Raczej sygnał do komputera, bo płynie po tym łączu informacja o obciążeniu alternatora. Bez podłączonego tego złącza alternator też będzie pracował.
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Ładowanie jest bo żarówka gaśnie po uruchomieniu alternatora, Na internecie są schematy złącza alternatora, podłącz odpowiednio i po temacie.
To co cyka to pierwszy lub drugi stopień grzania płynu świecami w kolektorze ssacym. Sprawdź te złącza. Obciążenie alternatora odczytać można za pomocą VCDS.
Patrz : http://www.hondafitjazz.com/manual/a00/h... Wg instrukcji zamieszczonej na tej stronie to uwalony regulator. Włączam zapłon, kontrolka się świeci, odpalam silnik kontrolka nie gaśnie. Odpinam kostkę 4P z alternatora, kontrolka gaśnie. Bezpieczniki wszystkie ok. Nie mam podejścia w domowych warunkach do...
Na rozruszniku powinna być złączka dwuprzewodowa do złączania z odcinkiem w kierunku alternatora. Przekaźnika nie ma.
Na czerwonym przewodzie jest 12v, po podłączeniu go do złącza F alternator ładuje lecz napięcie wzrasta do 17 v na pełnych obrotach Bo musi mieć zewnętrzny regulator napięcia. Dodano po 2 Zdjęcie poglądowe. https://obrazki.elektroda.pl/5377462200_...
tu masz kolego opis zamiennika swojego alternatora. http://www.rollco.pl/alternator-skoda-ye...
I co ruszył alternator?
No to potrzebne ci tylko dwa przewody. Jeden przewód wychodzi od zacisku 15/54 stacyjki następnie idzie do kontrolki ładowania, z niej leci do zacisku 16 regulatora prądnicy i dalej na złącze w prądnicy i to jego podłączasz do złącza D+ alternatora. Dwa pozostałe przewody od prądnicy możesz usunąć. Drugi przewód dajesz od plusa akumulatora do złącza...
Musisz przeczyścić połączenia z akumulatorem i alternatorem. Wszystkie przewody, klemy, złącza, bo zapewne na połączeniach masz spadki napięć.
w tych modelach miganie kontrolki oleju jest spowodowane albo brakiem ciśnienia lub usterką alternatora sprawdz szczotki i styki złącza w alternatorze
Plus do złącza śrubowego na alternatorze, a minus na obudowie alternatora. Oczywiście oczyszczone miejsce przed pomiarem.
Podaj numer sterownika EMS lub vin chociaż. Dodano po 1 Tu Masz opis tak na czuja... :D Napięcie akumulatora Opis Napięcie akumulatora miało wartość niższą niż dopuszczalna. Wartość napięcia wynosiła 9 V lub mniej przez 0,2 s. Przyczyna Usterka może wystąpić w trakcie rozruchu zimnego silnika, jeśli akumulator jest słaby. Uwagi Jeśli napięcie jest za...
Taki sporadyczny pobór prądu trudny jest do zlokalizowania. Sprawdź oświetlenie bagażnika, przy wysłużonym zamku może płatać figle. Drugą przyczyną może być alternator-wzbudza sie regulator i złącza prąd na wirnik. To jedne z częstych prądozjadaczy w palio/siena.
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Gdyby pasek przeskoczył o kilka ząbków to nie jeździł byś już na tym silniku bez remontu.Przeczyść wszystkie złącza na alternatorze klemy akumulatora,masę silnika itp.
Problem polega na tym że nie mam kiedy pogrzebać w tym aucie bo albo mam akurat co innego do roboty albo auto "w drodze". Dlatego chciałbym jak najszybciej znaleźć usterkę jak się znajdzie chwila. Wygląda to tak że nie kontrolka ładowania nie świeci i wzbudzenia brak(jeździ bo na wyższych obrotach sam się wzbudza), jedyne co narazie sprawdziłem to złącza...
Tak to jest regulator od skutera firmy RMS. Widzę właśnie po schemacie skutera, że mi nie pasuje. Czy możecie mi polecić inny - nie długo wyjeżdżam i zależy mi na czasie, lub czy ten można jakoś zaadoptować? PS. Miałeś racje, między A jest przejście, a ja to zinterpretowałem jako złącza alternatora, g jako masa a b+ jako wyjście 12V Mam jeszcze taki:...
Zmień mechanika bo taki to oddaje auto sprawne! Ewidentnie masz problemy z domasowaniem silnik -karoseria ----dołożyć masę. Kontrola alternatora + spadki napięć altek akumulator . Rozkręć skrzynkę BSI i pod spodem wyczyść złącza X1-X2-X3 (preparatem kontakt S a potem PR)
Pomagam trzy razy w temacie. C seria tego badziewia to pochodna Steyra . Potomkowie Hitlera sygnal obrotów biorą ze złącza W. (jeśli alternator z trzema konektorami) Na wtyczce X9/5 pin 3. Pin 2 -tam impulsy napięcia z przycisku na desce zmieniają na wyświetlaczu motogodziny/obroty silnika/obroty wom/ 3x
Czy skasowanie błędu E27 coś da? Albo robisz to co Ci sie pisze albo nie zawracaj dupy.Wykasowanie bledów oprócz tego że to podstawa diagnostyki to daje to że wiemy czy dany błąd jest swieży czy stary.Masz bląd E27 ale obrotomierz pokazuje obroty.Co przeczy jedno drugiemu bo zasilanie idzie z tego samego złącza alternatora i po tym samym kablu.Więc...
Czyli wyglądałoby na to że BSI nie steruje wzbudzeniem alternatora?? Ogólnie wszystko w samochodzie działa. Wracając do tematu złącza dwupinowego na alternatorze to jakie napięcia powinny sie tam pojawić czerwony L+ - ten jest chyba do wzbudzenia, po przekręceniu stacyjki zapodaje około 10,5V , drugi szary ma 0V.
Dziś rano doszedłem do podobnego wniosku, tj. użycia przekaźnika. Chcę dać "+" od kabla elektrozaworu do komputera, po drodze montując przekaźnik sterowany ze złącza D+ alternatora :D Wtedy po zamknięciu elektrozaworu (np. przy zmianie na gaz w czasie jazdy) zniknie napięcie na styku "30" i czujnik się wyłączy :-o
Witam mam problem z ładowaniem w Corsa D 2008 rok 1.2 benzyna Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu brak ładowania. Jak przegazuje samochód ładowanie pojawia się i pięknie ładuje już cały czas 14.4V. Na alternatorze złącza DFM i L oba przewody lecą bezpośrednio do sterownika silnika, na złączu L brak napięcia wychodzącego z sterownika. Regulatory...
Rozwiązaniem problemu była masa 228 na schemacie, której nie mogłem zlokalizować. Podając ją na krótko na złącze FC 224 autko odpalało, ale nei było ładowania. Okazało się, że nie było mostka między rozrusznikiem a alternatorem.. A brakująca masa była podłączona właśnie do złącza B+ alternatora, dlatego nie mogłem jej zlokalizować... Serdecznie dziękuje...
Masz opisane złącza niebieski L, zielony DFM Alternator trzeba solidnie zamocować w imadle i przygotować się na naprawdę duży opór na wiertarce jak się wzbudzi i zacznie ładować
A tak na poważnie. Alternator jest sprawny ,ładuje.Kable, wtyczki, złącza przy nim są OK.
W moim MKIII na wolnych obrotach pulsują światła wewn/zewn. "fachowcy" w serwisach stwierdzili,że to typowe dla mondka i że problem tkwi w tym ,że alternator -ściślej mówiąc regulator napięcia-jest sterowany poprzez CAN BUSa z modułu PCM (komp.silnika).Czy jest to prawda ? :?::?: Sprawdzałem alternator i nie znalazłem złącza CAN. Spawdzałem szczotki...
Marek00 Czujniki maja przejscie. Wczoraj Carrier maxima zgasł od razu po starcie(kontrolka fault) i gasł za każdym razem z powodu braku ładowania. Po naprawie alternatora testowałem go przez 2h i było ok. Zaobserwowałem dużą stratę napięcia. Mierząc na masie silnika i akumulatorze mam 13,2-13,5 V, przy rozruszniku to samo natomiast alternator daje 14,2V.Czy...
1. Najlepiej jest zmierzyć napięcie w czasie pracy ale można też poznać po przygasających światłach. 2. Trudno powiedzieć, to były tylko przypuszczenia. Jeśli nie zaobserwujesz braku ładowania zwłaszcza po dłuższym postoju to myślę, że możesz tak zostawić. Jeśli chcesz być pewien to możesz dołożyć kontrolkę ładowania, która zagwarantuje prawidłowe wzbudzenie....
Witam zastanawiałem się do czego są wyprowadzenia w alternatorze z BMW E39 2,5 benzyna. Posiada on w sumie 4 wyprowadzenia. B+, W, 61E, 15, w tym W, 61E, 15 w jednej wtyczce. Zacisk W jest nie podłączony (wiadomo że jest od obrotomierza), B+ wyjście alternatora. Zostaje złącze 61E i 15. 61E kolor niebieski o mniejszej średnicy, natomiast złącze 15 przewód...
Rozumiem,że sterownik silnika pomaga się wzbudzić alternatorowi. Bo nie ma ładowania po uruchomieniu silnika do momentu podwyższenia obrotów silnika.Wydaje mi się,że pomoc we wzbudzeniu powinna być na pinie nr 1 złącza regulatora.
Czy dodanie złącza 0,4v nie spowoduje zablokowanie alternatora o -0,4v od nominalnego napięcia? chodzi o alternator motocykla.
Więc z tego co widzę kabelki jakie musisz wykorzystać to czarne i żółte. Czerwone możesz odlutować. Tam gdzie B+ podłącz do akumulatora odpowiednio czarny do minusa, żółty do plusa. Tam gdzie out do CB. Akumulatora nie rozładuje, a spróbować możesz podłączyć i zobaczysz czy będą zakłócenia np, od alternatora itp. Może pomoże. Napisz jeszcze jakiego...
Cześć. No i niestety: model i rocznik wskazuje na silnik 651 w tym aucie, ale niestety kod błędu 2263 który się pojawia w tabelach błędów dla takiego auta wskazuje na brak komunikacji z alternatorem. Pomimo złącza OBD kody generowane przez dedykowany komputer SD są jednak inne niż kody uniwersalne OBD sczytywane przez interfejsy uniwersalne. Z twojego...
kolega dobrze mówi - nie ma co kombinować. trzeba kupić całe zaegary z obrotkiem do diesla, wyjąć obecne i włożyć te nowe. problemem może być jeszcze podłączenie obrotomierza. w starszych modelach impuls do obrotka szedł ze złącza W w alternatorze. w TDI - nie wiem, trzeba sprawdzić.
Wogole nie podpinasz kontrolki do niego. Tak będzie ładował, tak najlepiej voltomierz.
... więc awaria usunięta, przyczyną braku wzbudzenia był brak sygnału w module BCU o uruchomieniu silnika. Przelutowanie złącza w tym module załatwiło sprawę. Wszystko działa jak należy. Pozdrawiam
Od złącza dwóch cienkich przewodów na alternatorze oraz tych samych ale na rozruszniku. Napięcie powinno wynosić ok. 14,5V, naturalnie.
Przecież masz tam rozpiskę złącza co więcej Ci potrzeba ?
Przewody masy sprawdzone, wyczyszczone i problem nadal występuje 🤬 rozkładam już ręce całkowicie w mojej głowie jedyny pomysł jaki został to wymiana instalacji. Narazie szukam dalej. Przecież wymiana instalacji nie ma sensu. Instalacja to przewody i ich złącza. Nie wiem jaki tam jest alternator, ale jak ma szczotki to przyjrzyj się czy się...
To zielone we wtyczce to plastikowa zaślepka, żeby woda nie dostawała się do złącza. Tak ma być, ewentualnej usterki szukać gdzieś indziej.
Silnik niema większego znaczenia wszystko zależy jak bardzo obciążysz alternator. Jeśli chodzi o obroty to minimalne ( wolne obroty silnika) wystarczy około 1000 obr/min , natomiast maksymalne nie uszkodzą alternatora jeśli nie przekroczą 7000 obr/min. Gorszą sprawą jest tzw. sprawność alternatora która zaczyna maleć po przekroczeniu pewnych obrotów...
Witam Do tego złącza podłączasz przewód od akumulatora Pozdrawiam
witam , sprawdz kostkę obok rozrusznika tam złączane są dwa cienkie przewody od alternatora, niebieski jest od kontrolki ładowania , lubią na tej kostce przegnić
Mam licznik bez obrotomierza i chcę zamontować z obrotomierzem zamiast zegarka ale im więcej szukam tym bardziej nie wiem co myśleć. Podłącza sie go pod alternator czy pod cewkę zapłonową czy może wystarczy tylko podmienić liczniki i będzie działać ? Mam licznik z 2 wtyczkami. Golf II silnik 1.6 benzyna/gaz rocznik 87 Następnego dnia: No zaryzykowałem...
Własnie problem polega na tym że połączenie przy rozruszniku wykonane jest poprzez zaciśnięcie 2 przewodów w jednej końcówce oczkowej. Jedyne sposoby naprawy to demontaż oryginalnego "oczka" oczyszczenie i ponowne zaciśniecie nowego złącza, lub dołożenie przewodu od alternatora do akumulatora.
mam wyższe średnie napięcie ładowania zimą niż latem. A może dlatego, że w zimie przez kurczenie się metali (złącza, nakrętki, śruby) polepsza się styk? :P V.
Witam serdecznie wszystkich. Mam problem odnoście VW Golfa III GTD. Podczas przekroczenia 2800 obr/min prędkościomierz i obrotomierz spadają do zera a kontrolka ciśnienia oleju zaczyna świecić. Ciśnienie oleju jest w porządku sprawdzone manometrem. Zmieniłem alternator na dokładnie ten sam typ, nawet nr Seri pasował. Przy przekroczeniu tych obrotów...
Przyłóż miernik do złącza grubego kabla w alternatorze ,drugi przewód do masy i wtedy sprawdzisz czy nie brakuje Ci masy.Silnik oczywiście ma pracować załącz też światła i nadmuch. Woltomierz powinien pokazać 14,3-14,5 V.
witam, mam alternator w peugeocie 406 2.0 hdi - CL15. Oryginalny alternator ma dwa kable(złącza) - pod śrubki (gruby i cienki). Zakupiłem okazyjnie alternator CL15 również do 2.0 hdi (z nowszego modelu), ale ma jedno złącze (grube) i wtyczkę 2 pin. W internecie znalazłem zdjęcia, że niektóre alternatory we wtyczce 2-pin mają podłączony wyłącznie jeden...
Jak alternator nie orginalny to pewnie nie ma złącza T. Obroty silnika pokazuje?
Witam, Mam taki alternator jak na zdjęciu. Z tyłu są 2 złącza. Do jednego (mniejszego) idzie bardzo cienki przewód, coś jakby wyzwalający/sygnałowy, a do większego złącza podpina się bardzo gruby, czerwony przewód. Alternator jest aktualnie wyjęty z auta, bo miał małą dysfunkcje. Pytanie brzmi: Jak sprawdzić czy alternator działa, zanim zamontuje go...
Panowie mam pytanie, do czego jest ta dioda zaznaczona na zdjeciu?? Dodam ze przechdzi przez nią sygnał zapłonu ze złącza okrąglego alternatora 4 pin, pin ten oznaczony jest IG. Czy moze ona odpowiedzialna byc za niestabilnosc napiec, tzn na jalowych 13V, a po przegazowaniu nawet do 18V? U mnie ona ma urwaną nóżke. http://obrazki.elektroda.net/28_12091454...
Kto dysponuje schematem instalacji elektrycznej Forda-Focus? Proszę o podanie kolorów przewodu od alternatora do kontrolki ładowania ( w kokpicie, w miejscu złącza wiązki przewodów do lampek kontrolnych ). Cel: pdłączenie przewodu sterującego modułu elektronicznego włącznika świateł mijania napięciem alternatora. Za pomoc z góry dziękuję.
Ja bym sprawdził rozrusznik. Pobór prądu duzy. Jest to doysc czesta przyczyna jeśli idzie o szybkie rozładowania akumlatora. Nastepuje zwarcie w stykach i problem gotowy. pozdrawiam A w których stykach kolego? Bo w takim rozruszniku to kilka ich jest... Heh, płakać? 0,18A to sporo, ale nie tyle żeby przy pokonywanym dziennym dystansie jak napisałeś...
Sprawdź dokładnie przewód plusowy co idzie od akumulatora lub od rozrusznika, a i czy alternator ma dobrą masę. no wieć tak, co do masy to mierząc spadek napięcia miedzy masą alternatora (obudowa) a klemą "-" akumulatora mam wynik 0V. Natomiast na przewodzie dodatnim 0,3V. Wiem ze po drodze mam złącza przy alternatorze oraz przy puszcze z bezpieczikami....
Ok, czyli klucz i miernik w ruch - o wynikach akcji napiszę na elce. Może komuś też się trafi taka awaria? Zarówno regulator jak i alternator mają skręcane złącza, "wojennyje" - jak w ruskich rakietach :D
Chyba znalazłeś odpowiedz na pytanie sam "Kolejne spostrzeżenie to po odpięciu złącza z regulatora napięcia alternatora problem nie występuje pytanie tylko czy winny jest alternator czy może jego instalacja.'' Dodano po 1 W kostce w działającym samochodzie znajduje się prąd na stałe i prąd za zapłonem najprawdopodobniej jest uszkodzony regulator czyli...
Po pierwsze edytuj post tak, żeby dało się go chociaż przeczytać. Kolejna sprawa to diagnostyka, podłącz go do komputera i sprawdź parametry, bo bez tego można pół samochodu wymienić. Miganie świateł może być spowodowane słabą masą, starym akumulatorem, padającym alternatorem. Wody nie ubywa? We własnym zakresie możesz wyczyścić porządnie przepustnicę...
Będzie ciężko w motoryzacji złącza typu Superseal lub Weather Pack ale na przewody max 1,5mm2 i max obciążenie 7~10A troche mało (piny sa chude) W tme mają prąd max 13A https://www.tme.eu/pl/details/at3ps-ckit... Trzeba zwrócić uwage na średnicę przewodów czy da sie zaprasować i czy wejdą do obudowy złącza.
Kolego Krzys-iek , a czy czasem nie jest tak, że to kabelek alternatora, owszem - ale tylko do kolejnego złącza, które jest tym razem na rozruszniku i od niego idzie przewód do alternatora?
Podejrzewam iż z któregoś złącza UEC (X1/X2/X3) rozepnij klemy zdemontuj UEC raptem dwie lub 3 śruby , wyciągnij i zobaczysz złącza , wyczyścić (kontakt S apotem Kontakt PR) żadne debilne WD40
https://obrazki.elektroda.pl/6346194100_... do czego przeznaczone są zaznaczone złącza 1,2,3 w regulatorze napięcie alternatora ?Dlaczego w niektórych regulatorach złącze (1) jest w formie jednej śruby , a tutaj są dwa piny ?Proszę o w miarę "łopatologiczne" wyjaśnienie. pozdr.
wypiąłem przewodzik, który wchodzi na pin nr 10 i okazało się, że obrotomierz dalej pokazywał max pozycję, za to zgasł elektroniczny zegarek. Jaka jest różnica w sygnale z alternatora (w) a ze sterowania silnika? Z tego co wiem z alternatora ze złącza w wychodzi sygnał o napięciu ok 7.5V zmienia się tylko częstotliwość. A jak to ma się w TDI? Jak sądzicie...
Przecież alternator nie ma żadnej regulacji prądu ładowania. Akumulatory ołowiowe mają tę cechę że jeśli je podłączyć do instalacji samochodowej 14.5V to same sobie ustalą bezpieczny prąd ładowania. Lifepo to inna bajka. Jak one to robią? Bo nie słyszałem jeszcze o samoregulacji ołowiowych. A widziałem wysadzone żelowe. To też ołowiowe, chociaż trochę...
Trochę mnie nie było, ale to z racji że kolega któremu pomagam zawiesił tymczasowo ten projekt. Do teraz. Mam jeszcze jedno pytanie, abym się nie pomylił i kupił na pewno alternator który wzbudzi się żarówką. Mam do zdobycia tanio alternator 180A od Peugeota 2.0HDI. Z tego co znalazłem w internecie ten alternator wzbudzany jest z komputera silnika poprzez...
Więc sprawdź dokładnie, czy pracuje z sinusoidy, czy z kwadratu z czujnika. Jeśli to drugie, to też masz dwa wyjścia: - zamontować czujnik, - użyć sinusoidy z alternatora do wytworzenia odpowiedniego sygnału. W najprostszej wersji będzie to raptem kilka diod (wykorzystanie napięcia przebicia złącza P-N do obcięcia sinusoidy).
Podłącz clipa Też uważam, że w przypadku renówek to szkoda czasu, by inny interface podłączać. (at)romala Co się zmienia, ulega awarii po nagrzaniu. Może jednak diody w alternatorze? Francuska technika z 2006 roku zazwyczaj potrzebuje przejrzenia złączek. Kable przy czujnikach potrafią być w środku uszkodzone (załamane tuż przy złączkach). Złącza wymagają...
Rzeczywiście, są dwie śruby. Jedna mocuje szczotki, druga jest podporą dla złącza. Mimo wszystko do wymiany małe diody w obwodzie wzbudzenia alternatora.
Zasilanie jest na rozrusznik bezpośrednio z Aku i alternatora. Cienki przewód jest to napięcie ze stacyjki do załączenia elektromagnesu żeby kręcił rozrusznik.
Sygnał do obrotomierza idzie z alternatora. W obrotku masz 3 złącza. + po stacyjce, masa, i sygnał. jezeli masz obrotomierz z benz to bedzie trzeba przerabiac. a jezeli z diesla to powinno grac.
Koniec! Trzeba po prostu użytkownika poprowadzić za rękę i wytłumaczyć raz a porządnie. Masz taki alternator: https://obrazki.elektroda.pl/4364903000_... który ma 9 diód. Masz na nim złącza 15 oraz 67. Poniżej, zaznaczyłem na Twoim zdjęciu które jest które: https://obrazki.elektroda.pl/7438214300_... Następnie - zakup...
Witam to skrzynia scania SPN 1376 Napięcie zasilające urządzenia sterującego skrzyni biegów Strategia monitoringu Kontrola napięcia zasilającego urządzenie sterujące skrzynią biegów Odbiór przez klienta/opis objawów • Centralna lampka ostrzegawcza miga na czerwono podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu • Centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci...
Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej peugeot boxer 3.0 HDI - nie ładuje mi alternator pomimo że jest sprawny (został wymieniony). W porządku jest też pasek i napinacz. Najprawdopodobniej mam gdzieś uszkodzony przewód wzbudzenia - chciałbym na schemacie sprawdzić gdzie ma złącza i jak biegnie.
Zbadaj miernikiem, czy w ciągniku nie masz "złodzieja" prądu. Podejrzewam usterkę alternatora, więc do przeglądu każda dioda, regulator i złącza, czy nie są "zielone" tj. zaśniedziałe.
Witam! Po wymianie alternatora (oryg. Volvo) na nowy (tańszy zamiennik Mitsubishi) ładowanie jest ok. (28,5 V) ale komputer pokładowy na desce wyświetla komunikat braku ładowania i sygnalizuje to brzęczkiem. Oryg alternator jak i nowy posiadają takie same złącza 5 pinowe. Z tego co usłyszałem podczas zakupu nowego alternatora sprzedawca powiedział że...
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
Radzę dokładnie posprawdzać alternator i jego "peryferia" (diody prostownicze, regulator napięcia). Domowym sposobem można posprawdzać złącza, multimetrem diody, na "słuch" łożyska. Głowy nie daję że to napewno alternator , trzeba by ewentualnie sprawdzić czy przy dłuższym okresie utrzymywania się tego stanu wyczerpie się akumulator.
Kabel od alternatora prądowy (30) koloru żółtego idzie do złącza C55 a nie do rozrusznika.
Witam. Rozumiem że silnik uruchamiany jest szarpanką i nie ma akumulatora. Zamontuj alternator,złącze od grubego kabla do żarówki. Drugi kabel z żarówki(ten z cokołu) do masy silnika(a więc i alternatora).Mysle że możesz sobie podarowac kabelek kontrolki ładowania. Bez bateri jest zbędny a czy ładuje będziesz wiedział bo jak nie, to reflektor nie będzie...
heeee pokaż zdjęcie alternatora i wiązki silnika/alternatora z tyłu w tym miejscu brązowo/żółty to masa ale jest myk. ...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Sterowanie obrotomierzem z wyjścia W alternatora zasadniczego.Bywa że wewnętrzny opornik tego złącza ulega uszkodzeniu co powoduje brak napięcia zmiennego do obrotomierza.Napięcie to lub jego brak nie ma wpływu na ładowanie. Natomiast błąd jednostki sterującej PLD 04038 informuje że czujnik temperatury płynu chłodzącego zarejestrował zbyt wysoką temperaturę.
Dwa jeśli napiecie jest nie stabilne i nawet wentylator powoduje wahania napięcia to coś nie tak z alternatorem i lub reg w nim napięcia. Nie, to normalne zjawisko, nie szukaj usterki gdzie jej nie ma. Instalacja nie jest zrobiona z nadprzewodników, a złącza nie są złocone.
Ano właśnie o tym pisałem. Zupełny brak refleksji przy pracy. Mieszasz tymi przewodami, kręcisz nakrętki i nie myślisz o skutkach i przyczynach. Skoro sytuacja nie jest jasna (dla ciebie) to postępujesz aby nie powiększyć start. Tymczasem u ciebie żywioł. Jak można nie zauważyć zwarcia w instalacji mając uprzednio przypadek spalenia urządzenia? Jak...
Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 Przeczysz sam sobie . Silniki na wtrysku pojawiły się po 2007 . W 2001 r był tylko gaźnik a wiec Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora i tu Masz rację. Ze statora wychodzą dwa złącza: 1. 3pin białe 3 przewody to alternator....
Alternator ma 2 złącza +. Jedno wysoko prądowe, a jedno sterujące - właśnie do takich ceków. Napięcie na tym sterującym pojawia się dopiero po uruchomieniu silnika. Informacja sprawdzona, zweryfikowana i pewna. http://obrazki.elektroda.pl/5500670100_1... Czy coś z nim nie tak? Jeśli tak to co?
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
I szereg innych czynników ma na to wpływ. Najprościej sprawdzić wpinajc swoja żarówke bezpośrednio przy alternatorze uprzednio odłącz przewód fabryczny. Żarówka do sruby plus i do złącza kontrolki na szczotkach. To wiele wyjasni.
Z mojej poprzedniej wypowiedzi można wywnioskować, że obstawiam ,iż przyczyna nie tkwi w alternatorze - 1A bezpiecznika tam nie ma, wiem który bezpiecznik jest od alternatora (3A) - jest sprawny ale proszę np. o pin datę sterownika
Patrze po wymiarach złącza superseal i od razu moge powiedzieć, ze jest po prostu za duże - cala podstawa czujnika ma 43 mm, z tego co widzę zlacza superseal ma 42 mm. Nie zamontuję pokrywy alternatora+nie da sie zamontować podstawy czujnika - kolizja z szczotkotrzymaczem alternatora....
Dziękuję kolegom za pomoc , udało się podłączyć bez najmniejszych problemów , ja teraz jedynie mogę dodać że + do kontrolki ze stacyjki można podłączyć ze złącza śrubowego 15 lub 54 . Mam jeszcze takie pytanie -czy wiecie ile taki alternator ma Amper i ile jest diodowy ?, 6 czy 9 ?
Odpisałem Ci w innym temacie, że odłączenie czujnika poziomu oleju w dozowniku odcina zasilanie na obwody 12V DC. Światła w Piaggio są zasilane z alternatora (pracującego silnika), więc ktoś je przerobił na zasilane z akumulatora. Instalacja jest zbudowana tak, że przy odłączonym regulatorze nie ma zasilania na światła. Brak iskry nie ma nic wspólnego...
No to szukanie dziury w obwodzie- trzeba sprawdzić wiązki/złącza, czy nie były zalane, nie są zaśniedziałe... V.
Witam. Zaczyna się okres zimowy co za tym idzie w pracy zaczyna się zastój, więc wymyśliłem sobie robotę. Robota ta to budowa buggy opartym na silniku Mitsubishi 4G92 czyli 1.6 113KM z modyfikacjami. Jestem mechanikiem niestety elektryka to słabszy temat ale dla chcącego. Do senda sprawy trzeba zmusić alternator by robił do czego go stworzono czyli...
Dokładnie tak jak napisał moderator mój alternator jest wyposażony w złącze W" i przewód od złącza jest przeciągnięty do wnętrza deski rozdzielczej.
Wszystkie wtyczki odpinałem i podpinałem z myślą że któraś nie łączy ale gdzybym wiedział która odpowiada za to to bym sprawdził ją pod kątem przewodzenia. Od strony alternatora : Zacisk "W" -> (przewód F119) -> pin 10 złącza X31/1 -> przewód F319 -> rozgałęzienie/złącze X3/39 -> > od rozgałęzienia -> przewód F119 -> pin 9 złącza X9/1 (zegary - tutaj...
Mam Xsarę Picasso HDI (110 KM) z 2006 roku. Bardzo brakowało mi obrotomierza, którego producent nie montuje w tych samochodach. Podłączenie pod alternator nie wchodziło w rachubę (brak złącza diagnostycznego na alternatorze a jego wyciągniecie, by zrobić podejścia pod diodę, to koszmar). Podłączenie pod kable w/n również nie wchgodziło w rachubę - bo...
złącza eltra numeracja złącza złącza kompresyjne
pilot zmiennym kodem chiński pilarek spalinowy instrukcja salus 091fl
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Koszt obostrzeń słupów SN – ceny, Siemens, ŻN, PAS, modernizacja linii średniego napięcia Moment dokręcania śrub głowicy Renault Master 2.3 BiTurbo