Nie, jak słychać wyraźne wycie, nie pisk, to uszkodzenie stojana(zwarcie między zwojowe, lub na masę).
To jest bardzo mało prawdopodobne, że jest uszkodzony. On musiał być widocznie uszkodzony, okopcony, przegrzane folię czy uszkodzony rdzeń, zmierzony na przerwę/przebicie na uzwojeniu, czy zwarcie między zwojowe - podobno to nie diagnoza.
Może być zwarcie między zwojowe i niczym tego nie sprawdzisz.
Zanieś silnik tam gdzie przezwaja mają przyrząd do sprawdzania wirników , obstawiam zwarcie między zwojowe, nic dobrego po zadymieniu.
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
Witam. Taki transformator to ciężko mierzyć, tylko izolacje pierwotne - wtórne. Zwarcie między zwojowe pomiarami indukcyjności pierwotne sekcji. Kołki na pewno tylko do mocowania. H.
Witam, ja też się z tym problemem męczę zainteresuj się polami grzewczymi. Nie sprawdziłem jeszcze ale mogą robić zwarcie między-zwojowe. Można je zamienić ze strony sprawnej i zobaczyć. Pozdrawiam
Proszę wymienić oba tranzystory i koniecznie kondensator impulsowy stojacy między nimi. Do sprawdzenia trafa, na zwarcie między zwojowe. Pozdrawiam
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
Rezystor - przeważnie przerwa w obwodzie. Termistor - ? Kondensator - utrata pojemności, przerwa, czasem zwarcie. Fotodioda - ? Tyrystor - ? Cewka - Zwarcie między zwojowe, przerwa. Tranzystor - przeważnie zwarcie (jak wybuchnie, to przerwa). Transformator - przerwa, zwarcie. Potencjometr - przerwa. Co tu gadać, różne elementy można uszkodzić na różne...
Witaj! Jeżeli grzeje R569-4R7 to dławik 16mH korekcji E-W ma zwarcie między zwojowe bardzo częsty przypadek, można na próbę wstawić dławik o symbolu DRT-1 z TV Elektron 280 ,380 itp.
Z fotki wynika ze skończyły się szczotki w tym silniku i należy je wymienić. Kolegę chyba ponosi wyobraźnia ^^ Wirnik ma zwarcie między-zwojowe, zatem silnik nadaje się tylko do kosza xD (at)sebaso1908 https://obrazki.elektroda.pl/8501055100_... Jak chcesz mam nowy (HXGP2L.62) - 4 stówki.
Witam. Myśle , że powinieneś sprawdzić rozrusznik, ponieważ to prawdopodobnie to on jest temu winny. Możliwe, że ma zwarcie między zwojowe gdy dostanie trochę wilgoci lub automat rozrusznika jest uszkodzony i czasem się "wiesza". Ostatnia możliwością jest instalacja do rozrusznika. Pozdrawiam
Wirnik do badanie na zwarcie między zwojowe.
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Skoro szczotki są ok czyli odpowiedniej długości i nie blokują się, a iskrzy silnik, to przyczyny są następujące: -zwarcie między zwojowe -brudny, wyrobiony, uszkodzony komutator/y moduł by odstawił na bok. Pamiętaj, jakiekolwiek prace wykonujesz, wyciągnij wtyczkę z gniazdka!!
Jeśli po wyłączeniu pompy (w tym samym ułamku sekundy) silnik zatrzymując się pracuje poprawnie, to oznacza że ma zwarcie między zwojowe. Ale jeżeli z chwilą wyłączenia silnik wytwarza hałas proporcjonalny do obrotów, to oznacza łożyska lub woda w silniku co znaczy to samo. Inne uszkodzenia występują bardzo rzadko.
Być może ma skrót międzyzwojowy i ciszej gra. Dokładnie - to że gra nie jest równoznaczne z tym, że ma prawidłową oporność. Przy przegrzaniu cewki może powstać zwarcie między zwojowe/warstwowe i głośnik grać będzie, ale - jak w Twoim wypadku- ze znacznie mniejszą głośnością. Zmierz oporność obu głośników wysokotonowych i porównaj.
Zanieś wirnik żeby zbadać zwarcie między zwojowe wirnika.
Najczęściej bezpiecznik termiczny zabezpiecza uzwojenie pierwotne ,jako to mniej odporne na przeciążenie,włączone będąc szeregowo z nim. Objaw przepalenia bezpiecznika termicznego to"rozwarte uzwojenie pierwotne" R=do nieskończoności,natomiast przepalenie i zwarcie między zwojowe objawia się zwarciem uzwojenia pierwotnego z rezystancją bliską zeru....
Zwarcie między zwojowe lub po prostu zamieniony koniec z początkiem. Jeśli już "Kropelka" to po ściśnięciu. pozdrowienia
albo tacho dopiero po chwili przestają działać? Tak może przerywać czy np. stanowić po chwili zwarcie między zwojowe, ale czasami jest to trudne do ustalenia i zobacz na te rezystory bodaj na płycie PCB :D http://obrazki.elektroda.pl/3623297500_1...
Uzwojenie przypalone zwarcie między zwojowe do przewinięcia.
IC zostaw w spokoju masz prawdopodobnie zwarcie między zwojowe w jednym z TR. To że przy wyższym napięciu zasilania działa tylko się grzeje to w tym wypadku jest normalne bo w inwerterze aby działał jest mierzony tylko prąd płynący przez poszczególne świetlówki, jak podniesiesz nap. zasilania to jest już ten próg minimalnego prądu płynącego przez którąś...
Oporności dobre ale może być zwarcie między zwojowe i tak nie wyjdzie pomiar, tylko podmiana na inną.
Najprościej <> generator sygnału prostokątnego np. 1KHz i oscyloskop . Oscyloskop może być najprostszy , najtańszy , byle działał . Wykrywa każde zwarcie między zwojowe .
pompa w studni głębinowej IBO 1,5kW 230V Ta pompa powinna pobierać max 6,5 amper. Podczas pracy po jakimś czasie wyłącza bezpiecznik przy wyłączniku. Trzeba chwile odczekać żeby go załączyć i za chwile jest to samo. Moim zdaniem się przegrzewa. Po rozkręceniu rozłącznika stopiona była kostka tak jak na zdjęciu ale wszystko łączyło. Ewidentnie ciągnie...
Zwarcie między zwojowe trzeba zanieść do testu wirnik.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Przyczyny mogą być dwie: elektryczna (np zwarcie między zwojowe któregoś z uzwojeń), lub mechaniczna nie wyłączanie się hamulca lub przemieszczenie korpusu silnika. Jeśli korpus silnika jest wykonany z profili blaszanych przyspawanych do rdzenia stojana to najprawdopodobniej na skutek "urazu" mechanicznego spowodowanego np zderzeniem noża kosiarki z...
Silnik się przegrzał zwarcie między zwojowe silnika raczej zlom, silnik w cenie uradzenia. Rozbierz dla ciekawości.
"Pracował w w temperaturze 126 °C" rozumiem, że to była temp. obudowy, czyli uzwojenie miało dużo wyższą. Możliwe uszkodzenie izolacji i zwarcie między zwojowe. Można zmierzyć rezystancję poszególnych uzwojeń miliomomierzem, lub lepiej zmierzyć impedancję metodą techniczną. Żródło napięcia zmiennego np. 12V i podpinane do kolejnej fazy i pomiar prądu....
(at)piotr.kokoszk a, Kurcze ne wiem jak Tobie odpowiedzieć. Piszesz że czytałeś porady a co porada to jedna drugą wyklucza. Ja na przykład potraktowałbym ten bezpiecznik bardziej praktycznie. Skoro prąd uzwojenia pierwotnego tego transformatora przy pełnym wysterowaniu tego amplitunera wynosi np. 2,5A, zastosowałbym 5A/85°C (o ile takie są produkowane)....
Na początek zlokalizuj wyprowadzenia uzwojenia wzbudzenia , odłącz przewody dochodzące i podłącz w ich miejsce zasilanie z akumulatora [np. 6 volt] ,jeśli pojawi się jakiekolwiek napięcie to jesteś pewien że prądnica jest sprawna , jeśli nie to ; /podłącz w obwód wzbudzenia amperomierz gdy nie ma przepływu prądu; /w przypadku tradycyjnej prądnicy [szczotkowej]...
Natomiast jeśli chodzi o LNK305 to kupiłem je dawno w TME Zatem źródło raczej pewne, ale nie rozumiem jednego dlaczego nie jesteś świadom tego, że jeśli Masz zwarcie między zwojowe (zakładam iż nie mierzyłeś)... Jednak każdy układ scalony LNK305 tego nie wytrzyma tak samo jak przy dość rzadko spotykanych uszkodzeniach transformatorka w przetwornicach...
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
Dodałbym jeszcze przegrzanie lub zwarcie między zwojowe wirnika lub stojana
Witam wydaje mi się że ta część wirnika stanowi całość jednolitą a nie jest tuleją może uda się to ustalić pod dużym powiększeniem ! czy usterka wypalenia jednego złącza przy komutatorze jest możliwa do naprawy? tak . Z nie ostrego zdjęcia nie widzę wypalenia tylko jakby już ktoś sztukował to połączenie. Jeżeli przy dużym powiększeniu uda się delikatnie...
usterka wygląda na zwarcie między zwojowe w alternatorze. Jeżeli altek robi się nienaturalnie gorący to uzwojenia dostały zwarcia.
Sama cewka też ma zachowaną ciągłość. Co nie musi znaczyć, że jest sprawna. Może mieć zwarcie między zwojowe. Należałoby sprawdzić jej indukcję.
Najczęściej to zwarcie między zwojowe , może jakieś problemy z ciągłością zasilania mogły rozkalibrować termiczne zabezpieczenie i wtedy wymiana startera miała by sens ale skoro chodzi to sprawdź i spowoduj by wszystkie styki poczynając od bezpieczników do gniazda wtykowego lodówki były w pełni sprawne ! Sprężarka stosowana w domowych lodówkach wystartuje...
Przyczyną nagrzewania się silnika w tym przypadku może być: 1. Zwarcie między zwojowe; 2. Za duża pojemność kondensatora; 3. Obcieranie wirnika o stojan. Jeśli chodzi o zwarcie między zwojowe to jest prosty sposób na sprawdzenie, zimny silnik uruchamiasz na krótki czas (jedna , dwie minuty), wyłączasz, szybko rozbierasz silnik i sprawdzasz która cewka...
Zwarcie między zwojowe też jest możliwe, dlatego ciekawi mnie pomiar napięć na wyjściach przy zasilaniu 4-6
Na mój gust to zwarcie między zwojowe. :-(
Witam. Swojego czasu zrobiłem sporo takich urządzeń zwanych " klockiem " . Urządzenie fajne tym nie mniej - odnoszę wrażenie że lepiej by to pracowało gdyby rdzeń był składany z blaszek a nie typu zwijanego . Po prostu lepiej się zamyka obwód magnetyczny jak blaszki są równolegle do siebie usytuowane ( elektromagnes - wirnik ) a nie pod kątem 90 stopni...
Trafo było na stole na oko wszystko wygląda dobrze, jest przepływ prądu pomiędzy oboma zakończeniami. Na oko się niczego nie naprawia. Może mieć zwarcie między zwojowe wtedy miernik pokaże jakąś oporność. Wystarczyło podłączyć zewnętrzny głośnik jak pisałem i wszystko stało by się jasne. Parę minut roboty. Po czym wnosisz że wszystkie elektrolity do...
jedynie miernik nie reaguje przy ceramicznym rezystorze 4.7ohm czyli uwalony ? = ma przerwę? - szeregowo połączony z silnikiem, czyli poprzedni silnik i jego zwarcie między-zwojowe spowodował przepalenie 4R7.
Najprawdopodobniej macie zwarcie między zwojowe, chyba tylko przezwojenie transformatora pozostaje...
Miało to służyć znalezieniu ew. zwarcia między zwojowego czyli różnic pomiędzy obiema połówkami.
jak w warunkach domowych, można stwierdzić potencjalne zwarcie między zwojowe tak w cewce, jak trafie impulsowym. W takim razie powtórz test z #1 po dowinięciu 1 zwoju zwartego i porównaj odpowiednie przebiegi.
To znaczy masz chyba zwarcie między zwojowe stojana, albo bardzo słabą wiertarkę i rozładowany akumulator. Dlaczego zmieniałeś regulator? Jak wygladają uzwojenia, czy któreś sekcje nie maja zmienionego koloru izolacji?
Zmierz oporność cewki głośnika. Możliwe zwarcie między zwojowe - to by tłumaczyło objawy .
Najpewniej uszkodzony transformator WN przez zwarcie między zwojowe.
Można go podłączyć bezpośrednio pod akumulator {Uwaga może porządnie iskrzyć}. W silniku może być zwarcie między zwojowe.
Pomiędzy przewodami o różnych kolorach nic nie powinno się mierzyć. Tak, a to ciekawe? Wiesz co to jest zwarcie między zwojowe? Szkodliwa porada!
To chyba transformator ma zwarcie między zwojowe.
ten transformator ma na pewno zwarcie między zwojowe i dlatego się grzeje
Wszystko wskazuje na zwarcie między zwojowe.
Może być zwarcie między zwojowe, lub częstotliwość nie prawidłowa. Może obejrzyj impulsy sterujące oscyloskopem, jak masz. Nie wiem, czy warto ślęczeć nad nim - widziałem takie po 30zł.
Co może być tego przyczyną bo na zwarcie to nie wygląda. No właśnie wygląda to na zwarcie między zwojowe w uzwojeniu wtórnym.
Poza tym lakier izolacyjny stosuje się też po to aby uzwojenia nie "grały". Pod wpływem przepływu prądu uzwojenia drżą (mówi się potocznie "grają"). Takie drżenie może powodować przecieranie się lakieru na drucie nawojowym, a w konsekwencji zwarcie między zwojowe. Nie lakieruje się po to aby było ładnie. :D
To będzie zwarcie między zwojowe w transformatorze linii. Weź go na tester.
A czy amplituner nadal działa? Możliwe że nastąpiło zwarcie między zwojowe na wtórnym.
Witam na 100% masz uszkodzony wirnik po mimo tego, że wygląda dobrze ma zwarcie między zwojowe.
być może transformator dostał zwarcie między zwojowe po pierwotnej stronie. jeżeli tak to do wymiany. pozdrawiam i wesołych świąt
Prawdopodobnie jest zwarcie między zwojowe na transformatoru który jest kluczowany przez ten uszkodzony tranzystor .
stawiam na rozrusznik tulejki lub zwarcie między zwojowe .upływność prądu szybko sprawdzisz zdejmując kleme na noc
Panowie kondensatora nigdy nie było, pytanie czy jest mozliwość dołożenia kondensatora bo są problemy z rozruchem, czy też silnik ma jakieś zwarcie między zwojowe.
Sprawdż cewki na zwarcie między zwojowe, wstaw pewny układ, zostają jakieś cuda?. Powodzenia.
Wirnik alternatora może mieć zwarcie między zwojowe co powoduje przeciążenie i uszkodzenie kolejnych regulatorów napięcia.
Magnes na kole zamachowym jest dobry ( porównywałem siłę przyciągania w pilarce spalinowej ). Podejrzanie wygląda zbyt mała oporność uzwojenia pierwotnego. Może przez zwarcie między zwojowe? W podobnych iskrownikach pił spalinowych oporność waha się w granicach od 0,180 ÷ 0,25 kΩ. Stąd moje wątpliwości. Wymieniłem jednak magneto na nowe ( jak sugerował...
Cewka jest na druku - trzeba ja skrócić przez zwarcie między zwojowe ( ok. pół zwoja) - cyną. Ten trymer też zmniejszyć o połowę pojemności
A bez tego "gwoździa" na jałowo uzwojenie wtórne się grzeje? Czym izolowałeś tą spłaszczoną rurę?. Może najzwyczajniej masz zwarcie między zwojowe.
Do wymiany C49, C52. Jeśli to nie pomoże, pewnie jest zwarcie między zwojowe autotransformatora T6. Oczywiście wykluczam zwarcie zrobione przy wymianie układu TDA 2003.
Możliwe, że stojan ma zwarcie między zwojowe. Jeszcze pytanie, czy szczotkotrzymacz nie jest przemieszczony, zdeformowany i czy szczotki swobodnie sie w nim przemieszczają wzdłużnie.
w aucie podałem napięcie baterią i trzeszczą czyli też są dobre To tylko częściowe i raczej niemiarodajne sprawdzenie. Głośnik może mieć zwarcie między zwojowe cewki, może być zwarty do masy. W obu przypadkach będzie działać pod bateryjką, a radio wykryje usterkę, bo parametry odbiegają od normy.
Witam ponownie, pomęczyłem kolegę sp3ots na gg trochę, okazało się że jest zwarcie między zwojowe. Dzięki wszystkim chętnym za pomoc - można zamknąć.
Może trafo jest uszkodzone (zwarcie między zwojowe). Jeśli wszystkie części w zasilaczu 3,3V pomierzyłeś i są sprawne to pozostaje wymiana U101. Jeśli po tym nie ruszy to uszkodzone jest trafo.
Witam . Wygląda na to , że jest gdzieś zwarcie między - zwojowe na uzwojeniu pierwotnym . Nie jest też wykluczone zwarcie na wtórnym , 9A z sieci to ok. 2kW , coś nie jest tak , musisz to sprawdzić . :?: Pozdrawiam .
Skoro iskrzy i śmierdzi to płytka nie ma nic do rzeczy. Jeżeli iskra jest niebieska i ciągnie się, a wręcz opala caly komutator to na 99% uszkodzony wirnik. Zwarcie między zwojowe=silnik do wymiany.
Witaj ! No nie zupełnie tylko BU , bo w trafie WN może być zwarcie między zwojowe uzwojenia podwyższającego napięcie do powielacza i bezpiecznik pada.
Z tego co piszesz wszystko wskazuje na uszkodzenie wirnika ( możliwe zwarcie między zwojowe- silne iskrzenie na komutatorze ). Należało by sprawdzić wirnik pod tym kontem. Ja do tego mam proste urządzonko wykonane z części pierwotnej transformatora. Rdzeń w kształcie litery U i nawinięte uzwojenie kładę na to wirnik i jeżeli cienka blaszka jest przyciągana...
Sprawa się rozwiązła dziękuję tym co pomogli Uszkodzone okazały się bezpieczniki termiczne, jeden nawet spowodował przegrzanie (zwarcie między zwojowe) uzwojenia pierwotnego Pozdrawiam Grzegorz
I nie tylko , mogą być zwarcia między-zwojowe, nie jest dokładnie przezwojony.
Chciałbym naprawić to radio.Trafo ma sporo połączeń i nie wiem jak sie do tego zabrać. Wydaje mi sie że to zwarcie między zwojowe.
Nie jest źle, spalona cewka silnika dmuchawy promieniowej. Po włączeniu funkcji piekarnika pojawia się na zaciskach 230V. Więc ciężko będzie ustalić przyczynę, 🙃, mogło wszak nastąpić zwarcie między zwojowe i cewka spłonęła. Silnik chłodzenia elektroniki jednak działa 🙂 Temat zamknę, po wizycie serwisanta.
Ja w swojej starej lutownicy (lata 90), od razu wywaliłem plastik - przekładki, opaski (również z mocowania korpusu). Na przekładki zastosowałem rozcięte koszulki z włókna szklanego a na zewnątrz takie same koszulki w odcinku ok 2cm, z wierzchu dociśnięte drutem stalowym - odcinkiem sprężyny ( rozciągnąć, żeby nie było zwartych zwojów). Uchwyt/zacisk...
A wcześniej, kiedy były wymieniane filtry? Wygląda to na uszkodzenia spowodowane nadmiernym przegrzewaniem się silnika lub uszkodzeniem samego silnika. Być może to efekt źle dotartych szczotek. Osobiście obstawiam uszkodzenie silnika, zwarcie między zwojowe na wirniku lub stojanie.
Możliwe jest to że masz nad palone cewki w głośnikach co powoduje zwarcie między zwojowe. W takim przypadku rezystancja może być nawet dwa razy mniejsza. Sprawdź dokładnie impedancje głośników.
Jeżeli transformator na biegu luzem się grzeje, to mogą być tylko dwie przyczyny; 1/ niewłaściwe podłączenie zasilania- jeżeli transformator na pierwotnym posiada różne możliwości 2/ zwarcie między zwojowe uzwojenia pierwotnego
Akumulator zostaw w spokoju, jest dobry. Usterka alternatora, napisałeś że mechanik stwierdził silne nagrzewanie się alternatora, być może zwarcie między zwojowe. Wyłączanie ładowania następuje tylko i wyłącznie przy szybkim dodaniu gazu gdy silnik jest obciążony podobnie jak u focusa gdzie zastosowano jeden z pierwszych "inteligentnych" alternatorów....
Wymienione wszystkie kondensatory zero efektu. Okazuje się że problem ma transformator impulsowy T801 na rdzeniu ER28(Zwarcie między zwojowe). Jak nawinąć taki transformator? Pozdrawiam!!
To co budziło moje obawy i tekst o przegrzaniu to sam szelak Szelakiem to się chyba od dobrych 50 lat nie impregnuje uzwojeń. Cała gama lakierów poliuretanowych, chemo- i termoutwardzalnych. Ogólnie nie da się z tych zdjęć nic wywnioskować - oprócz tego że silnik był przegrzany. Już pojedyncze, niewidoczne gołym okiem zwarcie między zwojowe w głębi...
Dostał całą zmywarkę, no oprócz frontu 😉 Czyli panelu użytkownika wraz z kabelkiem do załączania zasilania? Co do T2 to niby jest zwarcie między zwojowe. Czyli miał miernik indukcyjności i nim to stwierdził?
Podeślij zdjęcia modułu sterowania, szczególnie w pobliżu układu ACS3025T. Pamiętaj że uszkodzenie tego układu to skutek a nie przyczyna. Całkiem możliwe że uszkodzeniu uległ silnik pompy myjącej - zwarcie między zwojowe, przetarta wiązka, zatarcie łożyskowania pompy.
Jest to prądnica z podwzbudnicą prądu stałego,jeżeli masz zwartą opornicę zostają praktycznie 2 możliwosci ,a właściwie 3 .Tak jak radził kolega AANDREASS przejżyj szczotki podwzbudnicy, i szczotkotrzymacze [często się zapiekają] .Jeśli to nie pomoże to masz uszkodzony komutator[zwarcie między wycinkami komutatora] ,lub zwarcie między zwojowe w podwzbudnicy...
To grzanie i zwiększony prąd, wskazuje na zwarcie między zwojowe - więc nie do naprawy. Może nowy autotransformator z odczepem 115V np. z INDELa. Będą chociaż dwie prędkości - najmniejsza jaka była i maksymalna.
Wymieniłem kondensator i dalej to samo ale podczas sprawdzania zauważyłem że w jedną stronę obraca się żwawiej i mocno a w drugą słabiutko i to jest ta strona w którą powinien wirować jakby nie miał siły, do tego wysoka temperatura silnika i wydobywający się smród spalonego przewodu sugerują zwarcie między zwojowe jednej z cewek stojana. Proszę o info...
Jakoś nie przekonuje mnie ta wersja, że procesor (bodaj nie spotkałem takiej opcji). Jakie napięcie Masz na nim i czy jest stabilne? Oraz czy nie umknęło Ci coś (tacho przerywa lub po chwili robi zwarcie między zwojowe), sam wtyk lub jakaś ścieżka bądź jej fragment umknął Twej uwadze... http://obrazki.elektroda.pl/9879544500_1...
Niestety testery wszelkiego typu są zawodne w diagnozowaniu tr. Nie zawsze tr ma pełne zwarcie między zwojowe lub miedzy uzwojeniowe,niekiedy są tzw.upływnosci i wtedy testery ,które są zasilane niskim napięciem nie diagnozuja tr.jako wadliwy
zwarcie zwojowe silniku zwarcie zwojowe komutator zwarcie zwojowe trafo
naprawa palenisko chińskie radia android zatarta skrzynia biegów
Samsung UE55B7000 - Jakie Chassis? Schemat zasilacza BN44-00271A i opis inwertera