Przepraszam zrozumiałem że mam zadoptować alternator od malucha a nie regulator. Dziękuję za Pomoc poczytam jak ów opcję przerobic na późniejsze walki z alternatorem.
Witam Klemy łączą dobrze a co do masy z nią też jest wszystko OK! W takim razie zostaje alternator - regulator napięcia, szczotki lub coś mechanicznego (raczej wątpię). Jakie masz napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku? Pozdrawiam Janek.
Ale po głosie pracy alternatora poznasz co mu jest.
Kolego piotrekwoj proszę czytać ze zrozumieniem.Napisałem akumulator a potem alternator. P4role owszem wymiana jak najbardziej wskazana,ale i tak musisz sprawdzić jakie szkody poczynił spalony przewód.Jeżeli idzie razem z innymi przewodami ich izolacja również może być uszkodzona.
Jeżeli pojazd służył do odpalania innego z wlasnego akumulatora przy przacujacym silniku w maluchu ( Boże; Ratuj !!! - co za idiota wprowadził taki zwyczaj - robiotak nawet mechanicy- prąd rozruchu inego auta 180 do 300 A, tu nawet nasz akumulator nie wiele pomoże, idzie zwarcie na alternator) to ma na pewno przepalone diody w alternatorze. A że nie...
Awaria, przebicie diody dodatniej w alternatorze. Do czasu naprawy radzę niepodłączać akumulatora do pojazdu - jest zwarcie przez alternator! P.S.: Interpunkcja i Duża litera, Kolego! Gdzie się podziała?
czy wie ktos, co moze być przyczyną zwarcia diody w mostku prostowniczym alternatora??? i jak ewentualnie temu zapobiec żeby nie dochodziło do zwarć w alternatorze, czy na to się nie ma wpływu?:idea:
Dokładnie. Ile faz, tyle bloków. Tu masz schemat do XT 600: i z tego, co widzę, to alternator jest tam trójfazowy. Z alternatora (nr 6 na rysunku) idą TRZY przewody do prostownika/regulatora napięcia (18). Poza tym, należało by się dowiedzieć, czemu regulator się spalił. Czy przypadkiem nie jest to winą zwartych uzwojeń alternatora. Było to częstą przyczyną...
Kolego oprócz ww. wskazówek - sprawdź wirnik alternatora, jak również stan pierścieni ślizgowych oraz długości szczotek. Przy okazji, że alternator jest rozebrany można go przedmuchać sprężonym powietrzem, aby pozbyć się kurzu i pyłu po zużytych szczotkach, który może być powodem usterki np. zwarcia.
Chyba trochę niepoprawnie oceniasz zjawisko. Domyslam się, że gwiżdże (piszczy) pasek napędu osprzętu. Oznacza to : mocno zużyty pasek, słabiutki akumulator, uszkodzenia/zwarcia wewnątrz alternatora, uszkodzenia innych urządzeń napędzanych tym paskiem. ponieważ zjawisko ustaje jestem za akumulatorem. Pewnie już starutki i musi sobie pociągnąc energii...
Tym zwarciem spaliłeś alternator, ładowania nie było i się rozładował aku - normalne że rozrusznik nie kręci. Naładuj akumulator i zacznie kręcić.
Można sprawdzić diody w mostku w alternatorze. Po co? Powiedz-po co? Ano po to żeby sprawdzić czy któraś z diód w mostku (plusowa czy minusowa) nie ma przerwy co może skutkować zmniejszeniem napięcia. Już to kiedyś przerabiałem. Ty, czy sąsiada wuja stryja cioteczny szwagier? W przypadku braku jednej fazy będzie się żarzyć kontrolka. I częściej niż...
Z twojego opisu wygląda na zwarcie diody wzbudzania ale nie zawsze jest możliwość wymiany tych diód w niektórych alternatorach są zalane masą i trzeba wymienić cały zespół prostowniczy czyli wszystkie 9
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Witam mam problem z moim saabem 9-3 1,9 tid 120 km ,wyświetlił mi sie komunikat; ''batery not chargre contact service''.jakos dojechalem do domu z resztkami pradu..., wymienilem alternator na regenerowany ze sprawdzonego źródła ,aż wstyd sie przyznac ale popelnilem po drodze banalny blad i nie odlaczylem akumulatora przed demontarzem ,odkrecajac przewód...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Tyle że tak, z jednego odczepu na uzwojeniu poprzez 3 diody idzie połączenie na jedną szczotkę bezpośrednio. Tu też jesteś w błędzie, gdybyś to dobrze sprawdził to byś się przekonał. To, że jedna ze szczotek zasilana jest z diod wzbudzenia jest wysoce prawdopodobne z tą różnicą, że każda faza stojana podłączona jest pod 1 z 3 diod Po raz kolejny. Regulator...
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby to bez sensu. Na dzień dobry dokładny pomiar napięcia...
Witam, jeżeli pozwolicie od razu przejdę to treści mojego problemu... "Dostałem" Wymienioną w temacie 60tkę... Ale... Silnik w porządku, ale elektryka i osprzęt gorzej :D Rozkopana albo raczej brak instalacji elektrycznej... Kolejny problem, a raczej zagwozdka, możliwe jest to, że jeżeli akumulatory są całkiem już padnięte to alternator podaje ponad...
Po co wstawiasz drugi akumulator? Dodano po 10 Co do bezpiecznika, według mnie, zależy jak teraz jest tam rozwiązane, bardzo ważna sprawa, w razie wypadku, no cóż, nie chciałbym być świadkiem jak 20mm^2 kabel robi zwarcie... Człowieku ! widziałeś kiedyś bezpiecznik między alternatorem a akumulatorem :?: Między alternatorem a akumulatorem nigdy nie widziałem...
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie...
Witam. Mam problem z swoja Mazda do wczoraj dzialala bez problemu i tu sie zaczyna cala historia. Wsiadam wsadzam kluczyk w stacyjke przekrecam i nic, tylko jakies cykanie nie odpala, znajomy mi odpalił ja pod silnikiem dotykajac srobki i blaszki jednocześnie pod silnikiem ale dla mnie to jakis kosmos z tym zwarciem. Moje pytanie brzmi co może być przyczyną...
1. Zwóć uwagę na to ,że w Astrze po załozeniu klemy świeci się wyświetlacz wewnątrz auta. Aby go zgasić musisz przekręcić na moment stacyjkę w pozycję zapłon i wtedy dokonywać pomiarów. 2. 0,08A to mimo wszystko zbyt duży pobór (max 0,05A) 3. Nie odpinaj klemy przy pracującym silniku ,bo pozabijasz diody w alternatorze.
Witam. Temat dotyczy maszyny budowlanej. Instalacja 12V Zamontowany nowy alternator 65A Do tego sterownik , który steruje proporcjonalnie - w zależności od prędkości obrotowej silnika obroty silnika z czujnika nie z alternatora. - jazda maszyny do przodu i do tyłu. W obwodzie są dwie cewki 1 do przodu druga do tyłu. Problem wyglada nastepujaco. Na starym...
To ze jest pęknięta obudowa ta w której jest stojan to jedno ale możesz mieć jeszcze walnięty stojan tzn. może on mieć zwarcie czego ci nie życzę .Stojan zaczyna wypychać do środka utleniające się aluminium z obudowy i często jest tak ze stojan zostaje wypchnięty i zawadza o niego wirnik . Stojan się nagrzewa i roztapia izolacje między zwojowe co prowadzi...
Witam wszystkich forumowiczów... Jestem szczęśliwym (albo i nie) posiadaczem Fiata 126p el 96r. Ostatnio pojawił sie duży problem. otóż nie umiem go odpalić - przękręcam kluczyk i nic słychać tylko lekkie tykanie (chyba bendixa). Na początku prawy kierunkowskaz bardzo szybko migał potem sie porawiło. Jechałem nim podczas dużej ulewy - zaparkowałem poszedłem...
Witam Naprawialem u elektryka samochodowego (regenerowalem) alternator w Fiacie Palio. Naprawa kosztowala 230zl. Przez 2 miesiace od naprawy musialem wracac do niego juz 4 razy, raz to byl luzny kabelek a kolejne 3 razy alternator przestawala ladowac i zaczynala palic sie kontrolka ladowania. Elektryk stwierdzil ze winna jest temperatura pracy silnika,...
Oczywiście że bez związku. Widziałeś Żuka z alternatorem i plusem na masie? Odwrócone bieguny miały tylko te z prądnicą i to też chyba nie wszystkie. Plus na masie miały żuki z alternatorem 6. diodowym produkowane w latach 70. i na początku 80. Były to wersje "lepsze" czyli export, milicja i inne specjalne. Później wprowadzono alternator 9. diodowy...
Opel Vectra A 1.6 benzyna 1995r. Zaczęło się od tego, że samochód nagle mi gasł w trakcie jazdy a kontrolka ostrzegająca o rozładowanym akumulatorze nie świeciła się. Podczas, gdy silnik chodził i odłączyłem akumulator gasł, więc alternator na bank. Dałem alternator do mechanika. Kazał wymienić regulator napięcia. Gdy włożyłem alternator (regulator...
Nie weźmie więcej niż potrzebuje, ale nieograniczając mu prądu ładowania będzie walczył o jak najszybsze wyrównanie potencjału i w czasie < 0.1 sek może popłynąć prąd o wartości przekraczającej 2 kA. To przy odległości kilku metrów przewodu nawet 50 mm2 daje duży spadek napięcia na przewodach i grzanie się wszystkiego co dotyka przewodu. A "pierdząc"...
Wygląda to raczej na jakieś zwarcie.Sprawdź pewność połączeń w obwodzie alternatora
Właśnie problem jest w tym, że alternator nie był rozbierany nigdy przedtem ale miałem problem ze skrzynką bezpieczników tzn.przestała działać dmuchawa.I właściwie nie wiem czy to ma jakiś związek z tym alternatorem.Wygląda na jakieś zwarcie.
Przyczyna była również w akumulatorze,po wymianie nowego alternatora nie było ładowania. max do 12V. podmieniłem stary akumulator i ładował 14V bateria po sprawdzeniu sprawna lecz musi mieć zwarcie.Wymieniłem na nowy i jak narazie ładuje. Jak myślicie czy niesprawny akumulator mógł spowodować spalenie alternatora?
Sprawdzałeś czy pierścień nie jest nabity za głęboko lub za mało? Wtedy szczotki mogą robić zwarcie. Ewentualnie poleciała jakaś dioda ale nie pisałeś czy wcześniej alternator działał do momentu wymiany pierścieni.
Rozebrałem i okazuje się, że dwie diody mają zwarcie. Jako zamiennik prostownika w tym alternatorze podany jest ARC2020, tylko że z tego co widzę, to on jest ośmio diodowy, a ten mój jest sześcio diodowy (z tego co widzę gabaryt jest ten sam, w moim są po prostu wolne miejsca na diody). Czy mogę kupić ten ośmiodiodowy i zostawić po prostu jedną parę...
Sprawdź kolego alternator. Może być sytuacja, gdzie przy większym obciążeniu, zaczyna robić zwarcie. Sprawdź też połączenie z rozrusznikiem czy przewody nie grzeją się. Od tego bym zaczął, później możesz wyciągać bezpieczniki i sprawdzać jaki jest pobór prądu. Po wyjęciu poszczególnych bezpieczników, jeśli posiadasz w aucie webasto, to zacznij od niego,...
ja miałem podobny problem w polonezie.przewód od stojana był uszkodzony i powodował zwarcie.
Może przewody mają zwarcie. Albo diody
Przebicie uzwojeń stojana ,poprzednik zmył izolacje z przewodów ew. użył chemi aktywnej co powoduje że przy wyższej wilgotności następuje zwarcie. Stojan do wymiany.
Alternator przestal ladowac chyba rok tutemu jakos przed latem -zmienilem na uzywany ale sprawny.Na wolnych obrotach juz kiedys mierzylem napiecie i bylo powyzej 13,5V. Zakladam ze ta strona jest ok. Nie wiem jak ze zmianom rezystancji przy niskich temperaturach. Moze dlatego problem jest bardziej odczowalny w zimie. Generalnie byl problem z rozrusznikiem....
Być może ktoś przy wymianie skrzyni przyszczypał kabel i robi się zwarcie. Musisz przejrzeć wiązkę. I nie wolno montować bezpieczników większych niż zaleca producent, no chyba że chcesz samochód spalić...
Jarko , ten schemat podłączenie jest nieprawidłowy ,może źle odrysowałeś ,nie może napięcie po 15 iść na masę , przecież to zwarcie.
Może po prostu przez ten czas grzeją świece żarowe To było to. Prawdopodobnie uszkodzone. Koparka jest z 2010r i widocznie ten element się zniszczył i powodował zwarcie. Po odłączeniu wszystko wróciło do normy.
nie wiem po co 'watowałeś' ten bezpiecznik polimerowy... sprawdź tę diodę co zaznaczyłeś na niebiesko. oby miała zwarcie.
1 z 4 2 z 5 3 z 6 mają zwarcie. i tak mają być podłączone do żółtych przewodów?
Witam, podczas przykręcania przewodu +12V do alternatora przypadkiem dotknąłem kluczem karoserii i zrobiło się zwarcie. Problem w tym że teraz samochód nie chce odpalić, kontrolki się świecą, rozrusznik kręci ale nie odpala. Sprawdziłem wszystkie możliwe bezpieczniki i są ok. Nie działa ogrzewanie, kierunkowskazy, radio, nie słychać działania pompy...
BD912 i tak ma większy prąd CE niż oryginalny MJE2955 Prąd w tym przypadku nie ma nic do rzeczy. poza tym napięciem przebicia bym się nie martwił, bo złącze i tak jest zabezpieczone diodę 1N4007. Niestety tu się mylisz bo prawie wszystkie wszystkie uszkodzenia regulatorów są wywołane przez przebicie CE i CB.Zresztą sprawdź czy uszkodzony tranzystor...
Gniazdo łożyska nic nie izoluje . Trzyma łożysko elastycznie w całości. Stojan jest zbyt ciasno pasowany w aluminiowej obudowie. , Korozja elektrochemiczna powoduje spuchnięcie stojana i w konsekwencji pęknięcie obudowy i nast. zwarcie.
Witam! Postanowiłem napisać co było przyczyną tego zamieszania.... tak dla przyszłych użytkowników. to co napisał "homer24" było istotnie przyczyną nieprawidłowego działania elektryki.... czyli: " kolego prawdopodobnie przetarta wiazka idaca do konektora 115 w okolicach kolektora ssacego i robi ci zwarcie.byla akcja w serwisie hondy" alternator sprawny,...
dziękuje za zainteresowanie tematem, zacznę od tego że na naładowanym akumulatorze też nie działa, PROBLEM POLEGAŁ NA: przy klemie (+) ,przy akumulatorze odchodzą dwa przewody z czego jeden idzie przez taką plastikową obudowę (do alternatora i rozrusznika), po rozebraniu zobaczyłem tam dwie grurbe płytki które były wcześniej zlutowane- rozumiem że takie...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Witam. Z potrzeby warsztatowej postanowiłem zbudować prosty tester pracy alternatora, chodzi generalnie o sprawdzenie uzwojeń alternatora pod kątem przebicia do masy, zwarć między zwojowych i symetrii uzwojeń bez konieczności rozbierania silnika. Postanowiłem zbudować obciążenie trójfazowe oparte na żarówkach dużej mocy. W tym celu kupiłem trochę przewodów,...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Autko jak w temacie Alternator Bosch 14V 90 A. Jakiś czas temu okazało sie że akumulator nie trzyma, standardowa procedura dolania Wody destylowanej i pod ładowania pomogła . Po jakiś 1000 km po tym zabiegu przy ponownym rozruchu silnika kontrolka od ładowania nie zgasła zdemontowałem alternator i okazało sie ze dwie diody ma spalone (zwarcie ). Teraz...
Witam Kilka dni temu przerabiałem ten temat praktycznie w swoim silniku AUY. ( Alhambra 2000 r. nowa buda, silnik TDI 1896 ). Na wolych obrotach coś głośno terkotało przy paskach. Początkowo myślałem, że to jest napinacz paska alternatora. Później jednak doszedłem do wniosku, że to musi być sprzęgiełko alternatora, inaczej rolka. Wbrew opiniom jest...
Mam problem też z Władkiem t25A, z tego co już tu się naczytałem i rozkręciłem (chyba niepotrzebnie) to wiem już że mam 6cio diodowy alternator 400W z wyjściami 3+2 edit: już wiem co jest walnięte. W alternatorze upalił się na styku pod śrubą kabelek idący do mostka diodowego (ruskie B), czyli podający wyprostowany prąd. Upalił się ładnie bo musiał...
Gdzie zmierzyłeś te 25V? Jeżeli na akumulatorach podpiętych do alternatora, to znaczy, że nie są naładowane, gdyż naładowane powinny mieć 27,6V. Czy zmierzyłeś prąd, jakim ładują się te akumulatory? 55A to jest wartość dopuszczalna dla alternatora, nie znaczy, że będzie tak stale - zwłaszcza, że akumulator 40Ah nie powinien być ładowany stale taką wartością...
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania Też tak uważam. Sprawdzanie diod omomierzem (przy małym prądzie pomiarowym) nie jest miarodajne, no chyba, że dioda ma zwarcie. Najlepiej podstaw cały sprawny mostek.
To niech ten elektryk weźmie ten uszkodzony alternator i rozkręca śrubkę po śrubce. Jak już będzie miał rozebrany w drobny mak, to bierze w rękę miernik, żarówkę z kabelkiem i wio. Sprawdza uzwojenia (na zwarcie do masy, na przerwę i zwarcie między wojnę). Potem żarówkę z kabelkiem i sprawdza mostek. Dioda po diodzie w jedną stronę przewodzą, w drugą...
Założony trzeci alternator i powiedzmy że jest ok. Powiedzmy bo również słychać łożyska ale jeszcze ładuje. Poprzednie dwa robiły zwarcie prawdopodobnie na stojanie. Stąd ładowanie było natomiast w momencie zwarcia zapalał się check podczas spadku napięcia. Znajomy specjalista powiedział że zdarza się to stosunkowo często i ponad normę w tych alternatorach....
Proszę o podpowiedz - mam problem z peugeotem 1007 2005 1.5 8v benzyna alternator VALEO 70A z linią COM . Alternator dostał zwarcia na stojanie i wymagał naprawy. Poszedł do regeneracji i przy testach na stole trzymał wszystkie parametry ale po włożeniu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przestał ładować - uszkodzeniu uległ regulator napięcia...
Regulatory na zdięciu :ten większy metalowy jest do alternatora 6-diodowego ą mniejszy 9 diodowego.Alternator wygląda na 6-diodowy.Jeśli tak to do lampki kontrolnej potrzebny jest jeszcze przekażnik.Montaż zarówno alternatora jak i regulatora musi być taki zeby było dobre połączenie z masą .Przypominam minus na masę plus na rozrusznik ! Połączenia :Z...
założenie dwóch alternatorów to jeden problem, drugi to zrównoważenie ich.a trzeci to to że pas klinowy który założysz musi przenieść moc rzędu 2kW ze względu na : sprawność przeniesienia napędu paskiem klinowym (ok.60-85% w bardzo efektywnych napędach) oraz sprawności samego alternatora.robi się czasem tak że daje się dwa alternatory ale dwa identyczne...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Dziękuje userowi Elektrit za naprowadzenie. Przyczyną tego uszkodzenia było zwarcie przewodu wyjściowego z pierścienia górnego do dolnego poprzez siłę odśrodkową w miarę narastania obrotów (czytałem to w innym jego poście). Więc właśnie przy wolnych obrotach nie było tej siły, by drucik się bardziej odsuwał i powodował zwarcie, przy czym alternator...
Witam! Dostałem od kolegi alternator od autobusu (nie wiem jakiego) wraz z regulatorem mechanicznym (napewno pracował w komplecie z alernatorem). Chce to zamontować w maszynie rolniczej ale problem w tym, że nie jestem pewien jak to podłaczyć. Alternator ma nastepujące wyprowadzenia: - +24 V to wiadomo jak podłączyć - do akumlatora - szczotki (jeden...
Po I: sprawdx masę alternatora,następnie jeśli nie świeći ontrolka to nie ma wzbudzenia i też może nie działać, dalej na zacisku wzbudzenia alternatora musi być zawsze większe napięcie niż na zacisku + np. ładowanie 14,2V to wzbudzenie 14,7V itp. Możma na chwilkę pod kontrolą miernika zewrzeć + z wzbudzeniem jeśli prrzekracza 14V to alternator OK, usterka...
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Ale do rzeczy. Miłem kiedyś taki przypadek w Ibizie, raz jest a raz nie ma ładowania, a alternator po naprawie ( u innego elektryka). I tu kolega andrzej0769 ma świętą racje. W przypadku Ibizy był to brak masy. Nawet dokręcenie śrub nic nie dawało. Po połączeniu przewodem masy i odudowy alternatora występowała spora iskra,...
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
Witam wszystkich... mam problem z Audi A6 2.8 V6 30v alternator 120A... Wszystko zaczęło się kilka dni temu, na autostradzie w ciągu kilku sekund ładowane z ponad 14V na zegarach spadło na 12V i zaświeciła sie czerwona kontrolka akumulatora; dojechałem do domu, akumulator był juz ledwo co rozładowany ok 8V - wymontowałem stary alternator; po sprawdzeniu...
Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy). W takim razie lampka kontrolna ma niewiele wspólnego ze wzbudzeniem i chyba zachowuje się poprawnie skoro napięcie na instalacji nie przekracza 12,7 V. Trochę trudno radzić na odległość skoro elektryk (jak rozumiem samochodowy) poddał się. A...
Alternator Golf II jako generator prądu.. Jestem w trakcie budowy prostego generatora prądu z alternatora i mam problem z samoczynnym wzbudzeniem alternatora. Rozpędzam alternator wiertarką do ponad 2000 obr/min i alternator nie może zaskoczyć, dopiero jak przyłożę napięcie +12V do wirnika to zaczyna produkować prąd (linia przerywana na schemacie),...
Viper, Wszyscy uzywamy miernikow do kontroli diod. Jednak w tym przypadku, co mozna powiedziec na podstawie wynikow pomiarow wykonanych przez kogos innego, nienanym miernikiem, w nieznany sposob (nie chce tu podwazac kompetencji seven'a). Ja jestem w stanie wyciagnac jeden wniosek z pewna doza prawdopodobienstwa: zadna z diod nie ma zwarcia lub zwarcia...
To poprosimy o wynik pomiaru napięcia ładowania i wyniki pomiarów spadków napięcia akumulator klema ujemna a silnik, klema ujemna a nadwozie, klema dodatnia a zacisk na alternatorze. Wtedy pogadamy.
Leszek masz do wymiany lub naprawy wirnik. Po prostu obeszły z izolacji pręty wirnika pod piercieniami i siła odśrodkowa jest odrzuca i robią zwarcie. Musisz zdjąc pierścienie, na pręty nałożyć nową izolację i nałożyć pierścienie. Izolację nakładaj na całą długość prętów i w miescu jak idą na jarzmie doklej ( kropelką) je do niego. Możesz też przyjechać,...
Witam wszystkich, to mój pierwszy post i niestety tak od razu z prośbą o pomoc. Problem dotyczy elektryki w silniku 1,9TDI AFN w Passacie B4 rocznik 1996. W zimie przy mrozach, a także dużej wilgoci jesień/wiosna (rosa) po postoju nocnym auto nie chce zapalić. Zamiast kręcić rozrusznikiem dostaje jakby zwarcia - kontrolki gasną, licznik się zeruje,...
Tak na wszelki wypadek to rzeczywiście warto coś pobadać po wymontowaniu. Ponieważ mostek prostowniczy podobnie jak w czeskich ( i nie tylko ) alternatorach jest mocno zintegrowany i mogło się zdarzyć, że jakieś opiłki w połączeniu ze smarami mogą powodować zwarcie. Uszkodzenie diod wzbudzenia raczej skutkowałoby brakiem wzbudzenia roboczego, ponieważ...
Witam Mam pewny problem w samochodzie, do momentu wszystko w samochodzie bylo w porzadku, ładowanie bylo normalne 14,2 - 14,4volt do momentu podlaczenia wzmacniacza wraz z kondensatorem 1,2farrada w bagażniku (+prosto z aku). Wszystko bylo ok przez dwa dni aż wczoraj zauwazylem ze niema ładowania w samochodzie. Wiec ze dzis musialem gdzies szybko skoczyc...
Witam ponownie. Sprawdziłem mostek prostowniczy.. oczywiście walnięte diody albo całkowite zwarcie w obie strony albo w obie strony przepuszczaly jakiś tam mniejszy prąd. Regulator na pierwszy rzut oka wyglądał ok. Ale i tak wymieniłem bo kosztował coś 65zł wiec to nie majątek. dodam, ze mostek = 90zł. Był tam jeszcze kondensator przeciwzakłóceniowy,...
witam wszystkich forumowiczow. Moj problem wyglada nastepujaco. Mam Rovera 214 i mam problem z alternatorem , otoz pewnego dnia gdy chcialem odpalic autko nie dalo rady po ogledzinach wyszlo ze moj alternator ma peknieta obudowe i cosgo blokuje ,usterka zostala naprawiona autko odpala ale alternator po krotkiej chwili grzeje sie tak ze nie mozna go...
Witam. Mitsubishi colt 1.5 C52 Cat. 3Miesiące temu przy zmianie sondy lambdy poszło małe spięcie (mały błysk) ponieważ zapomniałem zdjąć kleme:/ Po odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów coś strzeliło w okolicach radia i było dużo dymu. Auto jednak odpaliło i pojechałem dalej na niskich obrotach bo na wysokich słychać było jakby sytuacja miała się...
Witam Nie wiem dokładnie jak zamocowany jest alternator w twoim samochodzie ale demontaż powinieneś zacząć od odpięcia klemy z akumulatora aby przy wyciąganiu nie zrobić zwarcia. Następnie odpinać (odkręcić) przewody od alternatora, poluzować alternator ściągnąć pasek, odkręcić i wyjąć. W sumie z alternatorem nie ma większych problemów przy wyciąganiu....
Zastanawiam się czy to zwarcie, czy akumulator odchodzi do krainy wiecznych łowów czy może alternator czy regulator napięcia (co zasadniczo na jedno wychodzi, bo i tak trzeba wyjąć alternator). Miałem w ciągu blisko 40 lat dwa takie przypadki, że akumulator nagle zaniemógł, bez wcześniejszych jakichś symptomów - jeden miał dwa lata, a drugi prawie...
Fajnie że jest instrukcja. Ale myślę ze warto by jeszcze dopisać żeby odłączyć akumulator aby przypadkiem nie nastąpiło zwarcie przewodu plusowego do minusa ewentualnie nie zewrzeć kluczem podczas odkręcania. Jeszcze jedno mniej istotne w instrukcji wymiany napisałeś (masa - cienki, ładowanie - grubszy) w tym alternatorze przewód cienki raczej nie jest...
Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony. Może nie z koła, ale nowoczesnym alternatorom motocyklowym z kołem ze stałym magnesem, bliżej jednak do dynam, niż do układów klasycznego alternatora ze sterowanym uzwojeniem. Dlaczego upieracie się przy dwóch alternatorach? Przecież można...
Kolego, nie słuchaj głupot o kablu kontrolki. Na tym forum tak się porobiło, że byle łajza bez wiedzy pisze pierdoły. Nie ma tam kabla kontrolki, przewody są trzy, na jednym jest plus zasilania i idzie z bepziecznika, to jeden skrajny. Środkowy i drugi skrajny idą do PCM, idzie tam sygnał protokątny z i od regulatora. Na podstawie analizy tych sygnałów...
Witam mam problem z Mercedesem W124 250 diesel otóż po uruchomieniu silnika i po włączeniu świateł włącza mi się kontrolka SRS i czasami jest tak ze gaśnie i się zapala i tak samo jest jak włączę climatronic przełączam nadmuch gorą dol i w ogóle tak samo SRS zapala się i gaśnie , oraz radio raz się włącza i wyłącza radio montował sam pod stacyjkę jak...
Witam nie dawno po uruchomieniu auta z włączonym ogrzewaniem tzn odmrażanie szyb.. po 3,4 minutach z alternatora leciał dymek.. po odłączeniu podgrzewacza wody elektrycznego dymku brak..ale kupiłem drugi podgrzewacz ponoć 100% sprawny i efekt ten sam 3,4 minuty dymek z alternatora... i gorący jak cholera dodam jakieś 4mc temu przy wymianie pompy wspomagania...
Sądząc po regulatorze alternatora to masz silnik 1,4NZ lub 1,2NZ(na pojedynczym wtrysku), w tych silnikach alternator jest zamocowany na gumowych podkładkach i powinien być dodatkowy kabelek od śruby naciągu przy alternatorze do masy silnika. Zmierzyć spadek można woltomierzem przykładając sondy do obudowy alternatora i silnika (pomiar spadku na masie),...
Jeszcze nie, wystarczy sprawdzić je zwyczajnie multimetrem czy bawić się w układ z żarówką? Edit: Sprawdziłem diody multimetrem i "na żarówkę" i wygląda że są dobre Edit2: Czy to normalne że kabel nr 18 zwarty jest z masą akumulatora? Z tego co mi się wydaje ten kabel powinien mieć dodatni potencjał, tak samo jak 16..Minus alternatora zwarty jest do...
WItam. Problem polega na tym ze zwarł mi sie plus na alternatorze z obudową alternatora (przez lampe warsztatową którą położyłem) i auto nie chce palić. Jak jeszcze było CIepłe po awari to odpalało ale nie chciało sie wkrecac, kopciło na niebiesko na gazie(sekwencja) i benzynie. Gdy ostygło nie odpala już w ogóle :( wymieniłem komputer na inny i sytuacja...
Witam wszystkich jest to mój pierwszy post ale postaram sie opisać mój problem w miarę dokładnie :) A więc do rzeczy problem jest w Fordzie focus mk2 2006 rok motor o pojemnosci 1.6 diesel :) pożyczyłem auto mojemu wujkowi który zabrał je do Niemiec bo jego sie rozwaliło ... wymienił alternator ponieważ ten który był zamontowany sie rozwalił nie wiem...
Witam. po kilku godzinach postoju bateria rozładowana... podłączam kable z innego auta i bez włozenia klucza do stacyjki swieci mi sie wszystko na desce rozdzielczej < olej, ładowanie ,swiece, zaplon itd..> pierwsze co mi przyszło do głowy to zwarcie alternatora. odłączyłem klemy z aku... odłącxzyłem zacisk alternatora i naładowałem i podłączyłem...
Witam, mam problem z alternatorem który będzie zamontowany na pojeździe RC Diy. Napędzany bedzie silnikiem od kosiarki B&S 3,5 km. Problem jest taki że przy podłączonym alternatorze jak na zdjęciach alternator chyba przed wzbudzeniem stawia bardzo duży opór. Sprawa wygląda tak, że znajomy elektryk mi tak zaproponował połączyć ze względu na inna ilość...
Witam. Mam zafirę a po lifcie z 2001 roku 1,8 benzyna pełne wyposażenie z automatyczną skrzynią biegów. Alternator 100a .Miałem uszkodzony sterownik silnika, nie podawał sygnału czujnika temperatury na sterowniki przez co sterownik wchodził w tryb awaryjny i wentylatory na maksa. Szukałem przerwy w instalacji, wymieniłem sterownik wentylatorów i nic....
Witam, panowie nie daje rady z ta kontrolka. Ładowanie jest, modułu eld wg mnie brak. Napiecie na kontrolce od strony zapłonu. Brak zwarcia na wiazce potwierdza to rownież gasniecie jej po wyjeciu wtyczki z alternatora. Hm ... chyba nue sprawdziłem jeszcze napiecia na wtyczke alternatora po zapłonie, ale czy w momencie wzbudzenia kontrolka i tak nie...
Weź multimetr i zmierz napięcie pomiędzy klemą minusową a karoserią. Przewód plusowy od alternatora nie zgnił? A może alternator nie wyrabia do tego wzmacniacza lub kończy żywot?
Panowie, jeżeli samochód posiada instalację z jednym przewodem do wtyczki alternatora — może sugerować że alternator powinien posiadać regulator napięcia ze złączem COM (tylko jeden pin), czyli z interfejsem szeregowym (LIN). Na przewodzie utrzymuje się napięcie 6–8 V ze względu na sygnał cyfrowy. Alternator tego typu występuje w mocniejszych...