Linia 50 to sterowanie cewki rozrusznika ze stacyjki czyli normalnie rozruch.Dlatego ten kabelek trzeba odnaleźć.Jak podasz tam plusa to rozrusznik powinien działać.Jak podłączysz żarówkę to ma świecić przy rozruchu.Po co to?Po to by zdiagnozować np kostkę stacyjki.A bezpiecznik to nie wiem dlaczego się spalił.Są jeszcze inne obwody przecież na nim...
witam, wyjmuj rozrusznik i sprawdż elektromagnes, jest zwarcie i dalsze opisywanie nie ma sensu, jeszcze sprawdż czy jak odepniesz ten przewód to jest ok, jeśli tak to wina elektromagnesu jeżeli dalej jest problem to na wiażce jest zwarcie i trzeba szukać gdzie sie przetarł przewód, powodzenia
Czy jest dobra masa pomiędzy rozrusznikiem-ramą-akumulatorem? Bo jak widać to nie wiesz jak jest podłączony rozrusznik w nim. Co ma wspólnego moduł, regulator, cewki, impulsator z rozrusznikiem :?:
Jeden kabelek jest podłączony do cewki za pomocą konektora. Drugi kabelek jest przykręcony do rdzenia cewki śrubą, oba idą do wyłącznika zapłonu. Wyłączenie silnika, następuje przez zwarcie obu tych kabelków, przez wyłącznik. Założenie rozrusznika nie jest trudne, zresztą powinno być wszystko widać po zdjęciu tylko górnej osłony cylindra. http://obrazki.elektroda.pl/3523514800_1...
To zwykły przekaźnik - jak wsadzisz taki z Poloneza to tez będzie działać. Nie może być powodem palenia bezpiecznika. Sprawdź pobór prądu przez cewkę wlacznika elektromagnetycznego na rozruszniku. W Vito (podobny diesel) kilka razy trafiłem na zwarcie międzyzwojowe tej cewki co powodowało zwiększony pobór prądu i palenie bezpiecznika.
A jaki to agregat? Na ogół zapłon wyłącza się przez zwarcie sygnały z cewki do masy. Do tego jest w stacyjce wyjście na rozrusznik. Musisz podać jakieś dane agragatu.
zgasł podczas jazdy nie odpala cykanie cewki na rozruszniku gdy dotykam plusowy z rozrusznika kabel do masy powinno być zwarcie a się nie robi Sprawdź połączenie akumulatora z masą!
ach to znów pan mądruś. Nie będę tego komentował. Najmądrzejsi są zawsze ci nowi na forum. Nie potrafisz podać co mierzysz, jak mierzysz, nie potrafisz odróżnić elektromagnesu od bendiksa - ale pretensje są! Jak mierzyłeś to zwarcie? Czym to mierzyłeś? Kontrolką? Omomierzem? Odpiąłeś kabel od cewki rozrusznika przed pomiarem (ten, co idzie od SAM-a...
Kable się grzeją, bo płynie znaczny prąd cewki stycznika rozrusznika. Być może ma zwarcie w uzwojeniu. Czy słychać stuknięcie przy próbie startu?
Normalnie na kolor iskry. Jak fioletowa to dobra. Nie no co za pytanie. Kto Ci każe wymieniać. Wiesz co akurat jeżdżę po ludziach, więc wiem. Jest miliony tego. Co wiecej zimny olej też ma znaczenie to rozrusznik kręci słabiej. Sprawdzenie cewki na omomierz - miernik między fajkę a masę: 4,7kΩ dobra, nowa 2,7kΩ zwarcie uzwojeń (przykładowo)...
Może napisz to po polsku. Z tego, co dałem radę zrozumieć, to coś zwarłeś. Pewnie przy okazji coś spaliłeś. Czy na cewkę wychodzi impuls z przerywacza lub układu zapłonowego? Bo jeśli nie, to podmiana cewki nic nie da. Jakiś schemat by się przydał.
Pozostaje podnieść skrzynkę i iść po wiązce sprawdzając, czy nie ma gdzieś przebicia na masę. Najczęściej zwarcie jest w komorze silnika. Jeżeli nie znajdziesz zwarcia, to pozostaje odcięcie tego obwodu tuż pod skrzynką i zrobienie by-passa do wtyku pompy... Rozrusznik wisi na przekaźniku R1, którego masa cewki chyba łączona jest przez ECU. Tak na 100%...
Poszukuje rozpiski przebiegu przewodu 4004 od stacyjki do rozrusznika. Objaw na powyższym przewodzie występuje cały czas zwarcie do masy (pali bezpiecznik nr.15), nie pomada rozpięcie cewki rozrusznika, skrzynki bezpieczników, VIC, i rozpięcie głównego złącza pod atrapą. Pry stacyjce przewód ma numeracje 4004.3 pod atrapę wychodzi jako 4004.8 ale nie...
1. Zwarcie na cewce rozrusznika. 2. Słaby akumulator. 3. Wadliwe połączone przewody (klemy, masy, ...)
prawdopodobnie wypadaly ci zaplony i dlatego paliwo spalalo sie w wydechu. zobacz jeszcze do instalacji bo moze cos zle zrobiles. a swoja droga to podlacz oscyloskop i zobacz jakie sa impulsy sterujace cewke , moze jeszcze cos padło?
.... wymienić kable rozrusznika i ... powietrze na zimowe w zapasowym kole!! Wytłumacz Waszka , co to znaczy "zero reakcji przy odpalaniu". Na krótko rozrusznik kręci? , na konektorku cewki automatu rozrusznika, po przekręceniu stacyjki na rozruch jest napięcie?
Podając stałe +12V na wejście zasilania modułu AC-CDI, zrobiłeś zwarcie i spaliłeś moduł. Przy okazji mogły się uszkodzić przewody w instalacji elektrycznej, w szczególności przewód masowy modułu zapłonowego, ponieważ masa w instalacji elektrycznej Peugeotów ma jeden wspólny punkt masowy. Przy okazji sprawdź masę silnika (masa rozrusznika) oraz przewody...
Panowie wracam do tematu. Po zamontowaniu niestety identyczne objawy (w aucie cyknięcie) i brak reakcji ze strony rozrusznika. Oczywiście na głównym styku 30 jest prawidłowe napięcie 12V. Po podaniu napięcia bezpośrednio z akumulatora na styk 50 (cewka elektromagnesu) rozrusznik w aucie kręci. Sprawdziłem przejście pomiędzy końcówką kabla zasilającego...
Rozrusznik byl regenerowany. W zeszłym roku mialem tez zwarcie ma wiazce do cewki była robiona wiązka i przy okazji wymienione wszystkie masy. Czyli mam rozumieć że czujnik położenia wału nie ma wpływu na pracę rozrusznika? Czujnik wymienilem na Boscha. Dziwne jest to że jak popcham auto na biegu do przodu i do tyłu to auto odpala. I potem pali ze 2...
Potrzebujesz tak naprawdę 1 kabel, z + akumulatora do cewki, a rozrusznik sobie zewrzesz śrubokrętem
Kilka razy sie z tym uszkodzeniem spotkałem właśnie w drugiej generacji Sprintera. Otóż winny był elektromagnes rozrusznika, a ścislej zwarcie miedzyzwojowe cewki. Powodowało to wzrost pobieranego prądu, stad większy spadek napięcia na przewodzie ze stacyjki i cewka nie miała siły żeby zalaczyc przy zwiększonym spadku napięcia. O ile mnie pamięć nie...
sprawdź pompę paliwa może spalona i ma zwarcie
Ten bezpiecznik zasila również ESOS i myślę że tam jest problem sądząc po objawach.Albo przetarty przewód najbardziej prawdopodobne) albo zwarcie w cewce.Obejrzyj przewód przy pompie wtryskowej i dalej czy nie leży gdzieś na gorącej rurze.Skoro nie odpalał a kręcił to zawór na pompie najbardziej podejrzany(i jego zasilanie) Bezpiecznik ten nie zasila...
Rozruch silnika z akumulatora 12V - przyciskiem startera- przycisk steruje przekaźnikiem skąd prąd podawany jest na rozrusznik. Gaszenie silnika przyciskiem o stykach NO- pod przycisk podłaczona jest masa i zacisk gaszenia z cewki. Po wciśnięciu następuje zwarcie zacisku gaszenia do masy. Tak, uszkodzenie cewki następuje od razu, po uruchomieniu silnika...
Świece masz suche ? Jak ledwo co widać iskrę, sprawdź zasilanie cewki. + i masę. Zbiorniczek i magistrala, to pod cewką - cewka nie oberwała ? Dyskoteki iskier tam nie ma podczas odpalania ? Błąd EGR, jeśli nie powstał wcześniej, to C104 czyli jedna z tych kostek przy podszybiu, pierwsza od błotnika, i te złącze C301 przy komputerze... https://obrazki.elektroda.pl/9039350000_...
Witam. Usterka usunięta, jak zakładali mi gaz to partacze wiązkę złapali teretytką do uchwytu alternatora na tyle luźno , że pod wpływem drgań z czasem przetarł się kabelek od cewki zapłonowej , który robił zwarcie. Dziękuję za pomoc i dobre rady.
Tak jak Ankuch napisał sprawdż cewki rozrusznika czy nie mają zwarcia. Ja sprawdzam na " żarówkę". Po rozkręceniu rozrusznika wpinam w obwód żarówki uzwojenie stojana i jednym przewodem dotykam do uzwojenia stojana a drugi przykładam do obudowy. Jeżeli jest zwarcie to żarówka świeci lub zaczyna się palić izolacja w miejscu przetarcia emalii. Sposób...
Kontrolka od immo świeci się cały czas chwilę po przekręceniu stacyjki? W ogóle dysponujesz czerwonym kluczem „matką”? Wyłącznik zapłonu na kierownicy (prawa strona) działa prawidłowo? Słychać załączanie pompy paliwa? Silnik odpali „na krótko” przy zwarciu przewodów prądowych rozrusznika? Przewód od cewki stycznika idzie na pin...
Przepraszam, "literówka". interlock, to przewód brązowo-biały i ten też zwierałem do masy. Przewód czerwony nie ma połączenia do masy, ani fizycznie w stojanie, ani poprzez instalacje. Jest podłączony od cewki CDI do modułu. Stacyjkę również odpinałem, nawet ją pominąłem: Podpiąłem z instalacji tylko cewkę CDI + impulsator do modułu, oraz cewki WN podłączone...
Sprawdź, czy przyczyną nie jest rozrusznik, który miał zwarcie na cewce elektromagnesu. Pozdrawiam
W takim razie brak zasilania sterownika i cewki ,podczas kręcenia ,sprawdzić kostkę stacyjki,zerwany rozrząd lub zwarcie w aparacie ,,dobrze te piny podpinasz? I gdzie rocznik kod silnika?
To że trzeba wcisnąć hamulec i dopiero przycisk rozrusznika to wiem ale myślę że poszedł przekaźnik przedzwonię jutro przewody i napiszę,,co do świateł postojowych to jest tak że są z aku z przodu w lampie mała żaróweczka z tyłu to samo oraz podświetlanie szybkościomierza,,z cewek są światła mijania oraz tylna lampa,ładowanie jest ok sprawdzałem ale...
30 amper to dużo. Na około liczac to 300W wiec nie ma tu mowy o tym ze cewka pobiera bo coś tam za niskie napięcie... Jest ewidentne zwarcie w układzie. to niestety ciężka do zlokalizowania awaria. Zwarcie trzeba wyeliminować a nie maskować. Podaj który bezpiecznik to zerknę w dokumentację jakie obwody na tym "wiszą" Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem,...
Przekaźnik na tej płytce uruchamia stycznik rozrusznika. Sprawdziłeś go ? Przy zwarciu w jego cewce oczywiste jest, że zniszczy się przekaźnik.
Dwa obwody zabezpieczeń (stopka, wolny bieg, sprzęgło) połączone na krótko (pominięte). To w końcu podłączone na krótko (do czego) czy pominięte? Z tego co mi wiadomo, to zwarcie obwodu stopki/wyłącznika awaryjnego do masy odcina iskrę. W czasie normalnej pracy ma być niepodłączony. Czujnik luzu/sprzęgło blokują raczej tylko rozrusznik.
Witajcie. Rozmawiałem z poprzednim właścicielem (pierwszym) mojej Astry. Mówi, że dał mi wszystko co dostał z samochodem. Co rozumiecie pod pojęciem "karty" ? Może ja to mam tylko nie wiem czego naprawdę szukam. Po przeczytaniu Waszych sugestii myślę, że dla mnie będzie w tej chwili najprościej: 1. Zdemontować istniejący odbiornik pilota i zamontować...
Zespawana kotwica automatu na rozruszniku /cewka/ lub zwarcie plusa automatu z plusem z aku.
Pali bezpiecznik ale tylko podczas próby rozruchu silnika. Przewód do cewki rozrusznika odpięty (brak w nim zwarcia do masy), dalej pali bezpiecznik. Wewnątrz samochodu za radiem po lewej jest podwójny przekażnik w blaszanej obudowie i po jego zadziałaniu (czyli start silnika), zaraz pali bezpiecznik. Po pomiarach zauważyłem, że z przekażnika daje plusa...
Kostka stacyjki włączona na "rozruch" podaje 12V na cewkę automatu!!! Zwiera - zwarcie - zwieracz; kojarzysz?
Gaszenie jest realizowane przez zwarcie kabelka, idącego z cewki, do masy. W Twoim przypadku za pomocą tego wyłącznika. Sprawdź czy ten kabelek nie wypiął się z konektora przy cewce oraz czy przycisk jest połączony z masą. Słychać ten stycznik gdy przekręcasz kluczyk w stacyjce na start?
Plyn nie spowoduje takiego zwarcia. Moze utraciłes zacisk na elektromegnesie. Bendiks to nie jest elektryczna czesc rozrusznika, obawaim sie,ze ze swoja wiedza nie bedziesz potrafil zregenerowac rozrusznika. Bendiks to tylko sprzegło rozrusznika. Myslac o zwarciu mowilem o wlaczniku elektromegnetycznym(elektromegnesie) Tak jak pisałem, w pierwszej kolejnosci...
Rozłącz cewkę wyłącznika elektromagnetycznego i upewnij się że nie masz zwarcia samego obwodu, do masy gdzieś po drodze.
Problem się rozwiązał a raczej serwis w Skawinie rozwiązał , jak się okazało była uszkodzona wiązka pod kabina dawało zwarcie , i zanim kontrolki zgasły kodował się błąd , a bez czekania nie zdarzył się zakodować i auto odpalało. Jeszcze okazało się ,że kaseta oświetlenia jest nie od tego modelu niższe numery czyli od starszego ale o tym w innym temacie....
A więc który przekaźnik tym steruje i co wychodzi z serownika silnika plus czy minus i czy ma znaczenie podpięcie samego automatu rozrusznika do sprawdzenia czy jak np. nie będzie widział obwodu cewki automatu to nie puści sygnału i drugie pytanie jeżeli jeden z przewodów wychodzi z ecu silnika to drugi z vic prawda bo ja mam złącze 2 piny na automacie.
Quad na nowym akumulatorze nie odpala, a podczas procesu rozruchu cewka zapłonowa strzela tak, jakby było w niej zwarcie i rozrusznik nie chce kręcić
U mnie też ruszył dopiero po wymianie statora z cewkami. Wcześniej wymieniałem moduł CDI i cewkę WN z kablem i fajką i świecą - nic to nie dało. Dopiero po wymianie cewek przy kole magnetycznym ruszył. Cewki można pomierzyć omomierzem. Powinny mieć ok 200-300 Ohm do masy. Tam jest także czujnik położenia wału (czerwono-czarny przewód) i on powinien...
Witaj! Sprawdź szczotki,tulejki czy wirnik nie trze o cewki stojana. Odłącz połączenie rozrusznika z elektromagnesem. Po odłączeniu przewodu + z akumulatora idącego do rozrusznika zobacz czy nie spali bezpiecznika. Jeśli nie spali to kolejno dotknij do rozrusznika i tak samo do elektromagnesu.Tak wyeliminujesz zwarcie. Pozdrawiam Miro,Nasz. Taka procedura...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
Witam mam kosiarkę skuter z silnikiem Tecumsech z rozrusznikiem. Przetarły się kabelki w instalacji, zrobiło się zwarcie i wszystko się popaliło. Kable powymieniałem tylko mam problem z cewką zapłonową. Podłączyłem + z akumulatora przez stacyjkę do cewki zapłonowej i nie ma iskry. Kupiłem nową cewkę wstawiłem iskra była przez chwilę silnik odpalił i...
Co do palenia to pomogła wymiana rozrusznika. Chyba było jakieś zwarcie na cewce jak się zagrzał, bo po wymianie rozrusznika czy ciepły, czy zimny pali od strzała. Co do błędu sprzęgła nadal jest i nie można go usunąć - błąd stały. Pozostaje tylko wymiana sterownika.
I sam sobie pomogłem. Może mój przypadek się komuś przyda. Okazało się że za silnikiem w głównej wiązce była już jakaś ingerencja poprzedniego właściciela. Nie zostało to później należycie zaizolowane. Czerwony przewód od rozrusznika był załamany i wystawały pojedyncze druty. Stykało się to ze sobą aż w pewnym momencie zrobiło się zwarcie stąd ciągła...
post jest na temat blokady zapłonu przez podanie masy na cewkę zapłonową , można to zrobić poprzez opornik min.5W - cemenciak , tak żeby w razie zwarcia nie spaliła się cewka zapł.
Witam. Trafił mi się wynalazek jak w temacie. Auto z 1998r, typ RD. Silnik nie odpala. Łapie na pół sekundy i koniec. Wygląda na immo. Cewka WN dostaje kilka impulsów sterujących i koniec. Problem w tym, że nie mogę zrobić diagnozy immo. Mogę do tego podejść tylko Launch'em a on nie ma obsługi immo w tym modelu. Sterownik co jakiś czas wywala błąd czujnika...
Witam. Mam problem jak w temacie. Poprosił mnie znajomy o pomoc w uruchomieniu skutera Honda Lead 50. Skuter ma problem z instalacją elektryczną, podobno już kilku fachowców go naprawiało i wszyscy polegli. Zostawili przy tym straszny bałagan w przewodach. Skuter gdy ma podłączony obwód rozrusznika gubi iskrę (rozrusznik i kopniak), po odpięciu kostki...
Stawiam tak zdalnie na przekaźnik bendixa albo sam bendix Najpierw trerminologia. BENDIX to część mechaniczna (przesuwna zębatka ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym) i w związku z tym nie ma związku z przepalaniem bezpiecznika. https://obrazki.elektroda.pl/7587786500_... Powodem kłopotów jest prawie na pewno międzyzwojowe zwarcie w cewce...
driver cewki czyli komputer?? Dodano po 24 po dokładnym sprawdzeniu okazało się ze przepaliły się kable od wtryskiwaczy i było tam zwarcie na kilku przewodach - ale mimo to auto odpalało, w tej chwili kable są wymienione a auto wogóle nie odpala - rozrusznik kręci i nic się nie dzieje, czy możliwe ze to właśnie komputer??
zobacz czy jest napięcie na cewce elektromagnesu,jeżeli tak zewrzyj na krótko styki elektromagnesu,jeżeli rozrusznik ruszy,elektromagnes uszkodzony,jeżeli nie ,rozrusznik np.zawieszona szczotka itp.zakładam że klemy na akumulatorze w porządku
To nie rozrusznik ci sie zawiesza lecz cewka przy rozruszniku i prawdopodobnie tak jak to było w mojej astrze 1.7 dti powoduje rozładowanie akumulatora ,ktory jest pewnie sprawny . Mechanik wyciągał mi juz 2 razy rozrusznik i po pewnym czasie znów się zawiesiła cewka wiec kolega podpowiedział mi żeby delikatnie nawiercić metalową obudowe cewki aż do...
Styczniki rozrusznika w tych traktorkach padają bardzo często, najlepiej od razu wymień na porządniejszy np taki: https://allegro.pl/oferta/cewka-el... A co do iskry to teraz pewnie zeskrob to co pomalowałeś tym lakierem przewodzącym i może pomoże Poza tym ten silnik powinien odpalić jak odłączysz od niego...
Bezpiecznik przepala się dopiero po przekręceniu stacyjki na rozrusznik, prawda? (to wyklucza zwarcie w pompie, ale autor już to zdiagnozował) Gdyby w cewce było zwarcie to nie widzę powodów, dla których nie wyskoczyłby bezpiecznik. Ale, niestety, podobną sytuację miałem w Polonezie na Abimexie - zwarł się tranzystor mocy w komputerze i po podaniu zasilania...
Nie ma takiej opcji. Spali się kiedy wyzwolisz go sygnałem z impulsatora (napięcie stałe + tyrystor + połączenie = zwarcie). To jest schemat modułu AC-CDI. Tu masz schemat modułu DC-CDI (zaczerpnięty z Wikipedii): http://www.me.iitb.ac.in/~ems/dccdi.pdf
Łatwo sprawdzić. Włącz zapłon i zacznij kręcić rozrusznikiem poprzez zwarcie końcówki elektromagnesu do plusa - robi się to wkrętakiem. Sprawdź napięcie na cewce. Potem pomiń stacyjkę. Wyciągnij przewód WN z kopułki i przyłóż bezpośrednio do świecy. Świecę umocuj do masy silnika. Zapnij plus do cewki bezpośrednio z akumulatora (obwód zapłonu i tak nie...
Nie pytam o sklejanie przekaźnika, bo by szyby działały bez zapłonu, tylko czy jego pin 86 nie jest cały czas pod prądem, bo mi tu najbardziej pasuje walnięty przekaźnik. Stacyjka zasila cewkę przekaźnika (+86, stały - 85), po jej wyłączeniu nie powinno być zasilania cewki. A jest, bo wraz ze "zniknięciem" przekaźnika, znika też upływ prądu. Jak widać...
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Sprawdz czy prad dochodzi do rozrusznika albo zewrzyj go i zobaczysz czy dziala. Glowny plus z tym malym kabelkiem na cewce.
Kolego PRZEMS, Broń Boże nigdy tego nie rób, ale w tej awaryjnej sytuacji spróbuj uruchomić rozrusznik "na zwarcie". Jeżeli nie wiesz o co chodzi, poproś kogoś kto wie - to dla bezpieczeństwa Twojego oraz Twojego traktorka. Jeżeli w wyniku tego eksperymentu rozrusznik zakręci normalnie, oznacza to że: - akumulatory sprawne, - tor prądowy (klemy, połączenia)...
W elektromagnesie rozrusznika są dwie cewki. Jedna jest zwarta do masy a druga do styku prądowego rozrusznika, tu będzie 24V a z drugiej strony tej cewki 12V. Prąd na styk 50 rozrusznika można podać przez diodę min. 20A.
https://obrazki.elektroda.pl/7962528400_... "Jeśli dobrze pamiętam, użyłem ECOCLICK S-10 4-65W firmy Philips. Kupiłem kilka różnych rozruszników i wypróbowałem każdy z osobna, zanim znalazłem ten, który mi odpowiada." https://leddo.pl/zaplonnik-starter-do-sw...
No ja już podłączałem tym schematem i jak przekręce na rozruch to mi bezpiecznik pali, zauważyłem że w tym styku B to ja mam fioletowy kabel który łączy się z czarnym kablem od cewki i dlatego zwarcie robi i wywala bezpiecznik, czyli gdzieś gdzie indziej muszę wpiąć tylko gdzie? tylko dziwne że muszę kabel dokładać bo przecież żadnym tamtym nie podam...
Witam - Posiadam Mondeo mk4 2008r 2.0 Duratec z przyciskiem POWER/START Wszystko było ok wsiadłem odpaliłem przejechałem 60 km zgasiłem i już nie mogłem odpalić. Brak reakcji na wciskanie przycisku start. Kontrolki nie przygasają. Komputer nie wyrzucił żadnych błędów. Przy wciskaniu POWER słychać tylko cyknięcie dwóch przekaźników jeden słyszalny z...
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu na zacisku 15 cewki masz napięcie(≈napięcie akumulatora).Jeżeli nie to padł moduł. Jak masz napięcie to przewód WN od cewki do rozdzielacza odłącz od rozdzielacza i zewrzyj do masy. Następnie podłaczdo zacisków cewki 1 i 15 lampke kontrolną. Przy kręceniu rozrusznikiem lampka musi migać. Jeżeli nie miga to czujnik...
Witam. Mam ave z silnikiem 2.2 turbodiesel D-cat. Mam problem.Kiedy przekrecam kluczyk i zapalają sie kontrolki, pojawia sie brzęczenie przekaźnika swiec zarowych a obrotomierz pokazuje ok 1000 obr mimo ze silnik nie preacuje. Gdy chce załączyc rozrusznik nic sie nie dzieje tzn wogole nie ma reakcji. Co sprawdzilem..a wiec: akumulator w pelni sprawny....
Wolałbym nie wymieniać całego bo ten kręci całkiem dobrze 😀 Już wiem że elektromagnes musi być założony odwrotnie niż poprzedni, tak aby nie robił zwarcia. Wiem też że to klnie było do końca zwarcie tylko faktycznie uzwojenie cewki o bardzo małym oporze (ok. 1,5 Ohm) jednak nadal mam problem z tym że nie przestaje kręcić. Widełki bendixa chodzą...
Bez wymontowania sprawdź na krótko rozrusznik - dwie śruby na cewce automatu należy zewrzeć , dodatkowo sprawdzić napięcie akumulatora.
Witam wszystkich, mam problem ze swoją 206. Generalnie auto ciężko odpala nie zależnie od temperatury silnika. Rozrusznik jakoś "ociężale się kręci" i nie chce odpalić. Jak w końcu odpali, zgaszę silnik i spróbuję odpalić ponownie to widać znaczną poprawę (prawie na dotyk). Potem np przejadę się po mieście, zgaszę go i znów ciężko odpala(rozrusznik...
Witam Motocykl chodził ładnie do czasu az spalił się bezpiecznik(prawdopodobnie zwarcie w rozruszniku). Wymieniłem bezpiecznik i teraz nie mam iskry. Ale jak przekręcam kluczyk to jednorazowo pokazuje się iskra tak samo jak zapuszczam rozrusznik to pokazuje sie tylko jeden raz i cichosza (rozrusznik kreci cały czas). Z ogledzin wyglada to mniej więcej...
http://obrazki.elektroda.net/56_11545154... Automatyczny wyłącznik rozrusznika Poprawny rozruch silnika samochodowego zależy w dużej mierze od doświadczenia i zdolności manualnych kierowcy. Zbyt krótkie włączenie rozrusznika nie uruchomi silnika, zbyt długie włączenie powoduje niepotrzebnie pracę rozrusznika na bardzo dużych obrotach i przyspieszone...
Przyczyna terkotania to ewidentne uszkodzenie akumulatora-Po podaniu napięcia na cewkę stycznika (solenoid) zostaje zwarty obwód główny , który podaje napięcie na rozrusznik powoduje to znaczny spadek napięcia na akumulatorze a jednocześnie wyłącza stycznik . Efektem jest słyszalne terkotanie pod fotelem . Podobny efekt jest przy utlenionych stykach...
Parę dni wstecz przy odpalaniu Tico rozrusznik musiał dłużej się kręcić aby nastąpiło uruchomienie się silnika. Wczoraj po zakończonej jeździe jakieś parę godzin później przy próbie odpalenia Tico - 0 szans na uruchomienie rozrusznik kręci się ale nie odpala Tico. Wziąłem sprawdziłem cewkę i oporność wynosiła 12,1K - czyli tak jak pisze w książce Trzeciaka...
tylko co padło? Gdy nie odpala podłączam nowy aku na kable i bez problemu odpala, czyli wykluczamy tuleje. Jedyne co to podczas jazdy robi coś zwarcie , albo cewka klimy, albo cewka rozrusznika, ale jak to sprawdzić bez kupowania rozrusznika
Problem dotyczy samochodu żuk A13B z 1978 r, wersja z alternatorem 9. diodowym. Kilka dni temu ruszyłem temat braku ładowania w tym aucie, amperomierz pokazywał tylko minus. Okazało się, że przyczyną nie jest brak ładowania, ale uszkodzenie amperomierza. Po założeniu osprzętu ładowania alternator i regulator mechaniczny okazało się, że auto nie chce...
W elektryce nie ma "tak jakby".Musi być napewno.Przewód z bezpiecznika do cewki jest koloru czerwonego.Wyjmij wtyczkę z modułu i sprawdz czy na tem czerwonym przewodzie jest napięcie.Wszystko wskazuje na to,że jest zwarcie w module.Jak masz spalony lub wyciągnięty bezpiecznik ewentualnie wyciągnieta wtyczkę z modułu to iskry napewno miał nie będziesz,poniewaz...
Kolego najpierw to zdejmij sterowanie z rozrusznika, bo może być tak że bakielit w automacie zwarł i rozrusznik będzie chodził non stop.
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu CDI oznaczonego numerem 11. 1.Przewód czerwono-niebieski RED/BLU (Brake...
Witam, jestem mało doświadczony w zakresie elektr... i nie wiem czy właściwie identyfikuję źródło mojego problemu, a mianowicie: chcę naładować akumulatory w ciągniku ursus C330, który całą jesień i zimę przestał w stodole nie używany (2 akumulatory po 165 Ah, 6V, połączone szeregowo). Używam w tym celu prostownika o maksymalnym prądzie ładowania 15A...
Mam podobny problem w takim aucie, różnica jest taka że po zwarciu przekaźnika odpala, brakuje również + na cewce przekaźnika rozrusznika, oraz w tym samym momenice zniknęły swiatła drogowe i dmuchawa
kabelek który idzie do cewki (zwykle czarny) to gaszenie (zwarciem do masy) czerwony to zwykle ładowanie (do plusa aku) do rozrusznika no to gruby kabel od stycznika i więcej tam kabli pewnie niema :)
Przekaźnik rozrusznika powinien mieć 4 bądź 5 wyprowadzeń, dwa od cewki czyli sterowanie (86-85) i trzy bądź dwa od styku (30-87-87a). Jak zewrzesz przez żarówkę H4 tyk 30 i 87 rozrusznik powinien się odezwać i po tym można namierzyć który nim steruje bez ruszania strony sterowania nim. https://obrazki.elektroda.pl/5914649300_...
W jakim sensie "sprawdziłeś i jest ok"? Czy rozrusznik kręci po zwarciu styków przekażnika 30 i 87? Czy rozrusznik kręci po podaniu zasilania bezpośrednio na jego cewkę? Czy jest wtedy iskra? Czy są zasilanie wtryskiwacze?
Witam ;) wiem, że nie powinienem w ten sposób odgrzewać kotletów :) Moja sytuacja wygląda tak,że grzebałem przy radyjku i prawdopodobnie spowodowałem jakieś zwarcie wywaliło bezpiecznik w prawym górnym rogu jest on od świateł awaryjnych,oświetlenie wnętrza, klaksonu, radia, zapalniczki i chyba kontrolki ssania - wymienione wszystko ładnie i pięknie...
Pacjent Audi a3 8p 2004r 1,6 FSI silnik BAG ,Mam następujące kody błędów 16475Zawór dawkowania paliwa - zwarcie do masy nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY 18058Magistrala CAN tablica przyrządów - brak sygnału zwarcie do innego wyjścia 16575Czujnik ciśnienia paliwa w listwie - obwód zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY...
Jesli zwarcie drutem zasiliło instalację to znaczy że zawołany elektryk to specjalista od dzwonków gazowych a stacyjka jest uszkodzona na 110%. Gdyby stacyjka była sprawna to zwieranie bezpieczników byłoby zbędne . W czasie rozruchu Fiesta , zwierany jest rezystor cewki zapłonowej . Podanie napięcie od tyłu może popalić elektronikę ,ostatnie zwieranie...
Witam, mam problem z Moim Lwem 1.8 8V 98r. Sytuacja wygląda następująco, w trakcie jazdy autem zgasły wszystkie kontrolki i auto zgasło. Po przekreceniu kluczyka brak kontrolek, nic nie dziala, awaryjne, radio, nawiewy, kompletnie nic, jakby nie było akumulatora. Auto stało na mrozie, więc chciałem je podładowac, okazalo się, że aku padł. Przy próbie...
Koledzy prosze o porade. po wymianie sprzegla,wsprzeglika i cewki na rozruszniku pojawily sie problemy.Mianowicie zainstalowana w autku instalacja lpg nie zawsze daje sie uruchomic ( kontrolki na przelaczniku wogole sie nie swieca i auto jezdzi tylko na paliwie) a jak juz sie uruchomi to potrafi w trakcie jazdy sie rozlaczyc.. do tego w tym samym czasie...
Witam. Mam problem z moim skuterem, gdyz nie ma on iskry. Kupiłe nowy moduł, cewke zaplonowa ale dalej nic. sprawdzałem kable czy gdzies nie stykaja nie robi sie jakies zwarcie ale nic podobnego nie widze. I mam pytanie, jak jest cewka zaplonowa http://www.sklep.motorek.pl/galerie/c/ce... jest ona wkrecona dwoma wystającymi...
Witam, mam problem, skuter kymco agility 50, po wymianie cylindra i ustawieniu zaworów odpalił na chwilę zgasł. Po kilku nieudanych próbach odpalenia (elektrycznie/na kopa/wymiana świec na nowe pomimo że iskra była) poddałem się. Po pół roku wróciłem do zagadnienia. Próby odpalenia elektrycznie nie dawały sukcesu, po kilkunastu kopach się udało. Skuterek...
W noszych autach na czas rozruchu odcinane są wszystkie dodatkowe obwody, takie jak światła wycieraczki, nawet radio. W autach, które takiego bajeru nie mają, można to uzyskać stosując przekaźnik ze stykami normalnie zwartymi i podłączyć go równolegle do cewki rozrusznika.
Burza mózgów :) Skąd taki prąd zwarcia, że pali mu przewód na karoserie, a po jego pogrubieniu wysadza korki akumulatora ? Jest coś innego niż rozrusznik, co potrzebuje takich prądów zdolnych przepalić (jak gruby) przewód, zagotować akumulator ? Tylko zwarcie samego przewodu plusa. Lub maska dotyka do klemy plus (tam jest cieńko miejsca). To miałby...
Witam, Przekładałem gaz z poloneza do bmw e36 1.6 W polonezie była cewka kwadratowa na trzy kable, w bmw mam okrągłą na 2 kable, podpiąłem brązowy kabel sygnałowy centrali do minusa cewki, jak w schemacie Centralka normalnie chodziła do puki pierwszy raz nie zakręciłem rozrusznikiem, centralka przestała świecić, a po jej rozebraniu przepalona była ścieżka...
Temat stary, ale może moja podpowiedź komuś się przyda. Otóż miałem identyczny problem z moją cordobą (1,6 ALM). Po zauważeniu,że rozrusznik się jąka, a silnik nie odpala, ( precyzyjniej - odpałał za x razem, ale w chwili puszczenia kluczyka), doszedłem do wniosku, że gdzieś musi być zwarcie. Przy oględzinach przewodów zauważyłem spaloną izolację na...
cewki rozrusznika zwarcie rozrusznika przełącznik cewki rozrusznika
klima adaptacja vitodens vitotrol zamiennik pilota alarmu
schemat jednokreskowy instalacji regulator napięcia prądnicy
Kolory kabli we wtyczkach airbagu i bagażnika Lokalizacja sterownika silnika w Xsara Picasso 2.0 HDi 2004