Wirnik silnika do sprawdzenia- zwarcie miedzy zwojowe. Ewentualnie komutator. Zakładam, że długość szczotek dobra, oraz nie zatarte łożyska.
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Skoro szczotki są ok czyli odpowiedniej długości i nie blokują się, a iskrzy silnik, to przyczyny są następujące: -zwarcie między zwojowe -brudny, wyrobiony, uszkodzony komutator/y moduł by odstawił na bok. Pamiętaj, jakiekolwiek prace wykonujesz, wyciągnij wtyczkę z gniazdka!!
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
Zwarcie zwojowe uzwojeń kondensatora, lub zwarcie między wycinkami komutatora. Ten ślad, to tarcie zużytą szczotką (linką).
Najczęstsze przyczyny to zużyte szczotki, które nie dotykają całą powierzchnią , szczotki zacinające się w prowadnicach, wypalenie wycinka komutatora, zwarcie zwojowe uzwojenia. I może jeszcze kilka innych.
Zwarcie między zwojowe trzeba zanieść do testu wirnik.
Niestety muszę cie zmartwić. Ten co dał ci wiertarkę, chciał się pozbyć złomu. silne iskrzenie z szczotek Zwarcie zwojowe. Wymiana wirnika, ,ale czy ma sens, to zależy od jakości sprzętu. Przy lepszych ... być może. Przy tańszych, lepiej kupić nową wiertarkę.
Jest to prądnica z podwzbudnicą prądu stałego,jeżeli masz zwartą opornicę zostają praktycznie 2 możliwosci ,a właściwie 3 .Tak jak radził kolega AANDREASS przejżyj szczotki podwzbudnicy, i szczotkotrzymacze [często się zapiekają] .Jeśli to nie pomoże to masz uszkodzony komutator[zwarcie między wycinkami komutatora] ,lub zwarcie między zwojowe w podwzbudnicy...
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Stojan bardzo rzadko ulega spaleniu, albo zwarciu zwojowemu. Pomiar omomierzem nie wykaże, jest zwarcie zwojowe, bo niewielka różnica w pomiarze nie da pewności co do sprawności/ niesprawności stojana. Najprościej byłoby założyć do kompletu nowy stojan, bądź go przewinąć.
Z tego co piszesz wszystko wskazuje na uszkodzenie wirnika ( możliwe zwarcie między zwojowe- silne iskrzenie na komutatorze ). Należało by sprawdzić wirnik pod tym kontem. Ja do tego mam proste urządzonko wykonane z części pierwotnej transformatora. Rdzeń w kształcie litery U i nawinięte uzwojenie kładę na to wirnik i jeżeli cienka blaszka jest przyciągana...
Jeżeli ładnie wyczyścił komutator , wyrównał go , wyczyścił szczeliny przed zwarciem A on nadal iskrzy to na bank przebicie między zwojowe jest . Ale to trzeba sprawdzić na przyrządzie , sam omomierz mało nam powie . :| Dodano po 1 Można zrobić test z żarówką .
Drżąca żyletka oznacza zwarcie zwojowe wirnika na cewce lub komutatorze. przydałby się jeszcze moduł do pomiaru zwarć z komutatora (cewki). Pomysł dobry :) . Taki brzęczyk służy głównie do wykrywania zwarć zwojowych w układzie wirnikowym, Również w wirnikach klatkowych (zwartych)- ich objaw jest drżenie umieszczonej pomiędzy biegunami elektromagnetycznymi...
Jest zwarcie zwojowe na wirniku co nawet omomierz pokazał, przewinięcie lub wymiana.
oczekiwałem konkretnej podpowiedzi napisałem przecież: Najczęściej jest to filtr zakłóceń, wartość to około 100-470nF zresztą , jak sam napisałeś Jak w przypadku silników komutatorowych. Jeżeli ma zaniżoną pojemność, to mogła być przyczyna uszkodzenia wbudowanego softstartu. Należałoby poszukać, dlaczego mu się tak zrobiło: za krótkie szczotki, zanieczyszczone...
po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Witam. Iskrzenie na komutatorze może mieć kilka przyczyn: 1. cienka niebieska iskra (lub wiele iskier) zataczających koła po komutatorze -> przerwa w uzwojeniu , krótkie szczotki , nierówny komutator. Moc lekko spada silnik pracuje . Długotrwała praca prowadzi do uszkodzenia komutatora nieodwracalnego (przepalenie ,zwęglenie przekładek między działkami)...
W mikserze strasznie iskrzy komutator ze szczotkami Zwarcie zwojowe. Wirnik do wymiany, tylko czy dostępny i jak się ma ewentualna cena wirnika do ceny całego miksera ?
Witam,ja ze swojej strony dodam że też spotkałem się z taką sytuacją ,wewnątrz wirnika uzwojenie było lużne .Za żywicowałem ale i tak nic nie dało prawdopodobnie od dołu drut nawojowy był przetarty i to robiło zwarcie zwojowe pozdrawiam
Logicznie myśląc, gdyby przyczyną było zwarcie w uzwojeniu stojana i byłby to stan trwały, to dlaczego iskrzenie nie wystąpiło przy pierwszym uruchomieniu silnika po wymianie wirnika, a dopiero po pewnym czasie (identycznie było po naprawie w serwisie). Na iskrzenie szczotek ma wpływ (zakładając,że jest dobry stojan): - nierówny komutator (bicie) -...
Bez pomiarów powiedziałbym, że jest zwarcie zwojowe. Nie analizuję pomiarów, ale znając ogólnie sposób nawijania wirników, zakładam, że wszystkie przejścia(1-13, 2-14 3,15 itd). powinny mieć podobną, jeśli nie taką samą oporność.
Skoro iskrzy i śmierdzi to płytka nie ma nic do rzeczy. Jeżeli iskra jest niebieska i ciągnie się, a wręcz opala caly komutator to na 99% uszkodzony wirnik. Zwarcie między zwojowe=silnik do wymiany.
Ciężka praca silnika mimo że bęben i silnik lekko się obracają wskazują na awarię silnika.Masz prawdopdobnie zwarcie zwojowe na silniku i stąd te efekty-smród, ciężka praca silnika ( nie wchodzenie w obroty) szczotki ciągną iskrę ( jak warkocz komety) słychać terkotanie szczotek ( podniesiony wycinek komutatora). Zazwyczaj tak kończy żywot silnik gdy...
przyczyną iskrzenia jest też brak połączenia uzwojenia z komutatorem na wirniku nawet na jednym wycinku komutatora,co do grzania to jeśli grzeje się wirnik to stojan ma zwarcie zwojowe,a jeżeli stojan ma zwarcie to będzie grzał się wirnik.
Przyznam, że aż tak zniszczonego komutatora dawno nie widziałem... Najczęstszą przyczyną uszkodzenia wirników jest zwarcie zwojowe, a wzrost prądu powoduje wygrzanie/wytopienie wycinków komutatora wklejonych na wirniku. Wg mnie, tylko kupno nowego wirnika daje gwarancję, że to urządzenie będzie pracować właściwie, o ile uzwojenie stojana nie uległo...
Do tego używa się specjalnego elektromagnesu. Przykłada się magnes na wirnik i powoli nim obraca. Z wierzchu przykłada się cienką blaszkę, jak zacznie drżeć to wirnik ma zwarcie zwojowe. Inną metodą jest zasilanie prądem przemiennym o napięciu kilku volt poprzez komutator (ale z reguły nie po przeciwnych stronach komutatora ale o kącie około 120 stopni...
Najczęstszą przyczyną uszkodzenia wirników jest zwarcie zwojowe. Wzrost prądu mógł spowodować "wygrzanie", czyli wytopienie wycinków komutatora wklejonych na wirniku. A co powiesz o uszkodzeniach uzwojenia? Zdecydowanie uszkodzenie mechaniczne, raczej nic innego niż resztki szczotek nie mogło tego spowodować. Wychodzące resztki szczotek (sprężyna,...
Witam Najbardziej prawdopodobne jest zwarcie zwojowe cewki na stojanie,najlepiej sprawdż cewki mostkiem,jeśli chodzi o komutator(gdy jest wgłębienie tu gdzie pracują szczotki)najlepiej będzie jak dasz wirnik do dobrego tokarza,aby wyrównał powierzchnię.Czy sprawdzałeś łożyska?Pozdrawiam
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Witam myślę że spalony jest wirnik ma zwarcie zwojowe .Należało by silnik sprawdzić (na krótko) podłączyć do sieci, jeśli będzie pobierał duży prąd i na komutatorze będzie się mocno iskrzyć to silnik do wymiany pozdrawiam
Wszystkie wyglądają jeszcze lepiej niż te na zdjęciu chodzi o słabą izolację między zwojową dlatego po nagrzaniu następuje zwarcie. Ten typ rozrusznika jest stosowany w fordach i usterka jest bardzo częstą.P
Witam wydaje mi się że ta część wirnika stanowi całość jednolitą a nie jest tuleją może uda się to ustalić pod dużym powiększeniem ! czy usterka wypalenia jednego złącza przy komutatorze jest możliwa do naprawy? tak . Z nie ostrego zdjęcia nie widzę wypalenia tylko jakby już ktoś sztukował to połączenie. Jeżeli przy dużym powiększeniu uda się delikatnie...
Może szczotki niedopasowane. Należało wcześniej przeczyścić komutator (zwłaszcza jeśli są nierówności). Ale też, mógł już wcześniej bardzo iskrzyć i w takim wypadku, wymiana szczotek nie pomoże. Zwarcie zwojowe wirnika.
Dzięki za odpowiedzi, silnika nie będę dawał do przewijania bo ten temat służy mi do nauczenia się czegoś, jestem w trakcie nauki i chciałbym się co nieco wiedzy praktycznej nauczyć. Ten komutator mierzyłem kilka razy i dokładnie dociskałem sondy pomiarowe, w miejscu gdzie wskazuje 5,5 http://obrazki.elektroda.pl/9035089300_1... http://obrazki.elektroda.pl/7459039600_1...
...no jeżeli po załączeniu z silnika wydobywa się dym i nie wchodzi na obroty, to zapewne jest zwarcie zwojowe na stojanie albo wirniku. Rozbierz ten silnik i po wyczyszczeniu/przedmuchaniu z pyłu pooglądaj i powąchaj w którym miejscu się pali.
podczas pracy silnik straszliwie iskrzy, śmierdzi i hałasuje - Zwarcie zwojowe w wirniku, a czasem też w stojanie. Żadne zabiegi nie pomogą. [quote="witkacy26"]silnik chodzi, zgodnie z przewydywaniem na początku iskrzy, ale znacznie mniej. /quote]To tylko przeczyszczenie komutatora poprawiło na chwilę połączenie ze szczotkami ,ale nie usunie usterki.
Szynal , jeżeli jeszcze tu zagląda, to chciałbym Mu przekazać, że do szlifierek Bosch są dwa rodzaje wirników. Starego i nowego typu. Te dwa typy różnią się komutacją na wirnikach. Zależy ona, jak względem szczotek ustawiony jest stojan. Jeżeli szczotki znajdują się pomiędzy cewkami stojana, jest to nowy typ. Jeżeli natomiast szczotki są na wprost...
Przypalone dzałki komutatora(lamelki)mmogą być skutkiem odpalania na słabym akumulatorze,natomiast przy zwarciu między zwojowym wirnika ,rozrusznik by pewnie by szwankował przy uruchomieniu Jeszcze się nie spotkałem z takim związanej z wirnikiem rozrusznika(sądzę że rozrusznik będzie miał problem pracować nawet na stole).Co innego zwarcie na masę ,co...
ad. ryszardon, Witam. wg obliczeń to są minimalne tętnienia . Mało istotne. Ale kondensator zrobi filtrację. Trochę wygładzi. PS. Dziś pracowałem przy nim cały dzień. Wymieniłem wszystkie łożyska, bo jak się okazało silnik ten długo był nieużywany ( łożyska hałasowały, lekko skorodowane) , założyłem nowe uszczelniacze i wyczyściłem gruntowanie komutator...
Nie ruszy go i to na 100%. Nawet na 1000% Co do zwarcia sprawdzi ale każdy element z osobna. Nie mam żadnych urządzę do sprawdzania czy wirnik ma zwarcie. Zazwyczaj biorę prostownik na 24V żabkę ujemna do osi wirnika a dodatnia do komutatora. . Ale nie sprawdzi w ten sposób zwarć między zwojowych. A problem zresztą może być gdzie indziej.
Te pomiary niestety nie dadzą wyraźnej różnicy przy zwarciu zwojowym kilku zwojów.
Mam samochód o nazwie Hanomag F20, w tym o to samochodzie zastosowano rozrusznik o numerze 0 001 354 082 podobno jest to rozrusznik z jakiegoś Mercedesa i tu cała sprawa polega na tym żeby dowiedźeć sie z jakiego bo szukam częscie i w żadnym katalogu nie ma takiego samochodu jak ja mam wiec chcał bym dowiedżeć sie z jakiego mercedesa pasuje ten rozrusznik....
Wygląda na przepalony wirnik. Mógł się przegrzać i dostać zwarć między zwojowych. często upalaja się przewody przy samym komutatorze. niestety w warunkach domowych raczej niewykonalne, bo wirnik należy wyważyć. Jaka to szlifierka? Czy jej remont będzie opłacalny? Mógł paś też stojan. Przegrzanie. Zwarcie międzyzwojowe. miernik przerwy wtedy nie wykaże.
Witam Na początek do sprawdzenia szczotki, komutator po tym morderstwie do przetoczenia, nie wykluczone zwarcia między zwojowe, można to z grubsza ocenić po kolorze wycinków komutatora, ale pewna informacja dopiero po sprawdzeniu na przyrządzie do sprawdzania wirników Pozdrawiam
Do wykrywania zwarć zwojowych np. wirników silników komutatorowych istotnie stosowano dawniej tzw metodę "na brzęczyk". Wykorzystywano do tego celu rdzeń otwarty z cewką zasilaną napięciem zmiennym. Po przyłożeniu rdzenia do wirnika , następuje zamknięcie obwodu magnetycznego. Jeżeli uzwojenie wirnika posiada zwarcie zwojowe, to powstaje strumień rozproszenia...
podłącz zasilanie prądu stałego do wirnika zgodnie z rozstawem szczotek (w strefie) weź multimetr lub woltomierz kocówkami dotykaj sąsiednich działek .Jeśli wskazanie narzędziarza pomiarowego jest takie samo to teoretycznie zwarcia niema. kolejne urządzeni do sprawdzania zwarć zwojowych to analyzer widmowy BAKER 65 R np. sposób nr3 . sprawdzanie zwarć...
Witam.Przyczyną błędu F-7 okazał się zwarty zwojowo wirnik silnika,po przewinięciu i wymianie komutatora wszystko OK' Serdecznie dziękuję za pomoc,zamykam temat. Pozdrawiam.
Często w wirnikach powstają zwarcia zwojowe, ale zwartych jest np. kilka zwojów dlatego oporności i napięcia między płytkami komutatora mieszczą się w graniach tolerancji. Jedyną metodą wykrycia takiego zwarcia jest użycie specjalnego elektromagnesu do badania wirników.
Prawdopodobnie podłączając silnik pod napiecie 230V spowodowałeś uszkodzenie izolacji uzwojeń (przegrzanie i przebicia), a teraz już się tworzą zwarcia zwojowe. Spróbuj rozebrać silnik i zobaczyć czy: - nie powstały zwarcia na komutatorze, - nie widać w uzwojeniach drutów z czarną izolacją. Druga mozliwość: Jeżeli się nie znasz na silnikach, to udaj...
W silniku kończyły się już szczotki (iskrzenie, problem z ruszeniem) ale silnik pracował. Niestety zachciało mi się pomóc silnikowi w rozruchu i delikatnie ruszyłem kołem pasowym. Nastąpiło zwarcie i wywaliło zabezpieczenie pralki :( Po rozebraniu silnika stwierdziłem delikatne nadtopienie dwóch płytek komutatora. Dało to się wyczyścić. Wizualnie zwarć...
No i moje pytanie - co może być przyczyną? Szczotki nowe, komutator nie wygląda najgorzej. Wirnik nie jest nigdzie osmolony czy przypalony. Zwarcia między-zwojowe w wirniku są przeważnie niezauważalne przy oględzinach. Można je wykryć dopiero dysponując prostym przyrządem. [url=https://www.google.com/search?q=prz...
Witam, kolego zanim czyściłeś komutator, nie zauważyłeś przebarwień na wycinkach. Jeśli któryś z wycinków był nadpalony, to niestety wirnik jest spalony. Podałeś, że między wycinkami rezystancja nie jest równa - to oznaka zwarcia zwojowego, wirnik do przezwojenia. Pozdrawiam
Można tez prościej , podłączyć całą wiertarkę w szereg z żarówką 100 W lub 200 W i obracając wrzecionem obserwować jasność świecenia . Gwałtowne rozjaśnienie żarówki świadczyć będzie o zwarciu między zwojowym wirnika . :|
Witam. Czyszczenie komutatora nic nie pomoże.Masz przerwy pomiędzy uzwojeniem a wycinkami (mogą być również zwarcia zwojowe).Dowodem na to jest to,że jak zakręcisz wirnikiem to dopiero wtedy pracuje silnik.zabrudzenie powierzchni komutatora w tym przypadku niema nic do rzeczy.Kup najlepiej nowy wirnik i po kłopocie. To co pisze kolega Topolski to wszystko...
Witam. Element Ten o nazwie 15Am jest to zabezpieczenie termiczne (termik). Jeżeli mial przerwe to popłynął przez niego duży prąd i z tego powodu uszkodził się. Przyczyną może byc wirnik (zwarte zezwoje cewek).Objawem zwarć zwojowych są nadpalone sasiednie wycinki komutatora nawet do zmiany koloru na fiolet. Jeżeli potrafisz go sprawdzić to najlepiej...
Jak w temacie, włączenie szlifierki powoduje zadziałania zabezpieczenia 16A, pomimo, że sama szlifierka ma podany max prąd 10A. W celu sprawdzenia przyczyny pominąłem kabel, włącznik oraz kondensator przeciwzakłóceniowy i podałem napięcie zasilające bezpośrednio na uzwojenia, skutek taki sam. Następnie sprawdziłem stan wirnika - ciągłość uzwojeń, stan...
Obejrzyj dokładnie komutator wirnika , czy ma dookoła takie same ślady zuzycia . Miejscowe przebarwienie lub podpalenie lamelek komutatora świadczy o uszkodzeniu uzwojenia wirnika , czyli przerwie w uzwojeniu lub zwarciu między zwojowym , co powoduje powstawanie łuku elektrycznego i odgłos spawania .
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
Nie do naprawienia w warunkach amatorskich. Być może wymienia ktoś całe komutatory, ale koszt takiej naprawy, byłby porównywalny do kupna wirnika. Przyczyną wypalenia lamelki było iskrzenie, spowodowane zwarciem zwojowym w uzwojeniu.
albo przy zdejmowaniu (zakładaniu) łożysk uszkodziłeś mechanicznie sam komutator (zwarcia lub przerwy między działkami komutatora) lub co gorsza geometrię szczotkotrzymaczy lub faktycznie nastąpiło przebicie izolacji któregoś z uzwojeń wirnika lub stojana (nieważne czy między zwojowe czy do korpusu). Uszkodzenia stojana są raczej rzadkością, a weryfikacja...
Na podstawie fotki i wyglądu stanu fragmentu komutatora wyglądło że mogły skończyć się szczotki ale całego komutatora nie widziałem stąd taka była moja sugestia. Ogólnie w motorkach tego typu wirniki dostają zwarcia między-zwojowego i kończy się wymianą silnika albo zastąpieniem innym po przeróbce, przezwajania wirnika ze względu na koszty nie wykonujemy....
Jeśli któraś lamelka byłaby podniesiona to raczej byłoby widać po chwili pracy która to. Po szczotkach też byłoby widać zapewne ze mają boki podtarte. Może jest to wczesny etap zwarcia zwojowego, aby wystąpiło potrzebne jest wyższe napięcie które przebije izolację, badanie na elektromagnesie tego nie wykryje.
To jest kondensator przeciwzakłóceniowy. Jeśli nie ma innego, to wina leży w uszkodzonym uzwojeniu- zwarcie zwojowe. Chyba że jest to silnik komutatorowy, co sugeruje to czarne kółko z wycięciem na śrubokręt, to jeszcze szczotki do sprawdzenia.
Witam, co do liczby uzwojeń to wystarczy po wyjęciu cewki ze stojanu przeciąć jedną z cewek i policzyć ilość zwoji, a co do wirnika proponuje sprawdzić go w polu magnetycznym.Oporność uzwojeń wirników w silnikach komutatorowych jest mała i pomiary omomierzem nie zawsze dają prawidłowy wynik na np. zwarcie pomiędzy zwojowe.
Ciężko sprawdzić taki silnik elektromagnesem na zwarcie miedzy-zwojowe , wirniki komutatorowe z kolei łatwo . Wkładasz elektromagnes i zamykasz przewody w kilku żłobkach w polu tego elektromagnesu i zamknięty obwód ( zwarcie ) powinien generować siłę przyciągania ( elektromagnes ma kształt U ) do rdzenia pomiędzy elektromagnesem . Tam wkłada się blaszkę...
Docieranie szczotek właśnie robię teraz przy pomocy wkrętarki - napędzając oś wirnika, jeszcze kilka prób zrobię. Tak właśnie myślałem, że tego zwarcia zwojowego nie sprawdzę miernikiem uniwersalnym. Dodano po 10 Jeśli chodzi o przetoczenie komutatora to próbowałem na starym wirniku z jednej strony wkrętarka a drugiej pilnik:), poprawiałem też taka...
Witam Kolegów dyskutantów! Mimo postępu techniki nie traci na aktualności powiedzenie, że każde urządzenie warte jest tyle, ile warci są ludzie je obsługujący. Jako stary (pod każdym względem) praktyk, uważam, że jedynym i niezawodnym jest prosty "brzęczyk", zwany również "Jarzmem elektromagnetycznym". Cienką blaszką sprawdzamy wirniki na obecność zwarcia...
zwarcie zwojowe silniku zwarcie między zwojowe zwarcie zwojowe trafo
pralka czarna grzałka raster wyprowadzi passat przeróbka
Toyota Auris kod błędu P0352 - cewka zapłonowa cylindra 2 Niedostępność kontaktu w Messengerze po odblokowaniu