To jak wyjaśnić tak szybkie zużycie szczotek ? W jakim zakresie pracuje standardowy regulator obrotów silnika ? Jeśli wymieniałeś szczotki, mogłeś kupić szczotki kiepskiej jakości albo o twardości niewłaściwej do typu silnika - ich szybkie zużycie nastąpiłoby zarówno przy pracy z regulatorem i bez niego. Inna możliwość to praca w zanieczyszczonym środowisku...
szukam podpowiedzi gdzie się znajduje w seju 900 bezpiecznik napięcia? Aktualnie jestem w trasie i dopiero będę za 2 tyg to ogarniał i tak orjetacyjnie chciałem się dowiedzieć dziękuję za pomoc. Za akumulatorem jest mała skrzyneczka z bezpiecznikami tam jest bezpiecznik główny, ale jak kontrolki świecą to nie wiem czy spalony, są tam chyba dwa lub...
W pierwszej kolejności odpal tego chrabąszcza i niech pochodzi kilka minut a następnie sprawdz jakie Masz napięcię na trzonkach akumulatora.Przy nieco podwyższonych ręcznie obrotami silnika napięcie przy wyłączonych odbiornikach prądu powinno wynosić około 14.5V.Jeżeli napięcie wciąż jest w granicach 12V to mogła się zawiesić szczotka lub szczotki uległy...
Zużyły się drugie szczotki znowu założyłem regulator napięcia ze zwiększonym ładowaniem 14,6V rzeczywiste napięcie 13,8V Kolego trzeba diody mieniać a nie regulatory , diody kolego i to główne i czyścić styki przy okazji, styki diod i obudowy.
Chyba kolega nie zrozumiał sugestii poprzednika i dodatkowo wadliwie interpretuje dokumentację. Ja obawiam się banalnie zużycia lub zawieszenia szczotek. ale to mogło spowodować dalsze następstwa być może do uszkodzenia regulatora włącznie. W teorii masz rację. Ale tutaj ma zastosowanie praktyka. Skoro na instalacji jest napięcie to jest również na...
Zmierz czy do silników dochodzi napięcie. Albo ci padły regulatory, albo silniki. Czy dochodzi napięcie do regulatorów od strony zasilania i czy po odłączeniu silników, zmienia się napięcie gdy zwiększasz prędkość na kontrolerze. Ewentualnie gdzieś rozłączyło się zasilanie silników. Trzeba sprawdzić wszystkie przewody i złączki. Skoro to silniki szczotkowe...
Najpierw sprawdź wszystkie połączenia przy alternatorze oraz wszystkich przewodach które są do niego podłączone, potem jak pisze poprzednik sprawdź czy się szczotki nie zawiesiły lub zużyły.
Witaj, Zapewne w linię zasilania wkrada się jakieś zakłócenie, skoro w innym samochodzie jest okej to możemy wykluczyć usterkę w elektronice radia.. Obstawiam, Ze usterka leży przy alternatorze ( regulator napięcia, bliskie zużycia szczotki) Jeszcze też jest opcja że jakaś ładowarka do telefonu bądź nawigacji ma słabą filtracje i sieje po instalacji.....
Ta dioda to przeróbka mająca na celu podniesienie napięcia ładowania. Chciałem w poprzednim poście dodać, że pozostaje wadliwy regulator napięcia. Widocznie z jakiegoś powodu — czy to modyfikacji czy zużywających się szczotek — przerywał przepływ prądu na uzwojenie wzbudzenia, stąd napięcie 6 V na przekaźniku (pochodzące z kontrolki). To chyba w kolejnej...
Ten silnik w takim zastosowaniu długo nie pociągnie. Szczotki i panewki bardzo szybko się zużyją. Lepiej zastosować jakiś silnik krokowy z wałem na łożyskach. Da prąd przemienny co prawda, ale to nie problem.
Ciekawe dlaczego CLIO 2 z silnikiem dCi zaliczono do aut marnych? Wprawdzie nie wiemy jakie auto było wspomagane. Generalnie na oko widać indolencję w działaniu. A uszkodzeniu uległ pewno mostek prostowniczy a nie regulator napięcia. Regulator mógł ulec uszkodzeniu w sytuacji kiedy szczotki na granicy zużycia. Osoba pytająca dyplomatycznie przemilcza...
A więc eksperymentujmy dalej. Porządny amperomierz i mierzymy prąd na linii alternator - instalacja, akumulator - instalacja. W końcu samochód już trochę funkcjonuje i mogły zużyć się szczotki lub zwyczajnie zanieczyścić opiłkami mostek oraz regulator. W warunkach ekstremalnych ma to już znaczenie.
Witam borykam się z takim kłopotem mianowicie przed wyjazdem na wczasy w moim golfie IV z 98r 1,6 SR został wymieniony regulator napięcia ponieważ w starym (bosch FOOM 145225) zużyły się szczotki i czasem zapalała się kontrolka aku na desce. Fachowiec zastosował nowy regulator (niby taki sam po numerach ale brak jest oznaczeń na nim - dostał taki w...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam To że szczotki szybciej ulegają zużyciu , to zależy z jakiego materiału są wykonane,oraz stanu pierścieni ślizgowych wirnika. Kondensator widoczny na zdjęciu,jest kondensatorem przeciwzakłóceniowym często montowanym na alternatorach .Jeżeli wsuwka oczkowa nowego regulatora ma oczko(Φ6mm),to zapewne należy podłączyć ją do zacisku B+ alternatora,wsuwka...
W mojej feli okazało się że komutatory są wytarte ktoś regenerował regulator napięcia i dał za twarde szczotki, ale do rzeczy tak jak kolega napisał wykręć i sprawdź regulator wychodzi razem ze szczotkami może się zużyły , albo komutatory jak u mnie lub diody w alternatorze. Z definicji: Komutator – element przełączający umieszczany na wirniku...
Jeśli silnik ma stabilne obroty i obciążenie prądnicy jest stałe a mimo tego są wahania napięcia, to sugeruję sprawdzić własnie AVR, w którym mogły się zużyć szczotki. Oczywiście o ile agregat ma AVR. Innym rozwiązaniem wzbudzenia prądnicy jest zastosowanie kondensatora, ale wówczas wirnik jest inny i po takim typie agregatu można się spodziewać niestabilnego...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
Witam, nie napisałeś nic czy do włącznika w ogóle przychodzi napięcie, sprawdź przewód to podstawa, potem za włącznikiem, a dopiero silnik i regulator Dodano po 5 Wyjmij i sprawdź szczotki, mają zabezpieczenia w postaci kołka który wyskakuje i odsuwa szczotkę od wirnika gdy się zbytnio zużyje
Witam. Wczoraj po rozruchu silnika zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Postanowiłem sprawdzić regulator napięcia, ale po odkręceniu przewodów zmierzyłem rezystancję "+" oraz "-" od alternatora do akumulaora. Na "+" 0,8 ohm, natomiast przewód "-" wskazuje 60 ohm. Podpowiedzcie proszę jaką jeszcze "drogę" pokonuje przewód "-" abym dalej mógł...
Ostatnia fota to przekaźnik świec żarowych. Mogą zużyć się szczotki, pierścienie ślizgowe, może być przebicie itd Trzeba ściągnąć osłonę i sprawdzić zarówno wzrokowo jak i miernikiem. Można po uruchomieniu na chwilę przyłożyć do szczotek napięcie 12V i sprawdzić czy się wzbudzi. Oczywiście po odłączeniu od regulatora. Ktoś będzie musiał ci pomóc wyłączyć...
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Gwizd alternatora jest typowym objawem jego pracy. Nasila się on wraz ze wzrostem jego obciążenia. Inną sprawą są łożyska. Pulsowanie spowodowane jest uszkodzonym regulatorem napięcia. Niemożliwe jest zauważenie pulsowania świateł spowodowanego nierównomiernym zużyciem pierścieni ślizgowych. Proszę sprawdzać pod tym kątem. Dodano po 3 Jakie auto? W...
http://obrazki.elektroda.net/77_12390498... tak - dioda zenera , chyba że się przewidziałem, ale na alternatorze jest biała kostka właśnie z symbolem diody zenera. W każdym razie nieważne. Okazało się, że jednak winny był regulator napięcia. Dwa lata temu jak mi się zepsuł oryginał kupiłem polski zamiennik, był trochę droższy niż chiński, więc kupiłem...
Kupiłem: 1.Pasek 10x800 Bosh 1 987 947 634 - 15zł https://obrazki.elektroda.pl/3247044800_... 2.Łożyska Timken 6201 2RS C3 - 9,46 zł 6203 2RS C3 - 11,48 zł https://obrazki.elektroda.pl/5396002500_... 3.Regulator napięcia Magnetti Marelli - 30 zł (do odebrania w sklepie :p) W obecnym szczotki wystają 4 mm. Pewnie tez...
Jeśli napięcie mierzyłeś na akumulatorze to: 1. albo przewód któryś może nie do końca stykać (należy przeczyścić miejsca połączeń) 2. regulator napięcia w alternatorze wysiadł (kupić nowy lub wymienić diody, wedle umiejętności) 3. szczotki mogły się zużyć w alternatorze lub pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora się wytarły - maja rowki, są nierówne...
Ja też miałem w maluchu prądnicę i jak w regulatorze napięcia wypaliły się styki załączające prądnicę do instalacji, zamiast tych styków założyłem dwie diody 10A na radiatorze i efekt był lepszy niż przy oryginalnym regulatorze napięcia. Efekt mógł być faktycznie lepszy bo regulator podłączał prądnicę do instalacji przy konkretnym napięciu wytwarzanym...
Ja pisze nie w celu krytyki,ale w celu dzielenia się wiedzą. Jak ktoś jest w błędzie to staram się z błędu wyprowadzić. Jak kolega ocenia stan aku w swoim samochodzie ? Ja posiadam wskaźnik napięcia aku włączony do zapalniczki. https://obrazki.elektroda.pl/2296734500_... Kosztuje kilkanaście złotych, wskaźnik pomimo symbolicznej ceny...
Jak dla mnie, to bardziej by się przydało rozjaśnienie, a nie przyciemnienie :) u mnie klosze świateł razem z odblaskami będę wymieniał w niedalekiej przyszłości :) a tak przy okazji zawsze to jest jakaś strata mocy 2x55W (orientacyjnie światła mijania), więc na tranzystorze jest jakieś 6,4W straty. Nawet nie wiem, czy robi to jakąkolwiek różnicę w...
Napięcie możesz zmierzyć na złączce zaworu gazowego. Ja znalazłem go śledząc rurkę z gazem :-). Dochodzi do niego jeden przewód. Możesz troszkę zsunąć wtyczkę, żeby zrobić sobie dojście do pinów. Jak masz cieńkie końcówki kabli miernika, to w samej wtyczce są otwory, przez które dostaniesz się do pinów. Po wymianie kondensatorów piec działa idealnie....
Lustro prądowe nie potrzebne daj poprostu bocznik szeregowo z silnikiem, bierz pod uwagę że silnik sie zużywa, może drgać, szczotki wypalają, a na komutatorze może zapalać się łuk, to wszystko wpłynie na przebieg prądu. W momencie przejścia szczotki z jednego uzwojenia na drugie będzie ona łączyła dwa uzwojenia co spowoduje wzrost prądu silnika a zatem...
Prawdopodobnie problemem jest nie akumulator lecz upływność prądu w samochodzie,która "załatwiła" również poprzedni akumulator. Najczęstszą przyczyną jest uszkodzony regulator napięcia w alternatorze i jego otoczenie. Wygląda jak duży tranzystor w obudowie metalowej. Należy sprawdzić -odkręcając go - czy nie ma startych szczotek grafitowych. Jeśli są...
Witam, Citroen C3 "klimatronik" - dmucha nawiewu kabiny jest martwa. Sterowanie włącza klimę, przełącza strefy nadmuchu, tylko wentylator nie reaguje na nic. Samochód bardzo mało jeżdżony (choć codziennie) więc wykluczam zanieczyszczenie szczotek i podobne zużycia, ale żeby nie było, włączyłem nawiew, wsadziłem łapę i kręciłem wentylatorem. Jakby szczotki...
Powiem swoje zdanie, nie czepiajcie się przesadnie :D . Według moich obserwacji prawidłowo doładowywany akumulator samochodowy (z dobrym poziomem elektrolitu i niezasiarczony, naładowany w 100%, w temp. 20°C) powinien mieć 12,5-12,7V bez obciążenia. Niższe napięcie świadczy o niedoładowaniu albo o kończącym się żywocie akumulatora. Po włączeniu zapłonu,...
Witam, W moim Audi S4 B6 występował problem, który polegał na tym, że przy prędkości obrotowej silnika na poziomie 6-7 kRPM zaczynała mrugać kontrolka ładowania. Oddałem więc alternator do regeneracji. W zakładzie regenerującym stwierdzili zużycie szczotek. Wymienili szczotki oraz uszczelnienia (alternator jest chłodzony cieczą). W między czasie samochód...
Po pierwsze w parchu należy zrobić porządek z kablami-oczyścić na błysk przewody na śrubie rozrusznika, sam rozrusznik zregenerować(szczotki, tulejki, blaszka elektromagnesu)-co by zbyt dużo prądu nie brał. Alternator przejrzeć(szczotki i regulator nowe przynajmniej) i wyczyścić śrubę prądową. Klemy akumulatora też wyczyszczone i wszystkie kostki, gniazda...
Witam U mnie w Alhambrze, silnik 1.9 TDI, AUY jest zamontowane pełne ogrzewanie tzn. działa także w czasie postoju. Po uruchomieniu silnika piecyk włączał się na 2-3 minuty i następnie kończył pracę. Ten cykl powtarzał się co kilka minut a silnik ciągle był zimny. Jak przewidywałem, była niesprawna elektryczna pompa wody znajdująca się podszybiem. Pompa...
Witam Rok temu miałem przyjemność :cry: naprawiać alternator od sc900 a wcześniej od cc700. Klęska okazało się że alternatory zużywają się w taki sposób, że szczotki zintegrowane z regulatorem napięcia po około 90 tyś. km w pierścieniach po których się poruszają robią sobie rowek. Same też się zużywają oczywiście. W skutek tego regulator nie pracuje...
150V to byłoby bez obciążenia. Pod obciążeniem spadnie. Wszystko zależy od pojemności kondensatora oraz od "sztywności" transformatora (moc,typ oraz rezystancja uzwojeń). Można w ostateczności nieco zbić opornikiem, który to zresztą nieco ograniczy prądu udarowy przy rozruchu. Jako mostek załatw coś mocniejszego z większym zapasem np.KBPC5010. Przy...
https://obrazki.elektroda.pl/5832727400_... W dzisiejszym odcinku "brudna robota" czyli wnętrze oraz naprawa odkurzacza. :) Zelmer Jupiter, ZVC425.01. Tak się złożyło, że kilka dni temu poproszono mnie o naprawę właśnie tego urządzenia. Usterka? No cóż, nie do końca może oczywista: słaba moc ssąca. Dla kogoś kto nie ma styczności na...
Witam po długiej przerwie. Zmieniłem diody na GP30J. Oczywiściie nowe. Sprawdzone miernikiem przed wlutowaniem i po Zero poprawy. Objaw ten sam. Jedyny objaw który zauważyłem to tak jakby alternator słabiej ładował. Przez chwile na diodach (głównych) na najniższej warstwie tych najgłębiej wciśniętych na teście diody miernik pokazywał przebicie. Obecnie...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
zużywa szczotki płytka regulatora napięcia napięcia zużywa zasilacz
wymiana turbo bezpieczniki accord szukanie stacji radiowych
Elektryka w drzwiach nie działa po odłączeniu modułu komfortu w Passat B5 1.9 TDI Check Engine w skuterze Junak 103 - przyczyny i diagnostyka