szybciej zrobic symulacje na czujniku temperatury
możesz zwiększyć dawke wyregulowując pompowtryskiwacze bajki kolego opowiadasz.za dawkę paliwa czy to przy pompie czy przy pompowtryskach decyduje ECU. jeżeli chodzi o VAG-a to jest taka możliwość podniesienia dawki ale to nieznacznie. w twoim przypadku poprawę można uzyskać przez poprawe softu w ECU.
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic... Tu sobie poczytaj.
zwiększ dawkę rozruchową.
dużo tematów podobnych się tu przewija ... trzeba zwiększyć dawkę rozruchową , chyba, że aku masz już na wykończeniu
jeszcze raz powtarzam jesli na danych rzeczywistych wynika że wszystkie wartości sa w normie i był sprawdzony czujnik temperatury oraz przestawienie kąta zapłonu nic nie pomaga i wyczerpały się wsztkie możliwe próby włacznie z podmianą pompy wtryskowej to zwiększyć dawkę rozruchową w programie Pozdrawiam
Wtryski na przelew i ciśnienie silnika. ściągnij wtyczkę czujnika temperatury płynu powinien zwiększyć dawkę rozruchową.
Może wystarczy testerem zwiększyć dawkę rozruchową.
Oddaj komuś sterownik, żeby trochę zwiększył dawkę rozruchową i jeszcze sporo przejedziesz na tej pompie
Pompa wtryskowa zużyta. Rozwiązanie albo pompę do regeneracji, taniej przeprogramować wsad w sterowniku (zwiększyć dawkę rozruchową) a najtaniej zamontować przekaźnik z opornikiem oszukującym sterownik co do wartości temperatury płynu chłodzącego przy rozruchu.
Wszystko jest dobrze tylko trzeba zwiększyć dawkę rozruchową - efekt zużycia pompy i silnika tzn bardziej pompy.
Nic nie zmieniaj. Jedź do elektronika, niech zwiększy dawkę rozruchową w bloku 005 i będzie ok.
Za wolno kręci rozrusznik, załóż przełącznik 12/24. Jak się silnik dotrze możliwe, że będzie lepiej. Diesel z komorami powinien mieć świece żarowe. Jaka tam jest pompa wtryskowa, może da się zwiększyć dawkę rozruchową ? Tłoki ile mają pierścieni ?
Masz vaga to pobaw się. Porównaj temp. cieczy z temp. oleju. Zwiększ dawkę rozruchową. Jak odpali sprawdź dynamiczny kąt wtrysku.
Czyli wynika z twojej wypowiedzi że zawsze jak podgrzeje świece to bez problemu zapala? Można zmienić min temp. grzania świec, bo chyba grzeje dopiero poniżej +2 C, ewentualnie zwiększyć dawkę rozruchową
KTS-em możesz zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa o 10% zarówno w DTL jak i DTH (praktycznie 10% różnicy mocy), możesz też o ile dobrze pamiętam o 25% zmienić głębokość recyrkulacji (zwiększenie wartości owocuje mniejszym działaniem EGR), zwiększyć dawkę rozruchową o 5mg, zmienić wolne obroty czyli nie tylko błędy ale trochę przydatnych rzeczy.
Dziś rozmawiałem z pompiarzem i wytłumaczył mi na czym polega ustawienie zapłonu w zetorze 6245 i pochodnych(70,72,77). Krzysztofz14 dobrze pisze. Chcąc ustawić zapłon trzeba odkręcić tą zaślepkę, wepchnąć do środka listew do około 0,5cm w głąb obudowy pompy następnie dodać około pół gazu (więcej nie można bo wypchnie listew) i dopiero kręcić kołem...
A ja myślę że pomiar ciśnienia sprężania da odpowiedź. Jak ma dawkę rozruchową to chodzi.Rozgrzewa się i dawka spada.Brakuje ciśnienia na prawidłowe spalanie. Może tak być, ale ten sam efekt (ze zwiększoną dawką rozruchową) mogą dawać wtryski o różnych ciśnieniach otwarcia.
na wstępie to wypnij czujnik temp. i zobacz wtedy czy lepiej odpala obojętnie czy to będzie zimny czy ciepły silnik bo jak zmieni się i zacznie odpalać prawidłowo to musisz zwiększyć dawkę rozruchową paliwa a ten błąd to odpowiada za czujnik położenia wału jak masz kogoś znajomego żeby podmienić to podmień tylko oryginał napisz co i jak
Czytając popdobne posty też natknałem się na rozwiązanie ze zwiększeniem dawki rozruchowej. Nie wiem tylko za bardzo jak to zrobić mam VAG-COMa 409 i interfejs ale samodzielnich ustawien jeszcze nie robiłem , ograniczałem się jedynie do sprawdzania błedów. W moim przypadku żadnych błedów na sterowniku silnika program nie wykrył. Może mała podpowiedż...
Kolego-za zwiększenie dawki rozruchowej i pożadnia jałowego bezapelacyjnie odpowiada czujnik tem. cieczy chłodzącej i jest on ulokowany w plastikowej rurze przyśrubowanej do głowicy silnika.
witam ponownie. Macie racje co do regeneracji pompy znalazłem znajomego co na próbę załadował mi soft z zwiększoną dawką rozruchową i raczej to mało co dało pompa jest wyjechano do cna. Ale już mam zakład co sprzedaje pompy po regeneracji z roczną gwarancją jak zmienię i uruchomię to dam znać. Dzięki za odpowiedzi.
http://obrazki.elektroda.pl/1279527100_1... Dodano po 2 Fotka z grupy 05 vag ( zimny silnik ) - mam pytanko czy można tu zwiększyć dawkę rozruchową w grupie 05 ? Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.pl/2799912400_1... Dodano po 18 I na zapalonym silniku .
Świece przy tych temperaturach się nie włączają w tym samochodzie , ale jak koniecznie chcesz sprawdzić to przed odpaleniem odepnij kostkę od czujnika temperatury wtedy sterownik powinien włączyć świecę , a może musisz zwiększyć tylko dawkę rozruchową?
Metoda podgrzewania czujnika opalarką nic nie dała więc czujnik wałka raczej dobry. Jeżeli chodzi o obroty w czasie rozruchu to jest ok 250 r/min , (ok. dlatego że skakało od 240 -290 może jakiś błąd pomiaru). Ostatnio zrobiłem jeszcze jedną rzecz mianowicie wypiąłem czujnik temperatury silnika i na gorącym silniku odpala , ale temperatura na tablicy...
Witam mam golfa 4 asz oznacznie silnika 130km jaki mam byc kat ustawienia zapłonu w tym silniku To jest PD tam się ustawia synchronizacje kątową wałka rozrządu. a zapomniałem a czy idzie dzwignac cisnienie na pompie wtryskowej bo ciezko pali musze pokrecic kika sekad a nawet kilkanascie zebu odpalił Nie tędy droga. Można zwiększyć dawkę rozruchową....
Ja ogólnie kłopotów z odpalaniem nie ma. Tzn gdy na dworzu jest chłodno to muszę pokręcić ze 3 sec i odpali. Obroty nie falują ani nic , też nie gaśnie. Podniosłem temp.progową małym oszustem do 13°C ale to za mało. Jak świece działają to odpala od strzała,więc raczej się nie zapowietrza. Myślę o dołożeniu elektrycznej pompki aby wspomóc pompę wtryskową...
Mam problem z zapalaniem ciepłego silnika w BMW 318 TDS 1995 r. przebieg zaledwie 150 tyś. (diesel z elektroniczną pompą wtryskową). Dodatkowo problem nasila się kiedy w zbiorniku jest mało paliwa (jak jest rezerwa odpalenie graniczy z cudem nawet przy zimnym silniku). Czytałem na forum, że problem tkwi w zużytej głowicy pompy wtryskowej lub uszkodzonej...
Temat ciężkiego rozruchu zagrzanego tdi jest mocno oklepany i tutaj jak najbardziej przyjdzie z pomocą zwiększenie dawek rozruchowych programowo (wgranie nowej mapy paliwa) Podjedź do kogoś kto wykonuje takie usługi w twojej okolicy pokaż mu jak pali na ciepłym i ktoś kto zna temat od razu ci powie czy czy podniesienie dawek załatwi sprawę. Pozdro
Witam, Posiadam Audi A3 z silnikiem 2.0 TDI BMM końcówka 2007, ostatnio auto po dłuższym postoju coraz ciężej zapalało, wymieniłem wiec wszystkie filtry ( oleju, paliwa itd) oraz olej. Do tego wymieniłem świece żarowe na nowe ponieważ mechanik stwierdził że 2 świece już bardzo słabo grzeją, dodam że około pól roku temu wymieniane były pierścienie oraz...
Powinieneś podłączyć go pod Vaga i powie ci co go boli. Tak ze skromnego doświadczenia to piwem ci ze przydało by sie zwiększyć dawkę rozruchowa jak ci sie ktoś podłączy vagiem to ci to zrobi. Druga zasadnicza sprawa to czujnik temperatury tez miałem taki przypadek ze ciężko kręcił i nie chciał zapalić na zimnym ( klient wymienił wtryski świece filtry...
Obiecane logi. Zaczęło nie palić nagle jakieś trzy tygodnie temu. Ponieważ również szarpał, klient zawiózł wtryski do regeneracji. Po regeneracji szarpanie zniknęło, ale dalej ciężko pali. Logi zrobione na seryjnym programie. Mechaniki nie robił u mnie. Przyjechał wgrać dawkę rozruchową.
Przyczyn może byś kilka. Jest to znany wszystkim diesel więc powinno pomóc zwiększenie dawki rozruchowej. Pomoże ale... Przyczyn takiego stanu może być kilka a zwiększeniem dawki nie naprawisz problemu tylko go "przypudrujesz" Ciężkie palenie na ciepłym silniku może oznaczać że kończy się pompa paliwa. Zwiększając dawkę rozruchową przedłużysz jej śmierć...
Witam Chciałbym zmienić dawkę startową i niestety nie wiem jak mogę to zrobić przy pomocy programu vag-com release 409.1 w głównym menu najpierw klikam na przycisk select następnie wybieram w pierwszej zakładce common (typowe) 01 - engine (silnik) wykrywa silnik i klikam na bloki pomiarowe - 08 i wpisuję 05 przy uruchomionym silniku wskazuje jakieś...
witam i co pomogło zwiększenie dawki rozruchowej, czy problem rozwiązałeś w inny sposób.
Wyjaśnię dla zamknięcia tematu. Ustawienie wału korbowego „na kołek” w kole zamachowym to rzeczywiste 20°/4.5 mm przed GMP. To dlatego, iż dla ułatwienia obsługi i wyeliminowania pomyłek przewidziano ustawianie początku wtrysku przy ustawieniu dźwigni gazu na dawkę rozruchową (pełen „gaz”). Tłoczek sekcji pompy wtryskowej posiada...
Witam Tk zgadza się am dokładnie taki sam objaw ale niestety mam problem z zmianą dawki startowej i niestety nie wiem jak to zrobić przy pomocy programu vag-com release 409.1 w głównym menu najpierw klikam na przycisk select następnie wybieram w pierwszej zakładce common (typowe) 01 - engine (silnik) wykrywa silnik i klikam na bloki pomiarowe - 08 i...
Mechanik mówił że na pulpicie jak pokazuje mi że mam spalanie chwilowe 0.7 l to za dużo i to może być wina uszczelniaczy pompowtrysków powinno być mniej. Na zimnym odpala od strzała, na gorącym gorzej ale zwiększona dawka rozruchowa naprawiła ten problem i również pali od strzała. Co do pompy Vacum to nie wiem jak sprawdzić czy działa prawidłowo. Wycieków...
zwiększenie dawki rozruchowej? pewnie się to robi techem??
Pompa może być podkręcona -zwiększona dawka nominalna paliwa ,żeby podnieść dawkę rozruchową (tak robią gdy głowica pompy jest słaba i nie generuje odpowiedniej dawki paliwa i silnik trudno odpala )
Warość prądu rozruchowego zależy od konstrukcji silnika i przy tego typu silnikach wynosi 4÷7 krotnie prądu znamionowego. Do tego dochodzi jeszcze czas rozruchu, ten zależy od obciążenia. Jeżeli chodzi o prądnicę to może ona 4 krotnie zwiększyć prąd znamionowy na okres rozruchu. Najsłabszym ogniwem jest silnik spalinowy. Zanim dostanie odpowiednią dawkę...
widać że ktoś chciał oszukać komputer żeby widział że jest non stop zimno i grzały świece i była zwiększona dawka rozruchowa na ciepłym silniku
To jest pompa A czy MW? Dawka startowa jest stała dla danej pompy i jest blokowana automatycznie po osiągnięciu 150-200 obrotów przez pompę, jeśli jest problem z rozruchem i wolnymi obrotami na ciepłym silniku to sekcje są zużyte. Dawkę doraźnie można zwiększyć na A pompie.
Witam, czy posiada ktoś instrukcję przekodowania skrzyni manualnej na automatyczną ? na gorąco silnik ciężko odpala. Dodano po 2 Oczywiście chodzi o zwiększenie dawki rozruchowej.
zapala check po zgaszeniu nie ma mowy o odpaleniu ( Napisał by choć jakiego bysiura ma , quizy jakies robi? W TDS czasami pomaga zwiększenie dawki rozruchowej.
witam. mam problem z odpaleniem w/w ciągnika. otóż mam za małą dawkę rozruchową a nie chce mi się jechać do fachowca bo to około 50 km. dodam tylko że to pompa rozdzielczowa firmy cav. z góry dziękuję za pomoc
Moja wizja zmierza ku jednej: pompa, ew. właśnie któryś wtryskiwacz. Wiem, że pomaga zwiększenie dawki rozruchowej na ciepłym silniku w programie sterującym, ale nie chciało mi się tego robić póki co :)
Nissan tak ma ,że ECM potrzebuje informacji , że następuje rozruch - wtedy pojawia się zwiększona dawka rozruchowa . Zanim rozbierzesz cokolwiek - sprawdż czy żaróweczka zasilana z bezpiecznika 33 będzie świeciła w czasie kręcenia rozrusznikem ? Więc jak jest - świeci czy nie ?
Znalazłem taką informację na forum skody: W ostatnim okresie trafiło mi się kilka Skodzianek TDi które miały trudności z rozruchem gorącego silnika. Nie wiem czemu problem pojawia się właśnie co roku w okresie jesienno zimowym. Te nasilenie problemu właśnie w tym okresie wydaje mi się dziwne. Może warunki atmosferyczne maja na to wpływ .... choć wydaje...
Witam, problem jest o tyle dla mnie nie zrozumiały,że; -błędów w ecu nie ma, -napięcie na zawór odcinający paliwo jest(sprawdzane próbówka), -rozrząd ok, -kompresja też, -świece grzeją, -zwiększenie dawki rozruchowej nie pomaga, -podczas kręcenia dymi na biało,odpala tylko z plackiem -rezystancja czujnika temp. w normie -wykluczam ścięty klin na kole...
Jeśli przekodował z manuala na automata to będzie sypać błędami, pomaga zmiana dawek startowych przez tunera lub najmniejszym kosztem - założenie obwodu na kabelek z pinu nr 3 czujnika G62 temperatury płynu chłodzącego kabelka z przełacznikiem, którym w kabinie będzie sobie przed rozruchem odłączał sygnał z G62 do ECU co spowoduje zwiększenie dawki...
Poszukaj czujnika temperatury i spróbuj go oszukać zaniżając temperaturę na czas rozruchu. Wskazany jakiś przełącznik,żeby to działało na czas rozruchu. Jeśli to układ zasilania byłby na CR to także zwiększy się dawka rozruchowa paliwa.
EGR można odpiąć na próbę(poprostu zdejmij wtyczkę z zazworu podciśnienia,który go załącza,lub zdejmij i zagnij przewód podciśnienia od niego)Chyba że się zaciął w pozycji otwartej-wtedy tylko demontaż i zaślepienie blaszką.Ssanie wogóle Ci załącza przy rozruchu?Obiema tymi rzeczami steruje potencjometr na pompie,ale są dwa różne zaworki podciśnienia(wyglądają...
Tak. Zwiększa dawkę ten element którego szukam, jednocześnie odpalasz z wyprzedzonym wtryskiem. Dawka wraca do nominalnej po osiągnięciu odpowiedniej temperatury płynu, natomiast kat wtrysku wraca do nominalnego po dodaniu gazu (zwiększenia obrotów alternatora)
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem jak w tytule. Mianowicie przy odpalaniu zimnego silnika czuć jednokrotne dosyć mocne szarpnięcie (nie stuknięcie). Przy pierwszym odpaleniu rano - szarpnie prawie zawsze, gdy ciepły - to sporadycznie. Jeśli już to po dłuższym postoju. Kiedyś też zdarzało się szarpnięcie na ciepło, ale minimalne zwiększenie dawki...
boomcool, po nocnym postoju wypnij czujnik temp. cieczy (znajduje się na wężu wychodzącym z głowicy silnika), przy tym zabiegu znacznie wydłuży się czas grzania świec i zwiększy się dawka rozruchowa - zobacz, czy zapali. Nie proponuje sposobu sprawdzania świeć... :) Poza tym Piasek80 wypisał Ci wszystkie możliwości...
Witam, jestem po regeneracji rozrusznika i co najważniejsze po naładowaniu akumulatora. Co zostało zrobione: - wymiana szczotek rozrusznika - wymiana łożysk - wymiana elektrowłącznika Co najważniejsze - został podładowany akumulator. Okazało się, że akumulator jest naładowany w 53 %. Akumulator ma 6 lat i faktycznie nigdy go nie doładowywałem. Przeważnie...
i tu się mylisz. można oszukać sterownik i dać większą dawkę rozruchową, ale przyczyna tkwi gdzie indziej. jest to raczej zbiór przyczyn. po prostu silniczek już swoje przelatał. i potrzebny mały przeglądzik. ja sprawdził bym na początek czy masz odpowiedni akumulator i czy rozrusznik nie ma luzów na tulejkach. po prostu trzeba troszkę bardziej sprężyć...
Moim zdaniem zwiększając ciśnienie na wtryskach, zmniejszyłeś mu jeszcze dawkę rozruchową. Spróbuj wypiąć czujnik temp. cieczy (wydłuży się czas grzania świec i zwiększy dawka paliwa). Problem może leżeć w pompie, założyłbym zawór zwrotny na samym zasilaniu pompy. Pompka zasilająca do sprawdzenia może nie chodzi. Poza tym aku musi mieć uderzenie i rozrusznik...
miło mi że ktoś posiada taki sam samochód jak ja i jeszcze z tą samą usterką silnik f8q620 pompa wtryskowa bosh z przestawiaczem rozruchu na zimo taki zawór z 1 kabelkiem ale do rzeczy a więc komputera tam niebyło i nigdy niebędzie a więc sprawdzić czy paliwo niecofa sie z pompy wtryskowej spowrotem do filtra jeżeli tak sprawdzić złącza jeżeli ok zamontować...
przyjmijmy, że kolega ma silnik o mocy 90 KM o oznaczeniu ALH (PD o tej mocy też były - ANU - ale montowane w innych samochodach koncernu VAG, kolega się pomylił i już, nic wielkiego się nie stało); jeśli chodzi o dawkę startową to podniesienie jej wartości vagiem odbywa się tylko w niewielkim zakresie jej wartości i może ona być niewystarczająca, wtedy...
musiałbyś ją oddać do pompiarza Jestem. To nie gaz tylko przyspieszacz zapłonu. Bardzo dawno temu kierowca miał ciągadło w kabinie z symbolem ssania i robiło to samo. Tobie chodzi o pompę jak na zdjęciu nr 1. Są też takie pompy Jedyną opcją jest zwiększenie dawki na pompie ale musiałbyś ją oddać do pompiarza Dawkę możesz regulować na pompie w samochodzie...
Witam :) Kolego "Pawel wawa"... z szacuneczkiem proszę... AFN może i stary ale jakże kultowy :D :D :D A wracając do tematu... Mam AFN'a i też miałem problem z paleniem na ciepłym silniku, z tym że u mnie nie występował kod 00550. Teraz już problem nie występuje a rozwiązaniem problemu okazała się regeneracja rozrusznika. Do listy rozwiązań kolegi "Pawel...
Witam, czytałem już mnóstwo postów i borykam się z problemem od jakiś dwóch miesięcy a więc. Samochód smigał wszystko ładnie, kupiłem go rok temu w listopadzie, chodził wyśmienicie można powiedzieć ze palił an ,,dyk" (pół obrotu silnika) Przez zime nie było problemów, na wiosne wymienione filtry oleju, paliwa. W sierpniu tego roku po przejechaniu trasy...
Po za tym myślę, że jeśli ktoś zaczyna coś pisać to powinien rozwinąć swą wypowiedź a nie tylko nabijać punkty urywkami wypowiedzi mało co wnoszącymi do tematu. To źle myślisz. Nie pisałem nic więcej bo problem palenia na ciepło niema nic wspólnego z dawką rozruchową ale wydajnością układu rozruchowego - patrz logi kanału 005 dla ciepłego silnika w...
a nie jest na 000 jak dobrze pamietam? a dla przykładu na 11 jest turbo Na 000 sprawdzasz statyczny kąt wyprzedzenia, czyli mechanicznie ustawioną wartość bazową. Powinien zawierać się w granicach 40 - 60. 60 oznacza że jest dość mocno wyprzedzony, co również może powodować spadek prędkości rozrusznika. Dynamiczny kąt to grupa 4, pole 2 i 3 mają być...
Zawsze zastanawia mnie w takich tematach że jedni piszą o dawce startowej a drudzy zaraz o kołach dwu-masowych że się uszkadzają.I teraz moje pytanie jest takie,czy po ingerencji w mapy też się nie uszkadzają? przecież też głownie chodzi w tym wypadku o dawkę paliwa bo nikt robiąc korektę nie zwiększy prędkość obrotową rozrusznika. Trzeba tak ją z...
Czy odpowiada on za zwiekszenie dawki paliwa podczas rozruchu zimnego silnika Nie. To jest tylko zwiększenie wolnych obrotów na zimnym silniku. W środku pompy jest połączona z główną dźwignią gazu. Dawka tzw rozruchowa jest włączana automatycznie po zatrzymaniu silnika. Wyłącza się po osiągnięciu około 400-500 obrotów silnika. Jest wytyczną szczelności...
Postał 2 dni nie odpalany i odpalił za pierwszym razem +8 stopni - może jednak zwiększenie tej dawki paliwa pomogło? (Logi później umieszczę). Dodano po 6 https://obrazki.elektroda.pl/7516625600_... O -128 czasami 4 https://obrazki.elektroda.pl/5541610200_... Nie wiem czego tu szukać? To już było sprawdzane ok. Dodano...
Mam takie samo autko rownież 115km i miałem ten sam problem, dotyczył on zbyt małej dawki rozruchowej paliwa. Wystarczy odwiedzic elektromechanika by w komputerze zwiększył dawke.
Ściągnij wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i zobacz czy to poprawi odpalanie ciepłego silnika. Jeżeli nie do zmiana dawki VAGiem Ci nie pomoże. 1. pytanie było z 2009 roku 2. vagiem w PD nie zmieni dawki rozruchowej
https://obrazki.elektroda.pl/6671459600_... Aby sprostać wyzwaniom stawianym konstruktorom przez kolejne przyjęte normy emisji, poziom zaawansowania technicznego jednostek napędowych stał się bardzo wysoki. Obecnie jedynym stosowanym układem zasilania w samochodach osobowych z silnikiem Diesla jest system COMMON RAIL. Zadebiutował...
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
https://sites.google.com/site/vagecumap/... Tu masz info jak to zrobić jeśli chcesz sam.
aby sprawdzić pompe zdejmij czujnik od temperatury na rozgrzanym silniku. jezeli zapali to pompie trzeba zwiekszyć dawke paliwa albo do regeneracji oddac. z tego co pamietam na zimnym silniku dawka rozruchowa to 20 a na ciepłym coś około 3-5 powinno wystarczyć podniesienie jej do 7-8
Teoria zapłonu. 4C90 i jego wersje rozwojowe (z wyjątkiem ADCR) to silniki z wtryskiem pośrednim do komory wirowej. Oznacza to, że: 1. Nagrzane podczas suwu sprężania powietrze dostaje się do wyziębionej komory wirowej. Na skutek celowego wiru (aby paliwo możliwie szybko wymieszało się z powietrzem) nagrzane sprężaniem powietrze oddaje ciepło omywanej...
Przy prawidłowo działającym czujniku temperatury (temp. na zewnątrz powyżej +9) kontrolka świec ma się zapalić na około 1s. W twoim przypadku masz albo uszkodzony czujnik albo wiązka gdzieś nie styka. Komputer widzi niską temperaturę i zwiększa dawkę rozruchową. Po usunięciu uszkodzenia sprawdź kąt wtrysku.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Jest to "wbogacacz dawki rozruchowej" stosowany w pompach wtryskowych silników S - 312, S - 312B, S - 312C ( Ursus C 330 do numeru 201400). Dawkę rozruchową zwiększa się przekręcając ręcznie kółko. Natomiast wyłącza się ona automatycznie, po osiągnięciu przez silnik określonych obrotów.
witam też mam problem z odpalaniem po nocy jak samochód stoi w garażu odpala dobrze a jak na dworzu to muszę go kręcic ze 20 s cały czas łapie ale jak by miał za małą dawkę rozruchową ciśnienie 34bary świece grzeją zapłon ustawiony co może byc przyczyną i gdzie zwiększa się dawkę paliwa poza tym samochód jest mułowaty buzer przy pompie sprawdzałem i...
Czujnik na moduł widzi małą tem. i zwiększa dawkę rozruchową --;;ssanie automatyczne;;
Opornik oszukuje wskazanie temperatury. DME zwiększa dawkę rozruchową. To takie odciąganie w nieodległą przyszłość i tak koniecznego wydatku-głowiczka pompy.
Zbyt mała rozruchowa dawka paliwa, na odpiętym czujniku odpala, nie dlatego, że grzeją świece, tylko sterownik widzi temp cieczy -40 ° i zwiększa dawkę. Metody naprawy: prymitywna- przekaźnik, lub elegancka- zmiana mapy wtrysku
Witam Jak każdy wie w Opolu i Saabie z silnikiem 2.2 dti jest problem z grzaniem świec w temperaturach powyżej 0 stopni. Chciałbym przerobić standardowy przekaźnik swiec by grzał powyżej 0 stopni, ale nie stosując przekaźnika w obwodzie z czujnikiem temperatury cieczy. Przy takim rozwiązaniu sterownik silnika zwiększa dawkę rozruchowa i obroty wyskakują...
Moja teoria na ten temat jest taka: Kiedy odpinasz wtyczkę temperatury silnika, to symulujesz mu temp. -40°C, sterownik uruchamia fizyczne grzanie świec i zwiększa dawkę rozruchową, przez co silnik odpala od strzała. W tym silniku, z tego co pamiętam, fizyczne grzanie świec przy rozruchu jest uruchamiane dopiero poniżej 5°C, najciekawsze jest to, że...
Elektronik u którego byłem z moim problemem też zasugerował zmianę dawki rozruchowej, jednak stwierdził że to właśnie poprawi tylko rozruch na ciepło i zanim do niego przyjadę to robić muszę uporać się z problemem rozruchu na zimno. Dodatkowo zaproponował zwiększenie mocy silnika bo podobno można to zrobić za jednym zamachem. Jak pisałem wcześniej świece...
Auto mam od nowości (produkcja 2006r) obecnie ma na liczniku ok. 1060000 km nigdy nikt nie dotykał się do wtrysków a dużo się słyszy że w manie regeneracja wtrysków to podstawa... Spalanie raczej w normie (ok. 32L)... sporo się zwiększa jedynie przy ciężkich ładunkach (do 38-39L). Ostatnio na wiązce było zwarcie i silnik dostawał "dawkę rozruchową"...
Zastawiana mnie też fakt, że jeżeli na zewnątrz jest -20, spada ciśnienie na listwie- ślinik jest trudno odpalić. Jeżeli samochód zostawię w takiej temperaturze przez kilka dni, po czym temperatura wzrośnie do -10, to silnik odpala za pierwszym razem, pozostaje tylko objaw rzucania przez kilkanaście sekund. Czy w takiej sytuacji była by to wina ciśnienia?...
Czy zasilane są elektrycznie wszystkie wtryskiwacze ? Czy paliwo dochodzi do odpowiednich punktów pod odpowiednim ciśnieniem ? Sprawdzić to na podstawie poniższego schematu (układ wtryskowy DELPHI 3-ciej generacji). http://obrazki.elektroda.pl/3916235700_1... Jak widać, w obwodzie paliwowym panują aż 4 ciśnienia. Zakłócenie choćby jednego...
zmniejszyć dawkę paliwa silnik cewką rozruchową silnik cewką rozruchową schemat
czerwona dioda pilot laserjet silnik marshall przełączać kanał
zasilacz zwarty mostek prostowniczy uniwersalny programator
Krótkie szczotki a spadek mocy rozrusznika elektrycznego Schemat spawarki inwerterowej Magnum THF 220 P