Popełniłeś błąd Kolego na etapie doboru przemiennika. Zapewne doradzał Ci "fachowiec", albo nie podałeś istotnych cech napędu: praca z małą prędkością i dużym momentem obrotowym. ACS150 nie ma niestety takich możliwości jak przemienniki ze sterowaniem wektorowym, niemniej warto spróbować osiągnąć cel z tym co posiadasz. Rozwiązaniem jest zwiększenie...
Sprawdź kondensator, prawdopodobnie zmniejszyła się jego pojemność.
Sprawdź kondensator czy nie stracił pojemności.
A jakie wybrałeś sterowanie, bo z tego co wiem to też ma duże znaczenie -> http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/stepper/... , chyba największą moc uzyskuje się przy half-steppingu. Link już poprawiony ( za blisko dałem przecinek :( )
1. Zasilając silnik w układzie trójkąta zasilam tylko jedną (dowolną) fazą podłączoną jednocześnie do 3 zacisków - czy tak? Nie. Silnik nie ruszy na jednej fazie. Można ewentualnie dołączyć kondensator ale wtedy moc silnika spadnie. Co do punktu 2 - moc a zarazem moment się nie zmieni zakładając, że zasilisz z go 3 faz 230V przy połączeniu w trójkąt...
Witam mam problem z silnikiem krokowym unipolarnym (2,6V 1,2A 4,5x4,5x4,5 taka pokaźna bryłka) . Zrobiłem do niego sterownik na tranzystorach i steruje go z ATmegi8, mam liniowe ograniczenie prądowe do prądu znamionowego i taki program wrzucony do ATmegi8: $regfile = "m8def.dat" 'procesor Atmega8 $crystal = 1000000 'zegar 1MHz Do Set Portc.4 Waitms...
Ale zauważ, że nie można sobie zwiększać strumienia jak się chce(w pewnym momencie materiał rdzenia wchodzi w nasycenie i koniec). Fizycznych możliwości obwodu magnetycznego(zależnych od rozmiarów i materiału) w danej maszynie nie przeskoczysz.
Kiedyś testowałem falownik Delta Electronics z serii VFD-C2000 na kruszarce do betonu. Z tego co pamiętam to koło napędowe ważyło około 5 ton. Porównanie było z bezpośrednim załączeniem z sieci w trójkącie. Podczas pracy na falowniku po autotuningu, przełączeniu w heavy duty i pracy w wektorze udało mi się rozpędzić napęd kilka sekund szybciej niż z...
Jest jeden sposób - falownik. Krótkotrwale (do ok. 30s) możesz przeciążyć silnik (w zależności od porducenta o 30-50%)
A oprócz tego że się zastanawiasz, to przynajmniej wiesz nad czym?
Witaj . Migające diody według instrukcji wskazują na uszkodzenie napędu, ale jakiego typu (czy przeciążenie) tego instrukcja nie wyjaśnia. Na początek spróbuj zwiększyć moc/moment silnika naciskając przycisk POT(po 1s) do zapalenia wszystkich ledów. Można wyłączyć funkcję testu napędu wg instrukcji w załączniku. Można też spróbować wyłączyć hamowanie...
Witam Sprawa jest następująca: Mam silnik indykcyjny klatkowy trójfazowy o mocy 85W. Jest to specjalnej konstrukcji silnik z przekładnią. Problem polega na tym, że z racji pewnych ograniczeń klienta i popełnionych przez niego błędów nie ma możliwości zastosowania silnika o większej mocy ze względu na gabaryty. Niestety aplikacja, w której ma pracować,...
Witam składam sobie auto sterowane bluetooth przez arduino, mam problem ponieważ mam silniczki 9V i 12 V , po podaniu zasilania nie mogą one ruszyć gdy tylko podniosę pojazd silniczki ruszają i rozpędzają się do maksymalnej prędkości. Moje pytanie brzmi jak zwiększyć moment obrotu silnika by bez problemu ruszył ? Myślałem na zastosowaniu jakiś przekładni...
Możesz zwiększyć moment bezwładności, zakładając jakąś tarczę na oś silnika.
Nie, a jak według Ciebie kondensator miałby zwiększyć moment obrotowy silnika? Przekładnia jest niezbędna, zwolni obroty i zwiększy moment obrotowy silnika.
Witam. 1.Ncm - niutonocentymetr - jest to bardzo mała jednostka. Jeden Ncm - czyli na ramieniu o długości 1 cm działa siła 1 niutona. Ncm=0,01 Nm Dawniejsza jednostka to kilogramsiła. 1 kilogramsiła = 9,81 Nm 2.Są to małe wartości, a moment można zwiększyć poprzez przekładnię. 3. Silnik kręcący CD ma mały moment ponieważ ma dużą szybkość (wzór M=P/ω)....
Moje pytanie brzmi co mogę zrobić żeby zwiększyć moment rozruchowy tego silnika?jakiś kondensator dodatkowy ? Kupić silnik 0,37kW jednofazowy, jeżeli nie chcesz falownika.
Po to jest spięty informacyjnie z silnikiem , aby zwiększyć moment obrotowy silnika gdy wykryje sytuację , że koła napędowe w wyniku puszczenia pedału gazu maja mniejsza prędkość niż koła nie napędzane. System ESP nie musi się zesrać w tym wypadku tylko wysłać info do ECU silnika . Tylko nie może tego zrobić. Znaczy może tylko w przypadku, gdy pedał...
AVE... Jak masz zasilacz regulowany, to możesz podłączyć pojedynczą cewkę do niego i regulując napięcie znaleźć moment, kiedy silnik zacznie się grzać. Prąd poniżej progu grzania przy określonym napięciu to w przybliżeniu prąd znamionowy silnika... EDIT: Cały system jest na 12V, więc może spróbuj z tym napięciem. Do sterowania możesz użyć drivera na...
A co jesteś w stanie zmienić? Podejrzewam, że taka zmiana, która zwiększy moment, może być trochę trudna. Najprostszy sposób, żeby zwolnić obroty i zwiększyć moment, to wymiana magnesów stojana na silniejsze.
Przekładnie stosuje się głównie dla zwiększenia momentu obrotowego. Sam silnik ma ten moment raczej niewielki. Minus to mniejsze obroty, ale to niestety fizyka - większa praca ale i większa droga. Czasami stosuje się przekładnie, aby zwiększyć precyzję sterowania. Np silnik + przekładnia i enkoder na wale silnika -> większa ilość impulsów na obrót wału...
Szukam i szukam od dawna, ciągle jedne i te same artykuły dla laików "czym jest moment, jak wpływa na moc" itp. Zaczniemy od matematyki czyli moment jest równy mocy silnika podzielonej przez obroty. Jak to rozumieć ? Przy stałej mocy jeżeli zwiększysz obroty to moment silnika zmaleje, czyli łatwiej go zatrzymasz lub zmniejszysz jego obroty. Teraz praktyka....
Zamiast studiować kompendium od Motion Control (raczej nie dla początkujących) polecam sprawdzony sposób. Zakładam, że napęd pracuje jako V/f control (P100=1). Należy wtedy: 1. P318=1 (Boost Mode=Voltage boost), 2. P326=5...10 Hz (Boost End Freq), 3. P325=1 i powoli zwiększać, aż do uzyskania pożądanego efektu (Boost Volts), 4. Dodatkowo P322=10% prądu...
Mówisz o momencie obrotowym chyba ? W roli wentylatora nie potrzebuje dużego momentu Nic istotnego nie zmienisz, szukaj innego silnika - a do czego to potrzebujesz ? Oczywiście przekładnia zwiększy moment kosztem obrotów, ale jej wykonanie zabije kosztowo
Rama wytrzyma tak duży silnik? uchwyty? zmieści się? - koła wytrzymają większy moment/prędkość ??? Nie wiem, ja bym się bał jeździć z tak zwiększonym silnikiem. Sam wymieniłem głowicę swojego romecika z 50cc na 75cc i jestem zadowolony. Porównałem sąsiada Rometa 125cc z moim i widać różnice w ramie - jest mocniejsza.
Gdyby ktoś miał podobny problem, odpowiem, że nie udało mi się zwiększyć wypełnienia PWM na początku startu silnika, więc i moment wciąż niski. Próbowałem regulować potencjometrem sygnał podawany na wskazany w nocie producenta pin, jednak na nic to się zdało. Byłem zmuszony usunąć ten sterownik z płytki i zastąpić go mikrokontrolerem.
szajba od silnika ma średnicę 10 cm, a koło pasowe od świdra 30 cm Taki stosunek średnic daje przełożenie 1:3 - zatem 3-kotnie obniża obroty i 3 krotnie podnosi moment. Jeśli szajbę dasz 15cm, to będzie przełożenie 1:2.
Witam Posłużmy się takim przykładem : masz silnik którego wał jest nieruchomy, a chcesz aby wirował z częstotliwością np. 50 Hz. W silniku asynchronicznym podajesz od razu pełne zasilanie o częstotliwości 50 Hz. Następuje gwałtowny rozruch a wraz z nim wiele niekorzystnych zjawisk. Natomiast w tych silnikach zadajesz sterownikowi 50 Hz, a sterownik...
Silnik spowolniony falownikiem do 200 obr/min da moc około 0,75kW. Ciekaw jestem jak obliczyłeś te rewelacje. Twoim zdaniem użycie falownika zwiększy moment obrotowy silnika?
1,1 kW to sam się ledwo kręci ;) ;) Żartuję :) To po prostu nie jest moc która by urywała wałki ;) Za to Wan AW to już klamot :D Ale i wałek ma stosownie gruby ;) Zmierzałem do tego, że silnik mający 2800 obrotów ma dwa razy mniej biegunów niż silnik 1400 obrotów, co za tym idzie 2800 ma dwa razy mniejszy moment obrotowy od silnika 1400 obrotów (pracującego...
Witam GSMINFO ma rację 125-150 jest ok. może być nawet 180µF co zwiększy moment rozruchowy silnika. Jest wzór na dobór kondensatora: C = ( 60 ÷ 70 ) x P (znamionowa silnika) C [µF] P [kW] albo prostsza zależność, ale mniej dokładna: C≈( 60 ÷ 70 ) * 0,8 Pn; Pozdrawiam
Rozumiem. A gdybym chciał zwiększyć moment rozruchowy zmieniając kondensator przy silniku to muszę zwiększyć czy zmniejszyć pojemność kondensatora ?
Przy niższych częstotliwościach moment co najwyżej można utrzymywać stały, a moc proporcjonalnie się zmniejsza wraz z prędkością obrotową. Można jedynie sztucznie podbić moment przez tzw. forsowanie napięcia i zwiększanie nagrzewania się silnika. Praca silnika na 25 Hz to połowa jego mocy do dyspozycji... W zależności od twardości górotworu czy z innych...
Przekładnia ślimakowa z mechanizmem rozprzęgajacym, pracująca w smarze stałym. Ma prawo zesztywnieć na zimnie. Na początek zwiększ moment obr. silnika z menu centralki. PS. Te napędy miały też problemy z pracą na zwolnieniach zwłaszcza w wersjach firmwaru z ustawianiem zwolnień na czas ( nie po krańcówkach ), czyli najpierw więcej siły na silnik a potem...
40zł za kg? Gdzie to kupujesz? W Poznaniu około 17zł wszelakiego rodzaju profile, w zasadzie im grubsze tym tańsze. Dlaczego nie zastosowałeś stali? Jest znacznie tańsza, mocniejsza wiadomo cięższa ale obrabiarka to nie bagaż podręczny. Konstrukcja całkiem ładna tylko nie podoba mi się użycie pasków zębatych, rozumiem że chciałeś zwiększyć moment z...
A na jakie napięcie jest silnik? Ew. jaka oporność uzwojeń? Obrotów tym sposobem nie zwiększysz. Obroty zależą od częstotliwości sygnału sterującego no i oczywiście od silnika. Chopper poprawia moment.
Silnik jednofazowy będzie miał mały moment obrotowy. Zastosuj motoreduktor, zwiększy się moment obrotowy ale obroty będą mniejsze.
Więc tak... Przy małych kontach niezgodności obu selsynów, napięcie na wyjściu wzmacniacza jest za małe do uruchomienia silnika.... dlatego chcę do tego wszystkiego dodać jeszcze prądniczkę tachometryczną... Która, będzie wpływała na wzmocnienie mojego wzmacniacza w taki sposób, że będzie zmniejszała wzmocnienie wzmacniacza wraz ze wzrostem prędkości...
Silnik 3f 1440 obr/m 5,5kw/ 50Hz, czy podając mu 60Hz zwiększy się moment obrotowy Raczej zwiekszy obroty razy 6/5 czyli 1,2. Dla czego miałby zwiększyć moment obrotowy?
Więcej, trzeba jeszcze dodać "zapas", pamiętaj o przeciwwadze dla ramienia, chyba że chcesz jeszcze cały czas ramie dźwigać ;) Można by dołożyć mu sporą przeciwwagę, tak żeby efekt był taki jakby robot dźwigał ciągle 12,5Kg, silnik musiałby mieć o połowę mniejszy moment, ale wykorzystywałby go "w obie strony" oczywiście przekładnia dla silnika musi...
Poprzez dobór przekładni można zwiększyć siłę kosztem zmniejszenia prędkości. Siła wiadomo, jaka jest potrzebna - silnik trzeba dobrać taki, żeby jego moc zapewniła wystarczającą prędkość. Silnik wskazany w #4 ma moment trzymający 2Nm przy pracy w trybie bipolarnym (tu chodzi o to, że silnik ma 4 uzwojenia, z których przez parę przeciwległych można...
Schemat identyczny.Tak jak wcześniej napisałem dołóż rezystor-u mnie 15k od minusa -Vs do potencjometru.Takie zjawisko które występuje ma sens tylko w przypadku silników-zwiększony moment w czasie rozruchu. W przypadku żarówek to zjawisko jest niepożądane.
Osobiście wolał bym turbinę dołożyć bez ingerencji w sam silnik. Już poprawa napełniania cylindra świeżym powietrzem poprawiła by kulturę pracy silnika. sam koszt stosunkowo nie wielki całkowicie odwracalny. Faktem jest ze tylko dla zlikwidowania samego podciśnienia w kolektorze ssącym turbiny zakładać nie warto więc jeśli "nabije" powietrza do silnika,...
Przełożenie powiedzmy 5:1, może być planetarna. Tak właściwie nie zależy mi na jakiejś konkretnej. Chciałbym co najmniej dwukrotnie zwiększyć moment.
Diody (te do +12V) masz w złą stronę. Diody równolegle do rezystora bramkowego nie są potrzebne. Z tym wyższym napięciem to nie takie proste, zwiększenie napięcia pozwala zwiększyć moment obrotowy, przy większych prędkościach, ale w Twoim układzie, przy małych prędkościach, prąd popłynie większy od nominalnego i przegrzejesz silnik. Żeby móc podwyższać...
Zaszkodzi i nie powiększy momentu obrotowego. Polecam pogłębić wiedzę na temat silników spalinowych.
dziekuje za odpowiedzi, podlaczalem dobrze, chyba ten silnik jest rzeczywiscie za slaby do takiej pily :(
Połącz dwa kabelki "środkowe" i daj w szereg z nimi opornik kilka Ohm tak aby prąd nie przekroczył 0.45A. Całość podłącz do 5V albo ile tam masz. Opornik kilkuwatowy. W przypadku silnika krokowego trudno mówić o mocy. Liczy się moment- będzie on zmniejszony ale raczej taki jak dla mniejszego silnika. Taki sposób z opornikiem kiedyś się stosowało żeby...
Upraszczając: Gdy U/f=stałe to moment silnika w przybliżeniu pozostaje stały. Przy zwiększaniu częstotliwości napięcie musi rosnąć żeby mógł przez uzwojenia płynąć nominalny prąd, bez tego spada moment. Przy zmniejszaniu częstotliwości trzeba zmniejszać napięcie bo wartość prądu przekroczyła by wartość nominalną - co za tym idzie - wydzielanie większej...
Wydaje mi sie ze zależy to od stałej czasowej cewek silnika. Duża częstotliwość wysyłanych impulsów powoduje że prąd nie zdąży narosnąć do wartości maksymalnej z czego wynika mniejszy moment. Dlatego zasila się sterownik wyższym napieciem niż napięcie znamionowe silnika by zwiększyć jego dynamikę a zarazem prędkość maksymalna
ewentualnie powinna dawać możliwość pracy na jednym silniku; A silnik może pracować w stanie w którym wał jego będzie obracany? Zapewne tak, ale trzeba będzie odpowiednio połączyć jego króćce. możliwość dwukrotnego zwiększenia obrotów, przełożenie przekładni na obu wejściach powinno być 1:1, Tu dostrzegam pewną sprzeczność. O jakie zwiększenie obrotów...
Witam Jak w temacie chciałbym zwiększyć moc i moment w swojej Skodzie z silnikiem 1.2 TSI. Przy czym nie chciałbym go uszkodzić a na necie jest tyle firm i informacji, że już mnie głowa boli. Pozdrawiam Artur
Witam Ten silnik ma cztery bieguny (dwie pary). Musisz przewinąć go na jedną parę biegunów a obroty zwiększą się dwukrotnie. Ale pamiętaj moment na wale zmaleje dwukrotnie. Pozdrawiam
jak byś zmienił przełożenie przekładni to stracił byś nutonometry a zyskał prędkość kątową co spowodowało by że te dyski wolniej by się rozpędzały silniki pobierały większy prąd a moment bezwładności byłby większy gdybyś dociążył te dyski
Dla rewersu silnika fraza - Zmiana kierunku NA PEWNO nie będzie następowała nagle - nie podchodzi. Przełączać kierunek obiegu należy OBOWIAZKOWO tylko po pełnym zatrzymaniu , owak zniszczysz silnik. W moment włączenia rozruchowy prąd silnika do 5-7 razy więcej za nominalny, a przemiana kierunku podczas obiegu zwiększy ten prąd wielokrotnie więcej. Na...
Link do instrukcji programowania: http://pneumatykanet.pl/wp-content/uploa... Na szybko przeglądając instrukcję, należy zmienić wartości parametrów: Strona 32 parametry LSP, HSP Strona 34 parametr SP2 Strona 42 parametr tFr Strona 69 parametr PS2 Podłączenie przełącznika pod wybrane wejście cyfrowe...
Konstruuje kosiarkę zdalnie sterowaną. Projekt mam już na ukończeniu. Do napędu zastosowałem dwa koła z silnikiem BLDC o mocy 350 W, 36V. Kierowanie czołgowe. Prędkością kosiarki steruję sygnałem PWM. Problem w sterowaniu polega na tym, że przy prędkości koszenia trawy (ok 20% PWM) kosiarka w trakcie manewrowania ma mało mocy (niski moment obrotowy...
Witam . Konstrukcje pierwsza klasa . Ale jestem ciekaw jak rozwiązałeś przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na koła w ciągniku . Czy dałeś coś w rodzaju zwolnicy aby zwolnić obroty a zwiększyć moment.
Witam,posiadam toledo II z tym silnikiem 81 KW i mam pytanie--o ile mogę bezpiecznie i z rozsądkiem podnieść moc i moment w takim aucie?
Zgadza się, stabilizator jest, ale dla jego poprawnego działania napięcie na jego wejściu powinno być większe od 7V (może 6.5V ?). Przy niższych napięciach stabilizator nie spełnia swej roli. Przy większych oporach mechanicznych silnik może być "za słaby" (jego moc, moment obrotowy). Istotny jest również sposób sterowania (jednofazowy, dwufazowy ?),...
Moc= Moment x Obroty Moc masz stalą, zwiększysz dwa razy moment, spadną dwa razy obroty;)
Dobry sterownik powinien mieć zabezpieczenia przed nadmiernym prądem Każdy ma. Gdyby nie było ograniczenia silnik i MOSFETY od razu by poszły z dymem. Różnice są takie że dobre sterowniki mają pomiar prądu na każdym półmostku a tanie tylko jeden pomiar przed wszystkimi półmostkami. W przypadku zwarcia płonie cały sterownik a nie dana faza. Sterownik...
Silnik nadal będzie miał 1,5 kW ale moment obrotowy za przekładnią zwiększy się dwukrotnie.
Ewidentnie działa zabezpieczenie nadprądowe zasilacza. Można zastosować regulator obrotów na stałe. Można zastosować układ miękkiego startu. Można zastosować rezystor rozruchowy. Jeżeli konieczny jest maksymalny moment rozruchowy należy kupić odpowiednio wydajny zasilacz.
Moc jakiegokolwiek silnika można podnieść na dwa sposoby: 1. Zwiększyć obroty zachowując stały moment obrotowy. 2. Zachowując te same obroty zwiększyć moment obrotowy. Z drugiej strony moc silnika trójfazowego wynosi N=√3•U•I•cos`... W każdym przypadku masz do dyspozycji 400V czyli trzeba by "sprawić", żeby przez...
Moment obrotowy jest funkcją ilorazu mocy przez obroty. Jeśli zmniejszysz moc zmaleje moment obrotowy, czyli zdolność wentylatora do pokonywania oporów przemieszczania powietrza. Przyjmując, że opory są stałe - zmniejszenie mocy spowoduje zmniejszenie obrotów, czyli obniży wydajność wentylatora. Może też spowodować zwiększone grzanie się silnika i skrócić...
Rzeczywiście falownik jest zasilany z napięcia 230V najczęściej, ale można sprawdzić czy można go zasilić z dwóch faz i będzie wtedy 400V, co do podłączenia silnika to trzeba najpierw ustalić napięcie znamionowy "cefki"-uzwojenia jednej fazy silnika silnika, dane te są podane na tabliczce znamiononej ostrzegam oznaczenie 230/400V lub 230V oznacza to...
do ABF napewno warto założyć airbox od AAA to poprawi moment przy niskich i średnich.
Zapomnij. W ten sposób może momenty zwiększysz, ale na bardzo, bardzo krótki czas. Jak już coś robić to kombinować z osprzętem (gaźnik, wydech itp.) i z obróbką silnika. Poszukaj. Ta jednostka jest popularna.
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Witam, To co koledze wydaje się błędem jest całkiem normalnym zachowaniem silnika krokowego ;] Proszę sobie sprawdzić jak wygląda charakterystyka silnika krokowego. Największy moment (moment trzymający) silnik ma gdy nie pracuje (uzwojenia zasilane brak komutacji). W silnikach krokowych podawany jest moment trzymający, który występuje w przypadku zerowej...
Jeżeli zmniejszę prąd pobierany przez silnik do 1A, to moment obrotowy mi wzrośnie, a prędkość zmaleje? Nie. Moment też ci spadnie. F = BIL. Każdy silnik ma swoją charakterystykę pracy. Zależność momentu obrotowego od pobieranego prądu nie jest liniowa. Prędkość zaś zależy od wielu różnych czynników. Producent silnika udostępnia kartę katalogową silnika,...
Silnik ma 960 obrotów , bo był przewijany i wyszło to z ilości bodajże par biegunów i ilości żłóbków . Czyli wszystko jasne, wobec tego przekładnię trzeba obliczyć uwzględniając takie właśnie obroty silnika.
Witam, może poszukaj coś w napędach wózków widłowych, jeśli nie potrzebujesz dużych prędkości można zastosować dodatkową przekładnię co zwiększyło by moment obrotowy na kołach.
Generalnie czy podnoszenie Hz dla silnika jest bezpieczne ? czy np. podnosząc do 120hz nie uszkodze go? Silnik przystosowany(mechanicznie) jest do pracy do 50Hz, wiec sam sobie możesz odpowiedzieć :) Nie wiadomo czy łożyska wytrzymają aż 120hz albo jak długo :) Generalnie jak masz silnik na 1500obr/min to możesz go nieznacznie podkręcić, tylko że spada...
Tylko problem polega ma tym że trzeba podnieść ten moment i zwolnić RPM. (obroty)
Pytanie jaki budżet. Czy ma się zwiększyć ogólnie moc czy moment w konkretnym zakresie. Czy to wersja z pompą oleju. U nas temat tuningu tych silników jest mało spotykany w Ameryce to już inna bajka.
Duże silniki ze względu na sprawność mają klatki miedziane, dwuklatkowe klatkę rozruchową z mosiądzu, klatkę pracy z miedzi. Ja pisałem o dużych silnikach. Mam na myśli takie powyżej 250kW, np. 2MW. Tu przyrost sprawności jest znaczny bo silniki osiągają sprawność 98%. By zwiększyć moment rozruchowy stosuje się klatki głębokożłobkowe lub wirniki dwuklatkowe.
Jeżeli potrzebujesz stałe, niskie obroty to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie motoreduktor. Przy zastosowaniu falownika utrzymasz moment obrotowy silnika, lecz przy tak małych obrotach silnik będzie miał bardzo małą moc (moc to obroty razy moment). Przy motoreduktorze zmniejszając obroty, proporcjonalnie zwiększysz moment obrotowy, a więc wykorzystasz...
Żeby zwiększyć moment rozruchowy korzystając ze zjawiska naskórkowości. Szczegóły w pozycji: "Maszyny elektryczne" Plamitzer.
Witam. Zwiększyć przełożenie. Silnik będzie pracował na wyższych obrotach, będzie miał mniejsze obciążenie (moment obrotowy), i będzie go łatwiej sterować. Po za tym, raczej taki silnik długo nie wytrzyma w tej konstrukcji.
Cena nie gra roli ? Polecam zmienić samochód albo silnik, np. na V6 z Laguny albo silniki z Clio Sport/Williams.
Zależy jaki to silnik, jeżeli zwykły komutatorowy bez żadnej elektroniki w środku to moc będzie niższa, bo przy niższym napięciu niższe obroty a moment zależy od prądu którego nie zwiększysz, bo silnik się przegrzeje. A skoro moc to iloczyn momentu i obrotów, będzie mniejsza.
Są silniki krokowe, ale sterowanie ich to wyższa szkoła jazdy. W Twoim przypadku zalecam zwiększenie średnicy koła napędzanego, przy jak najmniejszym kole napędzającym (na wale silnika). Zwiększy to przełożenie (większy moment, mniejsza prędkość liniowa łańcucha zgodnie ze wzorem v=R*ω [m*1/s]). Lub dołożenie kolejnego stopnia przełożenia do już...
Dobra policzyłem moc potrzebną P=454 W , czyli moment obrotowy M= 2,2 N*m, wyszło całkiem sporo jak na silniki BLDC, bym musiał zastosować największy silnik BLDC dostępny w ofercie wobit, a zależy mi na jak najmniejszej wadze silnika, więc zastosować przekładnie planetarną by zwiększyć moment obrotowy i moc? Jak tak to jaką najlepiej?
Nie zapominając o części mechanicznej - jeśli całość jest delikatna to z przyrostem obrotów drastycznie rośnie moment.
Głównie chodzi mi o moment obrotowy
mNm to zapewne miliniutonometry czyli razy 0,001. A co do przekładni to zależy jaka to przekładnia (moment może sie zwiększyć lub zmniejszyć, w zależności od współczynnika przełożenia) Pozdrawiam
Jeśli można i się opłaca to zamontowałbym kondensator pracy i dodatkowo kondensator rozruchu, tylko w jaki sposób to podłączyć, i jakie pojemności? Ewentualnie mógłbym zmniejszyć koło pasowe, żeby zwiększyć moment. Dodam, że mam oryginalny silnik od tej betoniarki przy którym były dwa kondensatory, ale tabliczka jest nieczytelna, a kable od kondensatorów...
Zależy jaki masz ten silnik. Przekładnia nie jest tylko po to, aby zmniejszyć obroty, ale też po to, aby zwiększyć MOMENT OBROTOWY. Paweł
Wymieniałem dzisiaj żonie olej w silniku. Sprzedawca sprzedał mi 4L, bo tyle miało wejść. Starego oleju zleciało prawie 5L. Wlałem 4L nowego i jest mało. Nie wiem czy sprzedawca się pomylił. Samochód to polo 9n 1,4tdi silnik amf. Sklepy już zamknięte. Auto potrzebne. Olej jaki wlałem Motor oil 5W30 ACEA C3. Mam jeszcze trochę oleju elf 5W30 ACEA C4...
Znalazłem jakieś silniki nawet 24V o mocy 1500W tylko problemem jest zbyt niska wartość momentu który osiąga 10N*m czy poprzez dodanie sprzęgła ciernego uda mi się zwiększyć moment ? Jeśli tak to jak dobrać odpowiednie sprzęgło?
ale w zależności od jej konstrukcji, rozmiarów itd. ciśnienie zapewniające odpowiednie doładowanie osiąga dopiero od pewnych obrotów. No... będę uparty - po to stosuje sie system wastegate i VGT, by stosunkowo mała, ale szybko reagująca turbosprężarka jak najwcześniej zaczęła pompować, w efekcie można wcześniej podać adekwatną dawkę wtrysku i uzyskać...
Silniki trójfazowe to silniki synchroniczne. (...) Chcąc uzyskać możliwość sterowania prędkością obrotową takiego silnika należy mieć możliwość sterowania częstotliwością napięcia zasilającego. I po to właśnie jest falownik. Umożliwia sterowanie prędkością obrotową silnika poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Klatkowy albo pierścieniowy...
Witam. Buduje model silnika prądu stałego w Simulinku. Mam bez obciążenia tymi parametrami: I=0.01 b=0.1 K=0.01 R=1 L=0.5 Pytanie moje to jak dodać obciążenie? Zwiększyć moment bezwładności I? Jeżeli tak to o ile?
Jak jest duży moment, czyli siła razy ramię, to przyspieszenie powinno być duże. ...i zwykle jest duże, ale przez krótki czas. Żeby się rozpędzić od 0..100 km/h musisz wielokrotnie zmienić bieg. Poza tym to od przełożeń będzie zależało jak samochód będzie przyspieszał i w jakim zakresie prędkości. Jeden może przyspieszać lepiej w zakresie 0..50km/h,...
Nie maksymalna prędkość bez obciążenia jest 72, a z obciążeniem nie jedzie więcej niż 55. Moc sterownika + moment obrotowy silnika równoważą się z oporami przy tej prędkości. Samochody też nie osiągają maksymalnej prędkości na maksymalnych obrotach silnika. Wracając do oryginalnego pytania. Można zwiększyć prędkość maksymalną bez wymiany silnika i...
Witam O ile zrozumiałem twój post, to chodzi ci o zwiększenie prędkości MZ-ki? Jeśli tak, to nie tędy droga. To nie jest motorower, gdzie silnik 50 cm ma spory potencjał, ale ograniczony jest modułem ze względu na przepisy. A tu, zobacz w parametrach silnika: maksymalna moc jest przy 9000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy przy 8500 obr/min - i to...
Witam, wiem że temat archiwalny ale mam dosłownie jedno pytanie. Silnik jednofazowy z kondensatorem ma 200W, a przy zasilaniu dwóch uzwojeń z falownika jednofazowego też będzie miał tę samą moc i moment obrotowy? Chodzi mi o zwiększenie mocy, nie o zmianę prędkości obrotowej.
Trochę kolega pomylił pojęcia. Falownikiem można zwiększyć częstotliwość, a RPM (czyli obroty) jest pochodną częstotliwości. Podnosząc częstotliwość do 60HZ obroty wzrosną o kilkanaście procent, ale moment obrotowy spadnie. Dlaczego kolega chce zwiększać obroty i do jakiej wartości ?
falownik silnik zwiększyć moment zwiększyć moment obrotowy zwiększyć moment silnika elektrycznego
charakterystyka wyłączników opalarka grzeje ekspres krups ea9000
hulajnoga elektryczna falownik zabezpieczenie róznicówka
Protokół naprawy gniazdek elektrycznych: diagnostyka i naprawa Krzywienie lasek pompowtryskiwaczy w Scanii R420 HPI - przyczyny i diagnostyka