po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
Między "klepkami- lamelkami " komutatora występuje bardzo mały opór, może zostać potraktowany jako zwarcie. Najlepiej to sprawdzić na " brzęczyku" ( połówka transformatora) w zakładzie przezwajającym silniki. Sprawdź jeszcze przejście z klepek na masę (czopy wirnika). Jeśli jest- "kaput"
wypalony komutator silnika spindle. Lub silnie zabrudzony (zwarcie na lamelkach komutatora). Sprawdź jaki prąd pobiera sam silnik (poza mechaniką) przy zasileniu go napięciem 3V.
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Najłatwiej wtedy dotknąć driver - jeżeli źle kręci bo ma zwarcie na komutatorze to zwykle driver parzy. Ale w CD to bardzo sporadycznie się zdarza (raz tylko w CD Denona musiałem wymieniać silnik ale po prostu nie był w stanie rozkręcić płyty - jak się pomogło to nawet czytał ale bardzo topornie mu to szło).
Najczesciej zwarcie w wirniku, ale tez zabrudzenia komutatora. Sprawdz to.
dlatego ciekawy jestem na czym polega usterka (prawdopodobna) tego wirnika? Raczej uszkodzenie uzwojenia w wirniku... prawdopodobnie jak zrobiło zwarcie na komutatorze to popłyną zbyt duży prąd przez któryś odcinek uzwojenia co spowodowało przegrzanie/uszkodzenie izolacji na tym odcinku w wyniku czego powstało zwarcie wewnątrz wirnika... PS. Popraw...
Wirnik silnika do sprawdzenia- zwarcie miedzy zwojowe. Ewentualnie komutator. Zakładam, że długość szczotek dobra, oraz nie zatarte łożyska.
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Iskry oplatające komutator, to standardowe zwarcie stojana - wbrew "mundrym" radom co niektórych piszących tutaj. Jesli maszyna rozwijała obroty bliskie nominalnych. Przy zwarciu w w wirniku, ten kręci się dużo wolniej, na komutatorze wręcz "spawa" i głośno buczy.
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
WIdać że komutator ma zwarcie .
Sprawdź wirnik czy nie ma przympaleń na lamelach komutatora. Prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniach i pobiera za duży prąd i moduł rozłącza. Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magnez z wirnika na tacho
Jeszcze zostają łożyska, lub częściowo zwarty komutator. jeśli częściowo zwarty komutator, to albo kup sprawny silnik, albo używaną pralkę jest sporo na e-bayu.
Wypalone ścieżki to ewidentne zwarcie. Komutator trzeba sprawdzić na zwarcie, poszukaj na forum jak to się robi, był opis.
Nie ma co kombinować. Silnik do wymiany. Może nie zwarcie na komutatorze ale przerwa w uzwojeniu wirnika na pewno.
Wymień mostek i kondensator,dolutuj równolegle z kondensatorem warystor 275V zabezpieczający ,nawiń od nowa cewki lub zastosuj podobne.Kosztuje to tylko pare złoty. Zmierz cewke silnika prądu stałego (ok.200 Ω),może komutator ma zwarcie.
Tylko jaki jest cel tak skomplikowanego połączenia wyłącznika . Ze zdjęć nie da się stwierdzić że uzwojenia stojana są połączone szeregowo . Dla mnie to klasyczny silnik jaki występuje w odkurzaczach albo elektronarzędziach . I według mnie zasilanie powinno być podłączone pod przewody które idą do cewek stojana . A przewody ze szczotkotrzymaczy były...
Nikt nie wziął pod uwagę nadmiernie zużytych lub złamanych szczotek a one lubią takie zwarcia tworzyć. Istnieje jeszcze jedno wytłumaczenie zwarcie komutatora pomiędzy polami chociaż mniej prawdopodobne, niemniej możliwe po zablokowaniu wirnika.
Sądząc po stanie komutatora, to silnik jest do wymiany.
Wirnik ma zwarcie, wszystkie objawy "książkowe". Lekarstwem będzie nowy.
Silnik przeważnie jak kapitan okrętu - schodzi ostatni. Grzał się - co było łatwe do sprawdzenia chyba? A ten fakt pominąłeś podczas diagnozy. Samo grzanie się mogło wynikać z kilku powodów - albo zwarcie w uzwojeniach, albo na komutatorze, W tym drugim wypadku wystarczyłoby porządnie wymyć komutator i przestrzenie między lamelkami. Dopiero zwarcie...
Iskrzenie na komutatorze wskazuje na zwarcie w wirniku. Omomierzem tego nie wyłapiesz.
Panowie, ogień dookoła komutatora, to zwarcie w stojanie, przestańcie wymyślać.
Niekoniecznie sterownik silnika.Trzeba sprawdzić rezystancję silnika nastawczego przepustnicy ( zwarcie w komutatorze).
Moim zdaniem w domowych warunkach to może być trudne do wykonania, a już prawie na pewno nie da się tego zmieścić na Twoim silniku. Wybór szczotek jest trudny, jest wiele odmian materiałów na szczotki, dobiera się je do napięcia i prądu. Trzeba spełnić sprzeczne wymagania, z jednej strony potrzebujemy żeby szczotki miały małą rezystancję żeby ich nie...
Płomień dookoła komutatora, to zwarcie w cewkach stojana.
Wiązka jest nieuszkodzona. wiec ogladnij silnik a szcególnie komutator
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
Witam Uszkodzenia elektryczne elektronarzędzi zasilanych sieciowo są to zwykle zużycie szczotek, komutatora, uszkodzenie wirnika (zwarcie międzyzwojowe), uszkodzenie wyłączników, uszkodzenia przewodów zasilających. W przypadku urządzeń bateryjnych jest to zużycie się ogniw baterii akumulatorów (spada wydajność prądowa i pojemność) i uszkodzenia ładowarek....
Witam. Sprawdź komutator, bo wygląda na to, że ma zwarcie.
Pralka Whirlpool AWO/D4313/P nie wchodzi na obroty podczas odwirowywania. Usterka występuje w każdym cyklu łącznie z próbą odwirowywania bez żadnego wsadu (bęben pusty).Wygląda to tak powoli wchodzi na obroty i przy pewnej prędkości zatrzymuję się i w tym momencie na ułamek sekundy gasną wszystkie diody i wyświetlacz,poczym wraca do poprzedniego cyklu.Czy...
Najczęstsze przyczyny to zużyte szczotki, które nie dotykają całą powierzchnią , szczotki zacinające się w prowadnicach, wypalenie wycinka komutatora, zwarcie zwojowe uzwojenia. I może jeszcze kilka innych.
Stawiam że masz gdzieś skrót w uzwojeniu lub zwarcie na komutatorze.
Jezeli kontrolki podczas krecenia rozrusznikiem przygasaja to najprawdopodobniej trzeba rozebrac rozrusznik i oczyscic i porozdzielac styki komutatora wirnika. Zwarcie na komutatorze zabiera duzo pradu i elektronika silnika wariuje.
Jest to prądnica z podwzbudnicą prądu stałego,jeżeli masz zwartą opornicę zostają praktycznie 2 możliwosci ,a właściwie 3 .Tak jak radził kolega AANDREASS przejżyj szczotki podwzbudnicy, i szczotkotrzymacze [często się zapiekają] .Jeśli to nie pomoże to masz uszkodzony komutator[zwarcie między wycinkami komutatora] ,lub zwarcie między zwojowe w podwzbudnicy...
No fakt,jest uszkodzony :) No przecież to zwarcie na komutatorze to uszkodzenie,nie? I goście w ASO fiata wymieniają na nowy.Łachudry.
Zwarcie między płytkami komutatora powoduje duże iskrzenie na szczotkach. Szczeliny między płytkami też przeczysciłeś? Zmierz oporność między płytkami, czy nie ma zwarcia.
Nie bez powodu zastosowano rezystor o mocy 2W - w zamkniętym dość szczelnie pudełku odtwarzacza to sporo ciepła jest - więc i po latach zejść farba mogła. przy takich wynikach należy szukać problemu gdzie indziej? Tak. Zacznij od samego silnika - w większosci wypadków był to albo kłopot z komutatorem (zabrudzone przerwy pomiędzy sekcjami robiły zwarcie...
Wycinki komutatora zabite pyłem ze szczotek i ten syf robi zwarcie.
Sprawdz wirnik na zwarcie miedzyzwojowe.
Zwarcie zwojowe uzwojeń kondensatora, lub zwarcie między wycinkami komutatora. Ten ślad, to tarcie zużytą szczotką (linką).
Podczas włączania silnika masz wyłączony napęd kosy? Możliwe, że rozrusznik ma zwarcie lub wytarte tulejki. W jakim stanie jest komutator, sprawdź czy przekładki izolacyjne nie wystają.
sprawdź silnik bo często robi się zwarcie na komutatorze więc przeczyść rowki bo najprawdopodobniej to jest główną przyczyną uszkodzenia bezpiecznika
Silnik jest zasilony, tylko jako że prąd załączający tranzystor Q556/Q560 przepływa przez rezystory R658 i R659, to silnik hamujący będzie "słabszy" niż silnik zwijający. No a sprawdzałeś te napięcia? Bo faktycznie wykonanie naciągu nawijania jest realizowane w ten sposób (napięcie o mniejszej wartości) - w sumie działa podobnie jak zwarcie komutatora,...
Skoro szczotki są ok czyli odpowiedniej długości i nie blokują się, a iskrzy silnik, to przyczyny są następujące: -zwarcie między zwojowe -brudny, wyrobiony, uszkodzony komutator/y moduł by odstawił na bok. Pamiętaj, jakiekolwiek prace wykonujesz, wyciągnij wtyczkę z gniazdka!!
To jednak nie grzałka czy blokada drzwi. Zwarcie było na silniku, a dokładnie trzymacz szczotek się poluzował czy zgiął i wten sposb robił zwarcie na komutatorze.
Sprawa rozwiązana - komutator miał zwarcie, iskrzył i palił się.
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Po pierwsze jakie są błędy? Po drugie częściej od potencjometrów padały silniczki (ścierają się szczotki i robią zwarcie na komutatorze). W tych modelach jest to normalne.
Mocne iskrzenie powoduje najczesciej przerwa w uzwojeniu wirnika, tam gdzie jest przerwa mocno nadpala sie wycinek komutatora, obejrzyj czy nie masz takiego miejsca na komutatorze. Zwarcie tez moze byc przyczyna.
witam. Przed ostatecznym "wyrokiem należy: wymyć dokładnie komutator, a następnie przeczyścić przestrzenie pomiędzy działkami komutatora ( potocznie taka czynność jest nazywana "mikowaniem" - zwarcie na działkach komutatora da taki sam objaw jak zwarcie w uzwojeniach) Pozdrawiam.
Połącz wszystko z powrotem, nie zakładając stojana tzn. - przewód z wyłącznikiem i ze stojanem, zamiast wirnika podłącz żarówkę 40W do zacisków szczotek i pomierz napięcia. Jeśli wszystko jest sprawne, to żarówka powinna zaświecić. Jak by było zwarcie, to by szczotki mocno iskrzyły.
Próbowałem jeszcze ratować silnik - przetoczyłem i wyczyściłem dosyć cienki już komutator. Niestety po założeniu do pralki nie przeżył testowego wirowania. Prawdopodobnie złapał gdzieś zwarcie w komutatorze. Założyłem inny silnik - używany, upolowany na olx. Komutator ma jeszcze sporo grubości, jest dosyć ciemny w kolorze. Silnik miał krótkie szczotki...
Tam się obrywał taki kawałek blaszki ze szczotkotrzymacza i wlatywał do środka blokując wirnik o magnes, albo robił wręcz zwarcie na komutatorze, czasami szło go wytrzepać albo wydmuchać kompresowem. Działki też trzeba wydrapac igłą.
Witam wszystkich Mój problem polega na tym że padł mi wirnik w silniku chyba zwarcie na komutatorze. Przezwoiłem w zakładzie montuje go podłaczam i cisza wodępobiera wypompowuje a silnik stoi. Czy coś więcej się nie sknociło po tym spaleniu wirnika?
czasami to nie wystarczy. na witniku między uzwojeniem a bendixem masz taki czarny plast, taki pierścień. zdejmij go i pod niego wsadz tulejke, tak zeby ten plastik był bliżej bednuxu. tylko ta tulejka nie moze miec za duzej srednicy żeby nie dotykała uzwojenia wirnika bo przetrze lakier i moze zrobic zwarcie. a szczotki to podstawa i wyrowkuj komutator
takie iskrzenie jak na filmiku to objaw zerwanego drutu na wycinku komutatora (przerwa w uzwojeniu),może być to również zwarcie na jednej z cewek stojana,
Czy istnieje możliwość przezwojenia wirnika wiertarki PRC-a 15 prawdopodobnie rosyjska z roku 1966 odziedziczyłem po dziadku ale po podłączeniu do prądu po chwili spalił się wirnik ma zwarcie pomiędzy wycinkami komutatora czy mogę liczyć na państwa pomoc
To 300mA toż to prawie dym z tego motora😕 Ps. Nawet "zdechły" by ruszył.. W 90% przypadków robi się zwarcie na komutatorze silnika od zeskrobanych tlenków i innego brudu jaki się tam dostanie (polskie silniki pod tym względem były jeszcze lepsze). W efekcie na uzwojenia nie dostaje się praktycznie żadne napięcie więc albo zwalnia obroty albo...
Maszyna nareperowana. Silniczek po podłączeniu do zasilacza nie miał sił aby uciągnąć cały mechanizm. Rozebrałem go. Okazało się, że było zwarcie między dwoma wycinkami komutatora. Zwarcie powstało z pyłu ze szczotek, one mają ślizgacze w postaci takiej prasowanej kosteczki grafitu z miedzią. Taka drobina wlazła między w szczelinę między dwoma wycinkami...
Coś jakby zwarcie miedzy komutatorem a szczotkami, do tego stopnia ze szczotki a zwłaszcza szczotko trzymacze zaczynają się topić (jak przy zwarciu/spawaniu). Stany izolacji zmierzone? Generator był po małej awarii ale został przywrócony do życia. Co to za awaria? Maszyna dalej działa, stół się kreci i nie ma problemu, do momentu kiedy nie zaczynam...
Napięcie podasz, one ruszą, ale zwarcie między działkami komutatora powoduje wykrywanie tego przez sterownik. Kiedy wykryje zwarcie, lub nadmierne obciążenie (blokada) to wyłącza silniczek i powoduje miganie panelu, który informuje o błędzie. Silniczek z czerwoną wtyczką i dźwignią, od strony kierowcy nad nogami.
Przepraszam że się wtrącę, ale jakiej firmy były te miksery? Bo tak się składa, ze im mniejsza cena tym dopuszczalna długość bezawaryjnej pracy mniejsza. Iskrzenie silnika występuje najczęściej w momencie gdy wirnik ma zwarcie lub jakiś problem ze stykami uzwojeń w komutatorze (są zaciskane). Z kolei planetarny - może mieć problem z wyłącznikiem bezpieczeństwa...
najczęściej siada sam silniczek , powstaje zwarcie na komutatorze i się zawiesza , gdy nie chodzi a wibra jest aktywna strasznie leci bateria , czsem wystarczy lekko stuknąć aby silniczek lekko się obrócił i zaskakuje ale nadaje się do wymiany , elektronika siada bardzo rzadko :wink:
lekko nie miały to przyznam , każę mu klęczeć na grochu przez 2 dni twarzą do ściany, i żuć ryż bez wody. Gdyby nawet przyjąć że sprzęt był do bani , to objawy jego uszkodzenia były wcześniej widoczne, a nie dopiero jak ; nagle stanęły w ogniu. Nie reagowały na wyłącznik, musiałem odłączyć kabel. Szczotki stopione/spalone jak na zdjęciach. A więc moja...
Proponuję obejrzeć komutator silnika, czy nie jest wypalony. Dokładnie obejrzyj rowki między płatkami, bo może się okazać, że wirnik ma zwarcie. Jeżeli powierzchnia komutator jest gładka prawdopodobnie silnik będzie ok. Jakość silników szczotkowych jest kiepska, szczególnie w sprzętach nisko budżetowych. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Możesz SPOKOJNIE wymienic ten kondensator na podany przez Ciebie zamiennik. Co do iskrzenia to: sprawdzić stan szczotek (przede wszystkim ich długość, stan sprężyn dociskowych szczotek i stan komutatora - ew. przetoczyć go i przeczyścic izolacje pomiędzy wycinkami. Jeżeli to nie pomoże, jest zwarcie w uzwojeniach wirnika.
Napisz na PW , mam to co szukasz. Co do bezpiecznika to jest za mały , oryginalnie jest 30A Jesli bedzie palił dalej to sprawdz komutator w silniku , zatyka sie pyłem ze szczotek i robi zwarcie Pozdro Waldi
Wydaje mi się, że wirnik ma zwarcie, Dwie przeciwległe działki komutatora są wyraźnie wypalone..
Zaciąga łukiem między szczotkotrzymaczami. Wymienić szczotki, wyczyścić komutator pumeksem na błysk. Jak będzie o samo to silnik złom.
Witam. Te lamelki to pewnie wycinki komutatora (czarny wycinek - zwarcie w wirniku lub uszkodzony komutator).W takim przypadku to wymiana wirnika na nowy lub przewiniecie (nowe uzwojenie). Powinno byc taniej niż wymiana całego silnika.
Pierwsze, co się robi to czyści te silniczki, bo lubią mieć zwarcie na komutatorze. Po umyciu pracują następne kilka lat. Druga sprawa to zimne luty w sterowniku przy wtyczkach. To są najczęstsze przypadki. Potem można sie pokusić, że coś się upala itd. Co do wymontowania, to i owszem nie jest to najłatwiejszy dostęp, ale nawet w domu da radę ;)
Witam, okazało się że to prądnica jest uszkodzona. Zrobiłem próbę z żarówka i nie świeci :/ w środku korpusu prądnicy widać że komutator się nagrzał bo sa ślady cyny rozchlapanej z komutatora, czyli było jakieś zwarcie...
Wirnika nie sprawdzisz czy ma zwarcie jedynie pomiar na komutatorze powie czy niema przerwy. Stojan sprawdzisz też tylko czy niema przerwy.
Jak wspomniał kolega wyżej przyczyn może być kilka. Rozrusznik kręci powoli ponieważ jest spadek napięcia w skutek zwarcia lub zbyt duże obciążenie mechaniki rozrusznika. Zwarcie może występować np.: wskutek zbyt dużego zapylenia w pobliżu szczotko-trzymacza. Często pył z zużywającego się komutatora oraz szczotek powoduje zwarcie, co jest bezpośrednią...
witam można spróbować wychwycić multimetrem podłącz zasilanie pod szczotki po rozebraniu zasilanie może być 24 V p.s. Odłączone musi być zasilanie stojana. Końcówkami multimetru dotknij dwóch sąsiednich działek , i tak dookola przesuwaj komutator mierząc wychylenie na mierniku. To co zwiera na komutatorze wyczyść za pomocą piłki- brzeszczota . Jeśli...
Jeżeli się do tego grzeje wirnik i komutator to masz zwarcie.
Zwarcie między zwojowe trzeba zanieść do testu wirnik.
(at)^ToM^ Niestety jest. W przypadku uszkodzenia rozrusznika (np. tuleje, komutator, częściowe zwarcie uzwojeń), przy ciepłym silniku i po zaraz skończonym procesie ładowania akumulatora (jazda), potrafi on jeszcze dostarczyć odpowiedniego momentu obrotowego do rozruchu. Przy zimnym silniku (gęsty olej, skasowane luzy temperaturowe i po dwóch dniach...
witam, i wreszcie rozsądek i wiedza zwycieżyła, hehe dobrze ze nie napisali że komutator ma zwarcie :))
Zwarcie uzwojenia lub - bardziej prawdopodobne, komutatora.
Jeżeli wymieniałeś szczotki a przedtem silnik dobrze pracował to prawdopodobnie szczotki są za miękkie i strużyny z nich powodują zwarcie wycinków komutatora. Komutator ma być czysty z metalicznym połyskiem od pracujących szczotek. Wycinki komutatora muszą mieć wyraźną przerwę bez nadpaleń. Nadpalenia, ciągnący się łuk elektryczny po komutatorze świadczą...
Jeśli iskrzenie jest tak duże że kita ciągnie się prawie do drugiej szczotki to masz przerwę na uzwojeniu, zerwany jeden drut lub puściło połączenie na komutatorze. Jeżeli dalej będziesz używał szlifierkę to będzie zmiana koloru dwóch lamelek na wirniku. Druga możliwość zwarcie cewek na stojanie.
Sprawdż czy lamelki komutatora są przebarwione jeżeli tak to wirnik ma zwarcie jeżeli nie są nadpalone to komutator jest niecetryczny w stosunku do osi wirnika inależy go przetoczyć na tokarce.
Ma problem ze startem. Nie moze rozpedzic plyty, tylko lekko szarpie nia. Jak mu sie pomoze palcem to pozniej juz wszystko jest OK. Mialem taki przypadek kiedys w philipsie i tam byko zwarcie na komutatorze silnia. Tu nie ma. Silnik wyglada OK. Napiecia tez sa OK. Myslalem ze zasialcz niewydala, ale nie widac na mierniku spadku napiecia. To raczej nie...
Kable są tylko dwa, plus i minus. Specjalnie trzeciego sterującego nie widziałem. Chyba że źle Ciebie zrozumiałem. Co do dźwięku. Czasem max do 3 sekund po odpaleniu faktycznie było go jeszcze słychać. Ale czy spaliło by to calutki rozrusznik w ciągu może 6 odpaleń silnika? Dodano po 1 Zwarcie w obudowie również wydaje mi się mało prawdopodobne. Rozumiem...
Ten model ma często problem z silnikiem (zwarcie). Opis usterki z pierwszego postu sugeruje, że nastąpiła ona po, lub w czasie wypompowania wody np wirowania. Sprawdził bym stan komutatora, szczotek. Nie można wykluczyć również zwarcia w grzałce, blokadzie drzwi lub filtrze sieciowym. Pomiar i wizualizacja tych elementów może coś wyjaśnić. Ważne jest...
Jeśli silnik już praktycznie nowy, to pozostało jeszcze do sprawdzenia: - komutator (brudny, albo zużyty, zwarcie), - uchwyt szczotek (zawieszanie się szczotek, słaby docisk).
Sprawdź czy nadmiernie gdzeje sie driver od sleed motor i spindle motor - jesli tak mozna podejżewać zwarcie na komutatorze jednego z nich. Pozdrawiam Michał. PS Czy ta yamaha nie jest na procesorze zoran ? Tak mi sie kojarzy ze na dvd z takim procesorem miałem zjawisko ze pojawiał sie obraz bez fonii i niedostepne były funkcje dotyczące fonii. Było...
Z tego co piszesz wszystko wskazuje na uszkodzenie wirnika ( możliwe zwarcie między zwojowe- silne iskrzenie na komutatorze ). Należało by sprawdzić wirnik pod tym kontem. Ja do tego mam proste urządzonko wykonane z części pierwotnej transformatora. Rdzeń w kształcie litery U i nawinięte uzwojenie kładę na to wirnik i jeżeli cienka blaszka jest przyciągana...
Rozbierz rozrusznik i sprawdź, czy szczotki nie są już zużyte. Może być też zużyty komutator na wirniku. Przed wymianą szczotek powinno się usunąć z rozrusznika pył ze szczotek, bowiem może on powodować zakłócenia w pracy rozrusznika (zwarcie). Jeśli będzie zużyty komutator, to raczej rozrusznik do wymiany.
Witam, auto jak w temacie. Po nocy auto kompletnie opuszczone na dół. Nie działała pompa ale wyciągnąłem ją i okazało się za ma zwarcie na komutatorze usunąłem problem. Pompa pracuje ale nie podnosi kompletnie niczego. Bezpiecznik maxi sprawdzony jest ok, wiązki również. Mozliwe jest by mimo tego że pracuje to nie pompowała nic ? Po połączeniu z zawieszeniem...
Odpowiem sam sobie ponieważ myślę iż moje spostrzeżenia mogą się komuś przydać. Niestety nie udało mi sie dostać odpowiedniego silnika i zmuszony byłem do naprawy starego. Okazało się iż całą winę za "zacięcia" DVD ponosi komutator silniczka. Wystarczyło przeczyścić i usunąć drobinkę metalu która powodowała zwarcie między okładzinami komutatora i DVD...
Miałem przypadek że nastąpiło zwarcie pomiędzy dwoma blaszkami komutatora, łatwe do sprawdzenia omomierzem. Wystarczyło igłą wyczyscić szczelinki w komutatorze, ale silniczek wymagał rozbiórki. Pozdr. N.
Witaj . Po pierwsze Jungheinrich nie produkuje sterowników tylko kupuje je od Philipsa ( bynajmniej modele z serii MP ). Te sterowniki jest naprawdę ciężko zamordować , ja bym zaczął od sprawdzenia silnika jazdy - często zostają zalane olejem z przekładni który wymieszany z pyłem z szczotek węglowych powoduje zwarcie w komutatorze i sterownik daje błąd...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Przeczytaj wątek. Od tego rozpocznij. Możliwe, że masz zwarcie na silniku. Żarówka to zwarcie początkowo przyjmuje ( rozumiem, że podłączyłeś prawidłowo - czyli szeregowo). Potem opto odcina triaka. Jednak tak nie musi być. Silnik do sprawdzenia. Komurator i szczotki. Brudny od węgla komutator może...
ogień komutatorze iskry komutatorze iskrzenie komutatorze
połączenie przewód wielożyłowy podajnik ręczny citroen picasso bezpieczniki
Rozrusznik nie obraca silnika w Porsche 911 po wypadku Czerwony trójkąt z wykrzyknikiem w Samsung Galaxy Ace 2 - przyczyny i rozwiązania