Obroty alternatora to obroty silnika x2, przy takich objawach alternator kwalifikuje się do naprawy
zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania? Przy niskim napięciu ładowania sterownik silnika podnosi jego obroty żeby np. zwiększyć wydajność alternatora która zależy od obrotów.
Osobiście słyszałem opinie, że wypada podnieść obroty silnika dawcy w momencie odpalania silnika biorcy, aby zwiększyć obroty alternatora, a co za tym idzie wydajność prądową.
Ogólnie zamontuje się jakaś przekładnie, żeby zwiększyć obroty alternatora żeby w ogóle ładował, na razie jest to tylko w postaci pomysłu, i chciałem się dowiedzieć czy coś takiego ma w ogóle rację bytu czy w ten sposób uda mi się zasilać domek czy lepiej sobie to podarować, a jeśli chodzi o to na ile by miało wystarczyć prądu z akumulatorów w bezwietrzne...
Fizyka jest nieubłagana i nie istnieją magiczne zaklęcia, które by ten stan zmieniły. U=n* dφ/dt Fizyka nie jest do błagania ani do modlitwy - Fizyka to Nauka - ten wzór trzeba umieć czytać. Trzeba rozróżnić strumien elektromagnetyczny silnika indykcyjnego od strumienia magnetycznego prądnicy synchronicznej i ich przebiegi. Mam pytania: n* w silniku...
Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny styk na szczotkotrzymaczu z plusem na alternatorze Świetny pomysł, odpalenie alternatora na maxa z pominięciem regulatora. Gratuluję. Maluchy tak mają. Jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie obrotów alternatora na jałowym. Ale...
chętnie zgłoszę się do jakiegoś serwisu w okolicach krakowa/katowic żeby naprawić to niewielkim kosztem. Niestety o niewielkich kosztach proszę zapomnieć to nie maluch. A jeżeli są problemy z naprawą zamontować boscha.P
Wskaż proszę gdzie napisałem twierdząco . W pierwszym swoim poście pytałem jaki autor ma silnik . Dalej padło słowo "jeśli" . Ty natomiast twierdzisz że się mylę . Ok. Reasumując autor chce uzyskać 2kW mocy elektrycznej, jakiej mocy silnika należy użyć żeby to działało , zakładając że musimy użyć multiplikatora do zwiększenia obrotów.
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
Bez regulatora ten agregat nie będzie działał, każde zmniejszenie obciążenia alternatora spowoduje nagły wzrost obrotów a zwiększenie, zgaśnięcie silnika. Taka sprężynka kosztuje kilka złotych. Podważ simering wkrętakiem, tak aby nie uszkodzić wału, tam nie ma żadnej nakładki, po prostu jest on aluminiowy.
Możesz mieć jeszcze alternator słabej wydajności (uszkodzony), bo nie wiemy jak był sprawdzany na stole. Tu dobrze by pomierzyć prądy. ps. próbowałeś po odpaleniu przegazować (zwiększyć obroty) i wtedy mierzyć? klemy masowej IBS Co to za dewajs? Pomiar prądu?
Tu są przykładowe charakterystyki kilku alternatorów: http://obrazki.elektroda.pl/4946996500_1... Jak widać, wymiana alternatora 63A na 72A może wcale nie przynieść poprawy wydajności prądowej dla 1500 obr/min - to wręcz katastrofa, natomiast zwiększenie obrotów KAŻDEGO alternatora daje przyrost wydajności prądowej.
A czy po zwiększeniu obrotów alternator dostaje wzbudzenie?
W takim razie musisz sam doprowadzić przewody tak jak robią to ci którzy podłączają wzmacniacze po kilkaset wat. Czeka Cię przeprowadzenie dodatkowych przewodów o przekroju kilku-kilkanastu milimetrów kwadrat. Do tego jakiś UPS 2000-3000W. Założenie zabezpieczenia nadprądowego przy akumulatorze. Oczywiście taki piekarnik szybko rozładuje akumulator....
To wygląda na uszkodzony regulator który powinien "trzymać" napięcie 14,2 do 14,8 bez względu na obroty.
Alternator może dawać takie napiecie (7V) przy odłączonym akumulatorze. Według mnie za małe ma obroty alternator przy wolnych obrotach silnika. Można je zwiększyć przez zmianę (zmiejszenie) średnicy koła pasowego na alternatorze.
Witam mam problem z kontrolką ładowanie gdy odpalę auto kontrolka gaśnie jest ok ale jak załączę np halogeny czy inne odbiorniki to kontrolka świeci się albo miga gaśnie dopiero gdy zwiększę obroty silnika alternator sprawdzony na stole jest ok przewody do niego też sprawdziłem proszę o pomoc
Przy opisanych objawach (między innymi mrugająca kontrolka ładowania) sprawdziłbym jak się zachowuje napięcie (najlepiej woltomierzem wskazówkowym), przy załączonych światłach i zwiększonych obrotach na alternatorze . Jeżeli pływa, to w pierwszej kolejności sprawdziłbym stan szczotek w alternatorze (może być za krótka i niepewny kontakt z pierścieniem)
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Czy do zwiększenia obrotów alternatora lepij zasosować łańcuch i zębatki z motocykla czy z roweru? Śmigło 2,3 średnicy, 3 szt. P.S. W jaki sposób mierzycie obroty wiatraka. Może do tego wykorzystą elektroniczny obrotomierz?
Albo nie bawić się w kombinowanie w przerabianie kół pasowych i zwiększyć minimalnie obroty biegu jałowego i po zawodach. Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach :D
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
MAN TGL 8.210 Rocznik 2006 Brak wskazań zegarów, (brak obrotomierza, prędkościomierza, wskaźniki powietrza) Czasami "zaskoczy" obrotomierz. Na wyświetlaczu "Awaria jednostki CAN" Problem pojawił się po próbie odpalenia samochodu na "słabych" akumulatorach. Samochód nie chciał odpalić, zostały podładowane akumulator i odpalił, ale znikły wskaźniki. (uprzedzam...
Tak. Zwiększa dawkę ten element którego szukam, jednocześnie odpalasz z wyprzedzonym wtryskiem. Dawka wraca do nominalnej po osiągnięciu odpowiedniej temperatury płynu, natomiast kat wtrysku wraca do nominalnego po dodaniu gazu (zwiększenia obrotów alternatora)
No raczej nie bardzo da się zamienić przewody regulatora bo mają inne końcówki. Sprawdzę może jeszcze jutro czy na tylnym deklu alternatora, tam gdzie są diody jest dobra masa, bo nie ma żadnego przewodu minusowego dochodzącego do alternatora. Ale dziwne jest to że ta kontrolka działa jakby na odwrót, zaświeca się po zwiększeniu obrotów silnika.
Przekaznik nr 5 nr na nim 373. Zwiększenie obrotów nic nie daje. Na starym alternatorze wszystko było ok zaczęło się po rozrządzie i wymianie alternatora. Jakie napiecia powinny być na kostce od alternatora? Z tego przekaźnika jeden przewod idzie na sygnał do rozrusznika a drugi do alternatora. Teraz wyjelem przekaznik i jeżdżę bez wszystko wydaje mi...
jeżeli przewine stojan na większy prąd, a więc drutem o większym przekroju to zwiększeniu ulegnie tylko maksymalny prad ładowania czy większy prąd uzyskam też w dolnym zakresie obrotów?
Można dać przekładnię pasową i zwiększyć obroty.
jeżeli 1300 W to przy 14V masz prawie 100A to raczej oryginalny alternator nie da rady chyba że ta moc będzie pobierana w niedługim czasie ale i tak dał bym większy alternator jakieś 150 lub 180 A i wtedy większy akumulator żeby dał radę na postoju a zwiększenie obrotów biegu jałowego to dobry pomysł stare mietki tak miały żeby się szybciej nagrzewały...
Nic nie wyjdzie. Zmniejszysz przekrój magnetowodu a przez to spadnie strumień magnetyczny, a przez to SEM, a przez to moc, itd. nie szlifuj żłobków. SEM zależy liniowo od strumienia magnetycznego oraz od prędkości jego zmian. Na strumień magnetyczny wpływ mają zastosowane magnesy, dlatego lepsze wyniki uzyskiwane są ze wzbudzenia elektrycznego. Ale...
Witam. W zwykłym (czyli 9-cio diodowy, regulator czarny kapelusik) alternatorze Bosch wymieniłem mostek, stojan i regulator. Alternator wzbudza się dopiero po osiągnięciu przez niego około 4000 rpm (silnik około 2000 rpm). Na wolnych obrotach kompletnie nie ładuje (lampka od alternatora nie świeci), dopiero zwiększenie obrotów powyżej 1500 skutkuje...
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Potwierdzam, że wymiana regulatora pomogła. Dla osób, które będą miały podobny problem to kilka wskazówek: 1. Po przekręceniu kluczyka na desce rozdzielczej brak świecenia lampki akumulatora 2. Po włączeniu silnika napięcie alternatora 12V, w dalszym ciągu brak światełka akumulatora na desce rozdzielczej. 3. Podczas dodaniu gazu i zwiększenia obrotów...
Poszukaj alternatora o zbliżonej mocy i będziesz miał od razu załatwiony problem napięcia wyjściowego. Można samemu wykonać regulator zapewniający w takim układzie te 13,8V. Jedyne co trzeba będzie przerobić to zwiększyć przekładnię bo alternator potrzebuje dużych obrotów.
Popatrz na wykres w poście #4 (kol. SQLmaster), można przyjąć że dla tego alternatora obroty "robocze" to 3000/min. Dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już znaczącego przyrostu mocy, gdyż regulator nie pozwala na zwiększenie napięcia, a dopuszczalny prąd tylko o tyle się zwiększa, o ile poprawia się chłodzenie (na osi wirnika jest wentylator). Przedstawiony...
Jedno co jest pewne alternator jest obcowzbudny i wytwarza pole magnetyczne przez elektromagnesy w stojanie i wirniku. Na pewno mowa o alternatorze?
Jak wytłumaczyć zwiększony prąd obciążenia tuż po wzbudzeniu alternatora przy niskich obrotach? Dlaczego tak sie dzieje ? zamieszczam wykres gdzie dokladnie to widac https://obrazki.elektroda.pl/9115038000_...
A sprawdź może lądowanie? Czy czasem regulator nie zwariował i może sterownik elektryki coś odcina… zwiększenie obrotów o te 200 może powodować wzrost napięcia na alternatorze
Sprawdziłem po podłączeniu akumulatora ładowanie, było poniżej 13V, jednak teraz już wiem, że trzeba zwiększyć obroty do ~ 3 tysięcy by wzbudzić alternator. Jutro sprawdzę jeszcze raz napięcie ładowania i napiszę.
Potwierdzam, że wymiana regulatora pomogła. Dla osób, które będą miały podobny problem to kilka wskazówek: 1. Po przekręceniu kluczyka na desce rozdzielczej brak świecenia lampki akumulatora 2. Po włączeniu silnika napięcie alternatora 12V, w dalszym ciągu brak światełka akumulatora na desce rozdzielczej. 3. Podczas dodaniu gazu i zwiększenia obrotów...
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Sprawdź czy w momencie kiedy nie ładuje obraca się prawidłowo .Alternatory zaczynają ładować w zakresie obrotów 900÷1100 (obroty wirnika alternatora) a znamionową moc osiąga przy zwiększeniu obrotów o 1000.Jeśli na alternatorze masz koło pasowe z wolnobiegiem może przepuszczać napęd ,jeśli na kole napędowym z wału korbowego jest tłumik drgań to i on...
A ty przywracasz instalację do oryginału czy coś rzeźbisz po swojemu? Taki alternator był tam oryginalnie? Tak działa w oryginale. W instrukcji napisane "jak pali się lampka od ładowania zwiększ obroty silnika aż zgaśnie" :) Ten led i dioda pomiędzy ledem i alternatorem to fabryczny myk
Kolego jakiś czas temu założyłem podobny temat, chciałem wykorzystać alternator samochodowy. Niestety nikt mi nie odpowiedział na moje pytania ? Pomysł miałem by alternator ładował akumulator, a całość służyła do oświetlenia garażu max 2 godziny dziennie. Zastanawiało mnie kilka kwestii zastosowania alternatora 1. Czy alternator musi się kręcić tylko...
Jeszcze zapomniałem napisać, a myślę, że to też kluczowe: wcześniej wszystko działało poprawnie, lampka gasła, jak lekko zwiększyły się obroty i ładowanie było, ciągnik stał sporo czasu nieużytkowany. Teraz niestety ta lampka nie gaśnie.
Ten z kolei twierdzi że alternator nie ma siły przepchnąć prądu bo jest problem ze stykiem. Coś w tym jest bo Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze. Nie podoba mi się ta gorąca klema. Być może fabryczne zagnieceni się utleniło, masz możliwość sprawdzenia lub wymiany tej klemy? Alternator pozbawiony bufora w postaci akumulatora...
A wszystko w imię pseudo ekologii, bo padnięty akumulator i konieczność kupna nowego, bardziej zanieczyszcza środowisko niż gdyby tego dogrzewania nie było. O większym obciążeniu alternatora tym samym zwiększony zużyciu paliwa już nie wspomnę.
Mogę prosić o komentarz o ile zmniejszono średnice i jak teraz sprawuje się instalacja elektryczna na wolnych i wysokich obrotach, bo mam ten sam problem.
czy przy zwiększonych obrotach kotrolka ładowania gaśnie? Miałem podobny przypadek przy fiacie Temra. Alternator był na nic
Nigdy w motocyklach nie ma ładowania akumulatora na obrotach biegu jałowego - za niskie napięcie generowane przez alternator. Należało włączyć światła, zwiększyć obroty silnika do 3-5 tys. i czekać aż napięcie na akumulatorze osiągnie 14.4V. Jeśli jest to możliwe, mierzyć przy tym prąd ładowania akumulatora miernikiem cęgowym do pomiaru prądu stałego...
Tylko że w ciągnikach obroty sa niższe niż w samochodzie, i używając rozumu należało by zwiększyć prąd wzbudzenia celem szybszego i pewniejszego wzbudzenia.
Witam Chcę przerobić alternator samochodowy na magnesy .Alternator ma 6- par biegunów i wzbudza się przy około 1000 obr/min. Potrzebuję aby dawał pełne napięcie przy połowie tych obrotów .czy jak zwiększę ilość biegunów to uzyskam zamierzony cel ?
VW Passat B4 1994r 1.9TDI - brak ładowania, alternator Bosch 120. Po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania świeci i gaśnie po zapaleniu silnika i lekkim zwiększeniu obrotów silnika. Brak ładowania, wymontowałem alternator - szczotki OK. Jak sprawdzić na stole czy uszkodzony jest regulator czy diody w mostku?
Witam, Mam problem z alternatorem w A-klasie jak jest na wolnych obrotach to strasznie huczy aż przygasza silnik i obroty spadają jak dam troszeczkę gazu przestaje. Jest problem z regulatorem napięcia w alternatorze ale wyjąłem go i zawiozłem do speca powiedział ,że dobry tylko szczotki zmienił w nim. Ale jest to samo. Najlepszym rozwiązaniem będzie...
Ale prądu wtedy na pewno pobrać z instalacji mogę mniej. Nieprawda, alternator na wolnych obrotach ma mizerną wdajność, podniesienie obrotów da to że wydajność wzrośnie i starczy ok 25A na klime na 1 biegu wentylatora i na radio. A jak sie ma nowszy samochód to alternator zostanie dodatkowo wysterowany. Kolego, przeczytaj to co napisałem wyżej ze zrozumieniem....
Kolego odnośnie stabilizacji napięcia, to jeśli wynika to z instrukcji i wypowiedzi sprzedawcy, to powinien ją mieć. Sprawdź sam, zdejmij dekiel od strony wentylatora agregatu i będzie widać, czy urządzenie je ma ( powinny być szczotki podobnie jak w alternatorze). Może należy zwiększyć obroty silnika, aby wyeliminować migotanie żarówek. Dla Twego dobra...
Proszę dokładnie sprawdzić alternator, gdyż w tych autach montowano awaryjne alternatory - przeważnie pękały ich obudowy, w wyniku czego dochodziło do blokowania obracania się wirnika, a nawet rozsypania się alternatora. Myślę, że w Twoim przypadku również może tak być tj. podczas zwiększonego obciążenia (dodatkowo włączone odbiorniki) alternator "wykrzywia"...
A akumulator masz sprawny ?? Wygląda mi to na prawidłowe działanie regulatora , ale na niedomaganie akumulatora ,bądz złe przewodzenie instalacji ( połaczenia z masa lub końcówek na przewodach) Swoja drogą przy takim obciążenu to też zależy jaki to akumulator ( nie podałes parametrów ) i jaki prad ładowania alternatora, dopiero możemy stwierdzić czy...
No przy pełnym obciążeniu czyli włączeniu świateł, wentylatora nagrzewnicy, ogrzewania tylnej szyby i lusterek, halogenów , tylne przeciwmgielne i klimatyzacji napięcie na zaciskach akumulatora spada poniżej 13V na wolnych obrotach i nie wzrasta w ogóle po zwiększeniu obrotów.
piotrek0207 napisał: pkorol napisał: Hamowanie i napędzanie odbywa za pomocą paska alternatora Czytałem o tym już, że chcesz użyć paska. Chodzi mi o to , że w tym całym łańcuchu w którym przepływa energia z kół do twojego silnika BLDC czy alternatora masz po drodze taką ciężką maszynerię jak silnik spalinowy, jego bezwładność, sprężanie. Zanim ta energia...
Właśnie gdy alternator się wzbudza, koło znacznie zwalnia i na alternatorze obroty spadają gdzieś do 300 może 400 obr/min. nie wiem może trzeba zamienić alternator na inną prądnicę?
Witam ! Po uruchomieniu alternator się nie wzbudza, dopiero po zwiększeniu obrotów, po wzbudzeniu stawia bardzo duży opór silnik nie może pracować, swobodnie na wolnych obrotach, proszę o poradę. Pozdrawiam
tomleszno ! Wzbudzenie związane jest z generowanym napięciem w ten sposób, że: NAPIĘCIE = (PRĄD WZBUDZENIA) x OBROTY. Przy niższych obrotach aby utrzymać napięcie trzeba zwiększyć prąd wzbudzenia, i to "załatwia" regulator. Warto przyjrzeć się charakterystykom alternatora: na wykresie widać wzrost prądu (!) w funkcji obrotów! Jak to rozumieć? Otóż jest...
Alternator jest obco wzbudzany i bez zwiększenia obrotów nie ładuje, a jak był padnięty aku to może nie miał prądu żeby pociągnąć dalej.
Witam, Posiadam Chevroleta g20 z przełożonym silnikiem (2.5D z w124). Ostatnimi czasy pojawił się problem z ładowaniem na wolnych obrotach przy obciążeniu. Sprawa wygląda tak: 1. Ładowanie na alternatorze na wolnych obrotach bez obciążenia: 14.2V 2. Włączam światła i dmuchawę. 3. Ładowanie na wolnych obrotach na alternatorze spada do 12.2V. 4. Zwiększę...
Witam, Passat B6 2.0TDI 140KM CBAB Po odpaleniu samochodu kontrolka akumulatora gaśnie, akumulator nie jest ładowany, wystarczy jednorazowo na chwilę zwiększyć obroty powyżej 2 tysięcy i zaczyna ładować. Wszystkie rezystancję pomiędzy bliskie zeru. klema dodatnia-biegun dodatni alternatora klema ujemna-obudowa alternatora klema ujemna-część metalowa...
ten syf się tak psuje, czy te diody wysiadają od temperatury? Bo na postoju po zapaleniu silnika nie mozesz nic włączać aż jedziesz na wyższych obrotach. Działą na 100%.
Pasek alternatora może być za luźny, wyślizgany, może mieć już mikropęknięcia. Jak nie ma dobrego ładowania na wysokich obrotach to pasek się ślizga i alternator się szybciej nagrzewa przez zwiększone tarcie. Warto podjechać do sklepu z akumulatorami i tam sprawdzić w jakim stanie jest akumulator, czy jest prawidłowe ładowanie oraz w jakim stanie jest...
Witam! Coś mam nie tak z ładowaniem alternatora. Żeby zaczął ładować muszę mu dać obroty na 1500 dopiero potem ładuje, ale kontrolka od ładowania się zapala jak ładuje, a jak nie ładuje kontrolka jest zgaszona, czyli całkiem na odwrót. W dodatku nie działa mi podgrzewanie lusterek i foteli. Tak mi wygląda, ze ma coś wspólnego z ładowaniem. Miałem przy...
Witam, Tak jak w temacie: VW Polo, 1.2 v6, 2004(model 2005), silnik AWD lub BMD... Interfejs: Interfejs VAG USB KKL + OBD2 + OBD1 +piny... Po podpięciu, pokazuje obroty 704 ob r/min. Mieszkam na wulkanicznej Wyspie, kupiłem autko za "małą" kasę i chciałbym zwiększyć obroty biegu jałowego...Kupiony z Full NEW Alternator, który nie ładuje na obrotach...
Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku....
Drgania mogą oczywiście pochodzić od luzów na drążkach kierowniczych, przy jakimś doświadczeniu takie luzy się potrafi znaleźć, ale też mogą być skrzywione tarcze hamulcowe. Odgłosy przy naciskaniu hamulca mogą być spowodowane np. zapowietrzeniem układu hamulcowego. Spadek obrotów silnika przy włączaniu świateł, to wynik zwiększonego obciążenia alternatora.
Witam. Alternator Valeo 125A. Na wolnych obrotach ładuje normalnie ok. 14,3V, po zwiększeniu obrotów do ok. 3000 świeci kontrolka ładowania i wyświetla się komunikat BATTERY LOW. Szczotki i pierścienie ślizgowe wymienione. Dziękuję za wszelkie sugestie.
Witam, powinno być 14,2-14,4 niezależnie, czy światła są włączone czy nie. Ale może są nieco za niskie obroty, czy po zwiększeniu obrotów napięcie nie podnosi się?
Silnik mam 1.6 8v nie pamiętam oznaczenia. Spadek mierzony pomiędzy + alternatora a + akumulatora wynosi ok. 0,3V. Podałem to co jest na biegu jałowym, po zwiększeniu się obrotów napięcie pozostaje na podobnym poziomie. W alternatorze wymieniane były szczotki z regulatorem, pierścienie i łożyska.
Witam, po włączeniu silnika w Astrze 1,6 z1997 r alternator Bosch 70 A .muszę zwiększyć obroty silnika do ok 2,8 tys obrotów, bo dopiero wtedy włącza mi się ładowanie, nie mam wzbudzania. Wymieniłem regulator napięcia, ale dalej kicha. Wczoraj po długiej jeździe ok 200 km, jak był ciepły to po włączaniu silnika, od razu miałem ładowanie, ale normalnie...
Witam tak jak w tytule mam awarie ładowania- czerwona kontrolka akumulatora i napis stop - migające kontrolki które znikają i się pojawiają. Komputer nie wywala żadnego błędu sprawdzałem ładowanie i raz pokazuje 13.8v a czasem nie ma nic tak na zmianę sprawdzałem miernikiem na klemach ale również sprawdzałem wyjście z alternatora żeby wykluczyć przerwany...
w tym przypadku chodzi mi o przysłowiowego malucha to napięcie tak świruje że hoho nawet czasami jest ponad 16V na zwiększonych obrotach - zmień regulator w alternatorze (albo prądnice na alternator :D). 16V w instalacji "zabije" ci akumulator. Na zgaszonym silniku napięcie spadnie do około 12V - około 12V oznacza że akumulator jest rozładowany :D....
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
Alternator sam się wzbudzi po znacznym zwiększeniu obrotów właśnie dzięki magnetyzmowi szczątkowemu. Często przyjeżdzają klienci z urwanym przewodem kontrolki (ford,skoda fabia itp) i alternator po gwałtownym przegazowaniu "załapuje" ładowanie. ,to się zgadza.Alternator z Białoruśki naprawiałem oczywiście ,dobre rozwiązanie z tym wirnikiem.
Ok.Wyjaśniam fakt czym jest dla mnie brak ładowania.Mierząc prąd spoczynkowy akumulatora winien on wynosić 12V,po uruchomieniu silnika kiedy pracuje alternator powinien on wynosić około 14V.Tego w moim przypadku nie ma.Następnie brak ładowania stwierdzam tym iż przy zwiększonych obrotach silnika nie widzę różnicy w jasności świateł czy też pracy dmuchawy.
Tak. W zwiększonym poborze mocy i większych oporach alternatora. Co prawda nie powinny falować, możliwe, że regulator obrotów i napięcia ładowania wpadają w rezonans. Lub coś nie tak z układem wolnych obrotów. Czy dzieje się tak samo, jak instalację obciążysz ogrzewaniem szyby, przewmgielnymi, itd?
robiony na wolnych, ale zwiększenie obrotów niczego nie zmienia. Sprawdzałem kilka aut kumpli i wszystkie mają powyżej czternastu na wolnych. To chyba jednak u mnie jest mało...?
Witam Mam problem z ładowaniem W czasie jazdy nagle zpaliła sie kontrolka braku ładowania z alternatora, a po kilku minutach zgasła. Zwiększyły się też obroty silnika w tym czasie. Teraz mam tak że czasami ładuje a czasami nie. Gdzie może być problem? Renault Clio 91" 1.2 RN Proszę o pomoc. Pozdrawiam r
Witam Po wymianie regulatora(alternator Bosch) napięcie ładowania na wolnych obrotach 14,8V, pod obciążeniem 14,4V. Po zwiększeniu obrotów (do średnich w czasie jazdy)napięcie wrasta do 17 - 18V. Co może być przyczyną? Pozdrawiam
witam. mam problem z bmw. natomiast chodzi o to ze miałem brak ładowania. wymieniłem szczotki i regulator napięcia a problem nie ustaje. po włączeniu silnika ładowanie wynosi 12.20 i spada nawet po zwiększeniu obrotów!... dodam że z alternatorem byłem u kolesia który się zajmuje regeneracją i ładuje książkowo 14.5 a pod obciążeniem 14.3 więc alternator...
Zastanowiła mnie jeszcze jedna sprawa. Dlaczego zasilanie wzbudzenia nie jest filtrowane jakimś np elektrolitem? Kondensator ładował by się do Vpp które jest znacznie większe niż Vsrednie co teoretycznie zwiększyło by prąd uzwojenia na niskich obrotach a co za tym idzie poprawiło charakterystykę alternatora ?
Normalne zjawisko. Wydajność alternatora na obrotach biegu jałowego jest znacznie mniejsza niż przy obrotach użytkowych (normalnej jazdy). Jeżeli przy zwiększeniu obrotów napięcie wzrasta do 13.5 V, to oznacza że bilans jest dodatni — akumulator jest doładowywany. Napięcie 14.4 V uzyskasz przy mniejszym obciążeniu instalacji elektrycznej, po osiągnięciu...
Witam! Problem polega na tym, że napięcie na alternatorze bez obciążenia jest 14,2V po włączeniu świateł mijania i przeciwmgłowych spada do 13,4V a po dołączeniu jeszcze ogrzewania szyby spada do 12,8V i nawet po znacznym zwiększeniu obrotów nie przekracza 13,2V. Oprócz mojego podstawiałem jeszcze dwa inne alternatory i efekt ten sam. Zmierzyłem prąd...
Witam Mam problem z ładowaniem w takim samochodzie. Ładuje ale jakoś słabo, akumulator jest nowy a napięcie po odpaleniu silnika po dwóch minutach jest równe 13V (zwiększenie obrotów silnika niczego nie zmienia). Jak dla mnie ten alternator jest jest trochę dziwny gdyż wychodzą z niego do instalacji 3 kable. Jeden do akumulatora, drugi do kontrolki...
Stator kupiłeś nieoryginalny, tzn. przeznaczony do chińskich skuterów 2T. Nawet nie zastanawiałem się że mogą mieć inny pinout w kostce od alternatora. Zamień miejscami przewody w kostce od strony statora: biały oraz zielony. Przewód biały ma łączyć się z przewodem pomarańczowo-biały instalacji elektrycznej. Przewodu zielonego od statora nie potrzebujesz,...
Jest tam instalacja LPG? Linka gazu kategorycznie nie służy do regulacji wolnych obrotów! W neutralnej pozycji pedału przyspieszenia musi być na niej niewielki luz. Czy działa układ regulacji wolnych obrotów - obciążenie silnika (np. "przyduszenie" go na "półsprzęgle" na hamulcu ręcznym) i wyłączenie obciążenia powinno zaowocować chwilowym podniesieniem...
Przyczyną są oszczędności. Moce alternatorów jakoś za bardzo w górę nie poszły. Za to wyposażenie auta w elektrykę bardzo. Co zrobili producenci. Zwiększyli prędkości obrotowe alternatorów by przy niskich obrotach silnika miał już sporą moc. Zobacz zimą zmrożony akumulator adpala diesla i...... Świece jeszcze po rozruchu go dogrzewają. Do tego elektryczna...
ZGG masz oczywiście racje. Tak jak wspomniałem rożne alternatory wzbudzają się przy różnych prędkościach. Można wymienić lub przerobić koło pasowe aby pracowały przy większych obrotach lub tak jak właśnie zrobił kolega Robin23 zwiększyć moc żarówki kontrolki. Jeśli regulator nie jest wbudowany w alternator, to można również spróbować miedzy rożnymi...
To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
Witam, mam problema świeci mi się lampka ładowania akumulatora na alternatorze jest napiecie około 15 V i podobne jest na akumulatorze (niskie obroty) przy obciązeniu światłami i zwiększeniu obrotów napięcie na akumulatorze wzrasta do ok 16,5 V. Co to może być ? Regulator napiecia zmieniłem i objawy są takie same wiec włozyłem stary (mniej wydam) diody...
Mam książeczkę "Elektronika w technice motoryzacyjnej" mgr inż. Marian Konopiński. Jest tam o doborze pojemności akumulatora. Z tej to książeczki: 1.pojemność resztkowa akumulatora w celu rozruchu zimnego silnika przy minus 20 stopniach i pojemności ok. 2 litry to nie mniej niż 20Ah. 2.akumulator powinien być stale naładowany w minimum 50% a ewentualne...
Mostek prostowniczy podpasowałem z innego alternatora też 6 diodowy i dalej ładowanie jest ale kontrolka świeci a jestem 100%pewien że mostek dobry bo alternator był sprawny tyle że cały czas ta kontrolka świeci i sie rozjaśnia po zwiększeniu obrotów szkoda kasy wydawać na coś co może być dobre.
No taki jest problem, że nie ma żadnych oznaczeń. Tak. To bym był pewien na sto procent że nie wysłali wadliwego alternatora. Kontrolka podłączona jest tym brązowym kablem pod śruba m6. Gasnie po odpaleniu, ale ładowanie kiepskie. Praktycznie brak. 12,4V jak odpalę i tak urosnie max do 12,6V po zwiększeniu obrotów na maxa dochodzi góra 13,6V. Dlatego...
jak w temacie, czasem po odpaleniu silnika słychac gwizd przy pracującym silniku - myslałem że to bezpieczniki albo przekaźnik, gwizd znika po zwiększeniu obrotów silnika i juz nie wraca, choc przed naprawa alternatora wracał gdy obroty spadły ponizej wartości obrotów biegu jałowego, np przy ruszaniu pod górke albo duzym obciażeniu przy ruszaniu np...
bosch zwiększenie obrotów zwiększenie obrotów silniczka zwiększenie regulatora obrotów
bosch zmywarka hałas pralka przycisk radio kondensator trzeszcz
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Skoda Fabia - Kod błędu P1093: Problemy z ciśnieniem paliwa Pokrywa zaworów do Peugeot 3008 1.6 THP - numery części i zamienniki