Taki stan rzeczy mógł spowodować uszkodzony (zwierający do masy) klakson i bezpiecznik o zbyt dużym prądzie zadziałania.
Wymiana.
Kolego masz możliwość podpięcia interfejsu? Diagnostyka by sporo pomogła. Skoro piszesz że auto odpala po odpięciu LCM to proponuję podmianę układu, nie jest nowością że LCM się psuje osobiście też go wymieniałem. Wewnątrz były upalone drivery i zwarcie.
Zwarcie na przewodzie .
Szukaj raczej na skrzyni biegów -cewka elektrozaworu zwarcie, lub przerwa.
Myślę że któraś pompka ma zwarcie do masy i wyłącza całą 1 sekcję
Czyli miska w dół. Jest jeszcze możliwe że wiązka będzie robiła zwarcie?
MID 144 PPID 75 Stan blokady zakresu, elektrozawór fmi4 Usterka elektryczna Nienormalnie niskie napięcie lub zwarcie do niższego napięcia.
Zainicjuj zwarcie, zobacz od czego przepali bezpiecznik.
Dzięki kolego ale już ogarnięte. Bezpiecznik 24 zasila przekaznik cmi22 z którego idzie zasilanie na licznik, panel klimy , grzanie foteli , gear selektor oraz ogrzewanie postojowe . To właśnie wiązka od ogrzewanie się przetarła o wspornik zderzaka i robiła zwarcie.
To teraz trzeba pytać kierowcy jak to dolewał, może uszkodził moduł elektroniki w piecu- tak mi to wygląda, dmuchawą steruje mosfet. Chyba że wpinasz się z tym obcym kablem nie tam gdzie trzeba.
http://obrazki.elektroda.net/78_12641362... http://obrazki.elektroda.net/34_12641362... http://obrazki.elektroda.net/80_12641362... http://obrazki.elektroda.net/81_12641362... Sprawdz czy kolory sie pokrywaja z Twoimi, bo jest opcja ze sie rozni wersja usa z europejska.pozdro
A rocznik auta to tajemnica?
Komputer wyświetla tylko blad ciśnienia w klimatyzacji i nie idzie go skasować Okej sprawdzę dziś akumulator Dodano po 7 Podmieniłem aku nic się nie zmieniło, podłączyłem też mocniejszy prostownik pokazało na nim aż 60A. Może jakieś zwarcie????
Pod warunkiem że instalacja jest sprawna, wejście analogowe sterownika, do którego podpięty jest czujnik temp. ma zwarcie do masy.
To teraz wstaw żarówkę i napisz o efektach. Przy demontażu mogłeś usunąć zwarcie.
Najprawdopodobniej chodzi tu o zawór ECAS poziomowania zawieszenia tył . Sprawdź przewody czy wiązka nie jest przerwana. Błąd wskazuje na przerwę w obwodzie , zwarcie lub usterkę wewnątrz elektrozaworu.
jedz pokoleji po instalacji od bezpiecznika, tak znajdziesz zwarcie
W załączniku schemat klimatyzacji. Jak widzimy elektrosprzęgłem ( Y11) steruje strownik silnika (A35). Jeżeli było zwarcie, problem będzie raczej w nim.
Zdejmuj po kolei wtyczki z każdego czujnika. A okaże się który czujnik robi zwarcie Uref. do masy.
którego jest ciezko dostac A są takie bezpieczniki które ciężko dostać czy do których ciężko się dostać? Masz zwarcie.
Przekażnk jest zasilany z 4-go biegu sterwania(pełna moc /biały kabel). Zwarcie 3 i 4 biegu panelu sterowania .
Nic kompletnie
Jeźeli te rzeczy działają bez kluczyka to trzeba szukać zwarcia.
Zwarcie w instalacji (np, w skrzynce bezpieczników, lub przy tylnej lampie)
Winna obrysówka w przedniej lampie...
Witam, wydaje mi się, że to błąd ogólny elektryki. Odczytywałeś błędy ze wszystkich modułów? Bardziej mi to pasuje na jakieś zwarcie czy przerwany kabel.
Można go podłączyć bezpośrednio pod akumulator {Uwaga może porządnie iskrzyć}. W silniku może być zwarcie między zwojowe.
Jednak bezpiecznik.
Jeśli w VMCU to : B151214 Przekaźnik K14 obwodu zasilania 3 / Zwarcie lub Przerwa w Obwodzie do Masy
Miałem ten sam problem. W moi volvo było zwarcie w lewej lampie obrysowej przy skrzyni ładunkowej. Sprawdź w oświetleniu tabl. rej. P
A ja zgodzę się z kolegą wyżej, sprawdź kable czy nie ma przetarć, być może gdzieś kable są przetarte i zwarcie robi.
Mogły pęknąć, dostać rezystancji i się upiekły. Trzeba wylutować i sprawdzić czy zwarcie ustało.
MID 150 PSID 1 FMI 4;czujniki poziomu zawieszenia napięcie poniżej 4,5 V, zwarcie do masy.
dziękuję za pomoc było zwarcie przy abs
Z Volvem mam rzadko do czynienia, więc może się ktoś inny wypowie, ale mnie to wygląda jakby testował czy ma podpiętą przyczepę. Pewnie potrzebuje zobaczyć coś więcej jako obciążenie, może 2 strony pozycji a może kierunki? Lub odwrotnie, ma jakieś zwarcie i próbkuje.
Odpinaj po kolei na sam poczatek
Volvo FH 12 480 błędy Adblue może ktoś wie co to za błąd ? mid 128 psid 75 fmi 3 ??? Zawór układu podgrzewania zbiornika. Zwarcie do +Ubat.
dobra wycofuję.
Witam Problem został rozwiązany. Po sprawdzeniu czujnika kolejności cylindrów, okazało się że nie daje impulsów o wartości takiej jak powinien. Najprawdopodobniej nastąpiło gdzieś takie zwarcie że cewka czujnika miała zasilanie i to rozmagnesowało magnes zawarty w jej strukturze. Okazało się to jednak dopiero po podłączeniu oscyloskopu. Druga sprawa;...
Tak, jest jeden od wyłącznika ADR, zwarcie do bat, wyłącznik nie działa, czyli tu szukać?
Sprawdź bezpiecznik F41. Jeśli uszkodzony sprawdź zawór chłodzenia tłoka i drugi obok niego na podstawie filtra oleju. Częsty przypadek uszkodzenia zaworu zwarcie do masy. Bezpiecznik ten chroni grupę zaworów w której masz błędy.
volvo fh 12 420, podczas jazdy silnik zgasł i nie da się ponownie uruchomić. niedziała diagnostyka nie pokazuje błędów a przy rozruchu kontrolka check engine lekko mruży jakby było zwarcie, pomóżcie
Info naprawy poniżej. Prawdopodobne uszkodzenie uzwojenia cewki (przerwa) zaworu lub zwarcie wewnętrzne cewki do masy.
masz przebity mostek na diodach plusowych mostek do wymiany jesli stojan jest. ok a jesli ma zwarcie miedzyfazowe tak sie dzieje ale to wszystko wyjdzie po odkrec. i zagla. do srodka
wypnij kostki od silownikow i sprawdz czy dzieje sie to samo jezeli tak to jest zwarcie na instalacji
O ile sobie dobrze przypominam to w Premium są te nieszczęsne przewody do pompowtrysków w oleju, na których z czasem rozsypuje się izolacja i robią zwarcie. Jak we wszystkich DXi bazujących na silnikach Volvo. Najprawdopodobniej wymiana wiązki pompowtryskiwaczy będzie konieczna.
Witam mam problem z ciągnikiem volvo fh13 rok 2010 caly czas świeci światlo cofania w ciągniku jaka to moze być przyczyna przekaźnik czy zwarcie prosze o odpowiedz
Zwarcie w wyłączniku przy skrzyni biegów albo w oprawie którejś tylnej lampy.
Pozyskałem dzisiaj diodę U5ZA27C z innego SIEMENS-a uszkodzonego sterownika silnika. Biegi zaczęły działać , kręci rozrusznik, ale silnik nie odpala. Z uszkodzeniem diody z wątku jest powiązane trwałe zgaśnięcie wyświetlacza centralnego (przedtem był sprawny). Po przeprowadzeniu dochodzenia sprawcą , jak ktoś już napisał, okazuje się chiński ładowarko/starter...
Nie podłączałem. Sugeruję połączyć i od tego rozpocząć rozmowę! Jeżeli przy próbie, uruchomienia silnika, gasną kontrolki i starter nie "kręci", to następuje zwarcie w samym rozruszniku, lub jego instalacji!
Jednak uszkodzony był silniczek wentylatora, robił zwarcie. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Problem z masą kabiny lub zwarcie w kablach pod kabiną .
Szukałem ale ciężki mi to znaleźć. Stawiam na to że prawdopodobnie będą gdzieś przewody robić zwarcie albo ten przekaźnik K13
Zamykam temat. Przyczyną było uszkodzone sprzęgło klimatyzacji i zwarcie w jego obwodzie. Pozdrawiam.
Czujnik wałka A 45-46. Czujnik koła zamachowego A 37-38 Dodano po 6 Na zgaszonym silniku brak błędu, na odpalonym fmi2 błędne dane lub sygnał przerywany, po od pięciu czujnika wałka fmi3 napięcie wysokie lub zwarcie do plusa
Witam. Koledzy mam problem z volvo fh, auto zapala bez problemu tylko w menu diagnostyka nie da się sprawdzić żadnych błędów. Taki problem mam od zimy z tym samochodem wiązki z przodu kabiny z prawej i lewej strony miałem rozebrane i są ok. Na przewodach brązowym i pomarańczowym skacze napięcie od 3v do 22v pomimo tego iż wszystkie sterowniki jakie...
WIęć albo ci wiązka zrobiła zwarcie albo masz komputer spalony.
Tak tak zgadza sie To niech kolega na przyszłość podaje wiarygodne dane.... A w tym temacie ma kolega już odpowiedź... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... (post 79) Czujnik obrotów wentylatora,FMI 3 zwarcie do napięcia lub przerwa, Napięcie na EA6 przekracza 65% napięcia akumulatorów (0,65 * Uak). Możliwa przyczyna: Zwarcie do napięcia,...
Witaj Miałem podobny problem i zwarcie dawał silniczek wycieraczek reflektora
Dziękuje pomogło wymieniłem czujnik położenia wału i wszystko jest ok. Na starym czujniku było zwarcie bo kable struchlały.
WITAM sprawdz przekazniki -zwarcie i wtyczke przyczepy -naczepy pozdrawiam.
Ogranicznik mocy? Jest to częsta usterka zasilania elektrozaworu blokady zakresu skrzyni biegów. (FMI4 to przerwa lub zwarcie) Może też być uszkodzony elektrozawór.
Witam serdecznie ale rozszyfrowałeś sam. zbyt wysokie ciśnienie w skrzyni biegów, FMI 0 wartość poza poza zakresem roboczym, natomiast FMI 3 zbyt wysokie napiecie lub zwarcie. Prawdopodobnie uszkodzony czujnk w s.b. .Pozdrawiam
Prześwietlić przewody i przedzwonić na zwarcie. Popatrzeć w schemat. Nie zgadywać.
dziekuje za punkty jestem zaiteresowany który z elementów miał zwarcie które zasila bezpiecznik nr 29
Do serwisu, w którym naprawiają piloty samochodowe. Coś robi zwarcie i rozładowuje baterie. Ogarnięty serwis gsm też powinien znaleźć usterkę.
Dla FM7 - jak mniemam z silnikiem D7C jest następujący opis usterki regulatora spalin: FMl 5 - Przerwa. Możliwa przyczyna: Przerwa między elektrozaworem i jednostką sterującą silnika. Przerwa w przewodzie zasilającym elektrozawór. Zepsuty bezpiecznik zasilania EPG 1. Przerwa w elektrozaworze. Sprawdź bezpiecznik F20, elektrozawór i instalację do elektrozaworu....
Aha ale oglądałem różne inna przekaźniki tego typu i nie mają diody. A co ciekawe jak wlutuję tą diodę to powoduje ona zwarcie przy czym błyskawicznie pada:/
Poszukaj procedury aktywacji pedału hamulca. Podaj symbol FMI przy błędzie. Moim zdaniem masz zwarcie w szynie can skoro wywaliło modulatory.
Pewnie styk krańcowy w którymś siłowniku się zwarł .
Zdemontuj obudowę nagrzewnicy.Przy prawym słupku kabiny znajdziesz dwie kostki około 18 pinowe ,brązowa i szara ,rozepnij je i sprawdź czy nie ma tam ''zielenizny"(śniedzi) która może robić tam zwarcie.Jeżeli tak to wyczyść zieleniznę i sprawdź czy piny nie wymagają wymiany.Powodzenia
Problem rozwiązany .Okazało się ,że w naczepie uszkodziła się wiązka a dokładniej przewód świateł stopu naczepy zwierał sie z masą .LCM wyłapywał zwarcie i rozłączał stop na naczepę .
Połączenie czujnika z sterownikiem jest na pewno bo po odpięciu wtyczki czujnika pojawia się błąd następny /przerwa lub zwarcie / i po podpięciu czujnika da się wykasować ten błąd /przerwa lub zwarcie / ale tamten dalej zostaje
Witam wszystkich. Dostałem licznik od volvo fh12 pierwszej generacji i ktoś wcześniej źle poskładał co spowodowało zwarcie. Chodzi mi czy ktoś niema takiego licznika albo wie jaki powinien być tranzystor
Czy możliwym jest jakieś zwarcie w wiązce idącej do lewych drzwi które wypala ten kanał we wzmacniaczach? Sprawdź czy któryś z kabli idących do tego głośnika nie ma zwarcia do masy samochodu.
Udało mi się odczytać kilka błędów: U0101 - błąd połączenia ze skrzynią biegów U0121 - brak połączenia z modułem hamulców BCM U0126 - magistrala CAN brak komunikacji z SAS U000188 - przerwa lub zwarcie w CAN U014000 - utrata komunikacji z CEM Błędy po wykasowaniu wracają.
Witam, Volvo fh z 2008 roku, ciągnik siodłowy. Przy wyłączonym zapłonie co kilka/kilkanaście dni sam włącza się prawy kierunkowskaz i światła postojowe. Pomaga wyłączenie i włączenie hebla. Czy to jest gdzieś zwarcie w instalacji czy wina modułu LCM?
Witam jeśli czujnik ciśnienia w poduszce będzie przekłamywał to też będzie taki objaw, najlepszym rozwiązaniem to podłączenie testera i podgląd parametrów. Jeśli samochód posiada czujnik ciśnienia w poduszce odepnij kostkę i sprawdź co się będzie działo, zwarcie w instalacji mało prawdopodobne.
A co jeszcze jest podłączone pod ten bezpiecznik bo kończą mi się pomysły :) odłączone przerywacz, tachograf, zegary, moduł abs, władając bezpiecznik powstaje łuk elektryczny jak przy spawaniu jakby zwarcie robiła jakaś cewka wtedy powstaje taki łuk.
Nie wentylator/y, a przekaźniki go/je uruchamiające. Tak jak nie sprzęgło kompresora, a przekaźnik je włączający. Czyli nie elementy wykonawcze jak silnik went czy elektromagnes sprężarki, tylko cewki przekaźników, które swoimi stykami włączają wyżej wymienione. Zwarcie jest w sterowaniu nimi, nie zwarciu w sprężarce/wentylatorze.
zerknij czy nie ma podgrzewacza odmy - miałem taki zwarty.
Szukać anomali na lini CAN- przerwy, zwarcia ...
Nie rób "pajęczyn" odłącz wtyczkę MA pod "maską" w tej wtyczce MA znajdź pin 9 (biało-czarny przewód), odłącz złącze regulatora przy alternatorze i sprawdź pomiędzy MA9 a pinem 3 regulatora (biało-czarny) czy: - jest ciągłość obwodu - nie ma zwarcia do masy
Szukam schematu do instalacji zawieszenia pneumatycznego ECS Volvo typ A bez sterownika elektronicznego. Układ oparty na przekaźnikach. Ciągnik miał zwarcie, przetopiło przewód do pilota, ale jeszcze coś musiało polecieć bo poduszki dziwnie się zachowują.
witam nie dziala mi podswietlenie klawiszy podswietlenie wyswietlacza dziala jak podlacze przewod ilumination to nachwile sie zapala i wszystko gasnie jakby bylo gdzies zwarcie
Oświetleniem,które wymieniłeś,steruje LCM.Jeżeli będzie zwarcie na któryś z tych świateł,to LCM ich nie włączy.
2 volty na zwarciu? - mało prawdopodobne - ps 2.9L -benzyna Dodano po 4 po odłaczeniu przewodu L z zacisku na alternatorze - napięcie na nim skacze do 12v , tak jakby komputer prądowo nie wydalał , albo jest jakieś zwarcie na odcinku od CEM do alternatora?
https://obrazki.elektroda.pl/2744059800_... MID 223 PSID 9 FMI 12 Nieprawidłowe działanie okablowania (przerwa lub zwarcie) Brak sygnału z czujnika W tym samym czasie dwa lub więcej czujników jest aktywnych. Generalnie do sprawdzenia instalacja elektryczna , zwłaszcza na "łamaniu".
Dobrze byłoby podłączyć komputer diagnostyczny i sprawdzić live parametry czujników, miałem kiedyś tak dziwny przypadek że czujnik wysokości w jednym położeniu robił zwarcie. Wszystko było ok. do momentu wjechania w dziurę, jak zawieszenie popracowało to czujnik wchodził w uszkodzone miejsce i ECAS też pompował na max do góry. Jak masz używany ale sprawny...
Zacząć od czytania błędów, poza tym rok ?, silnik? wygląda to raczej na problemy z komunikacją (np: zwarcie CAN do masy) Odczytaj błędy i wtedy można coś poradzić konkretnego
Nie wiem , co oznacza sterowanie elektryczne pedału hamulca ( bo zazwyczaj kierowcy sterują nim za pomocą nogi ). A jeżeli chodzi ci o ABS (Bosch) to : niedopuszczalna szczelina powietrzna lub zwarcie , czujnik - lewy przód i przerwa lub zwarcie czujnika - lewy tył :D
A czy sprawdzałeś prąd za zapłonem w kostce okrągłej w bok od kasety. Czyli czy po wyłączeniu zapłonu ze stacyjki czy prąd za zapłonem dalej jest jeśli tak to jest gdzieś zwarcie w przewodach na drosze kabina<->kostka okrągła
Parametr:Pompa wody Usterka: FMI 3 Zwarcie do obwodu wysokiego napięcia lub wysokiego napięcia FMI 4 Zwarcie do niskiego napięcia lub niskiego napięcia FMI 5 Otwarty obwód lub niski prąd
Ster silnika kablem niebiesko/czarnym. Ciśnienie w układzie jest, sterownik silnika ,,wie,, o tym (czujnik ciśnienia 2-pinowy zwarty)?
kod błędu mid 136 psid 90 fmi 5 zawór sterowania naczepy Przerwa lub zwarcie w przewodzie Dodano po 1 21122037 20456402 Dodano po 1 zazwyczaj zawór znajduje się za lewym przednim nadkolem koło beczek powietrza
Odcinki pedału gazu może być wiele najczęściej jest to wiązka (skretka) pomiędzy kasetą sterującą silnika a złączką na frącie kabiny przerwa &zółto zielona lub pomarańczowo szra, uszkodzony pedał gazu (potencjometr), zwarcie przewodów górskiego, pedału chamulca lub pedału sprzegła (czujniki)
Witam. MID 136 PSID 30 FMI 1 activ Niskie ciśnienie zasilania hamulców. Spadek ciśnienia w zbiorniku obwodu hamulca postojowego poniżej 5,4 bar sygnalizowany jest kodem usterki. Spadek ciśnienia w zbiorniku przedniego lub tylnego obwodu poniżej 5,4 bar sygnalizowany jest kodem usterki. MID 146 SID 5 FMI 4 Silnik krokowy, świeże powietrze i recyrkulacja....
Wygląda to na jakieś zwarcie. Można próbować naprawić ale to dopiero na stole okaże się czy się da.
Jak jest zwarcie na can do waruje , sprawdzaj w szczególności w miejscach ściśniętych opaską plastikową.
volvo zwarcie zwarcie radio volvo zwarcie lodówce zwarcie
iskrownik ustawić różnice attiny atmega ecc82 sprzedam
kamera cofania alternator rozładowuje akumulator
Bezpiecznik alarmu Honda Civic VIII UFO 2006 Bosch PSB 1800 - wkrętarka nie działa po wymianie ogniw