poszukuje rozpiski zlacz licznika na dwie wtyczki z golfa mk1 / mk2 z gory serdecznie dziekuje pozdrawim
golf 3 posiada liczniki firm TRW, Motometer, VDO, oczywiście każdy producent w miarę czasu wypuszczał PCB z nowym HW, do tego dochodziło nowe SW, i sprawa wygląda tak, że ramka nie jest taka sama np w VDO i TRW, do tego zapewne w nowszym rocznikowo z tej samej firmy może być inna. Akurat tu się nie bawiłem w łapanie ramek, ale mam takie urządzenie co...
Vento = Golf III
Który to rocznik tego Corrado? Przed '90 będzie dużo roboty, bo liczniki miały "napęd" na linkę.
Złącze licznika, albo sam licznik.
raczej tak to będzie kl1 sprawdź czy od tego pinu ścieżka idzie do obrotka i do modułu kontroli kontrolki smarowania (złącze na folii obok stabilizatora TCA 700) dziwne jest tylko to że nie masz tam sygnału z cewki bo on jest zawsze wykorzystywany do pracy wspomnianego modułu niezależnie czy licznik jest z obrotkiem czy bez sprawdź jeszcze czy w kostce...
Więc brakuje Ci plusa po stacyjce - tzw. "15" Tutaj opis złącz licznika od Passata ale pasują do Golfa. Niebieskie złącze http://www.vwgolf.pl/porady/passat-b5-19...
(at)tzok jak dobrze znalazłem jest to wyświetlacz segmentowy a nie typowo "pikselowy". Jego prawdopodobnie nie lutuje się do płytki pcb licznika (jak np. w golfie 4), tylko ma jakieś złącze. Wymieniłbym cały wyświetlacz, ale nie idzie go znaleźć.
Robi się to przez złącze diagnostyczne za pomocą odpowiedniego programu
Ja bym chciał w mk3 licznik główny
Odnośnie Golfa 3 Sady napisał „VW3 to każdy początkujący zrobi” a ja mam dość rozbierania tych liczników a przez złącze w liczniku nie mogę dać sobie rady , dlaczego niektórzy piszą że MM się da a VDO nie skoro i w jednym i w drugim liczniku producent zastosował to samo złącze , dlaczego w Tachopro jest oprogramowanie pod te liczniki a przecież...
Złącze za filtrem powietrza sprawdź. Licznik mówi że na czujnik nie dociera zasilanie. Gdzie dokladnie to złącze, jak wyglada
Jak Ci zegary nie chodzą to i nie odpalisz, immo siedzi w liczniku ale to przecierz nie nowość. Złącze licznika 1 to +12V ,a 19 to GND Sprawdź też CAN.
Ale ja nie chce przez złącze diagnostyczne, bo będzie czeba zrobić pewnie jakiś rozbudowany układ
Trzeba otworzyć licznik, odgiac blaszki z tyłu które trzymają wyświetlacz, wyjąć go, wyczyścić złącze po obu stronach i zmontować jak było. Tam powinny być takie gumki i to pewnie one nie łączą. Nie stety do zrobienia tego trzeba ściągać tarcze i wskazówki czyli potem trzeba je poprawnie zamontować. Ogólnie to godzina pracy przy tym.
pomierz manometrem faktyczne ciśnienie oleju w silniku bo jeśli wyjąłeś termostat i nie licznik nie krzyczy to bardziej wypada na silnik (niższa temp -gęstszy olej - wyższe ciśnienie) jest druga opcja że zepsuł się układ w liczniku tylko że nie wiemy jaki masz licznik bo nie wszystkie liczniki miały tą elektronikę wspólną do alarmów smarowania i chłodzenia...
Witam. Wszystko wskazuje na kostkę stacyjki. sprawdź złącze na tej kostce. Niedawno miałem taką właśnie usterkę.
Jak byś uważnie poczytał to byś kolego wiedział że licznik do VW T4 robimy podobnie jak Golfa 3 czyli na piechotę na stole poprzez wylutowanie pamięci i zaprogramowanie programatorem lub przez 4 pinowe złącze licznika brak komunikacji między OBD a licznikiem. Pozdrawiamh
Powodem niesprawności było zanieczyszczone złącze między taśmą a układem scalonym, po rozebraniu i wyczyszczeniu licznik działa jak należy już od jakiegoś czasu.
czy tacho pro zmienię stan licznika w volvo v70, prosze o podpowiedz Lista obsługiwanych modeli: AUDI - AUDI A3/A4/A6 new VDO (modele 1998-2000) - AUDI A4 old VDO without FIS (modele 1995-1997) - AUDI A4 old VDO with FIS (modele 1995-1997) - AUDI A6 old VDO (modele 1995-1998) - AUDI A8 VDO modele do 10.1996 - AUDI A8 VDO modele po11.1996 - AUDI TT...
Jeżeli chcesz cofnąć lub pogonić licznik najszybciej to chyba przez złącze licznika, a najtaniej to programatorem, którym odczytasz, przeliczysz i zapiszesz. Ale nie jest to tak proste jak usunięcie simlocka z Nokii.
Możesz się podzielić sposobem na wycięgnięcie pinu immobilisera? Czy robi się to tylko dobierając się do pamięci bezpośrednio, czy może jest jakiś soft który zrobi to przez złącze diagnostyczne samochodu? Chcę zaprogramować nowy kluczyk w Seacie Cordoba 98/99.
Witam wszystkich tu obecnym. Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem MK3 1.8 benzyna. Ponieważ jestem elektronikiem nie mogłem wytrzymać w pogrzebaniu sobie... Jako że oryginalnie posiadam licznik z zegarkiem, kupiłem VDO z obrotomierzem (nie mając jeszcze praktycznie żadnego pojęcia na ten temat oprócz tego że wiedziałem, że się da...). Ku mojemu...
Musisz kupić licznik od diesla. Sprawdź w alternatorze czy masz podpięte złącze W. Jesli tak to właściwie wszystko powinno działać P&P. Zwróć tylko uwagę, że w mk2 występowały liczniki na jedną kostkę i na dwie.
Witam. Pisałem już jakiś czas temu o kłopocie ale nikt mi nie odpisał więc ponawiam pytanie. Problem jest następujący na wyświetlaczu od kilometrów czasem gasną segmenty lub też przygasają. Czasem wszystko wyświetla się normalnie a czasem segmenty po prostu znikają. Licznik to Moto Meter. Myślałem że może są zimne luty w połączeniu wyświetlacza ale...
Kiedyś się spotkałem z opisem takiego licznika na stronie o licznikach LCD do Opla. Ja zacząłbym robotę od sprawdzenia ścieżek i złącz masy. Często właśnie jak są utlenione to włączenie dużego obciążenia pomaga.
Ew. Na którym pinie w tym liczniku powinien się pojawić sygnał prędkości Daj fotę całej płyty z tyłu. Tu w UK prawie wcale nie ma Skody z 2003 ale podejrzewam (i to chcę potwierdzić) że to ten sam licznik co TT MK1/A3 8L/Golf MK4/Passat B5 itp. Jeśli tak, sygnał prędkości "wchodzi" na pin 28 w T32 (niebieskie złącze). Jeśli będzie taka potrzeba sprawdzę...
Panowie jest taka maszynka że nie trzeba wylutowywać pamięci a wszystkie golfy 3 VDO,MM, oraz PASSATY i T4 do 97r robi przez złącze diagnostyczne licznika. Mam taką maszynkę i działa super. Są 3 przyciski do wyboru VDO,MM lub PASSAT i T4 .Tymi samymi przyciskami po wybraniu danego licznika ustawia sie przebieg i nie potrzeba do tego żadnego komputera...
Tak to jest to samo, ale to jest przekaznik do układu zasilania silnika w zaleznosci od typu silnika Niewiele ma wspólnego z brakiem ogólnego braku pradu nawet w liczniku sprawdz kable plus i minus w panelu moze jest luzne złącze na któryms z przewodów i nie łączy Ewentualnie moze cos ze stacyjką
moim zdaniem nie powinno być napięcia na środkowym pinie A radio i licznik odłączyłeś? One sobie podciągają wejście do plusa. Tak w ogóle nie rozumiem czego tam szukasz. Zasilanie na zegary ginie? Złącze w komorze silnika nie z tym nic wspólnego.
takie licznik teraz juz odczytuje sie po złączu..!(pin)
Udało mi się w końcu dostać odpowiedni licznik. Co prawda VDO i od benzyny ale tym będę martwić się później... Jutro zaczynam zabawę z przełożeniem zegarów i tu mała prośba: Nie mam sprzętu który pozwoli na odczytanie pinu nowego licznika przez złącze auta więc odczytałem pamięć 93C86 i pin który mi wychodzi to 7059. Czy któryś z szanownych kolegów...
Koledzy Czy można w golfie III TDI z 96r. w jakiś sposób skorygować spalanie które pokazuje licznik MFA? W golfie IV można to zrobić w granicach 80%-120% (mniej więcej) przez złącze diagnostyczne. Wiem że przez złącze w golfie III nie da się tego zrobić. Ale czy jest jakakolwiek możliwość korekcji tego parametru? Zmieniłem wtryski na większe i komputer...
Potrzebuje skorygować wartość przebiegu miałem kapitalny remont silnika i chciałem ustawić inny przebieg. Mam zegary VDO nie komunikują się przez złącze diagnostyczne samochodu. Używam interfejsu tachopro tylko nie wiem dokładnie gdzie się podpiąć. Słyszałem, że się podpina w czteropinowe złącze pod licznikiem, ale nie wiem które piny. Proszę o pomoc....
Kiedyś znalazłem na rosyjskim uploadzie sofcik do korekcji liczników VW przez złącze znajdujące się z tyłu. Zaznaczam że nigdy tego nie testowałem, ale może ktoś ma stary licznik i zechce popróbować. Jeżeli to nie fake to odpada wylutowywanie i grzebanie we wsadzie pamięci.
ostrożnie z pzreprogramowywaniem licznika w środku licznika od golfa jest także immobilizer fabryczny jedyna "bezpieczna" metoda to przez wtyczke diagnostyczna ale to kosztuje natomiast zaglądanie do środka nic ći nie da gdyż trzeba przed jakąkolwiek modyfikacja zewrzec na chwile ze sobą dwa punkty odnalezienie ich jest dosc trudne powodzenia nie prawdą...
Powracam do tematu ponieważ wymiana skrzynki nic nie dała. Od kilku dni siedzę nad schematami elektryki i opisem poszczególnych wtyczek z tyłu skrzynki żeby wytypować miejsca, które mogą być przyczyną usterki. Wydaje mi się, że może być uszkodzony przełącznik zespolony przy kierownicy. Czy mógłby ktoś wypowiedzieć się, które połączenia sprawdzić w pierwszej...
Wiecie CO? Poprawiłem złącze przy silniku to okrągłe (płynem na styki kontakt) ustawiłem zapłon no auto mi śmiesznie kulało , wymieniłem przepustnicę na używaną 120zł , wymieniłem świece i kable, i zaworek oczyszczania zbiornika. Auro teraz chodzi wolne obroty 670 i licznik narazie działa może to ta kostka na silniku !!! Narazie dziękuje wszystkim za...
Jak go wyjmiesz to płyn wyleci, no nie cały. Więc pomyśl o tym. Sprawdź przewody od sondy lambda. Jest tam złącze za silnikiem, w dole. Kostka 4pin. Lubią te kable się uszkodzić jak i zły styk na złączu. A i sonda też może wariować... A i jeszcze jedno pytanie, czy to silnik ABD? Wg. rocznika. http://www.golf3.pl/topics28/zdjecia-sil...
Vcds-em można zmienić pin na zgodny z pin licznika tylko trzeba znać pin dawcy i twój Hmm posiadam złącze diagnosyczne vag i mam tam adaptację w ustawieniach, o to chodzi? Niestety nie znam pinu ani swojego ani dawcy, da się to jakoś sprawdzić? Lub w ogóle go wywalić bez znajomości pinu? Kod silnika: AGR 1999r. nr sterownika: 038 906 018 BL
Jeśli wymieniałeś żarówkę nie używając metalowych przedmiotów to nie było zwarcia. Pisałeś o podłączaniu spowrotem licznika. To złącze z tyłu rozumiem, że miałeś rozłączone. Czy tak? Jeśli piszesz o wyłączonym zapłonie (stacyjka) to znaczy, że na desce było napięcie i używając czegoś metalowego mogło coś się niechcący połączyć. Ale po przeanalizowaniu...
Właśnie ten zawór nr.23 ma po drodze bezpiecznik. Lejkovski , patrzyłeś na cały schemat i mówisz , że nie ma sterownika? Tak, patrzyłem i napisałem co napisałem. To co jest w TD do 95 roku (nie wiem jak w późniejszych latach, myślę że podobnie) ciężko nazwać sterownikiem... można to nazwać kontrolerem, bo sprawdza parametry temperatury i ciśnienie...
To chociaż jest już nadzieja na ten kierunek, lub wymyśliłem że założę tarczkę z wyciętymi otworami i czujnik ABS. Tylko, że stworzyło się kolejne pytanie. na oryginalnym czujniku prędkości jest złącze trzy pinowe +, -, sygnał, a w czujniku ABS tylko dwa piny. Pytanie jest czy można przerobić sygnał z czujnika ABS na taki jak w oryginalnym czujniku...
Trafił mi się ciekawy licznik do golfa 4, rok 11/97, numer VAG 1J0 919 991A pełny FIS bez CAN, anglik. Podłączony na stole, FIS martwy, nawet się nie podświetla, kontrolki sygnalizują różne 'awarie' ale nie słychać buzzera, poza tym wydaje się OK. Myślałem, że to sprawa programowa więc chciałem wgrać poprawny wsad. Odczytałem programatorem oryginalny...
Podszybie ściągane wcześniej. Kostki oczyszczone preparatem do złączy elektrycznych... nic to nie dało Przypadłość z dzisiaj: jak opisywałem wcześniej, check raz zgasł po tankowaniu. Wskazówka wtedy była dokładnie jedną kreskę poza połową. Zapalił się ponownie, jak wskazówka minęła połowę. Wtedy myślałem, że to może mieć związek z czujnikiem poziomu...
linia rx w złączu 4 pinowym była przywarta
Problem dotyczy kodowania nowego kluczyka interfejsem "Made in PRC", chciał bym zaznaczyć. To klon VCDS, a problem jest chyba związany z komunikacją. Być może to taka przypadłość tego typu kabli, ale jest jeszcze jeden szkopuł. Jest błąd w liczniku 1K0 920 861 B: Znaleziono 1 błąd: 00003 - Sterownik 014 - wadliwy Zdaje się, że jest podejrzenie gmerania...
Wniosek jeden, na wstępie zadałem kilka pytań, jedno z nich brzmiało jaka rolę spełnia ten moduł -brak odpowiedzi, a to raczej tu tkwi odpowiedz. O zagłębieniu się w temat mylę że producent zabezpieczył ten sterownik ze względu na rolę jaką on pełni przed ingerencją zewnątrz przypadkową złodziejami itp.(ochrona technologi przez producenta) -tak sadzę,...
kup sobie sprzęt tylko do tych rzeczy do vw co robi po złączu.
Dysponuje moze ktos szczegolowa rozpiska do tachopro , tzn. jak polaczyc interfejs tachopro z licznikami vw typu motometer golf , polo itd. przez zlacze licznika ?
Witam serdecznie wszystkich. Mam problem odnoście VW Golfa III GTD. Podczas przekroczenia 2800 obr/min prędkościomierz i obrotomierz spadają do zera a kontrolka ciśnienia oleju zaczyna świecić. Ciśnienie oleju jest w porządku sprawdzone manometrem. Zmieniłem alternator na dokładnie ten sam typ, nawet nr Seri pasował. Przy przekroczeniu tych obrotów...
Według tej: http://translate.google.pl/translate?hl=... strony, np wtyki wtyki A1, A2, K. Lecz zacząłbym...
Pozwolę sobie opisac mój dzisiejszy problem z immo w golf 3, 2000 Gti, 1992. Może komuś się przyda. Objawy: immobilaizer nie odblokowywał się przy normalnym uruchamianiu. Przy opcji, w której przekręcanie kluczyka odbywało się z pestką w czytniku, kontrolki zapalały sie tylko na około 1 sekundę. W tym czasie nie startował rozrusznk. Immobilaizer typowy,...
Lampka kontrolna płynu hamulcowego to dość łatwa sprawa: czujnik na zbiorniczku ma dwa przewody – brązowy masa i niebiesko-brązowy – sygnał do lampki. Podłączamy go do lampki w tablicy, do przewodu idącego do włącznika ręcznego hamulca, kolor szary. Natomiast włącznik poziomu płyny chłodzącego to już nie włącznik ON/OFF ale czujnik opornościowy....
Linia K powinna miec 12v. Bezpieczniiki sprawdzone? spróbuj sie połączyc ze sterownikiem na stole zasil go i wyprować linie k moze w instalacji cos nie gra, ale na poczatek sprawdz bezpieczniki , z licznikiem jest komunikacja? moze na złączu nie ma zasilania.
Witam. Od dłuższego czasu, dokładnie od maja mam dosyć nietypowy problem w Golfie IV 1.6 16V AUS 2000 r. Przebieg 230.000. Skrzynia ERT. Na 2,3,4 biegu w okolicach 2000 obrotów szarpie samochodem. Jak utrzymuje samochód w tym zakresie jadąc ze stałą prędkością, to czuć to cały czas. Jak przyśpieszam powiedzmy od 1000 rpm do 4000 rpm, to w momencie jak...
Dzień dobry, Skorzystałem z wyszukiwarki jednak o tym wtrysku przesadnie dużo nie ma. Posiadam VW Golf Country, jest w nim fabryczny silnik 1P na wielopunktowym (prymitywnym) wtrysku Digifant II. Silnik sam w sobie chodzi poprawnie - z odłączoną sondą. Może ma nieco przy wysokie obroty ale po czyszczeniu krokowca spadły. Rocznik 1991 Silnik 1P 98KM...
(at)ElektrodaBot Witam. Czy w sprzedaży znajdują się skrzynki/słupki przyłączeniowe z kieszenią kablową do mocowania na twardym podłożu, bez fundamentu? Mam kable w peszlu wystawione ponad kostkę bruko... Szybka odpowiedź Tak – na rynku są dostępne słupki i skrzynki przyłączeniowe z wbudowaną „kieszenią” (komorą) kablową, przystosowane do kotwienia...
Ale widocznie chce po złączu... coś uwalić. Chyba nie ma rady, na takich specjalistów ;) co nie chcą używać programatorów.
To są uroki starych instalacji.Powodów noże być wiele brak odpowiedniej masy, spadek napięcia po stacyjce ,po bezpieczniku zasilającym przerywacz,po przełączniku zespolonym lub na innym złączu do lampy.Pozostaje miernik w rękę i szukać.
Ulepszam rozdzielnicę w związku z rozbudową instalacji o automatykę i fotowoltaikę. Domek bliźniak. Będzie trochę przekaźników oraz kilka SSR do grzałek a także kilka podliczników, z czego niektóre będą podłączone po RS485. Dodatkowo chcę mieć możliwość przełączenia części obwodów na off grid z przetwornicy oraz całej instalacji na pracę z agregatu...
Nie wczytywałem się jaki to silnik, jednak jeśli ten egzemplarz ma tylko jeden czujnik to znaczy że licznik jest od takiego co miał dwa i teraz będzie piszczeć. Żeby nie piszczało to trzeba odszukać, najlepiej na liczniku, który pin w złączu jest wyjściem do drugiego czujnika i zewrzeć go na stałe do masy.
to stary Golf 2 Co z tego że stary? Uważasz że jak stary to nie może być sprawny, czy że od nowości tak miały? I mi się zdarzało że już przy kręceniu kontrolka gasła. Ze spalonym rezystorem w liczniku się nie spotkałem ale nie raz rezystancja na złączach powodowała problemy mi mimo że kontrolka świeciła.
Hej marfur30 Dzieki za zainteresowanie. Próbowałeś odczytać czy poprostu stwierdzasz że z eeproma licznika się nie da. Dużo informacji w necie sugeruje że to własnie tam jest zapisany PIN. Nie da się. Fizycznie niema kalka co by liczył. Po złączu wydobędziesz pin i CS,ale urządzeniem do kluczy. A zapytam czym wgrasz ten CS do klucza? Pozdr.
Witam wspomniany analizator jest mojego autorstwa Nie wiem jak jest ze złączem od strony sterownika/licznika, ale na pewno da się podłączyć. Klient podpinał się do bezpośrednio do sterownika w VW golfie Analizator posiada już wbudowany terminator 120ohm (można go tez wypiąć wyciągając zworkę, i wyprowadzić sobie na zewnątrz). W zasadzie przy krótkim...
Mozna to zrobić przez 4 pinowe złacze licznika, ale lepiej wylutuj pamięć i odczytaj zawartość. jeżeli nie chciałbyć nic zepsuć to poproś kogoś z forum o usługę. Na pewno cena bedzie przystepna.
Może rezystor w liczniku się odlutował skoro jest napięcei na złączu, to zatknij lampkę probierczą od przewodu do masy jak napięcie zniknie to może jakiś zimny lut. Zwierając go do masy "na krótko" wskazówka wylata z zawiasów i trzeba licznik rozbierać
Nieraz można poznać jeśli pamięć była niestarannie wylutowana lub ślady cyny na 4 pinowym złączu licznika, ale to tylko wtedy gdy robił to jakiś amator. Jeśli robił profesjonalista to niepoznasz. A tak pozatym niewiele zobaczycz jeśli tylko wyjmujesz do wymiany podświetlenia.
spękane klamki w drzwiach, pęknięty włącznik świateł, dziurawy mieszek + pęknięta gałka lewarka biegów itd.. Widać, że samochód nie miał łatwego życia albo/i ma spory przebieg. To są głupoty ale 5 zł nie kosztują..wyjdzie z 250-300 zł które trzeba bezsensu wydać. Kolego.. co to są za kwoty.. ;-) Poza tym jak ktoś dużo jeździ to mogą być tarcze do wymiany,...
dziś znowu wracam z tematem. Z tym że jednak usterkę polegającą na miganiu kontrolki temperatury naprawiłem. W Caddy brakowało jednego czujnika temp (w stosunku do Golfa), więc rezystor 1k pomiędzy pinami 2 i 3 w złączu licznika załatwił sprawę, teraz jeszcze pozostaje usterka polegająca na NIE WYŚWIETLANIU wszystkich pikseli na ekranie licznika kilometrów....
Witam !!! Posypal sie immobilizer. Podlacz VAGa i odczytaj bledy, pozniej na postawie posiadanego pinu zaprogramuj klucze o ile nic nie jest uszkodzone. Ale jesli mowisz ze masz brak komunikacji to sprawdz zlacze licznika pod katem zimnych lutow. Nie wiem moze uszkodziles pamiec. Sprobuj skomunikowac sie z licznikiem na stole. Raczej do zrobienia.
licznika golfie złącze licznika zmiana licznika golfie
reset płyty głównej laptop samsung komponentu label vaillant histereza
briggs głowica moment briggs głowica moment
Sourcing Bosch Rexroth 8905959664 in Czech Republic Mikrofon nie działa po wymianie płyty głównej i mikrofonu - przyczyny