Witam. ACS108 6S to TRIAK. Jest dostępny tutaj. https://www.tme.eu/pl/katalog/?search=AC... Rezystory kod 102-1KΩ rezystor 103-10KΩ tranzystor Q11 umyj dokładnie i wpisz oznaczenie jego.
Zwarcie uzwojenia silnika agregatu.
Pomiary wskazują na zwarcie pomiędzy uzwojeniami.
W innym urządzeniu przełącznik lewo/prawo był tak zrobiony. https://obrazki.elektroda.pl/7931288100_... L1 i L2 to uzwojenia silnika. Uzwojenia są identyczne.
Witam ! Rzeczywiście jakieś nietypowe ustrojstwo.Jedyne co ci pozostaje to próba przewinięcia uzwojenia które wykazuje zwarcie. Prawdopodobnie w tym silniku są tylko dwa uzwojenia nawinięte na wspólnym karkasie. Można to sprawdzić po rozebraniu silniczka,trzeba go delikatnie rozpiłować w miejscach zgrzania. Jeżeli jest tak jak mówię ,to z przewinięciem...
Mniejsza rezystancja nie ma wplywu na to ze silnik stoi. Jezeli uzwojenie mialoby zwarcie (czesciowe lub calkowite) to silnik rozpedzalby sie tylko na chwile albo predkosc obrotowa bylaby za duza. Powtorze jeszcze raz pytanie: sprawdziles sam silnik?
Silnik przeważnie jak kapitan okrętu - schodzi ostatni. Grzał się - co było łatwe do sprawdzenia chyba? A ten fakt pominąłeś podczas diagnozy. Samo grzanie się mogło wynikać z kilku powodów - albo zwarcie w uzwojeniach, albo na komutatorze, W tym drugim wypadku wystarczyłoby porządnie wymyć komutator i przestrzenie między lamelkami. Dopiero zwarcie...
Overcurrent durring running. ,,Przekroczona wartość prądu podczas pracy''. Częściowe zwarcie uzwojeń silnika, Jeżeli ten komunikat wyświetla się natychmiast po załączeniu a silnik nie startuje, uszkodzenie falownika- mostek IGBT. Jeżeli podczas pracy, możliwa częściowa utrata pojemności kondensatora głównego. Tyle na początek. Z moich doświadczeń wynika...
Prawdopodobnie uszkodzone uzwojenie silnika. Przejrzyj połączenia i uzwojenia.
Są trzy możliwości 1. Brak pojemności kondensatora ( dlaczego silnik startuje? ). 2. Częściowa utrata pojemności ( silnik może startować bez obciążenia gorzej z obciążeniem ). 3. Zwarcie na kondensatorze ( Silnik nie startuje, "buczy", znacznie się grzeje ). Nie zapomnij kolego również o silniku on posiada uzwojenie robocze i tzw. "rozruchowe" możliwe...
Rozlacz mostki i zmierz rezystancje kazdej z cewek tzn U1-U2, V1-V2, W1-W2. Jezeli nadal jest roznica taka duza to oznacza ze jest skrot uzwojenia - zwarcie miedzy zwojowe. Silnik pracuje niepelnofazowo po dluzszej pracy moze sie spalic. Jezeli masz miernik cegowy to mozesz sprawdzic czy rowno sa obciazone fazy.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
W silnikach jednofazowych są zazwyczaj dwa uzwojenia, u ciebie sa trzy - to zapewne silnik trójfazowy, brak kondensatora to potwierdza. Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Dokładnie - spalony jest.
Silnik na stół i sprawdzic bezpośrednio szczotki w szereg z uzwojeniem i zasilanie na drugie końce uzwojenia
czy ona ma przycisk "wyłącz wirówkę"? jeśli silnik indukcyjny to sprawdź kondensator silnika.albo spalony/zwarte uzwojenia silnika(wtedy wymiana silnika)
A może to jest częściowe zwarcie uzwojenia do jednego z wyprowadzeń, które tworzy ten zwarty zwój powodujący start silnika i jego nagrzewanie. Konieczne byłyby dokładne pomiary rezystancji uzwojeń i porównanie ich z danymi fabrycznymi.
Opis diagnozy jest co najmniej dziwny. Cytat: "Wg diagnozy serwisanta winna jest pompa, która rzekomo ma przebicie na uzwojeniu Serwisant od sterownika postawił taką diagnozę w oparciu o pomiar rezystancji na zaciskach doprowadzających napięcie do pompy, tj. pomiędzy zaciskami N oraz L. Wartość pomiaru wynosiła 0,7 kΩ. " Chyba że miał na myśli...
Witam ! Czy silnik buczy ? czy silnik nie reaguje na zasilanie ? Jeśli nie reaguje na zasilanie to może być przerwa w uzwojeniu, uszkodzenie wyłącznika wykluczyłeś sam. Jeśli silnik buczy to przyczyn może być kilka: zwarcie uzwojenia silnika, uszkodzenia kondensatora i uszkodzenie mechaniczne np. zatarcie łożysk lub wyrobienie się ułożyskowania. Pozdrawiam....
To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone...
jak nie to ,to zwarte uzwojenie,silnik do wymiany lub przezwojenia ale sprawdż jeszcze łożyska może są tak zapieczone że ledwo kręci
Opisz problem trochę dokładniej i jaśniej. Jeśli po włączeniu jest zwarcie i wyłącza bezpieczniki trzeba sprawdzić miernikiem uzwojenia silnika.
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
Problem polega na tym, że silnik bardzo mocno się nagrzewa, A to, że się nagrzewa, to może być uszkodzona izolacja uzwojenia czyli zwarcie miedzyzwojowe.
To jest zwykły włącznik termiczny, nie ma na nim minusa. Odłącz silnik wentylatora bo na nim masz stałą masę i leci przez uzwojenie silnika na włącznik.
W linku z postu (at)wojtek9007 jest takie samo podłączenie jak na zdjęciach z postu #4, czerwone na zasilanie, niebieskie na kondensator. Taki układ wyprowadzeń silnika i rezystancje z postu #11 wskazują, że bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń nie powinien się zmienić kierunek wirowania silnika, chyba że nastąpiło zwarcie pomiędzy uzwojeniami,...
po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
Konkretnie jakiego? Uzwojenie silnika może ulec następującym uszkodzeniom: - przerwa w uzwojeniu, sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji uzwojenia (zakres na omomierzu od kilku do kilkuset omów) - zwarcie uzwojenia (jakość izolacji uzwojenia) do korpusu silnika, sprawdzamy poprzez pomiar np. induktorem (zakres MΩ).
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
Nie chodzi mi o zatrzymany wirnik tylko oczywiscie o moment przyspieszania silnika Podczas przyspieszania jest ta sama opcja co przy zwartym uzwojeniu. Silnik tak czy siak musi wystartować z prędkością kątową równą 0. No chyba, że mówimy o sytuacji, gdzie wirnik silnika już się kręci i wtedy uruchamiamy zasilanie.
Jeżeli silnik ma tylko jeden kondensator to jest to kondensator pracy. Silnik może mieć zwarcie zwojowe na jednym z 2 uzwojeń, ale to można sprawdzić tylko elektromagnesem - (próbnikiem zwarć zwojowych).
Masa i wyprowadzony konektor połączone są najczęściej do końców uzwojenia pierwotnego, którego zwarcie wyłącznikiem zewnętrznym powoduje zatrzymanie silnika. Uzwojenie ma rezystancję najwyżej pojedynczych omów, więc miernik podręczny pokaże "zwarcie".
Witam ! Pierwszy krok to demontaż silnika aby zobaczyć jak wygląda uzwojenie. Dobranie się do 1/4 ( jednej cewki jednej fazy ) może być bardzo trudne. 1. Impregnacja uzwojenia. 2. Stosunkowo cienki drut.
nie można zwierać wyjść silnika FM (wentylatora), C1 jest dla niego kondensatorem rozruchowym, tak samo jak C2 jest kondensatorem rozruchowym dla COMP ( sprężarki), jak poprzednik mój wspomiał ten element to poprostu listwa zaciskowa, a przewody: RED(czerwony) - to zasilanie uzwojenia roboczego, BLK(czarny) - przewód neutralny (zerowy), YEL(żólty)-...
Da się przetestować motor BLDC bez falownika? Oczywiście, istnieje kilka metod testowania silników BLDC (Brushless DC) bez falownika, ale trzeba pamiętać, że pełna funkcjonalność takiego silnika, w tym sterowanie prędkością i momentem obrotowym, jest zwykle dostępna tylko przy użyciu odpowiedniego sterownika. Niemniej jednak, dla prostych testów, których...
Już nawet serwis nie pomoże. Poszedłem za radą bubu64: „Neutralny daj na prawy pin bo zasilasz uzwojenie rozruchowe i dlatego się grzeje. Kondka wywal i tylko do rozruchu zmostkuj prawy pin z lewym. Jak ruszy to lewy odepnij:)”. Jak załączyłem napięcie to się zrobiło zwarcie i po zawodach, agregat na złom. Jest zwarcie uzwojenia silnika...
No to jeszcze "szóstka w totka" - miałem podobny przypadek w silniku pralki elektrycznej, uszkodzona izolacja uzwojenia, przy zimnym silniku (zaraz po włączeniu) nic się nie działo ale po nagrzaniu następowało zwarcie międzyzwojowe, siadała moc silnika i obroty. Po ostudzeniu historia się powtarzała. Jeżeli nie to, to się poddaję, nie mam więcej pomysłów.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
lada zaczęła działać poprawnie... na obudowie mam wszędzie fazę Rozumiem skrót myślowy ale brzmi dziwnie, w takich wypadkach niestety trzeba powycierać kurz łokciami i podłączyć sprężarkę (najlepiej bez podpiętego silnika wentylatora) bezpośrednio pod 230v i sprawdzić czy ma przebicie (zamienić też na próbę przewody zasilające) a potem stopniowo podłączać...
Google -> "silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym"
Od strony gniazda wyjściowego powinien być bezpiecznik. zobacz czy nie "wyskoczył". Te prądnice mają tylko uzwojenia i kondensatory, nie ma regulatora... Po uruchomieniu silnika nie ma żadnego napięcia na uzwojeniach? Może "rozmagnesowałeś" prądem przemiennym wirnik, spróbuj zasilić któreś uzwojenie z akumulatora samochodowego szeregowo przez jakąś...
Sprzedaj . Możesz oddzielnie odzyskać miedź i żeliwo. Zwarcie uzwojeń w jednym uzwojeniu znaczy zakłócenia pracy w drugim uzwojeniu. Bo rdzeń stojana jest wspólny.
uzwojenie stojana jest innego koloru To zły znak. Prawdopodobne zwarcie międzyzwojowe.
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Przekaźnik z dwoma parami styków NO i NZ Pytanie czy zwarcie uzwojeń silnika wystarczy czy potrzebne hamowanie przeciwprądem?
Witam Jeżeli nie ma zwarcie uzwojenie silnika nic nie powinno sie stać poszczególne cewki powinny miec opornosc 1,2 ohma - najlepiej sprawdź z tym ze najprawdopodobniej dysk nie będzie czytany wersji firmware YAR41bwo jest kilkanascie. większosc wersji jest prawie porównywalna dotyczy to elektronik e4fya,e4fyb,f4fya g4fya - roznice są głownie pomiedzy...
Prawdopodobnie udzkodzenie silnika. Serwo broniac sie przed uszkodzeniem przez prwadopodobne zwarcie uzwojenia wystawilo blad F2816 wstrzymujac proces uruchamiania. Przy kilkukrotnej probie wystapilo oszukanie ukladow zabezpieczenia ( lub ich uszkodzenie - taki pech ) i maszyna wystartowala z wiadomym skutkiem. Czy dym poszedl z mudulu serwa czy silnika...
Ciężko tutaj coś doradzić konkretnie, zakładając że prawidłowo połączyłeś wszystkie elementy a silnik się nie obraca to trzeba sprawdzić (oczywiście bez podłączonego napięcia !) czy wirnik obraca się swobodnie, jeden z kondensatorów ten mniejszy to kondensator przeciwzakłóceniowy a drugi rozruchowy. Te też mogą być uszkodzone. Uzwojenia w silniku mogą...
Ja "naprawiałem" uzwojenie silnika w pralce automatycznej w ten sposób, że pomiędzy rozsunięte zwoje wciskałem (płasko zaostrzoną zapałką) kłaczki waty nasączonej żywicą epoksydową. Możesz spróbować zalać Poxipolem. Mały offtopic - zwarcie uzwojeń silnika spowodowało oczko z zawiniętego o 360 stopni drutu. W czasie kilku lat pracy pralki to oczko trąc...
Wygląda mi to na zwarcie uzwojeń silnika do masy, najprawdopodobniej stojana . Sprawdź oporność izolacji uzwojeń w stosunku do obudowy silnika megaomomierzem a najlepiej induktorem .
A mierzył rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniami (między sobą) oraz uzwojeniami a obudową?
roberto7727 Wygląda na wadliwy silnik. Jakieś zwarcie w uzwojeniu niestety. Zdejmij dekiel, wyjmij wirnik i profilaktycznie posprawdzaj jak wyglądają uzwojenia.
Dociągać śruby należy nie po kręgu, a po przekątnej i nie od razu każdą do końca, każdorazowo sprawdzając możliwość obiegu bez przeszkód, owak poruszysz centrowanie .Aż nie otrzymasz lekkiego obiegu nie włączaj do sieci owak jednoznacznie przegrzeje się i spłonie uzwojenie czy otrzymasz zwarcie między zwojew.
Witam ! Kondensatory stosowane do rozruchu silników są kondensatorami do pracy krótkotrwałej. Podłączenie 230V na dłuższy czas niż rozruch silnika mogło doprowadzić do nagrzania kondensatora w efekcie do zwarcia kondensatora. Skąd Ciomateusz wiesz że wyłącznik odśrodkowy jest uszkodzony ?, rozkręciłeś silnik ? 4,4ohm uzwojenia pomocniczego sugeruje...
Triak sobie odpusć, nie da takich objawów. Co do silnika sugerował bym podjechanie do warsztatu zajmującego się naprawą silników elektrycznych. Powinni go wrzucić na pomiary, obejrzeć i posłuchać jak pracuje. Zwojówka, tak, zwarcie między uzwojeniami, najczęściej wirnika. Czasami jest to bardzo trudne do zidentyfikowania. Może być syfutacja taka, ze...
Uzwojenie przypalone zwarcie między zwojowe do przewinięcia.
Wedłóg mnie to zwarcie międzyzwojowe,sprawdź omomierzem poszczególne uzwojenia.
Powodem grzania się silnika będzie albo za duży kondensator, albo zwarcie zwojowe uzwojeń.
klamocik napisał: Takich rzeczy jak zwarty zwój nie trzeba odkrywać, Tylko zwój zwarty, a zwarcie zwojowe to jednak całkiem coś innego. To teraz wytłumacz czym się różnią bo wedłóg mnie tylko opornościa a robotę robią. Różnią się tym, że zwarcie zwojowe, to przegrzanie izolacji kilku zwojów i w efekcie zwarcie między sobą (czasem do obudowy), co skutkuje...
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Masz zwarcie uzwojenia do obudowy. Silnik do przewinięcia. Możesz ewentualnie poszukać miejsca zwarcia miedzi ze stojanem, może podszedł jakiś kawałek metalu i da się to naprawić bez przewijania.
Uzwojenie silnika do sprawdzenia. Zwarcie do masy?, zwarcie zwojowe ?
Ułożenie wystającego drutu wzdłuż uzwojenia, z którego wystaje, i unieruchomienie go powinno wystarczyć. Co do bezpiecznika, to może być gorzej. Przepalił się, bo silnik przekroczył dopuszczalną temperaturę. Mogło dojść do tego dlatego, że silnik obracał się ze zbyt dużym oporem (np. ciasto było zbyt kleiste, albo łożyska są uszkodzone/brudne i stawiały...
Musi być ten typ , jest on przystosowany prądowo i cieplnie do tego typu sprężarki , spalenie sprężynki oporowej pod bimetalem sugeruje zwarcie uzwojeń silnika , sprawdź go pomiarowo żeby nie wpędzić się niepotrzebnie w koszty zakupu nowego przekaźnika rozruchowego.
ale niestety po zakończonym cyklu maszyna "przelatuje" poza pozycję wyjściową Jaki to typ silnika? Może zastosować hamowanie przez zwarcie uzwojeń silnika, po skończonym ruchu? Tak jest robione w innych praskach...
Jakie byłyby konsekwencje tego gdybym np. cewki (oczywiście wszystkie) nawijał na 50 zwojów a nie na 78 zwojów czyli tak jak jest teraz. Czy silnik miałby wtedy tylko mniejszą moc i obroty ale by działał poprawnie? Moc na pewno zmniejszyłaby się, obroty teoretycznie nie powinny ulec zmianie, ale nie wiadomo,czy długo by pochodził, bo pewnie przegrzałoby...
Tak przy okazji ile powinny mieć uzwojenia cewki? Sprawdzałem nową, one są przylutowane do rdzenia cewki więc mają zwarcie "w pakiecie". Samo uzwojenie nn pokazuje 0.2ohm, uzwojenie wn ma 2.5k ohm
nie kombinujcie podmiana kondensatora na nowy o tych samych parametrach - jak to nic nie pomorze uzwojenia pracy i rozruchu ma zwarcie
Na zdjęciu wygląda to na całkiem spalone uzwojenie,wiec nic tu nie zrobisz.
Zwarcie na jednym z uzwojeń stojana, silnik do wymiany (a w tym przypadku pralka).
Witam, przepraszam że odświeżam temat. Chciałbym się dowiedzieć czy zwarcie zwojowe w uzwojeniu stojana silnika komutatorowego może spowodować uszkodzenie uzwojeń wirnika (zwarcie lub przepalenie drutu uzwojeń http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://ise.pl/index.php?option=com_jfusi... czy te...
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Zgadza się ale prąd nie musi spaść do zera by przekaźnik wrócił do stanu spoczynkowego. Oczywiscie, tylko że zadziałanie termika jest 0-1, jak już zareaguje to wymagane jest ponowne uruchomienie układu od nowa po kontroli dlaczego doszło do zadziałania Trafiłem w życiu na kilka przypadków gdzie "auto" było użyte z autorestartem, i dochodziło jak my...
Dziękuję za odpowiedź. Które uzwojenie ma zwarcie? Jaką powino mieć oporność?
To może być termicznie przypalony brud. Gdyby uzwojenia były zwarte, silnik by nie ruszył, a bezpieczniki by poleciały. Negatywny wpływ na temperaturę to ma.
Witam! Mam pytanie czy w silniku jednofazowym o mocy 2500W opornośc uzwojeń może byc w granicach 2,6 om,3,8om czy wskazoje to na zwarcie uzwojeń.
Źle zrobiłeś że nie oddałeś na gwarancję skoro 2 tygodnie temu kupiłeś i już sie zepsuła. Nie wiem jaka to jest marka, ale jeśli jest to sprzęt za kilka zł to z doświadczenia wiem że najczęstszą usterką jest zwarcie na uzwojeniu silnika albo przepalenie uzwojenia.
Tenże "kondensator" nie wytrzymuje obciążenia z powodu zmiany parametrów uzwojeń silnika. Podejrzewam zwarcie uzwojeń i resztę sobie dopisz.
Ja myślę że przewody są błędnie pomierzone albo nie podłączone wewnątrz silnika. Jakby był zepsuty to byłoby zwarcie a nie przerwa.
witam. Dzięki za odpowiedzi i porady. Silnik uszkodzony ,ewidentne zwarcie uzwojenia do obudowy. Jest dziś nowy już zamontowany ,jak narazie jest ok. Falownik nie zgłasza usterki więcjest OK. Dzięki Temat zamykam Pozdrawiam
Mierząc uzwojenia do obudowy na 2 i 3 fazie mam zwarcie z obudową, Odłącz kable od silnika i powtórz pomiar - jeśli wyjdzie to samo to był sobie silnik. Przy okazji obwąchaj silnik czy przypadkiem nie czuć spalonej farby. Ale z tego co pamiętam że szkoły to w trybie pracy w trójkącie to normalne Obawiam się że Cię pamięć zawiodła.
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
Przy podłączeniu baterii jej BMS może wykrywać zwarcie i odłączać zasilanie. Sprawdź czy na tranzystorach nie masz zwarcia. Kiedyś naprawiałem podobny sterownik, oba tranzystory na jednym torze padly a winowajcą okazało się uszkodzone jedno uzwojenie w silniku.
Zawiesza sie wylacznik rozruchowy zwierajac non-stop uzwojenie rozruchowe lub silnik ma zwarcie miedzyzwojowe powodujac zwiekszenie pradu uzwojenia roboczego - dlatego nie wylacza sie rozruch. ----------------------- oj, nie doczytalem, jesli to mruczenie silnika, to znaczy silnik nie rusza tylko stoi, to kolega wyzej juz napisal ;)
raczej taka mała roznica pojemnosci nie ma znaczenia ale sprawdz uzwojenia silnika moze gdzies robi zwarcie wczesniej lub pozniej jak sie slinik mocniej nagrzał to mogło dojsc do uszkodzenia uzwojenia silnika i dlatego tak sie grzeje podro:)
Witam ! Jeśli prawidłowo dokonałeś pomiary to nastąpiło zwarcie między uzwojeniem roboczym a pomocniczym. Najczęściej zwarcie to występuje na czołach uzwojenia, gdyż tutaj druty się krzyżują. Brak przekładek izolacyjnych , nowa technologia impregnacji uzwojeń i przypuszczam że uzwojenie aluminiowe , pod wpływem temperatury i drgań spowodowało zwarcie....
Bardzo często przyczyną takiego zachowania silnika jest zwarcie, ale na statorze ( uzwojenia stałe). Objawy podobne jak przy zwartym uzwojeniu rotora ( wirnika). Silnik " buczy", występuje silne iskrzenie na szczotkach ( płynie duży prąd zwarciowy ), wirnik kręci się "ciężko", często czuć smrodek przypalonej izolacji...:cry:
To płytka US 45 Bestera , warystor z tego co pamiętam: 50V ac , średnica 14mm. Warto sprawdzić tranzystor i uzwojenie silnika na zwarcie do masy.
Zwiększyć pojemność kondensatora i próbnie bardzo dużo nawet 150 mikrofarad, dotykając powinno iskrzyć. Prądnica mając zwarcie między zwojowe wygląda jak nowa a nie wzbudza się za to silnik mając zwarcie uzwojenie się zabarwi . Można połączyć go jak silnik i zasilić z 230 V i powinien kręcić się i pobierać prąd znamionowy jak 2 kW 5-8 Amper. Jeżeli...
Obwód pompy obiegowej do sprawdzenia: - czy pompa dostaje napięcie i jakie jest to napięcie? - jeśli jest napięcie na pompie, to czy ta pracuje? - jeśli pompa pracuje, to filtr na dole zbiornika zmywarki do wyczyszczenia razem z ramionami zraszacz, ale tutaj musiałby być naprawdę w fatalnym stanie, również higienicznym, żeby nie było żadnego przepływu...
Kiedyś miałem podobny przypadek. Okazało się że było to rozwijające się zwarcie uzwojeń wirnika silnika głównego. Po wymianie silnika wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam.
"skrócenie uzwojenia" czyli zwarcie pomiędzy zwojami, np sąsiednich warstw? W silnikach zdarza się nie rzadko...
Hamowanie poprzez odwrócenie faz/obrotów to potężne prądy i gigantyczne przeciążenia mechaniczne. Obawiam się że to mogłoby się źle skończyć...w optymistycznej wersji wywaleniem zabezpieczeń. Chyba można to zrealizować poprzez kontrolowane "zwarcie" uzwojeń silnika. Jednak nie ukrywam że najlepszym rozwiązaniem do sterowania silnikiem byłby falownik...
Tak więc w teorii zmierzona rezystancja 1.7 ohm jest zbyt mała co sugeruje zwarcie. Owszem. wartości rezystancji uzwojenia pomocniczego ok.390 ohm Sugeruje spalenie - przewodzenie przez zwęgloną izolacje.
http://obrazki.elektroda.net/15_12821411... Witam. W nocy były wichury i rano stwierdziłem brak 1 fazy. Hydrofor s silnikiem trzyfazowym wybił 2 bezpieczniki. Pomiar rezystancji wykazał tylko na jednym uzwojeniu silnika, między punktami zaznaczonymi 3 i 4 natomiast między 1 i 2 zwarcie :(. Czy silnik został uszkodzony ? Myślę że nastąpiło zwarcie...
A jakby zrobić próbnik z żaróweczki baterii i kabelków i podłączyć do dwóch konców uzwojenia to pokaże przerwę w obwodzie spalonego uzwojenia bo nie będzie świecić , czy źle kombinuje ??? Chyba że uzwojenie jest zwarte to i tak będzie świecić . Źle kombinujesz bo po co mi pomiar silnika z które nie wiem czy jest przerwa czy zwarcie , po za tym elektryk...
Można zgadywać - tylko autor wie, co robił z narzędziem i w jakich okolicznościach padło. Jaka marka tj. jak wysoka półka i jak solidne wykonanie? Po kolei: zwarcie w silniku - bo coś, bo stary i zużyty, bo pył budowlany wytarł izolację uzwojenia silnka, bo wibracje uszkodziły izolację jw... szybkie uruchamianie wiertarki raz po raz typu zabawa w pukanie...
niestety zatarty silnik Silnik ? Zatarty? Mało prawdopodobne, przecież sie obraca, kręcony za wentylator. A że faktycznie uzwojenia mogą mieć zwarcie, to tak on się zachowuje. :cry:
Wprawdzie też nie znam tego silnika ale zasugeruję, iz w niektórych rozwiązaniach funkcjonuje elektronika. Inicjator pytania niespecjalnie opisał silnik oraz układ zapłonowy Kolego LIZARD. Moim zdaniem to zwarcie uzwojenia pierwotnego właśnie włączy układ zapłonowy.
brzmi sensownie , tylko skąd wziąć prąd 0,1 In ? transformator ? spawarka transformatorowa ? jakiś odbiornik po drodze też trzeba wpiąć, czy tylko na "zwarcie " ?
U mnie 56-56-112 U mnie podobnie, już się wszystko wyjaśniło myślałem że silnik ale okazało się że w lampie osy zrobiły sobie gniazdo i przy okazji zwarcie 😀
zwarcie uzwojenia silnika trójfazowego wirnik zwarcie uzwojenia zwarcie uzwojenia trafa
zmywarka bosch chiny zmywarka amica silnik wypadać zapłon przyczyna
Unitra MDS 432 - Główny silnik nie działa, przewijanie działa Bezpiecznik świateł stopu w MAN TGL - lokalizacja