Linia 50 to sterowanie cewki rozrusznika ze stacyjki czyli normalnie rozruch.Dlatego ten kabelek trzeba odnaleźć.Jak podasz tam plusa to rozrusznik powinien działać.Jak podłączysz żarówkę to ma świecić przy rozruchu.Po co to?Po to by zdiagnozować np kostkę stacyjki.A bezpiecznik to nie wiem dlaczego się spalił.Są jeszcze inne obwody przecież na nim...
witam, wyjmuj rozrusznik i sprawdż elektromagnes, jest zwarcie i dalsze opisywanie nie ma sensu, jeszcze sprawdż czy jak odepniesz ten przewód to jest ok, jeśli tak to wina elektromagnesu jeżeli dalej jest problem to na wiażce jest zwarcie i trzeba szukać gdzie sie przetarł przewód, powodzenia
Jeden kabelek jest podłączony do cewki za pomocą konektora. Drugi kabelek jest przykręcony do rdzenia cewki śrubą, oba idą do wyłącznika zapłonu. Wyłączenie silnika, następuje przez zwarcie obu tych kabelków, przez wyłącznik. Założenie rozrusznika nie jest trudne, zresztą powinno być wszystko widać po zdjęciu tylko górnej osłony cylindra. http://obrazki.elektroda.pl/3523514800_1...
zgasł podczas jazdy nie odpala cykanie cewki na rozruszniku gdy dotykam plusowy z rozrusznika kabel do masy powinno być zwarcie a się nie robi Sprawdź połączenie akumulatora z masą!
https://obrazki.elektroda.pl/7962528400_... "Jeśli dobrze pamiętam, użyłem ECOCLICK S-10 4-65W firmy Philips. Kupiłem kilka różnych rozruszników i wypróbowałem każdy z osobna, zanim znalazłem ten, który mi odpowiada." https://leddo.pl/zaplonnik-starter-do-sw...
ach to znów pan mądruś. Nie będę tego komentował. Najmądrzejsi są zawsze ci nowi na forum. Nie potrafisz podać co mierzysz, jak mierzysz, nie potrafisz odróżnić elektromagnesu od bendiksa - ale pretensje są! Jak mierzyłeś to zwarcie? Czym to mierzyłeś? Kontrolką? Omomierzem? Odpiąłeś kabel od cewki rozrusznika przed pomiarem (ten, co idzie od SAM-a...
Może napisz to po polsku. Z tego, co dałem radę zrozumieć, to coś zwarłeś. Pewnie przy okazji coś spaliłeś. Czy na cewkę wychodzi impuls z przerywacza lub układu zapłonowego? Bo jeśli nie, to podmiana cewki nic nie da. Jakiś schemat by się przydał.
To zwykły przekaźnik - jak wsadzisz taki z Poloneza to tez będzie działać. Nie może być powodem palenia bezpiecznika. Sprawdź pobór prądu przez cewkę wlacznika elektromagnetycznego na rozruszniku. W Vito (podobny diesel) kilka razy trafiłem na zwarcie międzyzwojowe tej cewki co powodowało zwiększony pobór prądu i palenie bezpiecznika.
Panowie wracam do tematu. Po zamontowaniu niestety identyczne objawy (w aucie cyknięcie) i brak reakcji ze strony rozrusznika. Oczywiście na głównym styku 30 jest prawidłowe napięcie 12V. Po podaniu napięcia bezpośrednio z akumulatora na styk 50 (cewka elektromagnesu) rozrusznik w aucie kręci. Sprawdziłem przejście pomiędzy końcówką kabla zasilającego...
Tylko czy wtedy nie powinny pojawiać się jakiekolwiek losowe błędy? Od tak sterownik zaczyna źle działać, zimny lut albo nawet lekkie zwarcie nie powinno generować błędów? To byłby niesamowity przypadek, że najpierw był błąd P0130, potem wypadanie zapłonu (z przyczyną w zalanych świecach) i jeszcze doszedł by do tego ECU... Poniżej kilka pytań: 1. Czy...
Problem się rozwiązał a raczej serwis w Skawinie rozwiązał , jak się okazało była uszkodzona wiązka pod kabina dawało zwarcie , i zanim kontrolki zgasły kodował się błąd , a bez czekania nie zdarzył się zakodować i auto odpalało. Jeszcze okazało się ,że kaseta oświetlenia jest nie od tego modelu niższe numery czyli od starszego ale o tym w innym temacie....
Styczniki rozrusznika w tych traktorkach padają bardzo często, najlepiej od razu wymień na porządniejszy np taki: https://allegro.pl/oferta/cewka-el... A co do iskry to teraz pewnie zeskrob to co pomalowałeś tym lakierem przewodzącym i może pomoże Poza tym ten silnik powinien odpalić jak odłączysz od niego...
Poszukuje rozpiski przebiegu przewodu 4004 od stacyjki do rozrusznika. Objaw na powyższym przewodzie występuje cały czas zwarcie do masy (pali bezpiecznik nr.15), nie pomada rozpięcie cewki rozrusznika, skrzynki bezpieczników, VIC, i rozpięcie głównego złącza pod atrapą. Pry stacyjce przewód ma numeracje 4004.3 pod atrapę wychodzi jako 4004.8 ale nie...
.... wymienić kable rozrusznika i ... powietrze na zimowe w zapasowym kole!! Wytłumacz Waszka , co to znaczy "zero reakcji przy odpalaniu". Na krótko rozrusznik kręci? , na konektorku cewki automatu rozrusznika, po przekręceniu stacyjki na rozruch jest napięcie?
Tak jak Ankuch napisał sprawdż cewki rozrusznika czy nie mają zwarcia. Ja sprawdzam na " żarówkę". Po rozkręceniu rozrusznika wpinam w obwód żarówki uzwojenie stojana i jednym przewodem dotykam do uzwojenia stojana a drugi przykładam do obudowy. Jeżeli jest zwarcie to żarówka świeci lub zaczyna się palić izolacja w miejscu przetarcia emalii. Sposób...
30 amper to dużo. Na około liczac to 300W wiec nie ma tu mowy o tym ze cewka pobiera bo coś tam za niskie napięcie... Jest ewidentne zwarcie w układzie. to niestety ciężka do zlokalizowania awaria. Zwarcie trzeba wyeliminować a nie maskować. Podaj który bezpiecznik to zerknę w dokumentację jakie obwody na tym "wiszą" Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem,...
Wolałbym nie wymieniać całego bo ten kręci całkiem dobrze 😀 Już wiem że elektromagnes musi być założony odwrotnie niż poprzedni, tak aby nie robił zwarcia. Wiem też że to klnie było do końca zwarcie tylko faktycznie uzwojenie cewki o bardzo małym oporze (ok. 1,5 Ohm) jednak nadal mam problem z tym że nie przestaje kręcić. Widełki bendixa chodzą...
I sam sobie pomogłem. Może mój przypadek się komuś przyda. Okazało się że za silnikiem w głównej wiązce była już jakaś ingerencja poprzedniego właściciela. Nie zostało to później należycie zaizolowane. Czerwony przewód od rozrusznika był załamany i wystawały pojedyncze druty. Stykało się to ze sobą aż w pewnym momencie zrobiło się zwarcie stąd ciągła...
Witam. Mam problem jak w temacie. Poprosił mnie znajomy o pomoc w uruchomieniu skutera Honda Lead 50. Skuter ma problem z instalacją elektryczną, podobno już kilku fachowców go naprawiało i wszyscy polegli. Zostawili przy tym straszny bałagan w przewodach. Skuter gdy ma podłączony obwód rozrusznika gubi iskrę (rozrusznik i kopniak), po odpięciu kostki...
To że trzeba wcisnąć hamulec i dopiero przycisk rozrusznika to wiem ale myślę że poszedł przekaźnik przedzwonię jutro przewody i napiszę,,co do świateł postojowych to jest tak że są z aku z przodu w lampie mała żaróweczka z tyłu to samo oraz podświetlanie szybkościomierza,,z cewek są światła mijania oraz tylna lampa,ładowanie jest ok sprawdzałem ale...
Pali bezpiecznik ale tylko podczas próby rozruchu silnika. Przewód do cewki rozrusznika odpięty (brak w nim zwarcia do masy), dalej pali bezpiecznik. Wewnątrz samochodu za radiem po lewej jest podwójny przekażnik w blaszanej obudowie i po jego zadziałaniu (czyli start silnika), zaraz pali bezpiecznik. Po pomiarach zauważyłem, że z przekażnika daje plusa...
A więc który przekaźnik tym steruje i co wychodzi z serownika silnika plus czy minus i czy ma znaczenie podpięcie samego automatu rozrusznika do sprawdzenia czy jak np. nie będzie widział obwodu cewki automatu to nie puści sygnału i drugie pytanie jeżeli jeden z przewodów wychodzi z ecu silnika to drugi z vic prawda bo ja mam złącze 2 piny na automacie.
Sprawdzę to. Ale widać było dym z okolic rozrusznika na początku tego problemu. Chyba że bendiks ma zwarcie albo przebicie? Bo stało sie to podczas wyjmowania chłodnicy i część płynu wyciekła na silnik, więc może gdzieś jest mokro, bo wysuszyłem go w miejscach do których mogłem się dostać. ( Tragedia jeśli chodzi o miejsce w komorze silnika:-(( ) Pozdrawiam
Witam. Mam ave z silnikiem 2.2 turbodiesel D-cat. Mam problem.Kiedy przekrecam kluczyk i zapalają sie kontrolki, pojawia sie brzęczenie przekaźnika swiec zarowych a obrotomierz pokazuje ok 1000 obr mimo ze silnik nie preacuje. Gdy chce załączyc rozrusznik nic sie nie dzieje tzn wogole nie ma reakcji. Co sprawdzilem..a wiec: akumulator w pelni sprawny....
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
Koledzy!!! Teraz to mi sie podoba, w sposób rzeczowy wyrażacie swoje wątpliwości i to jest to. Kontaktron to rzeczywiście nie jest trwały, 5 mln zadziałań to raptem góra kilkadziesiąt godzin działania a wiadomo, że nie o to chodzi. Jednak kontaktron nie jest powolny, są takie co zadziałaja nawet w 0,3 ms ale faktycznie raczej go nie będzie. Co do sterowania...
sprawdź pompę paliwa może spalona i ma zwarcie
Potrzebujesz tak naprawdę 1 kabel, z + akumulatora do cewki, a rozrusznik sobie zewrzesz śrubokrętem
Kontrolka od immo świeci się cały czas chwilę po przekręceniu stacyjki? W ogóle dysponujesz czerwonym kluczem „matką”? Wyłącznik zapłonu na kierownicy (prawa strona) działa prawidłowo? Słychać załączanie pompy paliwa? Silnik odpali „na krótko” przy zwarciu przewodów prądowych rozrusznika? Przewód od cewki stycznika idzie na pin...
Kostka stacyjki włączona na "rozruch" podaje 12V na cewkę automatu!!! Zwiera - zwarcie - zwieracz; kojarzysz?
1. Zwarcie na cewce rozrusznika. 2. Słaby akumulator. 3. Wadliwe połączone przewody (klemy, masy, ...)
Rozłącz cewkę wyłącznika elektromagnetycznego i upewnij się że nie masz zwarcia samego obwodu, do masy gdzieś po drodze.
prawdopodobnie wypadaly ci zaplony i dlatego paliwo spalalo sie w wydechu. zobacz jeszcze do instalacji bo moze cos zle zrobiles. a swoja droga to podlacz oscyloskop i zobacz jakie sa impulsy sterujace cewke , moze jeszcze cos padło?
zobacz czy jest napięcie na cewce elektromagnesu,jeżeli tak zewrzyj na krótko styki elektromagnesu,jeżeli rozrusznik ruszy,elektromagnes uszkodzony,jeżeli nie ,rozrusznik np.zawieszona szczotka itp.zakładam że klemy na akumulatorze w porządku
Przekaźnik rozrusznika powinien mieć 4 bądź 5 wyprowadzeń, dwa od cewki czyli sterowanie (86-85) i trzy bądź dwa od styku (30-87-87a). Jak zewrzesz przez żarówkę H4 tyk 30 i 87 rozrusznik powinien się odezwać i po tym można namierzyć który nim steruje bez ruszania strony sterowania nim. https://obrazki.elektroda.pl/5914649300_...
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu na zacisku 15 cewki masz napięcie(≈napięcie akumulatora).Jeżeli nie to padł moduł. Jak masz napięcie to przewód WN od cewki do rozdzielacza odłącz od rozdzielacza i zewrzyj do masy. Następnie podłaczdo zacisków cewki 1 i 15 lampke kontrolną. Przy kręceniu rozrusznikiem lampka musi migać. Jeżeli nie miga to czujnik...
Sproboj zewrzec czyms plus ( taki gruby kabel czerwony na rozruszniku ) z wsuwka powinien zakrecic jak nie to winny jest rozrusznik.
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Sprawdź, czy przyczyną nie jest rozrusznik, który miał zwarcie na cewce elektromagnesu. Pozdrawiam
Przekaźnik na tej płytce uruchamia stycznik rozrusznika. Sprawdziłeś go ? Przy zwarciu w jego cewce oczywiste jest, że zniszczy się przekaźnik.
Przyczyna terkotania to ewidentne uszkodzenie akumulatora-Po podaniu napięcia na cewkę stycznika (solenoid) zostaje zwarty obwód główny , który podaje napięcie na rozrusznik powoduje to znaczny spadek napięcia na akumulatorze a jednocześnie wyłącza stycznik . Efektem jest słyszalne terkotanie pod fotelem . Podobny efekt jest przy utlenionych stykach...
ale pomimo to jest dość niska, a więc chyba ok? Najlepiej po prostu zewrzyj na krótko dwa najgrubsze przewody, które do niego wchodzą. Bez podania rezystencji to możemy tylko gdybać. A jak masz kiepskie przewody do multimetru to musisz je zewrzeć, odczytać wynik i potem odjąć go od wyniku pomiaru. Oczywiście pomiar przy zamkniętych stykach przez cewkę,...
Witajcie. Rozmawiałem z poprzednim właścicielem (pierwszym) mojej Astry. Mówi, że dał mi wszystko co dostał z samochodem. Co rozumiecie pod pojęciem "karty" ? Może ja to mam tylko nie wiem czego naprawdę szukam. Po przeczytaniu Waszych sugestii myślę, że dla mnie będzie w tej chwili najprościej: 1. Zdemontować istniejący odbiornik pilota i zamontować...
Sprawdz czy prad dochodzi do rozrusznika albo zewrzyj go i zobaczysz czy dziala. Glowny plus z tym malym kabelkiem na cewce.
Quad na nowym akumulatorze nie odpala, a podczas procesu rozruchu cewka zapłonowa strzela tak, jakby było w niej zwarcie i rozrusznik nie chce kręcić
kabelek który idzie do cewki (zwykle czarny) to gaszenie (zwarciem do masy) czerwony to zwykle ładowanie (do plusa aku) do rozrusznika no to gruby kabel od stycznika i więcej tam kabli pewnie niema :)
Pozostaje podnieść skrzynkę i iść po wiązce sprawdzając, czy nie ma gdzieś przebicia na masę. Najczęściej zwarcie jest w komorze silnika. Jeżeli nie znajdziesz zwarcia, to pozostaje odcięcie tego obwodu tuż pod skrzynką i zrobienie by-passa do wtyku pompy... Rozrusznik wisi na przekaźniku R1, którego masa cewki chyba łączona jest przez ECU. Tak na 100%...
Czy jest dobra masa pomiędzy rozrusznikiem-ramą-akumulatorem? Bo jak widać to nie wiesz jak jest podłączony rozrusznik w nim. Co ma wspólnego moduł, regulator, cewki, impulsator z rozrusznikiem :?:
Zespawana kotwica automatu na rozruszniku /cewka/ lub zwarcie plusa automatu z plusem z aku.
Co do palenia to pomogła wymiana rozrusznika. Chyba było jakieś zwarcie na cewce jak się zagrzał, bo po wymianie rozrusznika czy ciepły, czy zimny pali od strzała. Co do błędu sprzęgła nadal jest i nie można go usunąć - błąd stały. Pozostaje tylko wymiana sterownika.
cewki rozrusznika zwarcie rozrusznika przełącznik cewki rozrusznika
mistral parametry zmywarka plaszcz wodny różnica ciśnień klima
passat wentylator natec genesis
Niedomknięta szyba w samochodzie - przyczyny i rozwiązania Hyundai szarpie - przyczyny i diagnostyka