A mierzyłeś tą rezystancję na pinach klemy czy po podpięciu wtyczki (ma wypiętej wtyczce na pinach jest zwarcie ).....
sprawdź rozrusznik, miałem forda w którym zawiesił się bendix, zmieliło rozrusznik i robił zwarcie, objaw podobny, klemy gorące, rozładowujący się akumulator, jedna różnica, tam kontrolki się zapalały, gasły przy próbie odpalenia
Klemy wyczyszczone?
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
To, że paliwo jest w zbiorniku to mało, pytanie czy jest podawane do cylindrów i czy jest iskra. Jeśli akumulator rozładował się w trakcie jazdy to musi być niesprawny alternator i być może powoduje jakieś zwarcie. Klemy bardzo iskrzą przy zakładaniu na "słupki" akumulatora? Jeśli to wersja MPI (po 2003 r.) to częste były awarie sterownika wtrysku.
Zauważyłem, że problem znacznie się nasila jak temperatura na zewnątrz spada.tzn jak na zewnątrz spada poniżej zera to już nawet zwarcie klemy nie pomaga i obroty wysokie lecą po odpaleniu do 4 tys przez i trzyma parę sekund po czym lekko spadają i falują 2 -3 tysiące
A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
Żeby na pycha odpalił to i tak musisz kluczykiem przekręcić w pozycję rozrusznika . A jak uwalił się ster to i na pycha nie odpali . Kluczyk na on pozycja przy rozrusznik kontrolki swieca wszystkie. I na pycha nic nie reaguje jedynie kontrolka baterii gasi przez obroty... reszta nic nie wiem. Sterownik gdzie jest? Ktory to jest.? Drogi jest? Zwarcie...
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
1. Pomyśl. Skoro z alternatora wychodzi z ODIZOLOWANEGO wyjścia przewód, który jest ODIZOLOWANY od reszty, to chyba nie jest to masa. Nie jest to logiczne? 2. Jeśli zwarłeś na chwilę wyjście prądowe alternatora, z masą, to w zasadzie nic nie powinno się stać, bo to bezpośrednie połączenie do plusa akumulatora. Czyli tak, jakbyś zwarł jego klemy. Chyba,...
Ustrojstwo BDU się nazywa, rozetnij i popatrz, szału tam nie ma. Pamiętaj że samo nie strzeliło, jakieś zwarcie musiało pójść.
Zrobilo mi sie gdzieś zwarcie po podłączeniu klemy akumulator wytrzymuje 3 minuty (podłączone pare akumulatorów wiec nie wina akumulatora) alternatora tez nie, nie mam pojęcia gdzie szukac przyczyny
Witam .Najprawdopodobniej masz rozrusznik do roboty. Robi zwarcie lub tak duży ma pobór prądu.
Pożyczyłem pewien prostownik nieznanego pochodzenia. Przy podłączaniu zetknąłem klemy ze sobą i oczywiście posypały się iskry. Po tym jednak zdarzeniu już tak się nie dzieje, ani przy zetknięciu ich ze sobą czy akumulatorem. Jestem laikiem i nie wiem nawet czy ten prostownik ładuje. Jak to sprawdzić? Nie ma na nim żadnych lampek, jest wskaźnik amperów...
Sprawdź obwód masy. Czy w tym aucie działa jakikolwiek odbiornik prądu? Czy klemy akumulatora mają dobry styk, są czyste?
Z tego co mi wiadomo to nie wystarczy TYLKO odpiac klemy ale nalezy je złączyc razem , służącym do tego przyrządem.
Zewrzyj klemy dużego kwasowego akumulatora. I zobacz co się będzie działało.
wyczyść dobrze klemy w środku i słupki na akumulatorze
Sprawdzę, ale wątpię by korozja robiła zwarcie. Tam do klemy idzie wiązka kabli i każdy jest w osobnej izolacji.
Witam.Moim problemem bylo przestawienie na GB angielska jednostke miary czyli m/gal a na wyswietlaczu pokazywalo km/l.Odlaczalem klemy co nic nie dalo.Podobno zwarcie klem po odpiecu zeruje.Narazie problem rozwiazany-na jak dlugo?
Jeszcze paczka nie przyszła ale mam pytanie, czy napięcie na klemach nie będzie za małe, na stronie napisane jest że wymaga 17v . I jakie zabezpieczenie polecasz przeciwzwarciowe bo wyczytałem ze zwarcie klem pali układ. Myślałem żeby wstawić jakąś diode ale to ograniczy prąd. Będzie OK. Na klemach masz 15V, ale na diodach masz spadek napięcia prawie...
Sprawdź akumulator, czy nie poszła Ci cela. Odłącz klemy, odkręć wszystkie korki ( zaślepki ) z akumulatora i zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. Jeśli się zakopci z którejś celi to możesz akumulator wyrzucić. Stukanie które słyszysz to prawdopodobnie elektromagnes w rozruszniku, który ma na tyle duże napięcie ,że działa. Niestety...
Sprawdź klemy czy sa dobrze założone. Jesli podczas próby zapalania gasna kontrolki to wlaśnie nielacza klemy lub siadl akumulator ewentualnie jakies zwarcie w rozruszniku (najmiej prawdopodobne) jesli nie przygasaja tylko np pyka itp. przy próbie uruchomienia to juz raczej rozrusznik (elektrowlacznik ewentualnie cos sie przycina). Stawiam na to pierwsze....
Właśnie zostałem posądzony o to, że w międzyczasie, gdy samochód stał u mnie, zostały skasowane błędy. Tymczasem ja nie dotykałem się do tego samochodu. Jedyne co w międzyczasie zrobiłem to na chwile zwarłem klemę, aby otworzyć bagażnik (elektryczny zamek). Czy możliwe aby zwarcie klemy, gdy kluczyk jest w stacyjce doszło do skasowania błędu? (zaiskrzenie...
Kolejność nie ma znaczenia. Chodzi tylko o to że jak przykręcasz klemy i najpierw założysz masę a potem plus to możesz zrobić zwarcie dokręcając plusową klemę jak dotniesz kluczem do czegoś metalowego. Gdy zrobisz to odwrotnie to takiej opcji nie ma. Przy odkręcaniu jak zdemontujesz najpierw masę to później nie da się zrobić zwarcia gdy dotkniesz kluczem...
Tylko i wyłącznie odłączenie akumulatora zwarcie klemy i włączenie zapłonu na 5-10 minut albo odłącz akumulator odepnij wtyczkę od sterownika na kilka minut później podepnij ją z powrotem i podłącz akumulator po czym odpal auto na benzynie i zostaw niech silnik pracuje aż nie osiągnie właściwej temperatury aby z czytać wszystkie parametry z czujników....
Witam Nie pierwszy jesteś co klemy podłączył na odwrót , odłączaj po kolei odbiorniki z tego obwodu co uszkadza się bezpiecznik , jest zwarcie na jakimś module zapewne do naprawy dioda tak jak koledzy prawią transil zwiera. Widziałem kiedyś akcję zimą kolega przed blokiem w Fordzie podłączył odwrotnie akumulator a tam wiadomo klemy są płaskie i było...
Czy po włączeniu urządzenia do sieci - bez wcześniejszego podłączenia aku powinna się świecić dioda sygnalizacyjna i załączyć przekaźnik? Tak ma być. Ten układ to jakieś dziwne zabezpieczenie przed zwarciem klem. Przekaźnik rozłącza się kiedy klemy zostaną zwarte.
...przy wyborze trybu pracy trochę się gubię... Obsługa jest dziecinnie prosta. Po włączeniu do sieci zapala się POWER. Na klemach nie ma napięcia . Podłączasz akumulator, i gdy na zaciskach pojawi się z zewnątrz napięcie (akumulator), to zaczyna się ładowanie. ładowarka wykrywa czy to jest 6V czy 12V i w zależności od tego włącza odpowiedni zakres....
Sprawdzając R3 i R4 w każdym z zakresów na omomierzu pokazuje 1. PTC przy 200 (na mierniku) piszczy.
maszmoze jakies zwarcie na akumulatorze,i klemy i mase głowna
Jeżeli chodzi o wypukłość to jest zwarcie na celi,a jeżeli chodzi o ładowanie akumulatora,to każdy mechanik Ci powie że co jakieś 6 miesięcy powinno się podładować akumulator.
Witam przy zwarciu klem nic nie iskrzy Tak się nie robi, chyba, że chcesz sam sobie zaszkodzić. PozdrawiaM.
, omega od tego czasu chodzi tylko chwilę na gazie i od razu gaz się wyłącza, a jak chodzi na benzynowe to 5l spali w 20min i mocno kopci. Autko w trybie awaryjnym spróbuj jak pisali rozpiąć aku
Sprawdzić akumulator, oczyścić klemy, sprawdzić połączenia masowe. Ewidentnie jest problem ze "zbyt małą ilością prądu potrzebnego do uruchomienia rozrusznika".
Sprawdź czy faktycznie masz zwarcie - podłącz omomierz między klemy (oczywiście bez akumulatora). Jego wskazanie prawdę ci powie. Jak będzie niska rezystancja zacząłbym od odłączenia przewodów od alternatora, być może to właśnie alternator ma zwarcie do masy.
Prostownik działa w układzie "rozruch" gdy spadnie napięcie na akumulatorze podczas rozruchu. Załączam instrukcję. UWAGA: punkcie 6.2.2. jest błąd!! Nie można dołączyć do zacisku "kontrol" obu klem gdyż wóczas prostownik pracuje na zwarcie. Dołączenie tylko klemy "+" umożliwia pominięcie tranzystora VT11 odpowiedzialnego za prawidłową biegunowość ładowanego...
OK , dziękuję . Czyli miernik wpięty pomiędzy klemy , bez akumulatora , zawsze pokaże wybrzęczy zwarcie , bo są jakieś odbiorniki i to różne , na różnych obwodach . Tak to rozumiem . No to podłączam aku i powtórka z pomiarów .
Dokładnie jak piszesz nie wyłącza się. Dodatkowo zwarcie klem i IRF do wymiany.
zwarcie wyglada tak ,podlaczam klemy i plusowa robi sie okropnie goraca ,nie wiem czy to nie wina akumulatora ;/
Rosną skokowo jeśli kręcisz potencjometrem czy przełącznikiem? 14,75 to dość duże napięcie jak na prostownik do baterii 12V. Może być kłopot z początkowym dużym prądem ładowania, przez co pali się bezpiecznik. Może bezpiecznik zadziałał z innej przyczyny np. zwarcia klem?
Szkoda że brak z2skanowanych błędów . Z uwagi na ostatnie opady sprawdził bym wtyczki i wiązki, odpiąć aku i zewrzeć klemy na 20 minut ( nie zaszkodzi).
(at)dareks Napisałem określenie potoczne, bez wnikania w faktyczne przyczyny. Też raz tak miałem osobiście. Generalnie akumulator dobrze działał, oprócz chwil, np. raz na tydzień, gdy zmieniał zdanie... :-) Oczywiście zwarcie celi lepiej oddaje sytuację, ale widziałem "wybuchający" akumulator po wysokopradowym zwarciu klem. Dlatego celowo nie wspomniałem...
Wszystko to robiłem, mam właśnie tak, że po otwarciu raz pilotem otwierają się drzwi tylko kierowcy i nie potrafię tego przeprogramować według instrukcji, a tamte czynności, w sensie dwa razy pilot, dwa razy klucz, nic nie dają. Odpinałem akumulator, ale na minutę. Proszę, wytłumacz na chłopski rozum, co to jest reset akumulatora i zwarcie klem na 15...
Zwarcie lub brak zasilania gdzieś na ECU. Przejrzyj dobrze klemy i zasilania do sterownika łącznie ze skrzynką bezpieczników czy w środku nie jest zielona.
Której generacji masz LPG? Trochę dużo pali jak na 1,6 chyba ze jeździsz tylko po mieście. Moje 320i pali 10l gazu przy niezbyt delikatnej jeździe. Możliwe jest też ze instalacja LPG miesza CI w mapach paliwa. Odepnij akumulator, zewrzyj klemy ze sobą i przekręć kluczyk na 2 pozycje. Zostaw tak na 10-15 min. Potem zapal samochód na benzynie i nie włączaj...
Akumulator, klemy sprawdzone?
Po odłączeniu i zwarciu klem akumulatora podłączyłem wężyk i auto odpaliło normalnie , zgasła kontrolka check engine i wygląda na to że to pomogło pojeżdżę jeszcze jakiś czas i zobaczę czy problem rozwiązany tymczasem dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Sam widziałem jak wyrwało górną pokrywę akumulatora w wyniku gwałtownego zgazowania gdy gość zrobił zwarcie kluczem od klemy plusowej do masy nadwozia . Tylko to "zgazowanie" to nie było wytworzenie mieszaniny piorunującej (wodór+tlen) a zagotowanie się elektrolitu wskutek rozgrzania prądem zwarcia.
Albo w trakcie próby rozruchu stopiło rozrusznik i ma zwarcie.
W dawniejszych czasach jak tylko przyjechali to do bezpieczników pędzili i wykręcali. Przeważnie każdy, miał watowane i na pionie i przy liczniku. Powodowało to dużo pożarów. Każdy, myślał że robią tak, żeby chłop odszkodowania nie dostał za wzmacnianie bezpieczników w końcu jeden ze Strażaków wyjaśnił że to dla ich bezpieczeństwa bo watowany się nie...
Ta żarówka sprawna była ? Ustaw napięcie na 12V Ustaw pokrętła amperów na minimum zewrzyj klemy kręć powoli pokrętłami amperów w kierunku maximum i obserwuj wyświetlacz amperów.
Witam. Może lepiej by było, gdybyś jednak ustalił i usunął ewentualne zwarcie? Zawsze to bezpieczniej ... .
Normalnie załóż klemy dokręć i odpalaj. Jakby było zwarcie to byś spalił auto już.
Możliwe że czasem na wybojach maska dotyka do klemy plusowej i robi się zwarcie. Sytuacja niebezpieczna, grozi pożarem!. Najlepiej by było wymienić akumulator na mniejszy, ale z braku laku kożna próbować zaizolować. Trzeba się jednak niestety będzie pogodzić zwgniotem na masce od wewnątrz. W astrze się z tym akurat nie spotkałem, ale widziałem parę...
Działa ale uzywam do tego ogromnego akumulatora samochodowego. Chcialbym rozdzielic zasilanie urzadzenia od zasilania drutu, bo gdy nastepuje zwarcie to musze odpinać klemy od akumulatora. mój projekt to: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
W momencie zwarcia kable rozruchowe przy Twoim akumulatorze były podpięte bezpośrednio na klemy czy gdzieś w inne miejsca, które też mają połączenie z plusem lub masą Toyoty? Są tam jakieś dużej mocy bezpieczniki w sąsiedztwie plusowej klemy? Jak długo trwało zwarcie? Czy po naładowaniu prostownikiem akumulator normalnie kręci rozrusznikiem czy wyraźnie...
nie docisnal masowej klemy i szło zwarcie Nie było żadnego zwarcia, tylko brak styku. W tym konkretnie przypadku mógł nastąpić niekontrolowany wzrost napięcia, czyli tzw. przepięcie. Jeśli wzmacniacz ma na "pokładzie" tzw. transil to najprawdopodobniej on uległ uszkodzeniu.
Zrób jak mowi kolega ub ,ja taz proponuje posprawdzac diody w alternatorze któras robi zwarcie .pozdrawiam
1. Zwarcie na cewce rozrusznika. 2. Słaby akumulator. 3. Wadliwe połączone przewody (klemy, masy, ...)
Spróbuj odłączyć akumulator i zewrzyj klemy, lub zostaw go tak na chwile, możliwe że to tylko przejściowy problem.
Zasilanie ECU sprawdzone. Znajduje się w wiązce nie związanej z zasilaniem wtrysków. Na pinach 1, 2, 4 jest masa, 3, 5, 6 to zasilanie 12V zasilane z przekaźnika 100A w skrzynce bezpieczników pod maską. Pomiędzy pinami +/- rezystancja na multimetrze leci na megaomy. Pomiędzy pinami (-) i zaciskiem klemy ujemnej zwarcie. To samo dotyczy (+) i stykiem...
Najpierw sprawdź klemy, kable, masy. Może to być też zwarcie w rozruszniku. pozdrawiam
takie efekty występują gdy jest niesprawny akumulator,mogą być zaśniedziałe klemy
Wrazie zwarcia klem bezpiecznik zadziała. Liczy się prąd na jaki będzie a nie napięcie.
Stwierdziłem że gdzieś robi się zwarcie, dlatego że po zdjęciu klemy masowej dotykając zwykłą żarówką do klemy i do ujemnego cokołu akumulatora żarówka się świeci,(a tak nie powinno być prawda?). Nie mam dostępu w tej chwili do WAG-coma, także nie mogę dokładniej tego zdiagnozować. Mam w związku z tym pytanie, czy ktoś ma jakieś sugestie gdzie może...
Mam podobny problem. U mnie się tak dzieje, gdy pada deszcz. Zauważyłem, że przez antenę dostaje się woda i ona robi zwarcie. Po kilku dniach panel sam się załącza i działa do ponownej ulewy deszczu.
Przewód ten jest zawsze jeden i to jest jeden z powodów aby pisać w instrukcji że minus odłączamy zawsze jako pierwszy Powód jest jeden. Po odłączeniu plusa gdy niechcący dotkniesz plusowej klemy i karoserii, spowodujesz zwarcie. Po odłączeniu minusa takiego zagrożenia nie ma. W starych samochodach (z minusem na masie) od plusa też wychodził jeden...
Dotknij oscyloskopem , jeśli masy,klemy,połączenia na alternatorze, rozruszniku , może zwarcie na diodzie . Jeśli nie , to jak kolega Misiek napisał.
Gdzie dokładnie zrobiłeś zwarcie? Na klemach akumulatora, czy klema plus do silnika, karoserii? Sprawdź czy nie jest upalona masa.
Kolego polonez15 musisz mieć 12v na wake up . To chyba 19 pin z cas (trzeba sprawdzic). U mnie zwarcie robiła minusowa klema (IBS). Odepnij cienkie przewody od minusowej klemy. Jak nie pomoże , możesz dać bezpośrednio plus na przewód wake up przez żarówke , tylko wcześniej odepnij od cas. 15 Wake up to też 7 pin na DDE (kolor czerwono-zielony).
Elektronika jest wrażliwa na wysokie potencjały (przepięcia), którym towarzyszy łuk elektryczny. Zwarcie klem zabezpieczy przed dostaniem się przepięć na elektronikę - inaczej wyrównanie potencjałów.
Więc niemal napewno zrobiłeś gdzieś zwarcie. Mam nadzieję że skonczyło się to na bezpiecznikach, sprawdź wszystkie ale pamiętaj. Ostrożnie z wyjmowaniem bo w aucie które ma poduszki powietrzne nie powinno się tak robić bez zdjęcia klemy akumulatora a najlepiej sprawdzać bez wyjmowania , lampką kontrolną i wiedzieć które bezpieczniki mogły polecieć....
Naładowałem znów i odpala .Ale odłąćzyłem klemy jutro zobacze czy to akumulator czy jakieś zwarcie.
Masz gdzieś zwarcie które rozładowuje akumulator. Sprawdź instalacje.
A czy odpalisz auto czy te iskry cię zasypują?.Jak ściągałeś klemę to iskrzenia nigdy nie widać,kolego.Jak jest duże zwarcie że nie da się założyć klemy to nawaliłeś coś przy montażu rozrusznika.A tak ogólnie to jesteś za tajemniczy z tym zawarciem lub nie wiesz jak nam to wytłumaczyć a to grozi koszem!
To jak zapalił , klemy zasyfione i słupki akumulatora ,a rozebrał pół samochodu.
Kolega monrant co do rozrusznika ma całkowitą rację,świece podczas podłączenia nie grzały(raczej nie) . Podczas podłączenia powinno nastąpić zwarcie i raczej uszkodzenie alternatora.Sprawdź akumulator,klemy ,przewody masy i zasilania rozrusznika.
Jaka kontrola prądu? Po co? Pierwsze słowo tematu to "szybka" ( w domyśle max szybka ) a na początku opisu jest wyraźnie dlaczego chciałem "z 20-30A". Bez kontroli I, ogranicznik na wypadek zwarcia klem a i ten po usprawnieniu układu chyba jest zbędny. Pomyliło Ci się podawanie na trafo U jednopłówkowego z odbieraniem. Różnice można stwierdzić b.szybko...
witam na pewno rozładował mu się akumulator,moim zdaniem ładował go na podłączonym do samochodu albo zwarł klemy ,tylko tak mógł radio uszkodzić, albo ma instalacje do telefonu i ona się popsuła,
480 A to prąd rozruchowy. Czy jak odepniesz przewody od zestawu audio, to auto zachowuje się normalnie? To wygląda na pusty aku lub zwarcie. Możliwe jest jeszcze, że masz słabo klemy podokręcane lub brudne.
Racja. Spaliło się gniazdo bezpiecznika. A akumulator jest ok. Zdziwiło mnie to że przy podłączaniu akumulatora (jeszcze przy wyłączonym prostowniku) iskrzyły klemy a to się okazuje, że zwarcie było. Swoją drogą nie polecam korzystać z prostowników samoróbek, zwłaszcza innych osób.
Szukałabym zwarcia i to jak najszybciej, bo takie są objawy , jakby jakiś raczej gruby przewód łapał zwarcie do masy. I pytanie: czy przy zakładaniu klemy na akumulator, występuje mocne iskrzenie. Może być przygnieciony jakimś elementem silnika lub nadwozia. I trzeba to zrobić szybko, bo grozi to spłonięciem wozu.
Wydaje mi się tak jak innym że to zwarcie w instalacji.Przeczysc dokladnie przewody,klemy,przewod masowy pod autkiem plecionka podajrze od silnika do ramy samochodu. włączanie swiateł drogowych to tylko może być spowodowane zwarciem w przełączniku zespolonym albo zwarciem przy przekaźnikach. obrotmierz jest podpiety albo do cewki albo do alternatora...
Kolego ,jeśli kontrolki wygasają to zacznij od sprawdzenia akumulatora i jego połączenia z instalacją.Wyczyść słupki akumulatora i klemy wewnątrz ,dalej masę silnika,rozrusznik.
Żadne wyrównanie potencjałów. Prześledź - Podłączam plus pierwszego auta i z krokodylem na kablu idę do drugiego, gdzie bym w nim nie dotknął to nic się nie stanie bo nie ma zamkniętego obwodu. Dołączam drugi plus i wtedy sięgam po kabel minusowy. Zapinam go na pierwszym aucie i idę do drugiego. W razie nieuwagi jest wielce prawdopodobne że dotknę jakiejś...
Witam! Dziękuję za pomoc ale okazało się, że problem tkwił w nie dopatrzeniu bezpieczników napięcia. Podczas wymiany łożyska, wykręcając alternator zbyt późno kapnołem się, że nie zdjąłem klemy i zrobiłem zwarcie, akumulator wydoiłem szukając przyczyny w alternatorze a wystarczyło wymienić bezpieczniki. (radio już się samo nie włącza) Dzięki za szybką...
Witam. po kilku godzinach postoju bateria rozładowana... podłączam kable z innego auta i bez włozenia klucza do stacyjki swieci mi sie wszystko na desce rozdzielczej < olej, ładowanie ,swiece, zaplon itd..> pierwsze co mi przyszło do głowy to zwarcie alternatora. odłączyłem klemy z aku... odłącxzyłem zacisk alternatora i naładowałem i podłączyłem...
przewody WN sprawdziłem, założone są dobrze na 100%. podpiełem też przewodami akumulator pod drugie auto i "zero" reakcji,, rozrusznik kręci jakby aku był wyczerpany, co dalej robić? czy to może nowy rozrusznik jest zepsuty(lub za słaby)?? czy jest jakieś zwarcie? i jeszcze jedno pytanko : czy źle ustawiony zapłon może powodować zwarcie?
Co z tego, ze tak jest? Silnik pracuje do 1500obr więc taczka, na desce swieci się choinka! Masakra! A o mechaniku szkoda gadać! Łepek miał tylko zdjąć klemy
Pewnie pomyliłeś klemy na akumulatorze lub odwrotnie naładowałeś akumulator.P
podczas proby "dosztukowania" kabelkow tak zeby szly dobrze, przypadkiem zetknely mi sie 2 i doszlo do zwarcia, Klemę masową z akumulatora ściągamy przed tego rodzaju pracami. bezpieczniki ok Zidentyfikowałeś wszystkie skrzynki bezpieczników w aucie? Jesteś w stanie wskazać bezpiecznik od radia? Nie był aby "zawatowany" spinaczem?
Witam wszystkich. Autko przyjechało od blacharza i lakiernika po małej stłuczce. Przed stłuczką wszystko działało, Auto złożone - montuję akumulator, podłączam klemy i widzę, że jest zwarcie. Dzisiaj doszedłem, że jak odłączę przewód plusowy od rozrusznika na podszybiu to zwarcia niema. Chciałem wymontować rozrusznik by sprawdzić go na stole, ale odkręcenie...
Ten gruby zrobił zwarcie i od tej nie ma Dodano po 2 Czy mogło przez to rozwalić akumulator?
Zakładam, że spora część i tak będzie pobierana z akumulatora. Przy mrozach rozrusznik potrafi pobrać naprawdę dużo lepiej zrobić ograniczenie prądu żeby go nie przeciążać i nie będziesz się bał że prostownik padnie. A co jak nie odpalisz do następnej próby będziesz musiał odczekać parę minut. Lub jak klemy będą zaśniedziałe zgasną kontrolki i prostownik...
Naukowcy mają na to różne teorie ale pamiętaj zawsze wpierw odłączamy przewód masowy wyobraź sobie taką sytuację odkręcasz plus i niechcący kluczem dotykasz masy zwarcie gotowe.
Resetowałeś juz komputer sterujący?? Jak nie to zewrzyj klemy na kilka minut:) moze pomoze a nic nie popsuje:)
-Auto paliło -zgubiony/skradziony klucz -podładowanie akumulatora(odpięte klemy? ,dobrze podłączone ,przypadkowe zwarcie kluczem z masą itp.itd???????) -nowy klucz z aso i nie działa -diagnoza brak komunikacji. auta stoja po pół roku po komisach i palą z kabli :) Przyczepiłbym sie do pkt nr.3 , pytanie co wywinęła właścicielka.
Zastanawiam się czy to zwarcie, czy akumulator odchodzi do krainy wiecznych łowów czy może alternator czy regulator napięcia (co zasadniczo na jedno wychodzi, bo i tak trzeba wyjąć alternator). Miałem w ciągu blisko 40 lat dwa takie przypadki, że akumulator nagle zaniemógł, bez wcześniejszych jakichś symptomów - jeden miał dwa lata, a drugi prawie...
Kolejność podłączania/odłączania klem jest kompletnie bez znaczenia. Zalecenia odnośnie kolejności podłączania/odłączania w samochodach wynikają jedynie z minimalizacji ryzyka zwarcia klemy "+" kluczem do karoserii. Połączenie szeregowe akumulatorów o różnej pojemności ma efektywną pojemność równą pojemności najmniejszego z akumulatorów, ponadto znakomicie...
luźne klemy odpięcie klemy oczyścić klemy
elektroda ferroli sterownik pulse kamera kabel cofać
obwód tranzystor schemat westfalia
Nowy piec Beretta - zimna woda mimo ustawienia 50°C Wymiana płytki z mikrofonem w Nokii 3.1 TA-1063