Witam. ACS108 6S to TRIAK. Jest dostępny tutaj. https://www.tme.eu/pl/katalog/?search=AC... Rezystory kod 102-1KΩ rezystor 103-10KΩ tranzystor Q11 umyj dokładnie i wpisz oznaczenie jego.
Wygląda na uszkodzony silnik , zwarcie na uzwojeniach.
Jeżeli bezpiecznik przepala się tylko w czasie otwierania/zamykania, a podczas długiego bezruchu po wymianie bezpiecznika jest wszystko ok, diody statusu normalnie się świecą to trafo jest ok i nie ma potrzeby sprawdzania. Gdyby kondensator był uszkodzony (miał zwarcie) to nie byłoby żadnego cyklu, a z kolei niewielka upływność nie powinna spowodować...
Jak czuć opór magnetyczny to masz zwarcie na przewodach lub uzwojeniach. Sprawdź czy sam nie zwarłeś przewodów od silnika ,jak tak to je rozdziel i spróbuj ponownie.
Witam. Szlifierka jest napędzana silnikiem jednofazowym z kondensatorową fazą rozruchową (ewentualnie jest to jeszcze faza pomocnicza pracy). Wirnik nie może się uszkodzić elektrycznie. Uszkodzenie jest w fazie rozruchowej. W pierwszej kolejności wymień kondensator. Objawy wskazują na przebicie. Dodatkowo sprawdź połączenia. Jeśli to nie da efektu,...
Kolego ,stachu_l ! W przyszłości UWAŻNIE czytaj posty, aby nie zniekształcać tego, co zostało napisane! Nie zalecałem używania silnika bez kondensatora , tylko do jego testowania. Jeśli silnik nie nagrzewa się bez kondensatora, jego pojemność jest nieprawidłowo wybrana! Jeśli nadal się nagrzewa bez kondensatora, przyczyny są wskazane w poprzednim poście...
Raz że pogięłeś tarcze turbin przy rozkręcaniu - pewnie z tego tytułu coś trze. Zejście silnika z obrotów trakcie pracy, to niestety zwarcie w uzwojeniu.
Zwarcie było w uzwojeniach silnika?
Pomiary wskazują na zwarcie pomiędzy uzwojeniami.
Jak nie kondensatory to zobacz zwarcie w uzwojeniu silnika lub coś z silnikiem?
Witam! Jeśli silnik jest "zerowany" (obudowa dołączona do "zera" instalacji) to prawdopodobnie masz niesymetryczne przebicie (zwarcie) jednego z uzwojeń do obudowy silnika. Również możliwe zwarcie miedzy uzwojeniem "głównym", a rozruchowym.
Witam. Nie działa wspomaganie, błąd 04 - przerwa lub zwarcie w uzwojeniach silnika, poniżej dolnego dopuszczalnego progu regulacji. Po uruchomieniu komputerem wspomaganie działa. Jak normalnie odpali się auto już nie. Mini Cooper R50 1,6 2005r.
Tylko znając rezystancję danego obwodu, porównując ją z bliźniaczymi urządzeniami lub przy badaniu w pracy na stanowisku pomiarowym porównując znamionowe wartości parametrów z rzeczywistymi.
Może jakieś zwarcie w uzwojeniu silnika?
Możliwe jeszcze, że problem ujawnia się dopiero przy wyższych napięciach (częściowo nadprzebite diody albo zwarcie w uzwojeniach silnika) ale do sprawdzenia tego zdał by się autotransformator i amperomierz.
Przyczną może być dziurawy zbiornik z ktorego woda sączy sie na silnik powodując zwarcie na uzwojeniach silnika. Odkręć silnik i sprawdż czy w dolnej części zbiornika nie ma dziury bądż rdzawych miejsc.
90% do wymiany sprężarka Prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniach silnika sprężarki, lub niesprawny wyłącznik rozruchowy, wykonany w postaci włącznika nadprądowego. Tak czy inaczej dobrze by było żeby fachowiec obejrzał ten sprzęt. Jeśli orientujesz się co nieco w elektrotechnice możesz spróbować sprawdzić działanie tego wyłacznika lub spróbować go podmienić.
Sprzedaj . Możesz oddzielnie odzyskać miedź i żeliwo. Zwarcie uzwojeń w jednym uzwojeniu znaczy zakłócenia pracy w drugim uzwojeniu. Bo rdzeń stojana jest wspólny.
Overcurrent durring running. ,,Przekroczona wartość prądu podczas pracy''. Częściowe zwarcie uzwojeń silnika, Jeżeli ten komunikat wyświetla się natychmiast po załączeniu a silnik nie startuje, uszkodzenie falownika- mostek IGBT. Jeżeli podczas pracy, możliwa częściowa utrata pojemności kondensatora głównego. Tyle na początek. Z moich doświadczeń wynika...
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
Silnik ma regulację opartą na odczepach, próbując załączyć kilka na raz zrobił byś zwarcia pomiędzy uzwojeniami, silnik pracował by jak zwarty transformator ponieważ te uzwojenia są w jednym obwodzie magnetycznym. https://obrazki.elektroda.pl/8873617900_...
Z Twojego opisu wysuwam taki oto wniosek: zanieś sam silnik do warsztatu gdzie dłubią koło silników-przewijanie itp. i niech gościu Ci go dokładnie sprawdzi. Bo być może coś jest nie tak z uzwojeniami stojana lub wirnika. W warunkach domowych tego nie sprawdzisz. A tym bardziej że masz już go dość. Zadnego pumeksu nie używaj. Przetrzyj wirnik papierem...
Silnik na stół i sprawdzic bezpośrednio szczotki w szereg z uzwojeniem i zasilanie na drugie końce uzwojenia
Witam. Wynikiem zwarcia na uzwojeniach silnika pompy przypuszczalnie uszkodzony został triak załączający silnik pompy spustu wody.
Błąd E10 świadczy o problemie przepływu wody przez wymiennik kotła. W przypadku zastosowania czujnika ciśnienia Kiedy występuje Jeżeli zaciski do podłączenia czujnika ciśnienia do płyty kotła są rozwarte. Sprawdzenie W przypadku zwarcia wejścia na płycie kocioł powinien ruszyć. Jeżeli z płyty nie wychodzi napięcie na element zabezpieczający (sprawdzenie...
Wymierzyj opór obu uzwojen silnika. Zwiększyj pojemność kondensatora do 2-3 razy i jeśli silnik bez obciążenia nie ruszy - masz zwarcie w jednej czy obu uzwojeniach.
Może być zwarcie międzyzwojowe w uzwojeniu po stronie pierwotnej. Jaki jest prąd jałowy z wstawionym wirnikiem i bez niego?
Są trzy możliwości 1. Brak pojemności kondensatora ( dlaczego silnik startuje? ). 2. Częściowa utrata pojemności ( silnik może startować bez obciążenia gorzej z obciążeniem ). 3. Zwarcie na kondensatorze ( Silnik nie startuje, "buczy", znacznie się grzeje ). Nie zapomnij kolego również o silniku on posiada uzwojenie robocze i tzw. "rozruchowe" możliwe...
Dzień dobry. Odświeżam temat, bo na zdjęciach zidentyfikowałem dokładnie ten sam druk płytki Procond Elettronica 3560132009, ale u mnie powstało inne uszkodzenie i oczywiście szukam pomocy przy identyfikacji moich uszkodzeń. U mnie powstało zwarcie w uzwojeniach silnika pompy odpływowej w pralce z 2007 roku AEG/Elektrolux L48540, typ 350C4410 Wprowadziłem...
Silnik na uzwojeniach pokazał 13 kΩ rezystancji - czyli zwarcie.. Te 13 kΩ rezystancji to jest zwarcie silnika?
roberto7727 Wygląda na wadliwy silnik. Jakieś zwarcie w uzwojeniu niestety. Zdejmij dekiel, wyjmij wirnik i profilaktycznie posprawdzaj jak wyglądają uzwojenia.
Niestety..., silnik grzeje się mimo że podłaczałem go na wszystkie możliwe sposoby..., wiec albo wyrobione łożyska albo zwarcie na uzwojeniu. Silnika nie da się użytkować.
To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone...
Silnik przeważnie jak kapitan okrętu - schodzi ostatni. Grzał się - co było łatwe do sprawdzenia chyba? A ten fakt pominąłeś podczas diagnozy. Samo grzanie się mogło wynikać z kilku powodów - albo zwarcie w uzwojeniach, albo na komutatorze, W tym drugim wypadku wystarczyłoby porządnie wymyć komutator i przestrzenie między lamelkami. Dopiero zwarcie...
... albo zwarcie w uzwojeniu silnika ale przeważnie niechęć do startu to kondensator
Sprawdź wirnik czy nie ma przympaleń na lamelach komutatora. Prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniach i pobiera za duży prąd i moduł rozłącza. Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magnez z wirnika na tacho
Witam. Takie objawy sugerują zwarcie w uzwojeniu silnika. Można go przewinąć i przy okazji wymienić łożyska. Będzie ciszej pracował. Pozdrawiam Jurek.
Tutaj, niestety ciągłości miernik mi nie pokazuje - chociaż pokazuje rezystancje między U1-U2, W1-W2, V1-V2. Czyżby był uszkodzony? Po prostu rezystancja uzwojeń jest większa niż ta przy której multimetr wydaje dźwięki. Z pomiarów nie wynika nic złego, co nie oznacza że silniki są sprawne. Możliwe jest np. małe zwarcie w uzwojeniu czego miernik nie...
Jak wyznaczyć rezystancję uzwojeń silnika pierścieniowego z próby zwarcia?
Aby wykryć zwarcie w wirniku silnika kolektora, przykładam do niego stałe napięcie 10-50 woltów. Wirnik zatrzymuje się na uzwojeniu, w którym wystąpiło zwarcie.
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Przy wyłączonej kosiarce nóż ma się ciężko obracać, to jest rola hamulca mechanicznego. Zaś po włączeniu silnika tenże hamulec przciągany jest do wirnika i odblokowuje go. Możliwe że masz uszkodzony kondensator rozruchowy - objawy by się zgadzały lub zwarcie w uzwojeniu silnika. To wyjaśniałoby brak mocy. Poza tym kosiarki elektryczne nie są prznaczone...
Zainteresuj się miejscem na uzwojeniu z trzeciego zdjęcia, jeśli mnie wzrok nie myli masz tam zwarcie między uzwojeniem pracy, a uzwojeniem pomocniczym.
Witam, walczę z tym sterownikiem kilka dni i w końcu zdecydowałem, że zwrócę się tutaj o pomoc. Zacznę od początku. Kilka tygodni temu podczas otwierania bramy spalił się bezpiecznik jak się okazało powodem było zwarcie na uzwojeniach silnika od lewego skrzydła. Zwarcie nastąpiło przy zabezpieczeniu termicznym. Silnik został naprawiony i po zmontowaniu...
Widać mocne iskrzenie na szczotkach, najprawdopodobniej zwarcie w uzwojeniach wirnika.
Witam Przy agregacie są powiedzmy dwa elementy ze stykami (pisze tak bo tylko jeden z nich można nazwać przekaźnikiem :)) pierwszy z nich to przekażnik rozruchowy uruchamia on na momęt uzwojenie rozruchowe w agregacie. W obecnych konstrukcjach często jest to nie przekaźnik a termistor PTC spełniający podobną funkcje. Drugim elementem jest wyłącznik...
Witam, przepraszam że odświeżam temat. Chciałbym się dowiedzieć czy zwarcie zwojowe w uzwojeniu stojana silnika komutatorowego może spowodować uszkodzenie uzwojeń wirnika (zwarcie lub przepalenie drutu uzwojeń http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://ise.pl/index.php?option=com_jfusi... czy te...
witam.to mi wyląda na zwarcie na uzwojeniu silnika drum. rozbierz ,pooglądaj może coś widać .pozostaje pomiar indukcyjności cewek lub ewentualnie zwarcia gdzieś na mase.powodzenia.
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Naprawiałem kiedyś pralkę WMS 862 z podobnie wyglądającym uszkodzeniem modułu Remco 5151 (zamiennik 5153). Powodem wypalenia styków w module było zwarcie w uzwojeniach wirnika silnika (widoczne wypalenia na sąsiednich segmentach komutatora). Silnik był do naprawy, moduł do wymiany (naprawa nie przyniosła efektu). Przed podłączeniem nowego lub naprawionego...
Tak mniej więcej wiem, to taki symetryczny tyrystor. Z tym że ten stary działał jak tyrystor, a sprawdziłem to podpinając go pod prostownik. Odbiornikiem była żarówka, a na bramce był rezystor ok 350ohm i tak zmieniałem jego polaryzacje. I w jednej konfiguracji działał, a w drugiej nie. Nie bardzo wyobrażam sobie jak wyglądało to Twoje sprawdzanie...
Źle zrobiłeś że nie oddałeś na gwarancję skoro 2 tygodnie temu kupiłeś i już sie zepsuła. Nie wiem jaka to jest marka, ale jeśli jest to sprzęt za kilka zł to z doświadczenia wiem że najczęstszą usterką jest zwarcie na uzwojeniu silnika albo przepalenie uzwojenia.
To znaczy że wczśniei był zalany, woda spowodowała przebicie a teraz silnik ma zwarcie na wolnych obrotach Zwarcia na uzwojeniach mogą wystąpić nawet po kilku miesiącach od zalania silnika.
Silnik ma zwarcie na uzwojeniu - do smieci :)
Jeśli są zwarte zwoje w jednym uzwojeniu fazowym, to przy połączeniu w trójkąt mamy zwarcie dwóch wyjść falownika. Jeśli przepniemy w gwiazdę, to w szereg ze zwartym uzwojeniem dajemy dobre i bezpośredniego zwarcia dwóch wyjść falownika nie ma. Oczywiście silnik nie będzie działał prawidłowo, a przeciążenie i tak wystąpi.
Sprawdź czy nie masz wycieku z zespołu piorącego na silnik. Tutaj też może być przyczyna. Był z uszczelniaczem na termostacie i silnik miał zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu prania (silnik przezwojony a termostat porządnie uszczelniony silikonem).
masz kolego uszkodzony wirnik, ma on zwarcie w uzwojeniu
Od strony gniazda wyjściowego powinien być bezpiecznik. zobacz czy nie "wyskoczył". Te prądnice mają tylko uzwojenia i kondensatory, nie ma regulatora... Po uruchomieniu silnika nie ma żadnego napięcia na uzwojeniach? Może "rozmagnesowałeś" prądem przemiennym wirnik, spróbuj zasilić któreś uzwojenie z akumulatora samochodowego szeregowo przez jakąś...
Nie ma co kombinować. Silnik do wymiany. Może nie zwarcie na komutatorze ale przerwa w uzwojeniu wirnika na pewno.
Witam To nie cewka tylko kondensator. Wymienic trzeba na taki sam bo silnik nie będzie dobrze działał. Jeżeli się okaże że silnik nie działa poprawnie po wymianie kondensatora to trzeba szukać w samym silniku. Jeżeli jest zwarcie w uzwojeniach to sam nic nie zrobisz. Nie wiem czy opłaca się przezwajanie silnika w takim urządzeniu. Pozdrowienia
Podejrzewam, że jest zwarcie w uzwojeniu rozruchowym. Czasami wyłącznik odśrodkowy potrafi się zwęglić i też daje podobne objawy. Tak czy inaczej, bez rozebrania silnika pewnie się nie obędzie. Możesz dla pewności najpierw sprawdzić czy kondensator nie ma zwarcia. Jeśli chodzi o typ silnika to jest to SOFe 90.
Silnik trójfazowy, skojarzony wyłącznie w γ. Jaki tam Kolega zastosował wyłącznik i zabezpieczenie tego silnika. Co z podłączeniem PE ?? Bo Kolega o tym nie wspomniał.Co do reszty Koledzy wyjaśnili. Istnieje możliwość,że silnik jest uszkodzony (spalony lub posiada zwarcie bądź przerwę w uzwojeniach.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Odpiąłem kondensator 22uF i dalej to samo, czyli wywala korki po podpięciu do gniazdka. Pomierzyłem wyłącznik omomierzem i wydaje się że dość płynnie zmienia się jego oporność podczas naciskania, natomiast kable które idą do silnika pokazują na zwarcie, czyżby jakieś przebicie w uzwojeniu silnika? Da się to naprawić czy dać sobie z tym spokój? Sprawdziłem...
Finalnie działał dopiero po rozkręceniu go ołówkiem. Ja w tym celu używam wkrętaka. :D :D biegunowość tych kondensatorów ma znaczenie Nie ma znaczenia. Czy nowy kondensator jest wadliwy, Zmierz napięcie na tym kondensatorze w czasie pracy silnika na pełnej mocy. Powinno być ok. 300 -320 VAC jeżeli kondensator jest sprawny. Albo zacierają się tuleje...
Link do zabezpieczenia https://www.elkoep.pl/przekaznik-nadzorc... w większości przypadków zareaguje też na zanik fazy, przeciwny kierunek faz itp. Zgodnie z teorią skutki suchobiegu to: 1 Zatarcie łożysk ślizgowych smarowanych wodą 2 Uszkodzenie uszczelnień - rozszczelnienie 3 Przeciążenie uzwojeń silnika - przetopienie izolacji...
Witam. Chciałem się poradzić kolegów co zrobić z uszkodzoną dziesięcioletnią pompą głębinową (prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniu silnika)? Po wyjęciu praktycznie cała była zażelaziona. Była to sprawa pilna, więc kupiłem nową. Czy tą opłaca oddawać się do naprawy? Czy istnieje gdziekolwiek możliwość sprawdzenia przyczyny awarii (niekoniecznie naprawy)...
Witam. Mam następujący problem, otóż posiadam silnik jednofazowy 230 V 1.1 kW z kondensatorem 20µF, wymontowanym z kosiarki elektrycznej. Rozebrałem go celem wymiany łożysk bo stare dosłownie "stanęły". Po złożeniu i uruchomieniu silnik rusza normalnie, jednak strasznie grzeje się bez obciążenia, po minutach jest już gorący. Myślałem że to może...
Omomierzem silnika się nie sprawdzi, jeżeli ma przejście to powinien jakoś kręcić, nawet jak ma zwarcie na uzwojeniu. Napisz co się dzieje Pozdrawiam
posiadam poluwke rok prod. 97 . 1,4 silnik 16V gdy przełącze wycieraczki w tryb czasowy pali mi bezpiecznik zaglądałem do przekaznikow niby wszystko ok w innych trybach jes ok co może być przyczyna czyzby jakies zwarcie na uzwojeniu silnika wycieraczk może mił ktoś podobny problem
Silnik może mieć zwarcie w uzwojeniu wirnika. Może dlatego padła płyta sterująca.
Jeśli silnik (stojan czy wirnik?) jest gorący to w uzwojeniu jest zwarcie. Tylko wymiana, przezwajanie nieopłacalne. Daj zdjęcie całej wkrętarki, kolega ma 2 garaże takiego szrotu, może akurat będzie taka.
Między czarnymi a białymi jest 0 Ω, Multimetrem Kolega izolacji nie sprawdzi. Ten pomiar wskazuje uszkodzenie silnika, zwarcie między uzwojeniem głównym a rozruchowym.
Wyjmij bezpiecznik 630mA i sprawdź, czy nadal pali ten bezpiecznik. 1) Jeżeli tak, masz zwarcie na uzwojeniu sieciowym silnika. 2) Jeżeli nie, należy szukać dalej. Jako, że jest to dość leciwy sprzęt może któryś z kondensatorów mieć zwarcie.
Przekaźnik z dwoma parami styków NO i NZ Pytanie czy zwarcie uzwojeń silnika wystarczy czy potrzebne hamowanie przeciwprądem?
Hmm... Ja mam układ jak na pierwszym rysunku na tej stronie http://www.schakelschemaboek.nl/motor076... Wyłącznik ciśnieniowy na tym rysunku oznaczony literką P (pod nim napis -F7) niekoniecznie musi być połączony z przestrzenią powietrzną hydroforu - u mnie jest podłączony do rury między zaworem zrotnym (tu na rysunku oznaczonym 2 w kółku) a hydroforem....
Całkowity opór na uzwojeniu 1.9 Ohma Na kablu 8 Ohmów Jakieś bzdury i herezje :cry: Silnik równoległy prądu przemiennego. Odłącz konektory od szczotkotrzymaczy i wtedy zmierz rezystancje silnika. Wyłącznik jak widać podświetlany. Możliwe, że to on robi zwarcie, albo ktoś poprzekładał na nim konektory (złącza).
Stawiam że masz gdzieś skrót w uzwojeniu lub zwarcie na komutatorze.
A na jednym mówi że jest zwarcie między fazowe na uzwojeniu. Jeżeli już to zwarcie międzyzwojowe. Silniki SZJe 44b lub Se132M-4 (nie wiem który nasz) pobierają przy połączeniu 500V w gwiazdę 11,6A (katalogowo)
To jest kondensator przeciwzakłóceniowy. Jeśli nie ma innego, to wina leży w uszkodzonym uzwojeniu- zwarcie zwojowe. Chyba że jest to silnik komutatorowy, co sugeruje to czarne kółko z wycięciem na śrubokręt, to jeszcze szczotki do sprawdzenia.
ale jak sprawdzałeś ten motor?teraz motory są plagą w każdym sprzęcie spawdzałeś go omomierzem na wszystkich uzwojeniach?taki objaw pasuje do silnika który na przykład ma zwarcie w jednym uzwojeniu ,lub ma np.2 ohmy zamiast 7
Oczywiście sprawdze stan silnika. Chciałbym jeszcze dodać, że w tym silniku dwie sztuki szczotek są odizolowane od masy i przylegają bez pośrednio do wirnika, a drugie dwie szczotki prawidłowo są podłączone z uzwojeniem stojana. Podłączając minus do tych dwóch szczotek odizolowanych a plus dołączając do jednej i drugiej śruby to wirnik zaczyna kręcić,...
na przewodach łączących uzwojenie z kostką z racji upływu czasu skruszała izolacja Taka cecha tych silników. Te wyprowadzenia należy w całości wymieniać, bo potrafią na uzwojeniu zwarcie robić. Daj zdjęcia jak to wygląda?
Nie wiem czy uzwojenia tworzy się już zalakierowanym drutem, Drut jest fabrycznie pokryty emalią izolacyjną, w przeciwnym byłoby jedno wielkie zwarcie. Po uzwojeniu i wiązaniu, całość jest dodatkowo impregnowana lakierem elektroizolacyjnym. Musisz jeszcze wziąć pod uwagę przekładki izolacyjne w żłobkach, i przewody przyłączeniowe.
Wygląda mi to na zwarcie uzwojeń silnika do masy, najprawdopodobniej stojana . Sprawdź oporność izolacji uzwojeń w stosunku do obudowy silnika megaomomierzem a najlepiej induktorem .
Spróbuj pokręcić osią wirnika (bez śmigła) powinien się obracać bardzo lekko,jeżeli wyczujesz jakieś opory nasmaruj łożyska np. płynem WD-40. Jeżeli wirnik obraca się lekko to może być zwarcie w uzwojeniu lub przerwa w zasilaniu (lubi się przełamać któryś z przewodów.) Ten silnik ma dwa uzwojenia , jedno zasilane bezpośrednio z 230V , drugie przez kondensator,...
Dzień dobry, młynki Franke bardzo popularne jak widzę są :P Mam ten sam młynek, objaw podobny: przy próbie uruchomienia, buczenie, tarcza tnąca obraca się niemrawo o 1/8-1/2 obrotu i następuje wyłączenie wyłącznikiem bezpieczeństwa. Zmierzony opór na bolcach wtyczki - brak jakiegokolwiek oporu, to samo po zmierzeniu oporności na zaciskach (po odłączeniu...
Opis diagnozy jest co najmniej dziwny. Cytat: "Wg diagnozy serwisanta winna jest pompa, która rzekomo ma przebicie na uzwojeniu Serwisant od sterownika postawił taką diagnozę w oparciu o pomiar rezystancji na zaciskach doprowadzających napięcie do pompy, tj. pomiędzy zaciskami N oraz L. Wartość pomiaru wynosiła 0,7 kΩ. " Chyba że miał na myśli...
ale niestety po zakończonym cyklu maszyna "przelatuje" poza pozycję wyjściową Jaki to typ silnika? Może zastosować hamowanie przez zwarcie uzwojeń silnika, po skończonym ruchu? Tak jest robione w innych praskach...
http://obrazki.elektroda.net/15_12821411... Witam. W nocy były wichury i rano stwierdziłem brak 1 fazy. Hydrofor s silnikiem trzyfazowym wybił 2 bezpieczniki. Pomiar rezystancji wykazał tylko na jednym uzwojeniu silnika, między punktami zaznaczonymi 3 i 4 natomiast między 1 i 2 zwarcie :(. Czy silnik został uszkodzony ? Myślę że nastąpiło zwarcie...
Sprawdz dopasowanie szczotek do powierzchni komutatora. Moim zdanie masz zwarcie w uzwojeniach komutatora. Możesz spróbować sprawdzić wirnik w zakładzie gdzie przewijają silnik. Powinni mieć przyrząd do sprawdzania wirników.
Witam. Po pierwsze nie wiadomo jaka to jest szlifierka ręczna- kątowa, czy też stacjonarna - stołowa. Jeżeli szlifierka posiada kondensator rozruchowy, to chyba nie posiada silnika komutatorowego,tylko indukcyjny. Z kolei gdyby padło uzwojenie w silniku indukcyjnym, to silnik by się nie obracał. Gdy w silniku komutatorowym jest zwarcie, bądź przerwa...
Czeski błąd. Oczywiście R = 1. Przejścia nie ma pomiędzy obudową a uzwojeniem.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Mój, po ponad dwóch latach w trakcie wertykulacji się zatrzymał i zapachniało spalenizną. Zareklamowałem, bo gwarancja była na 3 lata przez formularz internetowy Lidla - nawet nie miałem paragonu - ale wysłałem potwierdzenie płatności kartą - a w opisie napisałem - że w trakcie prac się wyłączył. Po dwóch dniach odpisali - że skontaktuje się ze mną...
Jeśli moduł się wypina przy wchodzeniu na wyższe obroty silnika , to na ogół jest to uszkodzenie ( zwarcie w uzwojeniu wirnika lub w komutatorze ) silnika , ciężko to sprawdzić , dobrze byłoby podstawić inny , sprawny silnik .
Witam. Mały moment obrotowy na praniu spowodowany może być przez: - spadek pojemności kondensatora, - zwarcie w uzwojeniu, - zwarcie w obudowie złącza przy silniku. Gdy będziesz miał wątpliwości to podłącz silnik do sieci z kondensatorem sprawdzonym wg schematu,który jest tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic43...
Ja "naprawiałem" uzwojenie silnika w pralce automatycznej w ten sposób, że pomiędzy rozsunięte zwoje wciskałem (płasko zaostrzoną zapałką) kłaczki waty nasączonej żywicą epoksydową. Możesz spróbować zalać Poxipolem. Mały offtopic - zwarcie uzwojeń silnika spowodowało oczko z zawiniętego o 360 stopni drutu. W czasie kilku lat pracy pralki to oczko trąc...
Musi być ten typ , jest on przystosowany prądowo i cieplnie do tego typu sprężarki , spalenie sprężynki oporowej pod bimetalem sugeruje zwarcie uzwojeń silnika , sprawdź go pomiarowo żeby nie wpędzić się niepotrzebnie w koszty zakupu nowego przekaźnika rozruchowego.
Witam. Z tego co zostało napisane wynika, że jest to wina kondensatora. Jednak nie przesądzałbym tego tak do końca. W tym silniku można wyróżnić kilka uzwojeń. Najogólniej dzieląc to jedno jest do prania, a drugie do wirowania. Jeśli na uzwojeniu piorącym byłoby zwarcie to też silnik nie "wejdzie" na obroty. Najlepiej zmierzyć rezystancje uzwojeń. Możesz...
gestosc pradu uzwojeniach silnik jednofazowy zwarcie kosiarka silnik zwarcie
czujnik wielkość elektryczny peugeot odpowietrzający latarnie uliczne
fotel kierowcy proste konstrukcje lampowe audio
Głośnik Tonsil GD 18-13/2 w radio Diora Kaprys 6275 – oryginalny model i zamienniki Electrical energy examples: lightning, LED bulbs, electric cars, lithium-ion batteries, supercapacitors