Silnik się przegrzał zwarcie między zwojowe silnika raczej zlom, silnik w cenie uradzenia. Rozbierz dla ciekawości.
Z fotki wynika ze skończyły się szczotki w tym silniku i należy je wymienić. Kolegę chyba ponosi wyobraźnia ^^ Wirnik ma zwarcie między-zwojowe, zatem silnik nadaje się tylko do kosza xD (at)sebaso1908 https://obrazki.elektroda.pl/8501055100_... Jak chcesz mam nowy (HXGP2L.62) - 4 stówki.
Rozlacz mostki i zmierz rezystancje kazdej z cewek tzn U1-U2, V1-V2, W1-W2. Jezeli nadal jest roznica taka duza to oznacza ze jest skrot uzwojenia - zwarcie miedzy zwojowe. Silnik pracuje niepelnofazowo po dluzszej pracy moze sie spalic. Jezeli masz miernik cegowy to mozesz sprawdzic czy rowno sa obciazone fazy.
Jeżeli silnik ma tylko jeden kondensator to jest to kondensator pracy. Silnik może mieć zwarcie zwojowe na jednym z 2 uzwojeń, ale to można sprawdzić tylko elektromagnesem - (próbnikiem zwarć zwojowych).
Daj jeszcze zdjęcia wirnika wychodzi że będzie tzw zwarcie zwojowe.
Niektóre małe silniczki, np w starych gramofonach miały celowo zwarty zwój, aby same startowały. W większych silnikach były uzwojenia rozruchowe rozwierane przez wyłączniki odśrodkowe lub włączane tylko na czas rozruchu (w dawnych lodówkach). W tym przypadku jeżeli sam rusza to może być zwarcie zwojowe - tak sądziłem do czasu opisanego przeze mnie przypadku....
Wirnik silnika do sprawdzenia- zwarcie miedzy zwojowe. Ewentualnie komutator. Zakładam, że długość szczotek dobra, oraz nie zatarte łożyska.
Zanieś silnik tam gdzie przezwaja mają przyrząd do sprawdzania wirników , obstawiam zwarcie między zwojowe, nic dobrego po zadymieniu.
Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Musisz go oddać do wyspecjalizowanego zakładu.
Wirnik do badanie na zwarcie między zwojowe.
Ciężka praca silnika mimo że bęben i silnik lekko się obracają wskazują na awarię silnika.Masz prawdopdobnie zwarcie zwojowe na silniku i stąd te efekty-smród, ciężka praca silnika ( nie wchodzenie w obroty) szczotki ciągną iskrę ( jak warkocz komety) słychać terkotanie szczotek ( podniesiony wycinek komutatora). Zazwyczaj tak kończy żywot silnik gdy...
Witam jeśli z hamulcem jest dobrze to sprawdz kondensator lub podmień na nowy ,jeśli to nie pomoże to zwarcie zwojowe. Silnik do przezwojenia pozdrawiam
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Jeśli po wyłączeniu pompy (w tym samym ułamku sekundy) silnik zatrzymując się pracuje poprawnie, to oznacza że ma zwarcie między zwojowe. Ale jeżeli z chwilą wyłączenia silnik wytwarza hałas proporcjonalny do obrotów, to oznacza łożyska lub woda w silniku co znaczy to samo. Inne uszkodzenia występują bardzo rzadko.
Powodem grzania się silnika będzie albo za duży kondensator, albo zwarcie zwojowe uzwojeń.
Był kiedyś taki silnik, miał zwarcie zwojowe i po osiągnięciu odpowiedniego zwarcia już nie dało się zmienić obrotów.
Wszystko wskazuje na zwarcie między zwojowe.
Wygląda na klasyczne zwarcie zwojowe i bez przewinięcia nic z silnika nie będzie ani w układzie z falownikiem ani przy pracy stycznikowej z termikiem lub wyłącznikiem silnikowym. Woda w silniku itp. wyszłaby przy pomiarach izolacji między uzwojeniami i do PE (zwłaszcza do PE). Wiadomość inicjująca wątek zawiera informację, że izolacja jest w porządku,...
Czy kondensator(y) tam mają być podłączone(w/g) schematu? Pomiar oporności uzwojeń niewiele mówi o tym silniku, zwarcie zwojowe, gdyby było- taki pomiar nie wykaże.
Mam podobny silnik 1-fazowy z dwoma kondensatorami, ale bez wyłącznika odśrodkowego. Silnik posiada dwa uzwojenia: robocze - nawinięte dwoma drutami i pomocnicze nawinięte jednym drutem. Druty w obydwóch uzwojeniach ma tą samą średnice, a więc uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność, niż robocze, wartości tych oporności nie pamiętam, ale...
Skoro szczotki są ok czyli odpowiedniej długości i nie blokują się, a iskrzy silnik, to przyczyny są następujące: -zwarcie między zwojowe -brudny, wyrobiony, uszkodzony komutator/y moduł by odstawił na bok. Pamiętaj, jakiekolwiek prace wykonujesz, wyciągnij wtyczkę z gniazdka!!
Pierze- nie wiruje... (nie może wejść w max. obroty) Zawsze wymieniałem moduł w takim przypadku (uszkodzony procesorek). Pozdrawiam. PS. Może dobry elektronik , w takim przypadku, coś na nowo odkryje :) . Ona nie pierze ani nie wiruje tak było napisane w pierwszym poście zachowanie takie jak by nie łączyło kondensatora zwarcie triaka nie kręci tylko...
Skoro iskrzy i śmierdzi to płytka nie ma nic do rzeczy. Jeżeli iskra jest niebieska i ciągnie się, a wręcz opala caly komutator to na 99% uszkodzony wirnik. Zwarcie między zwojowe=silnik do wymiany.
Uzwojenie przypalone zwarcie między zwojowe do przewinięcia.
Zanieś wirnik żeby zbadać zwarcie między zwojowe wirnika.
Witam . jeśli są popalone sznurki ,wskazuje to na przegrzanie silnika . Może to być zwarcie zwojowe (uzwojeń silnika) . Ten rodzaj usterki, można wykryć, raczej w odpowiednio wyposażonym warsztacie(pomiar prądu pobieranego przez silnik, ewentualnie sprawdzenie elektromagnesem).Lakierowanie ma sens, dopiero, po dokładnym upewnieniu się, co do sprawności...
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
Pralka znowu pierze.Tak tak to był rzeczywiście silnik,wielkie dzięki adminie i szybką reakcję.Okazało się że silnik ma zwarcie zwojowe na wirniku.Silnik wymieniony uśmiech żony bezcenny :D
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Zwarcie między zwojowe trzeba zanieść do testu wirnik.
To jest kondensator przeciwzakłóceniowy. Jeśli nie ma innego, to wina leży w uszkodzonym uzwojeniu- zwarcie zwojowe. Chyba że jest to silnik komutatorowy, co sugeruje to czarne kółko z wycięciem na śrubokręt, to jeszcze szczotki do sprawdzenia.
kolega cezet,ma rację prawdopodobnie silnik ma zwarcie zwojowe i przez to nie ma dobrych obrotów .kondensator gdyby był uszkodzony silnik by nie ruszył pozdrawiam
Witam myślę że spalony jest wirnik ma zwarcie zwojowe .Należało by silnik sprawdzić (na krótko) podłączyć do sieci, jeśli będzie pobierał duży prąd i na komutatorze będzie się mocno iskrzyć to silnik do wymiany pozdrawiam
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
Oporności dobre ale może być zwarcie między zwojowe i tak nie wyjdzie pomiar, tylko podmiana na inną.
Przyczyną nagrzewania się silnika w tym przypadku może być: 1. Zwarcie między zwojowe; 2. Za duża pojemność kondensatora; 3. Obcieranie wirnika o stojan. Jeśli chodzi o zwarcie między zwojowe to jest prosty sposób na sprawdzenie, zimny silnik uruchamiasz na krótki czas (jedna , dwie minuty), wyłączasz, szybko rozbierasz silnik i sprawdzasz która cewka...
Pomiar oporności domowym miernikiem nic nie da, bo żeby wykryć zwarcie zwojowe, musiałbyś dokonać dokładnego pomiaru, specjalnym przyrządem. Dodatkowo, by mieć pewność, że faktycznie jest zwarcie zwojowe, trzeba by znać oporność silnika nowego (przed uszkodzeniem).
Ciekawym jest jaka będzie przyczyna tego grzania. Ja kupiłem rosyjski silnik o podobnych parametrach, który bardzo szybko się nagrzewał bez obciążenia i ruszał bez podpiętego kondensatora pomocniczego i rozruchowego. Więc myślałem, że ma zwarcie międzyzwojowe, taką samą diagnozę postawili w punkcie przezwajania silników, więc zostawiłem go do przezwojenia....
Witam. Nie jest żadną moją tajemnicą sposób sprawdzania wirników silników szeregowych na zwarcie zwojowe. Jednak żeby był zrozumiały muszę wykonać i załaczyć rysunek wraz z opisem interpretacji wyników obserwacji. W związku z tym iż w tygodniu jestem zajęty, obiecuję zrobić to przez weekend. Proszę o cierpliwość. Marek
Panowie kondensatora nigdy nie było, pytanie czy jest mozliwość dołożenia kondensatora bo są problemy z rozruchem, czy też silnik ma jakieś zwarcie między zwojowe.
po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
Miałem kiedyś taki problem - okazał się uszkodzony silnik Miał zwarcie zwojowe , choć falownik i zwykły miernik tego nie wykrył. Najważniejsze , że problem rozwiązany . Powodzenia.
Zwarcie zwojowe uzwojeń kondensatora, lub zwarcie między wycinkami komutatora. Ten ślad, to tarcie zużytą szczotką (linką).
Witam na 100% masz uszkodzony wirnik po mimo tego, że wygląda dobrze ma zwarcie między zwojowe.
Silnik będzie uszkodzony ! .Kondensator powinien być duży i 130 to wartość realna .Druga sprawa , jeżeli masz słabą linie zasilającą (na działce) to efekt będzie podobny .Następna sprawa , silnik mocno buczy (sądzisz że łożyska)to znaczy że ma zwarcie między-zwojowe .Łatwo można to sprawdzić (jeżeli silnik wejdzie na obroty w pobliżu maksymalnych i...
jak sprawdzałeś silnik? miałem taki sam przypadek i okazał się silnik po kilku sekundach silnik dostawał zwarcie zwojowe i nagle chamowł. jmk napisz dlaczego może być grzałka.? i jak ma wpływać na pracę silnika
Dodam że nie mam induktora. Induktor tu pewnie nie pomoże. Może mieć zwarcie zwojowe,stąd to grzanie.
Uzwojenie silnika do sprawdzenia. Zwarcie do masy?, zwarcie zwojowe ?
To znaczy, że on pracuje cały czas?. Tak. Więc dla czego po włożeniu nowego kondensatora jego praca jest głośniejsza niż bez , no i dlaczego się po jednym praniu spalił? Możliwe zwarcie zwojowe w uzwojeniu pomocniczym.
masz zwarcie rozruchu między zwojowe trzeba przezwoić silnik Czy taki silnik w ogóle opłaci się przezwajać ??
Silnik na krótko z pominięciem wlacznika po 3 załączeniu bezpiecznika zaczął pracować. Iskrzy i bardzo się grzeje. Tu masz przyczynę działania bezpiecznika. Zwarcie zwojowe. Wirnik do wymiany, ale bywa, ze i stojan też czasem "pada".
Można go podłączyć bezpośrednio pod akumulator {Uwaga może porządnie iskrzyć}. W silniku może być zwarcie między zwojowe.
Zwarcie zwojowe, wg mnie silnik do przewinięcia, to jedno. A drugie to to mnie się wydaje, że jedno uzwojenie jest jako robocze i ono jest nawinięte grubszym drutem lub podwójnym drutem, a drugie jest pomocnicze nawijane cieńszym drutem, tak jest w moim silniku - też felernym. Uzwojenie robocze podłączone jest cały czas pod przewody N-L, a zmianę obrotów...
Nie jest źle, spalona cewka silnika dmuchawy promieniowej. Po włączeniu funkcji piekarnika pojawia się na zaciskach 230V. Więc ciężko będzie ustalić przyczynę, 🙃, mogło wszak nastąpić zwarcie między zwojowe i cewka spłonęła. Silnik chłodzenia elektroniki jednak działa 🙂 Temat zamknę, po wizycie serwisanta.
Pomiędzy przewodami o różnych kolorach nic nie powinno się mierzyć. Tak, a to ciekawe? Wiesz co to jest zwarcie między zwojowe? Szkodliwa porada!
jedynie miernik nie reaguje przy ceramicznym rezystorze 4.7ohm czyli uwalony ? = ma przerwę? - szeregowo połączony z silnikiem, czyli poprzedni silnik i jego zwarcie między-zwojowe spowodował przepalenie 4R7.
A wcześniej, kiedy były wymieniane filtry? Wygląda to na uszkodzenia spowodowane nadmiernym przegrzewaniem się silnika lub uszkodzeniem samego silnika. Być może to efekt źle dotartych szczotek. Osobiście obstawiam uszkodzenie silnika, zwarcie między zwojowe na wirniku lub stojanie.
Witam, przepraszam że odświeżam temat. Chciałbym się dowiedzieć czy zwarcie zwojowe w uzwojeniu stojana silnika komutatorowego może spowodować uszkodzenie uzwojeń wirnika (zwarcie lub przepalenie drutu uzwojeń http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://ise.pl/index.php?option=com_jfusi... czy te...
Witam. Silnik przy połączeniu w gwiazdę ma trzykrotnie mniejszy moment rozruchowy, znamionowy i ma moc zmniejszoną trzykrotnie w stosunku do połączenia w trójkąt. A może ten silnik był kiedyś przezwajany i teraz dla połączenia w trójkąt powinien pracować przy napięciu 230 V, a dla gwiazdy 400 V ? Pytanie dlaczego był połączony w trójkąt...? Może on...
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
Wirnik to skłądowy element silnika. Najczęściej on ulega uszkodzeniu i nie musi byc wyeksploatowany, by dostać zwarcie zwojowe. Może nawet mieć uszkodzenie, gdzie będzie pracował i nie bedzie iskrzył, ale będzie się właśnie grzać. Zdalnie nikt tego nie stwierdzi.
Przyczyny mogą być dwie: elektryczna (np zwarcie między zwojowe któregoś z uzwojeń), lub mechaniczna nie wyłączanie się hamulca lub przemieszczenie korpusu silnika. Jeśli korpus silnika jest wykonany z profili blaszanych przyspawanych do rdzenia stojana to najprawdopodobniej na skutek "urazu" mechanicznego spowodowanego np zderzeniem noża kosiarki z...
Jeśli chcesz dokładnie zmierzyć rezystancje uzwojeń, a nie masz dokładnego miernika, najlepiej metodą techniczną. Przez wybrane zaciski fazy puszczasz prąd np. 1A i miliwoltomierzem (np. miernik uniwersalny na zakresie 200mV) mierzysz napięcie na tych zaciskach. Mając jakieś trafo z napięciem wyjściowym 10-30V możesz tą metodą możesz zmierzyć impedancję...
...no jeżeli po załączeniu z silnika wydobywa się dym i nie wchodzi na obroty, to zapewne jest zwarcie zwojowe na stojanie albo wirniku. Rozbierz ten silnik i po wyczyszczeniu/przedmuchaniu z pyłu pooglądaj i powąchaj w którym miejscu się pali.
To jest silnik indukcyjny 1-no fazowy z uzwojeniem rozruchowym, wyłączanym wyłącznikiem odśrodkowym. Pytamy o kondensator, bo znaczna większość tego typu silników, ma kondensator, pomagający przy rozruchu. Jest możliwe, że ten silnik, ma zwarcie zwojowe,ale tego typu usterkę, nie rozpozna się przez pomiar oporności uzwojeń. Do tego trzeba innych urządzeń,...
Witam. Z tak opisanych objawów,przede wszystkim proponuję sprawdzić obwód rozruchu silnika,czyli od wyłącznika,poprzez przycisk "start" uzwojenie silnika i kondensator jak się domyślam--125µF.Niestety uzwojenie to jedynie na "ciągłość",bo zwarcie zwojowe nie do sprawdzenia w warunkach amatorskich.
Sprawdzić. 1. izolacje główna 2. oporności fazowe 3. izolacje miedzy fazowa. 4. stan przewodów wewnętrzna skrzynki przyłączeniowej silnika Stan izolacji powinien mieścić się w normie dla maszyn elektrycznych oraz instalacji. Sprawdzić przełączniki i załączniki sterujące maszyną. Brak 1 fazy , nierówne oporności dla silnika 3 fazowego oznaczaj zwarcie...
Wygląda to na uszkodzony silnik (zwarcie zwojowe). Pisałeś że został zalany wodą . Jeśli był włączony zanim wysechł to na pewno sie spalił oglądnij kostkę ale nie silnika tylko wiązki jest czarna i możesz nie zauważyć nadpaleń między stykami. Jeśli ok zmierz rezystancję miedzy białym i żótym oraz między białym i zielonym powinno być ok 56 om . oporność...
Silnik spalony to określenie popularne uszkodzenia silnika elektrycznego polegającego na przegrzaniu uzwojeń i uszkodzeniu izolacji na uzwojeniu /zwarcie między zwojowe/ i nie musi to być zwarcie do obudowy . Czy silnik jest spalony można łatwo stwierdzić zdejmując jedną pokrywę i to może zrobić sam zainteresowany warunek silnik musi być odłączony od...
klamocik napisał: Takich rzeczy jak zwarty zwój nie trzeba odkrywać, Tylko zwój zwarty, a zwarcie zwojowe to jednak całkiem coś innego. To teraz wytłumacz czym się różnią bo wedłóg mnie tylko opornościa a robotę robią. Różnią się tym, że zwarcie zwojowe, to przegrzanie izolacji kilku zwojów i w efekcie zwarcie między sobą (czasem do obudowy), co skutkuje...
Masz przerwę na uzwojeniu wirnika lub zwarcie miedzy zwojowe dlatego zjadło szczotki. https://majsterkowo.pl/jak-w-prosty-spos...
podczas pracy silnik straszliwie iskrzy, śmierdzi i hałasuje - Zwarcie zwojowe w wirniku, a czasem też w stojanie. Żadne zabiegi nie pomogą. [quote="witkacy26"]silnik chodzi, zgodnie z przewydywaniem na początku iskrzy, ale znacznie mniej. /quote]To tylko przeczyszczenie komutatora poprawiło na chwilę połączenie ze szczotkami ,ale nie usunie usterki.
To raczej przezwojenie,bo tam podejrzewam zwarcie zwojowe, które niekoniecznie musi być widoczne na pierwszy rzut oka.
Mam taki silnik na stole i oporność czarny niebieski 43 omy, czarny czerwony 48 om, czerwony niebieski30 om, silnik jest uszkodzony po zalaniu wodą i w moim przypadku wymieniałem go na nowy. W twoim przypadku pewnie też tak będzie że trzeba go wymienić bo może mieć zwarcie między zwojowe.
Wymieniłem kondensator i dalej to samo ale podczas sprawdzania zauważyłem że w jedną stronę obraca się żwawiej i mocno a w drugą słabiutko i to jest ta strona w którą powinien wirować jakby nie miał siły, do tego wysoka temperatura silnika i wydobywający się smród spalonego przewodu sugerują zwarcie między zwojowe jednej z cewek stojana. Proszę o info...
Po odłączeniu pompy od napięcia sprawdź poszczególne miernikiem czy nie posiadają przebicia na obudowę, a także sprawdź miernikiem oporność uzwojeń. Bardzo słaba oporność oznacza przebicie zwarcie, dodatkowo może okazać się że silnik dostał zwarcia miedzy zwojowego.
Witam Dzięki za zainteresowanie. Silnik rozbierałem. Nie widać uszkodzeń, na pomiarze wychodzi taka sama rezystancja dla obydwu faz. Silnik wg dokumentacji ma po dwa bieguny podłączone równolegle. Faktycznie przewody wchodzą prosto w uzwojenie. Wydaje mi się że jest 8 cewek. Jeżeli byłyby łączone to po drugiej stronie silnika,nie ma dostępu musiałbym...
"Pracował w w temperaturze 126 °C" rozumiem, że to była temp. obudowy, czyli uzwojenie miało dużo wyższą. Możliwe uszkodzenie izolacji i zwarcie między zwojowe. Można zmierzyć rezystancję poszególnych uzwojeń miliomomierzem, lub lepiej zmierzyć impedancję metodą techniczną. Żródło napięcia zmiennego np. 12V i podpinane do kolejnej fazy i pomiar prądu....
Wyłącznik termiczny 85°C przykleić do obudowy i po zawodach. Uważam za bardzo dobre wyjście i nawiązujące do starodawnej mojej elektryki. Silnik tego typu i tej mocy nie ulega natychmiastowemu spaleniu, tylko nagrzewa się i to dośc spokojnie. Precyzja tak małego termika nadprądowego jest znikoma i czasem może wogóle nie zadziałać, lub zadziałać gdy...
Ze spawarkami typu EWu 32 miałem do czynienia w latach 70-tych ub. wieku. W/g tabliczki znamionowej silnik zasilany jest napięciem 500V Czyżby to była spawarka górnicza?Podejrzewam zwarcie między zwojowe uzwojenia silnika.Czy silnik po włączeniu osiąga pełne obroty i czy nie "buczy" bardziej niż poprzednio? Silniki spawarek,które wówczas przezwajałem...
Sprawdź czy przewody zasilające uzwojenie wzbudzenia nie są gdzieś przetarte i nie robią zwarcia. Jeśli nie to masz na 95% pewne przezwajanie tego uzwojenia. <Jest gdzieś zwarcie między zwojowe>. Jeśli jest to silnik z tabliczką znamionową to powinien być podany prąd i napięcie wzbudzenia. Pomierz te parametry i będziesz miał pełny obraz problemu....
To co budziło moje obawy i tekst o przegrzaniu to sam szelak Szelakiem to się chyba od dobrych 50 lat nie impregnuje uzwojeń. Cała gama lakierów poliuretanowych, chemo- i termoutwardzalnych. Ogólnie nie da się z tych zdjęć nic wywnioskować - oprócz tego że silnik był przegrzany. Już pojedyncze, niewidoczne gołym okiem zwarcie między zwojowe w głębi...
Podeślij zdjęcia modułu sterowania, szczególnie w pobliżu układu ACS3025T. Pamiętaj że uszkodzenie tego układu to skutek a nie przyczyna. Całkiem możliwe że uszkodzeniu uległ silnik pompy myjącej - zwarcie między zwojowe, przetarta wiązka, zatarcie łożyskowania pompy.
Silnik może mieć zwarcie między zwojowe lub dokorpusowe, najlepiej rozkręć kremlet i sprawdź miernikiem oporności cewek, a jeśli masz możliwość "zakręcenia" go induktorem to też to zrób. oczywiście na początku sprawdź kondensator tak jak napisał darxxxx
usterka wygląda na zwarcie między zwojowe w alternatorze. Jeżeli altek robi się nienaturalnie gorący to uzwojenia dostały zwarcia.
wirnik silnika trzeba wstępnie namagnesować jak silnik długo nie pracował stracił magnetyzm szczątkowy podłącz na chwilę do uzwojenia 12 Volt z prostownika , wirnik powinien się namagnesować , może silnik który masz ma zwarcie między zwojowe wtedy klapa spróbuj z innym silnikiem ja robiłem próby z większymi silnikami i każdy się wzbudzał wystarczyło...
Nie naprawiałem jeszcze żadnej bieżni, nie znam dokładnej budowy. Na Twoim miejscu poszedł bym za wskazówkami (at)krzysztofkamienski Objawy, które podałeś w #29 wskazują na uszkodzenie silnika. Jeżeli szczotki ok i wirnik czysty, to jeszcze może być zwarcie między zwojowe w stojanie. Świadczy o tym stwierdzenie, że silnik się grzeje i zwalnia pod obciążeniem....
o ile dobrze pamiętam ten model podejrzewam że te podkładki to był wentylator jeżeli tak się stało to silnik się przegrzał i czeka cię nowy /przezwojenie zmiana kierunku obrotów następuje na kondensatorze wpiętym szeregowo z uzwojeniem / sterowne przekaźnikiem/. jeżeli buczy to wskazuje na kondensator jakbyś go popchnął za wirnik i ruszy to on / tylko...
Uszkodzenie silnika (zwarcie do masy lub miedzy zwojowe) skutkują co najmniej (!) "spaleniem" triaka, popaleniem ścieżek na płytce itd.. a nalot może być kurzem ze szczotek. PZ nie zawsze eksplodują choć jest to wtedy widowiskowe :)
no to jest ten który widnieje na zdjęciu. mam go wymienić ? Tak, oczywiście na sprawny. bardzo powoli się rozpędzał, i po chwili zaczęło się dymić z tego białego kondensatora Takie zachowanie silnika, to właśnie: uszkodzony kondensator. Powodem takiej sytuacji może być również sam silnik (zwarcie, "przebicie między zwojowe"). W takim przypadku, jedynym...
Ardo A-600 i A-400 nie posiada modułu. Moduł posiada pralka z A-60 ,albo TL-60.Tutaj z Twojego opisu wygląda na zwarcie między zwojowe w silniku.Zwarcie na uzwojeniu wirowania.Trzeba sam silnik sprawdzić z pominięciem programatora.
Zwarcie zwojowe,na tyle małe, że jeszcze próbuje startować, a nie spalił się do końca.
Witam Spróbuję odpowiedzieć: 1 Szczotki jeszcze (przy tej długości)mogą być 2 Uszkodzenie stojana ,to najczęściej przerwa w obwodzie (silnik nie chodzi) 3Uszk. wirnika (najczęściej) zwarcie zwojowe--"sieje iskrami'(bardzo duże iskrzenie . 4 Głośna praca.Po wyjęciu szczotek i obróceniu ręką ,słychać szum łożysk .
Włączę się do tematu ponieważ mam też silnik o takich samych parametrach. Też dwa uzwojenia nawijane takim samym drutem. Jedno nawinięte jest pojedynczym drutem, a drugie podwójnym. Wyłącznika odśrodkowego nie ma. Podłączyłem go w ten sposób, że uzwojenie nawinięte podwójnym drutem potraktowałem jako robocze, a uzwojenie nawinięte pojedynczym drutem...
Szanowni państwo kochani moi Był u mnie " fachowiec " do mojego Tamacika . Był problem z programatorem jak stwierdził owszem coś porobił i nawet ale mało naprawił ( po powrocie od mechanika tak POPIER*****Ł kabel że jak przeskakiwało na wirowanie to pobierał wodę ,ale to zrobione ) wracając mam takie pytanie ,ponieważ od czasu wizyty silnik zaczął mieć...
Alternator po 15 minutach pracy osiąga 105 stopni C. Silnik jeszcze nie rozgrzany. Czy to możliwe aby stojan miał jakieś wewnętrzne między zwojowe zwarcie?
Znajomy mówił że to wina szczotek ale skoro były dość długie to czy to możliwe? Jeśli tylko lekko przesuwały się w prowadnicach, to nie.Po prostu, albo zbyt intensywnie eksploatowany, albo przebicie izolacji i związane z tym zwarcie zwojowe.
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Zwiększyć pojemność kondensatora i próbnie bardzo dużo nawet 150 mikrofarad, dotykając powinno iskrzyć. Prądnica mając zwarcie między zwojowe wygląda jak nowa a nie wzbudza się za to silnik mając zwarcie uzwojenie się zabarwi . Można połączyć go jak silnik i zasilić z 230 V i powinien kręcić się i pobierać prąd znamionowy jak 2 kW 5-8 Amper. Jeżeli...
zwarcie między zwojowe zwarcie zwojowe komutator zwarcie zwojowe trafo
inverter lodówka samsung manta trzaski lodówka ubytek czynnik
parkside bluetooth układ zastępczy tyrystora
Szarpanie rozrusznika na gorącym silniku Passat B5 1.9 TDI Jak zresetować Midea V-ECOK280-SLX-A V8?