Miernik do reki i zacznij od sprawdzenia prądu ładowania
Odłącz na jakiś czas sprzęt- wtedy potwierdzisz lub wykluczysz. Poza tym można zmierzyć prąd ładowania.
Czy udało się zdiagnozować trzaski podczas ładowania?
Jak ci się palą tylko pozycyjne to masz kaszaniaste żarówki, przechodziłem to w corsie, poprostu gość sprzedawał przechodzone żarówki widać po skrętce, jak ci nie pali radia i deski to wszystko ok. z ładowaniem
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Odpali i to bez problemu, przecież na włączonych światłach jest ponad 14 V. Pisałem już a co się dzieje z ładowaniem gdy przy pracującym silniku i ładowaniu, wyłączyć światła.
Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
Nie masz ładowania to nie masz wspomagania prawdopodobnie,.
Czy ktoś wie, jakie złącze używa lampka ładowania baterii RENAULT ZOE 266804179R? https://obrazki.elektroda.pl/8709211600_...
Witam mam problem z ładowaniem w Renault Master 2.3 od razu po odpaleniu wywala błąd od ładowania i gdy chodzi sobie na wolnych obrotach faktycznie nie jest ładowany lecz po dodaniu gazu zaczyna się ładować ale błąd dalej nie znika. Został sprawdzony alternator, akumulator(wymieniliśmy na nowe) oraz została sprawdzona cała wiązka.
Po zgaszeniu odpala bez problemu. Dodano po 1 Gdzie najlepiej zmierzyc napiecie ładowania?
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Napisz co chcesz zrobić, będzie łatwiej coś wymyślić. Jak nie, to schemat i jedziesz.[/GVideo]
Skoro ładnie kręci to masz ładowanie. Wiec sruu do polski i naprawa za 50 zł .
To , że akumulator młody , nie znaczy ,że sam się doładowuje. Sprawdz ładowanie.
Niewłasciwy regulator lub urwany przewód komunikacji.
Tu są schematy: www.diakom.ru , a czy wogóe to aukto ma ładowanie?
Ładowanie jest?
A może brak ładowania...
Alternator na początku daje 14,4 a po jakimś czasie spada poniżej 14 Tak działa inteligentny system ładowania.
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
Jest wbudowany, dodatkowo napięciem steruje sterownik silnika. Jeśli masz takie ładowanie to zapewne akumulator na szrot.
Francuzi nie potrafią robić porządnych aut. A skad to zty nie potrafisz mierzyć lub nadal masz uszkodxony alternnator !
Miałem kiedyś podobnie przypadek, że wymieniliśmy alternator i ladowania wciąż nie było (właśnie w ADR). Pamiętam, że wyłączenie wyłącznika elektrycznego i jego ponowne włączenie pomogło. Dlaczego tak? Nie mam pojęcia
+ kabel po zapłonie, l kontrolka ładowania.
nie zastanawiał bym się nad niczym.jedz do warsztatu ze sprzętem do renault,a tak można sobie gdybać.co do ładowania:miernikiem sprawdz napięcie ładowania.
Na kompie nie wykaze.Robi sie obciazenie na jakims moze wspolnym zasilaniu,sterowaniu itp. Popatrz na bezpiecznik od klimy czy nie przysmazona skrzynka. Sprawdzic druty od sprezarki. Sprawdzić ładowanie.
Ta ARKANA to nie plug-in, nie ma możliwości ładowania z kabla.
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Witam . Jeżeli kontrolka ładowania się nie pali,mogą być trudności ze wzbudzeniem alternatora.Sprawdź przewody przy alternatorze(czy przykładowo przewody nie urwane ),sądzę że może jest to tradycyjny alternator z regulatorem bez COM.Musisz podać ilu pinową ma kostkę zasilającą alternator(oznaczenie pinów),lub podać typ alternatora to dużo wyjaśni.
https://obrazki.elektroda.pl/7585797300_... Przekaźnik C. Gdzieś obok bezpiecznik 80a fioletowy. Przekaźnik uruchamia się gdy gaśnie kontrolka ładowania.
pioter488 cenna uwaga może faktycznie masy eurotips też cenna uwaga może faktycznie coś z ładowaniem
Dzięki za wyjaśnienie sprawy. W dowodzie rejestracyjnym w punkcie P2 jest wpisana wartość 43 kW. Skąd ta liczba? CCS2 nie ma, tylko zwykłe gniazdo 3 fazowe + N + PE i dwa styki regulacyjno sterujące. Czy pod słupkiem publicznym automat pokaże maksymalną wartość prądu ładowania?
Brak ładowania.
Hmm bo ma starym była, teraz kontrolka się straciła, nie ma nikt schematu elektrycznego układu ładowania?
Czy posiada jakieś błędy związane z tym ładowaniem?
Jeśli ma ADR to wyłącz i włącz główny wyłącznik prądu powinno pomóc
Naładuj akumulator. Fakt może coś z tym być bo dzis wracałem 50km bez ładowania :)
Zakłócenia pochodzą z instalacji samochodowej. Poczytaj o problemach jakie mają użytkownicy CB w samochodach z zasilaniem i zastosuj się do zaleceń.
Niemniej ładowania nie ma.
ale po kilkudziesięciu minutach z miernikiem i kawałkiem przewodu doszedłem do wniosku że wszystkie cztery są sterowane masą (po zapłonie powinny mieć stały plus) Dokładnie tak jest. Brakuje ci zasilania 12V na te żarówki. Nie wiem jak sprawdzić kontrolkę temperatury. Działa na tej samej zasadzie, co kontrolka ciśnienia oleju. Tam ciśnienie rozłącza...
Rozumiem, to trochę głupio, bo trzeba specjalnie rano wstać, żeby odłączyć ładowanie.
To napięcie ładowania ?
Kontrolka to skutek , znajdź przyczyne i napraw ją, - alternator.
Nie ma żadnego czujnika ładowania.
Wszystko jest jak było,z 10 razy sprawdzałem i nawet wziąłem papier i jeszcze poczyściłem kabelki każdy z osobna,,,,ale zanim akumulator wziąłem do ładowania to kręciłem rozrusznikiem aż do bólu,aż padł,,,to może przez ten spadek napięcia się coś spaliło?
Albo UPC jest utopione, co bardzo często się zdarza
Skoro nie świeci lampka ładowania, jak włączysz kluczyk to napewno jest to wina złego regulatora. Pozdrawiam.
Najprawdopodobniej (jak kolega sam zauważył) ,ślizga się pasek na alternatorze ,zwłaszcza pod obciążeniem. Trzeba zlokalizować i usunąć przyczynę piszczenia i ponownie dokonać pomiaru ładowania.
Ad2. Ładowanie normalne. Te clio tak już mają że moduł UPC steruje ładowaniem i w związku z tym (tak to sobie ktoś wymyślił) napięcie może być od cirka 14V do 15,6V. Na pewno po odłaczeniu akumulatora napięcie będzie okołob14,3V. Trzeba pamiętać o kodzie do radia. Ad3. Najpierw napisz jaki to silnik. Były 1.2 (tu cienkościenna 14-ka) 1,4 16v, 1.6 16v...
Mam taki sam problem. Jakie znalazłeś rozwiązanie tego problemu z wycieraczkami i kontrolkami ładowania i stop?
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Żarówka 4W i z jednej strony do plusa akumulatora, z drugiej strony zamiast cienkiego przewodu na alternatorze i daj znac jak się ma sprawa ładowania.
No ale to chyba jest alternator Delphi.P
Drodzy, przyszedł mróz a z nim problem. Auto nie odpala, rozrusznik nawet nie jęknie. Mechanik twierdzi, że przejrzał całą wiązkę ale nic nie znalazł. Akumulator naładowany, tablica i światła świecą, radio się włącza a rozrusznik cisza... Wesprzyjcie mnie i mechanika wiedzą..... :cry: Pozdrawiam Maja komunikat: Laadstroom defect (niderlandzki)= uszkodzony...
alternator HITACHI ? jesli tak to wymieniasz cały regulator z szczotkami i diodami i masz świety spokój .Co sie dzieje z kontrolką od ładowania?
Gdzie zacząć szukać przyczyny jeżeli to nie wina alternatora i ładowania ?
Miałem dokładnie taki sam przypadek kilka lat temu również w Premium DXi i również z ADR. Nie mogę sobie przypomnieć co trzeba było zrobić aby alternator znów ładował.
Panowie, skończcie pisać bzdury, auto ma pół roku, alternator ma nieco bardziej złożone sterowanie niż Polonez. Polecam wizytę w innym serwisie, gdzie zechce się panom ogarnąć problem. Pierwsza sprawa, to jaki pobór prądu ma Webasto?
Chcesz powiedzieć że, 300mA rozładowuje Ci akumulator? Równie dobrze podtrzymanie pamięci radio mogło by Ci to zrobić. Nie szukaj zwarcia tylko sprawdź akumulator i prąd ładowania.
przy próbie wyjazdu z parkingu zapala się kontrolka akumulatora z komunikatem o błędzie ładowania. Komunikat pojawia się przy manewrowaniu kierownicą i wspomaganie przestaje działać. Wspomaganie elektryczne pobiera wtedy dużo prądu, po ruszeniu samochodu, w czasie jazdy, prąd pobierany przez wspomaganie zdecydowanie maleje. Na początku zauważyłem że...
na pewno podpięcie -rezerwowego akumulatora by coś pod powiedziało, czy akumulator jest ciepły ?? oczywiscie stawiam na szczotko-trzymacz , tak czy inaczej caly czas jedziemy na światłach wiec .. nie ma ładowania
Bo tak ma być. Skoro napięcie na klemach w trakcie pracy silnika ma 14,5V to szukaj przyczyny gdzie indziej - duże samorozładowanie baterii - > trzeba rozglądać się za nową, - coś w aucie pobiera prąd na postoju -> trzeba zmierzyć prąd pobierany z akumulatora przy wyłączonym silniku.
gdzie się znajdują te bezpieczniki na plusowej klemie akumulatora.
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
Wsadzam kartę...naciskam start...i nic..jedynie wyskakuje kontrolka klucz , stop , akumulator i komuniket o ładowaniu aku...
Rysio, Zdzisio i Mietek, to zatrzymali się z wiedzą w czasach wozów drabiniastych i furmanek. Ewidentnie brakuje ci prądu. Na dzień dobry pomiar ładowania. Kontrolka ładowania gaśnie normalnie? Zapala się w ogóle? Najprostszy sposób, to załączyć światła przed rozruchem i obserwować ich zachowanie. Podczas rozruchu mają prawo przygasnąć, a po uruchomieniu...
Pewnie że nie wina akumulatora, tylko brak ładowania, sprawdzone?
Trzeba jechać do elektryka, bo może alternator jest dobry. A jak jest zły, to jeszcze czasem opłaca się naprawiać, zależy co uszkodzone. Widzę, że na bazarku są używki po stówie. Jakaś lampka sygnalizuje brak ładowania?
Może kol. nie na temat ale czy ? Nie ma tak jak w innych autach że grzanie szyby czynne jest jak pracuje silnik ( jest ładowanie ). Już naprawiałem taki usterki że grzanie było związane z ładowaniem .
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Może być uszkodzona ładowarka pokładowa lub bezpieczniki w tej ładowarce.
Witam! Jestem właścicielem Master z 2004 roku, poliftowego, w którym zmieniłem silnik z 2,5 dci na 2,5d. Wszystko mam już ogarnięte z wyjątkiem kontrolki od ładowania. Otóż nie mogę znaleźć przewodu który odpowiadałby za sygnał do sterownika z alternatora z informacją o ładowaniu. Podlądałem w innych autach, ale nie zgadzają mi się kolory, a nie zostało...
szara kostka - pin 5 (w tej kostce na pinie 1 mam 87,2 om) To nie masz masy tutaj. Czarny przewód bezpośrednio do minusa.
A jaki prąd pobiera ci auto z akumulatora?? Ile prądu bierze sam komputer w samochodzie?? Bo jęsli tego prądu nie ma to może nie masz auta z komputerem?? U mnie prąd wynosi 80mA dla samego komputera i koło 150-200mA z włączonym alarmem. Pytanie ile wychodzi u ciebie?? Bo nie wierze że auto nie bierze prądu z akumulatora!
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
Gdy alternator "nie ładuje", włącz wszystkie światła, nawiew z klimą na full i zobacz, czy wtedy się nie wzbudzi. Może po prostu ma inteligentne ładowanie i jak wykryje pobór prądu, to wtedy ładuje mocniej?
Sprawdzałeś napięcie ładowania akumulatora?
Możesz jeszcze sprawdzić zasilanie regulatora napięcia w magnum-kach dxi przewód od rozrusznika (cięki czerwony) lubi się przerywać zaraz przy rozruszniku
Regulator prądu ładowania albo alternator.
KOntrolka ładowania świeci i gaśnie?
Są różne moduły. Nie tylko na napięcie. Zresztą zaraz po rozruchu i tak ładuje akumulator.
Wygląda podobnie i jest na alternatorze (jego tył) http://obrazki.elektroda.pl/7519406500_1...
Zauważyłem, że wskazówka na nastawniku zmienia położenie po włączeniu na zapłon, na wtryskach jednak paliwa nie ma, nie wiem czy jest to spowodowane zapowietrzeniem po zdjęciu pokrywy, czy śmiercią pompy. Nie mam zegara bo sprawdził bym ustawienie kąta. W najbliższym czasie załatwię ten zegar i dokonam korekcji. Na 70 wystarczy czy dać może koło 90-100?...
Dziwi mnie jeszcze, że przy maksymalnym obciążeniu czyli włączaniu wszystkiego to napięcie dalej nie spada o więcej niż 0,1V Tzn że układ ładowania bardzo dobrze działa.
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
nie ma przekaźnika, w renault tez nie było, regulator kontrolkę wygaszał.
Przed zakupem blokady (czystej) diagnoza uch, sprawdzenie ładowania i aku.
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania na zaciskach akumulatora. Prawidłowe powinno być 14,2 - 14,4V.
jak podpiał zółty na minus to nic sie nie stało, bo zółty to kalbel, na który ma iść plus, a nie występuje plus na nim, i ten kabelek ma w nosie, czy jest odpięty, czy zwarty do masy, bo wtedy nie załaczy prądu na wrnik. Narobił by zamieszania, jakby pomylił te wsuwki- podanie plusa na zacisk L powoduje to, że regulator nie zapali juz nigdy lampki ładowania.
Ślizgający się pasek -pisk gumy . = ładowanie.
mały wyciek to nic nie ruszaj Zaproponuj mu jeszcze podstawienie wiaderka to chociaż ładowanie nie padnie.
Użyj EcuTweaker i zmień sobie parametr C_B_UbattManu_req w UPC z manual na auto (albo odwrotnie - nie pamiętam). Ładowanie wtedy stoi jak wryte na 14,3V niezależnie od czegokolwiek czyli można stosować normalne akumulatory. Grzebanie z regulatorem napięcia nic nie da, bo on jest sterowany przez UPC i tak na prawdę nie decyduje o napięciu. Jak odłączysz...
Witam mam problem z Renault Master 3 2.3 mianowicie po odpaleniu na desce pojawia się usterka ładowania akumulatora i równocześnie problem z wycieraczkami jak włącze to nie można ich zatrzymać auto jeździ z warsztatu do warsztatu wymienione wszystkie sterowniki cała instalacja przejrzana naście razy na koniec alternator orginalny kupiony pod ten model...
Nie wiem czy dobrze trafił
Witam straciłem ładowanie w renault 19 rozebrałem alternator i znalazłem wyrwana szczotke. po wymianie alternatora dalej brakuje ładowania sprawdzałem 2 alternatory i nic niemam juz pomysłów jaka jest przyczyna? prosze o pomoc
Tylko szyby do programowania, radio nawet nie poprosi o kod, uruchomi się bez problemu
renault ładowania ładowania renault laguna renault master ładowania
control moduł arduino sterowanie radiem samsung monitor matryca
blaupunkt pp5br szlifierka kątowa parkside
Lokalizacja dźwigni otwierania maski Hyundai i10 2010 Opel Meriva 1.6 nie odpala w mrozie - przyczyny i rozwiązania