Sprawdź kondensator, prawdopodobnie zmniejszyła się jego pojemność.
Sprawdź kondensator czy nie stracił pojemności.
A jakie wybrałeś sterowanie, bo z tego co wiem to też ma duże znaczenie -> http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/stepper/... , chyba największą moc uzyskuje się przy half-steppingu. Link już poprawiony ( za blisko dałem przecinek :( )
Kiedyś testowałem falownik Delta Electronics z serii VFD-C2000 na kruszarce do betonu. Z tego co pamiętam to koło napędowe ważyło około 5 ton. Porównanie było z bezpośrednim załączeniem z sieci w trójkącie. Podczas pracy na falowniku po autotuningu, przełączeniu w heavy duty i pracy w wektorze udało mi się rozpędzić napęd kilka sekund szybciej niż z...
markonix, gdzie podstawowe zabezpieczenie przed obróceniem się klocka (czytaj- połamaniem rąk) czyli klin tuż za stożkiem ? Pooglądaj może uważnie filmiki w sieci na ten temat, wszystko tam widać. Tak z ciekawości: gwint na stożku jakiś specjalny, czy zwykły jak na śrubach- oprócz tego, ze na stożku? Chyba wiesz, że musi mieć dość specyficzny przekrój?
Jest jeden sposób - falownik. Krótkotrwale (do ok. 30s) możesz przeciążyć silnik (w zależności od porducenta o 30-50%)
A oprócz tego że się zastanawiasz, to przynajmniej wiesz nad czym?
Witam Sprawa jest następująca: Mam silnik indykcyjny klatkowy trójfazowy o mocy 85W. Jest to specjalnej konstrukcji silnik z przekładnią. Problem polega na tym, że z racji pewnych ograniczeń klienta i popełnionych przez niego błędów nie ma możliwości zastosowania silnika o większej mocy ze względu na gabaryty. Niestety aplikacja, w której ma pracować,...
Witam , mam następujący problem , buduję prasę hydrauliczną kolumnową i mam problem z napędem pompy hydraulicznej tłoczkowej . Jest to pompa o stałej wydajności wymagająca dużych mocy silnika ,więc pozostaje mi zrobienie napędu poprzez przekładnię by zwiększyć moment obrotowy kosztem wydajności pompy. Potrzebuję rozwiązania mechanicznego lub elektrycznego...
Diody (te do +12V) masz w złą stronę. Diody równolegle do rezystora bramkowego nie są potrzebne. Z tym wyższym napięciem to nie takie proste, zwiększenie napięcia pozwala zwiększyć moment obrotowy, przy większych prędkościach, ale w Twoim układzie, przy małych prędkościach, prąd popłynie większy od nominalnego i przegrzejesz silnik. Żeby móc podwyższać...
Witam. Ostatnio przewinąłem taki mały silniczek od zabawki 2 razy grubszym drutem, więc weszło mniej zwoi, następnie zwiększyłem strumień magnetyczny stojana (dla zwiększenia momentu obrotowego) przez zastosowanie magnesów neodymowych. Do takiego silnika zamontowałem śmigło i miał sporo większą moc niż w oryginale, jednak po 10 min zabawy szczotki się...
Witam składam sobie auto sterowane bluetooth przez arduino, mam problem ponieważ mam silniczki 9V i 12 V , po podaniu zasilania nie mogą one ruszyć gdy tylko podniosę pojazd silniczki ruszają i rozpędzają się do maksymalnej prędkości. Moje pytanie brzmi jak zwiększyć moment obrotu silnika by bez problemu ruszył ? Myślałem na zastosowaniu jakiś przekładni...
Jeśli od klucza to czy klucz się obraca ? Przed odpowiedzią przeczytaj pytanie: Klucza nie można przekręcić ani w lewo ani w prawo. Czuć mega opór. Proponuję autorowi dobrze naoliwić klucz, kilkakrotnie włożyć i wyjąć z zamka a po ostatnim włożeniu wsunąć w ucho klucza jakiś pręt aby zwiększyć moment obrotowy i spróbować przekręcić z wyczuciem aby...
Witam. W am6 chciałbym zwiększyć moment obrotowy nie zmieniając cylindra 50cc. Myślę o zmianie skoku tylko pytanie. W 50 cc jaki ten skok może być maksymalny? Żeby nie przesadzić. Ewentualnie prosiłbym o jakieś pomysły jak zwiększyć ten moment?
Wiem, ale nie zawsze jest sens... Można zaturbić. Ale jaka będzie awaryjność ? Wolisz, żeby auto stało czy jeździło ? Najsensowniejsze wyjście przy nieograniczonym budżecie to swap... pozdr.
Silnik 3f 1440 obr/m 5,5kw/ 50Hz, czy podając mu 60Hz zwiększy się moment obrotowy Raczej zwiekszy obroty razy 6/5 czyli 1,2. Dla czego miałby zwiększyć moment obrotowy?
Zależy jaki masz ten silnik. Przekładnia nie jest tylko po to, aby zmniejszyć obroty, ale też po to, aby zwiększyć MOMENT OBROTOWY. Paweł
Moc będzie taka sama (mniej więcej). Przekładnia ta zwiększy moment obrotowy.
Nie, a jak według Ciebie kondensator miałby zwiększyć moment obrotowy silnika? Przekładnia jest niezbędna, zwolni obroty i zwiększy moment obrotowy silnika.
1,1 kW to sam się ledwo kręci ;) ;) Żartuję :) To po prostu nie jest moc która by urywała wałki ;) Za to Wan AW to już klamot :D Ale i wałek ma stosownie gruby ;) Zmierzałem do tego, że silnik mający 2800 obrotów ma dwa razy mniej biegunów niż silnik 1400 obrotów, co za tym idzie 2800 ma dwa razy mniejszy moment obrotowy od silnika 1400 obrotów (pracującego...
[quote="MACIEK_M"] Ok Jak zwiększyć moment obrotowy podczas obciążenia ? Przekładnią mechaniczną ?
Ewidentnie działa zabezpieczenie nadprądowe zasilacza. Można zastosować regulator obrotów na stałe. Można zastosować układ miękkiego startu. Można zastosować rezystor rozruchowy. Jeżeli konieczny jest maksymalny moment rozruchowy należy kupić odpowiednio wydajny zasilacz.
Dobra. Dzięki wszystkim za pomoc. Jutro go rozbiore przy okazji poszukam pewnie nowego będzie najłatwiej i najszybciej. Jak to ogarnę dam znać czy pomogło Poszukaj gdzieś na Amazon albo w necie (e-Bay) nowszej Generacji (3-Gen.- KOHLER) rozrusznik (starter) z zębnikiem 9 zębów . Ta nowa modyfikacja obejmuje zmniejszone gabaryty, zmniejszony pobór prądu,...
Wymiana na większa (8,5 zamiast 7) pojemność zwiększy moment obrotowy.
Na początek spróbuj zwiększyć moment obrotowy zgodnie z instrukcją. A podpowiedź o który punkt w instrukcji chodzi
Silnik jednofazowy będzie miał mały moment obrotowy. Zastosuj motoreduktor, zwiększy się moment obrotowy ale obroty będą mniejsze.
Zaszkodzi i nie powiększy momentu obrotowego. Polecam pogłębić wiedzę na temat silników spalinowych.
Jak w temacie. Ciekawi mnie, czy jest to wykonalne/ sensowne. Ktoś już zrobił taki trick? Auto ma 150KM ale dojść tak do około 180, a szczególnie zwiększyć moment obrotowy. Bo jednak benzyna nie ciągnie tak jak diesel o tej samej mocy. :-)
Tylko jeżeli zrobi sie sam porting to wzrost mocy może nie być odczuwalny przy zmianie wydechu dolotu i oprogramowania w sterowniku można uzyskać jakieś odczuwalne wzrosty mocy a można jeszcze odelżyć koło zamachowe i je wyważyć poprawi to reakcje na gaz i może zwiększyć moment obrotowy.
Po to jest spięty informacyjnie z silnikiem , aby zwiększyć moment obrotowy silnika gdy wykryje sytuację , że koła napędowe w wyniku puszczenia pedału gazu maja mniejsza prędkość niż koła nie napędzane. System ESP nie musi się zesrać w tym wypadku tylko wysłać info do ECU silnika . Tylko nie może tego zrobić. Znaczy może tylko w przypadku, gdy pedał...
Moc jakiegokolwiek silnika można podnieść na dwa sposoby: 1. Zwiększyć obroty zachowując stały moment obrotowy. 2. Zachowując te same obroty zwiększyć moment obrotowy. Z drugiej strony moc silnika trójfazowego wynosi N=√3•U•I•cos`... W każdym przypadku masz do dyspozycji 400V czyli trzeba by "sprawić", żeby przez...
ewentualnie powinna dawać możliwość pracy na jednym silniku; A silnik może pracować w stanie w którym wał jego będzie obracany? Zapewne tak, ale trzeba będzie odpowiednio połączyć jego króćce. możliwość dwukrotnego zwiększenia obrotów, przełożenie przekładni na obu wejściach powinno być 1:1, Tu dostrzegam pewną sprzeczność. O jakie zwiększenie obrotów...
Twoim zdaniem użycie falownika zwiększy moment obrotowy silnika? Nigdzie tego nie napisałem. No to jest oczywiste że moc spadnie proporcjonalnie do spadku obrotów (lub bardziej).
Lepsze jednak będzie zastosowanie przekładni, zwiększysz moment obrotowy, zmniejszysz obroty. Dodano po 1 Nawet jakieś stare kółka zębate to już będzie coś ;-)
AVE... Jak masz zasilacz regulowany, to możesz podłączyć pojedynczą cewkę do niego i regulując napięcie znaleźć moment, kiedy silnik zacznie się grzać. Prąd poniżej progu grzania przy określonym napięciu to w przybliżeniu prąd znamionowy silnika... EDIT: Cały system jest na 12V, więc może spróbuj z tym napięciem. Do sterowania możesz użyć drivera na...
Jeżeli potrzebujesz stałe, niskie obroty to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie motoreduktor. Przy zastosowaniu falownika utrzymasz moment obrotowy silnika, lecz przy tak małych obrotach silnik będzie miał bardzo małą moc (moc to obroty razy moment). Przy motoreduktorze zmniejszając obroty, proporcjonalnie zwiększysz moment obrotowy, a więc wykorzystasz...
Nieprawda.... W łuparce świdrowej nie liczą się obroty, a moment obrotowy. Więc można zastosować silnik o mocy nawet 700W potrzebne będzie tylko olbrzymie przełożenie, które zwiększy moment obrotowy a zmniejszy obroty- coś za coś. Więc nic nie stoi na drodze aby taki silnik zastosować, tylko tępo pracy będzie bardzo wolne. Tia... To tak jakbyś panience...
Witam. Po kilku przeróbkach wizualnych czas przyszedł na silnik a mianowicie chciałem przerobić kanały wydechowe w cylindrze tzn zwiększyć moment obrotowy, myślałem tez o powiększeniu tych ssawnych ale to może spowodować zbyt duże spalanie czego bym nie chciał ;) macie jakieś pomysły, doświadczenia związane z tego typu "tuningiem"? Robił to ktoś już...
Dobra policzyłem moc potrzebną P=454 W , czyli moment obrotowy M= 2,2 N*m, wyszło całkiem sporo jak na silniki BLDC, bym musiał zastosować największy silnik BLDC dostępny w ofercie wobit, a zależy mi na jak najmniejszej wadze silnika, więc zastosować przekładnie planetarną by zwiększyć moment obrotowy i moc? Jak tak to jaką najlepiej?
Zgodnie z tą ( http://wkretak.pl/readarticle.php?articl... ) nomenklaturą myślę o sterowaniu w trybie pojedyńczego krokowania, ew. "zwiększony moment obrotowy". Mam już inny silniczek - 84ohm, może działać na 12V. Co daje prąd 140mA. Zależy mi na prostocie układu - czy lepiej będzie zastosować LM297 i 298, czy oprogramować samodzielnie sterowanie...
Czy nie lepiej wybrać serwo modelarskie o większym momencie obrotowym? Takie serwo jest sterowane impulsami. Układ, który steruje takim serwem w zależności od położenia potencjometru składa się z dwóch NE 555 paru kondensatorów i oporników. Nie potrzeba żadnej przetwornicy. Poza tym przy stosowaniu silnika trzeba dobrać przekładnie kombinować, aby zwiększyć...
Konstruuje kosiarkę zdalnie sterowaną. Projekt mam już na ukończeniu. Do napędu zastosowałem dwa koła z silnikiem BLDC o mocy 350 W, 36V. Kierowanie czołgowe. Prędkością kosiarki steruję sygnałem PWM. Problem w sterowaniu polega na tym, że przy prędkości koszenia trawy (ok 20% PWM) kosiarka w trakcie manewrowania ma mało mocy (niski moment obrotowy...
Witam, może poszukaj coś w napędach wózków widłowych, jeśli nie potrzebujesz dużych prędkości można zastosować dodatkową przekładnię co zwiększyło by moment obrotowy na kołach.
Silnik elektryczny szeregowy szczotkowy mocy 300W i reduktor zębaty 1:20??? Jak trzeba będzie to dam 1:50 wtedy moc silnika 300W x 20 reduktor to jest 6000W Nie kolego, to jest nadal 300W. Zwiększysz jedynie moment obrotowy, ale moc pozostanie taka sama. A 300W na wałku ledwie wystarczy na pokrycie strat w przekładniach i łożyskach maszyn napędzanych,...
(at)McRancor i mirekcz: prawdą jest, zę początkujący nie powinien tego próbować (sam pierwsze ładowanie przeprowadziłem mierząc prąd i przez cały czas mierząc napięcie), co nie znaczy, że sie nie da (bo się da). (at)MłodyZielony: obrotami można sterować przez PWM, przekłądni tym nie zastąpisz - a to z tego powodu, żeprzekładnia obniżając obroty zwiększą...
16 letni diesel i 180 tys przebiegu? To więcej stał niż jeździł? Chiptuning warto, ale samej mocy za wiele nie zwiększysz bardziej moment obrotowy, także moc to tak~130 koni. Ogólnie okolice 135 KM/330 Nm może uda się uzyskać. Podjedź może najpierw na hamownie i sprawdź jaki stan silnika seryjnego/turbiny itd.
Upraszczając: Gdy U/f=stałe to moment silnika w przybliżeniu pozostaje stały. Przy zwiększaniu częstotliwości napięcie musi rosnąć żeby mógł przez uzwojenia płynąć nominalny prąd, bez tego spada moment. Przy zmniejszaniu częstotliwości trzeba zmniejszać napięcie bo wartość prądu przekroczyła by wartość nominalną - co za tym idzie - wydzielanie większej...
Zastosuj większe koło pasowe na świdrze, zwiększy się moment obrotowy. Można by zastosować koło zamachowe przy świdrze i nie zakleszczał by się na sękatym drzewie. Można zmniejszyć sam świder, wolniej byś łupał, ale by się nie zacinał.
Nie podoba mi się ze względu zastosowania z tyłu małych kół, wygląda trochę śmiesznie jak na tak zaawansowaną konstrukcję. Gdyby założyć tam duże koła, ciągniczek wyglądałby jak fabryczny. Dorób też błotniki na przednie koła. To sobie wyobraź go teraz z dużymi kołami z tyłu. Osie od samuraja i prędkości obwodowe bedą różne /szpra w skrzyni głównej/....
Piszesz: "12 V, 25 A, 300 Watt" Jeśli tak, to te "300Wat" to jest moc elektryczna/ pobór energii. Moc mechaniczna ("moc na wale") jest na pewno mniejsza - o ile? nie wiem, nie znam sprawności Twojego silnika. Zwykle - im mniejszy silnik, tym ma mniejszą sprawność; dla takich małych silniczków może być i poniżej 50%. Może zastosuj przekładnię? - co prawda...
R7 wolniej kręcił, możliwe że miał wiekszy moment obrotowy. W r7 toczyli wirnik, żeby zwiększyć mu obroty kosztem momentu obrotowego.
Jeśli będę jechał pod wiatr, to bnędę jechał wolniej przy tej samej sile nacisku wiatr nie spowoduje ,że będę lżej naciskał na pedała. Dobry przykład. Jadąc pod wiatr czy pod górę aby utrzymać tę samą prędkość to musisz zwiększyć moc na pedały. Czyli zwiększasz moment przy tej samej prędkości. W samochodzie będzie to zwiększenie ilości podawanego paliwa.
Bo to jakaś badziewiasta wkrętarka jest :) - jak Ty wrzeciono ręką zatrzymujesz... A o jakiej w tym temacie mowa? Chciałem w tym temacie opisać przeróbkę mojej wkrętarki Ferm. No ale może to kwestia przekładni - chińszczyzna ma szereg dwustopniowy, porządne maszyny czterostopniowy... Choć silnik z profesjonalnej maszyny na zatrzymaniu też pewnie więcej...
Przy planowanej wielkości urządzenia (przypominam mówimy o zabawce dydaktycznej) przekładnia zwiększająca obroty zwiększy niepotrzebnie moment obrotowy (i także straty) potrzebny do wprawienia prądnicy pod obciążeniem w ruch. Chyba odwrotnie -większa prędkość = mniejszy moment?
Witam mam zamiar zrobić sobie autko .Mam silnik z elektrycznego wspomagania kierownicy dość duży na 12 v i silny nie mogę go ręką zatrzymać ale nie znam jego parametrów bo nie miał żadnej naklejki .Przerobiłem jego wałek na zębatkę od roweru gdyż potrzebuje zrobić przekładnie .Zębatka na silniku ma 18 zębów, łańcuch z tej zębatki będzie zasilał zębatkę...
Nikt Ci nie podpowiada, bo nie stosowali takiego rozwiązania. Zresztą ja uważam, że to złe rozwiązanie ze względów wytrzymałościowych, gabarytów i wizualnych. Na logikę biorąc jako pierwsze polecą półosie. To most Poloneza. Jak dasz tam koła np. 16 w jodełkę, zredukujesz obroty i zwiększysz moment obrotowy, to właśnie półosie oberwą najbardziej. To...
Sterowanie fazowe to kiepski pomysł do silnika do wiertarki, nawet ze sprzężeniem zwrotnym od prędkości obrotowej. Falowniki o mocy 0.75kW można już wyrwać od 400zł, a nawet mniej. Kultura pracy nieporównywalna. Znamionowy moment prawie od zera, stabilność obrotów, zmiana kierunku obrotów, rampy itp. bonusy. Z drugiej strony nie rezygnuj z przekładni...
problem masz bo masz źle ustawioną instalację, jest za ubogo a na wolnych obrotach jeszcze gorzej bo działanie wydłużonego kolektora jest podobne do doładowania i ma zwiększyć moment obrotowy zakresie wolnych obrotów. Powinno temu towarzyszyc bogatsze zasilenie w paliwo. Nie towarzyszy i mieszanka staje sie na tyle uboga że auto gasnie zamiast rwać...
Jeżeli robisz własny sterownik, to te sekwencje sygnałów jakie podałeś, możesz sobie zaprogramować jak chcesz, bo to funkcja zwrotna. Możesz sobie nawet, zamiast "beep" ustawić żeby grało "Przez twe oczy zielone...". To co wkleiłeś, to tabela sygnalizacji programowania regulatora. "Beep" robił silnik, gdy regulator puszczał mu impulsy wysokiej częstotliwości...
a nie ma zadnej opcji aby zwiekszyc moment obrotowy bez zwiekszania napięcia? np poprzez jakis kondensator czy cos takiego?
Witam Na samym wstępie przepraszam, że może powielam temat ale nie znalazłem takiego problemu. Może opiszę wszystko dokładnie i w czym mam problem. Zbudowałem sobie łuparkę stożkową do łupania drzewa. Opisywać urządzenia nie będę bo pewnie każdemu jest ona znana. Miałem duży problem z zakupem odpowiedniego silnika. Dostałem silnik praktycznie za darmo...
Jak wspominaliśmy już wiele razy - silniki dobiera się na końcu. Możesz sobie policzyć jaką prędkość obrotową osiągnie na nich śruba, a z prędkości obrotowej wyliczysz prędkość liniową na końcówce łopaty. Nie zdziw się jak przekroczy prędkość dźwięku w wodzie. W efekcie, to życzę później szczęścia w łowieniu, po wypłoszeniu wszystkiego co ma uszy w...
Różnica średnic wynosi 30 mm więc trzeba się liczyć z zawyżaniem wskazań szybkościomierza o +5% . W tym samym stopniu zwiększy się moment obrotowy czyli auto będzie silniejsze lecz zarazem spadnie maksymalna prędkość . Niższy profil spowoduje też trochę większą sztywność zawieszenia . Teraz wybieraj świadomie sam .
Dzięki za odpowiedź. Co do sterowania silnikiem to jest to specjalnie zrobione tak aby zwiększyć moment obrotowy dając prąd na 2 cewki naraz... Ja myśle że problem leży po stronie długości impulsów z komputera i tym że sterownik przyjmuje to jako ciągłą prace a nie impulsy. Dodano po 2 Widziałem, że większość programów sterujących silnikami reaguje...
Jeżeli wokół śruby jest miejsce, tak aby chwycić ja z boku za łeb, to można spróbować złapać małymi kleszczami do przecinania i próbować w ten sposób odkręcać. Poprzez nieco dłuższe ramię zwiększy się trochę moment obrotowy i może pójdzie. Raczej unikałbym rozwiercania ze względu na opiłki.
Witam Problem jest taki, że zmywarka słabo myje garnki od spodu. Ustaliłem "na słuch", że zatrzymuje się śmigło dolne (po kilku/kilkudziesięciu sekundach). 1. Wyczyściłem wszystko - zero odpadków w całym układzie 2. Śmigło obraca się lekko - po puknięciu ręką robi kilka obrotów 3. Dolałem wody w trakcie zmywania (ok.1litra) - nie jest lepiej 4. Nagiąłem...
Przekładnie stosuje się głównie dla zwiększenia momentu obrotowego. Sam silnik ma ten moment raczej niewielki. Minus to mniejsze obroty, ale to niestety fizyka - większa praca ale i większa droga. Czasami stosuje się przekładnie, aby zwiększyć precyzję sterowania. Np silnik + przekładnia i enkoder na wale silnika -> większa ilość impulsów na obrót wału...
Tak, stosując jakieś przełożenie, np. przekładnię zębatą możesz kosztem prędkości zwiększyć moment obrotowy. To normalna praktyka, którą znajdziesz w wielu miejscach, pewnie w napędzie Twojego autka również. Silnik ma wtedy małą zębatkę czy koło pasowe i kręci się jak szalony, a oś napędzana większą zębatkę lub koło pasowe i kręci się leniwiej, ale...
AVE... Przez cewki silnika popłynie taki prąd, jaki ustawisz w sterowniku. Nic nie stoi na przeszkodzie, by ten prąd ustawić na choćby 2,3A. Jeśli tylko zachowasz warunki prądowe, to silnik możesz zasilić wyższym napięciem, co zwiększy jego moment obrotowy, moment trzymający i ogólnie pozwoli wyciągnąć więcej, zwłaszcza jak zdecydujesz się na mikrokroki....
lecz z obrotów 1480 na 2-2500 będzie spadek mocy. Co ? Zwiększy ci się moment obrotowy a jak chyba wiesz silnik będzie "mocniejszy " a chyba o to chodzi. Sprawdź sobie w tabelach silników.
Tak tylko teoretycznie, skoro maksymalne, dopuszczalne napięcie siłownika to 24V/DC. To czy po podaniu takiego napięcia nie zwiększył by się moment obrotowy tego siłownika :?: (mając nawet super śrubokręt nie ruszysz śruby a byle jaką wkrętarką, nie ma problemu). Pozdrawiam
Dzięki za odpowiedzi Znalazłem w internecie opis do tych silników nema 23 Step : 1.8 deg Phase : 2 Voltage : 1.76v / 2A Electrical spec : Unipolar 6 - wire Resistansi : 0.6ohm 0 0.6ohm Dimensi : Mounting Nema 23 ] Zwróc uwage na parametry, które podałeś; Voltage : 1.76v / 2A Electrical spec : Unipolar 6 - wire Res. : 0.6ohm 0 0.6ohm Jezeli faktycznie...
W pospolitym okresleniu niczym, to trzy nazwy tego samego urzadzenia.(o ile miałes na mysli hydrokinetyczny zmiennik momentu obrotowego.) Z tym że okreslenie przekładnia hydrokinetyczna tak naprawde określa zespół sprzegła hydrokinetycznego i przekładni żebatej biegów.Ale pospolicie okresla sie samo sprzęgło jako przekładnie no bo obroty na wyjsciu...
Jeszcze jedną wadę widzę w użyciu silnika krokowego do napędu. W przypadku wolnych obrotów będzie on bardzo głośny. Przy szybszych obrotach będzie na pewno lepiej, ale wtedy trzeba by zrobić jakieś przełożenie (wszak chcemy dosyć powoli przesuwać kamerę). Dodatkowo przełożenie zwiększy nam moment obrotowy na pasku napędzającym dzięki czemu pociągnie...
Witam Częstotliwością zadajesz prędkość wirowania, a wypełnieniem moc, czyli w silniku moment obrotowy. Gdy chcesz zachować obecną prędkość wirowania a zmniejszyć moment, to musisz tylko zmniejszyć wypełnienie i analogicznie dla zwiększenia momentu. Dobrze kombinujesz. Pozdrawiam
1kg paliwa na 15-16 kg powietrza.
Witam. Jak zmniejszysz ilość skrzydeł to obroty Ci wzrosną lecz moment obrotowy się zmniejszy.Wówczas musisz stopniować bardziej obciążenie w stosunku do obrotów.Aby zwiększyć osiągi musisz zwiększyć skrzydła. Pozdrawiam.
Tam są trzy pompy o wydajności 6,5 l/min każda, czyli stanowczo za mało. Ty potrzebujesz pompy o wydajności około 100 l/min (zależy to od zastosowanego silnika hydraulicznego). Musisz mieć spory moment obrotowy na wiertle. A to wymaga zastosowania silnika o dużej chłonności, stąd taka wydajność pompy. Silnik minimum 5,5 kW, bo napęd hydrauliczny ma...
Witam Cię 12Pawel.. Rozumiem że zapoznałeś się z wartościami silnika hydraulicznego, który przedstawiłemw opisie.. Powiedz mi co myślisz o : zastosowaniu silnika prądu stałego o mocy nominalnej 5 KW i prędkości obrotowej 3700 obr/min. Mój pomysł polegał by na zastosowaniu przekładni n.p. planetarnej , która pomniejszyłaby obroty do wartosci 1230 i zwiększyłaby...
Głównie chodzi mi o moment obrotowy
czytam sobie ten temat i proponuje pomóc. Dużo budowałem poduszkowców więc mam jakies małe doświadczenie. no więc proponuje zamiast silnika spalinowego dac silnik elektryczny z wymienionymi magnesami na neodymy. wtedy bardzo zwiększy się moment obrotowy. aparatura RC no to najlepiej kupić. możezz na początek pobawic sie z aparaturą z rozmontowanego...
Witam, otóż w swojej aplikacji wentylacyjnej mam za mały przepływ powietrza i potrzebuje zwiększyć wydajność. Chce to zrobić poprzez zwiększenie prędkości obrotowe silnika. Ponieważ jest to silnik 1f na 230V, potrzebuje zwiększyć częstotliwość jego pracy na powiedzmy 60Hz. Jak zmieni się wtedy moment obrotowy, czy osiągne zwiększenie obrotów o 20%?...
Moment obrotowy jest funkcją ilorazu mocy przez obroty. Jeśli zmniejszysz moc zmaleje moment obrotowy, czyli zdolność wentylatora do pokonywania oporów przemieszczania powietrza. Przyjmując, że opory są stałe - zmniejszenie mocy spowoduje zmniejszenie obrotów, czyli obniży wydajność wentylatora. Może też spowodować zwiększone grzanie się silnika i skrócić...
Zastosowałem spore przełożenie łącząc sinik ze skrzynią aby uzyskać większą moc i mniej obciążać silnik Może się czepiam, ale wcale nie zwiększyłeś mocy. Przy takich przekładniach są spore straty więc ty ją zmniejszyłeś. Zwiększył się natomiast moment obrotowy. Moc=moment obrotowy*obroty na minutę A jeśli chodzi o samo wykonanie, to całkiem dobrze...
Bardzo ciekawy temat. Chociaż szczerze wątpię, że przy zwiększonym napięciu jakiekolwiek urządzenie będzie pobierało większą energię (nie mylić z mocą). Wszelkie grzałki (czajniki, bojlery, farelki) faktycznie będą pracowały z większą mocą, ale szybciej wykonają pracę więc wyjdzie na to samo. Silniki 3F to inna bajka - zależy od obciążenia z jakim pracuje....
jak już wspomniałem mam 10k Hz i przepustnica otwiera się już całkiem szybko ale teoretycznie w samochodzie powinna otwierać się jeszcze szybciej więc chciałbym ją nieco zwiększyć poczytaj o PWM - tam wbraw pozorom ze zwiększeniem czestotliwości moment obrotowy może spadać ze względu na indukcyjność cewek silnika.
Mam problem i pytanie. Spadły obroty w samochodzie oraz wydaje się podaczs jazy, że samochód jest przydławiony. Czy warto wymienić katalizator na strumienicę ? Czy obroty mogą być spowodowane silnikiem krokowym ? Kupiłem samochód od starszego człowieka - samochód był strasznie oszczędzany i ma przejechane 112500km z czego ja zrobiłem z tysiąc. Co jeszcze...
Niestety, silnik do wycieraczki samochodowej moim zdaniem ma stanowczo za mały moment obrotowy niezbędny do obrócenia skrzydła bramy, a więc pokonania oporów tarcia (często np. warstwy śniegu, błota, parcia wiatru na powierzchnię skrzydła bramy (nawet ażur). Można uzyskać zwiększenie momentu obrotowego (i siły) proporcjonalnie do spowolnienia ruchu...
Witam odgrzewam temat auto ma akumulatory 2x6v 5 ah z przełącznikiem high low speed chciałbym zwiększyć prędkość na high speed ale żeby moment obrotowy został jak największy na low speed. Teraz mam pytanie jakie silniki dobrać jak podłączyć Aku i jak realizowana jest prędkość. Dam że na sterowniku jest napis 6v na silnikach niestety nic nie widać.
Popełniłeś błąd Kolego na etapie doboru przemiennika. Zapewne doradzał Ci "fachowiec", albo nie podałeś istotnych cech napędu: praca z małą prędkością i dużym momentem obrotowym. ACS150 nie ma niestety takich możliwości jak przemienniki ze sterowaniem wektorowym, niemniej warto spróbować osiągnąć cel z tym co posiadasz. Rozwiązaniem jest zwiększenie...
no moze powinienem ;) wlasnie o to chodzi ze jest to maszyna synchroniczna pradu zmiennego- dlatego teoretycznie nie musze nic przerabiac bo chce ja wykorzystac jako silnik synchroniczny sterowany z prostego falownika... i to dziala chcialem tylko rozwazyc opcje dzieki ktorym moglbym polepszyc moment obrotowy nie zwiekszajac juz pradu...
Witam. Zwiększyć przełożenie. Silnik będzie pracował na wyższych obrotach, będzie miał mniejsze obciążenie (moment obrotowy), i będzie go łatwiej sterować. Po za tym, raczej taki silnik długo nie wytrzyma w tej konstrukcji.
Silnik nadal będzie miał 1,5 kW ale moment obrotowy za przekładnią zwiększy się dwukrotnie.
Witam, wiem że temat archiwalny ale mam dosłownie jedno pytanie. Silnik jednofazowy z kondensatorem ma 200W, a przy zasilaniu dwóch uzwojeń z falownika jednofazowego też będzie miał tę samą moc i moment obrotowy? Chodzi mi o zwiększenie mocy, nie o zmianę prędkości obrotowej.
moc jeszcze jako tako ma ale zeby mial lepszy moment obrotowy to by bylo cos
Witam. Zwiększając częstotliwość bez zwiększenia napięcie zmniejszamy moment obrotowy. A wtedy obciążenie może zatrzymać silnik. By do tego nie doszło stosuje się sterowanie proporcjonalne U/f=const.
Raczej odpada, będzie mniejszy moment obrotowy. To tak jakbyś zmienił przekładnię. Chyba, że grubszym drutem i zwiększyć w ten sposób moc, ale moc musiała by być ze 2 razy większa żeby zachować moment obrotowy.
Witam zmodyfikował by mi ktoś moją mape z seata leona ?? zna się ktoś na tym chodzi mi o zwiększenie momentu obrotowego:) nie koniecznie dużo koników :)
Witam mam Seata Toledo 1.9td chcę podnieść w nim moc i monent obrotowy za pomocą mbc ale nie mam pojęcia jak i pod co to podłączyć proszę o link do jakiejś strony na której jest to wszystko dokładnie z ilustrowane i opisane krok po kroku albo jakiś szczegółowy schemat z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam
Ja_genius Moim zdaniem jak zastosujesz jedno tylko śmigło i powiększysz go o 42% to nie wyjdzie na to samo.Stracisz na pewno na obrotach turbiny. Prościej jest zrobić dwie mniejsze łopaty jak jedna większą.Ale to jest tylko moje zdanie,dlatego chciałem żeby również inni Koledzy sie wypowiedzieli na ten temat Dokładnie: przytaczałem opinię Jagodzińskiego,...
moment obrotowy zwiększyć moment silnik obliczenie moment obrotowy
astra błąd poduszki wymuszenie sinusoidalne pierścienie objawy
zamrazarka electrolux falownik allen bradley powerflex
Źródło prądowe o niskich szumach do lasera De'Longhi - Jak poprawić moc kawy w ekspresie?