A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
Sprawdź obwód masy. Czy w tym aucie działa jakikolwiek odbiornik prądu? Czy klemy akumulatora mają dobry styk, są czyste?
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
Ale po głosie pracy alternatora poznasz co mu jest.
Ok,zapominamy o diodach.Zrób prządek z przewodem,podłącz akumulator i alternator i będzie dobrze.Jak nie będzie ładowania to wtedy zajmiemy się diodami i resztą. Jeżeli jest zwarcie na alternatorze to zanim podepnie akumulator i przejdzie na tył auta to kolejny kabel będzie nadawał się na wyrzucenie. Nie podsuwaj mu głupich pomysłów skoro on nie ma...
Wpierw sprawdź ( amperomierzem) prąd pobierany z alternatora. A wogóle pracuje on cicho czy w charakterystyczny sposób wyje?
1. Pomyśl. Skoro z alternatora wychodzi z ODIZOLOWANEGO wyjścia przewód, który jest ODIZOLOWANY od reszty, to chyba nie jest to masa. Nie jest to logiczne? 2. Jeśli zwarłeś na chwilę wyjście prądowe alternatora, z masą, to w zasadzie nic nie powinno się stać, bo to bezpośrednie połączenie do plusa akumulatora. Czyli tak, jakbyś zwarł jego klemy. Chyba,...
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Zwarcie alternatora
Jeszcze tak możesz spróbować; przewód, dość gruby, może być taki jak do odpalania na 2 akumulatory, podłączyć bezpośrednio od akumulatora ( biegun +) bezpośrednio pod dolną śrubę od blendixa. Sprawdzisz na 100 % czy rozrusznik jest sprawny....
Mówisz ze masz spory spadek.? Auto po pierwsze musisz uśpic ,bez kluczyka i po paru minutach lub po godzinie az wszystkie moduły zostana uśpione.Inaczej bedzie brał poprostu prad.Chyba ze masz jakies małe zwarcie, alternator i jego regulator szfankuje, radio, ect.
Prosze, to jest schemat.
To nie wina kabli ani podłączenia. Odkrecilem kable od alternatora. Przy podłączeniu akumulatora delikatnie iskrzy i normalnie wszystko się wyświetla na desce. Czyli zwarcie jest gdzieś na alternatorze Wymień alternator na sprawny.
B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
Z okolic paska to może być np. alternator, albo zwarcie w instalacji. dokładnie jeszcze nie zlokalizowałem To zlokalizuj albo oddaj do warsztatu, jak nie chcesz go puścić z dymem.
Przepraszam zrozumiałem że mam zadoptować alternator od malucha a nie regulator. Dziękuję za Pomoc poczytam jak ów opcję przerobic na późniejsze walki z alternatorem.
Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze...
Jak najczęściej uszkadzają się diody w alternatorze? Na zwarcie, czy na przerwę?
Wymień pierścienie.Jeśli nie robiłeś takich rzeczy zleć to komuś , bo trzeba to solidnie zrobić.Zdjąć stare pierścienie i nałożyć nowe (a raczej wprasować całość) tak rzeby osiadły na tej samej wysokości i nie było bicia(centrycznie).Może być taki przypadek ,że jak wirnik stoi zwarcia nie ma a jak się kręci to siła odśrodkowa będzie powodowała zwarcie....
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Ten cienki przewód to właśnie wzbudzenie. Jego zwarcie do masy przy alternatorze ma zaświecić kontrolkę na desce. Ten alternator jest samowzbudny, dlatego po przegazowaniu zaczyna ładować i bez wzbudzenia z deski.
Jak one hamują przy zwarciu? A dlaczego chcesz robić zwarcie? Alternator jest wydajniejszy niż prądnica i dlatego bardziej obciąża mechanicznie. Prądnica może i mniej obciąża mechanicznie ale i zarazem daje mniej prądu.
witam albo zwarcie do minusa od kontrolki do alternatora
mam zwarcie na alternatorze tam gdzie jest podpina się kontrolka lądowania zwarcie jest na masa ciągnika co może być przyczyna
Żeby na pycha odpalił to i tak musisz kluczykiem przekręcić w pozycję rozrusznika . A jak uwalił się ster to i na pycha nie odpali . Kluczyk na on pozycja przy rozrusznik kontrolki swieca wszystkie. I na pycha nic nie reaguje jedynie kontrolka baterii gasi przez obroty... reszta nic nie wiem. Sterownik gdzie jest? Ktory to jest.? Drogi jest? Zwarcie...
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Prawdopodobnie tzw. zimne luty na płytce za zegarami.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
bardzo dziękuje za pomoc właśnie sprawdzałem i zauważyłem że zwoje w alternatorze są przypalone jakby zwarcie to chyba z tąd ten zapach zdaje się że to alternator będzie do wymiany kontrolka nie pali się czy można z tym jeszcze jakiś czas jezdzić Jeśli tak to wygląda,to alternator do wymiany. Lepiej dalej z tą usterką nie jeździj,żeby nie narobiło...
Wygląda na typowe uszkodzenie alternatora.
Skoro był zatarty to jest prawdopodobne że przeciąłeś uzwojenie lub uzwojenie ma zwarcie międzyfazowe. Najlepsze będzie kupno nowego alternatora.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
niestety muszęzasilić wzbudzenie co jest dla mnie małym problemem. . Żaden problem. Ale niepokoi mnie to zwarcie.
Może być zwarcie między zwojowe i niczym tego nie sprawdzisz.
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Diody zwarte.
Stojan ma prawdopodobnie zwarcie do masy. P
może masz zwarcie w alternatorze
Żarówka to zasilnie regulatora, sam regulator nijak jej nie steruje. Ona tylko zasila regulator. Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Albo masz zwarcie +B +D.
Skoro jedno uzwojenie jest przegrzane to wygląda na to że na nim było zwarcie, być może robiło się przy składaniu alternatora.
Masz zepsuty alternator.
Jeżeli pomiędzy stykami 15 i 67 masz zwarcie alternator powinien ładować pełnym napięciem , wtedy alternator jest dobry natomiast regulator uszkodzony jest na pewno skoro ma zwarcie.P
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
Moje wnioski : -przewód sprawny -zwarcie w alternatorze, skoro diody dobre ja bym obstawiał zwarty kondensator filtrujący umieszczony na wyjściu alternatora. Zmontuj alternator i zobacz miernikiem lub zasilaczem czy ma zwarcie na wyjściu.
Sprawdź akumulator w bagażniku.
to masz zwarcie w alternatorze wina leży po jego stronie
Witam, mam problem z alternatorem w oplu omedze 1995r Alternator robi zwarcie i w momencie założenia zaczepów na akumulator jest zwarcie ? Co może być nie tak w tym małym urządzonku ? pozdrawiam
Anoda do alternatora a katoda akumulator. http://obrazki.elektroda.pl/8979653400_1... Pewnie masz zwarcie na alternatorze, i czeka Cię wymiana.
Gniazdo łożyska nic nie izoluje . Trzyma łożysko elastycznie w całości. Stojan jest zbyt ciasno pasowany w aluminiowej obudowie. , Korozja elektrochemiczna powoduje spuchnięcie stojana i w konsekwencji pęknięcie obudowy i nast. zwarcie.
Mały update. problem nadal nie rozwiązany ale mam garść danych: - działa oświetlenie bagażnika - jest stały plus na stacyjce - działają przednie wycieraczki - NIE działa podświetlenie w kabinie
zwarcie w alternatorze
Nie wiem co to znaczy wybałuszyło. Jeśli nie pali ci żadnych bezpieczników, to może być to zwarcie w obwodzie alternatora lub rozrusznika, bo z tego co piszesz wynika, że upływ prądu jest dość duży. jeśli to jednak coś za bezpiecznikami, to trzeba włączyć amperomierz między akumultor, a + samochodu i przy wyjętym kluczyku zmierzyć jaki prąd płynie....
To trzeba było tak napisać od razu w pierwszym poście. Stawiam na przebitą diodę w alternatorze lub inne problemy w jego obrębie.
Jak tam jest tylko 2 plusy a minut to alternator caly
O czujniku bezwładnościowym Przy porwaniu auta przez wodę powodziową, raczej wątpliwe jest jego zadziałanie. Kolejna rzecz, czy czujnik ten działa również w zaparkowanym aucie ze zgaszonym silnikiem? Nie wydaje mi się. Takie urządzenie jak "klema pirotechniczna", odcinająca prąd z akumulatora, jest sterowana przez systemy bezpieczeństwa, a czy te zadziałają...
popieram kolegów, zwarcie w alternatorze, rozruszniku lub na przewodach.
Stacyjka nie była sprawdzana, sprawdzę to. Natomiast pasek napędza chyba silnik - dopiero po rozłączeniu akumulatora przestaje pracować. Przed wymianą alternatora pasek się sam kręcił, po wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki nadal samochód chodził. Gotował się akumulator, samochód wył, wszystkie wskaźniki świeciły. Po wymianie alternatora na jeden dzień...
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
usterka wygląda na zwarcie między zwojowe w alternatorze. Jeżeli altek robi się nienaturalnie gorący to uzwojenia dostały zwarcia.
Sprawa sie wyjasnila zwarcie na alternatorze
Zwarcie w alternatorze albo w jakimś module. Wypinaj po kolei wtyczki aż zgaśnie kontrolka.
Jakiś dobry przełącznik do świateł , nie zapomnij o zabezpieczeniu bezpiecznikiem bo nawet w tak skąpej instalacji może nastąpić zwarcie .
może masz zwarcie w alternatorze ,miałem raz takie zwarcie w mazdzie 323f cały dzień szukałem i znalazłem po odłączeniu kabla od altka zeszło do 12mA. sprawdź
No tak... ale gdyby bylo zwarcie na alternatorze... to chyba zarzylaby sie kontrolka ladowania ??? jakich pomiarow dokonac ???
Może coś robi zwarcie i alternator się grzeje.
Pewnie coś się dzieje z alternatorem. Dostał wody i zrobiło się gdzieś zwarcie. Potem alternator się rozgrzał woda odparowała i zwarcie puściło. Zaczął bym od naładowania do pełna akumulatora i zmierzenia ładowania.
Witam Zaobserwowałem dziś bardzo niepokojący objaw. Otóż dziś nagle podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka rezerwy, choć bak prawie pełen. Na jałowym lampka ledwo się pali, ale po zwiększeniu obrotów świeci się mocniej. Na dodatek spod maski smród jakby ktoś palił izolację z kabli. Mniej więcej zlokalizowałem, że to z alternatora - szczotki ? Alternator...
Sprawdzałeś jakie napięcie spoczynkowe miał ten pierwszy akumulator? Może miał wewnętrzne zwarcie i alternatory próbowały go doładować co je przeciążało.
Akumulator może powodować takie objawy Jakie uszkodzenie akumulatora da tak zaniżone napięcie ładowania i to po czasie? Jedynie zwarcie wewnątrz, wtedy by nie odpalał i alternator byłby "czerwony".
Masz najprowdopodobnie zwarty kabel wzbudzeniowy z pradowym i dlatego nie gasnie, lub zwarcie w alternatorze.
Awaria, przebicie diody dodatniej w alternatorze. Do czasu naprawy radzę niepodłączać akumulatora do pojazdu - jest zwarcie przez alternator! P.S.: Interpunkcja i Duża litera, Kolego! Gdzie się podziała?
Możesz odpiąć od alternatora gruby czarny przewód i wtyczkę z niebiskim przewodem. Czasami gdy jest zwarcie w alternatorze to właśnie piszczy. Łożyska zazwyczaj szumią.
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Witam. Tak jak napisałeś: "...to poprostu zbieg okolicznosci..." Układ taki nie "potrafi" uszkodzić mostka prostowniczego w alternatorze. Pozdrawiam
Według mnie, masz gdzieś zwarcie. Może to być na przewodzie wzbudzeniowym do alternatora, bo według Twojego opisu pasuje do problemu (zazwyczaj podłączają DRL do wyżej wymienionego przewodu). Odepnij kostkę z alternatora i sprawdź, czy nadal się dzieją te cyrki.
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Akumulator nowy, cewka zapł. nowa, automat rozrusznika nowy, przekaźniki sprawdzone, stacyjka również. Wg mnie albo zwarcie albo alternator.. Fajny schemat, przestudiuje go, może wymyślę coś
Sprawdź połączenie z alternatorem czy nie ma zielonych kwiatków , miałem taki przypadek jak była wilgoć to rozładowywało akumulator pobór prawie 4A lub zwarcie w alternatorze Pozdrawiam
fiat code nie ma nic wspolnego z ladowaniem ale znajac dobrze fiata to skonczyl ci sie alternator jesli auto ma powyzej 2 lat to pekaly obudowy alternatora bedzie widac z kanalu od spodu najpierw brak ladowania chociarz lampka nie zaswieca sie bo jest zwarcie uzwojen do masy potem konczylo sie zatrzymaniem alternatora
Może alternator ma zwarcie?
Witam, wymontowałem regulator i zakręciłem wiertarką, na diodach wzbudzenia i ładowaniu wykazało ok. 16v. Bez regulatora? Ciekawe. Widocznie jest zwarcie w alternatorze (zacisk "SZ" zwarty do masy)
Jeśli zaczął się kopcić przed uruchomieniem silnika to najprawdopodobniej źle przewody podłączyłeś. Ewentualnie zwarcie wewnątrz alternatora
Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty zobacz czy wtryskiwacz nad przepustnicą rozpyla paliwo. Jak nie a po psiknięciu plaka odpala i potem pracuje to przyjrzałbym się bliżej stacyjce.
Masz uszkodzony alternator, brak ładowania i dlatego wyłączało poszczególne bloki. Możesz mieć zwarcie międzyzwojowe a wtedy kontrolka nie będzie świeciła.
świadczy że regulator napięcia jest dobry i najprościej będzie wymienić cały alternator? Dokładnie. Ja obstawiam zwarcie na stojanie. Lata swoje robią i rdzeń puchnie od korozji zwierając druty uzwojenia.
Jak bezpiecznik dobry, to nic z nim nie rób. Często na tym czujniku jest zwarcie i pali bezpiecznik, który jest też od alternatora. Sprawdź zasilanie na alternator, powinna być dwupinowa wtyczka. Na zielonym ma być zasilanie po kluczyku, na niebieskim komunikacja ze sterownikiem silnika.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
Witam. Od razu powiem , że jestem elektrykiem ale elektr. samochodowa to dla mnie inna bajka.Mam następujący problem: odpalam rano samochód , zakręci ledwo dwa razy i po akumulatorze. Wyciągam akumulator, podłączam pod prostownik na 1h , wkładam odpalam i jadę. I tak k... dzień w dzień. Przy odłączaniu akumulatora zauważyłem ,że przy wypinaniu plusowej...
mialem taki przypadek ze po zlozeniu alternatora ladowal poprawnie 14 v ale ciagle mi padal akumulator czyli nie mial wydajnosci ,alternator to pradnica pradu przemiennego i to 3 fazowa czyli tak jak by 3 pradnice w jednym jesli laduje bez obciazenia i daje 14 v to jedna faza kuleje u mnie puscilo lutowanie jednego uzwojenia i jedna faza nie dzialala...
Szczotki trzeba było wymienić w alternatorze
Mostek w alternatorze może mieś zwarcie i pobiera prąd z aku na postoju. Odłączałeś przewód od alternatora przy pomiarach?
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Trzeba prawdopodobie sprawdzic diody bo od lampki sa inne(3 diody) a od ladowania inne(6) i lampka moze gasnac a diody robia zwarcie i hamuja alternator i moze dlatego piszczy trzeba na poczatek sprawdzic prad ladowania jaki wychodzi z alternatora.
Jarko , ten schemat podłączenie jest nieprawidłowy ,może źle odrysowałeś ,nie może napięcie po 15 iść na masę , przecież to zwarcie.
Problem rozwiązany. Okazało się, że podczas wymiany alternatora mechanik zrobił jakieś zwarcie i upalił bezpiecznik. Teraz wszystko już wróciło do normy.
Zwarcie w obwodzie alternatora na głównym zasilaniu,albo alternator albo przewód zwarty do masy.P
Alternator masz dobrze podłączony, ale środkowy pin złącza, czyli IG oraz żarówka kontrolna ładowania powinny być podłączone przez stacyjkę. Jak podłączyłeś bezpośrednio do + akumulatora to płynie stały prąd magnesowania wirnika, który będzie rozładowywał akumulator
zwarcie alternatorze mondeo zwarcie diody alternatorze szczotki alternatorze
kontrolka error czujnik temperatury paliwa skoda igła przeskakuje
klejenie klapki baterii embedded linux
Nieswiecąca dioda LED - przyczyny i rozwiązania Różnica P1 a P2 w zasilaczu Philips