Obudowę, wirnik, stojan łożyska, szczotki regulator napięcia, szajbę zależy co padło. :?: :D zapomniałem o mostku
Więc wymień; stojan (to coś przypominające koronę), wirnik (to co się kręci w środku), szczotki wraz z regulatorem napięcia (szczotki nie wyglądają jak szczotki tylko jak dwa czarne dzyndzelki i smyrają po wirniku) i diody (takie okrągłe z kabelkiem), powinno pomóc. :wink:
Radziłbym sprawdzić szczotki i regulator napięcia
A czy jak się zatrzymuje jest napięcie na silniku ? Sprawdzałeś szczotki ?
Kolego miałem taki przypadek i winą za taką usterkę były skończone szczotki na regulatorze napięcia. Sprawdź szczotki. Dodano po 2 A jeszcze jedno sprawdź podłączenie tej całej kostki która wchodzi na regulator mogła zaśniedzieć
Odepnij regulator od szczotek i od uzwojenia stojana, z którego jest zasilany. Podaj napięcie 12-14V bezpośrednio na szczotki z akumulatora (zachowaj biegunowość). Na wyjściu powinieneś uzyskać ok 60-70V napięcia zmiennego międzyfazowego.Jeżeli tak będzie to uszkodzeniu uległ sam regulator i pozostaje zakup nowego.A jeszcze jedno po podaniu napięcia...
A jakie napięcia mają silniki w tych dużych wózkach? pewnie rzędu kilkudziesięciu V. Zauwazyłem że w silnikach na wyższe napięcia aż do 230V stosuje się szczotki z przewagą węgla, Mają one większą rezystancję co poprawia warunki komutacji (iskrzenia w momencie zwierania przez szczotkę dwóch kolejnych wycinków komutatora), spadek napięcia na szczotkach...
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
Zasilaczyk i sprawdzamy regulator. Żarówka na szczotki i sprawdzamy napięcie włączenia prądu wzbudzenia i napięcie wyłączenia. kolego, piszesz w dziale "elektryka samochodowa", pewne minimum wiedzy jest wymagane! Poza tym co znaczy, że tamten miał stare szczotki? Ilez to roboty wlutowac nowe, np z malucha (rozmiar poprzeczny 4x7mm)?
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Witam Klemy łączą dobrze a co do masy z nią też jest wszystko OK! W takim razie zostaje alternator - regulator napięcia, szczotki lub coś mechanicznego (raczej wątpię). Jakie masz napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku? Pozdrawiam Janek.
Na początek ściągnij z alternatora kabelek z wyjścia oznaczonego D+ i dotknij końcówką tego kabelka do masy (zapłon włączony). Jeśli w tym momencie zapali się kontrolka od ładowania, to masz problem z alternatorem. Coś w układzie wirnik, szczotki, regulator napięcia (najprawdopodobniej właśnie regulator) Jeśli kontrolka sie nie zapali, usterka w układzie...
Witam ! W tym agregacie nie ma diód na wirniku / tak k-woli ścisłości / . Z obcego źródła podaj na szczotki takie napięcie by w uzwojeniach wygenerowały się : - głównym -230 V; - zasilającym AVR - 90 - 110 V; - odczep pomiarowy - 16-18 V; - zasilającym prostownik - 14 V. Jeśli napięcia różnią się od wymienionych to uszkodzony - zwarcie w stojanie, jeśli...
Co do ładowania to już nie ten przekaźnik. Sprawdzić trzeba ładowanie. Jak świeci się kontrolka ładowania to trzeba sprawdzić alternator - regulator napięcia , szczotki na nim itd. Dobrze zregenerowany alternator pracuje latami bez problemowo. Pytanie co faktycznie zostało w nim zrobione 1,5 roku temu.
Przy podłączeniu zasilania bezpośrednio pod szczotki mógł zostać uszkodzony wirnik. Sprawdź więc czy napięcie wychodzi ze stojana na szczotki jeżeli tak, a szczotki nie sa jakoś zablokowane, czeka cie ponowna wymiana wirnika. pozdrawiam Ps obróć wirnikiem pół obrotu (odłączone napięcie) i zobacz czy nie będzie po podłączeniu miał "zrywu" to by świadczyło...
[syntax=delphi]Zwiększenie obrotów silnika powoduje spadek napięcia sięgający nawet 0,5V.[/syntax] A może szczotki się wyczerpują?
co dalej sprawdzać. - szczotki silnika.
Standardowo szczotki i regulator napięcia do sprawdzenia. Alternator w tym silniku jest na wierzchu, łatwy dostęp. Poza tym instalacja elektryczna w tych samochodach (przed wprowadzeniem BSI) posiada przekaźnik zasilany z D+ alternatora. Gdy działa ładowanie, przekaźnik załącza wentylator nagrzewnicy oraz ogrzewanie tylnej szyby. Sprytne i nawet przydatne.
Szczotki i komutator tylko przełączają napięcie na kolejne sekcje wirnika.
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Witam Potrzebuje pomocy. Agregat 400V SD6000 nie wzbudza się z AVR, szczotki ok wirnik i pierścienie ok, nowy stojan, wzbudzenie z baterii zewnętrznej 18V jest, podkładaliśmy inny AVR , bez zmian brak napięcia, na wyjściu prądnicy jest 11V. Po przyłączeniu baterii 18v do szczotek (wzbudzenia) między fazami jest 330V Po przyłączeniu 12V baterii między...
częst pomaga dodatkowa masa do korpusu alternatora . Szczotki masz razem z regulatorem napięcia -tam gdzie wchodzi kostka .Pozdrawiam
50zł kosztują same lożyska i to średniej pólki, chinczyków nawet nie opłaca sie zakładać. Do tego pierścień ślizgowy, szczotki, regulator napięcia i już mamy kolejne 50zł a gdzie reszta...
Raczej regulator ale szczotki też sprawdź
Zacznij od sprawdzenia silnika ( szczotki ).
Pewnie masz szczotki na wykończeniu.
Witam, Czy ktoś ma jakiś pomysł? Podłączyłem do szczotek 12V z akumulatora; na wyjściu uzyskałem napięcie 130v fazowe i międzyfazowe 225V. Zastanawia mnie uzwojenie dodatkowe ( dwa czarne przewody) pomiary pokazują przejście miedzy tym obwodem a uzwojeniem 3-fazowym. Na biegu jałowym bez podania napięcia na szczotki napięcie na uzwojeniu dodatkowym...
Myślę, że sensowna konstrukcja mogłaby być taka: dolna rolka jest z przewodnika, który jest uziemiony, ale jest na nią założony izolator, żeby taśma nie dotykała do tego przewodnika; a do szczotki jest podłączone napięcie np. z powielacza na diodach i kondensatorach (prosty podwajacz napięcia, złożony z 2 diod i 2 kondensatorów, podłączony do sieci...
To sprawdź szczotki silnika. Drobna sprawa i bez kosztowa.
Tam jest najzwyklejszy alternator. Jak w traktorze. Wzbudzenie plusem bezpośrednio w szczotki. Sprawdź napięcie jakie dochodzi do ecu. Może tam jest jakiś spadek napięcia i ecu podbija wzbudzenie aby wyrównać napiecie do wymaganego minimum .
Na kondensatorze z avr oznaczenie 230V 220uF. Parę razy się spotkałem w tych typach regulatorów, że ten kondensator to taka matioszka w środku siedzi 150uF/200V, który niestety pod wpływem czasu wysycha i traci pojemność. Wykonaj pomiary regulatora na teście diody ustawionym na multimetrze. 1) niebieski (4pin) do niebieski ( szczotka ) w obie strony;...
Sprawdz szczotki,a jesli są dobre to regulator napięcia. O pasku już nie wspomnę.
Witam ! Na początek sprawdzić wszystkie możliwe rezystancje uzwojeń : głównego, zasilającego AVR, wirnika - wzbudzenia oraz rezystancje izolacji. Po upewnieniu się, że rezystancje są w normie , podać regulowane obce napięcie stałe na szczotki wirnika - wzbudzenia. Mierząc prąd wzbudzenia ustawić napięcie uzwojenia głównego / bez obciążenia / na wartość...
Regulator napięcia-szczotki.
Biegi wole i szybkie to dwie oddzielne szczotki , jeśli jest na nich napięcie to silnik musi się kręcic. Czasówka to bieg szybki poprzez przekaźnik.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
U mnie szczotki w silniczku się wytarły. Podaj napięcie bezpośrednio na silnik i bedzie wiadomo.
Bezpiecznik, jeśli jest odrębny przy silniku, sterowanie silnikiem w programatorze, ewentualnie kondensator rozruchowy. Na początek należałoby zmierzyć czy na zaciskach silnika jest napięcie.
No w sumie można, tlylko sprawdz stam elemetu po kórym slizgają sie szczotki, a i zwiekszenie napięcia skraca żywotnosc, wiec szybciej go zregenerujesz. Najlepiej daj go do regeneracji, albo niech fachowiec oceni jego stan, i zdecyduje czy sie opłaca, na zregenerowany daj ten regulator 14,5 jak najbardziej.
I tym sposobem można podłączyć całe napięcie 230V na dwie szczotki. Tak, super, i od razu wirnik pójdzie z dymem.
W jakim wieku jest auto?, możliwe że kończą się szczotki, lub regulator napięcia ładowania akumulatora.
.Gdy podam 12v z prostownika na szczotki napięcie się pojawia. no właśnie sprawdzał kolega czy dochodzi napięcie do regulatora, wygląda na to że ten obwód należało by przewertować.
Żółte przewody pomiń całkowicie to jest tzw. potocznie tacho czyli czujnik obrotów silnika dla sterownika. A reszta przewodów do szczotki i uzwojenia, jak to połączysz w silnik szeregowy to sukces murowany :)
Połącz wszystko z powrotem, nie zakładając stojana tzn. - przewód z wyłącznikiem i ze stojanem, zamiast wirnika podłącz żarówkę 40W do zacisków szczotek i pomierz napięcia. Jeśli wszystko jest sprawne, to żarówka powinna zaświecić. Jak by było zwarcie, to by szczotki mocno iskrzyły.
Szczotki szeregowo z uzwojeniami stojana, jak kierunek obrotów niewłaściwy to zamień szczotki miejscami. Możesz próby robić przy niższym napięciu np. 24VDC.
Uwielbiam te dywagacje teoretyków... wielokrotnie spawałem (awaryjnie) korzystając z kabli rozruchowych i akumulatorów z ciężarówki, cienka elektroda i piękne spawy wychodziły. To że pali się łuk, nie oznacza czystego zwarcia, cienka elektroda sama ogranicza prąd spawania. W LR Defender miałem zamontowany alternator od autobusu, wywalony regulator napięcia...
Na szczotki podaj napięcie z transformatora regulowanego - sprawdź czy się wzbudza i przy jakim napięciu na wejściu uzyskasz nominalne napięcie. Przed wymianą AVR powinieneś sprawdzić uzwojenia. ;)
Dokładnie, a jak świeci dołożone do masy, to szczotki lub wirnik uszkodzone. Wszystko łatwe do weryfikacji.
https://obrazki.elektroda.pl/2618305900_... Prądnica pierścieniowa VEM DCBS 50-4 40kW z 1968r. Prądnica miała nie równe napięcie fazowe i międzyfazowe, wyczyszczone zostały pierścienie oraz komutator. Prądnica sama nie chce się wzbudzić, po podaniu napięcia 12V na szczotki napięcie rośnie do 100V odłączenie skutkuje spadkiem do 0V...
Na pewno dostaję silnik napięcie? Może szczotki się skończyły.
Stojan sprawny, wirnik sprawny. Po podłączeniu bezpośrednim na szczotki napięcia ok 15V i obracaniu wirnikiem za pomocą wiertarki żaróweczka podłączona na zaciskach stojana świeci. Na 99% uszkodzony był regulator napięcia. Zamykam.
Jeżeli wszystko poskładałeś dobrze, szczotki przylegają to spokojnie możesz. Na obniżonym napięciu podłącza się w celu dotarcia, choć i to nie jest zawsze konieczne.
Tak jak napisał kol. kaz przyczyna może leżeć po stronie wzbudzenia. Masz dwie możliwości wzbudzenia- 1- Wyjście ze stojana silnika napięcia zmiennego i wyprostowanego przez dodatkowy mostek, który może być zamontowany już w stojanie silnika, lub w obudowie prądnicy /czasami w puszce z wyłącznikiem/. Pod spodem spawarki jest połączenie między silnikiem...
Objawy które opisujesz wskazują na wytarte szczotki lub komutator. Wymontuj regulator napięcia i sprawdź szczotki.
źródeł zakłócania może być wiele: począwszy od zbyt mocnych żarówek halogenowych, siejącego komputera, alternatora (szczotki), stabilizatora napięcia (nie trzyma), skończywszy na słabym akumulatorze. złej masie, zakłóceniach elektrostatycznych (brak paska uziemiającego), itp Jedź do dobrego elektryka samochodowego na przegląd.
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
Myślę, że przedmówca zasugerował dość dobrze na co zwrócić uwagę. Wymontuj silnik i sprawdź w jakim jest stanie komutator i szczotki.
Brak obrotów wirowania (zmienione szczotki). Napięcie na zasilaniu silnika 116V( między zasilaniem szczotek a zasilaniem uzwojeń stojana). Padł moduł? Jak sprawdzić triak?
pacjent odkurzacz Dreame V11 nie działa w ogóle obrotowa szczotka. Mierzyłem napięcie na wtykach, ale takie bzdury pokazuje, że nie wiem, czy to płyta nieuszkodzona. Odkurzacz normalnie pracuje, żadnych błędów. Szczotka czysta. https://obrazki.elektroda.pl/1277177600_... to jest silnik szczotki dla Dreamer v.12 Nie spodziewałbym się...
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Teraz weź pumeks vel kamyk i na niskim napięciu wyczyść kumutator i dotrzyj szczotki, delikatnie przesuwając tym że kamyczkiem po komutatorze.
To co wykręciłeś jest regulator napięcia z szczotkami ,jeśli szczotki nie dolegają do pierścieni fachowo komutatora to kontrolka sie nie zaświeci. sprawdź czy masz sprawną kontrolkę odkręć przewód od kontrolki i podaj na niego masę powinna się oświecić kontrolka .
Poszukaj a elektrodzie książki mtz, jumz. Tam jest schemat podłączenia i oznaczenie tego alternatora bo to że ruski to troche za mało żeby coś powiedzieć. W mtz-tach jest alternator bezszczotkowy.
Zapewne brak wzbudzenia. Szczotki i pierścienie ślizgowe sprawdzone?
Regulator napięcia - nie szczotki....
Dobrze myślisz, ja miałem podobny problem. Po podłączeniu zasilaniu nap. 12vdc na szczotki i odpaleniu agregatu pojawiły się napięcia na gniazdach, wartości nie pamiętam jednak duże różnice miedzy fazami utwierdziły mnie że uzwojenia uszkodzone.
Wymień silnik. Na 99% on jest problemem w gramofonie. Można też starą metodą "dziadzia Józia" wtrysnąć kropelkę "kontaktu" przez szczelinę w szczotki i włączyć silnik na jego pełne napięcie znamionowe pod zasilacz - raz w lewo, raz w prawo na 3 - 4 sekundy. p.s. Lepiej jednak wstawić nowy - świeże szczotki.
obie szczotki są na miejscu (choć nie wiem jak je wyciągnąć), - jest ciągłość obwodu z jednej do drugiej szczotki, - gdy kręciłem alternator ręką to pojawiło się małe napięcie rzędu kilkudziesięciu mV (sprawdziłem na oscyloskopie, sonda do przewodów szczotek), - dzisiaj wymieniłem regulator napięcia Sprawdż czy na 3 pinie wtyczki masz MIERZONE ŻARÓWKĄ...
Szczotki silnika sprawdź.
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
Być może szczotki w alternatorze już się wysłużyły, lub regulator napięcia jest uszkodzony. Może to być przyczyną przygasania świateł. Nie zauważyłeś że akumulator jest słabo doładowywany.
twojej mamy zajmiemy się później a Ty wymień obie szczotki i je dotrzyj pumeksem pod napięciem najlepiej 12 lub 24v czyli pod aku samochodowym albo pod prostownikiem wtedy na nowych szczotkach bd się wolno kręcił i jak do komutatora bd dociskał pumeksem to drobiny pyłu bd docierały szczotki. Pozdrawiam
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
Łatwo sprawdzić-odepnij całkowicie regulator ,podaj na szczotki napięcie zewnętrzne [z zasilacza regulowanego prądu stałego, albo z aku] pamiętaj o polaryzacji, ustaw parametry znamionowe [230V 50Hz] i zmierz napięcie na odczepie zasilającym regulator[ jeśli jest to wiadomo co padło] .Stawiam na regulator ,pierwszy ewidętnie uszkodzony ,w przypadku...
Kolego po wymianie stojana i wirnika ,po poprawnym połączeniu całości należy koniecznie dotrzeć szczotki do komutatora przy obniżonym napięciu i obrotach .Docieranie powinno trochę potrwać /nie kilka sekund tylko dłużej/ . Przy wyjmowaniu szczotek należy je oznaczyć by ponownie ich wkładać w dokładnie ten sam szczotkotrzymacz i ich nie odwracać . Przy...
Zdemontuj prądnicę. Sprawdź szczotki i ciągłość uzwojeń a do warsztatu zawsze zdążysz.
Szczotki, tak - ale może masz jeszcze regulator napięcia "padnięty".
Podłączałeś poza autem ? Podaj napięcie od razu na szczotki na próbę.
Musisz odkręcić dekiel, zobaczysz kilka przewodów, większość jest na wsuwkach, wyciągnij i włóż , wyeliminujesz kiepski styk, no a dalej no to już pomiary i to trochę wyższy poziom . Jeszcze sprawdz czy szczotki dociskają do pierścieni.
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
A co to może być? Regulator? Szczotki?
Witam! Według mnie masz wirnik do wymiany. Jeżeli jest to krajalnica typ 294 to wirnik 193.8200 i szczotki 193.0002, natomiast jeżeli to krajalnica typ 294.5 to wirnik 194.1200 i szczotki 194.0003. Po poprawnym montażu nowego wirnika i szczotek (obracanie się wirnika lekko bez żadnych zacięć i obcierań) należy zasilić silnik napięciem ok. 110V w celu...
Na 100% zużyte szczotki na silniku.
Przyznaje się do błędu, w tym typie prądnicy moc odbierana jest poprzez szczotki z wirnika. W wirniku też znajduje się uzwojenie uzwojenie prądu stałego zasilające układ wzbudzenia. Uzwojenie wzbudzenia znajduje się w stojanie, zasilane jest poprzez szczotki i opornik regulacji napięcia.
to nie jest problem alternatora lecz zasilania zegarów.
Przyczyna: szczotki,regulator napięcia,mostek prostowniczy :|
Zaznaczony układ hydrostatu trzeba dokładnie wyczyścić. Trzeba jeszcze sprawdzić silnik ,przede wszystkim szczotki jeżeli krótkie to wymienić. Silnik podłączyć pod napięcie i sprawdzić czy chodzi.
Zakładając, ze wirnik i stojan dobry, iskrzenie jest spowodowane niedopasowaniem szczotek, które (powinny być nowe)też muszą chwilę się dotrzeć. Próbę jest dobrze robić na obniżonym napięciu, lub choćby z chwilowym podawaniem napięcia i wyłączaniem. Wtedy szczotki mają czas się dotrzeć. Przy założonej turbinie na pewno jest lepiej, bo pęd powietrza...
Przecież musi dostać napięcie na szczotki żeby działał.
Kolego movzx, proszę napisać dlaczego nie można podać napięcia bezpośrednio na szczotki? Dlaczego miało by to zniszczyć silnik? Bo durne napięcie w tym silniku lubi najpierw przejść przez kawałek stojana zanim trafi na wirnik. Taka prawda. Zastanawia mnie co mogło spowodować uszkodzenie tego układu jak zaraz przed złożeniem wszystko działało jak należy....
Mogę tylko dodać, że ta mniejsza prądnica synchroniczna to wzbudnica. Jest ona nieco innaczej zbudowana, magneśnicę posiada na stojanie a uzwojenia trójfazowe na wirniku, czyli odwrotnie jak w zwykłej prądnicy synchronicznej. Do uzwojeń trójfazowych podłączony jest prostownik z diodami wirującymi wraz z wirnikiem. Dlatego nie są potrzebne szczotki
Jeżeli silnik jest dobry, to kolejnym elementem jest tranzystor sterujący - koło tego gniazda jest dioda i tranzystor na radiatorze - trzeba je sprawdzić. Najczęściej padają z powodu jednak problemów z silnikiem (szczotki, łożyska, większe opory pracy silnika).
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
Alternator -szczotki,regulator napięcia Gaźnik - pompka przyspieszajaca ,dysze
A sprawdzałeś sam silnik? Czy ma dobre szczotki? Jak nie będzie obwodu zamkniętego to nie pojawi się żadne napięcie.
Możesz podmienić AVR na sprawny, od kolegi. Możesz też (doświadczalnie) zdemontować AVR ( przy niepracującym silniku) i zachowując ostrożność podać napięcie na szczotki z obcego źródła np. z zasilacza + 12 V, a najlepiej + 18 V. Należy zachować biegunowość - oznaczenie powinno być na szczotkotrzymaczu. Jeśli podczas tego testu agregat będzie generował...
Miałem kiedyś taki sam problem w samochodzie,diody dobre szczotki też napięcie 14,4.Uszkodzony był stojan alternatora.
Ok. Kolejna aktualizacja. Złożyłem wszystko do kupy, bo przewód na stojanie był nie dokręcony do końca i luźno latał. Teraz po wciśnięciu włącznika zależnie od siły nacisku napięcie między szczotkami reguluje się między 100 a 230V. Wygląda na to, że napięcie na szczotki dochodzi. Co jeszcze mogę sprawdzić?
Komutator to są te blaszki (?) na osi wirnika podłączone do jego uzwojenia do których dotykają szczotki silnika przekazujące napięcie na wirnik. Jeśli będą ustawione nieprawidłowo względem ustawienia magnesów (pod złym kątem) to wirnik się będzie blokował lub w najlepszym razie niechętnie kręcił. Niestety nie pamiętam jakie jest optymalne ustawienie...
zużywa szczotki regulatora napięcia wkrętarka szczotki szczotki szczotki silnika szczotki odkurzacza
wentylator niedziała bosch zmywarki drzwi lanos rezerwa
robot koszący parkside bosch wtw876s0pl
IVECO Stralis 2006 – brak napięcia na czerwonym przewodzie zaworu pedału hamulca Kod błędu E06 w lodówce Sharp SJ-BA05DMXLF - czujnik temperatury