Ciężka praca silnika mimo że bęben i silnik lekko się obracają wskazują na awarię silnika.Masz prawdopdobnie zwarcie zwojowe na silniku i stąd te efekty-smród, ciężka praca silnika ( nie wchodzenie w obroty) szczotki ciągną iskrę ( jak warkocz komety) słychać terkotanie szczotek ( podniesiony wycinek komutatora). Zazwyczaj tak kończy żywot silnik gdy...
Wygląda na klasyczne zwarcie zwojowe i bez przewinięcia nic z silnika nie będzie ani w układzie z falownikiem ani przy pracy stycznikowej z termikiem lub wyłącznikiem silnikowym. Woda w silniku itp. wyszłaby przy pomiarach izolacji między uzwojeniami i do PE (zwłaszcza do PE). Wiadomość inicjująca wątek zawiera informację, że izolacja jest w porządku,...
Oporności dobre ale może być zwarcie między zwojowe i tak nie wyjdzie pomiar, tylko podmiana na inną.
Zwarcie między zwojowe trzeba zanieść do testu wirnik.
Niektóre małe silniczki, np w starych gramofonach miały celowo zwarty zwój, aby same startowały. W większych silnikach były uzwojenia rozruchowe rozwierane przez wyłączniki odśrodkowe lub włączane tylko na czas rozruchu (w dawnych lodówkach). W tym przypadku jeżeli sam rusza to może być zwarcie zwojowe - tak sądziłem do czasu opisanego przeze mnie przypadku....
Jeżeli silnik ma tylko jeden kondensator to jest to kondensator pracy. Silnik może mieć zwarcie zwojowe na jednym z 2 uzwojeń, ale to można sprawdzić tylko elektromagnesem - (próbnikiem zwarć zwojowych).
Z fotki wynika ze skończyły się szczotki w tym silniku i należy je wymienić. Kolegę chyba ponosi wyobraźnia ^^ Wirnik ma zwarcie między-zwojowe, zatem silnik nadaje się tylko do kosza xD (at)sebaso1908 https://obrazki.elektroda.pl/8501055100_... Jak chcesz mam nowy (HXGP2L.62) - 4 stówki.
Rozlacz mostki i zmierz rezystancje kazdej z cewek tzn U1-U2, V1-V2, W1-W2. Jezeli nadal jest roznica taka duza to oznacza ze jest skrot uzwojenia - zwarcie miedzy zwojowe. Silnik pracuje niepelnofazowo po dluzszej pracy moze sie spalic. Jezeli masz miernik cegowy to mozesz sprawdzic czy rowno sa obciazone fazy.
Wirnik silnika do sprawdzenia- zwarcie miedzy zwojowe. Ewentualnie komutator. Zakładam, że długość szczotek dobra, oraz nie zatarte łożyska.
Silnik się przegrzał zwarcie między zwojowe silnika raczej zlom, silnik w cenie uradzenia. Rozbierz dla ciekawości.
Zanieś silnik tam gdzie przezwaja mają przyrząd do sprawdzania wirników , obstawiam zwarcie między zwojowe, nic dobrego po zadymieniu.
Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Musisz go oddać do wyspecjalizowanego zakładu.
Daj jeszcze zdjęcia wirnika wychodzi że będzie tzw zwarcie zwojowe.
Jeśli po wyłączeniu pompy (w tym samym ułamku sekundy) silnik zatrzymując się pracuje poprawnie, to oznacza że ma zwarcie między zwojowe. Ale jeżeli z chwilą wyłączenia silnik wytwarza hałas proporcjonalny do obrotów, to oznacza łożyska lub woda w silniku co znaczy to samo. Inne uszkodzenia występują bardzo rzadko.
Wirnik do badanie na zwarcie między zwojowe.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Zwarcie zwojowe "działa" tak samo na zimnym, jak i na rozgrzanym silniku. Jaka to kosiarka ?
Witam jeśli z hamulcem jest dobrze to sprawdz kondensator lub podmień na nowy ,jeśli to nie pomoże to zwarcie zwojowe. Silnik do przezwojenia pozdrawiam
Był kiedyś taki silnik, miał zwarcie zwojowe i po osiągnięciu odpowiedniego zwarcia już nie dało się zmienić obrotów.
Skoro szczotki są ok czyli odpowiedniej długości i nie blokują się, a iskrzy silnik, to przyczyny są następujące: -zwarcie między zwojowe -brudny, wyrobiony, uszkodzony komutator/y moduł by odstawił na bok. Pamiętaj, jakiekolwiek prace wykonujesz, wyciągnij wtyczkę z gniazdka!!
Ciekawym jest jaka będzie przyczyna tego grzania. Ja kupiłem rosyjski silnik o podobnych parametrach, który bardzo szybko się nagrzewał bez obciążenia i ruszał bez podpiętego kondensatora pomocniczego i rozruchowego. Więc myślałem, że ma zwarcie międzyzwojowe, taką samą diagnozę postawili w punkcie przezwajania silników, więc zostawiłem go do przezwojenia....
Powodem grzania się silnika będzie albo za duży kondensator, albo zwarcie zwojowe uzwojeń.
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Mam podobny silnik 1-fazowy z dwoma kondensatorami, ale bez wyłącznika odśrodkowego. Silnik posiada dwa uzwojenia: robocze - nawinięte dwoma drutami i pomocnicze nawinięte jednym drutem. Druty w obydwóch uzwojeniach ma tą samą średnice, a więc uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność, niż robocze, wartości tych oporności nie pamiętam, ale...
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
Wszystko wskazuje na zwarcie między zwojowe.
Czy kondensator(y) tam mają być podłączone(w/g) schematu? Pomiar oporności uzwojeń niewiele mówi o tym silniku, zwarcie zwojowe, gdyby było- taki pomiar nie wykaże.
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
Najprościej, polewać uzwojenie, ale metoda taka sobie. Przewody uzwojenia w części żłobkowej i na czołach muszą być, ogólnie ujmując, bardzo trwale w całej warstwie "sklejone", jeżeli tego nie uzyskasz masz szanse, iż "piorunem" pojawią się zwarcia zwojowe.
Uzwojenie przypalone zwarcie między zwojowe do przewinięcia.
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
Zanieś wirnik żeby zbadać zwarcie między zwojowe wirnika.
Niestety miernik uniwersalny to za mało. Wirnik można sprawdzić na specjalnym urządzeniu, które spotyka się w zakładach zajmujących się naprawą wirników.Grzanie się wirnika to objaw zwarcia zwojowego, ale czasem przyczyną grzania się wirnika i zwalniania obrotów może być uszkodzone łożysko.
Taka oporność jest możliwa. Niestety mierząc oporność omomierzem,nie wykryjesz zwarcia zwojowego.
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Pralka znowu pierze.Tak tak to był rzeczywiście silnik,wielkie dzięki adminie i szybką reakcję.Okazało się że silnik ma zwarcie zwojowe na wirniku.Silnik wymieniony uśmiech żony bezcenny :D
Zanieś wirnik tam gdzie przezwajaj silniki na pomiar zwarcia miedzy zwojowego elektromagnesem.
"Pracował w w temperaturze 126 °C" rozumiem, że to była temp. obudowy, czyli uzwojenie miało dużo wyższą. Możliwe uszkodzenie izolacji i zwarcie między zwojowe. Można zmierzyć rezystancję poszególnych uzwojeń miliomomierzem, lub lepiej zmierzyć impedancję metodą techniczną. Żródło napięcia zmiennego np. 12V i podpinane do kolejnej fazy i pomiar prądu....
klamocik napisał: Takich rzeczy jak zwarty zwój nie trzeba odkrywać, Tylko zwój zwarty, a zwarcie zwojowe to jednak całkiem coś innego. To teraz wytłumacz czym się różnią bo wedłóg mnie tylko opornościa a robotę robią. Różnią się tym, że zwarcie zwojowe, to przegrzanie izolacji kilku zwojów i w efekcie zwarcie między sobą (czasem do obudowy), co skutkuje...
Silnik będzie uszkodzony ! .Kondensator powinien być duży i 130 to wartość realna .Druga sprawa , jeżeli masz słabą linie zasilającą (na działce) to efekt będzie podobny .Następna sprawa , silnik mocno buczy (sądzisz że łożyska)to znaczy że ma zwarcie między-zwojowe .Łatwo można to sprawdzić (jeżeli silnik wejdzie na obroty w pobliżu maksymalnych i...
Skoro iskrzy i śmierdzi to płytka nie ma nic do rzeczy. Jeżeli iskra jest niebieska i ciągnie się, a wręcz opala caly komutator to na 99% uszkodzony wirnik. Zwarcie między zwojowe=silnik do wymiany.
Przyczyną nagrzewania się silnika w tym przypadku może być: 1. Zwarcie między zwojowe; 2. Za duża pojemność kondensatora; 3. Obcieranie wirnika o stojan. Jeśli chodzi o zwarcie między zwojowe to jest prosty sposób na sprawdzenie, zimny silnik uruchamiasz na krótki czas (jedna , dwie minuty), wyłączasz, szybko rozbierasz silnik i sprawdzasz która cewka...
Tam nie ma coś takiego, a jest kondensator. Raczej sprawdzić prąd pobierany przez silnik , czy jest znamionowy (czy czasem silnik nie ma zwarcia między zwojowego) i sprawdzić kondensator czy nie ma zwarcia.
Witam.Przyczyną błędu F-7 okazał się zwarty zwojowo wirnik silnika,po przewinięciu i wymianie komutatora wszystko OK' Serdecznie dziękuję za pomoc,zamykam temat. Pozdrawiam.
Pierze- nie wiruje... (nie może wejść w max. obroty) Zawsze wymieniałem moduł w takim przypadku (uszkodzony procesorek). Pozdrawiam. PS. Może dobry elektronik , w takim przypadku, coś na nowo odkryje :) . Ona nie pierze ani nie wiruje tak było napisane w pierwszym poście zachowanie takie jak by nie łączyło kondensatora zwarcie triaka nie kręci tylko...
Silnik na krótko z pominięciem wlacznika po 3 załączeniu bezpiecznika zaczął pracować. Iskrzy i bardzo się grzeje. Tu masz przyczynę działania bezpiecznika. Zwarcie zwojowe. Wirnik do wymiany, ale bywa, ze i stojan też czasem "pada".
Witam . jeśli są popalone sznurki ,wskazuje to na przegrzanie silnika . Może to być zwarcie zwojowe (uzwojeń silnika) . Ten rodzaj usterki, można wykryć, raczej w odpowiednio wyposażonym warsztacie(pomiar prądu pobieranego przez silnik, ewentualnie sprawdzenie elektromagnesem).Lakierowanie ma sens, dopiero, po dokładnym upewnieniu się, co do sprawności...
po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
To jest kondensator przeciwzakłóceniowy. Jeśli nie ma innego, to wina leży w uszkodzonym uzwojeniu- zwarcie zwojowe. Chyba że jest to silnik komutatorowy, co sugeruje to czarne kółko z wycięciem na śrubokręt, to jeszcze szczotki do sprawdzenia.
Witam,prawdopodobnie silnik pracuje na zwarciu zwojowym .Sprawdz prąd jaki pobiera ,sam silnik bez obciążenia nie powinien przekraczać 1A,jeśli pobiera większy silnik do przezwojenia pozdrawiam
Witam. Nie jest żadną moją tajemnicą sposób sprawdzania wirników silników szeregowych na zwarcie zwojowe. Jednak żeby był zrozumiały muszę wykonać i załaczyć rysunek wraz z opisem interpretacji wyników obserwacji. W związku z tym iż w tygodniu jestem zajęty, obiecuję zrobić to przez weekend. Proszę o cierpliwość. Marek
kolega cezet,ma rację prawdopodobnie silnik ma zwarcie zwojowe i przez to nie ma dobrych obrotów .kondensator gdyby był uszkodzony silnik by nie ruszył pozdrawiam
(at)Pritend Nie ma możliwości łączenia gwiazda trójkąt (tj. konfiguracji) Podejrzewam , że jako iż to dedykowany silnik dla tego typu aplikacji jest to połączenie w trójkąt (czemu, to chyba oczywiste) (at)Vorlog Sprawdzałem i tak i tak. Dodatkowo zamontowałem inny motoreduktor (tj. ten sam z takiego samego silnika) i objawy te same. Jak wspominałem,...
Zwarcie zwojowe uzwojeń kondensatora, ............ Stanisławie popraw to!
Najprościej iść do zakładu przezwajającego silniki elektryczne i sprawdzić pod kątem zwarcia zwojowego mam nadzieję ze takowy jest u Ciebie.
Pomiar oporności domowym miernikiem nic nie da, bo żeby wykryć zwarcie zwojowe, musiałbyś dokonać dokładnego pomiaru, specjalnym przyrządem. Dodatkowo, by mieć pewność, że faktycznie jest zwarcie zwojowe, trzeba by znać oporność silnika nowego (przed uszkodzeniem).
Miałem kiedyś taki problem - okazał się uszkodzony silnik Miał zwarcie zwojowe , choć falownik i zwykły miernik tego nie wykrył. Najważniejsze , że problem rozwiązany . Powodzenia.
Przyczyny mogą być dwie: elektryczna (np zwarcie między zwojowe któregoś z uzwojeń), lub mechaniczna nie wyłączanie się hamulca lub przemieszczenie korpusu silnika. Jeśli korpus silnika jest wykonany z profili blaszanych przyspawanych do rdzenia stojana to najprawdopodobniej na skutek "urazu" mechanicznego spowodowanego np zderzeniem noża kosiarki z...
Witam na 100% masz uszkodzony wirnik po mimo tego, że wygląda dobrze ma zwarcie między zwojowe.
Jeżeli ktoś chce dolewać oleju do agregatu niech weźmie pod uwagę że jest to gatunek oleju zwany olejem transformatorowym .(elektroizolacyjny) Izolacja uzwojenia silnika nie jest odporna na wszystkie gatunki oleju , zwykłe oleje do smarowania mogą spowodować powolne rozpuszczanie izolacji drutu nawojowego a w konsekwencji zwarcia między zwojowe i spalenie...
Witam myślę że spalony jest wirnik ma zwarcie zwojowe .Należało by silnik sprawdzić (na krótko) podłączyć do sieci, jeśli będzie pobierał duży prąd i na komutatorze będzie się mocno iskrzyć to silnik do wymiany pozdrawiam
Witam,sprawdzić połączenia na silniku czy nie są lużne.Jeśli to nie pomoże podmienić kondensator ,sprawdzić prąd czy nie przekracza prąd znamionowy jeśli tak silnik pracuje na zwarciu zwojowym a to pogarsza jego moment obrotowy pozdrawiam
Jeżeli ładnie wyczyścił komutator , wyrównał go , wyczyścił szczeliny przed zwarciem A on nadal iskrzy to na bank przebicie między zwojowe jest . Ale to trzeba sprawdzić na przyrządzie , sam omomierz mało nam powie . :| Dodano po 1 Można zrobić test z żarówką .
Uzwojenie silnika do sprawdzenia. Zwarcie do masy?, zwarcie zwojowe ?
masz zwarcie rozruchu między zwojowe trzeba przezwoić silnik Czy taki silnik w ogóle opłaci się przezwajać ??
Proszę o niedodawanie odpowiedzi w stylu nie opłaca się naprawiać chińczyka kup nową Przykro mi ale tak właśnie jest. Spalony wirnik, słychać to po pracy silnika i widać po objawach i wyglądzie szczotek. Ponadto objaw zwolnienia obrotów i iskrzenie jest tak charakterystyczny dla zwarcia między-zwojowego w wirniku, że dalsza zabawa nie ma sensu (chyba,...
Można go podłączyć bezpośrednio pod akumulator {Uwaga może porządnie iskrzyć}. W silniku może być zwarcie między zwojowe.
Panowie kondensatora nigdy nie było, pytanie czy jest mozliwość dołożenia kondensatora bo są problemy z rozruchem, czy też silnik ma jakieś zwarcie między zwojowe.
Tak są dobre. Omomierzem nie sposób zmierzyć zwarcia między zwojowego. Co a wirnikiem ( obtarcie ) ?
Prawdopodobnie podłączając silnik pod napiecie 230V spowodowałeś uszkodzenie izolacji uzwojeń (przegrzanie i przebicia), a teraz już się tworzą zwarcia zwojowe. Spróbuj rozebrać silnik i zobaczyć czy: - nie powstały zwarcia na komutatorze, - nie widać w uzwojeniach drutów z czarną izolacją. Druga mozliwość: Jeżeli się nie znasz na silnikach, to udaj...
jak sprawdzałeś silnik? miałem taki sam przypadek i okazał się silnik po kilku sekundach silnik dostawał zwarcie zwojowe i nagle chamowł. jmk napisz dlaczego może być grzałka.? i jak ma wpływać na pracę silnika
Powiem że trochę zagadkowy dla mnie ten schemat. Wygląda mi na to że do jazdy w górę jest na chwilę dołączany dodatkowy kondensator do dodatkowego uzwojenia. Nie masz tam jakiegoś przycisku "turbo" czy innej zmiany prędkości z pilota? Rzuć okiem na zaznaczenie, czy tam to co idzie od kondensatora jest zwarte na stałe z zerem zasilania przy stykach K2,...
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Zwarcie zwojowe, wg mnie silnik do przewinięcia, to jedno. A drugie to to mnie się wydaje, że jedno uzwojenie jest jako robocze i ono jest nawinięte grubszym drutem lub podwójnym drutem, a drugie jest pomocnicze nawijane cieńszym drutem, tak jest w moim silniku - też felernym. Uzwojenie robocze podłączone jest cały czas pod przewody N-L, a zmianę obrotów...
sprawdz kostke przy silniku czy nie jest wypalona.sprawdz silnik czy niema zwarcia zwojowego na rewersach
Witam. Podaję niezawodny sposób sprawdzania stojana silników szeregowych prądu zmiennego. Potrzebna jest duża śruba lub nakrętka by zamknąć obwód magnetyczny, źródło napięcia zmiennego ok. 24V, miernik uniwersalny. Rozmontowujemy silnik aby mieć sam stojan. W miejsce wirnika wkładamy wspomnianą śrubę lub nakrętkę w taki sposób by zmostkować nadbiegunniki...
Po odłączeniu pompy od napięcia sprawdź poszczególne miernikiem czy nie posiadają przebicia na obudowę, a także sprawdź miernikiem oporność uzwojeń. Bardzo słaba oporność oznacza przebicie zwarcie, dodatkowo może okazać się że silnik dostał zwarcia miedzy zwojowego.
Nie jest źle, spalona cewka silnika dmuchawy promieniowej. Po włączeniu funkcji piekarnika pojawia się na zaciskach 230V. Więc ciężko będzie ustalić przyczynę, 🙃, mogło wszak nastąpić zwarcie między zwojowe i cewka spłonęła. Silnik chłodzenia elektroniki jednak działa 🙂 Temat zamknę, po wizycie serwisanta.
Masz przerwę na uzwojeniu wirnika lub zwarcie miedzy zwojowe dlatego zjadło szczotki. https://majsterkowo.pl/jak-w-prosty-spos...
usterka wygląda na zwarcie między zwojowe w alternatorze. Jeżeli altek robi się nienaturalnie gorący to uzwojenia dostały zwarcia.
Pomiędzy przewodami o różnych kolorach nic nie powinno się mierzyć. Tak, a to ciekawe? Wiesz co to jest zwarcie między zwojowe? Szkodliwa porada!
(at)ay56 Pytałem o pomiar zwarcia zwojowego. Wiesz jak się to objawia i jak to sprawdzić, bo piszesz coś, a później nie kończysz.
Wirnik to skłądowy element silnika. Najczęściej on ulega uszkodzeniu i nie musi byc wyeksploatowany, by dostać zwarcie zwojowe. Może nawet mieć uszkodzenie, gdzie będzie pracował i nie bedzie iskrzył, ale będzie się właśnie grzać. Zdalnie nikt tego nie stwierdzi.
jedynie miernik nie reaguje przy ceramicznym rezystorze 4.7ohm czyli uwalony ? = ma przerwę? - szeregowo połączony z silnikiem, czyli poprzedni silnik i jego zwarcie między-zwojowe spowodował przepalenie 4R7.
To znaczy, że on pracuje cały czas?. Tak. Więc dla czego po włożeniu nowego kondensatora jego praca jest głośniejsza niż bez , no i dlaczego się po jednym praniu spalił? Możliwe zwarcie zwojowe w uzwojeniu pomocniczym.
A wcześniej, kiedy były wymieniane filtry? Wygląda to na uszkodzenia spowodowane nadmiernym przegrzewaniem się silnika lub uszkodzeniem samego silnika. Być może to efekt źle dotartych szczotek. Osobiście obstawiam uszkodzenie silnika, zwarcie między zwojowe na wirniku lub stojanie.
Jeżeli można odpiąć obciążenie z wałka silnika, to zalłączyłbym go na krótko z sieci i pomierzył prądy cęgami. Będą równe - silnik można uznać za sprawny. Jeśli nie - mamy podejrzenie zwarcia zwojowego. Jeżeli silnik jest sprawny, to zostaje nam obciążenie, tzn coś się zmieniło w międzyczasie i softstart nie wyrabia jak kiedyś. Zwłaszcza, że nowy z...
Sprawdzić. 1. izolacje główna 2. oporności fazowe 3. izolacje miedzy fazowa. 4. stan przewodów wewnętrzna skrzynki przyłączeniowej silnika Stan izolacji powinien mieścić się w normie dla maszyn elektrycznych oraz instalacji. Sprawdzić przełączniki i załączniki sterujące maszyną. Brak 1 fazy , nierówne oporności dla silnika 3 fazowego oznaczaj zwarcie...
Witam, przepraszam że odświeżam temat. Chciałbym się dowiedzieć czy zwarcie zwojowe w uzwojeniu stojana silnika komutatorowego może spowodować uszkodzenie uzwojeń wirnika (zwarcie lub przepalenie drutu uzwojeń http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://ise.pl/index.php?option=com_jfusi... czy te...
Witam. Z tak opisanych objawów,przede wszystkim proponuję sprawdzić obwód rozruchu silnika,czyli od wyłącznika,poprzez przycisk "start" uzwojenie silnika i kondensator jak się domyślam--125µF.Niestety uzwojenie to jedynie na "ciągłość",bo zwarcie zwojowe nie do sprawdzenia w warunkach amatorskich.
albo tacho dopiero po chwili przestają działać? Tak może przerywać czy np. stanowić po chwili zwarcie między zwojowe, ale czasami jest to trudne do ustalenia i zobacz na te rezystory bodaj na płycie PCB :D http://obrazki.elektroda.pl/3623297500_1...
No i moje pytanie - co może być przyczyną? Szczotki nowe, komutator nie wygląda najgorzej. Wirnik nie jest nigdzie osmolony czy przypalony. Zwarcia między-zwojowe w wirniku są przeważnie niezauważalne przy oględzinach. Można je wykryć dopiero dysponując prostym przyrządem. [url=https://www.google.com/search?q=prz...
podczas pracy silnik straszliwie iskrzy, śmierdzi i hałasuje - Zwarcie zwojowe w wirniku, a czasem też w stojanie. Żadne zabiegi nie pomogą. [quote="witkacy26"]silnik chodzi, zgodnie z przewydywaniem na początku iskrzy, ale znacznie mniej. /quote]To tylko przeczyszczenie komutatora poprawiło na chwilę połączenie ze szczotkami ,ale nie usunie usterki.
To jest silnik indukcyjny 1-no fazowy z uzwojeniem rozruchowym, wyłączanym wyłącznikiem odśrodkowym. Pytamy o kondensator, bo znaczna większość tego typu silników, ma kondensator, pomagający przy rozruchu. Jest możliwe, że ten silnik, ma zwarcie zwojowe,ale tego typu usterkę, nie rozpozna się przez pomiar oporności uzwojeń. Do tego trzeba innych urządzeń,...
Jeśli chcesz dokładnie zmierzyć rezystancje uzwojeń, a nie masz dokładnego miernika, najlepiej metodą techniczną. Przez wybrane zaciski fazy puszczasz prąd np. 1A i miliwoltomierzem (np. miernik uniwersalny na zakresie 200mV) mierzysz napięcie na tych zaciskach. Mając jakieś trafo z napięciem wyjściowym 10-30V możesz tą metodą możesz zmierzyć impedancję...
To raczej przezwojenie,bo tam podejrzewam zwarcie zwojowe, które niekoniecznie musi być widoczne na pierwszy rzut oka.
...no jeżeli po załączeniu z silnika wydobywa się dym i nie wchodzi na obroty, to zapewne jest zwarcie zwojowe na stojanie albo wirniku. Rozbierz ten silnik i po wyczyszczeniu/przedmuchaniu z pyłu pooglądaj i powąchaj w którym miejscu się pali.
Wymieniłem kondensator i dalej to samo ale podczas sprawdzania zauważyłem że w jedną stronę obraca się żwawiej i mocno a w drugą słabiutko i to jest ta strona w którą powinien wirować jakby nie miał siły, do tego wysoka temperatura silnika i wydobywający się smród spalonego przewodu sugerują zwarcie między zwojowe jednej z cewek stojana. Proszę o info...
Silnik spalony to określenie popularne uszkodzenia silnika elektrycznego polegającego na przegrzaniu uzwojeń i uszkodzeniu izolacji na uzwojeniu /zwarcie między zwojowe/ i nie musi to być zwarcie do obudowy . Czy silnik jest spalony można łatwo stwierdzić zdejmując jedną pokrywę i to może zrobić sam zainteresowany warunek silnik musi być odłączony od...
zwarcie zwojowe wirnik zwarcie zwojowe zwarcie zwojowe komutator
mitsubishi katalizator wykrywanie dźwięku masło korek oleju
wózek widłowy gaśnie canon mg3650
Yamaha AX-750 - Czy to dobry wzmacniacz? Zawór upustowy i wąż turbo w Mercedes Viano 3.0 CDI: diagnostyka i naprawa