przyspożył mi problemu, przez...
Ok, dzięki. Podłączałem dzisiaj z akumulatorem, bez żarówki (B+ L na krótko) i nie ładuje, zerowe zmiany napięcia, a rozkręciłem go do 13 000 obr./min. Jak było 12,5V tak przy obrotach bez zmian. R wirnika 2,2 Ohma, prąd wirnika bez żarówki na postoju 1A, (12,5V / 2,2 to jakieś niecałe 6A powinno być, choć nie wiem jak działa regulator) szczotki, pierścienie...
Alternator klasyczny, ale Japońce coś naździwiali. Wygląda na alternator obcowzbudny. I z pomiarem napięcia baterii a nie alternatora - battery sensing. Sprawdź rezystancje uzwojeń i diody. Szczotki i pierścienie ślizgowe. Regulator na stół i też sprawdzić. Klasyka. Jak nie wiesz jak to zrobić zapytaj, choc było wielokrotnie opisywane. Osobiście po...
Ja zamieniłem tanią antenę na markę PRESIDENT i problemów masa znikła, te tanie tak wszystko ściągają. Nie wspomnę jak skaczę SWR po zdjęciu i postawieniu w to samo miejsce. (at)arturbajerski nie rób tak więcej z odpinaniem przewodu "+" od alternatorka, bo go uszkodzisz, na wolnych obrotach jak był uruchomiony bardzo w palnik nie dostał, ale dotknął...
Aleksander tak, tylko najczęsciej po takim przelocie na bieżniach są już takie koleiny, że bez wymiany pierścieni nie ma co wsadzać nowych szczotek Mam na karcie gwarancyjnej wymiana pierścieni komutatora, szczotki, łożyska i sprzęgiełko- oddaje się cały alternator i taki odbiera. Firma jak widzi , że coś trochę zużyte to wymienia wszystko, bo daje...
Pierścienie ślizgowe do wymiany. "Trochę" to dla Ciebie ile? Dla mnie bez sensu zakładać go do auta bo pierścienie kosztują groszę.
Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mnie więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora? Jeśli chodzi o wymianę regulatora napięcia to sprawa wygląda banalnie prosto i stosunkowo tanio. Gorzej wygląda sprawa gdy trzeba będzie wymienić pierścienie po których to ślizgają się szczotki zbierające napięcie...
Trzeba jednak wyjąć alternator... Na jego osi jest pompa vacum i często traci szczelność o-ring, a wtedy pierścienie alternatora są zaolejone i tracą kontakt ze szczotkami. Mam identyczny silnik w Astrze i miałem podobnie.
Pierścienie ślizgowe alternatora mogą wołać o wymianę. Czeka Cię wyjęcie alternatora i jego pełna diagnostyka.
To nie będą pierścienie ,bo krzywa przyrostu jest gładka . Ten rodzaj alternatora może sie tak zachowywać ponieważ urządzenie którym to badasz na pewno nie ma pełnej mapy sterowania napięciem ładowania ,takiej jaka ma silnik .
Problem w alternatorze, sprawdź koło pasowe i przedewszystkim pierścienie ślizgowe, prawdopodobnie są owalne.
Należało by sprawdzić pierścienie ślizgowe czy nie są zowalizowane,i ewentualnie przetoczyć je
Witam, borykam się z problem prawdopodobnie alternatora firmy BOSCH w Hondzie Accord VI F18b2. Jakiś czas temu przestał całkowicie ładować, podczas normalnej jazdy wieczorem, nagle zaczęły słabnąć światła migać licznik wskazówki do zera a gdy zatrzymałem sie na skrzyżowaniu, silnik zgasł po uruchomieniu z kabli wszystko było w porządku po odpięciu i...
Miałem taki przypadek w golfie 5 uszkodzone sprzęgło alternatora i pierścienie powodowało sporadyczne podnoszenie obrotów oraz wskakiwały różne błędy
zużyte pierścienie alternatora zapieczone pierścienie pierścienie perkins
bascom attiny85 zdejmować pokrywa pralka router cisco epc2425
ustawienia termet ecocondens ogrzewanie podłogowe
Słabsze świecenie diody LED pod szafkami – przyczyny i rozwiązania De Dietrich D13 – błąd czujnika temperatury lub przegrzania w zmywarce i kotle