Kierunek przepływu prądu przez wirnik nie ma żadnego znaczenia. Będzie pracował tak jak należy.
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
Pierścienie są podłączane -koniec uzwojenia dolny pierścień, początek górny pierścień.P
W sumie możliwości są dwie, albo stojan nie jest współosiowo zamontowany w stosunku do wirnika, albo coś nie tak z łożyskiem tylnym alternatora (za małe lub brak plastikowego pierścienia)
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Napisz nr alternatora
O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
W tych alternatorach kończą się pierścienie z szczotkami lub pęka uzwojenie wirnika.P
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
Żarówka może być sprawna i też nie będzie świecić gdy szczotki są zużyte i nie dotykają do pierścieni w alternatorze.
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
To wygląda na uszkodzony wirnik alternatora. Pierścienie wirnika są wybite (nie centryczne) i szczotki podskakują. Może uda się przetoczyć pierścienie u tokarza. Ewentualnie może być luźny przewód lub słabe połączenie do pierścienia wirnika, ale to mniej prawdopodobne. Wszelkie luźne przewody muszą być doklejone najlepiej specjalnym lakierem albo klejem.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
To są wszystkie.P http://obrazki.elektroda.net/86_12202856... http://obrazki.elektroda.net/12_12202857...
Wirnik,zwarcie pod pierścieniami.
Kwok, widziałeś kiedy w Favorit/Felicja zryte do cna pierścienie?
Problem rozwiązany winne były szczotki i pierścienie w alternatorze po wymianie kontrolki zgasły. Uważam temat za zamknięty.
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Ja walnołem już 200tys i nie miałem żadnego problemu z alternatorem ale teraz to mogą być wytarte pierścienie.
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
6303 od strony koła pasowego, 6203 od strony pierścieni ślizgowych
Pewnie ładowanie siada - szczotki lub pierścienie alternatora. Woltomierz w rękę i mierzyć!
Mam ten sam problem w Mondeo: od kilku dni nie ma ładowania akumulatora i nie działa obrotomierz. Przebieg auta to ponad 220 tysięcy km więc teoria o zużytych pierścieniach alternatora może być właściwa- czy naprawa jest kosztowna?
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Trzeba to i tak naprawić. Jednak zachowanie kontrolki może być spowodowane słabą masą na silnik, słabym połączeniem alternatora z plusem akumulatora, kończącymi się szczotkami lub pierścieniami alternatora.
Witam. Sytuacja wygląda tak, w alfie 166 ktoś z poprzednich właścicieli założył niewłaściwy alternator. Powinien być 120A, był 90A. Był problem z niedoładowanym akumulatorem, po dodaniu gazu światła zaczynały mocniej świecić, na wolnych bledły. Kupiłem używkę na allegro, zapobiegawczo zmieniłem w niej łożyska, regulator napięcia, oraz cały ten plastikowy...
Witam. A może szczotki się kończą. Można je wymienić bez wyjmowania alternatora i przy okazji przeczyścić pierścienie ślizgowe na wirniku.
Zmierz oporność między pierścieniami, powinno być kilka omów.
Aaaa,stare valeo.Nie ma dobrej masy z jednej z śrub,ewentualnie podczas ściągania łożyska oberwaleś kable przy pierścieniu ślizgowym,albo przemieściłes pierścienie.
Pierścienie ślizgowe.
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
Zostaw te pierścienie bo nie tam problem
Witam, Wielce prawdopodobne jest to że skończą się szczotki i pierścienie stykowe wirnika. Przy wymianie regulatora (wraz ze szczotkami warto wymienić łożyska i przetoczyć pierścienie stykowe.
Jaki jest opór elektryczny wirnika pomiędzy pierścieniami ślizgowymi?
To prawda, w dieslu powodem może być to, że altermator jest zalewany ropą cieknącą z pompy. Ale druga prawda jest taka, że pierścienie w tych mowych alternatorach lecą szybciutko.
Trzeba jednak wyjąć alternator... Na jego osi jest pompa vacum i często traci szczelność o-ring, a wtedy pierścienie alternatora są zaolejone i tracą kontakt ze szczotkami. Mam identyczny silnik w Astrze i miałem podobnie.
Regulator założony a alternator dalej nie ładuje. Widocznie koniec szczotek to zbieg okoliczności. Zastanawiam się czy nie spaliła się któraś dioda. Tylko nie mam dużej lutownicy odlutować diody od stojanu :/ Wirnik ma przejście między pierścieniami. Alternator daje tylko 200-80mV Możliwe że poszły diody od wzbudzenia wirnika?
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Znajdź przyczynę czemu jest brak kontrolki. Może pierścień się kończy na alternatorze.
Nikt nie poddał koledze myśli o możliwości wymiany pierścieni ślizgowych na nowe. W alternatorach nie tylko Boscha jest to standardowa czynność ( a nie przetaczanie na grubość bibułki papierosowej). Koszt nowych pierścieni 10-20 zł . Oczywiście to nie pomoże jeśli usterka nie wynika tylko z tego. Na obudowie alternatora Boscha jest jego 10-cio cyfrowy...
Typowy Valeo żaden cud. are3054. I nie psują się. SzSzkoda pieniedzy Dokładnie, wyjmij go i tylko wymień szczotki. Zobacz w jakim stanie są pierścienie ślizgowe.
Proponowałbym pomyśleć o większym alternatorze. Z tego co mi wiadomo profesionalne firmy montujące sprzęt grający niejednokrotnie wymieniają również alternatory, stosownie do zapotrzebowania mocy. Nie jestem znawcą tematu ale miałem przyjemność wyciągać z Astry 2 alternator, w którym po pierścieniach "komutatora" został tylko zwęglony ślad. Co gość...
podłączyć przez szczotki od starego pierścienia od alternatora a co, taśma zerwana czy ktoś ukradł ?
Trzeba wyciągnąć alternator, ocenić jak bardzo zużyte są szczotki i pierścienie. Jeśli nie wiesz w jakim stopniu są zużyte - to pokazać je jakiemuś elektrykowi samochodowemu, i to on najlepiej niech zdecyduje czy naprawiać, czy wymienić na inny alternator.
Oberwało mi pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i został zniszczony. Dorobiłem nowe pierścienie ale teraz nie wiem jak je dolutować do wyprowadzeń wirnika. Czy ma jakieś znaczenie kierunek prądu w wirniku (wg mnie ma) - jak poprawnie teraz go podłączyć.
sprawdź pierścienie w alternatorze mogą być wytarte lub uwalona dioda
Cargo 134687 regulator kpl. Następnie 140093,140087 łożyska,przeważnie jeszcze pierścienie ślizgowe 135172.Koszt do 100zł
Pierścienie ślizgowe alternatora mogą wołać o wymianę. Czeka Cię wyjęcie alternatora i jego pełna diagnostyka.
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Jeżeli alternator BOSCH to kup cały regulator ze szczotkami ,chyba że skończyły się pierścienie w alternatorze.
W starych polskich alternatorach pierścienie to się chyba ostatnie zużywały stąd nie widzisz śladu zużycia i podejrzewasz że były toczone. Zakładaj ten który ci najlepiej pasuje i tak pozostałego czasu użyteczności nie określisz jeśli nie masz nowego.
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Pierścienie ślizgowe. Bo znając alternatory Valeo szczotki tam są trwalsze niż pierścienie.
Jak skończyły się szczotki w regulatorze to często kończy się i regulator. Brak wzbudzenia nie powinien być problem gdy przegazujesz do 4000 RPM. Jak wtedy nie pojawi się ładowanie to alternator padł (szczotki pierścienie ślizgowe i/lub regulator). Alternator sprawny na szrocie to 50-100 pln.
koła przełoży jak co ,bo średnica osi jest taka sama (17 mm) Jeżeli chodzi o zastosowanie regulatora to jest tak-regulator do współpracy z piescieniami 32mm założy do altka który ma piercienie 28 mm,odwrotnie nie. U ciebie ma być regulator do pierścienie 28mm. W załączniku masz wsio.
Chodzi mi o te pierścienie po których ślizgają się szczotki gdy się przetrą na wylot tzn.do izolatora to altek raz ładuje a raz nie gdy się przetrą na całym obwodzie to ładowanie kaput.Wyjmij szczotki i sprawdź dokładnie owe pierścienie obracając wirnikiem.
A ja tam polecam ruskie alternatory bezszczotkowe, zero problemów z szczotkami czy pierścieniami
Ma być!!!!!!! Tzn przejście jest gdy jest zamontowany regulator, gdy sprawdzam bez regulatora to przejścia niema pomiędzy oba pierścieniami.
No jasne jak się ma prądnicę a nie alternator. Pierścienie ślizgowe do wymiany i szczotki nowe wlutować.
sprawdż przejcie między pierścieniami
Witam!! Mam to samo, właśnie składam alternator - uszkodzenie polegało na tym, że odlutował się jeden koniec uzwojenia wirnika od pierścienia ślizgowego. Alternator raz ładował a raz nie. To tyle, pozdrawiam.
Z długimi ,nowymi szczotkami "od biedy" ten szczotkotrzymacz będzie jeszcze działał a i tak trzeba nowe bo widoczna na zdjęciu szczotka to juz kończy żywot. Ciekawe że wtedy nieznane było zjawisko rowów na pierścieniach :)
Szukaj Daihatsu charade 1.0 Diesel. Jest sporo ofert sprzedaży w internecie. Niestety ja żadnego kompletnego silnika do tego auta nie znalazłem a jedynie poszczególne części takie jak pierścienie, alternatory, skrzynie biegów. A o jakiej mocy silnika mówimy? Być może coś od motopompy bądź agregatu by podeszło? Od motopompy zazwyczaj są silniki benzynowe...
Próba "złapania" poślizgu wiąże się z zadziałaniem systemów anty poślizgowych typu; ABS,ESP Co też generuje zwiększone zapotrzebowanie na energię elektryczną. Nie będę dodawał tutaj odnośników do Twoich tematów, bo nie ma nich wiele. Ale może to mieć związek z Twoim wcześniejszym wątkiem odnośnie samego alternatora :idea: Jak sprawa się zakończyła :?:...
Nie łudź się że wymiana regulatora coś zmieni jeżeli występowało migotanie kontrolek to skończone szczotki i pierścienie ślizgowe alternator należy wymontować i konkretnie naprawić pomimo złego dostępu , migotanie może być również spowodowane słabymi diodami.P
Pewnie kończą się szczotki/ pierścienie ślizgowe w alternatorze i raz ładuje, a raz nie
Po przekręceniu zapłonu powinna świecić kontrolka od aku., po odpaleniu powinna zgasnąć. Przyczyn może być wiele: -rozładowany aku., -uszkodzony regulator, skorodowane lub luźne przewodu przy alternatorze, -przepalone uzwojenie na alternatorze, -szczotki nie przylegają do pierścienia, -przerwa między alternatorem a lampką kontrolną. Ogólnie alternator...
W starszych samochodach wzbudzenie przechodziło przez kontrolkę ładowania. W nowszych zarówno kontrolką jak i wzbudzeniem alternatora steruje elektronika (te cienkie przewody). Czasem okazuje się, że chociaż na stole alternator ładuje, to w samochodzie już niestety nie. Zwłaszcza dotyczy to chińskich zamienników. Żeby dobrze sprawdzić alternator na...
Ładowanie powinno wynosić około 14.5V.To nie musi być problem regulatora napięcia tylko usterka w samym alternatorze lub za krótkie szczotki węglowe współpracujące z pierścieniami wirnika
Nie wydaje mi się, żeby tej wielkości pobór prądu był w stanie wykończyć szczotki po 40 tys. km. Alternator jest konstrukcyjnie zabezpieczony przed poborem zbyt dużego prądu, a nawet przy poborze nominalnym przebieg powinien być dużo wyższy od podanego. Podejrzewam więc jakieś inne uszkodzenie - może alternator nie jest osłonięty i do wnętrza wnikają...
pierścienie sie zmienia
Nie zapomnij o przejrzeniu alternatora. Pierścienie na wirniku, łożyska i takie tam...
Nie mam obecnie dostępu do samochodu. Czyli należy wyjąć alternator czy nie? Pierścienie sprawdzę, dzięki
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
Jak samochód ma więcej niż 170 tyś km to na 100% kończą się pierścienie ślizgowe w alternatorze. Od tego bym zaczął.
Dlaczego prądnice szeregowe są coraz rzadziej stosowane?? Gdzie? w samochodach. Bo w odróżnieniu od alternatorów mają komutator i szczotki szybciej się zużywają niż na pierścieniu ślizgowym alternatora. W prądnicy trzeba co jakiś czas czyści rowki komutatora. Komutator może ulec wypaleniu, lamelka odpadnie.
Koniec szczotek i/lun pierścienia ślizgowego w alternatorze.
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Chciałem jeszcze zaznaczyć że właśnie w alternatorach Valeo po wymianie pierścieni i ponownym zalutowaniu zdarza się pęknięcie przewodu koło miejsca lutowania.P
Przy wymianie sprzegielka warto przy okazji sprawdzic stan łożysk,szczotek i pierścieni.
Ja bym sprawdził pierścienie slizgowe wirnika alternatora jeśli są miejscami zjechane do końca może to powodować taki efekt mrugania
Jeżeli dobrze rozumiem, alternator w dalszym ciągu niesprawny. Nie naprawiałeś na gorąco? Diod takich chyba w handlu nie ma. Może jakieś specjalistyczne hurtownie. Popatrz w necie, na allegro. Kiedyś można było kupić na targu od ruskich. Ewentualnie z rozbiórki gdzieś w warsztacie. Pytasz o podmianę regulatora. To może się udać, kiedyś takie rzeczy...
A jak wyglądają pierścienie na alternatorze? Podłącz na wyjście alternatora gdzie idzie przewód do żarówki do wskaźników (nie pomyl z wyjściem na obrotomierz), na krótko żarówkę 5 wat i do plusa aku. Jeśli ładowanie się pojawi, problem z kontrolką i jej obwodem, jeśli nie, alternator uszkodzony.
A może przetarte pierścienie na wirniku alternatora. Ja bym wymontował alternator rozebrał pomierzył przejścia i diody prostownicze.
Pomiędzy jednym pierścieniem a drugim ma być około 3-4 omy.Jeżeli bedzie jakaś mała rezystancja pomiedzy pierścieniem a masą to wirnik faktycznie w kosz :)
Wymień wirnik. Jeżeli masz wytarte pierścienie nie ma innej możliwości. Może urzywany?
Zobaczysz przewody przykręcone do nadwozia. Oczyść to połączenie, pierścienie są w alternatorze, na tej części co się kręci, tak opisowo.
Alternator ma pierścienie a nie komutator więc materiał z którego wykonane są szczotki nie ma tak wielkiego znaczenia. Postaraj się je dopasować aby dobrze dolegały.
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
zużyte pierścienie alternatora żeliwne pierścienie pierścienie osadcze
wykorzystać wyświetlacz radia bosch agregat prądotwórczy 10w40 bierze
O-ring na osi dolnego spryskiwacza zmywarki - czy jest potrzebny? Jak zresetować lampę awaryjną Arrow M?