Tak, śmiało można wymienić.
Nie powiedziałem że masz kupić alternator , a w mostku przeważnie uszkodzeniu ulega jedna lub dwie diody więc jeżeli przerasta Cię koszt nowego mostka to wymień poszczególne diody są typowe jak do malucha. P
Sprawdż masy i przewód + alternatora.A może być mostek prostowniczy.Alternatory do sprawdzenia i jak są dobre to dopiero szukanie.
- dioda zenera Co????
A sprawdźże ten mostek, to tylko 20 min. roboty!
Panowie mam taki problem, chce sie upewnic czy dobrze mysle a mianowicie: kontrolka ladowania akumulatora nie swieci po zaplonie oraz na odpalonym silniku, oczywiscie brak ladowania nawet po duzym przegazowaniu. jak odepne cienki przewod z alternatora i dotkne do masy to kontrolka zapala sie(oczywiscie na wl. zaplonie) jak podepne zarowke pod ten przewod...
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
A powiedz mi drogi przyjacielu,czy do akumulatora,do klemy plus dochodzi jeden kablel,czy powiedzmy jeden gruby i jeden,dwa cieńsze? Dwa-jeżeli tak jest,to robiłeś pomiar na jednym,czy na pęku tych kabli?
Skody felicie miały ten problem z nap.ładowania nawet po wymianie regulatora na nowy nie można było osiągnąć 14V. Ciekawe czy reg. z malucha wydoli prądowo bo kosztuje jakieś 16zł i ma ten plus że występuje sam bez szczotek a więć możnaby go w prosty sposób dołączyć.
Regulator nie stabilizuje napięcia i pewnie jest za duże ładowanie na wysokich obrotach.
Witam, W skodzie Felicia 1.3 2000r po uruchomieniu silnika, świeci się kontrolka ładowania. Podczas jazdy również, przy wyższych obrotach zaczyna się delikatnie jarzyć, lecz nie gaśnie. Wystarczy dodać sporo gazu (jednorazowo, na biegu jałowym) i kontrolka zgaśnie, podczas jazdy nawet na niskich obrotach już się nie zaświeci. Wyłączenie silnika i ponowne...
Pewnie mostek prostowniczy
Witam. Przygód z alternatorem ciąg dalszy. Po niedawnych problemach zmieniłem regulator na jezpol i było w miarę uzyskałem coś około 14.3 - 14.4v (specjalnie zamontowałem dzienne żeby utrzymać taki stan ładowania)oczywiście przy wyłączonych światłach nawiewie i.t.d. Ostatnio zauważyłem spadek przy tych samych wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania...
Szczotki są dobre, bo sprawdzalem i mialy ok 8mm. A może wiecie jakie powinny być napięcia między regulatorem a lampką kontrolną?
prawidłowe napięcie ładowania przy 2000 obr/min powinno wynosić 13,8v do 14,4v, niezależnie czy to na śrubie alternatora czy akumulatorze. Długość szczotek możesz sobie porównać naocznie z nowymi i wtedy ocenić. Więcej w ciemno ci nie jestem w stanie powiedzieć.
Najpierw zmierz napięcie ładowania . Pozdrawiam .
12V/1000Ω=0,012mA Takim prądem można sobie wzbudzić wyobraźnię, a nie alternator. W starych VW gdzie kontrolkę ładowania stanowiła dioda led, jako wzbudzenie były zamontowane w liczniku dwa rezystory 100Ω połaczone równolegle. Tutaj, jako że jest żaróweczka 1,2W do wzbudzenia potrzebny jest jeden rezystor 100Ω
Skoda Felicia 1.3 98r Problem z ładowaniem akumulatora. Objawy po dwóch dniach postoju nie mogłem odpalic auta. Pobór prądu na zgaszonym silniku przy załączonym alarmie wynosi 0,05A. Napiecie ładowania 13,8V przy wyłączonych odbiornikach, światłach itp Po włączeniu odbiorników, napiecie spada do 13,1 i po zwiększeniu obrotów rośnie tylko o 0,1V. Spadek...
Witam sprawdz napięcie ładowania przy różnych obrotach.Pozdrawiam.
Zauważyłem nagłe powstanie biało-zielonych "wykwitów" w momencie rozszczelnienia połączenia pomiędzy czopem akumulatora i jego obudową; wydostające się w czasie ładowania opary kwasu reagowały z materiałem klemy (mosiądzem) i tworzyły się "grzybki". Częściowo radzi temu pokrycie połączenia wazeliną techniczną. Muszę jednak rozwiać pewien mit: ostatnio...
Stan akumulatora sprawdzony? Napięcie ładowania w normie? Aparat zapłonowy podmieniany?
Witam. Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko...
Dioda zapewne , jak z wydajnością świateł kiedyś spotkałem się z przypadkiem gdzie altek się sypał i prawdopodobnie regulator ładowania powodował że dawał większe napięcie co powodowało świecenie świateł mocniej . Widać było w nocy .
jak by była padnięta dioda to by sie żarzyła kontrolka od ładowania może to być regulator pozdrawiam
Miałem podobny problem .Kluczyk mi się rozłożył a nie wiedziałem ,że był tam czip mobilajzera. Tylko kolega pisze że wogóle nie ma kontrolek od ładowania i oleju i wygląda mi to na jakąś usterkę stacyjki (brak napięcia na zacisku 15 np.). Jeśli by to była wina immobilizera to kontrolki powinny się normalnie świecić. Immobilizer jeśli już to posiada...
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
a czy błędy pojawiaja sie po ich wykasowaniu, jakie masz napiecie ładowania ?? pod tym linkiem masz schematy do feli http://dedo.miki.szm.com//felicia.htm popatrz na schematy 3,4, 5 mozliwe że problem tkwi w minusie wychodzacym z komputera silnika
Witam wszystkich! Mam problem z alternatorem jak w temacie w samochodzie Skoda Felicia 1.3. Kontrolka ładowania słabo się świeci. Wiele rzeczy już robiłem. Sprawdzałem diody, przelutowywałem, sprawdzałem stojan i rotor - przebicie do masy i przejścia (również pod 230V). W internecie przeczytałem że można diagnozować na podstawie oscyloskopu stąd też...
Nieumiejętne założenie regulatora ( pod skosem) powoduje ułamanie szczotek , proponuje obejrzeć regulator , jeśli szczotki będa całe ,pomierzyć napięcie ładowania , regulator to zamiennik ( Jezpol) czy oryginał ( Magneton) ??
Napięcie ładowania powinno wynosić od 13,9 do 14,7 V (przy wyłączonych odbiornikach), więc 14,05 V to trochę mało (pozostaje kwestia dokładności pomiaru). Może warto byłoby wymienić jeszcze raz regulator napięcia (nawet nowy regulator wymaga sprawdzenia zaraz po zamontowaniu napięcia ładowania). Poza tym zastanawiające jest to, że przy włączonych odbiornikach...
Eeeee? Że co? Sprawny akumulator + sprawny układ ładowania + odpowiedni dystans przejechany= zero problemów. Kiedy Ci się ten akumulator rozładowuje?
Jeżeli powyżej 3200 obrotów świeci brak ładowania to sprawdź również naciąg paska klinowego na alternatorze. Pozdro
Witam, dziś zauważyłem że po włączeniu tylko świateł pozycyjnych, zaczyna mi się lekko świecić kontrolka od ładowania i od oleju. Po przekręceniu kluczyka normalnie świecą i gasną po uruchomieniu silnika. Zauważyłem też że gdy włączę tylko światła pozycyjne i mijania przekręcę kluczyk, po czym z powrotem cofnę w pozycję "0" światła mijania nadal się...
Przecież autor tematu nie umie nic sprawdzić sam, jak by umiał to by cokolwiek opisał Skąd Pan to może wiedzieć? Nie mogę w tej chwili sprawdzić czy światła się pala i czy przygasają przy próbie palenia bo w tej chwili samochód nie stoi u mnie, ale wiem że przy próbie palenia przygasają kontrolki na liczniku. Akumulator, klemy, masa wszystko zostało...
O ile zbyt niskie napięcie, brak ładowania może mieć różne powody, o tyle za zbyt wysokie odpowiedzialny najczęściej jest regulator napięcia lub jego słabe styki.
jeżeli kontrolka ładowania lekko się żarzy to albo padła któraś dioda na wzbudzeniu albo nie łączy bądź przerwało się jedno z uzwojeń stojana
Witam . Sprawdź w weekend przy odłączonych klemach ,czy przy zakładaniu klem mocno iskrzy.Do sprawdzenia oświetlenie wnętrza samochodu i bagażnika (jeżeli jest)czy prawidłowo gaśnie.Pomiar poboru prądu można dokonać ampromierzem jak wcześniej wspomniał kolega piotrekwoj1 ,lub multimetrem który ma funkcję pomiaru Amper.Może to być sam alternator (właściwie...
Jak już wcześniej pisałem sprawdził bym poprawność połączenia minusowego bieguna akumulatora ze karoserią jak również ze silnikiem, a to dlatego że problem żarzącej się kontrolki ładowania może ale nie musi być z tym związany a pozostałe wymienione usterki również mogą być spowodowane złym (niepewnym) połączeniem "masy" Żarząca kontrolka może również...
To prawda że wgłębienie 1mm to nie problem. Problem pojawia się kiedy pierścienie nie sa okrągłe a sa juz jajkami wtedy niszczą sie szczotki i jak kolega wspomniał że przy 300 obr nie miał ładowania to właśnie najprawdopodobniej winy zniekształconych pierścieni. Przetoczenie pierścieni często pomaga. A Magnetron 70A ma rzeczywiście solidne pierścienie.
Mam taki sam problem z alternatorem,zapala się lampka z ładowania Akumulatora i też się słabo świeci,Sprawdziłem czy ładuje go akumulator i ładował ale dzisiaj zacdzeły pomału chodzić wycieraczki i światła się słabo świeciły i jeszcze silnik czasami jak to się robi przygasa.Założyłem nowy akumulator i dalej świeciła się lampka Ładowania AKumulatora.A...
12,6V ładowania - to praktycznie brak ładowania, proszę zmierzyć napięcie bezpośrednio na śrubie alternatora, regulator napięcia decyduje o wartości wyjściowej, może słaba masa na silniku albo długi i za cienki przewód plusowy od aku do alternatora ?
dzień dobry napięcie na akumulatorze po ładowaniu i odstawieniu na ok.3godz.-12.7 napięcie ładowania 13.8-14.4V sprawdziłbym stan akumulatora pod obciązeniem(specialne urządzenia) jesli to bezobsługowy(ładowanie bezobsługowego ok.2A)lub przemieszać elektrolit w zwykłym. rada poprzednika o poborze prądu bardzo ważna
Witam... W zasadzie to na pytanie które zadałeś sam sobie odpowiedziałeś.... Akumulator się wyczerpuje, ponieważ pobierany jest z niego zbyt duży prąd... Jakbyś napisał coś więcej byłoby prościej Ci pomóc, ale bez szczegółów można się tylko domyślać... U mnie np. akumulator się razładowywał z powodu braku ładowania (wytarte szczotki na alternatorze)......
dlaczego wszyscy sprawdzacie napięcie ładowania - co z tego że jest napięcie 14 V. W ładowaniu również jest ważne NATĘZENIE - czyli nic innego jak AMPERARZ Proponuje podjechac do zakadu elektromechaniki i poprosić o sprawdzenie - miernikiem cęgowym jakie jest natężenie ładowania - łopatologicznie - ile Amper. poproś o sprawdzeniu na włączonych światłach...
samochod - skoda felicia 1,3, alternator firmy magneton 70A sprawdzilem regulator napiecia, podmieniajac z innej felicii i nic sie nie zmienilo. poza tym pasek nie jest luzny. ladowania nie ma i kontrolka sie pali (napiecie na uruchomionym silniku to ok. 11,6 V), a jak dodam duzo gazu, to kontrolka na chwile gasnie, a napiecie skacze do ok. 12,1 V....
Klemy z racji materiału, z którego są wykonane, w połączeniu z elektrolitem zawsze będą śniedzieć. A skąd elektrolit na klemach jeżeli akumulator szczelny i napięcie ładowania prawidłowe? Mam ośmioletnie klemy, drugi akumulator, niezabezpieczone wazeliną. Sprawdzałem w ubiegłym tygodniu (przed zimą) napięcie akumulatora po tygodniowym postoju i przy...
A jak tam ładowanie? Może instalacja ma pewne błędy ale główną przyczyną jest brak ładowania. Przydałby sie amperomierz wpięty w szereg z akumulatorem , ale UWAGA musi być zbocznikowany przy rozruchu auta żeby się nie zjarał. Gdy autko już będzie działać rozwieramy bocznik i oczywiście zaczynamy od największego zakresu i bez włączonych świateł pomiary....
Witam . Mam problem z pulsującym oświetleniem deski rozdzielczej i w dodatku pulsuje i czuć takie lekkie szarpanie samochodem . Dodam że wszystkie przewody masowe są odpowiednio połączone i wyczyszczone. w wrześniu był wymieniany alternator gdyż jechałem do domu zapaliła mi się kontrolka ładowania i aku się rozładował i byłem zmuszony do spychania felki...
Kabel do Diego G3 to mam zwykły konwerter RS232/TTL a program z strony producenta. Błędy w ECU standardowe co 2 tyg pojawia się błąd Lambdy i po jej skasowaniu spada spalanie LPG. Parownik Tomasetto http://obrazki.elektroda.pl/5099326800_1... Listwa wtryskowa Alex Type 30 http://obrazki.elektroda.pl/4766081400_1... Dysze...
Witaj Tak to może być wina kopułki i roździelacza. Musisz rozebrać i zobaczyć w jakim jest stanie i czy styki nie są ponadpalane. Czy kopulka nie jest pęknieta. Ładowanie akumulatora możesz sprawdzić miernikiem uniwersalnym z nastawem na pomiar napięcia DC wpinając sondy na biegun dodatni i ujemny akumulatora. Z tym że akumulator musi byc naładowany...
Witam. Postaram się przybliżyć jak najlepiej potrafię swój problem. Co jakiś okres czasu(szczególnie kiedy nie jeżdżę nim około tygodnia) rozładowuje mi się akumulator. Z początku pomyślałem, że to wina tuby, odłączyłem podładowałem akumulator i zima jakoś minęła. Potem znowu ten sam problem-w tym wypadku wymieniłem akumulator. Pojeździłem znowu paru...
felicia kontrolka ładowania ładowania skoda felicia skoda felicia kontrolka ładowania
podłączyć ground tl494 transformator serwis liebherr
taktowanie kotła gazowego pilot cosmo
Akumulator do silnika 1.9 TDI: Wybór i parametry Fiat Ducato - przepalenie bezpiecznika po wymianie akumulatora