A oprócz tego że się zastanawiasz, to przynajmniej wiesz nad czym?
Popełniłeś błąd Kolego na etapie doboru przemiennika. Zapewne doradzał Ci "fachowiec", albo nie podałeś istotnych cech napędu: praca z małą prędkością i dużym momentem obrotowym. ACS150 nie ma niestety takich możliwości jak przemienniki ze sterowaniem wektorowym, niemniej warto spróbować osiągnąć cel z tym co posiadasz. Rozwiązaniem jest zwiększenie...
Sprawdź kondensator, prawdopodobnie zmniejszyła się jego pojemność.
Żadne BOXY. Jak chcesz żeby to jeździło to albo DOBRY program albo w ogóle nie ruszać. Box oszukuje tylko informację z czujników, nie dość, że kiepskie efekty to jeszcze ryzyko przyśpieszonej eksploatacji.
Z tym wyłącznikiem gwiazda / trójkąt to jest tak że jest obowiązek stosowania do silników o mocy powyżej 4kW załączanych do sieci publicznej , chodzi o zmniej szenie prądu rozruchu ( o pierwiastek z 3) i zwiększenie momentu rozruchowego silnika .Uruskich też jest f= 50Hz , 60 masz w USA , Hong- kongu i bodajże w Chinach, W przeszłości mieliśmy linie...
Sprawdź kondensator czy nie stracił pojemności.
Jeżeli jest zdrowy ten AHF to po korekcji map w ECU powinien dac 140KM i 300Nm i to raczej koniec na seryjnych wtryskach i oryginalnej turbince. Jak chcesz więcej to turbina od silnika AWX + wtryski z końcówkami 0,216 + FMIC + remap i masz około 160KM i 340Nm i tu przyda się wymiana sprzęgła na sprzęgło od golfa III VR6 - potrzebujesz: koło zamachowe...
A jakie wybrałeś sterowanie, bo z tego co wiem to też ma duże znaczenie -> http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/stepper/... , chyba największą moc uzyskuje się przy half-steppingu. Link już poprawiony ( za blisko dałem przecinek :( )
Przekładnie stosuje się głównie dla zwiększenia momentu obrotowego. Sam silnik ma ten moment raczej niewielki. Minus to mniejsze obroty, ale to niestety fizyka - większa praca ale i większa droga. Czasami stosuje się przekładnie, aby zwiększyć precyzję sterowania. Np silnik + przekładnia i enkoder na wale silnika -> większa ilość impulsów na obrót wału...
Wielkie dzięki panowie, o to mi chodziło:D Dodano po 17 Mam jeszcze pytanie odnośnie PWM? Jaką komendą wygenerować PWM (taki sam w obie strony), chodzi mi o zmniejszenie obrotów i zwiększenie momentu silnika.
Witam, nie wiadomo, co to za silnik i co on robi oraz jak jest sterowany. Typowo w datasheet'cie masz podany prąd rozruchowy lub charakterystykę w funkcji obciążenia, co powinno dać ci pogląd, czego oczekiwać. Pozdrawiam
Upraszczając: Gdy U/f=stałe to moment silnika w przybliżeniu pozostaje stały. Przy zwiększaniu częstotliwości napięcie musi rosnąć żeby mógł przez uzwojenia płynąć nominalny prąd, bez tego spada moment. Przy zmniejszaniu częstotliwości trzeba zmniejszać napięcie bo wartość prądu przekroczyła by wartość nominalną - co za tym idzie - wydzielanie większej...
To, że na początku wskazuje moment na 0 może oznaczać, że jest to wartość uśredniana a nie chwilowa. Sterowanie raczej wektorowe bo moment jest stały. Badanie momentu to oparłbym o czujnik momentu a nie obliczenia falownika.
Witam Chciał bym się dowiedzieć czy istnieje jakaś możliwość zwiększenia momentu obrotowego silnika elektrycznego? Ale nie chcę zwiększać mocy silnika np. z 1KW na 2KW nie chcę stosować żadnych przekładni ponieważ obroty chcę mieć takie same Przykład Mam silnik elektryczny 1KW o obrotach 750 obr/min jego moment to jakieś 12,74 Nm. Chciał bym uzyskać...
Witam, podstawowe rzeczy o których trzeba pamiętać pracując z niską częstotliwością to: spadek momentu silnika, zwiększenie temperatura silnika. Spadek momentu dyskryminuje technologicznie przełożenie a co za tym idzie częstotliwość pracy. Pracując długotrwale z niskimi obrotami należy stosować obce chłodzenie silnika.
Witam Częstotliwością zadajesz prędkość wirowania, a wypełnieniem moc, czyli w silniku moment obrotowy. Gdy chcesz zachować obecną prędkość wirowania a zmniejszyć moment, to musisz tylko zmniejszyć wypełnienie i analogicznie dla zwiększenia momentu. Dobrze kombinujesz. Pozdrawiam
Witam probuje zastosowac alternator jako silnik synchroniczny 3-fazowy jest to alternator od malucha wirnik 6 par biegunow, stojan 3x6 par biegunow standardowo wszystko jest polaczone w gwiazde i kreci sie po podlaczeniu do sterownika ktory zalacza poszczegolne fazy w ten sposob ze dzieli okres na 12 czesci nie jestem tylko zadowolony z momentu tego...
Podzwoń sobie- ASO jest bardzo drogi. Tysiąc zł, to wstęp do gry, w tym diagnostyka (330zł) Jeśli diagnostyka nic nie znajdzie, zaczyna się szukanie po kolei. Czasem 5000zł załatwi sprawę, ale rzadko. Każda robota ma przewidziany czas, za który musisz zapłacić. Czasem zrobią coś w czasie 10 min. co kosztuje 1 godz. ale też czasem robią coś 5 godzin-...
Witam mam problem z silnikiem krokowym unipolarnym (2,6V 1,2A 4,5x4,5x4,5 taka pokaźna bryłka) . Zrobiłem do niego sterownik na tranzystorach i steruje go z ATmegi8, mam liniowe ograniczenie prądowe do prądu znamionowego i taki program wrzucony do ATmegi8: $regfile = "m8def.dat" 'procesor Atmega8 $crystal = 1000000 'zegar 1MHz Do Set Portc.4 Waitms...
Dodano po 2 Może problem można rozwiązać mechanicznie. Pomiędzy wał sinika i pompy wstawić podatne sprzęgło z możliwością obrotu np. o 1/4. Wtedy pełne obciążenie bedzie otrzymywał silnik już rozpędzony. Generalnie robię taką jednostkę testową do mechatronik, w których pompa napędzana jest silnikiem BLDC. Te mechatroniki będą testowane tym urządzeniem....
Falownik nie zwiększy momentu dostarczanego przez silnik. Jeśli obroty się zgadzają, a brak momentu - należy użyć silnika o odpowiednio większej mocy.
1. Zasilając silnik w układzie trójkąta zasilam tylko jedną (dowolną) fazą podłączoną jednocześnie do 3 zacisków - czy tak? Nie. Silnik nie ruszy na jednej fazie. Można ewentualnie dołączyć kondensator ale wtedy moc silnika spadnie. Co do punktu 2 - moc a zarazem moment się nie zmieni zakładając, że zasilisz z go 3 faz 230V przy połączeniu w trójkąt...
Jeśli niewiele można męczyc silnik ale raczej by było lepsze przełożenie mechaniczne lub sztuczne wpompowywanie prądu silnik nie za bardzo lubi zwiększanie częstotliwości a gdzie tu jeszcze utrzymanie momentu, dziękuje
Mówisz o momencie obrotowym chyba ? W roli wentylatora nie potrzebuje dużego momentu Nic istotnego nie zmienisz, szukaj innego silnika - a do czego to potrzebujesz ? Oczywiście przekładnia zwiększy moment kosztem obrotów, ale jej wykonanie zabije kosztowo
No to jak przewine uzwojenie i dam magnesy nowe to silnik bedzie sie krecil noramlnie po podlaczeniu stalego pradu???? Niestety nie. Jest to silnik synchroniczny, więc na zaciski stojana musisz podać napięcia generowane przez driver (nie wiem jaki jest rozkład pola w tych silnikach - czy sinusoidalny czy trapezoidalny). Driver generuje przebiegi napięć...
Ten silnik nie potrzebuje aż tyle powietrza żeby trzeba było modyfikować dolot. Wszelkie stożki i udrażnianie dolotu w tym silniku sumarycznie wychodzą na minus. Zmienia się tylko subiektywne odczucie i dźwięk dolotu. Tym co zrobiłeś mocy ani momentu nie zwiększysz. Podobnie jak usuwaniem sprawnego katalizatora jak niektórzy sądzą.
Witam. Jeżeli Autor twierdzi , że silnik dobrze startuje z /trójkąta / to należy mu wierzyć , że tak jest . Jeżeli by zastosował przełącznik gwiazda- trójkąt to na pewno zmniejszył by prąd rozruchu o około 40 % , ale równocześnie powoduje to spadek momentu rozruchowego trzykrotnie . Wydaje się , że w tej sprężarce jest zastosowany silnik z ulepszonym...
AVE... Jak masz zasilacz regulowany, to możesz podłączyć pojedynczą cewkę do niego i regulując napięcie znaleźć moment, kiedy silnik zacznie się grzać. Prąd poniżej progu grzania przy określonym napięciu to w przybliżeniu prąd znamionowy silnika... EDIT: Cały system jest na 12V, więc może spróbuj z tym napięciem. Do sterowania możesz użyć drivera na...
Witam Sprawa jest następująca: Mam silnik indykcyjny klatkowy trójfazowy o mocy 85W. Jest to specjalnej konstrukcji silnik z przekładnią. Problem polega na tym, że z racji pewnych ograniczeń klienta i popełnionych przez niego błędów nie ma możliwości zastosowania silnika o większej mocy ze względu na gabaryty. Niestety aplikacja, w której ma pracować,...
Cześć, widzę że przerzuciłeś się na kosiarki :) Tym przyciskiem włączasz dodatkowy kondensator dla zwiększenia momentu rozruchowego silnika.
Jest to mechanizm jazdy mostem suwnicy w tym układzie jest nastawnik opory i silnik ale schematu nie będę miał bo suwnica ma ponad 70 lat i wszystko z niej zagineło. W sumie mam takie pytanie czy zmniejszenie oporności będzie skutkowało zwiększeniem momentu rozruchu silnika?
Lub LG seria IE5 [url=http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pl... tym podobne. Falowników z zasilaniem jednofazowym jest mnóstwo na rynku. Odpadnie Ci kondensator, silnik dostanie 3 fazy co zaowocuje zwiększeniem momentu a ty święty spokój.
Najprostszy sposób na zwiększenie mocy silnika to zwiększenie prędkości obrotowej, dlatego przy danej mocy silnik zaprojektowany do pracy z wyższymi obrotami będzie mniejszy. Moc po stronie mechanicznej to iloczyn momentu i prędkości kątowej, a po elektrycznej prądu i napięcia. Prąd maksymalny jest ograniczony przez budowę uzwojeń i warunki ich chłodzenia,...
(...) przykleiłem te magnesy w (...) Wcześniej piszesz, ze to silnik wysokoobrotowy. A co z wyważeniem po ponownym przyklejeniu magnesów? Przezwojenie silnika to nie jest prosta sprawa. Nie mam tu na myśli problemów mechanicznych (utworzenie zezwoju i umieszczenie go w żłobkach stojana) ale sam rozkład faz w stosunku do ilości magnesów na obwodzie...
ewentualnie powinna dawać możliwość pracy na jednym silniku; A silnik może pracować w stanie w którym wał jego będzie obracany? Zapewne tak, ale trzeba będzie odpowiednio połączyć jego króćce. możliwość dwukrotnego zwiększenia obrotów, przełożenie przekładni na obu wejściach powinno być 1:1, Tu dostrzegam pewną sprzeczność. O jakie zwiększenie obrotów...
W drugim temacie dałem nagranie z gopro z momentu wypadku :)
Witaj . Migające diody według instrukcji wskazują na uszkodzenie napędu, ale jakiego typu (czy przeciążenie) tego instrukcja nie wyjaśnia. Na początek spróbuj zwiększyć moc/moment silnika naciskając przycisk POT(po 1s) do zapalenia wszystkich ledów. Można wyłączyć funkcję testu napędu wg instrukcji w załączniku. Można też spróbować wyłączyć hamowanie...
Witam. A jaki jest kondensator pracy przy silniku? Jak kondensator rozruchowy jest odłączany po dokonaniu rozruch przez silnik? A może kondensator rozruchowy to dla Ciebie kondensayor pracy? Kondensator pracy to taki,który pracuje przez cały czas.Rozruchowy to taki,który dołącza sie go na czas rozruch do kondensatora pracy w celu zwiększenia momentu...
Zaszkodzi i nie powiększy momentu obrotowego. Polecam pogłębić wiedzę na temat silników spalinowych.
Sprytnie napisany kod. Pokazałem go chatowi-gpt żeby mi go rozgryzł. Wygląda na to że sygnał na wyjściu jest prostokątny. Gdyby był modulowany mógłbyś zdaniem chata : zwiększyć efektywność energetyczną, poprawić kontrolę prędkości i momentu, zredukować hałas i drgania.
(at)carbid Ustaw na podobnym poziomie co czas hamowania. Wszystko zależy do momentu bezwładności na wale silnika.
Konstrukcja silnika nie znacznie pozwoli na zwiększenie momentu obrotowego.
No i czy falownik zmniejszając obroty zwiększa moment? Opierając się o znany wzór M=9550 x N/n zmniejszenie obrotów zwiększy moment wyjściowy na wale silnika a przy stałym przełożeniu reduktora spowoduje to również zwiększenie momentu na wale wyjściowym z reduktora. To ja założyłem, że przy zwiększonym obciążeniu organu moment zwiększy się kosztem...
Jak masz nowy falownik z ustawieniami fabrycznymi to większość zmian ustawień w grupie Drive grup i Function group2-te z literką H. Na postoju silnika zmienić: drv- zmienić z 1 na 0 Frq – Jak klawiatura to powinno być 0 jak masz nowy z ustawieniami fabrycznymi H30 zmienić na 2.2. H31- zależy czy na tabliczce znamionowej jest około 1450obr/min...
Zależy jaki to silnik, jeżeli zwykły komutatorowy bez żadnej elektroniki w środku to moc będzie niższa, bo przy niższym napięciu niższe obroty a moment zależy od prądu którego nie zwiększysz, bo silnik się przegrzeje. A skoro moc to iloczyn momentu i obrotów, będzie mniejsza.
Proste. Włączenie wentylatora-> zwiększenie zapotrzebowania na energię elektryczną->wzrost obciązenia alternatora->zwiększenie momentu hamującego na osi wirnika=obciązenie mechaniczne silnika.
można to zrobić na westgate czyli tym cięgnem skracając je byle nie za dużo jeżeli masz wskaźnik doładowania to lepiej jeżeli nie to na wyczucie podkręć kilka obrotów i się przejedz jeżeli nie świeci się kontrolka "engine" to możesz jeszcze kilka aż do momentu jej zaświecenia jeżeli zaświeci popuśc do ostatniej dobrej pozycji Jaka kontrolka skoro silnik...
Z całym szacunkiem softstart nie zwiększy momentu na wale silnika ponad to co może dać sam silnik. W betoniarce nie następuje sprężanie.A powietrze sprężane w "wiaderku" potrafi dać całkiem spory opór - w przypadku wan-aw na tyle duży że potrafi zatrzymać silnik podczas rozruchu. Przeglądałem ostatnio (z ciekawości ) dokumentację sprężarek Atlas-copco...
pivvo dzięki za mapki widzę że są 2 wersje, ogólnie rozumiem, że nie jest to full wypas ale podciągnięte jest pompowanie turbiny i dawka paliwa pewnie? ogólnie wiem, że moja wiedza jest zbyt mała aby zabierać się za mody oprogramowania ale powiedz mi czy ten soft spowoduje jakieś zmiany? lepszą pracę silnika? zwiększenie momentu?
Witam składam sobie auto sterowane bluetooth przez arduino, mam problem ponieważ mam silniczki 9V i 12 V , po podaniu zasilania nie mogą one ruszyć gdy tylko podniosę pojazd silniczki ruszają i rozpędzają się do maksymalnej prędkości. Moje pytanie brzmi jak zwiększyć moment obrotu silnika by bez problemu ruszył ? Myślałem na zastosowaniu jakiś przekładni...
Szukam i szukam od dawna, ciągle jedne i te same artykuły dla laików "czym jest moment, jak wpływa na moc" itp. Zaczniemy od matematyki czyli moment jest równy mocy silnika podzielonej przez obroty. Jak to rozumieć ? Przy stałej mocy jeżeli zwiększysz obroty to moment silnika zmaleje, czyli łatwiej go zatrzymasz lub zmniejszysz jego obroty. Teraz praktyka....
To chyba wynika z idei silnika szeregowego - zwiększenie obciążenia - zwiększenie prądu wirnika - zwiększenie prądu wzbudzenia - zwiększenie momentu. Być może rozwiązaniem byłoby rozpięcie uzwojeń i zasilenie wzbudzenia prądem niezależnym od prądu wirnika. Choć będą komplikacje wynikające z różnicy faz. Bardziej przewidywalne byłoby zasilenie uzwojeń...
Pragnę podkreślić, że falownik nie zmniejsza mocy silnika. Falowniki z tak zwanym podbiciem wektorowym dają możliwość pełnego momentu silnika już od kilku Hz. Pomijam szczegóły techniczne.
Nie, a jak według Ciebie kondensator miałby zwiększyć moment obrotowy silnika? Przekładnia jest niezbędna, zwolni obroty i zwiększy moment obrotowy silnika.
Niektóre centralki mają funkcję startu przy maksymalnej sile - twoja niestety nie. Możesz spróbować zwiększyć siłę na otwieraniu na czas zimy. Nawet ustawienie jej na maksa nie uszkodzi siłownika. Unikaj tylko sytuacji pracy silnika na blokadzie - tzn brama jest tak przyłapana że napęd jej nie daje rady zerwać - Wtedy silnik się mocno grzeje (nawet...
To są inne sprawy i skąd one się biorą? i wracając do pierwszego pytania co da taka filtracja harmonicznych? To są te same harmoniczne. Pisząc o "wyższych harmonicznych" autorzy mają często na myśli po prostu harmoniczne wyższe od pierwszej (50Hz). W praktyce dzielimy je na harmoniczne zgodne i przeciwne, parzyste i nieparzyste, a nieparzyste na podzielne...
Niestety silnik ten odpada, potrzebuje silnik na 7.2V ew. na 14.4V (ale to już przypadek krytyczny), a poza tym silnik ten waży ponad kilogram. Jakieś inne propozycje? Czy moje wyższe obliczenia są poprawne?
Dobry wieczór! Mam zamontowany napęd do bramy skrzydłowej firmy Beninca Bill 50 z centralą Heady. Domyślnie moment silnika ustawiony jest na 40%. Czy jeśli go zwiększę brama będzie szybciej się otwierać? Czy jest jakaś granica w wielkości tego momentu? Pozdrawiam.
Wymiana cylindra i gaźnika niewiele Ci da, poza minimalnym zwiększeniem momentu obrotowego. Cylindry 60cm³ są celowo fabrycznie zepsute, tak aby pasowały na byle każdy silnik złożony ze złomu przyklepanego młotkiem. Wymiana gaźnika też nic nie da. Dopiero po poprawieniu cylindra, zgrania go dokładnie ze silnikiem, zastosowania porządnego tłoka...
Silniki na takie dziwne napięcia - 2V istnieją dlatego że sterowanie prądowe z forsowaniem w dobrych sterownikach jest "normą". Taki sposób zasilania znacznie poprawia moment przy wyższych obrotach, nawet w podlinkowanej dokumentacji są na to dowody. 4S39Q-24040S sterowany napięciowo ma znaczny spadek momentu przy 700PPS, do 500g*cm taki sam (wymiarami)...
(at)machefi i co to ma do rzeczy ? Przez 2uF nie powinno być takiego problemu ;) 5µF proponowane przez Ciebie to 60% więcej pojemności od zastosowanej przez producenta silnika pompy. Silnik będzie się grzał i nie będzie miał mocy znamionowej. Producent dobierając pojemność kondensatora rozruchowego dąży do tego, aby silnik miał najkrótszy czas...
Witam. 1.Ncm - niutonocentymetr - jest to bardzo mała jednostka. Jeden Ncm - czyli na ramieniu o długości 1 cm działa siła 1 niutona. Ncm=0,01 Nm Dawniejsza jednostka to kilogramsiła. 1 kilogramsiła = 9,81 Nm 2.Są to małe wartości, a moment można zwiększyć poprzez przekładnię. 3. Silnik kręcący CD ma mały moment ponieważ ma dużą szybkość (wzór M=P/ω)....
samochód został sprowadzony niedawno z Niemiec i wszystko ładnie chodziło do momentu wymiany oleju
Odpowiem sobie sam - przy wyższej prędkości obrotowej silnika młot mocniej odbija od kowadełka po uderzeniu, co pozwala na większe większe napięcie sprężyny bijaka i zwiększenie siły uderzenia.
Mnie ciekawi, o co ta linka się zaczepiła, zaizolowałem wszystko z uwagi na taką możliwość. Dzisiaj usiądę i pomierzę. Zobaczę, czy ładuje kondensator, czy wyzwala. Pewnie diody i tyrystor padły. Jaguar daje taką iskrę, że nie mam zamiaru wracać do oryginału. Niestety nie odczułem wzrostu momentu, bo zapomniałem zwiększyć przerwę na świecy i nie spalał...
Czyli jak dobrze rozumiem, jedyną wadą zbyt małego kondensatora jest to, że silnik może nie ruszyć? Nic innego się nie stanie? Aha i jeszcze jedno pytanie, dlaczego nazywa się to kondensator rozruchowy, skoro nie ma w układzie silnika wyłącznika odśrodkowego? Czy chodzi tylko o zwiększenie momentu rozruchowego i nie ma on później wpływu na dalszą pracę...
Sterowanie fazowe to kiepski pomysł do silnika do wiertarki, nawet ze sprzężeniem zwrotnym od prędkości obrotowej. Falowniki o mocy 0.75kW można już wyrwać od 400zł, a nawet mniej. Kultura pracy nieporównywalna. Znamionowy moment prawie od zera, stabilność obrotów, zmiana kierunku obrotów, rampy itp. bonusy. Z drugiej strony nie rezygnuj z przekładni...
Wiem że jest w nim prądniczka tachometryczna, czy za pomocą niej można płynnie regulować obroty ? \ Można, z tym że prądniczka to tylko czujnik służący do układu stabilizacji obrotów i zwiększenia momentu obrotowego. W praktyce ściemniacz na triaku - układ wielokrotnie opisywany na forum. Z tym że o regulacji od "0" obrotów możesz zapomnieć - silnik...
Witam. Zmiana pojemności kondensatorna na minus powoduje: Skutki ujemne. - spadek mpmentu rozruchowego, - spadek momentu krytycznego, - zmniejszenie mocy wydawanej P2 na wale silnika. Zmiana pojemności kondensatora na plus powoduje: Skutki ujemne. - zwiększenie przyrostów temperatur uzwojeń, - wzrost prądu (szczególnie w fazie pomocniczej) Skutki dodatnie....
dobrze ci radzą 1kW mocy na 500kg masy pojazdu z kieroewcą to MINIMUM !! Witam i dziękuję za wsparcie. Wydaje mi się że rzeczywiście źle się do tego zabrałem używając tak małego silniczka, trochę go przeceniłem :) Przekładnia w elektrycznym ????? A od czego jest elektronika ? Wydaje mi się, że przekładnia pozwala na bardziej ekonomiczne wykorzystanie...
W jaki sposób?
Jaki jest cel tej modernizacji bo generalnie softstart nie zastąpi silnika pierścieniowego. Silnik pierścieniowy po wtrąceniu rezystancji w obwód wirnika ma zmienioną charakterystykę i większy moment rozruchowy w porównaniu z pracą ze zwartymi pierścieniami. Sofstartem momentu rozruchowego nie zwiększysz, więc jeżeli silnik nie ma odpowiedniego zapasu...
To jest silnik 6V i zwiększenie mu napięcia zasilania (np. do 8V) grozi już nie tylko silnikowi (przeciążeniem-przegrzaniem) ale przekładni. To tandetny badziew - plastikowa przekładnia, która ledwo wytrzymuje napęd silnika 6V, zwiększenie momentu obrotowego silnika (przez podwyższenie napięcia zasilania czy przez PWM) grozi rozsypaniem się jej. To...
Myślę, że większość tu dyskutujących popełnia jeden błąd. Instalacje HHO do samochodów sprzedawane np w USA to ni są instalacje po zainstalowaniu których silniki pracują na wodę. Są to instalacje które, wspomagają proces spalania benzyny czy oleju napędowego poprzez dodanie do powietrza zasysanego przez silnik małych ilości HHO wytworzonego przez bardzo...
V max zmaleje o ok. 2,5 km/h. Nie da się bez zmiany silnika zwiększyć przyspieszenia nie tracąc na prędkości maksymalnej.(zmieniasz tylko przełożenie)
A ograniczyłeś prąd stojana? Z tym grzaniem to nie za dobrze, izolacja (emalia) może z czasem ulec degeneracji i będziemy mieli problem. Sterowałem napięciem i prądami za pomocą dwóch zasilaczy. Jeden na uzwojenia stojana, a drugi na komutator z wirnikiem. Zasilacz na wirnik miał 36V, na stojan następujące obserwacje: -10V, prąd 0.4A - silnik pracował,...
witam do do kolegi jdjan1 czyli teoretycznie jak mamy częstotliwość w silniku indukcyjnym większą zamiast 50 Hz to 60 Hz większą o np 15% to możemy uzyskać moc i moment większy o 15% bez podnoszenia parametrów prądu czy to jednak też musimy podnieść ? czy możemy uzyskać zwiększenie momentu tylko na przykład ? czy ta sama zasada będzie dla silników BLCD...
Witam! Silniki spalinowe przeszły długą drogę rozwojową, wspomaganą całym arsenałem przyrządów pomiarowych, a także wiedzą i zapałem tysięcy inżynierów. Moc silnika to iloczyn momentu obrotowego i obrotów. Chcesz zwiększyć obroty? To można np. obniżyć opory przepływu spalin do wydechu (po drodze jest rura, katalizator i tłumiki). Chcesz zmienić spalanie?...
natomiast zasłanianie do momentu wykrycia oporu ruchu (zwiększony pobór prądu silników). Sterownik kontroluję pracę obu silników niezależnie (2 x ADC) i po przekroczeniu granicznego poboru prądu wyłącza zasilanie silnika. Możesz coś wiecej powiedziec na ten temat ? skąd uC wie, że silnik pobiera dużo prądu ?
U mnie jest 0.65V, jak bez powodu "szarpie" silnikiem tzn. momentami sam dodaje gazu to zwiększ wartość "Bezwładność TPS na biegu jałowym".
Bez przesady chyba róznica między brzęczykiem który nie wyłączy sie aż do momentu kiedy zwiększy sie obroty silnika a jakimiś skrzypiącymi elementami jest widoczna! olej jest zmieniany systematycznie nawet już był używany olej czysczący także to odpada, a te łądowanie to dość prawdopodobne bo jakoś w okresie kiedy zaczeła występować ta usterka wymieniane...
ks_fenix: Niestety 48V jest podyktowane zwiększeniem momentu obrotowego na silnikach i nie można z tego zrezygnować. Do tej pory było 24V i nie było problemów z zasilaniem elektroniki, ale moment obrotowy silników był zbyt niski. -RoMan-: Niestety wspólna masa to konieczność chociażby ze względu na to, że silniki sterowane są przez RS-232 z komputera....
Info jakie znalazłem to potrzebuje ok 6kW, ale dostępny mam tylko 11kW i taki do testów chce wykorzystać. No to musisz zastosować przekładnię, bo zmniejszenie obrotów silnika 11kW nie zwiększy momentu obrotowego, a moment ten jak z twoich danych wynika musi być większy. PIERWSZE: Silnik 2900ob/min + falownik redukujący obroty na 200ob/min Silnik i...
Witam, szukam silnik na napięcie stałe 24DC, wymagania musi mieć jak największy moment obrotowy. Nie chce używać przekładni planetarnej do zwiększenia momentu. Czy znacie firmy, które oferują podobne silniki?
A przecież jest napisane wyraźnie: " Inteligentny, analogowy sterownik miniaturowej wiertarki " oraz spuentowane: kiedy wiertło zagłębi się w materiał, prąd obciążenia silnika napędowego wzrośnie i zostanie wykorzystany jako sygnał do przełączenia napięcia zasilającego silnik wiertarki na większe odpowiadające zwiększeniu momentu obrotowego. I to cała...
Dodam, że strojenie samochodu nie kosztuje ok. 1tyś, a raczej ok. 2tyś zł - przydałoby się to wystroić w profesjonalnej firmie która wie gdzie włożyć ręce, najlepiej na MAHA, a nie w domowym garażu przez pana Henia. A uwierz mi, SWAP silnika wyjdzie taniej niż zrobienie z 1,4 140KM... Do tego masz 150KM w serii(o ile jest zadbany), dużo więcej momentu...
Witam W falownikach można ustawić parametry podbicia momentu i ustawia się też zakres częstotliwości od-do jakiej to podbicie ma być. Podbicie momentu uzyskuje się przez zwiększenie napięcia. Może na wolnych obrotach silnik działa przy takim podwyższonym napięciu, wtedy płynie większy prąd i falownik może wyrzucać błąd przeciążenia.
A zapytałem, czy specie uzwojeń w trójkąt zwiększy jego maksymalna prędkość obrotowa. Jeśli silnik jest 3-fazowy z magnesami, uzwojenia były połączony w gwiazdę, a połączysz je w trójkąt, to napięcie potrzebne do uzyskania takiej samej prędkości obrotowej zmaleje o czynnik 1.732, za to prąd potrzebny do uzyskania określonego momentu siły wzrośnie o...
Witam może być problem z czujnikiem temperatury, jeśli sterownik gazu jest w niego wyposażony to przełączenie z benzyny na gaz nie następuje od razu po zwiększeniu momentu obrotowego silnika ale dopiero gdy silnik osiągnie ustawianą temperaturę, temperatura zewnętrzna podczas jazdy powoduje wychłodzenie silnika i wtedy sterownik gazu przełącza sie na...
Witam. Zaznaczam, że silnik i przekładnia są oryginalne - takie dawała fabryka. Wiem również, że te same tokarki miały identyczny z wyglądu silnik ale 3-fazowy. Mój silnik jest identyczny, ale posiada kondensator między fazami uzwojenia, ale na tabliczce znamionowej pisze, że jest to jednofazowy silnik na 220V (silnik sprzed czasów 230V). I tak się...
Witam Ma to na celu zwiększenie momentu rozruchowego lub dla małych f (poniżej 10 Hz, gdzie pierwszorzędną rolę w impedancji silnika odgrywa jego rezystancja) zachowanie stałego momentu tzw. podbicie ch-ki. Pozdrawiam
W oferowanych obecnie falownikach standardem już jest funkcja forsowania momentu, nazywana także BOOST - pozwala ona na zwiększenie napięcia wyjściowego falownika, a tym samym na podbicie momentu w zakresie niskich częstotliwości - czyli zwłaszcza podczas rozruchu. Jeżeli silnik jest prawidłowo dobrany do obciążenia przy obrotach znamionowych, to nie...
Rzeczywiście falownik jest zasilany z napięcia 230V najczęściej, ale można sprawdzić czy można go zasilić z dwóch faz i będzie wtedy 400V, co do podłączenia silnika to trzeba najpierw ustalić napięcie znamionowy "cefki"-uzwojenia jednej fazy silnika silnika, dane te są podane na tabliczce znamiononej ostrzegam oznaczenie 230/400V lub 230V oznacza to...
Poprzez dobór przekładni można zwiększyć siłę kosztem zmniejszenia prędkości. Siła wiadomo, jaka jest potrzebna - silnik trzeba dobrać taki, żeby jego moc zapewniła wystarczającą prędkość. Silnik wskazany w #4 ma moment trzymający 2Nm przy pracy w trybie bipolarnym (tu chodzi o to, że silnik ma 4 uzwojenia, z których przez parę przeciwległych można...
Witam, Po naciśnieciu przycisku bezpieczeństwa(przypadek) Falownik sterujący grupą silników 2,2 kW nie chce ruszyć. Ustawiony był na 22 Hz, po wciśnieciu RUN dochodzi do 4,4 Hz i lipa, próbując przekrecić potencjometrem można dojść do 14 Hz i wywala błąd E03. Na stronie producenta błąd ten oznacza: Zabezpieczenie nadprądowe (podczas przyspieszania)...
Masz co najmniej 200 euro na zakup takiego wału? Poza tym do zamontowania takiego wału potrzebna jest modyfikacja karterów (wał ma większą średnicę), a w drugiej kolejności wymiana cylindra na Big Bore, na seryjnym cylindrze tak zwiększą Ci się czasy otwarcia kanałów (szczególnie przelotowych) że zacznie to chodzić jeszcze gorzej. AM6 to silnik nieprzyzwoicie...
Z tymi obrotami w mojej asterce to trochę się źle wyraziłem:) Sytuacja wygląda następująco: Kiedy włącze sporo odbiorników obroty silnika spadają do ok. 500 po czym rosną do normalnych 950, po chwili znowu spadaja do 500 i rosną. I tak w kółko do momentu zwiększenia obrotów silnika. Chcę tylko przypomnieć że dzieje się tak tylko przy dużum obciążeniu...
Znalazłem jakieś silniki nawet 24V o mocy 1500W tylko problemem jest zbyt niska wartość momentu który osiąga 10N*m czy poprzez dodanie sprzęgła ciernego uda mi się zwiększyć moment ? Jeśli tak to jak dobrać odpowiednie sprzęgło?
Ja mam przy tej konfiguracji w AHF dawkę ustawioną na 3,2mg, możesz spróbować regulacji w vag com, jednak przy większych odchyleniach musisz ruszać nastawnik (nietypowy trójkątny klucz), wtryski 216 są w stanie podać 57mg paliwa przy odpowiedniej zmianie mapy napięcia nastawnika, jednak musi byc zachowana odpowiednia ilość powietrza, w przypadku oryginalnej...
Możesz zwiększyć moment bezwładności, zakładając jakąś tarczę na oś silnika.
zwiększenie momentu obrotowego zwiększenie obrotów silnika zwiększenie częstotliwości silnika
wskaźnik ciśnienia powietrza emulator android livebox router bezprzewodowo
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
OKI MC 883 nie pobiera papieru A3 z podajnika Jak zdemontować panel radia Samsung MM-C8?