Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze...
Wszystko można zrobić ale to jest nie opłacalne ponieważ zwarcie jednej diody jest początkiem końca całego mostka.P
Zasilony odwrotnie mostek prostowniczy w alternatorze przewodzi prąd i robi zwarcie akumulatora, albo uratuje go bezpiecznik o ile jest takowy, albo diody idą się kochać.
Myślę że na starych przewodach raczej nie robią się ze starości bąble-ale mogę się mylić :D Tak,ten przewód łączy zacisk prądowy 30 alternatora z rozrusznikiem a potem na akumulator.Z tego co widać, zwarcie albo mocne przeciążenie nastąpiło przy albo w alternatorze.Gdyby było zwarcie w alternatorze musiałyby być zrąbane diody plusowe,a gdyby tak było...
Witam, tak jak pisał kolega MakroSerwis zmierz prąd jakim jest obciążony alternator, mogło też być tak że któraś dioda była wadliwa i zrobiła zwarcie międzyfazowe a uszkodzenie pozostałych było następstwem tego zwarcia.
przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę Jakiego zwarcia byś tam nie zrobił, nie mogłeś spalić kontrolki, to jest po prostu niemożliwe. Albo nie masz gdzieś styku (plus, masa alternatora), albo spaliłeś diody w mostku, choć w to wątpię
Czy jesteście Państwo w stanie mi pomóc ,w doborze diody ,choćby nazwy np. Zendera czy Transil czy jeszcze inna ,która mogę wykorzystać w moim generatorze dc .Generator ma alternator z samochodu ciężarowego o instalacji 24v.Do tego alternatora w aucie jest podpięty standardowo przewód gruby ,łączący akumulator z alternatorem ,w którym jest zamontowany...
Więc sprawa wygląda tak że w tych alternatorach przy jakimkolwiek remoncie wymienia się mostek prostowniczy tym bardziej po takim przebiegu. Nastąpiła usterka czyli zwarcie głównych diod, gdybyś odłączył także przewód od kontrolki nie byłoby problemu a tak nastąpiło wzbudzenie alternatora i spalenie całego układu wzbudzenia. Najlepiej niech elektryk...
R-MIK zaskoczyła mnie Twoja odpowiedź. Twierdzisz, że zwarcie mało prawdopodobne, a jeśli tak to wynikiem tego będzie uszkodzenie następnych diod. Czym się różni dioda w alternatorze od diody np. w spawarce czy zasilaczu telewizora lub jakiegoś innego urządzenia. Różni się jedynie parametrami, a zasada działania taka sama. Serwisując urządzenia najczęściej...
Bez doświadczenia i sprzętu więcej nic nie zrobisz. Trzeba potestować elementy na stole w złożonym alternatorze w napędzie. Możliwe zwarcie międzyzwojowe w stojanie,uszkodzony regulator itd. Diody na ostro żarówką 55W patrz.
Popracuj nad tym. Możliwe, że krótki zanik, zapad zasilnia powoduje dłuższy zanik 5V REF. Oscyloskopy po to mają całe menu "TRIGGER" żeby łapać takie rzeczy. Gdzie masz podpiętą masę sondy oscyloskopowej? Oscyloskop jest podpiety w tej chwili pod sygnal 5V ref przy czujniku MAP i do masy tegoz czujnika (wspolna dla wiekszosci czujnikow 5V). Probowalem...
Witam. Mam uszkodzony alternator Magneti Marelli AA125R-14V-55A. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę wybaczyć mi mało profesjonalne słownictwo itp :] Urwało mi się tam jakiś układ (czy coś) zalany plastikiem, z trzema końcówkami, które były podłączone do poszczególnych diód (przewody biegną żebrami radiatora), a z drugiej strony jeden przewód...
mój problem polega na tym iz mialem prostownik na 24v a potrzebowałem na 12v wiec odwinąłem kilka uzwojeń i teraz jest na 12v , w starym prostowniku bylo cos w rodzaju diody ale tylko jedna wygląda jak dioda z alternatora ale ma nie jeden odczep a dwa jeden długi i krotki i nie wiem jak teraz to podłączyć tak by działało . mam tez diody z alternatora...
Witam, poszukuje parametrów, charakterystyk diód prostowniczych stosowanych w alternatorach (Bosch, Magneti Mareli, Valeo, itp.). W googlach nic nie znalazłem konkretnego może ktoś to już przerabiał i ma warte uwagi linki do pokazania.
Witam Zrobiłem układ na mikrokontrolerze jak poniżej, działa on w instalacji samochodowej 12V. Jednak wystąpiło zjawisko lekkiego świecenia się diod informujących o włączeniu przekaźnika gdy jest on nieaktywny. Na włączonym zapłonie jest wszystko dobrze, ale po odpaleniu silnika po paru chwilach żarzenie powoli narasta. Załączenie jednego z dwóch przekaźników...
Mam zepsuty alternator i mechanik powiedział że są zepsute diody ale on jeszcze takich nie widział i nie może ich nigdzie dostać. Zrobiłem zdjęcia i podaje linki: (umieściłem na serwerze) http://dreamtrip.prv.pl/1.JPG http://dreamtrip.prv.pl/2.JPG http://dreamtrip.prv.pl/3.JPG chodzi mi o to co to za diody, gdzie je można dostać i ile mogą kosztować....
problem jest tego typu ze gdy wylacze zaplon i wyciagne kluczyk zapala sie kontrolka ladowania , gdy przekrece kluczyk tak zeby sie zapalily kontrolki to kontrolka ladowania gasnie i swieci sie tylko olej i check engine. bylem u elektryka i on stwierdzil ze alternator laduje do czasu jak sie swiatla wlaczy jk sie je wlaczy to ladowania niema. mowi ze...
Zapomniałem dopisać, że te grzanie to przy wyłączonym silniku i zapłonie. Masz zasilanie wzbudzenia. Czyli albo diody w alternatorze albo zwarcie w instalacji, ale zwarcie powodowało by nieswiecenie kontrolki łądowania w ogóle.
Witam Czy może mi ktoś wyjaśnić jak pracuje (+przykładowy schemat) tranzystorowo - diodowy układu regulacji napięcia alternatora? Nie bardzo mogę znaleźć w necie na temat takiego układu. pzdr
Znalazłem u siebie pare alternatorów i pomyślałem żeby w jakiś sposób je naprawić . W necie znalazłem pare artykułów na ten temat i dowiedziałem sie że najczęściej siadają diody wysokoprądowe albo niskoprądowe . Pierwszy problem polega na tym że nie wiem jak sprawdzić która dioda jest popsuta , podobno miernikiem można prosto to sprawdzić ale nie wiem...
potrzebuję oznaczenia diód w alternatorze do poloneza 1.6GLi 95 r. popsuła mi sie jedna z diód wzbudzających i nie wiem jaką kupic. Nie wiem też jak dokładnie je sprawdzić. Proszę o pomoc
Witam Nie mogę znaleźć żadnych danych do diody z alternator Symbol SYS70 N4 Będę wdzięczny za pomoc https://obrazki.elektroda.pl/9317153600_... https://obrazki.elektroda.pl/5718351600_... [/img]
Odłączyłem kontrolke i nadal gdzieś coś kradnie prąd. Odpiąłem kabelek który łączy diody z regulatorem i kontrolką i przepływ prądu ustaje. Czyli gdzieś zwarcie albo coś jest na pewno w alternatorze ? Zbadałem również stacyjke odłączając ją od obudowy ciągnika ale nie odpinąjąc kabli i wtedy obwód powinien być przerwany bo nie ma masy ale kontrolka...
Witajcie. Wymieniam instalację jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjściu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy, żeby rozkminić, w którą stronę dioda ma puszczać, no i jaka wartość natężenia. https://obrazki.elektroda.pl/5164333200_...
Witam. Z potrzeby warsztatowej postanowiłem zbudować prosty tester pracy alternatora, chodzi generalnie o sprawdzenie uzwojeń alternatora pod kątem przebicia do masy, zwarć między zwojowych i symetrii uzwojeń bez konieczności rozbierania silnika. Postanowiłem zbudować obciążenie trójfazowe oparte na żarówkach dużej mocy. W tym celu kupiłem trochę przewodów,...
Szukam diody oryginału lub zamiennika BOSCH 0465-115 i BOSCH 1486-116 Dodatkowo kilku słów na temat : dlaczego ciągle palą się w moim alternatorze ?
Witam wszystkich. W związku z pojawieniem się ustawy o nakazie jazdy na światłach przez 24 h uważam że temat jest na miejscu. Nie raz był poruszany na forum ale chciałbym zebrać wszystko w jeden post tzn. uwagi, opinie, zalety i wady układów które możemy zamontować w swoich autach. Sam posiadam dwa schematy takich włączników, jak tylko będe miał możliwość...
Witam. Jak sprawdzić działanie diód w alternatorze do Poloneza Caro II (rocznik 91)? Wszystko inne zostało już wykluczone więc któraś dioda/diody padły. Dysponuję oczywiście multimetrem. Temat akurat mam pilny, proszę o rady. Kolega wykazuje się wręcz skandalicznym lenistwem, jeszcze raz i będzie ostrzeżenie.
Na płycie sterownika uszkodzaone są przekaźniki (3 szt) i przepalona dioda BZW 04P 19B C-215. Dostałem sterowniki, problem jest z tą diodą (brak oznaczeń na płycie i na diodzie gdzie anoda a gdzie katoda). Co mam teraz z tym zrobić. Proszę o pomoc.
czy wie ktos, co moze być przyczyną zwarcia diody w mostku prostowniczym alternatora??? i jak ewentualnie temu zapobiec żeby nie dochodziło do zwarć w alternatorze, czy na to się nie ma wpływu?:idea:
Zrób jak mowi kolega ub ,ja taz proponuje posprawdzac diody w alternatorze któras robi zwarcie .pozdrawiam
Witam kolegów mam pytanie morze ktoś zna parametry diody na fotce prawdopodobnie to dioda Zenera bocznikująca prąd ładowania. Alternator Lucas nie znam modelu http://obrazki.elektroda.net/51_12316738...
alternator valeo TG11co11 jest jakieś zwarcie . po uruchomieniu na stole bez obciążenia straszny opór silnik napędowy staje, w samochodzie zniszczony pasek i koło napędowe. Sprawdziłem diody OK 6 szt Sprawdziłem uzwojenia przejście i do masy OK. Co może być przyczyną ?? ,może zwarty zwój w stojanie ?? Alternator wymieniłem ale nurtuje Mnie pytanie o...
Akmulator podłączony odwrotnie albo zwarcie do masy w alternatorze. Po opisanym zdarzeniu diody główne w alternatorze powinny pójć na spacer.
pewnie regulator w alternatorze wysiadl, diody maja zwarcie i rozladowywuje akum najczestsza przyczyna! sprawdz jakie napiecie wychodzi z alternatora jka jest zalaczony silnik . napiecie powinno wachac sie pomiedzy 13.8-14.2V po zalaczeniu swiatel powinno spasc o 0.4V powodzenia
Jeśli regulator jest nowy to jeszcze diody pomocnicze w alternatorze do wymiany, ale jak się okaże że któraś ma zwarcie to regulator ponownie do wymiany.
Prawdopodobnie poleciały diody w alternatorze albo jakieś zwarcie w instalacji, stacyjka mogła się nie rozłączyć. Sprawdzić ładowanie i pobór prądu. Pozdrawiam.
innym warsztacie stwierdzili zwarcie w samym alternatorze Wcale sie nie dziwie, że diody wzbudzenia upaliło. Ale to nie koniec, następny alternator tez spali.
Wymieniłeś alternator na drugi ale go nie sprawdziłeś na stole. Jak wcześniej kolega wspomniał masa alternatora, czy w tym alternatorze w uchwytach były gumowe poduszki? Jeżeli nie masa to : -przerwa lub zwarcie diody wzbudzenia -zwarcie diody( diod) masowych -przerwa lub zwarcie z masą uzwojenia wzbudzenia. W twoim przypadku obstawiam diody wzbudzenia.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Natomiast niesprawna dioda w alternatorze może powodować dodawanie składowej zmiennej do napięcia stałego, co jest przyczyną niewłaściwego ładowania akumulatora, dziwnych pomiarów i ew. innych problemów opisanych przez Ciebie: Napięcie stałe zaśmiecone składową zmienną potrafi zakłócić elektronikę sterującą różnymi urządzeniami w samochodzie. W mojej...
Akumulator nie gotuje sie od zwarcia. tylko zbyt gwałtownego ładowania dużym prądem. Jakie masz napięcie na akumulatorze zmierz miernikiem prawdopodobnie za wysokie, dopuszczalne 14,8v. Wymiana regulatora napięcia lup naprawa, takie małe z zielonym i żółtym przewodem, wpiętym do alternatora. zwiększając napięcie ładowania zwiększamy prąd ładowania....
Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą...
Po pierwsze dlaczego bezpiecznik się przepalił za pierwszym razem i co było uszkodzone w alternatorze ,po drugie skąd wiedziałeś jak taki bezpiecznik zawatować aby miał w przybliżeniu 100A bo jeżeli miał za mało to oczywiście może zostać uszkodzony alternator który po wzbudzeniu ładował więcej niż miał bezpiecznik i podczas pracy został przepalony chociaż...
Panowie wracam do tematu i to dosyć tragicznie. Kupiłem alternator o oznaczeniu 038903018GX jest to alternator prawdopodobnie od ostatnich poFL-ów i prądem 150 A Oczywiście alternator nie pasuje idealnie. Inny regulator napięcia, w starym miałem przykręcane oczko na wzbudzenie a tu jest kostka i oczywiście troszkę inne mocowanie. PreFL mają na górze...
Ok zrobiłem źle założyłem pierścień na wale. Teraz jeszcze dobrze nie odpali a już kontrolka gaśnie :D:D. Ale znowu coś popsułem znaczy podłączyłem ładowanie aku i zrobiło się zwarcie przy alternatorze zadymiło i teraz nie ma ładowania a alternatory wyje ;/ Do wymiany czy raczej spaliły się diody albo regulator ??
Dobry wieczór, nietypowy problem zaistniał i nie wiem jak się do tego zabrać. Otóż wymieniałem z ojcem łożyska w alternatorze [Magneti Marelli o symbolu 63320034 AA125R-14V-55A] w moim Fiacie UNO, ponieważ trochę wył na wyższych obrotach. Tak poza tym wszystko działało prawidłowo. Żeby zdjąć stare łożyska trzeba było trochę ponaparzać młotkiem i raz...
Ale śmiechy. Zawsze przekaźnik świec żarowych trzyma jeszcze po zgaśnięciu kontrolki. Czas grzani po zgaśnięciu kontrolki jest uwarunkowany temperaturą silnika (chyba że ktoś grzebał albo jak jest automat popsuty). Pojemność akumulatora nie ma wpływu na szybkość wzrastania napięcia na nim. No chyba że ktoś założy aku który ma ze 400 Ah. W normalnych...
Ale co chcielibyście usprawnić w ty alternatorze lub układzie ładowania? Ja osobiście nic. Uczestniczę w tym temacie z czysto egoistycznej potrzeby dyskusji na poziomie "trochę" wyższym niż przekomarzanie się z gimbusem... Takich dyskusji na Elektrodzie prawie nie ma, a jak są, to już prędzej w HydePark niż w działach stricte technicznych. Uzupełniając...
a da się to jakoś naprawić czy muszę wymienić cały mostek prostowniczy przy alternatorze :?: Dodano po 7 i jak ewentualnie to sprawdzić czy to zwarcie diody plusowej w mostku prostowniczym
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu ciągnika wskazówka na amperomierzu wychyla się do +30...
Eh to wyjasnie jeszcze raz. W poprzednim wątku, ktorego nie umiem odblokowac - zablokowany przez moderatora - pisalem ze: - uciekajacy prad w grudniu to jakies 3,2A w lutym to juz bylo 3,6A. Mierzone amperomierzem za rowno przy aku jak i przy alternatorze na przewodzie D+ - prad ucieka przez przewod D+ na ktorym pojawia sie napiecie. - alternator jest...
Więc tak: - zwarcie powodował dodatkowy immobilizer (wyrzuciłem go w ogóle, bo nie jest mi potrzebny) - uszkodzone radio cd i radio cb (radio cd miało tylko bezpiecznik przepalony, jutro zajrzę do cb radia) - uszkodzone diody w alternatorze (nie wiem, czy sterownik napięcia jeszcze działa, więc zakupię cały alternator na szrocie) to chyba wszystko....
Przyłączam się do elektrita sprawdz akumulator np może mieć zwarcie na celi (zbadaj napięcie spoczynku i prąd ładowania) a obwód wzbudzenia to układ zamknięty w alternatorze i nawet bez obciążenia nie powinien spalić się chyba że obwód kontrolki ładowania daje zbyt duże obciążenia i diody wzbudzenia nie wytrzymują. To sprawdz jaki prąd pobiera układ...
Diody zwarte.
Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso. Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Objaw taki występuje przy zwartej diodzie ,przejechałeś 300km bo alternator ładuje ale słabo jednocześnie nie pali się kontrolka bo dostaje zasilanie z stałego plusa na alternatorze./mostek do wymiany.P
Problemem jest zwarta dioda (lub diody) alternatora
Dioda dodatnia w alternatorze dostała zwarcia i prąd zasila kontrolki poprzez zwartą diodę. Wymień mostek prostowniczy, lub można wymienic pojedynczo diody, z jakiegos starego mostka. To najtańsze rozwiązanie, ale polecam zmienić cały mostek. Padła jedna dioda, może pójść następna. Taki mostek mkosztuje 60 PLN. Można go zmienić bez wyciągania alternatora.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Które kontrolki się świecą? W przypadku zwarcia diody alternatora przyłączonej do + , przy wyłączonym zapłonie pali się kontrolka ładowania. Istnieje realne zagrożenie całkowitego rozładowania akumulatora.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Trzeba też określić w jakim czasie się rozładowuje. Równie dobrze mogą to być zwarte diody alternatora.
Dokladne sprawdzenie jest możliwe tylko omomierzem cyfrowym, diody w kierunku przewodzenia mają około 1000 omów, a w drugą stronę - nieskończoność, Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję. Sprawdzenie w obwodzie: akumulator-dioda-żarówka (połączone szeregowo) pozwala tylko stwierdzić, czy dioda nie jest zwarta lub przepalona (pomiar...
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
zwarcie alternatorze zwarcie alternatorze mondeo diody prostownicze alternatorze
aktywny subwoofer radio hasło panasonic pompa cyrkulacyjna pralki electrolux
piszczący monitor samsung piszczący monitor
Olej do skrzyni biegów Goldoni Uno Bingo: ile wlać? Wybór płyty indukcyjnej dla 6-osobowej rodziny